Print Pagina | Close Window

poes....

Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Koffiecorner
Forum: even bijkletsen
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=46905
Print Datum: 05 Mei 2024 om 05:04
Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Onderwerp: poes....
Bericht van: carolina2
Onderwerp: poes....
Datum bericht: 15 November 2020 om 17:28
poes op haar Instagram account:
....ja ik zei tegen mijn vrouwtje, haal jij even een zitzak voor me enneueuhhhh
lekker!!! Wink







Antwoorden:
Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 16 November 2020 om 10:09
Heerlijke beesten. Ik had ooit een kat die in een openstaande tas sprong en dan genoot van het ronddragen. Zette ik de tas neer, dan bleef hij gewoon zitten voor nog een rondje. Hij lag ook tussen wollebollen in mijn breitas en tilde welwillend een poot op, als ik aan de draad trok. Hij is al 15 jaar dood, maar de herinnering zit nog vooraan.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: pareltje2011
Datum bericht: 16 November 2020 om 11:37
Mijn poes ligt graag buiten in een krap doosje

-------------
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 16 November 2020 om 15:32
Ik heb eens in een boekje van Midas Dekkers gelezen, dat katten houden van te krappe doosjes en mandjes, omdat ze zichzelf dan als het ware aan alle kanten aaien, zonder moeite te hoeven doen. Mijne hielden en houden ook van een dakje boven hun hoofd, onder een stoel of bank.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: lw1463
Datum bericht: 17 November 2020 om 10:30
Op dit moment ligt ze achter mij in de stoel, zodat ik niet fijn meer zit. Maar ach, ik ga zo toch een rondje doen - dus ff lukt wel.

-------------
http://brandlos.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://brandlos.blogspot.nl/


Bericht van: carolina2
Datum bericht: 17 November 2020 om 14:27
mijn poes gebruikt mij graag als krap doosje en mijn wang als dakje Heart

en ik heb altijd honden en katten gehad dus ben ik niet anders gewend dan op randjes zitten LOL maar ik heb het er heel graag voor over want ik zou me geen leven zonder dieren kunnen voorstellen



Bericht van: carolina2
Datum bericht: 17 November 2020 om 19:50
ik was met poes naar de dokter
ze is al een poosje steeds aan het braken en ik was 2 weken geleden ook al bij een andere dokter (dat kwam zo uit)
wat is ze lief! zei deze dokter steeds, en u hebt ook al zo'n lief hondje!
ze kon ook haar hart niet goed luisteren omdat poes zo hard zat te spinnen LOL
ze dacht een ruisje bij het hartje te horen maar de dokter 2 weken geleden hoorde dat niet Wacko
ze heeft een andere prik gehad tegen misselijkheid en wormenkuur en ontvlooid. dat laatste had ik om gevraagd want ik had vorige maand duur spul gekocht en dat werkte niet en het enige waar poes een rot hekel aan heeft is aan vlooienspul dus nu kijkt ze kwaad naar de dierenarts ipv naar mij.
ze heeft dieetvoer aanbevolen en medicijnen had ik nog......weer proberen
voel me er eerlijk niks lekker bij Confused


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 18 November 2020 om 08:51
Wij kopen Advocate bij de dierenarts, dat is tegen allerlei uitwendige en inwendige parasieten, dus vlooien, teken, oormijten en allerlei wormen, behalve lintworm. Het moet elke maand en ze hebben er een enorme hekel aan. Duur spul, dat wel, maar pilletjes is zo'n probleem, ze weten gewoon dat er met eten of snacks geknoeid is en laten die staan. Na de nekdruppels vliegen ze meestal naar buiten toe en blijven een dag weg. Als ze terugkomen vertrouwen ze me een dag nog niet. Ik moet eigenlijk hij zeggen, want we hebben alleen Midnight nog, maar alle katten gedroegen zich hetzelfde na een dosis Advocate.

De meeste katten spinnen ook uit onbehagen, dan maken ze een stofje aan in hun hersens om zich lekkerder te voelen. Het is erg moeilijk om uit te maken waarom ze overgeven. Maar als een dierenarts de kat van buiten af kan onderzoeken en er is niets verkeerds in de buik, tja, dan weet de dierenarts het ook niet.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: lw1463
Datum bericht: 18 November 2020 om 15:15
Mijn ervaring is dat veel dierenartsen ruisjes horen bij katten, volgens mij is er weinig aan de hand als het geen RUIS is.
Wat bedoel je met steeds braken . . . want die van mij zal altijd braken, maar niet steeds. Meestal zeggen ze haarballen, maar ik heb nog nooit een
haarbal teruggevonden. Zelf denk ik vaak dat het muisjes zijn, die slecht vallen - ze is behoorlijk actief op het muizenfront.
Maar als het blijft, volgens mij moeten ze dan kweekjes doen . . . of beter kijken.


-------------
http://brandlos.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://brandlos.blogspot.nl/


Bericht van: Chrissie
Datum bericht: 18 November 2020 om 18:41
Onze katten geven heel vaak over. Ik dacht eerlijk gezegd dat dat normaal was voor katten...
Ik bedoel, het kan ook meevallen wat ze heeft.

-------------
https://imgbb.com/" rel="nofollow">


Bericht van: Lao-tse
Datum bericht: 18 November 2020 om 20:02
1 van mijn katten braakte ook regelmatig.
vaak vond ik dan een of twee grassprietje(s) erin.
Daar zat  hij vaak aan te knagen om dan een poosje later te gaan braken.
Soort van reinigingsritueel, heb ik bedacht.




-------------
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"


Bericht van: carolina2
Datum bericht: 18 November 2020 om 20:27
ja dames ik vind het heel aardig dat jullie meedenken hoor maar zoals ik eerder zei, ik heb mijn hele leven honden en katten gehad en weet wel dat katten af en toe en bepaalde tijden vaker braken; haarballen, gras, muizen, vogeltjes, enz
als ik Poes dat had zien doen was ik niet 2x na elkaar met haar naar de dokter gegaan.

deze Poes is ziek, echt ziek
en ik voel me daar steeds ellendiger over omdat ik nu niet veel anders kan dan afwachten in de wetenschap dat we op dit moment alles hebben gedaan (de dierenartsen en ik) wat in onze macht lag

ze eet niet meer en wil alleen op mijn schoot als in een krap doosje, met mijn wang als dakje en dat geef ik haar zo veel mogelijk.
verder kan ik alleen wachten of ze hier nog van op knapt.


Bericht van: Lao-tse
Datum bericht: 18 November 2020 om 21:22
Ja, dat klinkt echt ziek.
Een kat die niet eet is er slecht aan toe, kan je haar geen extra lekkere kleine hapjes voeren?
Haar darmen moeten aan de gang blijven!

Sterkte, allebei.


-------------
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"


Bericht van: Mutti
Datum bericht: 18 November 2020 om 22:37
Ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt .
Je kan beter hebben hoe erg ook dat je dier iets mankeert ,dan dat een arts zo vaag doet .

Is er soms ook iets met de ademhaling ?


Bericht van: carolina2
Datum bericht: 18 November 2020 om 22:44
dank jullie wel, dit had ik even nodig.

nee geen kleine hapjes, ze wil niks behalve dan op mijn schoot. ik slaap vannacht op de bank, dan kan ze tegen me aan liggen als ze dat fijn vindt; dieren in bed heb ik een paar jaar geleden afgeschaft.
de dierenarts doet niet vaag, ze weet het gewoon niet. volgens mij weet Poes het al een poosje en ik ook al wil ik er niet aan


Bericht van: lw1463
Datum bericht: 19 November 2020 om 10:06
Dieren weten veel beter wanneer het tijd is dan wij. Maar het was geen aanval hoor, die vraag over braken - het is alleen zo met zo'n
electronische conversatie dat het soms moeilijk is om elkaar goed te begrijpen. 
Heeft de arts geen bloedtest oid aangeboden ? Of is poes al oud ? Met oud bedoel ik dan - heel erg oud.
Met onze vorige kat hebben we nog van alles geprobeerd, maar hij wist allang hoe de vlag erbij hing. Hij heeft bij de dierenarts een spuitje gehad,
maar dat zal ik niet snel een tweede keer doen - alleen als ik zie dat de kat echt pijn heeft.


-------------
http://brandlos.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://brandlos.blogspot.nl/


Bericht van: carolina2
Datum bericht: 19 November 2020 om 11:09
Iew ik heb me geen moment aangevallen gevoeld. ik constateerde dat ik heel andere antwoorden kreeg dan het beetje medeleven wat ik nodig had en toen dacht ik dan moet ik dat duidelijker aangeven.
het is voor mij ook elke dag leren hoor Wink

Deze poes is 12, nog niet oud dus. ik kan goed met mijn dieren praten, ik kan ze goed verstaan.
Haar broertje die ik ook had, zat op een dag ineens recht voor me, keek me strak aan en ik zei, wat kijk je raar naar me, en toen wat zit je vachtje rommelig en toen je zit toch niet stiekem vanbinnen weg te 'kankeren' he?! en hij zei brr en dezelfde avond zat ik bij de dierenarts en bleek hij leukemie te hebben. Niks aan te doen. Dus ik nam 'm weer mee naar huis en de laatste week hebben we drie dubbel bewust van elkaar genoten Heart Toen ik het even niet meer zag zitten ben ik naar mijn tuin gefietst om zijn grafje te graven. Gelukkig bloeiden er nog volop dahlia's waarmee ik de binnenkant van zijn grafje heb bekleed. Twee dagen riep hij me luid. Ik ben naast hem om de grond gaan liggen en hem 'vieze' verhaaltjes gaan vertellen want daar hield hij zo van Smile toen gleed hij heel rustig in 'n coma. Die nacht stierf hij en 'smorgens heb ik hem begraven. Alles heel rustig; het was goed zo. Daar ben ik nog steeds dankbaar voor.

Ik heb ook wel eens katten bij de dierenarts moeten laten inslapen, de een ging vredig de ander vol protest, dat verwerk ik veel moeilijker Confused
Deze is, buiten dat ze niet eet, redelijk levendig. En eindeloos lief voor mij. Grappig is wel dat ze nu niet meer bij de hond gaat liggen, dat deed ze eerder wel graag.
Ik heb straks overleg met de dierenarts over een eventueel vervolg onderzoek, ga nu eerst ontbijten.

Dank jullie wel, nogmaals. Al zijn jullie nog zo ver weg het voelt toch alsof ik er niet helemaal alleen voor sta, zo tussen brei- en haakwerk door Wink



Bericht van: Lao-tse
Datum bericht: 19 November 2020 om 11:24
Weet je, als het alleen over braken ging was het niet zo'n probleem, zoals je gemerkt hebt.
Maar een echt zieke kat is heel naar en dan willen we graag meeleven.
Mijn kat was 19, had erg last van artrose en was dus aan het einde.
Hij ging niet meer eten en week niet van mijn zijde.
Dierenarts gebeld en die zei: als ze niet meer eten is het snel klaar, darmen moeten aan de gang blijven.
Maar hij gaf wel als advies om hem in te laten slapen want stille darmen kunnen veel pijn geven.
De laatste dag heb ik de hele dag met hem op schoot gezeten, heel stilletjes en de gang naar de dierenarts was zwaar (ik zou de dierenarts laten komen in het vervolg)
Ik wilde hem niet in de reismand doen en heb hem in mijn armen gehouden in de auto, hij bleef heel rustig.
Ook tijdens het inslapen heb ik hem vast gehouden, ik wilde hem niet op die koude harde tafel laten.
Het ging sereen en rustig.

Gek genoeg maakt het verhaal van jou kat weer veel los bij mij.
Helaas mogen wij geen katten meer vanwege mijn lief, maar ik mis het wel heel erg.


-------------
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"


Bericht van: carolina2
Datum bericht: 19 November 2020 om 15:31
dankjewel voor je berichtje Lao-tse Heart dankjewel voor het delen

weer naar de dokter, weer prikje tegen de misselijkheid en om eetlust op te wekken.
helpt het niet kunnen we morgen nog bloedonderzoek doen, zei hij. ik zeg doe dat dan maar meteen anders moeten we weer terug, weer stress.
bloed geprikt en hij belde net, geen afwijkingen in de lever of nieren dus dat is heel gunstig. en hij voelde niks raars in haar buik.
hij hoorde wel een ruisje bij haar hartje maar daar kan ze ook nog een poos probleemloos mee verder (met 'n beetje mazzel)
ze heeft ander speciaal voer, daarvan heeft ze net een eetlepel gegeten, nu kijken hoe het zich verder ontwikkeld.
een voorzichtige 'hoera'
en verder ligt ze nu vreselijk zielig te kijken naar de pleister om haar poot dus daar zal ik haar van gaan bevrijden Smile



Bericht van: Lao-tse
Datum bericht: 19 November 2020 om 17:20
Heeft ze tóch wat gegeten, fijn.
Ik vind het erg knap van dierenartsen dat ze bij een dier bloed kunnen prikken.

Is het een buitenkat? Kan ze buiten iets raars hebben gegeten?




-------------
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 19 November 2020 om 17:48
Gelukkig niets aan de nieren of lever. Ik heb een kat moeten dwangvoeren, die iets aan de lever had. We wisten zijn leeftijd niet, hij woonde 7 jaar bij ons en was klein van stuk, dus eerst schatte de dierenarts hem op anderhalf jaar, maar na die 7 jaar leek hij dat nog steeds. Ik heb zitten janken, terwijl ik hem het krachtvoer in het bekje moest spuiten, en even later gaf hij het over. Hij zat zo zielig voor zich uit te kijken, hij vond er niets meer aan. Terwijl hij altijd zo'n vrolijk beestje was, zijn gevoel voor humor was helemaal weg. Dan duurt het even voor je je weer kunt concentreren op de goede herinneringen.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: carolina2
Datum bericht: 19 November 2020 om 18:37
nee, ze komt alleen op het balkon. ik dacht misschien heeft ze zichzelf vergiftigd door de hond te wassen want die had ook vlooienmiddel op gehad. heb het gevraagd aan de dierenarts en hij zei het kan wel maar dan had ze andere verschijnselen gehad.
Als ik zie hoe veel rustiger ze nu is, kom ik op mijn eerste idee terug dat het door de vlooien kwam of tenminste, omdat ze met vlooien zich de hele dag zo zit te likken en veel haren binnen krijgt....

dank je wel Magtelt, voor het delen van je bericht over je kat Heart
dat heeft Poes toch maar teweeg gebracht dat we deze liefde nu ook met elkaar hebben kunnen delen Smile


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 19 November 2020 om 18:53
Ja, ik heb fotoalbums speciaal met onze katten en echt de beste herinneringen aan alle katten, die mijn leven gedeeld hebben. Vanaf Iwan de Verschrikkelijke, die op mijn stapelbed sliep en nachtmerries weghield, toen ik nog klein was. Die heette oorspronkelijk Mignon en had een lief poesje moeten zijn, maar het werd een zwartwitte kater, heel stoer tegen grote mensen, die probeerden ons kinderen te kussen. Dan flitsten die groene ogen en ging hij vóór ons zitten. Niet iedereen durfde, hoewel hij nooit iemand aanvloog of zelfs maar een krabbel gaf.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: lw1463
Datum bericht: 19 November 2020 om 19:31
Dat bloedonderzoek geeft hoop, ook dat ze de hond heeft gewassen met vlooienspul op geeft hoop. Dus ik hoop met je mee dat het zoiets is
en dat ze weer opleeft. Ik duim voor je.


-------------
http://brandlos.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://brandlos.blogspot.nl/


Bericht van: carolina2
Datum bericht: 19 November 2020 om 22:15
wat mooi Magtelt, ik heb ook een rode kater gehad die zo op mij was, zo beschermend. zo hebben ze net als wij allemaal hun eigen karaktertrekjes en die kun je waarderen of niet.

dankjewel Iew en ik hoop dat je er nog even mee doorgaat met dat duimen want ik haalde ook een beetje opgelucht adem en met de hoop dat het nu de goede kant op gaat maar daarnet heeft ze dat beetje eten van vanmiddag opgebraakt dus ik weet het even niet meer


Bericht van: carolina2
Datum bericht: 20 November 2020 om 09:08
gisterenavond wat dieet nat voer aangemaakt met een beetje warm water en wat rijstebloem (tip van mijn vorige dierenarts) ze was heel blij. vanmorgen zag ik dat ze maar de helft van dat beetje had gegeten en dan weet ik het wel, dan is ze onder het eten misselijk geworden. ze kwam me heel blij tegemoet, vreugde krabbeltje in de krabpaal, gaat zitten en braakt het er weer uit.
ik begin wanhopig te worden.
zij niet, zij zit op mijn schoot luidkeels te spinnen


Bericht van: Lao-tse
Datum bericht: 20 November 2020 om 10:37
Originally posted by carolina2 carolina2 wrote:

zij niet, zij zit op mijn schoot luidkeels te spinnen

Wat niet veel zegt. Je weet toch ook dat katten spinnen als ze pijn hebben of zich niet lekker voelen?
Soort zelftroost.


-------------
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"


Bericht van: lw1463
Datum bericht: 20 November 2020 om 10:38
Nou dan duim ik nog even door.

-------------
http://brandlos.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://brandlos.blogspot.nl/


Bericht van: carolina2
Datum bericht: 20 November 2020 om 11:15
heb net de dierenarts gesproken, hij heeft voorgesteld even niks te doen en te kijken of ze het zelf weer oppakt. ook op hem maakte ze de indruk van een , buiten het braken, gezonde en gelukkige poes.
we kijken het het weekend aan


Bericht van: Mutti
Datum bericht: 20 November 2020 om 11:43
Sterkte .

Het is een rot gevoel dat je niet kan helpen .


Bericht van: carolina2
Datum bericht: 20 November 2020 om 21:26
dankjewel Iew en Mutti


Bericht van: carolina2
Datum bericht: 21 November 2020 om 09:14
ze zit te spinnen op mijn schoot Heart en waarom zou ik dat niet uitleggen als dat ze zich veilig en geliefd voelt bij mij want ik doe alles om erachter te komen wat ze mankeert
straks kan ik de dokter bellen, dan maken we een afspraak later vandaag voor een foto en als er een haarbal het darmkanaal verstopt laat ik haar opereren.
weten jullie nog hoe ik dat doe om een spijkertje in de muur te krijgen? ik geef niet zomaar op hoor!
en tot dan knuffelen we en noem ik haar lieve woordjes en zij spint geen wol LOL


Bericht van: carolina2
Datum bericht: 21 November 2020 om 11:34
ze heeft geen haarbal in haar darm maar een tumor in haar borstkas, die drukt haar slokdarm dicht. niks aan te doen. de dokter heeft haar water onder de huis gespoten zodat ze zich nog wat lekkerder voelt, zo kan ik tot maandag van haar genieten....hoop ik

foto was zo gepiept; zelden zo'n lieve kat meegemaakt zei de dokter
I know, zei ik eigenwijs Wink


Bericht van: Lao-tse
Datum bericht: 21 November 2020 om 11:55
Ach vrouw toch, wat verdrietig!!
Cry
Heel veel sterkte, dit weekend!!


-------------
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 21 November 2020 om 12:02
Heel veel sterkte en wij zijn er, als je erover wilt praten.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: Chrissie
Datum bericht: 21 November 2020 om 12:21
Sterkte... dat ze doodgaan is het enige vervelende van huisdieren. Maar ze geven je toch altijd meer vreugde dan verdriet.

-------------
https://imgbb.com/" rel="nofollow">


Bericht van: lw1463
Datum bericht: 21 November 2020 om 14:59
Ach dat is nou niet het nieuws waar ik op gehoopt had. Geniet deze laatste momenten en veel sterkte voor later.

-------------
http://brandlos.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://brandlos.blogspot.nl/


Bericht van: carolina2
Datum bericht: 21 November 2020 om 17:04
jullie zijn zo lief voor ons; dank je wel 

het is hier heel rustig in huis, heel vredig. alles is goed zoals het is.



Bericht van: Mutti
Datum bericht: 21 November 2020 om 17:37
Inderdaad ,het is goed zoals het is ,maar het doet wel ontzettend veel pijn .

Ik wens jullie nog een paar vredeige liefde volle dagen .

Poes weet het niet ,maar jij kan haar laten voelen hoeveel je van haar houdt en dat voelt ze wel .

Heel veel sterkte .


Bericht van: petraco
Datum bericht: 21 November 2020 om 20:50
jeetje zeg wat erg. Geniet van dubbel van de tijd die jullie nog samen zijn. veel sterkteHeart


Bericht van: carolina2
Datum bericht: 22 November 2020 om 09:37
dank jullie wel Mutti en Petraco

ja het doet pijn maar het kan alleen pijn doen als er liefde is, hoe meer liefde, hoe meer pijn en dat geeft pijn, voor mij, weer een positieve wending

vannacht heb ik haar bij mij in de slaapkamer genomen. ik wilde eerst op de bank slapen maar ik ben ook geen 18 meer en verlang naar een goed bed. ik had haar geen groter plezier kunnen doen Smile
brrr, zei ze vanochtend toen ze merkte dat ik wakker werd, spreidde zich als een dekentje over mijn buik en duwde haar koppie in m'n hand; kom op, kroelen!
hondje kwam natuurlijk ook naast mijn bed staan voor een ochtendknuffel, misten we alleen nog een man om ons ontbijt op bed te brengen LOL




Bericht van: carolina2
Datum bericht: 23 November 2020 om 10:36
ze doet het nog steeds goed.
gisteren heb ik wel haar grafje gegraven voor als het moment daar is.
ik heb net de dierenarts gebeld en afgesproken dat ik haar laat inslapen op het moment dat ik merk dat het 'op' is voor haar. we hebben het nu nog heel goed samen en ik ben dankbaar dat we dit zo mogen doen.
mijn grootste teleurstelling zit erin dat ik hoorde dat te horen kreeg dat ze niet thuis kan inslapen ivm corona. dierenartsen gaan niet meer op huisbezoek, heb al andere dierenarts gebeld maar daar kreeg ik hetzelfde antwoord Cry
dat moet ik wel even verwerken


Bericht van: Lao-tse
Datum bericht: 23 November 2020 om 10:53
Carolina, in stilte hoop ik dat poes vanzelf zachtjes in zal slapen.
Jij ook, denk ik.


-------------
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"


Bericht van: carolina2
Datum bericht: 23 November 2020 om 12:26
ja klopt helemaal maar als ze het moeilijk krijgt en/of pijn zal ik geen moment twijfelen en naar de dierenarts gaan.

voorlopig genieten we buiten van de zon Smile




Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 23 November 2020 om 15:36
Zolang ze de pootjes onder de borst kruist en in theemutshouding ligt, voelt ze zich goed.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: carolina2
Datum bericht: 23 November 2020 om 16:26
ja Magtelt Smile bedankt


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 23 November 2020 om 18:26
Ze heeft op haar voorhoofd een mooi plekje voor een zoen. Onze Iwan was zo'n Felix kat met een wit plekje op zijn voorhoofd, we zagen daar vaak mijn moeders lipstick op.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: carolina2
Datum bericht: 23 November 2020 om 18:54
aaaachchch Heart


Bericht van: Chrissie
Datum bericht: 23 November 2020 om 19:29
Ze ziet er ontspannen uit. Thumbs Up

-------------
https://imgbb.com/" rel="nofollow">


Bericht van: lw1463
Datum bericht: 23 November 2020 om 19:36
Ze ziet er vet relax uit, genieten zo lang het kan

-------------
http://brandlos.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://brandlos.blogspot.nl/


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 24 November 2020 om 10:35
En geen schuldgevoelens! Je hebt haar jaren vol liefde gegeven en van haar teruggekregen. Mooie herinneringen opgebouwd.

Verdriet en rouw zijn al erg genoeg zonder dat je gaat piekeren van Wat is er mis gegaan of Had ik dat anders moeten doen? Dat kan ik wel zeggen, maar voor mezelf gaat het vaak wel zo.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: carolina2
Datum bericht: 24 November 2020 om 13:02
ik voel me niet schuldig en ik heb nooit spijt, behalve als ik per ongeluk op een pootje of staartje sta dan zeg ik uitgebreid 'het spijt me' tegen het slachtoffer.

ze ligt nu lekker op mijn schoot te spinnen; ik kan niet gaan zitten of ze springt erop.
heb wel vanmorgen de dierenarts gebeld en een afspraak gemaakt voor morgen namiddag.
had gisteren een doosje meegebracht om haar in te begraven. ze ging het meteen uitproberen natuurlijk maar ze vond het niks; te krap LOL
heb vanmorgen een nieuw doosje meegebracht, wit en iets groter; die vindt ze geweldig dus die wordt het.
vanmorgen haagbeukjes gekocht en op haar grafje wil ze madeliefjes dus ik zal de rand langs de haagbeukjes vol planten met madeliefjes Heart
ik merk dat ze wel moe begint te worden, vandaar de afspraak met de dierenarts


Bericht van: Mutti
Datum bericht: 24 November 2020 om 13:32
Dat gaat moeilijk worden ,maar als je duidelijk ziet dat het minder wordt een beslissing om vrede mee te hebben

Nu iets zakelijks wat er eigenlijk helemaal niet bij past .
Wij hebben onze hond jaren geleden ,het mocht toen eigenlijk nog niet eens in onze gemeente ,ook in onze tuin begraven ,wij kregen toen van de dierenarts wel de diepte maten van het graf mee .Ik ken jouw tuin niet ,maar als ze niet diep genoeg begraven ligt heb je kans dat andere dieren het ruiken en gaan graven met alle ellende die je erdan nog bij krijgt .

Ik wens je sterkte ,maar het is een groot bewijs van liefde


Bericht van: carolina2
Datum bericht: 24 November 2020 om 13:46
praktisch denken is ook nodig Mutti, dankjewel Smile

Ja ik heb haar broertje op 80 cm diep en dat doe ik haar ook.

zaterdag had ik het moeilijk omdat toen werd bevestigd wat zij zelf me al had verteld, nu vind ik het niet moeilijk. komende maanden zal ik haar nog wel eens missen maar dat zal voornamelijk met een glimlach zijn om wie en hoe ze was Smile en af en toe een traantje houdt de traanbuisjes schoon Wink



Bericht van: pareltje2011
Datum bericht: 24 November 2020 om 17:21
Och wat een lieverd ,daar ben ik ook altijd bang voor je kan ze zo erg missen als ze weg zijn ,maar de dagen of jaren vergeet je nooit meer dat ze er voor je was

-------------
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.


Bericht van: carolina2
Datum bericht: 24 November 2020 om 21:11
en die laatste woorden van jouw bericht, daar houd ik me aan vast Pareltje Smile

poes 'dwingt' me nu al dagen op een stoel, al is het maar omdat zij dan op me kan zitten.
en breien met haar op schoor doe ik ook niet meer wat betekent dat ik nu ineens veel 'tv' kijk op de computer.
nu kan ik helemaal niet tegen spanningen dus keek ik vanmiddag naar masterclass van Max en dat ging over voeding; heel interessant
nu kijk ik naar 3 sterren camping; heel gezellig
en straks komt 'down the road' wat ik bijzonder fijn vind om naar te kijken om....dat vertel ik misschien nog wel eens
en ik dacht, car, je begint op je moeder te lijken met dat tv hangen. nu lijk ik als 2 druppels water op mijn vader, dus dit was een nieuw ontdekking voor me LOL



Bericht van: carolina2
Datum bericht: 25 November 2020 om 08:25
dit bericht was alleen voor gretige lezers Smile


Bericht van: lw1463
Datum bericht: 25 November 2020 om 11:00
Nee niet raar, maar de meeste mensen staan daar niet voor open.

-------------
http://brandlos.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://brandlos.blogspot.nl/


Bericht van: carolina2
Datum bericht: 25 November 2020 om 12:54
ach ja, je hoeft maar een dag op smoelenboek rond te kijken om te weten dat veel mensen zichzelf niet eens verstaan
laat staan een geliefde of een buur
laat staan de dieren en planten
maar dat wil niet zeggen dat die ander niet spreekt Smile


Bericht van: Mutti
Datum bericht: 25 November 2020 om 15:05
Vreemd vind ik het niet ,ik denk meer dat het iets met gevoel te maken heeft .

Wat ik wel vreemd vind is ,dat ik net het ziekenhuis bel om te vragen of mijn man zijn haar weer mocht wassen .Er was gezegd dat hij geen zeep in zijn ogen mocht krijgen en dat is een beetje moeilijk met haarwassen ,of je moet de kappers methode gebruiken .,maar er was niet bijgezegd hoe lang niet en het stond ook niet in de papieren Ze vroeg de naam van de dokter die hem geopereerd had ,iedere arts schijnt daar weer anders over te denken en google wist het ook niet .Toen ik die noemde kreeg ik als antwoord dat die daar niet werkte wel een hele rij andere namen ,en maar volhouden .

Na het geven van naam en geboorte datum van mijn man bleek ze er toch te werken .
Ach misschien werkte ze er pas kort .
Hij mocht zijn haar weer wassen .


Bericht van: carolina2
Datum bericht: 25 November 2020 om 17:47
Poes is heel rustig weggegleden; hoe graag ze er nog wilde zijn, ze was moe.
ik heb haar mee naar huis genomen zodat het hondje afscheid van haar kon nemen en ik haar mooie vachtje nog even aaien. morgen middag zal ik haar begraven.

het enige dat ik lastig vond was huilen met een mondkapje; dat ding zat toen ik buiten kwam aan mn gezicht vast geplakt van de snot Confused

Dank jullie allemaal voor je aandacht en medeleven de laatste dagen, het was hartverwarmend Heart

Mutti als je iets van het ziekenhuis te weten wilt komen, kun je beter niet het ziekenhuis bellen want daar vind je geen enkel antwoord.
beter is het te vertrouwen op je eigen 'boeren'wijsheid, daarmee kom je het vaak het verst.
fijn voor je man dat haren wassen weer kan. je voelt je vaak toch het lekkerst als je weer gewoon onder de douche kunt stappen Smile


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 25 November 2020 om 17:54
Heel veel sterkte, ik vind het altijd veel erger een dier te verliezen dan een mens. Overal in huis poesvormige leegtes.Ik vind het fijn dat je je hondje nog hebt, die vindt het niet erg, als je huilt. Zelf ga ik altijd naar zolder, muziek hard aan en loeien van het huilen.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: Lao-tse
Datum bericht: 25 November 2020 om 18:44
Fijn dat het allemaal in rust is gegaan.
Heel mooi dat jij er zoveel vrede mee kan hebben.
Al zal het verdriet er echt wel zijn.
Het hondje zal nog wel gaan zoeken.

Een heel mooi gezegde vind ik (dit wordt vaak gebruikt als een persoon is overleden, maar waarom kan het niet voor een viervoetige huisgenoot?)
Achter de tranen van het verdriet schuilt de glimlach van de herinnering.

Sterke.


-------------
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"


Bericht van: lw1463
Datum bericht: 25 November 2020 om 19:52
Ik moet altijd dagen soms weken keihard huilen, daarna is er overal de stilte. En als ik op het terras zit terwijl de muizen me over de tenen rennen
dan stel ik meestal voor om weer naar het asiel te gaan. Vaak kies ik dan een andere kleur kat dan ik had, wat geen probleem is omdat er
vaak zoveel katten in het asiel zijn (hier in ieder geval wel).

Heel veel sterkte de komende tijd en heel goed dat je haar meegenomen hebt en dat je het met je hond gedeeld hebt - iets dat ik heel normaal vind.
En nogmaals heel veel sterkte en aai haar nog maar rustig net zo veel je wilt - doen wij ook altijd.



-------------
http://brandlos.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://brandlos.blogspot.nl/


Bericht van: petraco
Datum bericht: 25 November 2020 om 21:57
Fijn dat poes zo rustig is weggegleden. Ik wens je heel veel sterkte.

Misschien zou je wat haartjes kunnen bewaren en daar een engel van kunnen maken (het lijfje was van de haren en het hoofd was een kraal). Dit heeft een cliënt van mij gekregen van de dierenarts met de haartjes van de overleden hond. Het zag er prachtig uit


Bericht van: carolina2
Datum bericht: 26 November 2020 om 07:44
bijzonder en mooi jullie berichtjes Heart en warm. dank jullie wel Smile

heel mooi Lao-tse! en je hebt gelijk waarom niet voor een viervoeter?

ik ben echt een muziek junkie, ik verwerk alles met muziek; verdriet en vreugde.
dus daar heb ik gisterenavond ook ruim de tijd voor genomen.
huilen heb ik de afgelopen maanden al heel veel gedaan en de afgelopen weken/dagen nog meer
nu is er voornamelijk stilte en 'draai' ik muziek van John Rutter (klassiek/religieus) wat de vrede nog eens extra bevestigt.
en ook ik zal vandaag of morgen denken een muis te zien of een andere voor mij zeer goede 'smoes' hebben om weer een kat in huis te halen, daar ken ik mezelf goed genoeg voor Smile
zou die dierenarts in z'n vrije avond uren nog engeltjes zitten knutselen, vraag ik me af. dat zou wel bijzonder aardig zijn Thumbs Up maar ik zou het niet doen.

nogmaals heel hartelijk dank! jullie zijn me echt tot steun geweest Hug



Bericht van: pareltje2011
Datum bericht: 26 November 2020 om 09:23
Zo gelukkig mogen gaan daar zouden veel mensen nog iets van kunnen leren ,als de tijd daar is niets meer forceren.Poes is gelukkig met zo een baasje

-------------
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 26 November 2020 om 09:44
De één neemt direct een andere kat of hond, de ander vindt dat niet kunnen. Ik denk dat de liefde voor een nieuw huisdier niets te maken heeft met de liefde voor een gestorven dier, het komt uit verschillende liefdesvaatjes. Je blijft houden van de herinnering aan de kat en je omarmt het nieuwe dier, dat je vrij snel ook liefde teruggeeft.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: lw1463
Datum bericht: 26 November 2020 om 10:27
Bij mij is de krater vaak zo groot dat ik even moet wachten, terwijl ik eigenlijk al acuut naar het asiel zou willen rennen. Dus ik wacht altijd eerst.
En dan ga ik met gezwinde spoed naar het asiel . . . 


-------------
http://brandlos.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://brandlos.blogspot.nl/


Bericht van: carolina2
Datum bericht: 26 November 2020 om 10:33
 Iew LOL

ja ik ga ook niet meteen hoor en waarschijnlijk ga ik nooit. dieren komen meestal vanzelf in mijn leven, net als deze poes en haar broertje, die hadden echt mij uitgekozen Smile


Bericht van: carolina2
Datum bericht: 27 November 2020 om 09:43
hahaha, nu moet ik lachen om mijn bericht van gisteren.
zat er gisterenavond zo doorheen en het had maar weinig gescheeld of ik had naar Zwolle gereden en daar twee katten opgehaald Embarrassed
gelukkig ben ik niet zo'n held met rijden en al helemaal niet 's avonds laat
zo kun je toch nog eens de voordelen ervaren van je beperkingen Smile


Bericht van: lw1463
Datum bericht: 27 November 2020 om 11:02
Jaha, ik moet opeens aan Koot en de Bie denken, Zoek jezelf zusters, vind jezelf, wees en blijf alleen jezelf (of broeders)

-------------
http://brandlos.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://brandlos.blogspot.nl/


Bericht van: francis3
Datum bericht: 11 December 2020 om 16:47
Sterkte met het verlies van je poesje. 



Bericht van: carolina2
Datum bericht: 11 December 2020 om 16:48
dat is lief....dankjewel Francis


Bericht van: carolina2
Datum bericht: 19 December 2020 om 14:03
ik vond met computer opruimen nog zo'n leuke foto's van Poes, die kan ik jullie niet onthouden
over vreemde slaapplaatsen gesproken....LOL



Bericht van: francis3
Datum bericht: 19 December 2020 om 16:47
Poezen die zoeken soms de gekste plaatsen uit om te slapen



Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 19 December 2020 om 17:42
Te kleine dozen, juten tassen, die ze eerst moeten omgooien, in de keukenkast op het tosti=apparaat, in de woltas en dan flossen met de werkdraad. Maar nooit lang op dezelfde plaats, althans mijn katten.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: pareltje2011
Datum bericht: 21 December 2020 om 16:19
Mooi zoals hij daar zit in de planten pot,als ik in de tuin bezig ben ligt mijn kat ook uitgestrekt in het zand en als er een kuil gegraven is ,dan is hij dolgelukkig en ligt er in te wentelen ,met gevolg dat ze het zand mee binnen brengt , och als hij maar gelukkig is he

-------------
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.


Bericht van: Mutti
Datum bericht: 21 December 2020 om 16:44
Ik heb geen poes die zo binnenkomt

Ik vind het prima ,stoffer en blik ,klaar is kees
Hij komt nu net binnen van het houtzagen ,ik heb nog niet gekeken ,maar er zal best wat liggen .Ik heb wel gehoord dat hij zijn trui uitsloeg ,

Ik heb liever dat hij met zand en zaagsel binnen komt dan dat hij dat niet meer kan

Zo is het ook met dieren ik had de hond van mijn dochter een dagje ,dan heb je zand na een boswandeling en haren ,maar ook gezelligheid



Print Pagina | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net