Print Pagina | Close Window

Groninger meebreideken

Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Koffiecorner
Forum: even bijkletsen
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=5712
Print Datum: 21 November 2024 om 19:39
Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com

Onderwerp: Groninger meebreideken
Bericht van: Jenlon
Onderwerp: Groninger meebreideken
Datum bericht: 02 September 2008 om 22:28
Wie van de hobbydoosjes doet er allemaal mee aan de Wolhemelsmeebreideken? Het project gaat op 1 oktober van start en dan krijg je elke week het patroon voor een blok van een deken van 30 bij 30 cm.

Meer informatie vind je hier: http://groups.yahoo.com/group/wolshemelblanket/

En natuurlijk ook op Ravelry:
http://www.ravelsrys.com/groups/wolhemel-groninger-blanket-kal

Ben reuze benieuwd.

-------------
Groetjes,
Ilona.

Antwoorden:
Bericht van: boek
Datum bericht: 03 September 2008 om 07:50
ik had het al even bekeken maar ik heb nog zoveel andere verplichtingen en ik heb al zo een mooie sprei die mijn moeder nog gehaakt heeft toen ik ging trouwen, dus weet ik ook niet goed wat ik er mee moet ,maar veel plezier bij het breien

-------------
<a rel=nofollow href="http://www.funpagina.eu"></a>

Bericht van: Corry R
Datum bericht: 03 September 2008 om 07:51
Ik doe mee,waarschijnlijk worden het er twee,weet natuurlijk niet of dat allemaal gaat lukken,het hoeft natuurlijk niet af binnen een bepaalde tijd.

-------------
https://www.hobbydoos.nl/boeken/'>Handwerkboek

Bericht van: marjolein24
Datum bericht: 03 September 2008 om 08:42

Ilona,

Ik begrijp dat het patroon nog helemaal 'geheim' is. Weet je er iets meer van? Moeilijkheidsgraad?

-------------
Marjolein

Bericht van: esthertje
Datum bericht: 03 September 2008 om 08:54

het is wel een uitdaging maar ik heb nog zo veel in mijn vakje."nog te doen"staan. anders kom ik nergens meer aan toe

gr esther

Datum bericht: 03 September 2008 om 08:54
Wat ik uit de yahoogroup heb afgeleid is dat de moeilijkheidsgraad langzaamaan wordt opgebouwd. Ik geloof dat er in totaal 30 blokken zijn ontworpen. Je kunt natuurlijk zelf kiezen welke blokken je wel of niet wilt breien.

Registreren bij een yahoogroup verplicht je overigens tot niets maar je kunt wel meekijken en lezen of het je aanspreekt en de patroontjes op je eigen pc opslaan. Tegen de tijd dat de deken gaat beginnen, geeft Angelique van Wolhemel nog een keertje alle belangrijke info door.

Zelf ga ik voor de tweepersoonsdeken en ik heb me bedacht dat ik wel twee keer hetzelfde blok kon breien tegelijkertijd via de magicloop of zo. Ik heb het nog niet helemaal uitgedacht maar volgens mij moet zoiets toch wel lukken met een lange rondbreinaald.

-------------
Groetjes,
Ilona.

Datum bericht: 03 September 2008 om 08:56
Originally posted by esthertje esthertje wrote:

het is wel een uitdaging maar ik heb nog zo veel in mijn vakje."nog te doen"staan. anders kom ik nergens meer aan toe

gr esther

Ik herken dat en ik denk wij allemaal wel. Het voordeel is dat je in je eigen tempo eraan werkt en er dus geen vaste einddatum is. Kan ook niet want je kunt zelf kiezen in welk formaat je de deken maakt: van babydeken, naar plaid of 1- 2- persoonsdeken. En je kunt de patroontjes natuurlijk ook bewaren voor een later tijdstip.

-------------
Groetjes,
Ilona.

Datum bericht: 03 September 2008 om 09:39
ik heb me aangemeld en zie het wel.......

-------------
Marjolein

Bericht van: Corrie
Datum bericht: 03 September 2008 om 09:40
allemaal weer engels heel erg jammer

-------------
Hou de eer aan jezelf

Bericht van: Pallas
Datum bericht: 03 September 2008 om 09:44

Originally posted by corrigami corrigami wrote:

allemaal weer engels heel erg jammer

nee hoor! alles is er ook in het Nederlands te vinden, de beide dames komen uit Groningen. Elk mailtje komt in het Nederlands én in het Engels door, en ook de patronen zijn er in twee talen.

Ik doe ook mee, ik ga de plaid breien... ben benieuwd!

-------------
groetjes,
Marij

Bericht van: Syl***
Datum bericht: 03 September 2008 om 09:46

Ha Corry! Denk dat het ook wel in het Nederlands komt hoor, (de beschrijving). Ze komen tenslotte uit Groningen.

Hihi, we waren tegelijk aan het typen 

-------------
Groetjes Syl

Bericht van: breidje
Datum bericht: 03 September 2008 om 09:52
ik ben wel heel nieuwsgierig

-------------
wil    

Datum bericht: 03 September 2008 om 10:23

De patronen komen in het nederlands en engels,er zijn aardig wat engelstaligen die meedoen via ravelry.

ik heb inmiddels al het garen,ben druk bollen aan het maken.

Leuk dat jullie ook meedoen.

-------------

Datum bericht: 03 September 2008 om 10:33

ik denk dat ik me dan maar gewoon inschrijf.(jullie hebben me toch overgehaald) en als ik tijd heb dan de deken maak. het is wel leuk natuurlijk.

maar 1 vraagje. hoef ik me alleen maar te registreren of moet ik dan ook nog iets anders doen.

gr esther

Bericht van: breigek
Datum bericht: 03 September 2008 om 10:33
 ook ik doe mee, maar wanneer ik het ga breien weet ik nog niet. en het garen weet ik ook nog niet. waarschijnlijk wordt het van restjes zodat ik een bont gekleurde lappendeken krijg

Datum bericht: 03 September 2008 om 10:37

ik heb me ook aangemeld , maar ik heb begrepen dat je eerst een mailtje krijgt via de alternatieve mail en dan pas kan meedoen.

duurt wel lang voor dat aanmeld/bevestigingsmailtje binnenkomt.

-------------
wil    

Bericht van: naatje
Datum bericht: 03 September 2008 om 10:38
HOI,KLINKT ALLEMAAL WEL LEUK,GA ER EVEN OVER NADENKEN.
EEN SPREI LIJKT ME WEL WAT.

RENATE

-------------
BUSY BEE RENATE:www.handwerkenmetrenate.nl

Datum bericht: 03 September 2008 om 10:39
Originally posted by breidje breidje wrote:

ik heb me ook aangemeld , maar ik heb begrepen dat je eerst een mailtje krijgt via de alternatieve mail en dan pas kan meedoen.

Dat komt omdat Angelique alles handmatig modereert, geloof ik. Maar wees maar niet bang, dat mailtje komt snel genoeg en daarna kun je alle berichten lezen.

-------------
Groetjes,
Ilona.

Bericht van: Eugenie
Datum bericht: 03 September 2008 om 10:54
ik heb me ook aangemeld.

-------------

~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~

Bericht van: Corrie
Datum bericht: 03 September 2008 om 13:07
Ik wil wel meedoen lijkt me wel een uitdaging maar weet echt niet hoe ik me aan moet melden

-------------
Hou de eer aan jezelf

Bericht van: pralientje
Datum bericht: 03 September 2008 om 14:04
Voor deze keer ga ik passen heb nog dingen te doen meschien de volgende keer

-------------
https://www.hobbydoos.nl/patroon/'>Gratis Patronen

Bericht van: Josl
Datum bericht: 03 September 2008 om 15:23

Moet ik nog eventjes over nadenken, heb al zoveel plannen. Wel leuk idee.

Wat is trouwens een MAGIC LOOP??? (of ben ik nu errug dom, heb nog niet op google gekeken hoor).

groetjes, Joke

-------------
Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?

Bericht van: ineke grootkoer
Datum bericht: 03 September 2008 om 15:23
hoi met ineke hoe kan ik mij aan melden  wat moet ik invullen  om mee te doen  ik weet het niet . stom he ?

Datum bericht: 03 September 2008 om 15:26
Originally posted by ineke grootkoer ineke grootkoer wrote:

hoi met ineke hoe kan ik mij aan melden  wat moet ik invullen  om mee te doen  ik weet het niet . stom he ?

Gewoon op de link van yahoo klikken hierboven en dan moet ergens op die pagina zoiets staan als join this group of become a member en daar moet je dan weer op klikken. Dit is in het Engels maar daarna is de groep gewoon in het Nederlands.

-------------
Groetjes,
Ilona.

Datum bericht: 03 September 2008 om 15:27
Originally posted by Josl Josl wrote:

Wat is trouwens een MAGIC LOOP??? (of ben ik nu errug dom, heb nog niet op google gekeken hoor).

Breien volgens magic loop is breien met een rondbreinaald. Zo kun je bijvoorbeeld 1 of 2 sokken tegelijkertijd breien.

-------------
Groetjes,
Ilona.

Datum bericht: 03 September 2008 om 15:36
wat moet ik invullen email of naam graag reacties au.b ineke

Datum bericht: 03 September 2008 om 15:44

wat moet ik invullen email of naam graag reacties au.b ineke

Ik zou zeggen, kijk even waar naar gevraagd wordt als je er op klikt. Ik weet het helaas ook niet uit het hoofd. Ben al een tijdje lid en krijg dat scherm niet meer.

-------------
Groetjes,
Ilona.

Datum bericht: 03 September 2008 om 16:28

ik heb net de bevestiging gehad. ben off. lid. nu afwachten tot het 1ste 30x30 vak vrij wordt gegeven. ik ben wel benieuwd. ik heb dit nog niet eerder gedaan.

gr esther

ps. weten jullie al welke kleur e/o/ wol jullie gaan gebruiken.

Bericht van: Josl
Datum bericht: 03 September 2008 om 16:29
Leuk idee!! bedankt Ilona

-------------
Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?

Datum bericht: 03 September 2008 om 16:37
Ik ga voor roestbruine merino extra fine van Junghans. Was een leuke aanbieding en meteen 60 bollen besteld. 

-------------
Groetjes,
Ilona.

Datum bericht: 03 September 2008 om 16:39
hoi ester ik zag dat je je hebt aan gemeld hoi kwan]m je op die site jekomt binnen email aan maken enpaspoort die kklopt dan niet ik kom niet in het nederlans gedeelte wat doe ik fout grtj ineke

Datum bericht: 03 September 2008 om 17:01
Is het eerste gedeelte je wel gelukt? Dan krijg je automatisch binnenkort een mailtje dat je lid bent geworden en dan heb je toegang tot het Nederlandse gedeelte. 

-------------
Groetjes,
Ilona.

Datum bericht: 03 September 2008 om 17:13

Originally posted by Jenlon Jenlon wrote:

meteen 60 bollen besteld. 

wat ben jij van plan.....

-------------
Marjolein

Bericht van: chrisje
Datum bericht: 03 September 2008 om 17:30

is er al een "globaal" idee hoeveel garen je ongeveer nodig hebt... ? Is natuurlijk per draad verschillend, maar zo heel in het grof bekeken, bedoel ik...

Ik ben wél lid van Yahoo-messenger (ik gebruik dat voor sri lanka); kan ik daar wat mee???

Datum bericht: 03 September 2008 om 17:36
Originally posted by chrisje chrisje wrote:

is er al een "globaal" idee hoeveel garen je ongeveer nodig hebt... ? Is natuurlijk per draad verschillend, maar zo heel in het grof bekeken, bedoel ik...

Ik ben wél lid van Yahoo-messenger (ik gebruik dat voor sri lanka); kan ik daar wat mee???

Ja die gegevens zijn wel bekend. Het staat in de files als je aangemeld bent voor de groep. Nogmaals, aanmelden kost niets en verplicht je tot niets.
De dekens zijn ontworpen voor Drops garens karisma, muskat, eskimo en merino extra fine maar in principe is elk garen ok als de stekenproef overeenkomt. En anders worden de afmetingen van de blokjes gewoon anders.

-------------
Groetjes,
Ilona.

Datum bericht: 03 September 2008 om 17:39
Originally posted by marjolein24 marjolein24 wrote:

meteen 60 bollen besteld. 

wat ben jij van plan.....

Tja, de aanbieding van Junghans betrof maar 3 kleuren: roest, mosterd en heel licht roze. Roest was de enige kleur die in onze slaapkamer past en tja daar slapen we met z'n tweeen dus het wordt een tweepersoons deken. Maar ik verwacht wel wat over te houden. Ik heb het ruim ingeschat. Als het tegenvalt en je hebt tekort, zit je daar ook weer mee.
Oorspronkelijk wilde ik een deken maken voor Jennifer maar ik vond de roze kleur niet mooi en bovendien heb ik nog een meisje. Op de lange duur zou ik dus ook iets "groots" voor haar moeten/willen maken en dat zie ik nu nog niet zo snel gebeuren.

-------------
Groetjes,
Ilona.

Datum bericht: 03 September 2008 om 17:48
Ik heb even een mailtje richting Angelique gestuurd om te vragen of ik haar bestandje over de maten en hoeveelheden wol van de dekens hier mag knippen en plakken. Ik wil dat niet achter haar rug doen, het is tenslotte haar idee. 

-------------
Groetjes,
Ilona.

Datum bericht: 03 September 2008 om 17:54

Ik heb even een mailtje richting Angelique gestuurd om te vragen of ik haar bestandje over de maten en hoeveelheden wol van de dekens hier mag knippen en plakken. Ik wil dat niet achter haar rug doen, het is tenslotte haar idee. 

oh ja, snap ik!!!! bedankt in ieder geval voor de moeite!

Datum bericht: 03 September 2008 om 18:17
ik heb me aangemeld, maar schijnt een probleempje te zijn omdat ik van yahoo-messenger ook lid ben, wachtwoorden en adressen geven nu even tilt aan...  

Datum bericht: 03 September 2008 om 18:30

wat is iedereen druk ineens,leuk.Ik heb mijn garen al binnen.

allemaal strengen ,dus sta lekker bollen te maken voor twee dekens.schoondochter en dochter hebben gekozen,hij komt bij hun op de bank.Per deken heb ik ,dacht ik 16 strengen van 100 gram.ong.200 meter.

die van mij worden straks iets groter,omdat de wol iets dikker is.

goed idee Ilona!!

-------------

Datum bericht: 03 September 2008 om 18:45

sta op de wachtlijst van ravelry, kan ik het daar ook volgen? De yahoo-groep lijkt even niet te lukken hier, dus dan deze maar...

ok bedankt corry, heb ik toch een idee, hé...

Datum bericht: 03 September 2008 om 18:49
hoever ben je op die lijst? Er is daar ook een groep,dus daar kan het ook ,alleen is dat wel engels natuurlijk.

-------------

Datum bericht: 03 September 2008 om 18:52

Originally posted by Corry R Corry R wrote:

hoever ben je op die lijst? Er is daar ook een groep,dus daar kan het ook ,alleen is dat wel engels natuurlijk.

2659 nog voor mij...  Zou dus wel leuk zijn als de nederlandse groep ook zou kunnen...

Datum bericht: 03 September 2008 om 19:16

ik wacht, ik wacht, ik wacht nog steeds.

-------------
wil    

Bericht van: Tinkerbel
Datum bericht: 03 September 2008 om 19:25
Sorry dames, maar ik doe niet mee.  Ik zie me al zitten met 2 dikke dekens om me heen.... Ben wel een kouwkleum maar zoooooo koud  In iedergeval voor iedereen die hem gaat maken..... heel veel plezier en ik zou het leuk vinden om de verschillende creaties te zien als ze (ooit ) af zijn!!!!!!

-------------
Groetjes

Datum bericht: 03 September 2008 om 19:40
haha, ooit ja...

Bericht van: marianneke
Datum bericht: 03 September 2008 om 19:41

ik wacht, ik wacht, ik wacht nog steeds.

Ik wacht ook nog steeds op dat mailtje

Bericht van: miep
Datum bericht: 03 September 2008 om 19:49
Klinkt hartstikke leuk, jammer dat ik net ben begonnen aan een deken (groen gemeleerd). Ik ga me wel aanmelden, wie weet, ooit ....

Bericht van: Syl***
Datum bericht: 03 September 2008 om 20:02

Gezellig, wat doen er veel mee!!!

Ilona, ZESTIG bollen!!!!!

-------------
Groetjes Syl

Bericht van: catharina
Datum bericht: 03 September 2008 om 20:09
Ik ben niet gezellig  Heb nog zoveel te maken dat een deken / sprei mij iets te veel van het goede wordt.

-------------
Groetjes Catharina

Datum bericht: 03 September 2008 om 20:16

Originally posted by catharina catharina wrote:

Ik ben niet gezellig  Heb nog zoveel te maken dat een deken / sprei mij iets te veel van het goede wordt.

Gelukkig wordt de mate van gezelligheid niet gemeten aan de hoeveelheden sprei die je gaat breien . Schade valt dus reuze mee hoor, je blijft gewoon gezellig.

Datum bericht: 03 September 2008 om 21:09

Ik heb een antwoord gehad van Angelique. Ze hebben al met al best veel extra werk met deze deken maar hoewel ze het natuurlijk ook met veel plezier doen, houden ze toch liever alles centraal en heeft de aanmelding via Yahoo de voorkeur.

Mocht je er echt niet uitkomen met de aanmeldingsprocedure dan kun je even een e-mail sturen naar info@wolhemel.nl en dan stuurt Angelique je een persoonlijke uitnodiging.

-------------
Groetjes,
Ilona.

Bericht van: Dikky
Datum bericht: 03 September 2008 om 21:48

ik denk dat ik me dan maar gewoon inschrijf.(jullie hebben me toch overgehaald) en als ik tijd heb dan de deken maak. het is wel leuk natuurlijk.

maar 1 vraagje. hoef ik me alleen maar te registreren of moet ik dan ook nog iets anders doen.

gr esther

Je kunt je gewoon registreren bij yahoo en hoeft verder niets te doen. Ofwel je gaat naar de link van Syl (een aantal berichten hierboven) en doet mee met de groep is een button op de site. Die klik je aan en je wordt verder geholpen door een aantal schermpjes en het komt allemaal goed. Via de mail krijg je dan een welkomstwoord en je bent voltallig lid en kunt de hele site verder lezen. Er staan inmiddels ook een 3-tal blokken op de site met foto. Heb je al een klein idee.

M.a.w. ik doe dus ook mee en ben hartstikke nieuwsgierig. Zit nog een beetje te dubben over de kleur van het garen maar dat komt vast goed.

-------------
Groetjes,
Dorine

Bericht van: Breimuis
Datum bericht: 04 September 2008 om 01:10

Ik sta al heel lang op de lijst.

Ik moet wel nog alle beslissingen treffen. Wol kiezen en de maat bepalen. Waarschijnlijk ga ik voor een grote plaid.

-------------
Het is één maal per jaar moederdag MAAR ELKE DAG IS EEN FRUMMELBEESTENDAG
mijnBLOG

Bericht van: perlefientje
Datum bericht: 04 September 2008 om 13:23

Hallo, ik en mijn mama doen ook mee !!! Vind het wel heel leuk!!

Had me voorgehouden met de start van school dat ik zeker en vast nog tijd zal maken om verder te hobbyen, waarschijnlijk zal ik de ene week een blok maken en mama de andere week, zodat we het nog goed kunnen combineren met al ons ander hobbywerk en ik met school en mama met werk.

Wij gaan ook voor het grote deken .

Groetjes Perlefientje

Bericht van: Guests
Datum bericht: 04 September 2008 om 13:26

ik heb mij ook aangemeld,geen probleem terwijl ik ook bij een yahoo sokkengroep zit,heb ook geen @mailtje gekregen.ik deacht kijk even ,en ik kon er gelijk in en meelezen.dat zal wat worden met al die hobbydozen lekker voor van de winter als het buiten _ 20graden is ,stormt,regent,en dan lekker blokken breien .bij de kachel.

groetjes puck

Datum bericht: 04 September 2008 om 13:30
Originally posted by Pelote Pelote wrote:

ik heb mij ook aangemeld,geen probleem terwijl ik ook bij een yahoo sokkengroep zit,heb ook geen @mailtje gekregen.ik deacht kijk even ,en ik kon er gelijk in en meelezen.dat zal wat worden met al die hobbydozen lekker voor van de winter als het buiten _ 20graden is ,stormt,regent,en dan lekker blokken breien .bij de kachel.

groetjes puck

Ik zag je inderdaad staan bij de berichtjes. Ik zie ook dat het aantal leden sinds gisteren met 10 is toegenomen dus daar zullen vast wel een aantal van jullie tussen zitten. Als je geen mailtje hebt ontvangen, gewoon maar eens proberen inderdaad.
Leuk leuk leuk dat er weer zoveel enthousiaste hobbydoosjes zijn die meedoen aan hetzelfde project.
We kunnen hier natuurlijk ook foto's plaatsen van onze vorderingen.

-------------
Groetjes,
Ilona.

Bericht van: Kelly
Datum bericht: 04 September 2008 om 16:36
Hoi hoi.. ik heb me ook aangemeld.. nu nog wachten of ik het goed heb gedaan, want ben hier geen krak ik ..

-------------
Groetjes Kelly

Datum bericht: 04 September 2008 om 17:17
hoi ilona ik las dat je 6o bollen wol hebt gekocht mag ik de link van de winkel  want als je wat gaat maken en jekomt te kort is zonde  grtj ineke

Datum bericht: 04 September 2008 om 17:27
Ineke je hebt mail.

-------------
Groetjes,
Ilona.

Bericht van: ab63
Datum bericht: 04 September 2008 om 17:36
Ik heb mij ook aangemeld

-------------
GROETJES ANGELA

Datum bericht: 04 September 2008 om 18:14
nu hebben we toch weer een gezamenlijk project,leuk!!!

-------------

Datum bericht: 04 September 2008 om 18:23
Originally posted by miep miep wrote:

Gelukkig wordt de mate van gezelligheid niet gemeten aan de hoeveelheden sprei die je gaat breien . Schade valt dus reuze mee hoor, je blijft gewoon gezellig.

Lief van je Miep.

-------------
Groetjes Catharina

Datum bericht: 04 September 2008 om 18:56

Lief van je Miep.

Mee eens!!

-------------

Datum bericht: 04 September 2008 om 19:53
Tja, af en toe heb ik van die buien.

Datum bericht: 06 September 2008 om 22:11

lieve hobbydoosmeisjes,

het is nog steeds niet gelukt om me aan te sluiten bij de meebreidekengroep.

om de 1 of andere reden komt het mailtje om je emailadres te verifieren niet bij mij binnen.

heb het wel honderd keer geprobeerd, ben er nu een beetje moedeloos van.

mijn vraag;

is iemand van jullie genegen mij t.z.t. de patroontjes en uitleg door te sturen?

-------------
wil    

Datum bericht: 06 September 2008 om 22:24

lieve hobbydoosmeisjes,

het is nog steeds niet gelukt om me aan te sluiten bij de meebreidekengroep.

om de 1 of andere reden komt het mailtje om je emailadres te verifieren niet bij mij binnen.

heb het wel honderd keer geprobeerd, ben er nu een beetje moedeloos van.

mijn vraag;

is iemand van jullie genegen mij t.z.t. de patroontjes en uitleg door te sturen?

Kijk even een paar berichtjes terug en stuur een mailtje naar Angelique. Wellicht lukt het op die manier wel.

-------------
Groetjes,
Ilona.

Datum bericht: 06 September 2008 om 22:26

daar ben ik ook al mee bezig geweest en heb een uitnodiging ontvangen.

het punt is dat mailtje wat je eerst moet krijgen om je adres te bevestigen.

dat komt niet door.

-------------
wil    

Datum bericht: 06 September 2008 om 23:16
En het zit ook niet in je spambox of ongewenste e-mail?

-------------
Groetjes,
Ilona.

Bericht van: geesje
Datum bericht: 06 September 2008 om 23:36

...........ik heb mij ook net aangemeld en heb ook direct de e-mail teruggekregen om het na te gaan...........

maar als ik op de site wil komen hoe meld ik mij dan aan????????????????????????????

-------------
groetjes geesje

Datum bericht: 07 September 2008 om 08:50
Heb je al op de link geklikt die in de mail gegeven wordt? Dan kom je volgens mij gewoon automatisch op de site.
Je kunt ook surfen naar www.yahoogroups.com en je daar aanmelden.

-------------
Groetjes,
Ilona.

Datum bericht: 07 September 2008 om 14:12

breidje,

heb je wel bij de email gekeken van de yahoo website? je moet dan eerst je wachtwoord invullen als je nog niet aangemeld belt en dan kun je bij je e-mails komen. als je dat wel heb gedaan krijg je dan wel de mailtjes binnen die de andere mensen daar geschreven hebben? als het op 1 okt nog niet gelukt is dan wil ik je de patroontjes wel doorsturen hoor.

laat het dan maar even weten.

gr esther

Datum bericht: 07 September 2008 om 14:32

Tja, af en toe heb ik van die buien.

Af en toe????? Geloof er niets , af en toe niet zeker?

-------------
Groetjes Catharina

Datum bericht: 07 September 2008 om 14:57

breidje,

heb je wel bij de email gekeken van de yahoo website? je moet dan eerst je wachtwoord invullen als je nog niet aangemeld belt en dan kun je bij je e-mails komen. als je dat wel heb gedaan krijg je dan wel de mailtjes binnen die de andere mensen daar geschreven hebben? als het op 1 okt nog niet gelukt is dan wil ik je de patroontjes wel doorsturen hoor.

laat het dan maar even weten.

gr esther

ja esther, ik heb echt overal gekeken.

maar er is gewoon niks.

-------------
wil    

Datum bericht: 07 September 2008 om 15:13
Ik heb precies hetzelfde probleem Wil, heb ook al echt overal gekeken maar nog steeds geen mailtje om mijn e-mail adres te kunnen verifiëren. Heb alleen nog geen mail naar Angelique gestuurd, bedenk me steeds dat ik dat nog wilde doen als ik net mijn mail weer heb afgesloten . Dus dat ga ik komende week nog proberen en anders zou ik toch echt niet meer weten wat ik verder nog kan doen.

Dus als het voor die tijd nog niet gelukt is zou ik ook graag van je aanbod gebruik willen maken Esthertje.

Bericht van: Koningsdochter
Datum bericht: 07 September 2008 om 15:35
EN IK TWIJFEL EN TWIJFEL MAAR. DE ENE KEER ZEG IK RESOLUUT TEGEN MIJZELF: NEE NIETS ER VAN, JE HEBT HET DRUK GENOEG MET ALLES. MAAR DE ANDERE KEER DENK IK: TOCH WEL LEUK OM ZELF EEN PLAID OF IETS DERGELIJKS TE MAKEN. DAN KIJK IK WEER IN MIJN BOEKEN EN ZIE IK AL ZOVEEL PATRONEN STAAN. MAAR GEEN EEN MET ALLERLEI VERSCHILLENDE VAKKEN. EN BIJNA GEEN EEN GEBREID. ZO TWIJFEL IK VROLIJK NOG EEN TIJDJE DOOR TOT HET 1 OKTOBER IS EN IK NIET MEER MEE KAN DOEN. WAT EEN RUST ZAL DAT ZIJN STRAKS.

-------------
Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!

Datum bericht: 07 September 2008 om 16:10

Clara,

Waarom geef je je niet gewoon op en bewaart de clues op je pc in een aparte directory. Kun je ze later toch nog eens gaan gebruiken als je zou willen.

-------------
Groetjes,
Dorine

Bericht van: geesje
Datum bericht: 07 September 2008 om 16:22

......heb het begrepen................

jajajajajaj gelukkig heb ik gelezen dat ik niet de enige ben.............hehehehe

-------------
groetjes geesje

Datum bericht: 07 September 2008 om 17:25
JE HEBT GELIJK DICKY. IK BEN OOK AL BIJNA OVERSTAG. GA ME MISSCHIEN NU NOG EVEN AANMELDEN EN ANDERS BINNENKORT. (HEB NU WEINIG TIJD)

-------------
Groetjes, Clara

Datum bericht: 07 September 2008 om 17:32

TIS ALS HET GOED IS GELUKT. WEET HET NIET HELEMAAL ZEKER. WACHT WEL AF OF IK IETS TE HOREN KRIJG. OP HET LAATST GAF HIJ NAMELIJK DE WEBSITE NIET MEER WEER. MAAR IN PRINCIPE WAS TOEN ALLES ROND. BEN HEEL BENIEUWD.

-------------
Groetjes, Clara

Datum bericht: 07 September 2008 om 17:59
Goed gedaan,heb je straks in ieder geval 30 blokken van dezelfde afmeting,voor als je ooit veel tijd hebt.

-------------

Bericht van: monica
Datum bericht: 07 September 2008 om 19:46
ik doe ook mee

-------------
groetjes janny

Datum bericht: 07 September 2008 om 20:24
Leuk Monica en Clara. Hoe meer zielen hoe meer vreugd.

-------------
Groetjes,
Dorine

Bericht van: pppetra
Datum bericht: 07 September 2008 om 21:11
ook ik was al aangemeld, ik heb zelf een soort deken ontwerp gemaakt, maar ben er niet tevreden over en heb dan ook slechts één deel gebreid...nu moet ik weer beginnen met proefbreien en op maat maken van een nieuw patroontje (en dat moet nog een keer of 7) hierom heb ik besloten om deze deken te breien

helaas ben ik genoodzaakt om de blokjes te maken van wibragaren, helemaal niks mis mee maar als je dan mensen ziet die er dus een heleboel geld aan uit kunnen geven steekt het wel even..

ooit als ik het geld ervoor heb heb ik mezelf beloofd mag ik er luxe garen voor uitzoeken en de deken een keer overdoen

nog even een tip voor het lastige aanmelden: is het emailadres echt goed?? die van mij is in zo'n geval altijd fout

Bericht van: monica
Datum bericht: 07 September 2008 om 21:31
hallo petra je hoeft je eigen niet te schamen omdat je met wibra garen breid de meesten hier lopen regelmatig de wibra binnen voor garen.ik wil de deken maken voor over de bank en ik zou het zonde vinden als ik er duur garen voor gebruik en er gaat wat overheen

-------------
groetjes janny

Datum bericht: 07 September 2008 om 21:35
Dat vind ik ook, je hoeft je echt nergens voor te schamen. Het is dat ik tegen een leuke aanbieding aanliep die de deken acceptabel betaalbaar maakte (ik maak dan wel de tweepersoonsdeken) maar eigenlijk was ik van plan de deken te maken van baby acryl van de zeeman en dan met een dubbele draad. Ik kon alleen de kleurtjes die ik reeds had niet meer bijkopen. Dan was ik echt maar een fractie kwijt geweest van wat ik nu kwijt was. Maar mijn man vond het toch ok en daarom heb ik nu toch gekozen voor duurder garen.
Uiteindelijk gaat het er toch ook vooral om dat je plezier beleeft aan hetgeen dat je doet 

-------------
Groetjes,
Ilona.

Datum bericht: 08 September 2008 om 06:08

Originally posted by pppetra pppetra wrote:

ook ik was al aangemeld, ik heb zelf een soort deken ontwerp gemaakt, maar ben er niet tevreden over en heb dan ook slechts één deel gebreid...nu moet ik weer beginnen met proefbreien en op maat maken van een nieuw patroontje (en dat moet nog een keer of 7) hierom heb ik besloten om deze deken te breien

helaas ben ik genoodzaakt om de blokjes te maken van wibragaren, helemaal niks mis mee maar als je dan mensen ziet die er dus een heleboel geld aan uit kunnen geven steekt het wel even..

ooit als ik het geld ervoor heb heb ik mezelf beloofd mag ik er luxe garen voor uitzoeken en de deken een keer overdoen

nog even een tip voor het lastige aanmelden: is het emailadres echt goed?? die van mij is in zo'n geval altijd fout

Jammer dat het je steekt,dat er mensen zijn die misschien wat duurder garen gebruiken,het is nu eenmaal zo, dat er altijd mensen zijn die iets meer uit kunnen geven,kijk naar de mensen die niet eens mee kunnen doen omdat zelfs wibra garen te duur is.Die zullen er ook zijn.Het gaat uiteindelijk om het meedoen en het plezier wat we met elkaar daarvan hebben,en straks hebben we hopelijk allemaal een leuke deken,of het nu van de wibra is of van iets anders,dat is niet belangrijk. 

-------------

Bericht van: rita_1709
Datum bericht: 08 September 2008 om 06:48
Originally posted by Corry R Corry R wrote:

Jammer dat het je steekt,dat er mensen zijn die misschien wat duurder garen gebruiken,het is nu eenmaal zo, dat er altijd mensen zijn die iets meer uit kunnen geven,kijk naar de mensen die niet eens mee kunnen doen omdat zelfs wibra garen te duur is.Die zullen er ook zijn.Het gaat uiteindelijk om het meedoen en het plezier wat we met elkaar daarvan hebben,en straks hebben we hopelijk allemaal een leuke deken,of het nu van de wibra is of van iets anders,dat is niet belangrijk. 

Ik denk dat niemand het beter kan verwoorden, Breioma Corry, ga helemaal akkoord met hetgeen je hier schrijft. Als we onze hobby maar kunnen uitoefenen kunnen we al dik tevreden zijn !!!

-------------
Groetjes,
Rita.

Bloemen zijn om mooi te zijn..
Mensen zijn om goed te zijn !!

Datum bericht: 08 September 2008 om 08:06

daar ben ik het ook helemaal mee eens. ik heb het ook niet al te breedt dat ik duur garen kan kopen.(tenzij het 1 of 2 bolletjes betreft dan wil ik dat nog wel eens doen) maar verder haal ik ook alles bij de wibra of de zeeman. ik moet nog garen halen maar ze zeiden bij de wibra dat er voor 1 okt nog nieuwe kleuren binnen komen dus daar wacht ik even op.

gr esther

Datum bericht: 08 September 2008 om 08:34

Ik weet heel erg zeker dat ik mijn mailadres juist heb opgegeven dat heb ik ondertussen al wel tig keer gecheckt maar goed straks nog maar eens proberen maar dan met een ander email adres. Wie weet lukt het dan wel.

Bericht van: Teunie
Datum bericht: 08 September 2008 om 10:05
Ik heb me ook aangemeld nu nog in afwachting van bevestigende mail.

-------------
Groetjes Teunie

Datum bericht: 08 September 2008 om 10:14
hoi ilona bedankt vvoor de link ik heb hem gevonden en besteld . maar niet zoveel  voor een persoons bed.  bedakt ineke

Datum bericht: 08 September 2008 om 10:18
hoi ester ook ik heb me aan gemeld de 3e sept al ik heb nog nooit een mail terug ontvangen wel heb ik de box vol van mensen die zicg voor stellen  is dit noormaal  ik heb al een mail naar wolhemel gestuurd grtj ineke

Datum bericht: 08 September 2008 om 10:25

he he  eindelijk na veel omzwerfingen is het dan toch gelukt bij de yahoo-wolhemel.

ik kon het toch niet op me laten zitten.

totaal alles overnieuw gedaan, email adres extra, inlognaam, wachtwoord.

zoveel dat ik alles heb op moeten schrijven om niet in de war te raken.

maar nu ben ik er dus bij.

en dan is het nu een kwestie van wachten tot oktober.

-------------
wil    

Datum bericht: 08 September 2008 om 10:44

hoi ester ook ik heb me aan gemeld de 3e sept al ik heb nog nooit een mail terug ontvangen wel heb ik de box vol van mensen die zicg voor stellen  is dit noormaal  ik heb al een mail naar wolhemel gestuurd grtj ineke

Ineke,je kan dit veranderen,ga naar de site,daar staat bovenaan ergens,edit membership,aanklikken,daarna onderaan message delivery,als je dan kiest voor daily digest,krijg je een keer per dag een samenstelling van berichten die er geweest zijn.

-------------

Bericht van: Guests
Datum bericht: 08 September 2008 om 10:58

ook ik ga wibra garen gebruiken,weet alleen niet wat voor kleur.weten jullie al wat je er voor nodig hebt.en de een heeft altijd meer geld dan een ander,dat is altijd alzo geweest.mij steekt het niet,het is altijd zomoeilijk om onder woorden te brengen.geld maakt niet gelukkig,het is wel gemakkelijke.ik heb alles meegemaakt armoe,en veel geld maar toen moest ik zo hard werken dat ik er niet van kon genieten.en zo is er altijd wel iets.

ik hoop dat je het begrijpt.

groetjes puck

Datum bericht: 08 September 2008 om 11:04
Puck,als je op de yahoo site,files aanklikt staat daar de algemene info.

-------------

Datum bericht: 08 September 2008 om 11:28

hoi ineke,

staat er tussen die berichtjes niet ergens een mailtje dat je aangemeld bent. ik kreeg daar namenlijk een mailtje van welkom. ik weet het anders ook niet. en je kunt inderdaad instellen dat je niet al die mailtjes krijgt. ik vind dat zelf wel leuk en voor straks is het ook wel handig. er komen straks namelijk tips en vragen binnen an medebreidsters en daar kun je nog wel eens wat van leren. maar dat moet je natuurlijk helemaal zelf weten. ik hoop dat het je nog lukt om binnen te komen en anders net als wil een keer helemaal opnieuw. dus ook opnieuw aanmelden met nieuw wachtwoord en zo.

succes gr esther

Datum bericht: 08 September 2008 om 18:00
JE HEBT HET MOOI VERWOORD PUCK EN BREIOMA CORRY OOK. GELD MAAKT NIET GELUKKIG. WIJ HEBBEN ER BEWUST VOOR GEKOZEN OM ALLEBEI PARTIME TE WERKEN EN VAN ELKAAR TE GENIETEN. WE KUNNEN GOED RONDKOMEN EN BEST WAT EXTRAATJES KOPEN. MAAR SOMS KAN IETS GEWOON NIET. DE KEUZE TUSSEN MEER WERKEN OF MEER KOPEN IS DAN WEER HEEL SNEL GEMAAKT. MAAR IK BLIJF HET LASTIG VINDEN ALS IK MENSEN ONTMOET DIE WEL 5 DAGEN IN DE WEEK WERKEN EN DIE TOCH VRIJ WEINIG TE BESTEDEN HEBBEN. ZIJ DOEN ER ALLES AAN EN WILLEN OOK MEER MAAR KUNNEN HET GEWOON NIET. DAT VIND IK ALTIJD HEEL SNEU. DIE MENSEN WIL IK HEEL VEEL STERKTE WENSEN EN ENORME MOED OM TOCH TE GENIETEN VAN HET LEVEN.

-------------
Groetjes, Clara

Datum bericht: 08 September 2008 om 20:51

Petra,

Het maakt echt niet uit van welk garen je het maakt en of hoe duur dat is. Ieder zijn meug toch. En wat is er bovendien mis met het garen van Wibra en/of Zeeman. Het wordt hier in huis ook veelvuldig gebruikt hoor. En als ik dan eens voor duurder ga, dan wil dat zeker niet zeggen dat het beter is.
Dus zie jezelf niet als te min. Het gaat immer toch om het plezier dat je aan het breien van de deken en je hobby beleeft, zoals de dames voor mij ook al gezegd hebben.

Je bent in ieder geval al een flinke stap verder dan ik, want jij hebt al gekozen voor garen en kleur. Ik zit nog te dubben, maar denk dat ik hem van katoen ga maken. Dit omdat mijn dochtertje voor wie ik een eenpersoonsdeken wil gaan maken last heeft van eczeem en een wollen deken is dan zo warm en broeierig. Maar dat is natuurlijk weer wat anders.
Met elkaar Petra maken we er wat moois van en als we al die dekens en plaids samenvoegen moeten we toch een flink aantal vierkante meters kunnen plaveien.

-------------
Groetjes,
Dorine

Print Pagina | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net