Print Pagina | Close Window

Poppen Magtelt

Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Mijn creaties
Forum: Hier kun je je eigen werk presenteren.
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=46440
Print Datum: 26 April 2024 om 03:12
Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Onderwerp: Poppen Magtelt
Bericht van: Hulten1
Onderwerp: Poppen Magtelt
Datum bericht: 18 Oktober 2019 om 15:55









Antwoorden:
Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 18 Oktober 2019 om 16:13
Geweldig. Hartelijk bedankt. Ik zal je prijzen in mijn avondlied (dat zei mijn moeder altijd, als ik spontaan afgewassen had of zo'n klusje gedaan).

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: Hulten1
Datum bericht: 18 Oktober 2019 om 17:39
Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Geweldig. Hartelijk bedankt. Ik zal je prijzen in mijn avondlied (dat zei mijn moeder altijd, als ik spontaan afgewassen had of zo'n klusje gedaan).



Graag gedaan


Bericht van: bep
Datum bericht: 18 Oktober 2019 om 21:27
die onderste foto is om te smelten. Die puntmuts met oranje is ook keischoon en ze zijn modern gekleed met hun 'flared' pants.
Dat kleinste popke in het blauwe tenueke is wel mijn favorietje van deze.

-------------


Bericht van: lidwina
Datum bericht: 18 Oktober 2019 om 21:59
Wat een heb je de dames prachtig aangekleed. En zo schattig die babydraagzakken en rugzakjes. Helemaal geweldig.

-------------
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.


Bericht van: Kamilla
Datum bericht: 19 Oktober 2019 om 00:04
Heel mooi, kleurig en creatief gemaakt! 


Bericht van: pareltje2011
Datum bericht: 19 Oktober 2019 om 10:00
Och nog zo een schatjes ,perfect zullen veel kindjes blij mee zijn

-------------
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.


Bericht van: QstephanieQ
Datum bericht: 19 Oktober 2019 om 15:12
heel mooi!Thumbs Up

-------------
mijn shop
https://www.etsy.com/nl/shop/steffiedesign" rel="nofollow - https://www.etsy.com/nl/shop/steffiedesign


Bericht van: petraco
Datum bericht: 19 Oktober 2019 om 20:18
wat goed gemaakt allemaal. baby draagzak is echt heel leuk


Bericht van: lw1463
Datum bericht: 20 Oktober 2019 om 10:38
Jonge poppenmoeders

-------------
http://brandlos.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://brandlos.blogspot.nl/


Bericht van: Stramien
Datum bericht: 21 Oktober 2019 om 15:19
Wat een leuk aangeklede poppen!

-------------
december2011



Bericht van: Teunis
Datum bericht: 24 Oktober 2019 om 12:06
Wat LEUK!!!!

Nu ik zelf een kleindochter heb, oké  toegegeven ze is nog wat jong met haar 2,5 maand, ben ik serieus geïnteresseerd. 

Ik hoop dat je het niet erg vindt dat ik wat ideeën "leen" voor de toekomstEmbarrassed


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 24 Oktober 2019 om 17:35
Dat heet niet stelen of lenen, dat heet inspiratie. Ik zou zeer gevleid zijn. Ik heb een haakboekje ontworpen voor een slanke pop van 42 cm, wat ook de maat van Nancy poppen is. Leuker dan Barbie, minder gepriegel en voor kleine handjes beter hanteerbaar. 2,5 maand is nog wat jong, maar je kunt al rondkijken en beginnen. Ik ben geabonneerd op Marie's Poppenmode, en soms maak ik daar echt iets uit, maar meestal wordt het ook inspiratie.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: Geerlig
Datum bericht: 27 Oktober 2019 om 09:52
Deze zijn ook heel mooi in de kleren.


Bericht van: Teunis
Datum bericht: 27 Oktober 2019 om 18:07
Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Dat heet niet stelen of lenen, dat heet inspiratie. Ik zou zeer gevleid zijn. Ik heb een haakboekje ontworpen voor een slanke pop van 42 cm, wat ook de maat van Nancy poppen is. Leuker dan Barbie, minder gepriegel en voor kleine handjes beter hanteerbaar. 2,5 maand is nog wat jong, maar je kunt al rondkijken en beginnen. Ik ben geabonneerd op Marie's Poppenmode, en soms maak ik daar echt iets uit, maar meestal wordt het ook inspiratie.

Ik ga mij dan maar laten inspirerenBig smile

Poppen zullen te vinden zijn in kringloopwinkels of rommelmarkten.
Restjes garen heb ik ongeveer overal in huis liggen (tot grote vreugde van de katten).
Dan de hamvraag: welke naalddikte adviseer jij, rekening houdend met wat grotere en stuggere mannenvingers?


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 28 Oktober 2019 om 08:23
Mijn favoriete naaldnummers zijn 3, 3,5, 4 en 4,5. Dan is het niet zo'n gepriegel. Als je poppen voor je kleindochter zoekt, kun je zoeken naar kruselingen. Dat zijn Käthe Kruse poppen van rond de 24 cm, met buigzame ledematen. In die serie zitten 2 jongenspoppen. Ik meen dat ze rond de € 25 kosten, terwijl de "echte" Käthe Kruse poppen rond de € 100 kosten. Ik werk normaal met poppen tussen 38 en 45 cm, maar ik denk er sterk over om een stelletje kruselingen aan te schaffen, om eens een bruidegommetje te kunnen aankleden.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: Loes
Datum bericht: 31 Oktober 2019 om 16:13
zo lief

-------------
groetjes Loes


Bericht van: Lelie
Datum bericht: 04 November 2019 om 21:55
Ohh wat leuk!


Bericht van: Teunis
Datum bericht: 04 November 2019 om 23:56
Originally posted by Teunis Teunis wrote:

Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Dat heet niet stelen of lenen, dat heet inspiratie. Ik zou zeer gevleid zijn. Ik heb een haakboekje ontworpen voor een slanke pop van 42 cm, wat ook de maat van Nancy poppen is. Leuker dan Barbie, minder gepriegel en voor kleine handjes beter hanteerbaar. 2,5 maand is nog wat jong, maar je kunt al rondkijken en beginnen. Ik ben geabonneerd op Marie's Poppenmode, en soms maak ik daar echt iets uit, maar meestal wordt het ook inspiratie.

Ik ga mij dan maar laten inspirerenBig smile

Poppen zullen te vinden zijn in kringloopwinkels of rommelmarkten.
Restjes garen heb ik ongeveer overal in huis liggen (tot grote vreugde van de katten).
Dan de hamvraag: welke naalddikte adviseer jij, rekening houdend met wat grotere en stuggere mannenvingers?

Ik heb in de kringlopwinkel een pop gevonden van 45 cm, zonder haar. Met petjes en jongenskleding is het een mannetje, met een jurkje en een hoedje/tulbandje/mutsje is het een vrouwtje.
Anatomisch gezien is het androgien LOL.
De pop is wel project no. 5, eerst nog een berenmuts, een colsjaal, een vest en een stel sloffen afmaken. 
Zodra ik wat af heb voor de pop zal ik dit posten, met een stevige verwijzing naar jou voor de inspiratieTongue
Overigens zijn barbie's volop te koop voor weinig in de kringloop. Ik krijg de indruk dat jij liever niet met barbie's werkt. Waarom niet?


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 05 November 2019 om 08:10
Ik zag gisteren prinsessenpoppen bij Action, merk Chloé, met mooie jurk (roze of lichtblauw) en tiara, ik meen € 6,99. Ongeveer 40 cm. Zou een mooie bruid voor jouw mannetje/vrouwtje kunnen worden.

Heb je gezien hoe dun Barbie's middeltje is? Een hoop gepriegel en altijd zorgen dat kleren uit en aan kunnen. Dun garen gebruiken en dat onzichtbaar wegwerken. Ik heb wel boekjes, waarin ook Barbie kleren staan en ik heb wel eens een heel Barbie gezin aangekleed, maar niet echt met plezier.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: Teunis
Datum bericht: 05 November 2019 om 09:50
Ah, kijk, ik vermoedde al een "probleem" maar om bij poppen naar het middeltje te kijken, nee, zó ver was ik nog niet gekomen.Embarrassed

Bij de Action zijn er dus ook goedkope poppen. Goed om te weten. Met dank voor de tip.


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 05 November 2019 om 11:20
Ook wel Barbie-achtige. Barbie heeft trouwens ook van die hogehakvoetjes, haar zus Skipper heeft die niet. Maar die is bijna niet meer te vinden. Ik maak ook altijd bijpassende schoentjes of laarsjes voor gewone poppen.

Overigens heb ik Käthe Kruse poppen ontdekt, die kruselings genoemd worden, vrij klein, maar er zijn twee jongenspoppen bij. Rond de € 25,-. Ik denk dat ik daar eens een stelletje van ga maken.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: Loes
Datum bericht: 22 November 2019 om 21:47
zoveel popjes erg leuk

-------------
groetjes Loes



Print Pagina | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net