Ben volledig aan het afwijken!!!
Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Koffiecorner
Forum: even bijkletsen
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=5651
Print Datum: 09 November 2025 om 05:32 Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com
Onderwerp: Ben volledig aan het afwijken!!!
Bericht van: perle
Onderwerp: Ben volledig aan het afwijken!!!
Datum bericht: 28 Augustus 2008 om 21:40
|
Ja!!!hahaha!!!!Heb deze week 2 boekjes aangekocht om ...jawel !!!Sokken te gaan breien!!!!
Is geleden van toen Perlefientje in het 5 de leerjaar zat en nu 6 jaar later krijg ik een opwelling!
Moet wel zeggen dat de sokken de rij aflopen!Eerst was het Perlefientje,toen Ellemieke en nu is Toverbloemenprinses met haar veel kleinere voetjes dan toendertijd (op zelfde leeftijd) de drager van de sokken(soort sneakersokken)
En dus nu ...vervolg!
Momenteel werk ik met Regia 4 fàdig color in kleur 1937(rood met felle kleurtjes)
Want sinds ik 39 geworden ben? Ga ik voor kleur!!!! Woehahaha!!!!!
Ik geef me nog niet gewonnen!!!!!Volgend jaar ?Een borstreconstructie!!!!!
Amai!!!Nee hoor!!!!!!Mag er niet aan denken!!!Puur natuur!!!!!
Groetjes,Perle!!!!
-------------
|
Antwoorden:
Bericht van: panda
Datum bericht: 28 Augustus 2008 om 22:11
Let maar op hahaha voor je het weet ben je verslaafd aan het sokken breien hoor
------------- Groetjes Paula
|
Bericht van: catharina
Datum bericht: 28 Augustus 2008 om 23:31
Zeker weten!!!!!!!!! Ben druk aan mijn tuniek aan het breien.Zou hem graag 12 okt. willen dragen,Ondertussen roepen mijn (Kaffe Fasset ) sokken steeds naar mij van ,, brei ons, brei ons"Moeilijk hoor.
------------- Groetjes Catharina
|
Bericht van: rita_1709
Datum bericht: 29 Augustus 2008 om 07:16
Bericht van: boek
Datum bericht: 29 Augustus 2008 om 07:44
Bericht van: Antonia
Datum bericht: 29 Augustus 2008 om 08:22
Volgens mij, zijn we hier allemaal prettig gestoord ......we horen sokken roepen ....veranderen zomaar van kleuren .....worden stapel gek als er weer een nieuw patroontje langs komt.....of garen natuurlijk!!!!!....het is toch wel een vreemde virus hé .
------------- TONY
|
Bericht van: Syl***
Datum bericht: 29 Augustus 2008 om 09:00
|
Ben benieuwd naar je eerste paar sokken.
Ik ga nog steeds voor "sombere" kleurtjes (41)
------------- Groetjes Syl
|
Datum bericht: 29 Augustus 2008 om 10:49
|
Ik ben begonnen zoals ze in boekje melden met 5 naalden!
Boordje is af en brei nu verder!
Vorige keer heb ik de sokken volledig met 5 naalden gebreid,maar is het niet mogelijk en bovendien gemakkelijker om de benen te breien met een rondbreinaald?
Want graag zou ik later kabels breien of ajour ofzo en 5 naalden EN een kabelnaald Is dat niet wat teveel van het goeie?
Want heb hier al een serieuze strijd geleverd! Heb naalden van 20 cm aangekocht maar vind die precies nog niet gemakkelijker .Ben terug met 30 cm naalden bezig!
Hoe noem je dit????GROEIPIJNEN?????Hahahaha!!!!!!
Maar is hier ook weer zoveel mooie wol voor te verkrijgen!!!!!Niet te doen!!!!!
Renske heeft ook veel mooie bollen van Regia!!!
VRAAGJE: Wie heeft er al es sokken gebreid met fabel? Is die ook duurzaam of brei je toch beter met Regia,opal of on line of ????
-------------
|
Datum bericht: 29 Augustus 2008 om 11:04
Bericht van: esthertje
Datum bericht: 29 Augustus 2008 om 11:13
|
ik wil ook graag gaan sokken breien. maar ik heb nog een aantal dingen die eerst gedaan moeten worden. en als ik jullie verhalen zo lees dan wacht ik maar met wol kopen tot die af zijn. anders kan ik me toch niet bedwingen.
gr esther
|
Bericht van: Koningsdochter
Datum bericht: 29 Augustus 2008 om 11:14
ALS JE BIJ DE VERKOPER BINNEN KOMT MET DE VRAAG VOOR ZWARTE LAKLEDEREN LAARZEN IS HIJ AL IN DE SCHAPPEN GEDOKEN VOOR JE GOED EN WEL BENT UITGEPRAAT. GOUD EN ZILVER QUA SCHOENEN IS HIER NU HELEMAAL IN. DUS ALS ZE IN BELGIE WAT MINDER TE VERKRIJGEN ZIJN WEET JE WAAR ZE NU TE VINDEN ZIJN.
------------- Groetjes, Clara
Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
|
Datum bericht: 29 Augustus 2008 om 11:16
PS: IK BEN 24 EN AL HELEMAAL GEK VAN FELLE KLEUREN. BEN ZELFS NIET IN HET WIT OF CREME GETROUWD DRIE JAAR GELEDEN. MAAR IN HET GEEL GOUD. HEEFT OOK WEL TE MAKEN MET MIJN BLONDE HAAR EN HELE BLANKE HUID. ZOU BEST IETS WITS WILLEN MAAR HET STAAT ME GEWOON NIET.
|
Bericht van: pralientje
Datum bericht: 29 Augustus 2008 om 12:39
Bericht van: chrisje
Datum bericht: 29 Augustus 2008 om 18:22
|
oei oei, roepende sokken.... dat klinkt ernstig, hoor! (ze ziet ze vliegen en hoort ze roepen, proest...)
Ja, onze perle is echt van alle markten thuis, hé... Het klinkt voor mij te moeilijk, maar jij doet het op je "sokken"... 
|
Bericht van: Dikky
Datum bericht: 29 Augustus 2008 om 22:41
Syl*** wrote:
Ben benieuwd naar je eerste paar sokken.
Ik ga nog steeds voor "sombere" kleurtjes (41)
|
Syl,
ik kan bij je aansluiten, 41 en inderdaad ook de sombere kleuren. Zal dus wel trend zijn. Maar voor de kids mag het weer wel met kleur, dus toch vrolijkheid op de pennen.
------------- Groetjes,
Dorine
|
Datum bericht: 29 Augustus 2008 om 22:52
|
Aha!!!Wil die 41 leeftijd zeggen?????
Proesttt!!!Nu ja ...je kunt nooit zeggen dat ik het nooit gezegd heb!Laat U niet temmen!!!!
-------------
|
Datum bericht: 30 Augustus 2008 om 21:15
perle wrote:
Aha!!!Wil die 41 leeftijd zeggen?????
Proesttt!!!Nu ja ...je kunt nooit zeggen dat ik het nooit gezegd heb!Laat U niet temmen!!!!
|
Perle, dat dacht ik maar dat wil niet zeggen dat Syl dat ook zo bedoelt. Maar ik ben echt heel benieuwd naar je knalkleure eerste paar sokken. Ik ben sinds mijn eerste paar deze zomer helemaal verslaafd geraakt aan.... jawel de sok. En dit terwijl ik altijd gezegd heb, sokken die brei ik nooit!
------------- Groetjes,
Dorine
|
Bericht van: Corry R
Datum bericht: 31 Augustus 2008 om 11:08
Geloof dat ik de enige ben,die nog niet aan de sokken is,doe het ook lekker niet,ben bang dat ik net zo verslaafd ga worden!
------------- https://www.hobbydoos.nl/boeken/'>Handwerkboek
|
Bericht van: Houtdraakje
Datum bericht: 31 Augustus 2008 om 11:17
|
haha, die Perle, ach 40 doet ook niet zeer hoor... Alhoewel ik wel even moest slikken voor mijn leesbrilletje, steunzolen had ik al.... . Veel succes met je sokken, binnenkort ga ik dat ook es proberen
------------- Groeten van Thérèse, de Draak uit Assen
|
Datum bericht: 31 Augustus 2008 om 12:21
|
Corry R wrote:
Geloof dat ik de enige ben,die nog niet aan de sokken is,doe het ook lekker niet,ben bang dat ik net zo verslaafd ga worden! |
Wel Corry!!!!De eerste keer ik sokken breidde maakte ik de boemeranghiel ,nu echter de hollandse hiel zoals in het boekje "sokken brei je zo"
En persoonlijk vind ik die véél gemakkelijker(of het moet liggen aan die goeie beschrijving)
Het gaat super goed!!!!!!Yes!!!!!Ben al over de hiel dus!!!Gevaar geweken!!!
De rest moet nu ook nog lukken!!!!!!!!!!!
-------------
|
Datum bericht: 31 Augustus 2008 om 12:50
|
Corry R wrote:
Geloof dat ik de enige ben,die nog niet aan de sokken is,doe het ook lekker niet,ben bang dat ik net zo verslaafd ga worden! |
IK BREI OOK NOG GEEN SOKKEN HOOR. BEGIN ER VOORLOPIG OOK NOG NIET AAN. NET ALS JIJ VEEL TE BANG DAT IK VERSLAAFD WORD. AL HOE WEL.... SOMS KRIEBELT ER WEL IETS. IETS WAT BEGINT BIJ SOKKEN EN EINDIGT BIJ BREIEN. 
|
Datum bericht: 31 Augustus 2008 om 14:06
|
AL HOE WEL.... SOMS KRIEBELT ER WEL IETS. IETS WAT BEGINT BIJ SOKKEN EN EINDIGT BIJ BREIEN. 
[/QUOTE] Dat klinkt groots!!!!!
Hahaha!!Wat bedoel je?????Een volledige panty dus!!!!
Neen!!!Grapje!!!!!
-------------
|
Bericht van: Antonia
Datum bericht: 31 Augustus 2008 om 17:17
Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 05 September 2008 om 19:09
Ik heb een keer geprobeerd sokken te breien, maar het voelde of ik een stekelvarken aan het temmen was. Nu heb ik wel een paar mutsen op vier pennen gebreid en het stekelvarken begint te wennen, hij prikt me al minder, maar ik weet nog steeds niet hoe ik verhinder dat er een naald uit de steken glijdt. Moet ik boven tafel zitten breien?
------------- Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur.
|
Datum bericht: 05 September 2008 om 21:22
|
Magtelt wrote:
Ik heb een keer geprobeerd sokken te breien, maar het voelde of ik een stekelvarken aan het temmen was. Nu heb ik wel een paar mutsen op vier pennen gebreid en het stekelvarken begint te wennen, hij prikt me al minder, maar ik weet nog steeds niet hoe ik verhinder dat er een naald uit de steken glijdt. Moet ik boven tafel zitten breien? |
Je zou het met een rondbreinaald kunnen proberen, dan heb je maar 2 uiteinden, maar dat geniet mijn voorkeur. Ook schijnt het gebruik van bamboe minder te schuiven, maar heb ik nog niet geprobeerd. Ik blijf voorlopig nog lekker doormodderen met de 5 metalen sokkennaaldjes van 20 cm.
------------- Groetjes,
Dorine
|
Datum bericht: 05 September 2008 om 22:19
Zie dat is het 20 cm naaldjes, dan is het een klein stekelvarkentje. Dat ga ik uitproberen.
wat rozengeur.
|
Bericht van: Breimuis
Datum bericht: 06 September 2008 om 01:20
|
Magtelt, Ik brei sokken met 15 cm naalden dus dat is een baby stekelvarkentje.
en wat het schuiven betreft.
Nikkel (fel blikkend) schuiven het meest. Dan volgen de metalen (mat grijsachtig). Daarna behandeld en gelakeerd (zoals de knit picks) en het minst schuiven de Bamboo naalden.
De bamboo naalden buigen wel mee en trekken krom. Dat hoort er bij.
------------- Het is één maal per jaar moederdag MAAR ELKE DAG IS EEN FRUMMELBEESTENDAG
mijnBLOG
|
Datum bericht: 06 September 2008 om 09:45
Ja, dunne metalen naalden worden ook krom, dan zeg ik dat ze naar mijn hand zijn gaan staan. Ik heb één klein breinaaldje, ook krom, dat ik gebruik voor klusjes die poeren en pieteren vereisen, het komt uit de nalatenschap van mijn schoonmoeder. Ik denk dat zij de andere 3 of 4 ook voor klusjes heeft gebruikt. Ton heeft ook wel eens breinaalden gebruikt voor reparaties, b.v. toen de pennetjes in het deksel van de vuilnisbak afbraken, heeft hij gaatjes geboord en een naald als spil gebruikt, zodat de bak weer normaal open en dicht kon.
wat rozengeur.
|
Bericht van: Josl
Datum bericht: 06 September 2008 om 11:05
|
Corry R wrote:
Ik ook niet hoor Corry. In de eerste plaats heb ik altijd heeeeel erg warme voeten en moet niet aan sokken denken en in de tweede plaats lijkt het mij niet leuk om te doen. MAAR: ik zeg nooit nooit.
groetjes, Joke
------------- Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?
|
Bericht van: Guests
Datum bericht: 06 September 2008 om 14:50
|
ik heb met fabel sokken gebreid,vind het heel erg fijn en blijft goed in de was.en er zijn superleuke kleuren in te krijgen.en het is niet duur.
groetjes puck
en van dat virus van sokken breien kom je nooit meer van af ,breid ze voor mezelf en jan en aanverwante.
|
Datum bericht: 06 September 2008 om 22:07
|
Magtelt wrote:
Ja, dunne metalen naalden worden ook krom, dan zeg ik dat ze naar mijn hand zijn gaan staan. |
Ja heerlijk he Magtelt, naalden met geschiedenis en herinnering. Ik heb er hier ook een aantal nog van mijn oma geweest. En dan vond ik van de week mijn eerste. Zat zelfs nog een braampje aan maar dat moest manlief van me er toch maar even afvijlen.
------------- Groetjes,
Dorine
|
Datum bericht: 06 September 2008 om 23:20
|
[QUOTE=Pelote]
ik heb met fabel sokken gebreid,vind het heel erg fijn en blijft goed in de was.en er zijn superleuke kleuren in te krijgen.en het is niet duur.
groetjes puck
Ben blij dit te lezen!Fabel heeft inderdaad mooie kleuren!En lange kniesokken samen met een soort sweatertruitje is ook nog zo mis niet! Kind droeg dit zo op folderfoto op jeansbroekje en was cool!!!!
Heb vroeger ooit es een foldertje van Bergere ontvangen met Opal sokkenwol.
Maar dat was al vlug zo'n 8.90 per bol.Was voor het ensembelke veel te prijzig! Heb net de opalwol in kleur Lolly aangekocht maar enkel voor sokken!Ben wel gek op Opal!!!!
Voor dat andere ga ik inderdaad es Fabel kiezen!!!!!Maar dit jaar staat schema vol!!Zal met goede voornemens voor volgend jaar zijn!!!
-------------
|
|