Print Pagina | Close Window

Paas poets

Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Koffiecorner
Forum: even bijkletsen
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=45508
Print Datum: 28 Maart 2024 om 23:41
Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Onderwerp: Paas poets
Bericht van: pareltje2011
Onderwerp: Paas poets
Datum bericht: 10 Januari 2018 om 13:07
       Nu heb ik van zondag tot nu alles gepoetst ,voelde me zo goed dat ik elke dag een beetje poetste en nu ben ik rond ,zo blij,

-------------
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.



Antwoorden:
Bericht van: Kamilla
Datum bericht: 10 Januari 2018 om 13:19
In vier dagen je huis gepoetst??? Woon jij in een bloempot? Bij mij duurt zo'n project maanden. Dikke kans dat het voor pasen weer een keertje nodig is om te poetsen. Maar alvast gelukgewenst met dit resultaat.


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 10 Januari 2018 om 13:37
In een ver verleden deed ik eerst lopend de boodschappen op dinsdag en donderdagmorgen, dan zocht ik nieuwe biebboeken uit, en dan liep ik weer naar huis met volle boodschappenwagen. 's Middags "deed" ik dan het hele huis, afstoffen, stofzuigen en hier en daar een dweil. Badkamer en wc poetste ik op de andere dagen. Eens in de week bed afhalen, en opmaken, wat de kinderen geacht werden zelf te doen. In het weekend mocht het huis voor zich zelf zorgen. Toen hadden we nog twee kinderen thuis en mijn man werkte. Inmiddels ben ik niet meer zo actief en we zijn nog niet bezweken aan vlektyfus of cholera. Ik zit liever te breien.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: lidwina
Datum bericht: 10 Januari 2018 om 14:04
Oeps. Ben ik zo netjes? Iedere week wordt bij mij het hele gedeelte dat wij bewonen gedaan. Vloeren en sanitair gedeelte zelfs 2 keer.
Mijn naaikamer en de studeerkamer van mijn man niet. Mijn naaikamer zou dat eigenlijk wel nodig hebben, maar daar gaat mij teveel tijd inzitten!!!


-------------
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.


Bericht van: Kamilla
Datum bericht: 10 Januari 2018 om 14:09
Misschien versta ik onder de paaspoets iets anders. Alle kasten leeg, van de plaats gehaald en binnenste buiten uitgeschrobd en geboend. De "gewone" beurten reken ik daar niet bij. Ik heb een twee-wekelijks systeem en bevalt me prima.


Bericht van: Mutti
Datum bericht: 10 Januari 2018 om 15:49
Bij mij gaat echt iedere dag de stofzuiger door het huis .
Mijn man brengt zoveel zand ,zaagsel en weet ik wat nog meer mee naar binnen dat het echt wel moet .

En ik moet eerlijk zeggen dat ik dat liever doe dan naar het ziekenhuis rijden ,dus ik ben eigenlijk blij dat het er ligt .

Voor de plavuizen vloeren en het sanitair gebruik ik wekelijks de stoomreiniger ,dat is bijna mijn beste aankoop ooit .
Ik doe het echter niet meer achter elkaar zoals vroeger .


Bericht van: pareltje2011
Datum bericht: 10 Januari 2018 om 15:50
Hoi even iets rechtzetten ,ik woon alleen op appartement ,en dat is niet zo groot ,en heb altijd spierpijn ,deze week ging het redelijk en daarom ben ik zo blij dat alles aan de kant ligt ,geen plafonds of zo afgewassen ,sorry maar het voelt als grote lekkere paas poets

-------------
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.


Bericht van: Kamilla
Datum bericht: 10 Januari 2018 om 16:31
Geniet maar lekker van je schone appartement, Pareltje! Je hebt tenminste lekker gebruik kunnen maken van deze gelegenheid om de boel aan kant te krijgen. Ik moet nog beginnen... ha-ha. 


Bericht van: creaans
Datum bericht: 10 Januari 2018 om 18:51
Fijn dat je je zo redelijk voelde om de boel aan te pakken, zal een heerlijk gevoel gegeven hebben, dat alles weer eens gedaan is. Geniet er van.
Ik zelf kan dat niet meer, we hebben 1x in de week een hulp die alles zoveel mogelijk een beurt geeft.
En dat is ook fijn.


Bericht van: lidwina
Datum bericht: 10 Januari 2018 om 18:54
Kamilla dat versta ik eigenlijk ook onder Paaspoets of grote voorjaars schoonmaak. Sinds mijn hulp 6 jaar geleden plotseling overleden is komt het er niet meer van. Mijn nieuwe hulp is meer van het gewone werk en niet zo'n fan van kasten uit- en inruimen. Dus nu doe ik het alleen, maar niet meer zo vaak.

-------------
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.


Bericht van: bep
Datum bericht: 11 Januari 2018 om 00:17
goh pareltje wat leeft gij hard zeg. Ik zit nog in mijn winterslaap en gij zit al in de lente (pasen valt dit jaar op 1 april heb ik juist gezien, dus juistekes lente). Maar ge hebt gelijk, geniet ervan nu het gedaan is.

-------------


Bericht van: Lelie
Datum bericht: 11 Januari 2018 om 13:10
Ik heb gister ook heerlijk gepoetst! Geeft soms echt voldoening. Vloeren gesopt en woonkamer opgeruimd. Kan nu weer aan tafel zitten haha


Bericht van: Geerlig
Datum bericht: 11 Januari 2018 om 13:48
Ieder heeft zo zijn eigen regeltjes. Zuigen moet hier wel iedere dag met 3 Maine Coons. Verder gewoon wanneer het nodig is. Maar inderdaad het voelt lekker als het opgeknapt is.


Bericht van: Mutti
Datum bericht: 11 Januari 2018 om 15:12
Ik denk dat het "paasgepoets " de natuur wakker heeft geschud .

Ik moest even op de fiets naar het dorp en dacht ,laat ik buitenom terugrijden .
En wat zag ik ,een bloeiende narcis in de berm en wat verderop nog twee in de knop .


Bericht van: *kathy*
Datum bericht: 11 Januari 2018 om 16:39
Originally posted by creaans creaans wrote:

Fijn dat je je zo redelijk voelde om de boel aan te pakken, zal een heerlijk gevoel gegeven hebben, dat alles weer eens gedaan is. Geniet er van.
Ik zelf kan dat niet meer, we hebben 1x in de week een hulp die alles zoveel mogelijk een beurt geeft.
En dat is ook fijn.

Hier ook de hulp en daar ben ik o zo blij mee. 


Bericht van: pareltje2011
Datum bericht: 11 Januari 2018 om 17:28
He geerlig ik lees dat je main coons hebt ,mijn zoon heeft er ook drie ,vijf gehad, wat zijn de namen ?het zijn zalige poezen ,maar borstelen duurt wel even ,als hij op reis gaat ben ik een week poezen oppasser zalig he

-------------
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.


Bericht van: petraco
Datum bericht: 11 Januari 2018 om 21:11
elke dag wordt er wat gedaan. Heb 2 kids met allergien dus zal het ook bij moeten houden. Gaat niet meer zoals ik eerst deed meer dingen op een dag door de spieren. Dan doen we maar elke dag wat en goed verdelen.
Als ik meer uren buitens huis gewerkt heb doe ik lichtere dingen dan de dag dat ik meer thuis ben


Bericht van: Dilianne
Datum bericht: 12 Januari 2018 om 11:05
Ik heb gewoon een taak in mijn digitale agenda staan; om de zoveel weken de woonkamer, de badkamer, de slaapkamer, keuken etc. Gaat prima!


Bericht van: Kamilla
Datum bericht: 13 Januari 2018 om 00:00
Dat is handig! Zelf maak ik altijd een schema op de computer van grotere projecten zoals schoonmaak en moestuin-acticiteiten. Ook houd ik per computer bij wanneer ik het koffiezetapparaat ontkalkt heb, de wasmachine en afwasser met machine-reiniger.   



Print Pagina | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net