Print Pagina | Close Window

Gebreide sjaal

Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Mijn creaties
Forum: Hier kun je je eigen werk presenteren.
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=47354
Print Datum: 19 Maart 2024 om 03:35
Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Onderwerp: Gebreide sjaal
Bericht van: petraco
Onderwerp: Gebreide sjaal
Datum bericht: 28 Januari 2022 om 18:54
Deze gebreide sjaal is al enkele dagen klaar,
helemaal vergeten te posten. 

Groet Petra,

https://ibb.co/SXLSVRz" rel="nofollow">
https://ibb.co/KNgGVPG" rel="nofollow">



Antwoorden:
Bericht van: niania
Datum bericht: 28 Januari 2022 om 19:37
wat is deze leuk zeg
mooi gemaakt


-------------
https://www.animaatjes.nl/plaatjes/vogels" rel="nofollow">


Bericht van: petraco
Datum bericht: 29 Januari 2022 om 20:41
Dank je wel Niania.
Ging niet zo snel met dat vlechten (of eigenlijk een soort kabel )
Nu mag het wat kouder worden heb nog niet kunnen gebruiken.


Bericht van: Mutti
Datum bericht: 30 Januari 2022 om 16:32
Ik neem aan dat het een mooie sjaal is ,maar het plaatje is bij mij helemaal zwart .Het enige wat ik kan lezen is de datum .

07 / 01/2022 .

Heb geen idee hoe dat komt .


Bericht van: petraco
Datum bericht: 30 Januari 2022 om 21:09
Mutti bij mij is die gewoon te zien . Ik weet even niet of er nog meer dit probleem hebben en wat ik eraan kan doen!!!


Bericht van: carolina2
Datum bericht: 30 Januari 2022 om 22:35
die donkere fotoMutti, is bij de onderste. erboven staat er nog een en die is wel goed te zien.

Wat een prachtige sjaal Petraco!Clap
ik wilde vragen of je hem helemaal in kabels hebt gevlochten maar dat stond al in het antwoord aan Niania. Die dubbele kleur, zit dat in het garen?
ik zou willen zeggen, let it snow, let it snow, let it snow Wink



Bericht van: Dilianne
Datum bericht: 31 Januari 2022 om 15:25
Heel mooi gemaakt en ik kan allebei de foto's goed zien. Een soort van kabelsteek?


Bericht van: petraco
Datum bericht: 31 Januari 2022 om 21:41
Dank je wel Carolina en Dilianne. Fijn dat jullie de foto's wel kunnen zien. Het is verloop garen wat ik gekregen heb van iemand. Ik denk dat dit royal van de zeeman is maar weet het niet zeker.
Inderdaad een soort van kabelsteek. blokken van 6 steken. een keer voor kruisen en en paar naalden later achter kruisen. Het is gebreid in een steek recht en links zeg maar boord steek. Dat is niet te zien op de foto. 
De sneeuw mag van mij weg blijven maar eens goed vriezen met een lekker zonnetje erbij zou goed zijn. Vind sneeuw alleen mooi als ik er niet doorheen hoef te gaan maar dat gaat hier niet lukkenTongue


Bericht van: lidwina
Datum bericht: 01 Februari 2022 om 09:46
Leuke sjaal Petra. Na de uitleg zie ik het patroon. Leuk.

-------------
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.


Bericht van: pareltje2011
Datum bericht: 01 Februari 2022 om 10:27
Leuk en mooie kleur

-------------
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.


Bericht van: petraco
Datum bericht: 01 Februari 2022 om 21:38
dank je wel Lidwina en pareltje.
Ja de foto is wat onduidelijk moet ik zeggen.


Bericht van: petraco
Datum bericht: 01 Februari 2022 om 22:22

Deze Lamar sjaal is aan beide zijden gelijk, omdat het gebreid is in boordsteek 1 recht, 1 links of averecht [1 R, 1 A].
Dat is zo niet te zien, want het oogt als een tricotsteek. Daardoor is deze sjaal zeer warm!




Opzetten: 36 steken (of een meervoud van 6 (12 + 12)).

Plaats meteen een steekmarkeerder in de eerste steek. Deze steekmarkeerder zal een herkenningspunt zijn, want het zal de rechterhoek van de sjaal markeren op de goede kant en de linkerhoek aan de verkeerde kant.

Het patroon gaat over 12 rijen:
Rij 1-4: *[1 R, 1 A]* herhaal over alle steken van de rij.

Rij 5: *Zet 6 steken op een kabelnaald, en houdt die voor het werk. [1 R, 1 A] 3 maal over de volgende 6 steken van de linker naald. Dan [1 R, 1 A] 3 maal over de 6 steken op de kabelnaald.* Herhaal vanaf * tot * nog 2 maal tot het einde. Je hebt nu 3 gekruiste kabels.

Rij 6-10: *[1 R, 1 A]* herhaal over alle steken van de rij.

Rij 11: [1 R, 1 A] 3 maal over de eerste 6 steken. *Zet de volgende 6 steken op een kabelnaald en houdt die achter het werk. [1 R, 1 A] 3 maal over de 6 steken op de kabelnaald.*
Herhaal van * tot * nog één keer. [1 R, 1 A] 3 maal over de laatste 6 steken tot het einde.
Je hebt nu 2 gekruiste kabels.

Rij 12: *[1 R, 1 A]* herhaal dit over alle steken van de rij.


Bericht van: petraco
Datum bericht: 01 Februari 2022 om 22:23
Originally posted by petraco petraco wrote:

Hier het gratis patroon van mijn sjaal. Ik heb alleen dunnere naalden gebruikt en daarom ook meer steken opgezet 

Deze Lamar sjaal is aan beide zijden gelijk, omdat het gebreid is in boordsteek 1 recht, 1 links of averecht [1 R, 1 A].
Dat is zo niet te zien, want het oogt als een tricotsteek. Daardoor is deze sjaal zeer warm!




Opzetten: 36 steken (of een meervoud van 6 (12 + 12)).

Plaats meteen een steekmarkeerder in de eerste steek. Deze steekmarkeerder zal een herkenningspunt zijn, want het zal de rechterhoek van de sjaal markeren op de goede kant en de linkerhoek aan de verkeerde kant.

Het patroon gaat over 12 rijen:
Rij 1-4: *[1 R, 1 A]* herhaal over alle steken van de rij.

Rij 5: *Zet 6 steken op een kabelnaald, en houdt die voor het werk. [1 R, 1 A] 3 maal over de volgende 6 steken van de linker naald. Dan [1 R, 1 A] 3 maal over de 6 steken op de kabelnaald.* Herhaal vanaf * tot * nog 2 maal tot het einde. Je hebt nu 3 gekruiste kabels.

Rij 6-10: *[1 R, 1 A]* herhaal over alle steken van de rij.

Rij 11: [1 R, 1 A] 3 maal over de eerste 6 steken. *Zet de volgende 6 steken op een kabelnaald en houdt die achter het werk. [1 R, 1 A] 3 maal over de 6 steken op de kabelnaald.*
Herhaal van * tot * nog één keer. [1 R, 1 A] 3 maal over de laatste 6 steken tot het einde.
Je hebt nu 2 gekruiste kabels.

Rij 12: *[1 R, 1 A]* herhaal dit over alle steken van de rij.


Bericht van: geerke
Datum bericht: 02 Februari 2022 om 02:34
Wat een prachtige sjaal heb je gebreid !
Knap hoor


Bericht van: Geerlig
Datum bericht: 02 Februari 2022 om 09:03
Mooie sjaal


Bericht van: Mutti
Datum bericht: 02 Februari 2022 om 09:39
Petraco ,

Wat is deze apart , nu begrijp ik dat je graag sneeuw wilt .

Bedankt voor het patroon ,ik sla het patroon op ,ik heb nog ergens wol liggen .Het zou eerst een kussenovertrek worden , maar dat was een ingewikkeld kabelpatroon en dan moest iedereen zijn mond houden .Ik ga kijken of met dit patroon wel wat gezegd mag worden .


Bericht van: Loes
Datum bericht: 02 Februari 2022 om 19:10
mooi, en bedankt voor het patroon

-------------
groetjes Loes


Bericht van: petraco
Datum bericht: 02 Februari 2022 om 21:06
Dank je wel voor de mooie reacties.

Het is geen moeilijk patroon vond ikzelf. alleen ging het bij mij wat langzaam, maar dat maakt niet uit het komt toch klaar.



Bericht van: Chrissie
Datum bericht: 04 Februari 2022 om 14:40
Mooi hoor. Thumbs Up

-------------
https://imgbb.com/" rel="nofollow">


Bericht van: petraco
Datum bericht: 04 Februari 2022 om 21:27
dank je wel Chrissie


Bericht van: handwerkjuffie
Datum bericht: 28 Februari 2022 om 15:28
Wat leuk! Ik heb - al lang geleden - een trui gebreid (moet ik nog in elkaar zetten) met ook zo'n soort kabel erin. Nog wol over, dus leuk om een bijpassende sjaal van te maken, moet nog even kijken hoeveel wol ik ervan heb liggen, zou mooi zijn als dat genoeg is. Ik 'leen' je patroon dus graag! Dank je wel!



Bericht van: petraco
Datum bericht: 28 Februari 2022 om 21:00
Dank je wel, Wat leuk zo een trui te breien lekker warm ook. Misschien inderdaad wel leuk  de bijpassende sjaal. Bijpassend garen en dan verschillende strepen maken is misschien ook wel mooi als er te weinig garen is. Patroon mag je lenen, ik had het ook geleend.Big smile

Fijn ook dat je weer terug bent.Hug



Print Pagina | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net