Print Pagina | Close Window

wat heb je vorig weekend gedaan?

Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Koffiecorner
Forum: even bijkletsen
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=44078
Print Datum: 23 April 2024 om 08:40
Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Onderwerp: wat heb je vorig weekend gedaan?
Bericht van: bep
Onderwerp: wat heb je vorig weekend gedaan?
Datum bericht: 18 Augustus 2016 om 14:55
verwijderd

-------------



Antwoorden:
Bericht van: Kamilla
Datum bericht: 18 Augustus 2016 om 16:12
Enerverend weekendje geweest voor jou.Big smile Wat goed om met de kleintjes bessen te gaan plukken. Dan leren ze dat ze aan een struik groeien i.p.v. uit een potje komen. 

Wat ik vorige weekend gedaan heb? Mijn opruim- en schoonmaakjaar verder ingevuld. Ik heb al weer een kamertje en twee kleinere vertrekken af. 

Beterschap met je liesverrekking!  


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 18 Augustus 2016 om 17:09
Ik heb opgeruimd op zolder en geluierd in de tuin. Wel met een haakwerkje in de handen. Hoe is dat gezegde ook al weer? Een vrouwentand en paardenhand staan nooit stil. Of omgekeerd.

Vandaag heeft een medesosijs zich ontfermd over een grote tas vol wol, plastic bekertjes en breiboekjes. Van de bekertjes gaat ze kerstklokjes maken, ze zijn van wasmiddel en hoestdrank. Ooit hoopte ik daar iets creatiefs mee te doen, nu gaat zij dat proberen.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 18 Augustus 2016 om 17:10
Ik denk dat a.s. weekend alleen luieren in de tuin wordt. Er moeten nog heel veel kleine popjes aangekleed worden.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: bep
Datum bericht: 18 Augustus 2016 om 19:50
verwijderd

-------------


Bericht van: Kamilla
Datum bericht: 18 Augustus 2016 om 20:09
Bep, voel je niet schuldig. Plezierige dingen doen is oh zo belangrijk! 

Mijn huishouden heeft nogal wat rommel en chaos opgelopen. In 2011 heb ik het hele jaar mijn vader geholpen in zijn huis en het mijne daardoor verwaarloosd. Vanaf 2012 heb ik een vrijwilligersklus op me genomen die te veel van me vergde. Eind december (2015) ben ik daar mee gestopt. Vanaf januari dit jaar ben ik met grote discipline het Hele Huis met Alle Hoeken en Gaten aan het opruimen en schoonmaken. Geweldig om te doen want het knapt er enorm van op. Eind november zou het project voltooid moeten zijn. Ik doe mijn best.   


Bericht van: nldutchy
Datum bericht: 18 Augustus 2016 om 20:11
Kwenie meer wat ik afgelopen weekend deed.....maar komend weekend 2 dagen op de pasar in Tilburg, achter m.n KiKa tafeltje, kassaaaaaaaa (hoop ik)

-------------
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com" rel="nofollow - http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 19 Augustus 2016 om 08:56
Dat opruimen kwam door de vraag naar die deken. En ik maakte het lollig, door me in tweeën te splitsen. De ene Magtelt vroeg zich af of ze die dingen echt wel kon missen, de andere vroeg haar telkens "Ga je dit echt nog gebruiken of moet het nog vijf jaar liggen?" Een paar jaar geleden lag Ziggy op zijn kattensofaatje toe te kijken, als ik opruimde en dan praatte ik hem hem. Nu moest ik me behelpen met mezelf.

Overigens kan ik niet zeggen, dat er nu veel meer ruimte is. Veel verschil maakte het niet. Troost dat je, Bep? Eigenlijk is het zinloos, opruimen.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: Kamilla
Datum bericht: 19 Augustus 2016 om 10:15
Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

De ene Magtelt vroeg zich af of ze die dingen echt wel kon missen, de andere vroeg haar telkens "Ga je dit echt nog gebruiken of moet het nog vijf jaar liggen?" (...)  Eigenlijk is het zinloos, opruimen.

Daarom heb ik mijn "beide Kamilla's" samengevoegd Ying Yang en me in gedachte voorgesteld hoe ik mijn huis & tuin echt zou willen hebben. Dat ideaal ben ik zonder pardon aan het verwezenlijken en het resultaat is dat het er al veel vriendelijker en overzichtelijker uitziet.  


Bericht van: bep
Datum bericht: 19 Augustus 2016 om 10:21
verwijderd


-------------


Bericht van: bep
Datum bericht: 19 Augustus 2016 om 10:26
verwijderd

-------------


Bericht van: Mutti
Datum bericht: 19 Augustus 2016 om 10:50
Ik begin langzamerhand ook te geloven dat opruimen zinloos is .

Er liggen hier zoveel klusspijkerbroeken ( ze zitten zo lekker )dat mijn man wel zo oud mag worden als Methusalem . Als er dan een weg mag ,denk ik weer die goede stukken kan ik nog wel gebruiken om een lap op een spijkerbroek te zetten . Dan zit ik weer de goede stukken te verzamelen . Wat ik dan weg wil doen wordt weer gepakt om in een of ander stinkend goedje te dompelen en die worden dan weer in molshopen gestopt in de hoop dat ze wegblijven van het sportveld zodat dat bespeelbaar blijft .


Bericht van: Kamilla
Datum bericht: 19 Augustus 2016 om 11:09
Originally posted by bep bep wrote:

Kamilla dat zou ik dus ook willen, maar ik woon hier niet alleen en mijn ideaal is niet zijn ideaal. vb. In de garage had ik 2 grote houten schabben aan elkaar vastgemaakt en daar stond de kindertijd en de jeugdjaren van de kinderen op. Mijn man wou die schabben weg. Er moesten kasten komen. Gevolg hetgeen niet in de kasten kan vanwege te grote doos staat dus in de garage op de grond.

Ach help... de mijne zit een beetje anders in elkaar. Manlief heeft nergens binding aan en heeft wel eens gezegd dat hij het niet erg zou vinden als hij alle bezittingen kwijt was. Dus... gezelligheid creëren doe ik allereerst voor mezelf en komt daarmee ook volledig voor mijn rekening. Natuurlijk mag hij van harte meegenieten van het resultaat. Daarbij heeft hij snel last van stof-allergie. Dus orde en netheid, die aan hem niet besteed zijn en eigenlijk bovenaan zijn lijstje horen te staan, heeft hij bij mij uitbesteed. 
     


Bericht van: breienmaar
Datum bericht: 19 Augustus 2016 om 11:23
ai kamilla wat een heerlijkheid zon man!
heb zelf een manlijke hamster, alles word bewaard en komt ooit nog van pas!
wanneer is ooit?
heb zelf ook nogal hamsterneigingen en ouwe meuk is leuk, kringloopen zijn daarom heel gevaarlijk!
en dan word er eens iets weggebracht, heb je t nodig!
zo begaf mn oven het, een fornuis met gasstel erboven, zo een bakbeest! letterlijk!
heeft een zwager die zn loods aan t uitruimen is er vorige week een naar de stort gebracht, grrrrrrrrrrrrr. dus t is nooit goed bewaren niet en wegdoen niet.
wat ik vorige week gedaan heb? zou t nieeens meer weten! wol spinnen in ieder geval


Bericht van: bep
Datum bericht: 19 Augustus 2016 om 11:37
verwijderd

-------------


Bericht van: Kamilla
Datum bericht: 19 Augustus 2016 om 12:34
Dat zijn inderdaad flinke dilemma's, Bep! In een flits dacht ik terug aan een bericht vorige week over Marie Kondo?? de opruimgoeroe. Het voorwerp bedanken voor het plezier dat je er aan hebt gehad voor je het wegdoet. Daar kan je om lachen, maar in feite los je hiermee de emotionele binding op die het voorwerp heeft tussen jou en je zoon. Terwijl de relatie tussen jullie tweeën onverbrekelijk is en blijft. Alle materialen zijn vergankelijk, maar soms doet die vergankelijkheid ons pijn. 

Originally posted by breienmaar breienmaar wrote:

ai kamilla wat een heerlijkheid zon man!

Ja, en ik heb 'm zelf nog uitgezocht ook! 


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 19 Augustus 2016 om 17:47
Ik denk dat je alle voortbrengsels van je kinderen ook kunt fotograferen, de foto's in een speciaal album plakken, en dan de echte creaties weggooien. De herinneringen heb je dan nog en ze nemen veel minder plaats in.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: thian
Datum bericht: 19 Augustus 2016 om 21:50
ben het er helemaal mee eens; ik vind dat in mijn geval haken een goede manier is om garen op te Bergen
wat rustig met alleen maar (2) katten
ik hoop tegen beter weten in op zon en lekker in de zon zitten
met de katten op schoot
moet bij komen van de kinder boerderij, te veel gedaan

maar verder met haken gaat best
en even boodschappen doen hier in dit dorpje

bep heel veel beterschap met je lies


Bericht van: bep
Datum bericht: 22 Augustus 2016 om 14:04
verwijderd

-------------


Bericht van: Mutti
Datum bericht: 22 Augustus 2016 om 16:55
Na een hele tijd weer een breiwerkje opgepakt .

Een Lindbergkapje . Ik heb er al meerdere gebreid en in elkaar gezet .
Dat laatste kreeg ik toch niet meer voorelkaar . Nog op de PC gekeken of ik het toch verkeerd gebreid had ,want je denkt dat je het wel zonder patroon kunt . Alles was goed heb het vervolgens in de tas gekieperd ,een Libelle met veel moeite naar buiten gekregen ,geen idee hoe die door de hordeur naar binnen is gekomen ,en ben gaan lezen .

Net heel voorzichtig de tas gepakt en het mutsje zat in een mum van tijd in elkaar . Wat voor blinde vlek heb je dan toch ??


Bericht van: Lao-tse
Datum bericht: 22 Augustus 2016 om 17:49
Originally posted by Mutti Mutti wrote:

  

Net heel voorzichtig de tas gepakt en het mutsje zat in een mum van tijd in elkaar . Wat voor blinde vlek heb je dan toch ??

Ja. lollig is dat soms he?
Het wil maar niet lukken en je vraagt je af waaróm niet.
Legt het weg en na een bepaalde tijd, lang of kort, kijk je weer en het gaat moeiteloos.
Geen idee wat de manier is waarop je eerst de zaak bekeek.





-------------
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"


Bericht van: bep
Datum bericht: 22 Augustus 2016 om 23:24
verwijderd

-------------


Bericht van: lw1463
Datum bericht: 23 Augustus 2016 om 10:28
@Mutti, ik lijk op bep - ik had hetzelfde probleem, dat kwam door de combinatie Libellen en lezen - blinde vlek

-------------
http://brandlos.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://brandlos.blogspot.nl/


Bericht van: bep
Datum bericht: 31 Augustus 2016 om 00:37
verwijderd

-------------


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 31 Augustus 2016 om 08:51
Ik ging afgelopen zaterdag per ongeluk een uur te vroeg naar de bushalte en heb een heerlijk uurtje gewinkeld, Action, Zeeman, Wibra en uiteindelijk een kindermenu bij MacDonalds, toen pas op de bus naar het ziekenhuis. Zondagmiddag was het doorlopend bezoek en heb ik daar van 1400 tot 2930 zitten haken, met een korte onderbreking om 1800 toen de patienten gevoederd werden. Toen heb ik iets genuttigd in de koekenzopie. Verder heb ik niets nuttigs gedaan, hoogstens een wasje.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: lw1463
Datum bericht: 31 Augustus 2016 om 09:08
Afgelopen weekend moesten mijn hersenen geherprogrammeerd worden, want ik kon even niet meer denken.
Prullenbak legen en refractioneren s.v.p. Geek


-------------
http://brandlos.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://brandlos.blogspot.nl/


Bericht van: Kamilla
Datum bericht: 04 September 2016 om 15:48
Het weekend is nog niet om, maar ik ben bezig geweest om een jurk te bedenken voor het najaar. Okerkleurige dunne ribfluweel die ik vorig jaar voordelig gekocht heb in een opheffingsuitverkoop gecombineerd met een geruite stof die het restant is van een jurk van mijn moeder. Veel tijd om te naaien heb ik niet tussendoor daarom ben ik vroeg begonnen. De klus mag rustig 6 weken duren. Leuk, ik heb er echt weer zin in!   


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 05 September 2016 om 09:59
Zaterdag hadden we bezoek en dat was heel gezellig. Ik had een tas brei- en haakbladen klaarstaan voor mijn vriendin, om uit te zoeken. Wat over is, gaat eerst naar de soos en dan naar de kringloop. Voor mij had ze een enorme emmer vol knoopjes, de meeste zijn rood, en een paar zijn geel en groen. Die ga ik uitzoeken en wat er over is gaat dezelfde richting uit als de bladen. De katten kregen een speelmuis van touw en een balletje.

Zondag voelde ik me niet 100%, dus ik ben ook niet 100% op geweest, aldoor even dutje en dan weer in de huiskamer gezeten. Toch nog wat toeren gehaakt aan een stola en het nieuwe Harry Potter boek uitgelezen.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: bep
Datum bericht: 09 September 2016 om 15:47
Kermis met braderie en rommelmarkt. Op de rommelmarkt 3 grote bollen Saskia van 200 gram voor 1 euro gescoord. (voor de drie bollen tesamen!!!!)

-------------


Bericht van: bep
Datum bericht: 12 September 2016 om 11:35
uitgerust van de midweek in de bergen met de kleinkinderen. Ik wist niet dat het tegen de duitse grens al zo bergachtig was . En nu we uitgerust zijn kunnen we verder naar het vlakke land.

-------------


Bericht van: Kamilla
Datum bericht: 12 September 2016 om 11:40
Hier is ook uitgerust! Maar dan van de schoonmaakklus op de werk- & hobbykamer van manlief. Dat ik een schraapstaal nodig had om de kast schoon te krijgen, zegt misschien al genoeg. Confused Alles blinkt je nu tegen en manlief is er dankbaar voor. Er gaat niets boven een tevreden klant.

Eigenlijk had ik aan mijn nieuwe jurk willen naaien.... 


Bericht van: bep
Datum bericht: 12 September 2016 om 11:43
zonnebril klaarleggen als je die kamer ingaat zodat je niet blind wordt.

En ook een voddeke zodat manlief regelmatig met een voddeke erover kan gaan.

-------------


Bericht van: Mutti
Datum bericht: 12 September 2016 om 11:43
De diepvriezer schoongemaakt .
De bovenste lade kreeg ik niet meer open was dus hard nodig .

Ik had hier dus een enorme berg sneeuw .


Bericht van: bep
Datum bericht: 12 September 2016 om 11:47
dat is iets dat ik ook dringend moet gaan doen, maar ik wacht tot het -20 is buiten, dan kan ik de inhoud buiten leggen en het op mijn gemakske doen.

-------------


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 12 September 2016 om 11:48
Ik heb van vrijdag tot en met zondag duf op bed gelegen met hoofdpijn en buikpijn. De coloscopie is na een paar minuten gestopt, omdat ze niet verder konden. Wel hadden ze me vol lucht gespoten, waar ik dagen last van had. Nu krijg ik 29 september een scan, waarbij....ze me weer vol lucht spuiten. En dan kijken ze van buitenaf. Echt vlot gaat het niet, vanaf het eerste bevolkingsonderzoek tot en met de scan is bijna 2 maanden.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: Mutti
Datum bericht: 12 September 2016 om 12:00
Mijn man had de koelbox van de vliering gehaald en ik had nog wat koeltassen waarin ik een element had gedaan .

Op mijn gemak ging het niet ,en ik heb spierpijn van de ongelukkige houding ,maar het is een plezier om naar te kijken .


Bericht van: bep
Datum bericht: 12 September 2016 om 12:03
verwijderd

-------------


Bericht van: Mutti
Datum bericht: 12 September 2016 om 12:03
Machtelt ik leef met je mee en ik duim voor je .

Waarom het allemaal zo lang moet duren is voor mij ook altijd een raadsel .

Hopelijk zakt de pijn wat .


Bericht van: Kamilla
Datum bericht: 12 September 2016 om 14:08
Beterschap, Magtelt! En veel geduld gewenst met alle behandelingen.

Originally posted by bep bep wrote:

...Maar als ze het met een scan ook kunnen waarom proberen ze er dan altijd eerst van alles in te steken? ...

Ik vrees dat financiële aspecten hier de reden voor zijn. 


Bericht van: petraco
Datum bericht: 12 September 2016 om 21:19
magtelt heel veel sterkte met de scan. Dat alles goed is.


Bericht van: Lelie
Datum bericht: 12 September 2016 om 23:14
Sterkte met de scan! Hoop dat alles goed gaat dit keer


Bericht van: Mutti
Datum bericht: 13 September 2016 om 14:06
Ben ook bang dat dat het geval is .

Ik kreeg laatst nieuwe medicijnen . Ik werd daar zo beroerd van dat ik dacht dat ik dood ging of anders voor de rest van mijn leven invalide zou blijven .

Toen ik het meldde was het antwoord "Ja we moeten met het goedkoopste beginnen " Ik moet nu 3 maanden wachten voor dat die troep mijn lijf uit is Dan zeker de op een na goedkoopste Ik wil nu de medicijnen met de minste bijwerkingen ,ze weten heel goed dat ik heel sterk reageer als kind al . Gewoon even het dossier lezen .


Bericht van: thian
Datum bericht: 13 September 2016 om 14:23
gefeest gedweilt met dweil orkesten erg leuk genoten
en de kerk nog even bewonderd ik had bartje (bartholomeuskerk) nog nooit van binnen bewondert en ik woon er zo,n beetje naast en kom er dagelijks bijna langs....





-------------
don't let the little stupid things break your happiness


Bericht van: bep
Datum bericht: 20 November 2016 om 13:04
verwijderd

-------------


Bericht van: Kamilla
Datum bericht: 20 November 2016 om 15:07
Ik kan me de teleurstelling wel voorstellen als je een taart denkt te bakken en er blijft een bord pap over... Bakken is evengoed een creatief proces dat niet vooraf te plannen is. 

Bij manlief in de kast lagen zijn blokfluiten te wachten op een beurtje olie. Ik heb er al 5 in orde gemaakt. De volgende 4 liggen ook al te wachten, maar dat komt van de week een keertje.  


Bericht van: bep
Datum bericht: 20 November 2016 om 17:23
verwijderd

-------------


Bericht van: bloem
Datum bericht: 20 November 2016 om 18:22
vanmiddag bezoek gehad een Moeder met twee kinderen,
de kinderen worden modern opgevoed, al lijkt het mij dat de Kinderen de Moeder opvoeden. pfffffffffffff   gelukkig weer rust.

-------------
oant Sjen


Bericht van: Kamilla
Datum bericht: 27 Augustus 2017 om 18:38
Het was even zoeken naar dit oude topic over de weekendactiviteiten.

Gisteren heb ik mijn trui afgemaakt waar ik straks een foto van hoop te gaan maken. Vanmiddag zijn we naar een concert geweest. Fantastisch! De laatste zondag van de maand zijn er in de Open Hof in Soest kerkconcerten. Deze keer was het laat-renaissance en barokmuziek op verschillende blokfluiten met orgel. Absoluut genoten.


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 28 Augustus 2017 om 07:52
Zaterdag ben ik naar de laatste kofferbakverkoop van dit jaar gegaan met een medehobbydoos. Het was truckersdag. Langs een aantal straten stonden mensen al te wachten op de stoet van 250 vrachtwagens. Ik heb naar ze gezwaaid vanuit ons Peugeootje. Zondag heb ik in de tuin gezeten, afwisselend gebreid aan dassen en een spannend boek gelezen.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: bep
Datum bericht: 28 Augustus 2017 om 12:44
verwijderd

-------------


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 28 Augustus 2017 om 16:28
Ik zat achterin het Peugeootje, na de kofferbakverkoop.

Overigens heb ik eens uit de bieb de verzamelde vrekkenkrant geleend, en die stond bol van de tips. Niet allemaal even praktisch of hygiënisch. Ik ga echt niet overal bierflesjes oprapen voor die paar statiecenten of onder flatgebouwen lopen voor het geval er knijpers zijn gevallen. Of theezakjes aan de waslijn drogen om nog eens te gebruiken. Er werd ook gezegd, dat je bij kringlopen of tweedehands kledingzaken goedkope bloezen en overhemden moest kopen om de knoopjes eraf te slopen. Die kleding wordt alleen in Utopia goedkoop verkocht. Niet in mijn omgeving.

In de voordeelboekhandel of Euroland vond je nog wel eens boekjes met tips uit oma's tijd.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: bep
Datum bericht: 29 Augustus 2017 om 22:19
zelfs achterin met chauffeur, dat is helemaal koninklijk.



-------------


Bericht van: kvdl
Datum bericht: 29 Augustus 2017 om 22:32
Originally posted by bep bep wrote:

Dank je Magtelt. Dan laat ik hier alles liggen zoals het ligt en ga ik rustig verder breien. Ik kan het natuurlijk ook wol opruimen noemen (2 vliegen in 1 klap)

Geniaal.
Mijn enige probleem is dat er netto wol bijkomt: ik koop /haal/krijg meer dan ik brei/haak.


Bericht van: bep
Datum bericht: 29 Augustus 2017 om 22:45
verwijderd

-------------


Bericht van: kvdl
Datum bericht: 29 Augustus 2017 om 23:05
Ik woon hier in de brousse, Ons huis hebben we gekocht van een imker die imkersmaterialen vekocht, dus er waren vele koterijen met opslag. Veeeeel ruimte. Het is curieus hie je alle ruimte vult als je ze hebt. Toen we verhuisden hebben we alles wat we niet onmiddellijk konden plaatsen gewoon in die koterijen neergezet. Wel, die spullen staan er nog steeds, vijftien jaar later. En ondertussen dozen en dozen met wolletjes erbij.
Zolang mijn huisband niet klaagt over mijn wolletjes, klaag ik niet over zijn treintjes. En we leven nog lang en gelukkig.


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 30 Augustus 2017 om 08:52
Ik heb ongeveer hetzelfde aantal wolledozen als Bep op zolder en dan nog 6 van die dozen in mijn hobbykamer vol met fournituren, gereedschapjes en andere leuke dingen. En dan sta ik in de wolwinkel en zie ik een kleur, die ik echt niet denk te hebben. Kom ik thuis, wil hem opbergen, verdraaid, die had ik al. Misschien een tintje lichter of donkerder, maar ja.

Twee emmers breinaalden, plastic, metaal, bamboe, hout en dat grijze materiaal, waarvan ik niet weet of het plastic of metaal is. Twee sets verlengde tunische haaknaalden, een setje knooknaalden en een koker rechte tunische naalden.

En achter de schotten op zolder liggen poppen, ik durf ze niet te tellen.

Mijn man durft er niet met een scheef oog naar te kijken, want dan kijk ik terug naar zijn stripverzameling en tanks.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: Mutti
Datum bericht: 30 Augustus 2017 om 14:29
Ik kreeg een paar tricotbroeken met gaten erin .

5 dozen met DMC keurig opgewonden op kartonnetjes en nrs in volgorde erop ,kon nog de goede kleuren niet vinden .
Heb maandag kleinzoon zelf de keuze laten maken ,hoeft die geen commentaar te hebben dat de kleur niet goed is ,was nog een leuk tijdverdrijf ook .
Ze zijn keurig gestopt en wel weer mee terug gegaan .

Nu zijn ze Cool


Bericht van: creaans
Datum bericht: 31 Augustus 2017 om 08:40
Bep ik heb een site voor je gevonden, waar je wel die tips vind, kijk maar eens hier.
http://omaweetraad.nl/" rel="nofollow - http://omaweetraad.nl/

Ik zet bij Koffieconrner, bij wist je dat er nog wat meer.


Bericht van: lw1463
Datum bericht: 31 Augustus 2017 om 08:40
Afgelopen zaterdag met een mededoos naar de kofferbak geweest, 3 lelijke borden en een eend gekocht. Ben in een klein peugootje
met achterin de koningin naar de koek en zopie gechauffeurd, want mensen wat was ik dorstig na dat slenteren.
De rest van het weekend was ik off-line omdat de telefoonlijn vernieuwd was en het dus niet deed !


-------------
http://brandlos.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://brandlos.blogspot.nl/


Bericht van: bep
Datum bericht: 31 Augustus 2017 om 20:10
verwijderd

-------------


Bericht van: lw1463
Datum bericht: 01 September 2017 om 08:47
Originally posted by bep bep wrote:

En hoe veel de koningin mee? Niet te veel ster allures en bekakt praten, omdat er zoveel volk naast de baan stond te kijken?
De koningin zat keihard te giechelen achterin en maar wuiven hè

-------------
http://brandlos.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://brandlos.blogspot.nl/


Bericht van: creaans
Datum bericht: 01 September 2017 om 11:25
Graag gedaan Bep. Veel kijk en lees plezier


Bericht van: kvdl
Datum bericht: 01 September 2017 om 23:54
Even een domme vraag: weet iemand of marters een probleem vormen voor een wolvoorraad? De koten waar mijn dozen liggen hebben een dubbel dak (piepschuim platen onder eterniet (asbest 😳😔) Golfplaten) en in die tussenruimte heeft zich een familie steenmarters gevestigd. Maakt redelijk wat herrie. We zijn blij dat ze de ratten onder controle houden maar niet helemaal zeker hoe hard we moeten juichen. De voorliefde voor startkabels van auto's is bekend, moet ik ook vrezen voor mijn geliefde wolletjes?


Bericht van: lw1463
Datum bericht: 02 September 2017 om 08:33
Als het familie van de muis is . . . maar misschien heb je geluk en zitten ze liever in het schuim dan in jouw wol.

-------------
http://brandlos.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://brandlos.blogspot.nl/


Bericht van: Mutti
Datum bericht: 02 September 2017 om 09:13
Ik neem aan dat je wolletjes in plastic dozen zitten .
Je zou die dozen in martergaas kunnen verpakken . Daar kunnen ze niet doorheen knagen
Dat ze zo dol zijn op startkabels komt omdat die steeds op een andere plaats staan ( territorium ) .
Hoe het met de reuk in je wolletjes is heb ik geen idee .


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 02 September 2017 om 09:50
De overlast, naast het knagen aan startkabels en het belagen van kippen, wordt gevormd door de stank en de uitwerpselen. Ze zouden kunnen proberen nestjes te maken in je wol of het onder te poepen. Je kunt op google vinden welke instanties je helpen van ze af te komen.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: bep
Datum bericht: 02 September 2017 om 11:29
verwijderd

-------------


Bericht van: Kamilla
Datum bericht: 03 September 2017 om 15:24
Hier had ik nog nooit van gehoord; een plaag veroorzaakt door een beschermde diersoort. Het moet niet gekker worden. Hier in huis heb ik wel eens een overdaad aan muizen gehad omdat ik wegens liefde voor muisjes te laat met vangen was begonnen. Die waren inderdaad spelletjes gaan doen in de verstelmand... Ze hadden meegeholpen om wat meer gaatjes te maken in de kleren die op reparatie lagen te wachten. Dus ik hoop dat jouw wol niet bereikbaar is.



Bericht van: lw1463
Datum bericht: 04 September 2017 om 08:45
Door een speling van het lot was ik alweer in Apeldoorn, daar een rondje van 3 kringlopen afgewerkt (wat boeken, een weckpot en een glas om naar te kijken).
De mannen hebben treintjes gekeken.
Gisteren de aardappels uit de moestuin gehaald, ik had drie verschillende rassen gepoot - enorm schrikken toen ik bij het laatste ras
kwam, echt enorme bonken zo groot als de hand van mijn man of rond en dan zo groot als een softbal-bal.


-------------
http://brandlos.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://brandlos.blogspot.nl/


Bericht van: lw1463
Datum bericht: 04 September 2017 om 08:49
Originally posted by bep bep wrote:

http://www.gezondheid.be/index.cfm?art_id=13390&fuseaction=art" rel="nofollow - http://www.gezondheid.be/index.cfm?art_id=13390&fuseaction=art

en als daar niks van helpt zou ik er een patroon bijleggen en de bijpassende naalden. Misschien zijn ze heel ijverig. Ik had ook ergens gelezen dat de steenmarters verzot zijn op de droge pruimen van de colruyt.(nieuwsblad)
Wij hadden eerder ratten in het dak van het kippenhok = ook geen pretje, ze knagen overal doorheen. Pannen eraf, ratten eraf,
de boel schoonmaken en dan zorgen dat ze nergens meer naar binnen kunnen = stevig gaas. Dit hebben we vaker moeten herhalen,
ze zijn zo slim en hebben maar een klein gaatje nodig. Van steenmarters zou ik helemaal ongelukkig worden.


-------------
http://brandlos.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://brandlos.blogspot.nl/


Bericht van: Kamilla
Datum bericht: 04 September 2017 om 10:24
Wat leuk, LW, dat je zo 'n rijke aardappeloogst hebt binnengehaald. Ik had er ook knapen bij zitten. Dit weekend heb ik alle krieltjes met groot geduld klaargemaakt.

Verdere activiteit dit weekend was: een oude groene trui uittrekken.


Bericht van: Mutti
Datum bericht: 04 September 2017 om 10:38
Sinds een week wandelen mijn man en ik samen weer een rondje door de duinen .
Gaat goed als er maar regelmatig bankjes staan .
Een keer waren we het kleurtje van de route kwijt . Kwamen een wandelaar tegen die met een tracker of hoe zo'n n ding heet ,een dagroute route liep . Die heeft ons weer op weg geholpen .

Gisteren bijna een aanvaring met wat herten gehad . Zij hadden gelijk ze hadden voorrang want ze kwamen van rechts .

Gek ,herten zijn toch heel anders in de natuur ,dan dat je ze van het hockeyveld moet jagen .


Bericht van: lw1463
Datum bericht: 04 September 2017 om 16:09
En waren ze ook met zijn 3-en ? Mijn man heeft me geleerd reeën (ik mag het woord hert niet in de mond nemen) zijn nooit alleen, dus als er 1 de weg
oprent moet je altijd even kijken waar die andere twee zijn. Dat viel onder het kopje inburgeringscursus voor stadse deerntjes LOL  
@Mutti, fijn en het weer is je ook enorm gunstig gestemd


-------------
http://brandlos.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://brandlos.blogspot.nl/


Bericht van: bep
Datum bericht: 04 September 2017 om 19:34
verwijderd

-------------


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 05 September 2017 om 07:53
Ik ben zaterdag ook in drie kringlopen geweest, maar ik had een andere buit. Een tuinstoel, om in de badkamer van mijn nieuwe voetbad te genieten, twee poppen, een paar sets stalen breinaalden, een zware oliebollenschaal, die in de bench dienst gaat doen als kattenbak (Archie kiepert een doos met grit om), een haarspeld, die als stolaspeld gaat werken en twee borden om in de ringen van vogelvoederpalen te zetten, omdat de badjes stukgevroren waren. Ze badderen toch niet en nu kan er brood op of vleesrestjes voor de eksters. In één kringloop serveren ze heel lekkere tosti's.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: Mutti
Datum bericht: 05 September 2017 om 10:54
Lw 1463 .

Het waren er 2 . Gisteren was het een kudde van 4 .
Inderdaad het zijn reeen ,maar omdat ik niet weet hoe ik de puntjes moet plaatsen maak ik er maar herten van .

Zaterdag was het jaarmarkt Een nieuw horlogebandje op de kop getikt ,daar hadden we vroeger VD voor en de Hema verkoopt ze ook niet meer .
Een micado spel ,vorige week met zoute stengels gedaan .


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 05 September 2017 om 18:05
Luigi Lucardi verkoopt horlogebandjes, maar voor dezelfde prijs heb je een heel horloge. Je kunt nog wel online bestellen, van die gevlochten nylon, waar geen gaatjes in zitten.

Links van de Enterknop zit een kommaatje met erboven aanhalingstekens. Als je eerst de aanhalingstekens aantikt en vervolgens de letter waar ze boven moeten, heb je je reeën. Of je Käthe Krüsepop. Ik weet weer niet hoe je een streepje door een Zweedse O maakt.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: Kamilla
Datum bericht: 05 September 2017 om 18:22
Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Ik weet weer niet hoe je een streepje door een Zweedse O maakt.

Het Zweeds kent geen streepje door de O maar gebruikt ook twee puntjes: ö en Ö.

De Ø komt voor in het Deens en Noors. Hoe je die moet maken, weet ik niet want ik heb een Deense toetsenbord-instelling waardoor de 3 extra klinkers (æ ø å) direct bereikbaar zijn.   


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 06 September 2017 om 08:04
Je kunt wel speciale tekens maken door ctrl en alt tegelijk in te drukken met je linkerhand en met je rechter toetsen in te drukken. Voor hoofdletters moet je dan wel caps lock gebruiken, ook voor één letter. Omdat je geen drie handen hebt. Het is leuk om dat eens uit te proberen, bijvoorbeeld in een mail of word document.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: lw1463
Datum bericht: 06 September 2017 om 09:25
In word kun je kiezen voor invoegen speciale tekens, als je dan de o met streepje hebt kun je knippen en plakken. Ø = alt + 157, zie http://www.seniorennet.be/Pages/Computertips/computertip_detail.php?id=3258" rel="nofollow - hier
Lang leve seniorennet, de enige alt die ik uit mijn hoofd ken is Alt + 248 voor de graad bij Celsius.

-------------
http://brandlos.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://brandlos.blogspot.nl/


Bericht van: Kamilla
Datum bericht: 24 September 2017 om 19:16
Vanmiddag naar een concert geweest in Soest ter gelegenheid van het Lutherjaar. Twee zangeressen, die begeleid werden op luit en orgel. De 4 musici waren gekleed in prachtige (handgemaakte) kostuums uit het begin van de 16de eeuw. Bovendien was er een vertelster die allerlei wetenswaardigheden vertelde over het leven van Luther. Behalve van de schitterende muziek heb ik ook genoten van de kleding.


Bericht van: Jondala
Datum bericht: 24 September 2017 om 21:34
Zaterdag naar de elf & fantasy fair geweest in de kasteeltuinen van Arcen. Natuurlijk mijn kostuum aan gehad. Was werkelijk geweldig en prachtig weer.
Vandaag naar het stoffen spektakel geweest om stof te kopen voor oudste dochter. Ook voor haar ga ik een jurk maken voor carnaval.

-------------
Wacht niet op een goede dag, maar maak er één.


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 25 September 2017 om 07:58
Zaterdag was het burendag in het clubhuis, waar ik naar de soos ga. Er was een presentatie van de activiteiten, dus ik heb daar de hele dag zitten breien en haken, terwijl anderen hun zelfgemaakte kaarten vertoonden en workshops gaven. Ik heb één persoon tunisch haken geleerd en geprobeerd een meisje haken te leren. Er was een dialectkoor en er werd gelinedanced, buiten stond een springkussen en kinderen konden gratis patat krijgen. Toch kwamen er voornamelijk mensen, die al met het buurthuis bekend waren, dat vond ik jammer. Het ligt in een park, tegenover een voetbalcourt, dat ook in een park ligt. Maar vlakbij zijn Lidl en Action, en het moet van het parkeerterrein af gezien zijn, dat er een springkussen stond. Bovendien hingen er overal posters en het stond in de kranten.

Verder is er een schilderclub, hout bewerken, een club voor jonge buitenlanders met dammen, schaken en tafeltennis, quilten, een kinderknutselclub en er is vaak een maaltijd voor alleenstaanden, heel lekker, naar het schijnt, en bingo. Je kunt er ook terecht voor bloedprikken en het spreekuur van de wijkagent.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: pareltje2011
Datum bericht: 25 September 2017 om 09:24
Knap Machtelt ,jij bent echt een bezige bij ,zo moet het ook geen tijd om te piekeren he

-------------
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.


Bericht van: JMB
Datum bericht: 25 September 2017 om 10:20
Zaterdag hebben we een heel eind gefietst, omgeving Doesburg. Daar waren dit weekend de Havendagen (of zo). Druk dat het was, we hebben een tijdje moeten rijden voor we de auto kwijt konden. Gratis natuurlijk want we fietsen dan niet een uurtje maar meerdere uren. Het was er heerlijk weer voor.

Gisteren in Putten een eind gewandeld, ok maar 8 km maar dat is voor mij al een heel eind, halverwege had ik het al gehad, pff wat was ik moe en steeds steken in mijn knie bah. Maar, ik heb het gehaald. Ja dat moest wel, kon moeilijk onderweg blijven staan of zitten. Moet wel bekennen op het laatst was ik echt niet meer zo vrolijk. Maar och, toen we eenmaal bij de auto waren had ik wel een tevreden gevoel, had het toch maar gehaald.


Bericht van: lw1463
Datum bericht: 25 September 2017 om 11:17
Zaterdag met de klompjes moeten stampen zodat de aarde vast werd voor de nieuw te zaaien grasmat, heb vandaag al molshoop #1 gezien LOL
Gisteren met een emmer sop 20 jaar viezigheid van plankjes geveegd (in de garage van mijn ouders) sommige mensen zullen dat onzinnig
vinden - maar het was sterker dan mij. Tegelijkertijd ook alles wat er nog op die plankjes stond bekeken en een (tijdelijke) bestemming gegeven.


-------------
http://brandlos.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://brandlos.blogspot.nl/


Bericht van: creaans
Datum bericht: 25 September 2017 om 12:03
Wat hebben jullie allemaal leuke dingen gedaan.
Ik heb lekker zitten haken aan mutsen.


Bericht van: bep
Datum bericht: 25 September 2017 om 13:52
verwijderd

-------------


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 25 September 2017 om 16:37
Originally posted by lw1463 lw1463 wrote:

Zaterdag met de klompjes moeten stampen zodat de aarde vast werd voor de nieuw te zaaien grasmat, heb vandaag al molshoop #1 gezien LOL
Gisteren met een emmer sop 20 jaar viezigheid van plankjes geveegd (in de garage van mijn ouders) sommige mensen zullen dat onzinnig

vinden - maar het was sterker dan mij. Tegelijkertijd ook alles wat er nog op die plankjes stond bekeken en een (tijdelijke) bestemming gegeven.


Ik heb een mol verjaagd door in elk molshoopje een knoflookteen te steken. Ik denk dat hij er migraine van kreeg.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: Mutti
Datum bericht: 25 September 2017 om 16:47
Mijn man trapt de gangen dicht en stopte er vroeger een mottenbal in .

Tegenwoordig staat hij oude handdoeken in kleine vierkantjes te knippen en weekt die in vreselijk stinkend spul en stopt die in de gangen .
Ik heb geen idee wat het is ,maar als hij daarmee bezig is geweest heb ik hem liever even niet in huis .


Bericht van: Dilianne
Datum bericht: 26 September 2017 om 11:31
Bij mijn vriend geweest en samen kleding gekocht


Bericht van: Kamilla
Datum bericht: 07 Januari 2018 om 16:50
Vandaag heb ik een patroon getekend voor een rok die gemaakt gaat worden van die blauwe denim die zo erg afgaf. Zowel de delen van de rok als van de voering zijn al geknipt en gelust. Morgen kan ik de eerste naden met de machine gaan naaien.


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 07 Januari 2018 om 17:10
Vrijdag zijn we naar de Star Wars film The last Jedi gegaan. Ik had dit weekend nodig om alles te verwerken. En ik heb een poppenjeans gebreid en verder afgemaakt. Vervolgens in papegaaienkleuren een jurk opgezet, eerst picots gehaakt, toen lussen op de breinaald gezet. Of het een enkellange of knielange wordt, bekijk ik al breiend. Vanmiddag heb ik een berg strijkgoed weggewerkt, wat heb ik daar toch een hekel aan. Zelfs een BeeGees elpee kon me niet helpen.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: Mutti
Datum bericht: 07 Januari 2018 om 17:56
gebreid ,afgewisseld met strijken en naar het schaatsen gekeken .

Dat eindigde hilarisch .

Ook nog wat gelezen ,maar het boek kon me niet boeien . Dat is het nadeel van een boek op de tablet . Je kunt maar een klein stukje "proef" lezen . Moet even wachten tot er weer 1 afgaat .


Bericht van: suziesfreubels
Datum bericht: 08 Januari 2018 om 08:41
Scorpion gekeken en verder lekker lui geweest...
En nog wat wassen weg gewassen...

-------------
http://suziesfreubels.blogspot.nl" rel="nofollow - http://suziesfreubels.blogspot.nl


Bericht van: lw1463
Datum bericht: 08 Januari 2018 om 09:04
opgeruimd in mijn ouders garage tot ik zwart zag (vooral de handen) er komt steeds meer "zicht" in. Thuis rustig aan gedaan,
beetje breien, beetje filmpjes op de jijtube kijken en wat een heerlijke zon daar heb ik achter glas van genoten.


-------------
http://brandlos.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://brandlos.blogspot.nl/


Bericht van: Lao-tse
Datum bericht: 08 Januari 2018 om 10:21
Paar keer naar dochter in het ziekenhuis geweest.
Ze heeft afgelopen donderdag een herseninfarct gekregen.
Best heftig, haar mond is nog steeds scheef en ze spreekt met dikke tong.
Omdat ze nog veel te jong is voor zo.n pittig infarct gaan ze onderzoeken waar het stolsel vandaan komt.
Vandaag een lumbaalpunctie.
Morgen MRI, en deze week ook een inwendig hartecho.


-------------
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"


Bericht van: Mutti
Datum bericht: 08 Januari 2018 om 10:25
Lao-tse

Hier heb ik op het ogenblik geen woorden voor .
Ik kan jou en je dochter alleen maar heel veel sterkte wensen .


Bericht van: JMB
Datum bericht: 08 Januari 2018 om 11:14
Sterkte lao-tse, hopen dat er niet teveel schade is.

Wij hebben gisteren een eind gewandeld, ruim een uur. Brr wat was het in het begin koud zeg. Maar na een tijd te hebben gelopen had ik het zo warm, lastig hoor, want dan is het niet verstandig om de jas uit te doen, al zou je dat wel willen. IK heb er zo'n hekel aan dat ik het zo heet krijg, heb ik vaak en eigenlijk moet dan snel mijn vest of jas uit. Had het zaterdag ook in de winkel toen mijn zoon kleding aan het passen was. Ik heb toen mijn jas los gedaan, wou het liefst naar buiten rennen maar tja moest toch ook bij mijn zoon keuren of de kleding goed zat. 

Ik was na de wandeling blij dat we weer thuis waren, toen lekker een kop warme chocomelk met een flinke toef slagroom genomen, hmm was lekker.


Bericht van: petraco
Datum bericht: 08 Januari 2018 om 21:08
heel veel sterkte voor jullie.



Print Pagina | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net