Print Pagina | Close Window

Breiwerk bij warm weer

Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Tips en Trucs
Forum: Tips en Trucs voor breien en haken
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=45145
Print Datum: 19 April 2024 om 18:03
Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Onderwerp: Breiwerk bij warm weer
Bericht van: Kamilla
Onderwerp: Breiwerk bij warm weer
Datum bericht: 13 Juli 2017 om 22:54
Eigenlijk een hele eenvoudige tip...

Als het warm weer is, heb je snel dat je handen een beetje gaan zweten en plakken. De steken op je breipennen schuiven dan steeds moeilijker en ook de naald insteken hoor je soms knarsen.

Ik heb dan een schoteltje bij me met een schoon, vochtig, goed uitgewrongen washandje. Wanneer het nodig is, haal ik mijn vingertoppen even over het washandje. Ook wrijf ik soms met het washandje over de laatste 10 centimeter van de breipen. Probleem over en je kan breien met plezier.     



Antwoorden:
Bericht van: pareltje2011
Datum bericht: 14 Juli 2017 om 08:13
He goed idee 👍

-------------
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 14 Juli 2017 om 08:57
Goed idee.

En het is af te raden om grote warme lappen te breien, die bij je op schoot liggen. Ik spreek uit ervaring.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: Kamilla
Datum bericht: 14 Juli 2017 om 12:37
Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

En het is af te raden om grote warme lappen te breien, die bij je op schoot liggen. Ik spreek uit ervaring.




Het luchtig draperen van je wollen lappen hangt ook af van de stoel waar je op dat moment in zit. Je kan altijd nog kiezen om katoenen pannenlappen te gaan breien.     


Bericht van: Dilianne
Datum bericht: 17 Juli 2017 om 15:08
Originally posted by Kamilla Kamilla wrote:

Eigenlijk een hele eenvoudige tip...

Als het warm weer is, heb je snel dat je handen een beetje gaan zweten en plakken. De steken op je breipennen schuiven dan steeds moeilijker en ook de naald insteken hoor je soms knarsen.

Ik heb dan een schoteltje bij me met een schoon, vochtig, goed uitgewrongen washandje. Wanneer het nodig is, haal ik mijn vingertoppen even over het washandje. Ook wrijf ik soms met het washandje over de laatste 10 centimeter van de breipen. Probleem over en je kan breien met plezier.     


Wat ook wel eens wil helpen (niet lachen dames) maar even de breipen door je haren halen... Het werkt echt!


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 17 Juli 2017 om 17:15
Dat werkte vroeger ook als je een veiligheidsspeld door een aantal lagen luier moest steken.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: Kamilla
Datum bericht: 17 Juli 2017 om 20:52
Dat heeft hoogstwaarschijnlijk te maken met talg in je huid. Daarmee maak je het glijden minder stroef. Ik kan me een dergelijk advies ook herinneren van een viooldocent van mij wanneer je vingers vanwege zweten hotterend over je snaren gingen tijdens positiewisselingen. Even met je vingertoppen langs je haargrens en je kon weer vooruit. 

Toch is water wel lekker verkoelend op je handen. Tongue  


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 17 Juli 2017 om 21:04
Ik zat ook vaak met een plantenspuitje in de tuin, even een fris regenbuitje in je gezicht en je kon weer vooruit.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: kvdl
Datum bericht: 19 Juli 2017 om 22:50
Ik heb ook altijd geleerd de breinaald door mijn (vette) haren te halen, en dat werkt. Tegenwoordig minder last van, ik heb nu van die bamboe rondbreinaalden (ook voor rechttoe-rechtaan-werk) en dan is het niet zo'n probleem.


Bericht van: Mutti
Datum bericht: 20 Juli 2017 om 09:40
Breipen door je haren werkt echt .
Ook in een stuk zeep steken ,deden we ook bij de door Machtelt genoemde luiers .
Mijn moeder had zelfs een stukje in het vakje van de naaimachine liggen ,daar lag ook een stukje kaars nu ik er aan terug denk .
Waar dat dan voor diende ? misschien ook wel voor de machine naalden .


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 20 Juli 2017 om 10:20
Mijn moeder wreef een stroeve lade met kaarsvet in.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: Kamilla
Datum bericht: 20 Juli 2017 om 10:20
Die kaars in het naaimachinevakje was voor het gesmeerd laten lopen van metalen ritssluitingen.

.....

Het klopt dat kaarsvet ook helpt bij stroeflopende houten laden.


Bericht van: geerke
Datum bericht: 20 Juli 2017 om 19:55
zeker een heel goed idee ,hier ook zo warm en stikkie
groet geerke


Bericht van: bep
Datum bericht: 21 Juli 2017 om 00:27
zo'n kaars is ook heel handig om over de grondrail van een schuifdeur te wrijven dan loopt die ook soepelder.

-------------



Print Pagina | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net