Print Pagina | Close Window

Iets minder leuk nieuws!

Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Koffiecorner
Forum: even bijkletsen
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=5294
Print Datum: 21 Mei 2024 om 14:09
Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Onderwerp: Iets minder leuk nieuws!
Bericht van: rita_1709
Onderwerp: Iets minder leuk nieuws!
Datum bericht: 22 Juli 2008 om 20:17

Hoi Perle,

Wat erg... het is niet omdat je niet van poezen houdt dat je ze nu eigenlijk moet vangen of pijn doen... hopen dat je poes er heelhuids doorkomt.....

 



-------------
Groetjes,
Rita.

Bloemen zijn om mooi te zijn..
Mensen zijn om goed te zijn !!



Antwoorden:
Bericht van: perle
Datum bericht: 22 Juli 2008 om 20:18

Onze poes Gizmo hebben we gisteren uit een val moeten halen!Zo'n grote val om bv vossen mee te vangen(zo'n springval)Het was een 4 tal uurtjes dat we hem niet meer op terras gezien hadden.En Perlefientje heeft hem gevonden net achter de haag!Bij buurman.

Ik ben over net gekropen en heb hem met val en alles opgetild,mijn man heeft hem kunnen bevrijden.

Maar...

Poot zit gigantisch dik(3 maal dikte andere poot)en hij sleep hem mee als of hij levensloos is.

Ik ben net terug van dierenarts en hij is niet gebroken.Mogelijks zijn er inwendige pezen door en héél waarschijnlijk is zijn schouderknop enz gescheurd .

Nu bang afwachten met antibiotica en pijnstillers.En moet het voorpootje (voetje)veelvuldig gemasseerd worden om te kunnen doorbloeden en om beweging te hebben.

Totaal kansloos is het niet maar héél waarschijnlijk word het amputatie tot en met schouderblad van rechterpootje.Afwachten dus.Dierenarts heeft er héél weinig hoop op.

Momenteel is hij lam van de koorts,medicatie zal dra helpen(hoop ik)

Maar ondanks alles ...blijft hij liefdevol en dankbaar spinnen bij iedere aanraking.Hij is zo blij van gewoon constant verzorgd en aangehaald te zijn en hij is zooooooooooo rustig(hij is op) eten en bewegen gaat moeizaam en waarschijnlijk ook constant pijn hebben heeft hem wel wat afgemat.

Slecht word het als z'n wondjes in poot week worden en pootje haartjes verliest of als hij ziek word.Afwachten nu en zien wat er gebeurt.

Op zo'n ogenblikken ben ik soms boos op mezelf!Ik weet dat buurman niet van katten houd !We zouden beter geen poezen hebben.Maar ik ben een kattenmens en vind poezen echt het einde!Hun ijdelheid,trots,liefde,aanhankelijkheid,hun fratsen en karaktertjes je kunt er niet zonder(ik althans niet!)Gizmo is er eentje dat niet binnen te houden is(is ook veel gelukkiger en kan zich meer uitleven) ,ook Romeo (die nog nooit buiten is geweest,zit echt te huilen om buiten te mogen)is pas 9 weken oud ongv.Die zal ook niet tegen te houden zijn.

Muffin ligt elke dag op relaxzetel op teras te luieren(luisterd met ons mee bij vliegenhor) en verroert geen vin,behalve als je in de tuin wandelt dan stapt hij mee.

Ja,Sorry mensen maar dit berichtje is minder leuk dan ik zou willen en nu maar hopen op bijna het onmogelijke!Groetjes,Perle



-------------


Bericht van: naatje
Datum bericht: 22 Juli 2008 om 20:36
JEETJE WAT ERG ZEG,DAT JE NIET VAN KATTEN HOUD OKE,MAAR DAN ZET JE TOCH GEEN VALLEN,WAT EEN IDIOOT.
HOOP DAT GIZMO GAUW OPKNAPT.
OP 3 POOTJES KOMEN ZE OOK VER HOOR.BIJ ONS IN DE STRAAT LOOPT EEN PERS ROND OP 3 POOTJES EN DIE IS BEHOORLIJK RAP.

STERKTE PERLE


-------------
BUSY BEE RENATE:www.handwerkenmetrenate.nl


Bericht van: T Looman
Datum bericht: 22 Juli 2008 om 20:43
je hoeft niet van poezen te houden maar je hoeft ze ook niks aan te doen sterkte Perle we duimen dat het goed gaat

-------------
groetjes Thea


Bericht van: perle
Datum bericht: 22 Juli 2008 om 20:44

 

Goh,ja,Naatje!Inderdaad!

Dierenarts heeft op pc een filmpje laten afspelen van een poes die zijn achterpootje geamputeerd was en dat is eingenlijk slechter dan een voorpoot.

Die kerel sprong op en af van wat dan ook!Een echte acrobaat!Eingenlijk vind ik een 3 pootige poes niet zo erg!Maar z'n lijden en koorts en echt ziek zijn maakt me wat bang.Ik ben eingenlijk gewoon bang dat hij het niet overleefd.

Gizmo is mijn papkindje,heb hem opgekweekt met flesje en ik vind hem gewoon het einde.Moest dit Muffin zijn dan zeg ik precies hetzelfde want dat is mijn lievelingspoes en Romeo is ook al echt eentje om nooit meer te missen!

Zijn net als je kinderen!Ieder kind is er eentje waar je apparte gevoelens voor heb om welke reden dan ook en zo heb je allemaal eindeloos lief!

Een bezorgde moeder!Ja,ben nu eenmaal zo!

Toen ik klein was woonden wij op d'n buiten.Een wagen kwam af op hoge snelheid en ons poesje liep net over de weg,auto versnelde!

Broer heeft me nog net kunnen grijpen of ik liep om mijn poesje te redden  gewoon de weg op.Hoe dikwijls ik denk als ik met mijn wagen rijdt op doortocht naar mijn werk...wat als ik nu een aangereden poes zie liggen?Ik vrees dat ik niet op werk aankom maar bij dierenarts en dat ze dan wel eventjes op mijn werk de boom in kunnen!Heb onlangs samen met Perlefientje een NET aangereden poes zien liggen,zijn gestopt en ik heb (iedere wagen heeft moeten wachten)die mooie nog warme poes op trottoir gelegd (ze begon te plassen,dus moet echt net gebeurd geweest zijn)

Anders reden de auto's haar gewoon in moes!Op terugweg merkte ik dat poesje al terug bij eigenaars was,ze was weg en dus...terug thuis!Ik was gewoon...blij en droevig tegelijk!

Ach,ja!Teveel gevoel zeker?



-------------


Bericht van: Jenlon
Datum bericht: 22 Juli 2008 om 21:20

Ik zou aangifte doen van dierenmishandeling. Dit lijkt me echt niet normaal. En als je het niet durft, informeer dan gewoon wat je rechten zijn.

Heel veel sterkte met je kat, hopelijk trekt hij zich er doorheen.



-------------
Groetjes,
Ilona.


Bericht van: Corrie
Datum bericht: 22 Juli 2008 om 21:35
OEPS WAT ERG

-------------
Hou de eer aan jezelf


Bericht van: chrisje
Datum bericht: 22 Juli 2008 om 22:14

ik heb er geen woorden voor... Ik hoop dat het goed komt...

(en die buurman doet mijn bloed koken, grrrrrrrrrr!)



Bericht van: Teunie
Datum bericht: 22 Juli 2008 om 22:42
Ik vind dit verschrikkelijk om te lezen ik hoop dat ze die SUKKEL ook eens een poos in een val laten zitten. Je hoopt dan eigenlijk dat zo'n kerel toch nog gaat nadenken over wat hij eigenlijk gedaan heeft met zijn val maar dat zal wel ijdele hoop zijn. Heel veel sterkte voor jullie allemaal en ik hoop dat het goed afloopt met Gizmo.

-------------
Groetjes Teunie


Bericht van: Tony
Datum bericht: 22 Juli 2008 om 23:23

Wat erg dat mensen zoiets kunnen doen,  hebben ze dan geen respect voor een levend wezen, dat andere mensen zo veel liefde en plezier geeft.

Jij zet toch ook geen val voor hem, omdat het zo'n hufter is.... maar ik zou hem in ieder geval wel aangeven, daar vraagt hij om.



-------------
Antonia


Bericht van: RIKA
Datum bericht: 23 Juli 2008 om 00:30

WAT EEN VERHAAL .....ONGELOFELIJK BUURMAN ....BEN ECHT STIL VAN ...

HOPELIJK DIE LIEVE GISMO WEER OPGEKNAPT DOOR JE LIEFDE ...JE HEBT GOUD HART VOOR DIE POES .....

DIER IS ALS KIND....BEN MET JE EENS....

DAT IS OOK ZO BIJ MIJ ...

IK VOEL MIJZELF TE KORT MAAR ONZE DIEREN NIET .

STERKTE MEID ...

 



-------------
GENIET VAN HET LEVEN , WANT WIJ LEVEN MAAR 1 KEER ......
GROETJES RIKA


Bericht van: perle
Datum bericht: 23 Juli 2008 om 09:56

 

Inderdaad,hem aangeven is wel wat ik héél graag zou doen,maar hij is van mening dat niets en zeker geen poezen op zijn domein mag komen.Ook vrees ik dat hij dan met zwaar vergif zal aankomen en overal zal plaatsen!!Gisteravond was Perlefientje buiten en hoorde ze hem in z'n tuin.Gelukkig hebben we een hoge haag want z'n hobby is wildplassen in z'n tuin in gelijk welke richting staand(kinderen of niet kijkend) en altijd in bijna dronken toestand.Het is zo iemand die alles kan bekomen.

Een paar jaar geleden werd de straat heraangelegd.En wij zijn de enigen die geen parkeerplaats meer hebben.Nadien hebben we begrepen dat dit komt omdat buurman zijn haag eruit moest.Met pootjes boven en onder tafel heeft hij dit geregeld.

Jaja,en er zijn nog meer van die toestanden te vermelden...mijn man maakte nieuwe ramen voor ons huis en hij vroeg of hij een keukenraam met rolluiken voor hem wilde maken(mits betaling) raam heeft hij geplaatst en alles erop en eraan(man durft nooit nee zeggen) en nadien...(hm...wij zijn buren en doen toch zeker niets voor elkaar tegen betaling ,niet?)Man...slik...en voila...thema afgesloten.(materiaal voor het raam werd wel door buurman betaald,want werd besteld en onmidelijk op z'n naam gefactureerd(want ik had een voorgevoel!))

Ja, nu door het geval van Gizmo ben ik wel echt heel boos! Maar buurman is geen waardige tegenstander om mee ten strijde te trekken vrees ik!

Laat hem maar z'n territorium afbakenen met plas waar geen enkele wielrenner voor wil tekenen!!!!!

 



-------------


Bericht van: perle
Datum bericht: 23 Juli 2008 om 10:01

Gizmo.

Gizmo ligt momenteel op stoel wat te soezelen en z'n koorts is al mooi gedaald.Ook neemt hij momenteel netjes z'n medicatie voor pijn en infectie's.

Pootje is wel nog steeds onveranderd en hij heeft grote moeite om z'n klompvoetje mee te sleuren want hij heeft er geen gevoel meer in en ligt volledig dubbel en dwars.Gewoon een harige homp vlees.3 maal gewone pootdikte.

Maar...hij huilt niet en is momenteel ronkend en toch ...hoe dat het mogelijk is ...gelukkig !

Groetjes,perle



-------------


Bericht van: miep
Datum bericht: 23 Juli 2008 om 10:06
Jeetje, wat belachelijk van de buurman. Hopelijk komt alles goed (en is inderdaad al gezegd, maar met drie pootjes kunnen ze zich heel goed redden). Hopelijk zakt de koorts snel. Sterkte!


Bericht van: rita_1709
Datum bericht: 23 Juli 2008 om 10:06

Hoi Perle,

Er zijn van die mensen die de term 'mens' echt niet waardig zijn... maar als je die dan als buur hebt....

Hopelijk komt Gizmo als winnaar uit de bus... zo zielig voor het poesje... ik zou zeggen verwen hem maar eens extra !!! Hij heeft het wel verdient !!!

 

ps. weet wel niet hoe mijn berichtje dat ik postte als antwoord op het jouwe gisteren, plots bovenaan het rijtje komt te staan ??????????????????????



-------------
Groetjes,
Rita.

Bloemen zijn om mooi te zijn..
Mensen zijn om goed te zijn !!


Bericht van: naatje
Datum bericht: 23 Juli 2008 om 10:07
WAT EEN AFSCHUWLIJKE KEREL ZEG.
ZO'N IDIOOT WOONDE OOK TEGENOVER MIJN VRIENDIN,DIE HEEFT MET ZIJN VROUW SAMEN HUN ZO GEPEST DAT ZE UITEINDELIJK 2 WEKEN GELEDEN WONINGRUIL HEBBEN GEDAAN.
VAN EEN RIJTJESHUIS MET TUIN NAAR EEN FLAT,GEWOONWEG VRESELIK ,HELEMAAL ZIJ NU IS INGESTOORT DOOR ALLE ELLENDE VAN DE AFGELOPEN TIJD.ZE MOEST ER ZELF VOOR OPGENOMEN WORDEN .HAAR ZOONTJE VAN 5 LOGEERT NU BIJ MIJ.
ZO'N VENT[EN VROUW]DIE ZOU JE TOCH WAT KUNNEN DOEN ,NET ALS JOU BUURMAN
SOMMIGE MENSEN KOMEN WEG MET ALLES,HET IS NIET EERLIJK.

RENATE,STERKTE ERMEE.

-------------
BUSY BEE RENATE:www.handwerkenmetrenate.nl


Bericht van: Tul!p
Datum bericht: 23 Juli 2008 om 10:15

Hallo Perle,

Wat een vreselijk bericht, ik heb er haast geen woorden voor, ik haat zulke mensen die zoiets doen. Ben blij te lezen dat Gizmo's koorts is gezakt en hij netjes zijn medicatie inneemt ronkend en gelukkig, ja hoe is het mogelijk, maar hij weet dat je hem helpt.

Ik zit hier nog steeds met koude rillingen over mijn hele lijf, zelf heb ik ook een poes alleen komt ze niet los buiten, ze heeft een tuigje en is niet anders gewend, ze is buiten maar kan alleen in onze tuin blijven en nu dat ik jou verhaal over Gizmo heb gelezen, ben ik natuurlijk zeer blij dat ze niet weg kan en dat haar dat niet kan overkomen. Ik voel met je mee en ik wens je veel sterkte met Gizmo.

Groetjes Ellen



Bericht van: Josl
Datum bericht: 23 Juli 2008 om 10:25

Goh, Perle, wat vreeeeeeselijk!! Wij hebben ook (zacht uitgedrukt) geen leuke buren aan één kant en al diverse aanvaringen gehad. Woningbouw etc. doet er niets aan MAAR ze doen ons lief katertje niks aan, die loopt gewoon via hun tuin weer naar ons toe.

Sterkte voor jullie en extra knuffels voor de schat van een poes!

groetjes, Joke



-------------
Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?



Bericht van: perlefientje
Datum bericht: 23 Juli 2008 om 10:47
Originally posted by rita_1709 rita_1709 wrote:

ps. weet wel niet hoe mijn berichtje dat ik postte als antwoord op het jouwe gisteren, plots bovenaan het rijtje komt te staan ??????????????????????

Hallo Rita,

mama had weer vergeten te veranderen van naam, zat weer op mijn naam te typen , en ze vroeg of ik dat berichtje onder haar naam kon plaatsen, dus heb ik eerst het bericht verwijdert en dan onder haar naam geplaatst, maar ondertussen had jij al gereageerd en zo komt het dat jij nu bovenaan staat .

Ja, we zullen Gizmo zo veel mogelijk proberen te verwennen en heel erg veel duimen dat zijn pootje niet afsterft!

Groetjes Perlefientje



Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 23 Juli 2008 om 11:28
Wat een buurman. Ik word al boos als de onze een bak water naar poezen gooit. Ik zou zeker aangifte doen. Die gek kan toch een waterpistool kopen om zijn tuin te beschermen. Laat ie blij zijn dat de muizen wegblijven uit zijn tuin en huis.

Ik heb in de vakanties een poes te logeren gehad die een achterpootje miste, maar daar merkte je niets van. Ik had de zolder zo aangepast, dat ze overal "trappetjes" had, maar mevrouw kon behoorlijk hoog springen. Alleen met krabben bij haar oortjes had ze hulp nodig.

Mijn Be-Bobje spinde ook als hij pijn en ongemak voelde, dan maakte hij zijn eigen aspirine aan in zijn hersens, ook op de tafel van de dierenarts ronkte hij nog.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: Guests
Datum bericht: 23 Juli 2008 om 13:20
wat vreselijk,ze zeggen ook vaak hoe meer je met mensen omgaat,hoe meer je van dieren gaat houden.Jammer maar in veel gevallen is dat zo.
sterkte ben zelf ook een kattenmens.
groetjes puck


Bericht van: Jenlon
Datum bericht: 23 Juli 2008 om 16:16
Originally posted by perle perle wrote:

 

Inderdaad,hem aangeven is wel wat ik héél graag zou doen,maar hij is van mening dat niets en zeker geen poezen op zijn domein mag komen.Ook vrees ik dat hij dan met zwaar vergif zal aankomen en overal zal plaatsen!!Gisteravond was Perlefientje buiten en hoorde ze hem in z'n tuin.Gelukkig hebben we een hoge haag want z'n hobby is wildplassen in z'n tuin in gelijk welke richting staand(kinderen of niet kijkend) en altijd in bijna dronken toestand.Het is zo iemand die alles kan bekomen.

Een paar jaar geleden werd de straat heraangelegd.En wij zijn de enigen die geen parkeerplaats meer hebben.Nadien hebben we begrepen dat dit komt omdat buurman zijn haag eruit moest.Met pootjes boven en onder tafel heeft hij dit geregeld.

Jaja,en er zijn nog meer van die toestanden te vermelden...mijn man maakte nieuwe ramen voor ons huis en hij vroeg of hij een keukenraam met rolluiken voor hem wilde maken(mits betaling) raam heeft hij geplaatst en alles erop en eraan(man durft nooit nee zeggen) en nadien...(hm...wij zijn buren en doen toch zeker niets voor elkaar tegen betaling ,niet?)Man...slik...en voila...thema afgesloten.(materiaal voor het raam werd wel door buurman betaald,want werd besteld en onmidelijk op z'n naam gefactureerd(want ik had een voorgevoel!))

Ja, nu door het geval van Gizmo ben ik wel echt heel boos! Maar buurman is geen waardige tegenstander om mee ten strijde te trekken vrees ik!

Laat hem maar z'n territorium afbakenen met plas waar geen enkele wielrenner voor wil tekenen!!!!!

Ik kan me ergens je angst wel voorstellen. Aan de andere kant is het wel zo dat als niemand ooit stappen onderneemt tegen zulke mensen, ze altijd hun gang zullen blijven gaan en ongestraft blijven. Zijn mening is niet persé de waarheid. Informeren bij de politie kan altijd en verplicht je verder tot niets.

Ben wel blij dat je kat er wat beter aan toe is. Sterkte!



-------------
Groetjes,
Ilona.


Bericht van: Tul!p
Datum bericht: 23 Juli 2008 om 16:30
Originally posted by Jenlon Jenlon wrote:

Originally posted by perle perle wrote:

 

Inderdaad,hem aangeven is wel wat ik héél graag zou doen,maar hij is van mening dat niets en zeker geen poezen op zijn domein mag komen.Ook vrees ik dat hij dan met zwaar vergif zal aankomen en overal zal plaatsen!!Gisteravond was Perlefientje buiten en hoorde ze hem in z'n tuin.Gelukkig hebben we een hoge haag want z'n hobby is wildplassen in z'n tuin in gelijk welke richting staand(kinderen of niet kijkend) en altijd in bijna dronken toestand.Het is zo iemand die alles kan bekomen.

Een paar jaar geleden werd de straat heraangelegd.En wij zijn de enigen die geen parkeerplaats meer hebben.Nadien hebben we begrepen dat dit komt omdat buurman zijn haag eruit moest.Met pootjes boven en onder tafel heeft hij dit geregeld.

Jaja,en er zijn nog meer van die toestanden te vermelden...mijn man maakte nieuwe ramen voor ons huis en hij vroeg of hij een keukenraam met rolluiken voor hem wilde maken(mits betaling) raam heeft hij geplaatst en alles erop en eraan(man durft nooit nee zeggen) en nadien...(hm...wij zijn buren en doen toch zeker niets voor elkaar tegen betaling ,niet?)Man...slik...en voila...thema afgesloten.(materiaal voor het raam werd wel door buurman betaald,want werd besteld en onmidelijk op z'n naam gefactureerd(want ik had een voorgevoel!))

Ja, nu door het geval van Gizmo ben ik wel echt heel boos! Maar buurman is geen waardige tegenstander om mee ten strijde te trekken vrees ik!

Laat hem maar z'n territorium afbakenen met plas waar geen enkele wielrenner voor wil tekenen!!!!!

Ik kan me ergens je angst wel voorstellen. Aan de andere kant is het wel zo dat als niemand ooit stappen onderneemt tegen zulke mensen, ze altijd hun gang zullen blijven gaan en ongestraft blijven. Zijn mening is niet persé de waarheid. Informeren bij de politie kan altijd en verplicht je verder tot niets.

Ben wel blij dat je kat er wat beter aan toe is. Sterkte!

Ik kan je angst ook goed voorstellen, maar deze keer heeft hij je wel heel erg boos gemaakt en meerdere hobbydozen. Hij kan en mag natuurlijk niet ongestraft blijven. Ik zou er ook over nadenken om hem aan te geven, met zo'n buurman weet je nooit waar hij toe in staat is.

Sterkte nogmaals met Gizmo.

Groetjes Ellen



Bericht van: Dikky
Datum bericht: 23 Juli 2008 om 20:55

Perle en ook Perlefientje natuurlijk,

Wat verschrikkelijk toch weer. Ik ben beslist geen kattenminares, maar het iets aandoen nee nooit en te nimmer. Sowieso kun je het huisdier wat voor dier dan ook van een ander niets aandoen.
Die buurman van jullie gaat echt te ver en dat weet hij zelf ook. Maar hoe pak je zoiets aan. Je zou afspraken kunnen maken maar ik denk niet dat deze man er zich aan houdt. Bovendien kun je een kat niet verbieden om die kant op te lopen. Aangeven zoals ilona en Ellen zeggen kan inderdaad ook maar ik denk dat het misschien dan nog van kwaad tot erger zal gaan gezien de geschiedenis die jullie hebben met buurman. Maar ongestraft door laten moorden, NEE dat kan zeker niet. Helaas kan ik je de oplossing niet geven, sorry. Je zou het misschien wel kunnen melden en de hele geschiedenis uitleggen bij de politie en even bekijken samen met hen wat je zou kunnen doen.



-------------
Groetjes,
Dorine


Bericht van: tammie
Datum bericht: 24 Juli 2008 om 11:55
lees het nu pas maar das echt zielig. dat die man geen gevoel heb joh. veel sterkte jullie. hoop dat het goedkomt met je poes.

-------------
http://tammysplace1.blogspot.nl/
http://www.tammysplace.nl/
http://tammie1990.multiply.com
https://www.facebook.com/tamara.denos
http://tammy190.hyves.nl/
http://pinterest.com/tammie1990/


Bericht van: ab63
Datum bericht: 24 Juli 2008 om 16:45

Perle, wat afschuwelijk van je poes. Ik zou hem ook subiet aangeven Ik heb er zelf 6 en moet er niet aan denken dat er wat met ze gebeurt.

Ik ben wel blij dat hij goed reageert op de antibiotica en dat het wat beter gaat.

 voor jou en voor Gizmo.



-------------
GROETJES ANGELA


Bericht van: rita_1709
Datum bericht: 24 Juli 2008 om 18:38

Hoi Perle of Perlefientje,

Hoe gaat het vandaag met Gizmo ???

Geef hem een  van mij !!!!

 



-------------
Groetjes,
Rita.

Bloemen zijn om mooi te zijn..
Mensen zijn om goed te zijn !!


Bericht van: perlefientje
Datum bericht: 24 Juli 2008 om 19:51

hallo,

met Gizmo gaat het nog altijd hetzelfde, hij neemt mooi zijn medicatie in, maar zijn pootje is niet verbeterd maar ook niet verslechterd.
Hij is zeeeeer kalm, want normaal is hij onze wildebras.
Heeft vandaag de hele dag op een stoel of op een dekentje in de zetel gelegen en een paar keer geprobeerd om rond te strompelen in huis. Hij kan wel nog altijd zijn pootje niet bewegen dus... we zullen moeten zien wat er van wordt. Maar het pootje blijft warm hebben en er komt geen vocht uit zijn wondjes en het haar op zijn pootje valt ook nog niet uit.

Hij geniet wel heel veel van al die aandacht dat hij krijgt  en van al die knuffels van jullie natuurlijk.

Ik moet nog een grote knuffel teruggeven van mij en Gizmo .

Groetjes Perlefientje



Bericht van: Koningsdochter
Datum bericht: 24 Juli 2008 om 20:22

Hoi Perle,

Wat een ongelofelijke gemene streek. Hoe haalt iemand dat nu in zijn hoofd. Zoiets verzin je toch niet? Ik hoop inderdaad maar dat Gizmo zijn pootje mag houden. Heel veel sterkte er mee. Ook met die buurman.

Groetjes,



-------------
Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 24 Juli 2008 om 20:29
Fijn dat je ons op de hoogte houdt, we waren erg onder de indruk van wat er met Gizmo gebeurd was. Wat zielig als zo'n diertje tijdelijk gehandicapt is, hè. Onze Pardoes had zijn pootje op 3 plaatsen gebroken na een aanvaring met een auto. Toen mocht hij niet veel bewegen van de dierenarts en hebben we hem tijdelijk in de grote kooi van de cavia gehouden, 's nachts met een kleine kattenbak, overdag riep hij me en droeg ik hem naar de gewone bak. De cavia stond naast hem in een kleinere kooi. Dan krijg je zo'n band door al dat getuttel. Alleen ging de boef zodra hij genezen was verklaard weer veel te ver van huis en verongelukte na een jaar. Heel jammer, maar binnenhouden lukte echt niet.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: perle
Datum bericht: 30 Juli 2008 om 12:48

 

Maandag werd Gizmo's pootje terug veel dikker ondanks zijn zware antibioticakuur.Maar verder bleef het mooi dicht.

Gisteren echter zat z'n pootje vol etter en pus.Perlefientje had de wonden verzorgd en na het verwijderen van het etter werd een groot gat zichtbaar in poot (kon gewoon binnenkijken!)Precies tot op bot.

Natuurlijk was het weer een dag van overuren en was ik pas om 16u30 thuis. Dierenarts vlug opgezocht en die schrok wat dat de antibiotica zo onvoldoende bleek voor wonde's.

Bijkomend was dat er nu definitief zekerheid van de schade !Zenuwfractie!

Zenuwen volledig door,pootje onherroepelijk verloren!Onmiddelijk inspuiting(pijnstillers)toegedient voor pijnlijke wonde's.

Verdict:volledige amputatie van rechter voorpoot!

Gizmo is spijtig genoeg moeten nablijven,er werd een hokje voor hem ingericht.

Zielig en triest keek hij ons aan zo van wat gebeurt er toch allemaal?

Vanmorgen gingen ze dus z'n pootje verwijderen en als alles wat meezit(op gebied van pijn enzo) mag hij deze avond naar huis.

Anders moet hij nog wat nablijven.Hopelijk blijft hij niet in de verdoving ,gelukkig is z'n hartje nog zo jong.

Met een wat bang en wrang gevoel wachten we af af,zal blij zijn als dit achter de rug is.Muffin(de ragdoll) zoek en zoekt om z'n vriendje te vinden en is ontroostbaar!Hij zoekt al van gisteren en is erg ongelukkig en ongedurig.Gelukkig hebben we Romeo nog (want die begint ook steeds meer en meer door de andere twee poesje opgenomen te worden)

Dit is alles wat ik momenteel kan meedelen,na 17 u mogen we bellen en dan weten we terug wat meer!Groetjes,Perle

 

 



-------------


Bericht van: Koningsdochter
Datum bericht: 30 Juli 2008 om 12:57

Oh Perle, wat jammer nu. Het leek zo goed te gaan. Ik kan jullie spanning goed voorstellen. Zet hem op. Nog even volhouden voor je meer weet!

groetjes



-------------
Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!


Bericht van: Houtdraakje
Datum bericht: 30 Juli 2008 om 13:01
Gatver wat een verhaal. Ik zou als ik jou was toch es bij de politie informeren, wat je hiermee het beste kan doen hoor. Want nu heeft de buurman eigenlijk een soort vrijbrief om maar te doen wat hij wil. Bewijs heb je immers genoeg?? En je hoeft niet direct aangifte te doen, je kunt ook advies inwinnen. Nou ik wens je heel veel sterkte, want je moet natuurlijk zelf ook de schrik nog verwerken.

-------------
Groeten van Thérèse, de Draak uit Assen


Bericht van: rita_1709
Datum bericht: 30 Juli 2008 om 13:27

Ach hoe spijtig... mensen zouden beter eens goed nadenken vooraleer ze iets doen ! Ze beseffen niet dat door hun laffe daad een hele familie verdriet en problemen heeft.

Veel sterkte perle, perlefientje & de rest van de familie. Duimen dat alles toch nog goed komt.



-------------
Groetjes,
Rita.

Bloemen zijn om mooi te zijn..
Mensen zijn om goed te zijn !!


Bericht van: Guests
Datum bericht: 30 Juli 2008 om 13:46

ik hoop dat het toch nog goed afloop met gizmo.

sterkte puck



Bericht van: T Looman
Datum bericht: 30 Juli 2008 om 19:45
wat een narigheid Perle ik hoop voor jullie dat het goed afloopt heel veel sterkte en een  voor jullie

-------------
groetjes Thea


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 30 Juli 2008 om 20:16
Als de ene mens de andere zoiets aandoet, moet hij schadevergoeding betalen. Nu draaien jullie voor alle dierenartskosten op. Daar zou iets aan gedaan moeten worden. Het is toch verschrikkelijk, dat het zo gelopen is met het arme diertje. Hij zal zich goed kunnen redden, maar het doet je hart pijn in het begin om hem te zien rondscharrelen. Heel veel sterkte en beterschap!

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: Jenlon
Datum bericht: 30 Juli 2008 om 20:17

Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Als de ene mens de andere zoiets aandoet, moet hij schadevergoeding betalen. Nu draaien jullie voor alle dierenartskosten op. Daar zou iets aan gedaan moeten worden. Het is toch verschrikkelijk, dat het zo gelopen is met het arme diertje. Hij zal zich goed kunnen redden, maar het doet je hart pijn in het begin om hem te zien rondscharrelen. Heel veel sterkte en beterschap!

 

Mijn gedachte net zo.



-------------
Groetjes,
Ilona.


Bericht van: perle
Datum bericht: 30 Juli 2008 om 20:43

 

Ja,heb aangifte gedaan (verleden week)bij politie.Noch de dierenbescherming (heb verschillende gecontacteerd en ze verwezen me door naar...Gaia!!!!),noch de politie kon zeggen of de val die ik meehad ter bewijs verboden was of niet!.Indien zo gingen ze overgaan om een pv op te stellen.Dan kunnen we ook alle kosten terugvorderen! Want dat is al een aardig bedrag! 82 euro (consultatie en foto's) en nogmaals minstens 200 euro voor amputatie en dan komt nog de verzorging enzo!.Ik reken op minstens een 400 euro totaal als het goed gaat.

Maar...manlief wil niet dat er heibel komt met buurman dus ik moet zwijgen en alles tollereren,gewoon doen of dat er geen vuiltje aan de lucht zit.Maar van de kosten daar kan hij wat van zagen...dus dan doe ik ook net of m'n neus bloed.!!Hij is ook auti en lekker meelopen in het rijtje is toch zo gemakkelijk!

Nu ja, ik focus me nu op Gizmo!

Om 16u45 belde ik nogmaals op en spijtig genoeg hadden ze het zo druk gehad(er zijn 4 artsen constant bezig) om aan hem te beginnen.dat heb je dan soms bij goeie praktijken(iedereen wil erheen)

Filip de jongste dokter(ongv.30-35 jaar, zoon van...vader dierenarts (Luc)die ontfermd zich over gizmo.Het is meestal hem die we hebben als we er heen gaan en we zijn echt héél tevreden over hem,hij kent goed z'n vak en is ook héél gemoedelijk en lief voor de dieren.Ik weet dat Gizmo in héél goede handen is (hij heeft ook Babette's oogoperatie uitgevoerd en alle castratie's van ons poezemannen)

Hij mocht de ganse dag niet eten maar ik denk dat ze hem wel wat suf gehouden zullen hebben met pijnstillers.

Alles is heel goed verlopen alles  hebben ze mooi kunnen wegnemen en mooi opgenaaid en er waren geen grote bloedingen.

Door het late uur van operatie is Gizmo moeten blijven maar eingelijk vind ik dat best oke want moesten er bloedingen zijn vannacht? En ook voor pijnbestrijding is het denk ik beter!Morgenvoormiddag om 10 u kunnen we bellen(dan heeft hij z'n verzorging gehad) en normaal gezien mag hij morgenavond naar huis komen!Oeffffffff!!!!!Ben blij dat we al zover zijn alhoewel ik inderdaad het verschrikkelijk zal vinden als hij pijn heeft of moeite zal hebben om zich te bewegen.Alles zal enorm wennen zijn voor hem denk zoals het gaan op kattebak!Maar we zullen hem rotverwennen!!!!!!!!Want het zo'n braveke!!!!!!

Bedankt allemaal om uw medeleven!!!!!!Morgenavond meer nieuws!Groetjes,Perle!

 



-------------


Bericht van: ab63
Datum bericht: 30 Juli 2008 om 23:04

We wachten weer af. Wat zielig toch voor Gizmo. Bedankt dat je ons op de hoogte houdt. Dit zou toch eigenlijk niet kunnen/mogen anno  2008...toch?

Hoop toch dat de politie er wat aan doet.



-------------
GROETJES ANGELA


Bericht van: rita_1709
Datum bericht: 31 Juli 2008 om 08:55

Hoi Perle en Perlefientje,



-------------
Groetjes,
Rita.

Bloemen zijn om mooi te zijn..
Mensen zijn om goed te zijn !!


Bericht van: naatje
Datum bericht: 31 Juli 2008 om 15:46
PFFFFFFFFFF,WAT EEN VERHAAL ZEG,BEN BLIJ DAT GIZMO ZICH ERDOORHEEN HEEFT GESLAGEN.WENS HEM EEN SPOEDIG HERSTEL TOE,EEN LIEFDEVOL THUIS HEEFT HIJ GELUKKIG AL

STERKTE RENATE

-------------
BUSY BEE RENATE:www.handwerkenmetrenate.nl


Bericht van: Tony
Datum bericht: 31 Juli 2008 om 16:17

Perle en Perlefientje

Verwen hem maar lekker TONY



-------------
Antonia


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 31 Juli 2008 om 16:46
Hij zal in het begin wel heel moe zijn en veel slapen, herstel van een operatie kost veel energie.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: perle
Datum bericht: 31 Juli 2008 om 18:38

Gizmo is thuis!

Hij is heel flink ,niet huilerig en sparteld het huis rond op zoek naar een plaatsje om gemakkelijk te zijn.

Muffin heeft hem al begroet maar kijkt wat naar Gizmo!

Tja!!!Hij ziet er heel appart uit natuurlijk!Met bovenlijf in soort gipsverband voor steun en de buitenkant is in print(mooie poezenpootjes) Je zou voor minder raar opkijken!Dierenarts had foto's gemaakt van snede enzo.Blijkbaar was z'n operatie complexer dan verwacht ,hangt van kat tot kat af.Er is een grote insnijding gemaakt geweest in v - vorm.Mogelijks zal een deel van z'n huid nog afkomen(afsterven)omdat het punt te weinig doorbloeding heeft maar dan nog zou dit terug op moeten groeien.Maar door drukkend verband heeft hij veel steun.Hij steunt heel graag z'n kopje op uw hand en is zooooooooooo blij dat hij terug is!!!!!!!!!!!!

Als alles oke blijft mag hij maandag ek op controle en gaat het verband eraf om te verversen.Ben al wat bekomen van eerste indruk.

Hij heeft bij dierenarts gegeten en deed vanmorgen z'n eerste stapjes en volgens arts is heeft hij een hoge pijndrempel en is hij heel flink.Bij sommige dieren mag je bijna niet wijzen met je vinger of ze jammeren het uit maar Gizmo blijft flink ook als arts z'n pijne plaats aanraakt.En dat zou heel goed zijn.Alhoewel ik absoluut geen zin heb om hem daar aan te raken!Voel de pijn overal in zijn plaats!

zo!!!!!Alles de positieve toer op!!!!!!!Dank voor de reactie's ,groetjes,Perle



-------------


Bericht van: Guests
Datum bericht: 31 Juli 2008 om 18:40

wat fijn dat tie weer thuis!!!!!!!!!!!!!!!

groetjes puck



Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 31 Juli 2008 om 18:46
Heb jij dat ook, dat je dan later als alles wat rustiger is, een enorme huilbui krijgt? Dat had ik bij de kinderen en de poezen. Dan was alle narigheid van dokters en ziekenhuizen achter de rug en dan zat ik te snikken en te gieren van de zenuwen achteraf. Ton begreep daar niets van, die heeft onlangs uitgevonden dat hijzelf en meer familieleden tegen het autisme aanzitten. Maar dat wisten we jaren geleden nog niet en dan botste ik op die momenten op een muur van onbegrip, van "Het is nu toch allemaal goed?", terwijl er bij mij dan allemaal complicaties door mijn hoofd gingen spelen, die er nog bij hadden kunnen gebeuren. Meestal had ik me tot die huilbui als een rots in de branding gedragen, terwijl het van binnen al stormde.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: perle
Datum bericht: 31 Juli 2008 om 18:58

 

Ja,Magteld!!!!

Of het nu een kind of een dier is ik vind het zo erg als ze behoeftig zijn en ik ze niet kan helpen.Als met Gizmo nu...ik denk steeds...goh....met z'n koorts en alles...hij zou gewoon sterven.Terwijl hij geholpen is en terug vooruit is nu...en toch kan ik nog niet nalaten om te voelen of hij geen verhoging heeft!

Momenteel ...vraag me niet hoe hij er gekomen is ...ligt hij bovenaan de poezenpaal...en rust z'n kopje op de hand van Perlefientje...en hij spint en spint en is dolgelukkig!!!!!!

Ik denk dat velen veel beter kunnen relativeren maar dit is nu eenmaal wie ik ben.En ik denk dat jij precies ook zo zijt!

Perle



-------------


Bericht van: naatje
Datum bericht: 31 Juli 2008 om 19:08
WAT MAGTELD ZEGT DAAR KAN IK MIJ OOK HELEMAAL IN VINDEN.
TOEN DIE HERDER BIJ BEAN ZIJN OOR ERAF BEET BLEEF IK KOEL,HEB EEN IJSKOUDE HANDDOEK OM ZIJN KOP GEBONDEN,HEB DE DIERENAMBULANCE GEBELD,DIE EIGENAAR VAN DIE HERDER ACHTERNA GEGAAN,TOEN BEAN WEER THUIS WAS MET NOG MAAR 1 OOR EN DIE ROTTIGE KAP OP HEB IK OOK TRANEN MET TUITEN GEJANKT,HET ZIJN TOCH NET JE KINDEREN,MAAR DAT BESEF JE PAS GOED WANNEER ZOIETS GEBEURD.

BEN BLIJ DAT GIZMO OKE IS EN DAT HIJ AL AARDIG OP DE BEEN IS HEEL VEEL STERKTE MET HEM EN GEEF HEM MAAR EEN DIKKE KNUF.

RENATE

-------------
BUSY BEE RENATE:www.handwerkenmetrenate.nl


Bericht van: pralientje
Datum bericht: 31 Juli 2008 om 19:47
Sorry dat ik zo laat reageer.Ik zie dat ze thuis zijn hopelijk hebben ze niet te veel pijn .

-------------
https://www.hobbydoos.nl/patroon/'>Gratis Patronen


Bericht van: Koningsdochter
Datum bericht: 31 Juli 2008 om 20:40

Fijn dat Gizmo weer thuis is. En als ik het lees is het zo'n dapper dier. Liggen spinnen en genieten terwijl hij zoveel pijn heeft. Knap hoor.

Perle jij hebt het ook knap gedaan hoor. Je mag je best rot voelen en meelijden met Gizmo. Tenslotte heb je heel wat spanning al moeten doorstaan.

Groetjes,



-------------
Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!


Bericht van: Houtdraakje
Datum bericht: 31 Juli 2008 om 22:43

Ha goedzo Gizmo, nu al klimmen lees ik. Toffe peer.

 



-------------
Groeten van Thérèse, de Draak uit Assen


Bericht van: RIKA
Datum bericht: 01 Augustus 2008 om 00:00

O WAT ERG FIJN DAT GIZMO WEER THUIS ZIJN .

NU OP WEG NAAR GOEDE KANT.

 

HEB ZELF OOK MEEGEMAAKT MET GEBETERN DOOR PITBULL , DIE ZAL IK NOOIT VERGETEN .WANT ZE HEEFT 36 TANDEN WONDEN . AFSCHUWELIJK .

HEB HEEL HARD GESCHREEUWD OMDAT IK MACHTLOOS TOEN PITBULL DOORGEBETEN ZONDER STOPPEN .WANT MIJN GELEIDEHOND BLEVEN MAAR LIGGEN OMDAT ZE ZOEKT GEEN RUZIE .

ONSCHULDUG GELEIDEHOND...

WENS JE HEEL VEEL STERKTE . GEEF HEM SMAK EN AAI .......

 



-------------
GENIET VAN HET LEVEN , WANT WIJ LEVEN MAAR 1 KEER ......
GROETJES RIKA


Bericht van: Tony
Datum bericht: 01 Augustus 2008 om 08:56

Ik heb dat ook Magtelt, ik raak nooit in paniek op het moment dat er iets gebeurd, maar kan vaak nog een week later in huilen uitbarsten.....geef niet hoor, de emoties moeten er toch uit.

En ik begrijp dat Perle daar nu moeite mee heeft, als ze ziet hoe dapper dat Gizmo is. Hij geniet nu gewoon van jullie liefde.



-------------
Antonia


Bericht van: perle
Datum bericht: 02 Augustus 2008 om 11:02

 

Momenteel zijn we 2 dagen verder.Gizmo word door ons graag geaaid en spint dan.

Maar Muffin en Romeo mogen niet dichterbij komen.Hij(Gizmo) is enorm nors en boos!(We houden hem s'nachts appart want Romeo is pas een kitten en zou soms Gizmo lastig vallen om te spelen en dat kan Gizmo nu niet aan,hij kan zich niet verweren)

Eten en drinken en verder gebeurd heel weinig,het valt me op dat hij eigenlijk echt depri is!!!Als hij zit te eten wiegt hij wat schokkerig  en heeft hij kan hij heel moeilijk z'n evenwicht houden.De ingreep heeft waarschijnlijk wel een grote hap energie gekost en daardoor is hij ook zeer slaperig.Hij kan ook niet veel anders dan slapen,alleen weet hij niet goed hoe hij gemakkelijk kan liggen,is heel rusteloos.

Ik heb een groot hoofdkussen gehaald dat als hij zich neerlegt het zich mooi aanpast aan de pose dat hij ligt en hij zacht ligt en toch geen bulten voelt.Is beter dan een mand want hij kan nog niet plooien en ligt enkel gestrekt.Maar ook z'n verband dat wat als een gips aanvoelt maakt hem boos,hij voelt zich echt niet goed!

Grappig om te zeggen hé,maar hij is precies...krakend van ingehouden woede!Ik denk dat teleurgesteld het beter woord is!

Perlefientje zal es een foto plaatsen.Groetjes,Perle!



-------------


Bericht van: Koningsdochter
Datum bericht: 02 Augustus 2008 om 18:57
Natuurlijk moet bij zo'n poes ook de spanning en emotie er uit. En dan ook nog zijn pootje kwijt. Arme beest. Daar moet hij misschien ook nu mee om leren gaan. Ik ben geen kattenpsycholoog maar ik kan me heel goed voorstellen dat het er bij zo'n beestje ook flink inhakt. Vertroetel hem maar extra veel met lekkere hapjes enzo. Sterkte. Groetjes,

-------------
Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!


Bericht van: perlefientje
Datum bericht: 03 Augustus 2008 om 20:43

Hier zijn de foto's:

De eerste foto is van toen zijn pootje er nog aan hing, hij was 3 x dik als zijn andere pootjes.

Hier is zijn pootje eraf en zit hij in een soort van gips-verband.

Ik vind het echt triestig voor hem! Hij is momenteel redelijk depri!
Morgen mogen we naar de dierenarts op controle, krijgt hij een vers verbandje en controleren ze of alles nog goed is en of er geen ontstekingen zijn.
Hij slaapt of ligt star voor zich te kijken, ligt 2 min. op zijn ene zijden, dan 3 op zijn andere zijde en dan op zijn rug met zijn voorpootje de lucht in, hij lig echt niet makkelijk. Hij mag slapen op een kussen, waar hij (denk ik ) redelijk goed op ligt omdat het kussen zich aanpast aan zijn vorm.
Gizmo is al teer aan diarree, en met de antibiotica die we hem moesten geven zodat zijn pootje niet zou ontsteken ( toen zijn pootje er nog aanhing en het is  wel ontstoken ondanks de zware antibiotica) heeft hij nu weer hevige diarree, nog een tegenslag voor hem!! Soms is hij heel blij als hij aandacht krijgt , en soms moet hij helemaal niets meer van je weten en zou hij zelfs bijten in mn hand (nu dat hij niet meer kan uithalen). Begrijp heel goed hoe hij zich voelt, maar vind het zo triestig dat ik er alleen maar kan naar kijken en niets kan doen om hem te helpen! En nog altijd mag niemand van de andere dieren in zijn buurt komen, zelfs zijn beste maatje Muffin niet (Muffin snapt er helemaal niets meer van, maar kan zich nu wel weer uitleven met Romeo die heel graag met Muffin speelt)

Ziezo, moest er ook even uit, want als er iets is waar ik niet tegen kan, is een verdrietig diertje dat ik niet kan helpen.

Groetjes Perlefientje



Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 03 Augustus 2008 om 22:10
Misschien weet de dierenarts er iets op, dat hij zo depressief is. Ik zou het zeker vertellen. Dat arme beest begrijpt er niets van. Onze zijn vandaag zo onder de indruk van de regen, dat ze aldoor naar ons toekomen en ons vragend aankijken, net of wij ze straffen met die natte boel. En het buurpoesje doet al twee dagen niets dan blazen en grauwen, omdat ik zogenaamd haar mensen verstopt heb. En dan geeft ze kopjes, ze is van slag zoals elke vakantie. Kun je nagaan wat Gizmo allemaal door zijn hoofdje gaat, zonder dat je hem het kan uitleggen.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: naatje
Datum bericht: 04 Augustus 2008 om 00:41

WAT IS DIT TOCH ALLEMAAL TRIEST HE.
DE BUURMAN IK ZOU HEM WEL DE NEK OM KUNNEN DRAAIEN WAT EEN DRAAK VAN EEN VENT ZEG.
PERLE EN PERLEFIENTJE VEEL STERKTE MET HEM,HOPELIJK HERSTELD HIJ ER GOED VAN

RENATE

-------------
BUSY BEE RENATE:www.handwerkenmetrenate.nl


Bericht van: pralientje
Datum bericht: 05 Augustus 2008 om 14:29

Hallo Perlefientje

Hoe is het nu met de poezen ,ik hoop al een beetje beter



-------------
https://www.hobbydoos.nl/patroon/'>Gratis Patronen


Bericht van: perle
Datum bericht: 06 Augustus 2008 om 10:24

 

Hallo,allemaal!

Gizmo is sinds maandagavond zijn soort gipsband kwijt.Hij moest op controle om te zien hoe het met de wonde's was en z'n snede's zijn héél mooi!!!!!!!er komt niet echt vocht uit en de twee dierenartsen stonden ...versteld ...van de reeds zo mooie hechtingen!!!!!!alles blijft mooi dicht en de snede's zijn mooi...en drogen op.Ja ,hij is in een soort driehoek geneden geweest(2 lange zijde's van ongeveer min.15 cm lang) want zijn rechterschouder waar pezen en zenuwen totaal gescheurd waren hebben ze ook uitgehaald,hé)

Daar alles er zo mooi uitzag waren ze(vader en zoon dierenarts )onderling(grappig) aan het discusieren van ...wat doen we????verband of open laten???

beslissing...zonder verband dus....indien hij prutst of knaagt enzv dan terugkomen om verband!Gizmo natuurlijk dik tevreden...eindelijk vrij....en hij is terug blij-blij-blij!!!!!!!!!!!(want een tijdje heb ik gedacht dat ik de verkeerde beslissing genomen had,en hem voor z'n eigen bestwil beter had laten inslapen,eventjes was ik zo boos op mezelf dat ik hem dit alles aandeed...maar...nu weet ik dat hij toch nog blije momenten zal hebben.)

Verstandige Gizmo likte zijn hele lichaampje(voor zover hij eraan kan of kan plooien)mooi en knaagt absoluut niet !Hij blijft overal netjes af!Hij kijkt af en toe wat smachtend naar buiten de zon en de tuin enzo en droomt stilletjes van vrijheid!!!En als ik de vliegenhor in schuifraam zet dan komt hij snuivend de buitenwereld meepikken en zie je zijn neusvleugeltjes alle kanten opgaan!!!!

Z'n diarree is wel onverbeterd maar dat komt ook wel goed(hoop ik)is al altijd zo'n moeilijke geweest en nu na medicatie moet dit terug tijd hebben.

Knappe ragdoll muffin wilde vanmorgen niet binnen komen ...hij dacht...ge zijt gij zekers????Watte???ikke binnen en dat mooi weer dan????Hij ligt ergens in de tuin want die gaat niet op stap...als je roept hoor je een ...ploef en een zoef en oepsie daar staat hij met een grimas tot achter z'n oren en z'n blauwe oogskes kijken je dan aller beminnelijkst aan!!!!!Jajaj!!!Gisteren had hij een muis gevangen en die kwam hij aan katerkitten Romeo presenteren als wilde hij hem leren...wat is een muis en hoe vang je een muis????Vreemd hé!!!!die zijn geen bloed van elkaar en beide zijn katers en toch leert muffin dit jong op!!!Fantastich gewoon!!!!Romeo komt af en toe voor pc zitten en volgt altijd het scherm en zeker het pijltje van de muis!!!!!!Dan springt hij soms op en neer!!!!!!En hij draait en keert dan bekoorlijk voor me en zwiept z'n staartje zo af en toe langs...m'n neus!!!!Hij heeft z'n naam niet gestolen....De loverboy!!!

Voila dit zijn de laatste perikelen huize Perle en Perlefientje!

Apropos!!!!Babette(Franse bulldog) is vanaf nu een echte vrouw...Ze werd gisteren ongesteld dus...niekse pup meer zeg maar madam!!!!!



-------------


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 06 Augustus 2008 om 11:07
Wat fijn, dat het goed gaat met Gizmo. Misschien kun je mijn poezendiarreetrucje gebruiken. Ik kook een handje witte rijst met fijngesneden kipfilet zo'n tien minuten en serveer de afgekoelde soep dan in het geheel, rijstewater gaf ik vroeger ook aan kindjes met diarree. En door die kippensmaak lusten de katten het wel (ik zou genoeg voor 3 maken). Het komt vast van de stress, mijn oppaspoesjes legden de eerste twee dagen ook flatsen in de bak, nu is het weer gewoon scheppen.
Heerlijk zo'n muis, een van mijn katten bracht vaak een levende binnen om mij te leren jagen en die bracht ik dan in veiligheid onder een doornstruik. Levende kikkers en padden mag Ton redden.
Gefeliciteerd met Babetje, dat wordt oppassen de komende dagen.
Obi Wan vindt de computer ook heel interessant, vooral leuk is kopjes geven aan de hand die de muis bestuurt, waardoor er allerlei gekke dingen op het scherm gebeuren. Of op de muismat gaan liggen.
Ik begrijp dat je even twijfelde aan je beslissing, maar je had vanuit je hart geredeneerd en dat is toch altijd goed. Ik vraag meestal aan de dierenarts wat hij zou doen met zijn eigen kat. En daar leg ik me dan bij neer.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: Guests
Datum bericht: 06 Augustus 2008 om 11:36

wat kan jij gezellig vertellen,geniet van je verhalen.

groetjes puck



Bericht van: pralientje
Datum bericht: 06 Augustus 2008 om 11:40
Ik ben blij dat alles goed gaat

-------------
https://www.hobbydoos.nl/patroon/'>Gratis Patronen


Bericht van: naatje
Datum bericht: 06 Augustus 2008 om 14:30
HEERLIJK DAT ALLES IN HUIZE PERLE WEER LEKKER GAAT.

RENATE

-------------
BUSY BEE RENATE:www.handwerkenmetrenate.nl


Bericht van: Meia
Datum bericht: 06 Augustus 2008 om 19:43

Wat heerlijk om te lezen dat het met Gizmo weer wat beter gaat, ik zou die buurman aanklagen en zeker voor de dierenartskosten laten opdraaien. Het is toch belachelijk dat je in je tuin zo'n grote val hebt liggen?

Ik zou als  ik jou was een grote ren maken voor de poezen want die buurman is gewoon knettergek en zet zo een nieuwe val!

Je kunt nog zo'n hekel aan katten hebben maar dit doe je niet. Er zijn ook wel planten die je in je tuin kunt zetten om katten te weren. (al weet ik zo ff niet hoe ze heten jammergenoeg.) Je zult maar zo'n idiote buurman hebben hè.

Heel veel sterkte met Gizmo



-------------
     All you need is love.



Bericht van: stridje
Datum bericht: 06 Augustus 2008 om 20:28
ik zou het zeker doorgeven aan de politie daar alles wordt vast gelegd elk incident dan pas kan de politie actie ondernemen anders toch niet voor een keer.
plus dat als jullie in de moeilijk heden komen de politie al op de hoogte is en is in belang van jullie eigen veilig heid .
ik hoop dat je hier wat aan hebt.
groetjes stridje


Bericht van: Koningsdochter
Datum bericht: 07 Augustus 2008 om 14:19
Fijn dat Gizmo zijn verband kwijt is. Nu ik de foto gezien heb begrijp ik pas een beetje hoe naar het voor hem is geweest en hoe vervelend het zat. Je bouwt trouwens wel een band op met de dierenartsen. Ik kan me voorstellen dat je ze heel erg waardeerd. Zoveel zorg voor je lieve poesje. Fijn dat het beter gaat en nogmaals mijn complimenten zoals je alles hebt aangepakt. Goed gedaan en niet meer aan jezelf twijfelen nu hoor. Het komt weer goed.

-------------
Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!


Bericht van: Guests
Datum bericht: 07 Augustus 2008 om 18:21

die foto had ik nog niet gezien,inderdaad triest om te zien.maar gelukkig dat het nu weer beter gaat.ik heb ook zo,n zwart witte kat.dinky toy heeet tie.

groetjes puck



Bericht van: Tony
Datum bericht: 07 Augustus 2008 om 21:01
Wat fijn Perle dat het met Gizmo weer zo goed gaat, ik heb veel aan hem moeten denken.

-------------
Antonia


Bericht van: Houtdraakje
Datum bericht: 08 Augustus 2008 om 19:54
Petje af voor jou hoor Perle en een heel groot voor Gizmo, dat ie zich er zo goed doorheen slaat.

-------------
Groeten van Thérèse, de Draak uit Assen


Bericht van: catharina
Datum bericht: 09 Augustus 2008 om 09:15
Originally posted by Houtdraakje Houtdraakje wrote:

Petje af voor jou hoor Perle en een heel groot voor Gizmo, dat ie zich er zo goed doorheen slaat.
Ben het hier helemaal mee eens, maar ik zou ook zee naar de politie gaan en je verhaal vertellen.Wie weet wat die gek nu gaat verzinnen.

-------------
Groetjes Catharina



Bericht van: carine1
Datum bericht: 09 Augustus 2008 om 17:20
 goede middag, wij hebben een poes gevonden. ze gooide de poes uit een caravan hier voor de deur en onze dochter had ze gezien en toen heb ik haar wat melk en een korstje van brood gegeven om dat het poesje nog geen 6 weken was. ik hoop dat je poes het red, veel sterkte van carine.Cry

-------------
ik hou van breien en haken.van carine.


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 09 Augustus 2008 om 19:19
Heb je die poes nog, Carine? Mensen denken soms niet na, wie neemt er nu eerst een kleine poes en gooit haar dan weer weg als het met de vakantie niet schikt.

Perle, de poes met 3 pootjes, die ik verzorgd heb, redde zich prima en gaf aan wanneer ze gekrabbeld wilde worden. Maar haar mensen hebben nog lang pijn in hun hart gevoeld als ze naar haar keken. Poezen leven in het hier en nu en als de pijn in hun pootjes over is, gaan ze weer gewoon hun gangetje. Konden wij dat ook maar.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: chrisje
Datum bericht: 09 Augustus 2008 om 19:28

wat een opluchting om te horen dat het zo ged gaat!!!!

een kennis van mij heeft ook zo'n geflipte buurman!  zij kon haar peozen echt niet meer binnen houden en heeft de hele tuin omgebouwd tot een soort "catery" zoals zij dat noemt... de poezen kunnen dus niet over het gaas en blijven in de tuin. Een vreselijke ingewikkelde en vooral dure grap, en alleen omdat er zo'n onmens naast je woont, grrrrrr!  maar ja, wat moet je anders?????

het kan ook anders!!!! onze poes is zo'n beetje in co-ouderscap met de buren...  Het buurmeisje kan drie woordjes zeggen: mama, papa, raja (radja, zo heet onze poes, hihi!) Zo schattig!



Bericht van: carine1
Datum bericht: 09 Augustus 2008 om 19:43
 hallo magtelt, wij hebben die poes nog, en als wij op vakantie vertrekken gaan de poes en de hond naar mijn broer tot wij terug komen dan halen we de poes en de hond onmiddelijk terug. groetjes van carine.

-------------
ik hou van breien en haken.van carine.


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 09 Augustus 2008 om 19:48
Dat is een goeie, co-ouderschap! Onze buren hielden lang vol dat Ziggy van ons de mooiste van de buurt was. Laatst wilden ze dat veranderen, dus ik zei "Camel van jullie is de mooiste, toch?" Nee, dat was onze Obi Wan. Op het ogenblik geef ik hun poesjes te eten en drinken, wat Ziggy ontzettend jaloers maakt, want zo goed als wij met onze buren zijn, zijn de katten niet, die musgunnen elkaar elk boomtakje en lapje grond. Het buurmeisje is nu 16; toen zij 3 was, zat ze vaak met onze Be-Bob te kletsen over de Spice Girls en haarspeldjes en Barbiepoppen. Dan zat die rooie kater tegen haar te knipogen of hij er alles van af wist.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: Houtdraakje
Datum bericht: 09 Augustus 2008 om 22:11

Leuk he? huisdieren en knutselen

hee Carine, ik wil niet bemoeizuchtig doen hoor, maar ik zou dat poesje kittenmelk gaan geven, want van gewone melk krijgen ze vaak diaree..



-------------
Groeten van Thérèse, de Draak uit Assen


Bericht van: hesterkerstgek1
Datum bericht: 10 Augustus 2008 om 01:22

hallo perle,

ik heb met grote verbazing dit verhaal gelezen en ben gewoon met stomheid geslagen.een val in de tuin???????wat denk die dat die in de bossen woont en dat hij voor stroper moet spelen ofzo.hoe is het mogelijk dat er nog mensen bestaan zoals jou buurman!!!

als ze mij dat geflikt hadden met mijn kat,had ik niet lang vrij meer buiten gelopen,maar had ik vast gezeten wegens geweldpleging met dodelijke afloop voor deze buurman.

als ik ergens een bloedhekel aan heb is het dierenkwellerij,alhoewel je dit geen kwellerij kan noemen maar pure dieren mishandeling!!!!jammer dat ik ook niet naast je woonde,had met alle liefde deze buurman graag terug gepakt voor je!!!

ik ben opgegroeid met dieren en mijn vader heeft een dieren handel,dus altijd lief zijn voor de huisdieren is er bij mij met de paplepel in gegooid.ik heb zelf ook een kat met 3 pootjes,die is zo geboren bij ons thuis,en heet mankie,nou ik kan je vertellen die gaat met een rotgang als een kangaroe door het huis ,krijg haar nooit te pakken,hihihi,het enige wat ze niet kan is springen over de schutting,hihihi.

ik ben heel erg blij voor jullie dat gizmo het goed maakt en dat jullie het niet hebben op gegeven toen zijn pootje zo dik werd,ik weet niet wat de rechten van de buurman zijn,maar ik zou toch proberen het geld op hem te verhalen van de kosten!!!

ik hoop dat alle andere katten uit de buurt blijven van deze achterlijke buurman zijn tuin,hou me hart vast voor het volgende slachtoffer.en ik denk dat ik ook wel zo een catery zou bouwen voor me katten,die arme beesten mogen toch ook genieten van de tuin en zon!!!!

ik kijk weer uit naar je volgende berichtje van de katten!!!!

groetjes hesterkg1



-------------
GROETJES HESTER


Bericht van: carine1
Datum bericht: 10 Augustus 2008 om 18:25
goede middag, het poesje wat wij hebben heet kruimel, kruimel is onder tussen al 2jaar.als het een troost mag zijn toen kruimel 3maanden was heeft een buurman haar aleens willen vergiftigen maar hij had de pech dat we naar de politie zijn gegaan en onze lieve buurman heeft alles mogen betalen. groetjes van carine.

-------------
ik hou van breien en haken.van carine.


Bericht van: Josl
Datum bericht: 10 Augustus 2008 om 18:30

Perle, een dikke knuffel en een likje van Teigetje voor Gizmo. (Teigetje is ons katertje).

groetjes, Joke



-------------
Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?




Print Pagina | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net