Print Pagina | Close Window

boos

Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Koffiecorner
Forum: even bijkletsen
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=47146
Print Datum: 28 Maart 2024 om 10:02
Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Onderwerp: boos
Bericht van: carolina2
Onderwerp: boos
Datum bericht: 07 Juni 2021 om 16:09
vandeweek was ik bij de 91 jarige toen de post kwam. dat is de rekening voor de huur van mijn douchestoel zei hij, 33,60.
ik vroeg, die douchestoel heb je toch al een tijd, betaal je daar al die tijd 33,60 voor? Confused
vanmorgen Vegro gebeld, daar is die stoel van. hij huurt hem al haast anderhalf jaar, betaalde ruim 500,00. ik zeg, maar dan heeft hij hem toch al dik en breed betaald?!! kunnen jullie niet iets in het computersysteem doen zodat als de aankoopprijs aan huur is betaald, de incasso vanzelf stopt?
nee daar gaan ze niet aan beginnen, daar moeten de klanten zelf op letten.
allemaal oude, zieke of anderzijds beperkte mensen Angry
en vorig jaar heb ik bij iemand anders met een rollator van een andere thuiszorgwinkel hetzelfde meegemaakt. en als je belt doen ze net of ze er van schrikken maar die persoon krijgt geen cent van het teveel betaalde terug.
vanmorgen die griet zei dat hij dan nog een maand huur moet betalen, omdat ze die rekening al hebben verstuurd, en dan is de stoel van hem.
vorig jaar met die rollator kreeg ik precies hetzelfde antwoord, toen ben ik er nog ingetrapt maar inmiddels heb ik haar op mijn tanden.

ik ben echt ontzettend boos hierover. vind het zo oneerlijk!
heb een mail naar max meldpunt gestuurd en een mail naar het juridisch loket.
benieuwd wat daar uit komt.





Antwoorden:
Bericht van: Hulten1
Datum bericht: 07 Juni 2021 om 16:52
Ik snap je woede, het is ook te gek voor woorden. De menselijke maat is al lang verdwenen bij veel organisaties.
Het doet me denken aan de spreuk ik de omdenk kalender van laatst:
Waar regels zijn, stopt het denken.

Goed dat je hiervoor opkomt!


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 07 Juni 2021 om 18:40
3 x kabinet Rutte en Nederland is geen verzorgingsstaat meer. En dan loopt CDA te mekkeren dat ze niet met twee linkse partijen in een kabinet willen. Natuurlijk niet, ze zijn bang dat Ploumen en Klaver de boel willen terugdraaien.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: petraco
Datum bericht: 07 Juni 2021 om 21:18
Helemaal met jullie eens. Maak het ook vaak mee in de zorg. Snap niet dat ze de cliënten voor dat ze huur moeten betalen gaan inlichten vanaf die datum moet u gaan betalen. De meeste laten de post aan 
familie over. Je kan dan altijd naar een ander uitleenpunt gaan dan heb je weer een tijdje gratis. Ik dacht dat dat 3 maanden is.
Ze maken er gewoon misbruik van. Confused


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 08 Juni 2021 om 08:32
IK begrijp ook niets van het verhuren van die hulpmiddelen. Vroeger was je lid van de Kruisvereniging en dan leende je die dingen zonder extra te betalen.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: carolina2
Datum bericht: 08 Juni 2021 om 09:22
je kunt alle hulpmiddelen ook aanvragen bij wmo, dan huren zij het voor je. maar als je inkomen te hoog is, schiet je daar niks mee op vandaar dat deze 9 jarige het dan zelf huurt.
na 3 maanden huren krijgt elke huurder (wmo of particulier) dan een brief waarin gevraagd wordt of je het hulpmiddel nog gebruikt maar we hoeven maar hier op het forum te kijken om te weten hoe slecht er in het algemeen gelezen wordt. daarbij, als je als oudere of zieke zegt ja ik gebruik het nog, betekent dat voor mij nog niet dat je die klant dan maar eindeloos mag plukken. dan nog zou er, vind ik, iets in het computersysteem moeten zijn opgenomen wat die klant beschermt tegen dit soort praktijken.

ik laat het niet los hoor. in dit soort dingen ben ik een 'pitbull'. wel ga ik zo eerst een flinke wandeling maken want ik wil niet dat die boosheid zich vast gaat zetten in mijn lichaam.
dank jullie wel voor je steun Thumbs Up


Bericht van: Mutti
Datum bericht: 08 Juni 2021 om 11:42
Bij Vegro mag je een douchestoel gratis lenen voor 26 weken .
Dat wordt betaald door de zorgverzekering , hoe het daarna gaat weet ik niet


Bericht van: Mutti
Datum bericht: 08 Juni 2021 om 11:52
Ik heb ook nog gekeken bij een leverancier .

Douche kruk kost 27,95 en een stoel met rugleuning en armleuningen en in hoogte verstelbaar kost 59,95 . De rugleuning en armleuningen kunnen er ook nog af zodat je een kruk overhoudt .


Dit is toch verschrikkelijk wat ze doen .


Bericht van: Cocos
Datum bericht: 08 Juni 2021 om 12:44
Het is plukken. Die prijzen zijn ook belachelijk.
Inderdaad haalde je die dingen vroeger gewoon bij de kruisvereniging. Maar die uitleen werd ineens opgeheven. Had je jaren betaald zonder het nodig te hebben en ineens was het weg.

Ik heb een stevig plastic tuinstoeltje in de badkamer gezet toen ik iemand een tijdlang moest douchen omdat die gevallen was en het zelf niet kon. Dat werkte ook goed en heeft heel weinig gekost.


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 08 Juni 2021 om 17:51
Ik heb een tuinstoeltje in de badkamer voor voetbaden, en daar zit zowiezo een gaatje in zodat er geen water in blijft staan. Dus als douchezitje kan hij ook.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: Mutti
Datum bericht: 08 Juni 2021 om 19:09
Ik weet van een kennis, dat ze eerst gewoon een plastic tuinstoeltje gebruikte voor haar man , maar toen de wijkverpleging kwam, omdat ze het zelf niet meer kon ,er een officiele douchestoel moest komen .


Bericht van: Cocos
Datum bericht: 09 Juni 2021 om 18:10
Belachelijk. Ze jagen je onnodig op kosten.


Bericht van: carolina2
Datum bericht: 10 Juni 2021 om 09:32
die plastic tuinstoeltjes worden ook gebruik voor vrouwen net na de bevalling.
voor ouderen vind ik het niet zo raar dat 'men' wilt dat je een goede douchestoel koopt of huurt. ten eerste zijn die veel steviger zodat ze niet omkiepen als je op een leuning steunt, ten tweede zijn ze wat breder en ze hebben metalen poten terwijl bij tuinstoeltjes na verloop van tijd een van de pootjes kan breken.


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 10 Juni 2021 om 17:00
IK snap de noodzaak, maar waarom betaalt de verzekering dat niet? Men wil dat ouderen zo lang mogelijk thuis wonen, omdat dat veel goedkoper is dan bejaardenhuizen. Van het geld dat zo wordt uitgespaard kunnen veel hulpmiddelen gefinancierd worden.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: carolina2
Datum bericht: 10 Juni 2021 om 23:14
k had bericht terug van juridisch loket, zij raden me aan eerst het huurcontract te achterhalen.
tja... bij die grote bedrijven zal daar niks aan mankeren vrees ik Confused


Bericht van: Mutti
Datum bericht: 11 Juni 2021 om 09:43
Is die stoel niet aangevraagd via de WMO .?

Elke gemeente heeft dan een contract met een leverancier die de hulpmiddelen levert .

Dat kan Vegro zijn of Medipoint .




Bericht van: carolina2
Datum bericht: 11 Juni 2021 om 10:42
nee is niet aangevraagd bij het wmo. je kunt ook zelf zo'n ding huren



Bericht van: lw1463
Datum bericht: 12 Juni 2021 om 10:45
Dit soort dingen noemt men leergeld. Jij hebt hier nu van geleerd, je hebt het met andere mensen (ons o.a.) gedeeld en op die manier zijn we
allemaal wat wijzer in de toekomst.
Het probleem is ook dat al die regelingen de hele tijd maar wijzigen, je zou er een punthoofd van krijgen (als we dat allemaal al niet hadden).



-------------
http://brandlos.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://brandlos.blogspot.nl/


Bericht van: Mutti
Datum bericht: 12 Juni 2021 om 12:49
Eigenlijk is het oneerlijk.


Ze zouden je erop moeten wijzen wat voor regels er allemaal zijn .



Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 12 Juni 2021 om 16:34
Ja, ik vind ook altijd, dat de belastingdienst veel van ons weet en best zelf zou kunnen zorgen voor toeslagen waar mensen recht op hebben. Maar nee, dat moet je zelf aanvragen binnen een bepaalde tijd en anders krijg je het niet.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: Mutti
Datum bericht: 12 Juni 2021 om 17:32
Ik zou het zo leuk vinden als ze achterstallig waren ,of iets anders verkeerd deden ze dan ook een boete kregen .

Ik kreeg gisteren voor de 3e keer een brief over het corona inenten
Een keer de oproep ,en nu voor de 2e keer een herinnering .

Zou je bij de derde keer een beloning krijgen ,als je toch komt ?

Voor de goede orde ,ik ben op 16 April voor de 1e keer geprikt en de 2e zou 2 Juli zijn .Ik heb geprobeerd te bellen ,maar ik kreeg als antwoord dat ik alles op internet kon vinden,dat het nu vreselijk druk was en verder bleef het stil .




Bericht van: petraco
Datum bericht: 12 Juni 2021 om 20:56
Ik heb zelf een cliënt die ook meerdere hulpmiddelen had geleend. Maar ook daar kwam net voor dat de drie maanden om waren de brief binnen. Gelukkig heeft de familie alles terug gebracht en met een ergotherapeut overleg gehad en samen met de ergo is er bij WMO een aanvraag ingediend en nu mag ze het blijven lenen zolang het nodig is, en in haar geval zal dat tot de rest van haar leven zijn. Is wel altijd een gedoe met die uitleenpunten. Ze verdienen dik geld omdat de meeste dit niet weten en dan maar gaan betalen. Je kan ook via een ander uitleen gaan lenen dan krijg je weer drie maanden gratis.


Bericht van: lw1463
Datum bericht: 13 Juni 2021 om 16:01
Ik heb een half uur bij de dierenarts zitten wachten, omdat de dierenarts dacht dat ik op een andere vestiging een afspraak had.
Had ik korting moeten vragen ? Ik zie mezelf al een half uur te laat komen.
Ze gaf het afspraken systeem de schuld, ze dacht dat onze jager een afspraak op de andere vestiging had, zelf zou ik het logischer vinden dat de dierenartsin 
zelf zou weten waar ze haar dienst moet draaien . . . ipv dat ze gaat kijken waar de patient een afspraak heeft.
Met andere woorden ik vond de smoes flinterdun en daarnaast vond ik haar ook niet echt aardig overkomen, tsja. Hopen dat ik de volgende keer 
weer een ander heb, die me wel aanstaat.


-------------
http://brandlos.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://brandlos.blogspot.nl/


Bericht van: Mutti
Datum bericht: 13 Juni 2021 om 17:06
Af en toe word je dol van zulke mensen .

Ze leggen de schuld altijd bij een ander .
Dat afsprakensysteem ,werkt toch niet op eigenhoutje ?

Fouten maken kan iedereen ,maar biedt dan je verontschuldigingen aan ,daar wordt je beslist niet minder van .


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 13 Juni 2021 om 17:52
Originally posted by lw1463 lw1463 wrote:

Ik heb een half uur bij de dierenarts zitten wachten, omdat de dierenarts dacht dat ik op een andere vestiging een afspraak had.
Had ik korting moeten vragen ? Ik zie mezelf al een half uur te laat komen.
Ze gaf het afspraken systeem de schuld, ze dacht dat onze jager een afspraak op de andere vestiging had, zelf zou ik het logischer vinden dat de dierenartsin 
zelf zou weten waar ze haar dienst moet draaien . . . ipv dat ze gaat kijken waar de patient een afspraak heeft.
Met andere woorden ik vond de smoes flinterdun en daarnaast vond ik haar ook niet echt aardig overkomen, tsja. Hopen dat ik de volgende keer 
weer een ander heb, die me wel aanstaat.


Zat er niemand aan de receptie?

Daarom willen wij geen katten meer, dat gedoe met dierenartspraktijken, de smoezen en het vele testen voor niks, wat wel een hoop geld kost. En luisteren ho maar, al ken je je eigen kat het beste.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: lw1463
Datum bericht: 15 Juni 2021 om 09:45
De dame van de receptie zei dat de dierenarts eraan kwam en gebruikte de tijd om de ramen te zemen. We dachten eigenlijk dat het
zo lang duurde omdat de weg opgebroken was. En ze verontschuldigde zich ook, maar toch - het viel bij mij niet zo goed.


-------------
http://brandlos.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://brandlos.blogspot.nl/


Bericht van: carolina2
Datum bericht: 15 Juni 2021 om 14:20
was was er aan de hand dat je naar de dierenarts moest Iew? dat vind ik eigenlijk nog interessanter. wie was of is er ziek?


Bericht van: lw1463
Datum bericht: 20 Juni 2021 om 13:42
De kat kreeg haar jaarlijkse enting en ik moest eens vragen of ik niet iets meer voor haar kon doen. Ze heeft niesziekte, maar de dierenartsin zei
dat is een herpes virus en dat gaat dus nooit helemaal weg. Je kunt alleen zorgen voor een maximale weerstand, meer niet. Dus goegelen wij visolie voor de kat


-------------
http://brandlos.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://brandlos.blogspot.nl/


Bericht van: carolina2
Datum bericht: 20 Juni 2021 om 13:53
 Geek zit visolie niet gewoon in vis? geef je dat beestje af en toe een lekker stuk makreel, zij blij...


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 20 Juni 2021 om 14:34
Of een sardientje.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: Mutti
Datum bericht: 22 Juni 2021 om 12:06
Zalmolie is te koop in net zulke flesjes als handzeep.

Ik ben altijd zo bang voot graten .

Ik heb zelf eens een graat in mijn keel gehad ,vreselijk .


Bericht van: Cocos
Datum bericht: 22 Juni 2021 om 22:29
Originally posted by lw1463 lw1463 wrote:

De kat kreeg haar jaarlijkse enting en ik moest eens vragen of ik niet iets meer voor haar kon doen. Ze heeft niesziekte, maar de dierenartsin zei
dat is een herpes virus en dat gaat dus nooit helemaal weg. Je kunt alleen zorgen voor een maximale weerstand, meer niet. Dus goegelen wij visolie voor de kat

Mijn kat  vindt de omega3 capsules van de Aldi lekker en dat is volgens de dierenarts ook heel goed voor katten.


Bericht van: bloem
Datum bericht: 24 Juni 2021 om 15:00
heel leerzaam allemaal.Ik heb mijn trippelstoel al sinds 1982 in huis. en heb ondertussen al drie keer een nieuwe gehad. gewoon in bruikleen.

-------------
oant Sjen


Bericht van: Mutti
Datum bericht: 24 Juni 2021 om 16:51
Bloem ,ik denk dat ik mijn trippelstoel ook zeker zolang inhuis heb en ook mijn sta - op stoel en mijn tens apparaat .

Het zal wel iets met wetgeving te maken hebben .

Het krijgen van een geleidehond is destijds naar de ziektekosten
verzekering gegaan .


Bericht van: Cocos
Datum bericht: 25 Juni 2021 om 17:25
lw1463 Hoe is het met de kat?


Bericht van: lw1463
Datum bericht: 26 Juni 2021 om 14:27
Ze is zoals altijd, lekker tukken na een nacht vol nachtelijke avonturen. LOL

-------------
http://brandlos.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://brandlos.blogspot.nl/


Bericht van: Cocos
Datum bericht: 26 Juni 2021 om 18:30
Originally posted by lw1463 lw1463 wrote:

Ze is zoals altijd, lekker tukken na een nacht vol nachtelijke avonturen. LOL

Dus ze voelt zich niet ziek.


Bericht van: lw1463
Datum bericht: 28 Juni 2021 om 19:22
Nee, ze is ok - maar ik heb zo'n medelijden met haar. Omdat ze altijd zo moet niezen en snotteren. Zelf rol ik ook niet in zelfmedelijden 
omdat ik zo moet niezen van de hooikoorts en zij blijkbaar ook niet.


-------------
http://brandlos.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://brandlos.blogspot.nl/


Bericht van: Mutti
Datum bericht: 28 Juni 2021 om 19:50
Mijn man heeft er ook vreselijk last van ,maar ik hoor hem er ook nooit over .


Ik geloof dat ik er meer last van heb .


Bericht van: Cocos
Datum bericht: 29 Juni 2021 om 13:35
Ik heb het zelf ook, maar niet heel erg, vind ik zelf.


Bericht van: carolina2
Datum bericht: 27 Juli 2021 om 12:33
bij de 92 jarige was het slot van de buitendeur kapot. een nieuw slot erin maar dan moet er ook een nieuwe sleutel naar de persoons alarmering. hij gebeld of ze die konden ophalen, nee hij moest hem maar even brengen. hij uitgelegd dat hij dat niet kan, geen reactie.
ik gisteren gemaild, kreeg snel antwoord. de monteur kon hem wel komen ophalen; kosten 85,00 Angry

het is toch niet meer normaal. die monteur woont notabene bij hem in de straat.
enfin, hij wil het niet meer dus nu heb ik het opgezegd


Bericht van: Mutti
Datum bericht: 27 Juli 2021 om 12:48
Ik begrijp dat je hier boos om bent , ik ben er ook boos om .


Is er niet iemand bij wie je hier een klacht over in kan dienen , want zonder persoons allarmering bij een 92 jarige vind ik ook link .


Bericht van: carolina2
Datum bericht: 27 Juli 2021 om 14:12
ja ik vind het ook wat link maar hij draagt dat knopje nooit en zegt als ik me niet goed voel bel ik 112



Bericht van: Mutti
Datum bericht: 27 Juli 2021 om 14:34
Ja dan moet je het overgeven .


Mijn schoonzusje had ook zo'n persoonsallarmering met knopje ,en ze hebben haar dood gevonden met een been uit bed .




Print Pagina | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net