Print Pagina | Close Window

KOOLMEESJES ZIJN UITGEVLOGEN

Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Koffiecorner
Forum: even bijkletsen
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=4758
Print Datum: 27 Februari 2025 om 08:10
Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com

Onderwerp: KOOLMEESJES ZIJN UITGEVLOGEN
Bericht van: naatje
Onderwerp: KOOLMEESJES ZIJN UITGEVLOGEN
Datum bericht: 12 Mei 2008 om 11:18
GOEDE DAG DAMES,WIJ HEBBEN NIEUWE BEWONERS IN DE ACHTERTUIN.
MIJN MAN HAD EEN VOGELHUIS FLAT GEMAAKT EN DIE HADDEN
WE TOEN HET ZO WAAIDE GAUW AAN DE SCHUTTING BEVESTIGD.
EN NU ZITTEN ER KOOLMEESJES IN,MOOI HÈ`.
DAAN HEEFT VANMORGEN MET GEDULD ZITTEN WACHTEN EN DEZE FOTO'S GEMAAKT.

RENATE</a>[/IMG]</a>[/IMG]</a>[/IMG]

RENATE

-------------
BUSY BEE RENATE:www.handwerkenmetrenate.nl

Antwoorden:
Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 12 Mei 2008 om 11:24
Wat een droppie. Net toen ik dit las zag ik in mijn linkerooghoek beweging, zat er een koolmeesje tegen de muur op te klimmen. Zocht zeker insecten.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.

Bericht van: tammie
Datum bericht: 12 Mei 2008 om 11:44
wat leuk, bij ons zitten ook elke keer kolmeesjes.

-------------
http://tammysplace1.blogspot.nl/
http://www.tammysplace.nl/
http://tammie1990.multiply.com
https://www.facebook.com/tamara.denos
http://tammy190.hyves.nl/
http://pinterest.com/tammie1990/

Bericht van: Guests
Datum bericht: 12 Mei 2008 om 12:46

wat schattig,bij mij zit er een roodstaartje te nestelen tussen het kachelhout,ga maar niet kijken.want dan zijn ze weg.

groetjes puck

Bericht van: perle
Datum bericht: 12 Mei 2008 om 12:55

Dank je Naatje !!!!Voor deze prachtige beelden!

Groetjes,perle!!!!!

-------------

Bericht van: Teunie
Datum bericht: 12 Mei 2008 om 13:05
Wat een ontzettend mooie foto's zeg

-------------
Groetjes Teunie

Bericht van: ab63
Datum bericht: 12 Mei 2008 om 13:09
Wat is de natuur toch mooi!!! bedankt voor deze foto's naatje

-------------
GROETJES ANGELA

Datum bericht: 12 Mei 2008 om 14:02
Vroeger noemde ik al wat vloog vinkies en sijssies, maar onlangs heb ik een boekje aangeschaft met foto's en beschrijvingen en nu weet ik er een paar bij de juiste naam te noemen. Het zijn zulke leuke diertjes, allemaal met een andere vliegtechniek, heel boeiend. En die lijsters/merels, (moeilijk te onderscheiden) bij ons nestelen al bijna 30 jaar op dezelfde plek. Zouden ze echt zo oud worden of zijn het telkens nieuwe generaties? Dat stond niet in mijn boekje.

-------------

wat rozengeur.

Bericht van: odette
Datum bericht: 12 Mei 2008 om 14:38

Wij hebben een ook een huisje in de tuin en dit jaar hebben er ook vogeltjes in genestld. Ik vind alleen het huisje een beetje te zonnig hangen en heb het dus een schaduw gegeven.

De ouders vliegen af en aan met vliegjes, rupsjes en nog meer van dat lekkers...

Het zijn bij mij geen koolmeesjes, ze lijken er wel heel erg op, maar hebben niet zo een zwart koppie. de ene (ik denk het mannetje) heeft een kuifje en het vrouwtje een gladder kopje.

Zal een kijken of ik een foto van ze kan maken.

-------------
odette

Datum bericht: 12 Mei 2008 om 15:41
HOI ODETTE,MISSCHIEN ZIJN HET WEL PIMPELMEESJES.
MAGTELT JIJ HEBT EEN BOEKJE,STAAN ZE DAAR IN?
FOTO'S ZIJN VAN MIJN JONGSTE ZOON DAAN,DIE IS NET ALS ELLEN HELEMAAL GEK
VAN FOTOGRAVEREN,VOORAL VAN DE NATUUR.

RENATE

-------------

Bericht van: boek
Datum bericht: 12 Mei 2008 om 20:38
ik vind de fotos heeeeeeeel foto knap gedaan, daar moed je geduld voor hebben, en pimpelmeesjes hebben en lichter kopje

-------------
<a rel=nofollow href="http://www.funpagina.eu"></a>

Bericht van: T Looman
Datum bericht: 12 Mei 2008 om 20:46

wat mooi is deze foto Renate

-------------
groetjes Thea

Bericht van: Dikky
Datum bericht: 12 Mei 2008 om 21:26
Leuk en gezellig vogeltjes bij je huis. Hebben wij hier ook volop en genieten er weer elke dag van.
Mooie foto trouwens.

-------------
Groetjes,
Dorine

Bericht van: Tul!p
Datum bericht: 13 Mei 2008 om 09:09

Het zijn inderdaad koolmeesjes en mooie foto's zijn het geworden Renate. Complimenten aan je zoon.

Groetjes Ellen

Bericht van: Wanda
Datum bericht: 13 Mei 2008 om 09:30

leuk hoor die koolmeesjes, wij hebben jonge merels in de schuur gehad en 1 naast de schuur

we moesten een paar dagen de schuur open laten staan maar uiteindelijk zijn ze uitgevlogen

-------------
WANDA
Niemand is volmaakt, en daar ben ik het perfecte voorbeeld van

Bericht van: Josl
Datum bericht: 13 Mei 2008 om 11:51

Schattig Renate. Mijn jongste dochter zal wel jaloers zijn: haar buurvrouw heeft een kastje en daar nestelen al jaren koolmeesjes. Zij heeft al 3 jaar een kastje, maar steeds gaan de beestjes haar deur voorbij, terug naar de buurvrouw.

groetjes, Joke

-------------
Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?

Bericht van: Wanda
Datum bericht: 13 Mei 2008 om 12:13
[QUOTE=Josl]

Schattig Renate. Mijn jongste dochter zal wel jaloers zijn: haar buurvrouw heeft een kastje en daar nestelen al jaren koolmeesjes. Zij heeft al 3 jaar een kastje, maar steeds gaan de beestjes haar deur voorbij, terug naar de buurvrouw.

groetjes, Joke

[waarschijnlijk hangt het kastje niet goed, de invliegopening moet in oostelijke richting zijn]

-------------
WANDA
Niemand is volmaakt, en daar ben ik het perfecte voorbeeld van

Datum bericht: 13 Mei 2008 om 13:18
Ik heb het boekje doorgebladerd, maar de kleinere sijssies en vinkies hebben geen echte kuifjes. Misschien had z'n vrouwtje hem op de kop gekrauwd.

-------------

wat rozengeur.

Bericht van: Josl
Datum bericht: 13 Mei 2008 om 13:30

Hoi Wanda, het kastje hangt aan de schuur, het kastje van de buurvrouw ook, op precies dezelfde manier.

groetjes, Joke

-------------
Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?

Datum bericht: 13 Mei 2008 om 14:43

Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Ik heb het boekje doorgebladerd, maar de kleinere sijssies en vinkies hebben geen echte kuifjes. Misschien had z'n vrouwtje hem op de kop gekrauwd.

haha wie weet. Zouden inderdaad wel pimplemeesjes kunnen zijn (even opgezocht en het lijkt er wel heel erg op). Waarschijnlijk heeft de ene gewoon wat woester haar (veertjes) dan de ander. In iedergeval wij hebben dat als het mannetje bestempeld. Want in de eerste instantie zagen we alleen maar hem, nu vliegen ze beide af en aan.

Hier een foto van het beschaduwde nestkastje.

Deze heeft een glad koppie:

Deze heeft veel woester haar (veertjes):

Dit nestje hangt sinds vorige jaar in onze tuin (met de opening op het oosten) er hangt nog een ander nestje in onze tuin (al een jaar of 6) en daar kijkt wel af en toe een vogeltje maar nestelen ho maar. Dat nestje hangt veel schaduwrijker en ook met de opening naar het oosten. Lijkt mij een veel beter plekje, veel rustiger ook. Het nestje dat ze nu gebrukken hangt pal boven de schommelbank. Eerst durfde ze niet naar het nestje als wij daar zaten, bleven ze een beetje in de appelboom zitten piepen. Wij dus ieder keer maar naar binnen en weer naar buiten als ze weggvlogen. Nu komen ze gewoon aanvliegen als wij daar zitten en tjoepen zo boven ons hoofd het nestje in en uit.
Geen idee waarom ze niet in dat andere nestje willen, dat nestje is wel wat kleiner, misschien ligt het daaraan.

Nu las ik net dat de pimpelmeestje 2x per jaar een nestje hebben is dat zo?? Want we wilde nl het kastje verhangen als de volgeltjes zijn uitgevlogen. Verplaatsen naar een plekje met meer schaduw. Kan dat... maken ze een nieuw nest of willen ze dit zelfde nestje gebruiken? Zouden ze het dan wel terug kunnen vinden als ik het verhang.

-------------
odette

Bericht van: Guests
Datum bericht: 13 Mei 2008 om 15:09

wat leuk he! daar kan je ontzettend van genieten.

groetjes puck

Bericht van: Tony
Datum bericht: 16 Mei 2008 om 08:06

Hallo Odette, ik denk dat het een gemengd huwelijk is, het eerste is duidelijk een pimpelmeesje, maar het tweede lijkt wel een kuifmeesje.

Heb je wel eens staartmeesjes gezien ? Die hangen als een hele cluster aan een vet bal, ik wist niet wat ik zag de eerste keer, en dat midden in de stad. Heel leuk, al die lange staartjes op een rijtje.

Je zoon maakt echt professionele foto's Renate, bedank hem maar dat hij ons ook zo mee laat genieten.

-------------
Antonia

Bericht van: stridje
Datum bericht: 17 Mei 2008 om 22:18
oh wat prachtig dat doet me goed wat een mooie foto,s allemaal en grappig soms ook.
heb ook een nest kastje maar bij mij lukt het niet dat ze willen nestelen.en als ze wel een nestje maken gooien ze hun jongen er uit als het nog geen tijd is om uit te vliegen toen terug gezet en werden er gewoon weer uit gegooit zo hard is de natuur soms.wat doe ik verkeerd.
ik hoop dat het de volgende keer wel lukt. waar kan je het beste vogelkastje op hangen,ik dacht in de schaduw maar dat lukt ook niet en heb zo min mogelijk met mijn handen er aan gezeten en ook nog handschoenen aan gedaan.
misschien is het geluk hebben
groetjes stridje

Datum bericht: 18 Mei 2008 om 12:28
Sommige vogels gooien ze er na een paar weken uit en voederen dan verder op de grond. Niet handig als er katten in de buurt wonen, maar zo doen ze het nu eenmaal.

-------------

wat rozengeur.

Datum bericht: 18 Mei 2008 om 13:53

Originally posted by stridje stridje wrote:

oh wat prachtig dat doet me goed wat een mooie foto,s allemaal en grappig soms ook. Heb ook een nest kastje maar bij mij lukt het niet dat ze willen nestelen.En als ze wel een nestje maken gooien ze hun jongen er uit als het nog geen tijd is om uit te vliegen toen terug gezet en werden er gewoon weer uit gegooit zo hard is de natuur soms.wat doe ik verkeerd.
groetjes stridje

Ohh ik hoop niet dat ze dat bij mij ook gaan doen. Er lopen niet zo heel veel katten bij mijin de tuin rond, maar het hoeft er maar eentje te zijn. En het lijkt me nogal een hoogte vanaf het huisje tot de grond, zo op de stenen.....

Gelukkig zitten ze er nog in, nu al bijna of misschien wel iets meer dan 2 weken.
Las ergens dat ze na ongeveer 16 dagen uitvliegen, dus zal wel ieder moment zijn. Voorlopig zie ik de ouders nog heen en weer vliegen.

Hihi een gemengd huwelijk, zou dat kunnen???? Geen idee of het staartmeesjes zijn maar in de winter hangerner inderdaad een heel stelletje aan een zo een vetbol. Ze zijn dan gewoon niet aan te slepen die bollen. Heb ze ook wel eens zelf gemaakt, maar dat was zo veel (vies en vettig) werk dat ik ze maar gewoon koop. Kosten niet veel en je (en natuurlijk de volgentjes) heb er veel plezier van.

-------------
odette

Bericht van: MissWithBird
Datum bericht: 18 Mei 2008 om 22:46

ik heb mijn vriend gevraagd of het woeste vogeltje ook een pimpelmeesje was of dat het een ander meesje was.. hij zei dat het gewoon een pimpelmeesje was. voor de grap zei hij er nog bij dat het beestje gewoon verkeerd uit bed is gekomen en dat hij z'n veertjes niet op orde heeft gekamt

moest ik wel ff om lachen

-------------
ontdekken is een lust in ieders leven

Je bent zoals je bent

Datum bericht: 19 Mei 2008 om 18:42

Het is gewoon een echt mannetje met zijn haar in een kuif......

-------------
odette

Datum bericht: 23 Mei 2008 om 22:04
DE KLEIN KOOLMEESJES ZIJN NU EEN WEEK OUD EN JE HOORT ZE HEEL DUIDELIJK PIEPEN ALS JE IN DE TUIN ZIT.
WE HEBBEN OOK CONSTANT EEN LIJSTER IN DE TUIN.
DIE IS ZO BRUTAAL,DIE WIPT GEWOON DE KEUKEN IN.
JA ZEI MIJN ZOON EIGEN SCHULD,DIKKE BULT,DE KEUKEN LIJKT TOCH NET OP BUITEN .
JA DAS WAAR,MAAR HIJ POEPT WEL ALLES ONDER EN DAS MINDER LEUK.HIJ PIKT DE BROKJES UIT BONK ZIJN VOERBAK,HIJ ZIT BUITEN OP DE BANK TERWIJL IK ER VLAKBIJ ZIT OP DE STOEL,HEEL APART .
HIJ IS HELEMAAL NIET BANG,OOK NIET VOOR DE HONDEN.

RENATE

-------------

Bericht van: Ennas
Datum bericht: 23 Mei 2008 om 22:29
Wat leuk en mooi dat er een lijster in de keuken durft te komen. Je zoon heeft wel gelijk, met zo'n keuken zie je haast niet dat je niet buiten bent.

Datum bericht: 24 Mei 2008 om 11:18
Onze vogeltjes zijn waarschijnlijk uitgevlogen, we waren een paar dagen niet in de tuin geweest. Nu zie ik geen pappa's en mamma's meer met eten aanvliegen. Er zit nu wel aldoor een kudde mussen op het dak.

-------------

wat rozengeur.

Datum bericht: 24 Mei 2008 om 13:07
JA DIE KOMEN BIJ ONS OOK WEER TERUG,HEB HEEL LANG GEEN MUS GEZIEN,MAAR NU ZITTEN ZE ER WEER.
VANMIDDAG WAS IK IN DE KEUKEN EEN BOTERHAM SMEREN EN WIE WIPT ER BINNEN?
JAWEL MR .LIJSTER,GELUKKIG LAG DAT KLEINE CAMERATJE IN DE BUURT DUS IK GAUW GEDRUKT,WAT EEN BRUTALE AAP[LIJSTER]

RENATE[/IMG]

-------------

Bericht van: Tony
Datum bericht: 25 Mei 2008 om 09:06

Die ging waarschijnlijk voor de eerste keer van zijn leven op de foto.

Mooi hé !!!!!!!

-------------
Antonia

Bericht van: Corrie
Datum bericht: 25 Mei 2008 om 09:41
wat een prachtige foto,s

-------------
Hou de eer aan jezelf

Datum bericht: 25 Mei 2008 om 09:44

Ohh wat schattig, de vogels bij mij de tuin zijn ook wel brutaal (blijven gewoon zitten als ik de tuin in kom en gaan bijna onverstoord verder met wat ze aan het doen zijn) maar ze komen niet in huis.

-------------
odette

Bericht van: tammie
Datum bericht: 25 Mei 2008 om 11:24
bij ons zijn ze niet zo brutaal, ze zijn ook bang voor de katten. maar wel grappig dat ie je huis binnen kwam.

-------------
http://tammysplace1.blogspot.nl/
http://www.tammysplace.nl/
http://tammie1990.multiply.com
https://www.facebook.com/tamara.denos
http://tammy190.hyves.nl/
http://pinterest.com/tammie1990/

Bericht van: eNGELIEN
Datum bericht: 25 Mei 2008 om 11:26
Wat een leuke foto is dat echy genieten van die foto.
Groetjes Lien

Datum bericht: 26 Mei 2008 om 12:48
HIJ WAS ER WEER ONZE LIJSTER.
HIJ KOMT ECHT HEEL DICHTBIJ DE HONDEN,IK VIND DAT ZO GAAF.
HEB NET EVEN GAUW EEN FOTO GENOMEN VOORDAT SAM HEM ACHTERNA GING.

RENATE[/IMG]

-------------

Datum bericht: 27 Mei 2008 om 16:51
ER WAS MIJ VERTELD DAT DE JONGE KOOLMEESJES HEEL VROEG UIT HET NEST VLIEGEN.NOU DIE BIJ ONS KUNNEN GEEN KLOK KIJKEN WANT VANMIDDAG ROND TWEE UUR VOND IK ER EEN OP HET HEK,DEZE HEEFT MOEITE MET VLIEGEN,HIJ ZIT NU EVEN IN EEN KOOITJE BIJ TE KOMEN WANT HIJ IS AL 3 KEER TEGEN DE MUUR AAN GEVLOGEN EN NAAR BENEDEN GESTORT.IN DE LOOP VAN DE MIDDAG VOLGDE ER MEER,IK HEB ER 8 GETELD,VOLGENS MIJ IS HET NU LEEG.HEB DE CAMERA VAN MIJN ZOON GEPAKT EN FOTO'S GEMAAKT,MOET NU WACHTEN TOT HIJ THUIS KOMT,WANT HIJ MOET ZE VAN DE CAMERA AFHALEN,IK WEET NIET HOEDAT GAAT BIJ DEZE.

IK HEB HET KLEINTJE TWEE KEER TERUG GEZET BIJ HET VOGELHUISJE EN ELKE KEER ALS HIJ GING PIEPEN KWAM PA OF MA HEM ETEN GEVEN.IK DACHT OP EEN GEGEVEN MOMENT DAT HET HUISJE LEEG WAS,MAAR TOEN IK HET KLEINTJE VOOR DE TWEEDE KEER TERUG HAD GEZET KWAM ER WEER EEN KOPPIE UIT HET GAATJE,NR 8,GEWELDIG HOOR.IK HOOP DAT DE FOTO'S GELUKT ZIJN ,HET WAS ZO'N LEUK GEZICHT DIE KLEINTJES.

RENATE

-------------

Bericht van: T Looman
Datum bericht: 27 Mei 2008 om 16:57
wat een prachtige foto's Renate dat ze zo dichtbij komen

-------------
groetjes Thea

Datum bericht: 27 Mei 2008 om 17:02

Wat gaaf om van zo dicht bij te zien hoe die kleintjes uitvliegen en dan nog zo'n leuke lijster die doet alsof hij bij jullie inwoont.

Ben benieuwd naar je foto's.

Datum bericht: 27 Mei 2008 om 19:15

Bij mij vliegen de ouders nog af en aan. Van de week in het nestkastje gekeken en er zitten er waarschijnlijk 5. Toen zagen ze er niet uit alsof ze ieder moment uit zouden vliegen.

Ik hoop wel dat het uitvliegen hier een beetje goed zal gaan. Verleden jaar hadden we een klein musje bij de voordeur, oudste zoon stond er zowat op. Manlief heeft hem toen maar mee naar binnen genomen en daar hupte hij vrolijk op zijn arm en poepte op zijn hoofd (het vogeltje dus niet oudste zoon ). Na een half uurtje weer buiten gezet en toen vloog het met de wachtende ouders mee....

Volgens de overbuurman zat er een nestje op ons dak onder de pannen.

-------------
odette

Datum bericht: 27 Mei 2008 om 21:53
DIE KLEINE ZIT HIER NOG STEEDS IN DE KLIMOP.
HEB HET VOGELRAMPENFONDS GEBELD EN DIE ZEIDEN DAT IK HEM IN DE STRUIKEN MOEST ZETTEN ,DAN GAAT HIJ VANZELF WEL WEG.ZONIET DAN KAN IK HEM LANGSBRENGEN.
IK HEN ECHT MEER DAN 100 FOTO'S GEMAAKT,HEB 3 UUR LANG BUITEN GEZETEN,VOND HET ZO LEUK OM TE ZIEN.KON GEEN KEUZE MAKEN WELKE IK NOU MOEST PLAATSEN,HEB ER MAAR EEN PAAR UIT GEKOZEN,HOOP DAT JULLIE ZE LEUK VINDEN,DOEG

RENATE[/IMG][/IMG][/IMG][/IMG][/IMG][/IMG]

-------------

Datum bericht: 27 Mei 2008 om 21:57
Ik vind het hele leuke mooie foto's om te zien. Wat een schattig klein vogeltje. Vind hem er wel `duister' uitzien met zijn zwarte haren en ogen.

Datum bericht: 27 Mei 2008 om 22:06
VIND ZELF DIE FOTO DAT HIJ GEVOERD WORD HET LEUKST.
HOOP DAT HET GOED KOMT MET HET KLEINTJE.
HEBBEN NET NOG GEKEKEN,HIJ ZIT ER NOG STEEDS.PA EN MA
HOREN HEM EN KOMEN HEM GELUKKIG OOK NOG STEEDS VOEREN.

RENATE

-------------

Bericht van: geesje
Datum bericht: 27 Mei 2008 om 22:25
.............ohhhh wat heb ik genoten zie de sites nu ook pas...............Naatje om zoiets op de foto te krijgen  SUPER.......................vroeger hadden wij ook een nest in de schuur   1 vogeltje was uit het nest gevallen................onze oudste heeft toen met zijn vriend hem/haar eten gegeven  en een draadje aan het pootje en het steeds een beetje de lucht in gegooid       en JA hoor  na een paar dagen vloog het weg de moeder/vader heeft dit wel steeds in de gaten gehouden hoor..................FIJN OOK dat jij/jullie  je verhalen  op de site hebben gezet......want zo moest IK DUS WEER op deze manier aan mijn zoon (zaliger) denken met dit voorval...............

-------------
groetjes geesje

Bericht van: Tul!p
Datum bericht: 27 Mei 2008 om 23:06

Ohhhhhh ik weet zeker dat je genoten hebt Renate, leuk he.

Groetjes Ellen

Bericht van: Teunie
Datum bericht: 28 Mei 2008 om 08:55
Wat een mooie foto's zijn dat toch weer. Prachtig dat je dat allemaal mee mag beleven
in je eigen tuin

-------------
Groetjes Teunie

Datum bericht: 28 Mei 2008 om 10:23
HET WAS INDERDAAD PRACHTIG.
HELAAS HEEFT HET KLEINTJE HET NIET GERED,GISTERENAVOND ZAT HIJ NOG STEEDS OP DEZELFDE PLEK IN HET KLIMOP.
WE HEBBEN HEM TOEN MAAR WEER IN HET VOGELHUISJE GEZET.
DAAR IS HET BESCHUT EN MINDER GEVAARLIJK.
VANMORGEN METEEN GAAN LUISTEREN,HOORDE NIKS,IK HOOPTE NOG DAT HIJ ERZELF WEER UIT WAS GEKLOMMEN,NET ALS GISTEREN,MAAR HELAAS TOEN WE HET HOK OPEN MAAKTE LAG HIJ ER DOOD IN .
IK BAAL ALS EEN STEKKER,WAS ZO'N EEN SCHATJE,MAAR DAT IS DE NATUUR HÈ,ZEGGEN ZE DAN.JA HELAAS WEL,HET HOORT ERBIJ.

HET WAS WEL GRAPPIG OM TE ZIEN WAT DIE VOGELTJES ALLEMAAL GEBRUIKEN OM EEN NESTJE TE MAKEN.
HET HOK BESTAAT UIT 4 VERDIEPINGEN EN IN DE BOVENSTE TWEE ZAT EEN NEST.ALLEEN ID HET TWEEDE HOKJE ZATEN OOK DAADWERKELIJK VOGELTJES.
ONDERIN HAD MIJN MAN EEN PEN BEVESTIGD OM ER EEN APPEL AAN VAST TE PRIKKEN.

RENATE [/IMG]

-------------

Bericht van: eNGELIEN
Datum bericht: 28 Mei 2008 om 10:30
Harstikke leuk die foto ik vindt foto's van de natuur altijd leuk
           Groetjes Lien

Bericht van: boek
Datum bericht: 28 Mei 2008 om 13:13
Wat een super mooie fots

-------------
<a rel=nofollow href="http://www.funpagina.eu"></a>

Datum bericht: 28 Mei 2008 om 16:49

Ohh wat jammer dat hij het niet heeft gered. Hij zag er inderdaad woest uit zo met dat donkere kopje.

-------------
odette

Datum bericht: 28 Mei 2008 om 21:20

De vogeltjes zijn uitgevlogen bij ons nestje....alleen heb ik er niks van gezien/gemerkt. Gisteren vlogen ze nog af en aan en vanmiddag merkte oudste zoon op dat hij de ouders niet meer zag. Toen hebben we voorzichtig in het kastje gekeken en leeg..... op 2 kleine eitjes na.

Zo jammer dat ik ze niet weg heb zien vliegen, wel kwam er gisteren steeds een kopje uit het nestkastje. Ik dacht toen dat het een van de ouders was die op de uitkijk zat. Maar waarschijnlijk was dat een kleintje.

We hebben de hele tijd doorgezocht of er soms ergens een ukkie zat maar ik denk toch echt dat alles goed is uitgevlogen.

-------------
odette

Print Pagina | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net