Breicafé
Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Koffiecorner
Forum: even bijkletsen
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=5972
Print Datum: 09 November 2025 om 08:46 Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com
Onderwerp: Breicafé
Bericht van: Ennas
Onderwerp: Breicafé
Datum bericht: 24 September 2008 om 23:12
|
Vanavond las ik in de krant dat Leusden een eigen breicafé krijgt. Vanaf aanstaande donderdag 2 oktober gaat het café de 1e en 3e donderdag van de maand open!!!Lijkt me leuk om mensen die in Leusden wonen te ontmoeten die ook breien. (kan ik gelijk reclame voor Hobbydoos maken )
Ik ga als ik eraan denk maar eens een kijkje nemen. Wie zin heeft en in de buurt is...??? Je bent welkom.
|
Antwoorden:
Bericht van: ab63
Datum bericht: 25 September 2008 om 09:41
Leuk, maar helaas te ver weg
------------- GROETJES ANGELA
|
Bericht van: rita_1709
Datum bericht: 25 September 2008 om 09:42
|
Hoi Sanne,
Lijkt me inderdaad leuk voor breiende dames bij jou in de buurt.
------------- Groetjes,
Rita.
Bloemen zijn om mooi te zijn..
Mensen zijn om goed te zijn !!
|
Bericht van: pralientje
Datum bericht: 25 September 2008 om 11:14
Bij ons zijn ze even gestopt ,de vrouw waar we gaan breien gaat met haar man op dinsdag naar de dansschool,hij wil nu leren dansen .Nu kan hij dat leren omdat hij niet meer in ploegen staat, maar nu kunnen wij niet meer bijeen komen.
------------- https://www.hobbydoos.nl/patroon/'>Gratis Patronen
|
Datum bericht: 25 September 2008 om 11:40
|
pralientje wrote:
Bij ons zijn ze even gestopt ,de vrouw waar we gaan breien gaat met haar man op dinsdag naar de dansschool,hij wil nu leren dansen .Nu kan hij dat leren omdat hij niet meer in ploegen staat, maar nu kunnen wij niet meer bijeen komen. |
Leuk dat hij wilt leren dansen, maar jammer dat dat tenkoste gaat van jullie bijeenkomen.
Hier hebben we dat nooit gehad, leuk dat het nu wel opgericht is.
|
Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 25 September 2008 om 12:36
Eigenlijk ligt hier een taak voor buurthuizen ed. Er zijn bij ons wel kaartclubs, maar ik weet niet of je zomaar kunt gaan zitten breien met een groepje, of dat je dat moet aanmelden en meteen een groot bedrag moet neerleggen.
------------- Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur.
|
Bericht van: catharina
Datum bericht: 25 September 2008 om 12:43
|
....als de groep niet heel groot is zou je het ook bij elkaar thuis kunnen doen .De ene keer bij de een en de nadere keer bij de ander.
Wij doen dat op dinsdagmiddag met onze freubelclubje.Wij zijn begonnen met z'n drieen en zijn nu met 5 vrouwen.Heb je maar 1x in de zoveel weken bij jou thuis de club, en nog heel gezellig ook.
------------- Groetjes Catharina
|
Datum bericht: 25 September 2008 om 12:48
catharina wrote:
....als de groep niet heel groot is zou je het ook bij elkaar thuis kunnen doen .De ene keer bij de een en de nadere keer bij de ander.
Wij doen dat op dinsdagmiddag met onze freubelclubje.Wij zijn begonnen met z'n drieen en zijn nu met 5 vrouwen.Heb je maar 1x in de zoveel weken bij jou thuis de club, en nog heel gezellig ook.
|
Mijn oma doet dat idd. Ze heeft een breigroepje in haar verzorgingstehuis met 4 andere vrouwen en 1 x in de 5 weken is het bij haar.
Hier is het opgericht door de gemeente, het stond in de krant. 1 x in de 2 weken is het in een gemeenschappelijke ruimte.
|
Datum bericht: 25 September 2008 om 17:57
En dat is nou net het punt. In de gemeenschappelijke ruimte. Dan kun je gaan of wegblijven en je hoeft niemand af te bellen als je door griep geveld bent.
Ik heb de laatste jaren geen vaste verplichtingen meer gehad en nu ben ik nogal zwabberig in mijn gewoonten geworden. Ik heb geen vaste tijden meer voor markt- en bibliotheekbezoek, behalve dat je aan openingstijden gebonden bent. Ik wandel 2 x in de week met een vriendin, maar die kan zo vaak niet, dat dat ook geen vastigheid biedt. Eerlijk gezegd heb ik me nog nooit zo vrij en zorgeloos gevoeld.
wat rozengeur.
|
Bericht van: esthertje
Datum bericht: 25 September 2008 om 18:02
als je zo vrij bent is ook wel lekker maar ik hou meer van vastigheid. anders ga ik andere dingen doen dan die eigenlijk gedaan moeten worden.
-------------
|
Datum bericht: 25 September 2008 om 18:12
Dat klopt. Ik bof ook wel dat mijn man de laatste jaren ziek thuis is en veel taken heeft overgenomen, die hij nog wel kan doen. En die discipline komt vast wel terug.
Ik dacht er al over om een huishoudkalender samen te stellen met vaste taken voor bepaalde dagen. Het enige vaste is nu CAVIAKOOI VERSCHONEN! op vrijdag. Daar valt niet aan te tornen.
wat rozengeur.
|
Datum bericht: 25 September 2008 om 18:19
|
Magtelt wrote:
En dat is nou net het punt. In de gemeenschappelijke ruimte. Dan kun je gaan of wegblijven en je hoeft niemand af te bellen als je door griep geveld bent.
Ik heb de laatste jaren geen vaste verplichtingen meer gehad en nu ben ik nogal zwabberig in mijn gewoonten geworden. Ik heb geen vaste tijden meer voor markt- en bibliotheekbezoek, behalve dat je aan openingstijden gebonden bent. Ik wandel 2 x in de week met een vriendin, maar die kan zo vaak niet, dat dat ook geen vastigheid biedt. Eerlijk gezegd heb ik me nog nooit zo vrij en zorgeloos gevoeld. |
Hier moeten we ons wel aanmelden als je komt, maar of dat alleen voor de 1e keer is of steeds, dat weet ik niet.
Ik ben benieuwd of er iemand komt en of er misschien bekenden zijn.
|
Datum bericht: 02 Oktober 2008 om 22:41
|
Ik ben vanavond geweest en het was erg gezellig.
We waren in totaal met zijn 12en dus een lekker clubje. Ik was verreweg de jongste, maar dat heeft de pret niet gedrukt, oid. 
Ik had 1 boxpakje meegenomen en die vonden ze allemaal erg schattig. Ze zijn allemaal gekomen om het goed te bekijken en de andrea boekjes met de reborn baby's deden het ook erg goed.
Al met al een geslaagde avond en over 2 weken is het weer. Ik zou verder met de bloemetjes, maar door al dat geklets kreeg ik het patroon (ook zooooo moeilijk  Niet dus) niet voor elkaar en ben ik verder met een boxpakje gegaan (alleen maar recht en rond)
|
Bericht van: Tinkerbel
Datum bericht: 02 Oktober 2008 om 23:00
  Fijn dat het zo gezellig was en voor herhaling vatbaar!!!!
------------- Groetjes
|
Bericht van: RIKA
Datum bericht: 02 Oktober 2008 om 23:04
|
OH WAT LEUK DAT JE DAAR EEN BREICAFE,
NOG NOOIT VAN GEHOORT.
WAAR WAT GELEERD VAN DEZE SUPER SUPERRRE FORUM ;)
HIHI
IK WEET NIET OF HIER OOK BREICAFE ?
ANDERS WIL IK WEL KEER KOMEN NAAR JE TOE .
MAG IK OOK ADRES EVEN . DAN VRAAG IK TOLK OF ZE MIJ WILT MEE RIJDEN .
WELKE DATA IS VOLGENDE KEER ?
------------- GENIET VAN HET LEVEN , WANT WIJ LEVEN MAAR 1 KEER ......
GROETJES RIKA
|
Bericht van: perle
Datum bericht: 03 Oktober 2008 om 08:05
|
Hallo,Sanne!!!!
Ik ben blij dat je het zo goed gesteld hebt op je eerste avond!En wie weet? Mischien dat dochters of schoondochters van de mischien wat oudere dames nu ook zin zullen krijgen?Als ze horen dat jonge deernes ook graag breien!!!!
Moeilijke patronen tussen al dat gekwebbel zijn mischien niet zo interessant!!!!!! Ook niet vergeten dat dit de eerste kennismakingsavond was voor iedereen!!!!
Super!!!Lijkt me héél leuk!!!!!Was er hier ook maar zoiets!!!!
De donderadagnamiddag kun je hier op de les(beginners-gevorderde enzv)om wat technieken bij te schaven en nieuwe dingen te leren!!!!
Maar ze vergeten één ding!!!!!!Sommige mensen gaan nu eenmaal werken!!!!
Dus ..met andere woorden....ik val er weer naast!!!!! (Ze weten niet wie ze missen!!!hahahahahahaha)))))
Maar waarom nooit es iets op zaterdag of in de week op een treffelijk uur in de avond?
-------------
|
Bericht van: Antonia
Datum bericht: 03 Oktober 2008 om 08:28
|
Ze weten inderdaad niet wie ze missen !!!!!! 
Hier in onze senioren flat is iedere Do. een hobbymiddag, van 13.30 tot 16.30. Het is vrij om te komen, als je er zin in hebt, kun je ook meedoen aan een special project b.v. een kerst decoratie.
Ik loop er wel regelmatig binnen, om hun werk te bewonderen, en het mijne te laten zien, maar werk liever alleen, kan ik me beter concentreren. En ik voel dat ik tegenwoordig zo stuntelig zit te werken .
Maar ik vind het wel leuk om een praatje te maken en eens lekker ergens over te lachen. Ik mis nu ook mijn biljart middagen, nu dat niet meer gaat.
------------- TONY
|
Bericht van: perle
Datum bericht: 03 Oktober 2008 om 10:22
|
Ach!!Tony!!!!!
Nu is alles(je verdriet) nog zo vers!!!!
Je weet als je me nodig hebt ben ik er altijd voor je!!!!Stuur pm!!!!Kan en mag altijd!!!!!!!!!! Heb je zin in een wekelijks pm mailtje?Is dan ook iets om naar uit te kijken!!! Kunnen we samen lachen!!!
Stuntelige werkjes? Zal wel niet zijn maar mischien wat moeizaam?Alles komt wel weer goed!!!De mooie feestperiodes komen eraan!!!!!!
Groetjes,Perle(ik hoor wel wat van je!!!)
-------------
|
Bericht van: pralientje
Datum bericht: 03 Oktober 2008 om 10:53
  ik ken dat bij ons is dat ook zo veel babbelen en weinig doen ,wij gaan nu vragen voor op een woensdag bijeen te komen .Ik mis dat babbeltje 
------------- https://www.hobbydoos.nl/patroon/'>Gratis Patronen
|
Datum bericht: 03 Oktober 2008 om 11:34
RIKA wrote:
OH WAT LEUK DAT JE DAAR EEN BREICAFE,
NOG NOOIT VAN GEHOORT.
WAAR WAT GELEERD VAN DEZE SUPER SUPERRRE FORUM ;)
HIHI
IK WEET NIET OF HIER OOK BREICAFE ?
ANDERS WIL IK WEL KEER KOMEN NAAR JE TOE .
MAG IK OOK ADRES EVEN . DAN VRAAG IK TOLK OF ZE MIJ WILT MEE RIJDEN .
WELKE DATA IS VOLGENDE KEER ?
|
OH LEUK RIKA, DAT LIJKT MIJ OOK ERG LEUK. hET IS ELKE 1E EN 3E DONDERDAG VAN DE MAAND. VAN 19.00 TOT 22.00. DE VOLGENDE KEER IS DONDERDAG 16 OKTOBER. HET ADRES ZAL IK JE WEL MAILEN, ZET IK NIET ZO OPEN NEER.
ONDANKS HET GISTEREN DE 1E KEER WAS, IS ER TOCH HEEL WAT GEBREID. IK KWAM WAT LATER OMDAT HET HARD REGENDE EN IK LIEVER NIET ZO NAT WILDE WORDEN. WIE WIE WAS HEB IK NIET MEEGEKREGEN, MAAR IEDEREEN HAD EEN NAAMBORDJE VOOR ZICH. IK KREEG EEN MOOI PLEKJE IN HET HOEKJE ZODAT IK IEDEREEN GOED KON ZIEN. ECHT LEUK OM TE ZIEN WAAR IEDEREEN ZICH MEE BEZIG HOUDT: 1 MET KIKABEREN AANKLEDEN, ANDEREN MET BABYKLEREN EN WEER ANDEREN MET VESTEN, TRUIEN VOOR ZICHZELF OF HAAR MAN.
MOCHT IK ERAAN DENKEN GA IK ER ECHT VAKER HEEN.
|
Datum bericht: 03 Oktober 2008 om 11:39
Antonia wrote:
Ze weten inderdaad niet wie ze missen !!!!!! 
Hier in onze senioren flat is iedere Do. een hobbymiddag, van 13.30 tot 16.30. Het is vrij om te komen, als je er zin in hebt, kun je ook meedoen aan een special project b.v. een kerst decoratie.
Ik loop er wel regelmatig binnen, om hun werk te bewonderen, en het mijne te laten zien, maar werk liever alleen, kan ik me beter concentreren. En ik voel dat ik tegenwoordig zo stuntelig zit te werken .
Maar ik vind het wel leuk om een praatje te maken en eens lekker ergens over te lachen. Ik mis nu ook mijn biljart middagen, nu dat niet meer gaat.
|
Wat verdrietig dit te lezen Tony... Wat zal het een zeer doen dat je niet meer mee kunt doen. Het is misschien niet hetzelfde, maar kan je niet bij het biljarten gaan kijken, heb je toch je praatje en ben je er even tussen uit...
Net als de hobbymiddag, lekker erbij gaan zitten, desnoods met een makkelijk handwerkje of een boek en lekker kletsen en lachen. En als er iets niet goed gaat met je werkje, dat is dan jammer, maar met een lach weer verder.
In het verzorgingshuis waar mijn oma zit, is een vrouw die helemaal niets meer kan. Zit in een rolstoel, maar kan moeilijk praten en haar handen kunnen niets... Toch zit ze bij de bingo, koffiedrinken en andere activiteiten er altijd bij. Gewoon even onder de mensen en luisteren en kijken naar de anderen. Daar kan ze zo van genieten.
Maar net wat Perle zegt: Mochten wij iets kunnen doen, wij zijn er voor je..
|
Datum bericht: 03 Oktober 2008 om 11:42
perle wrote:
Hallo,Sanne!!!!
Ik ben blij dat je het zo goed gesteld hebt op je eerste avond!En wie weet? Mischien dat dochters of schoondochters van de mischien wat oudere dames nu ook zin zullen krijgen?Als ze horen dat jonge deernes ook graag breien!!!!
Moeilijke patronen tussen al dat gekwebbel zijn mischien niet zo interessant!!!!!! Ook niet vergeten dat dit de eerste kennismakingsavond was voor iedereen!!!!
Super!!!Lijkt me héél leuk!!!!!Was er hier ook maar zoiets!!!!
De donderadagnamiddag kun je hier op de les(beginners-gevorderde enzv)om wat technieken bij te schaven en nieuwe dingen te leren!!!!
Maar ze vergeten één ding!!!!!!Sommige mensen gaan nu eenmaal werken!!!!
Dus ..met andere woorden....ik val er weer naast!!!!! (Ze weten niet wie ze missen!!!hahahahahahaha)))))
Maar waarom nooit es iets op zaterdag of in de week op een treffelijk uur in de avond?
|
Hoi perle,
Wie weet of er nu ook jongere dames komen? Ach en als ze niet komen, dan geeft dat ook niet. Ik krijg zo best wat aandacht juist omdat ik de jongste ben en om mijn pakjes 
Volgende keer neem ik wel een sjaal oid mee, iig iets makkelijkers te breien.
Vervelend dat ze bij jou zulke rare tijden hebben gedaan, ze kunnen verwachten dat er mensen zijn die moeten werken en dus niet kunnen. Ik ben blij met deze tijden, van 7 tot 10 's avonds. Je bent klaar met eten en kan komen wanneer je wilt. Ideaal.
Is het niet iets om dat aan te kaarten bij die club/vereneging, de tijden veranderen??
|
|