Print Pagina | Close Window

kerststal (kameel)

Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Gezocht
Forum: Zoek je een patroon of blad zet het dan hier neer
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=6221
Print Datum: 30 April 2025 om 07:50
Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com

Onderwerp: kerststal (kameel)
Bericht van: griet
Onderwerp: kerststal (kameel)
Datum bericht: 12 Oktober 2008 om 09:59

hallo

ben op bezig met de kerst stal

maar nu roepen ze hier er moet ook nog een kameel in

nu zoek ik naar een patroon kameel

wie kan mij helpen

-------------
http://www.animaatjes.nl/mini-plaatjes/" rel="nofollow">

groetjes grietje

Antwoorden:
Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 12 Oktober 2008 om 10:14
Ik zal eens zoeken, want ik moet een Ark van Noach hebben, daar zal toch wel een kameel bij zitten. Trouwens, moeten die andere twee koningen dan lopen? En waar laten ze hun bagage van mirre, wierook en goud? Een schatkist of twee kamelenzakken heb je ook nog nodig. Wat ik ook miste bij die kerststal was de volle herberg, of in ieder geval de herbergier, maar ik heb hem misschien te snel bekeken.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.

Bericht van: Edith
Datum bericht: 12 Oktober 2008 om 11:22
En als je dan de kerststal compleet met drie kamelen, drie koningen en een volle herberg af hebt, heb je dan nog plek om te wonen?

Datum bericht: 12 Oktober 2008 om 13:07
Daar heb je die stal voor.

-------------

wat rozengeur.

Bericht van: Koningsdochter
Datum bericht: 12 Oktober 2008 om 16:59
KLOPT INDERDAAD. WE MISSEN EEN PAAR FIGUREN EN IK VRAAG ME ECHT AF WAAR DE SPINSTER ENZO VANDAAN KOMT. DIE KAN IK IN HET HELE KERSTVERHAAL NIET TERUG VINDEN. ENNE EEN PRIESTER BIJ DE TEMPEL. MET SIMEON EN ANNA. DIE HOREN OOK HELEMAAL BIJ HET KERSTVERHAAL. (OVERIGENS KOMEN DE OS EN DE EZEL IN DE BIJBEL WEER HELEMAAL NIET VOOR.) WISTEN JULLIE DAT ZELFS NERGENS IN DE BIJBEL VERMELD STAAT DAT JEZUS IN DE STAL GEBOREN IS? HIJ WERD IN EEN KRIBJE GELEGT. WAT OOK VERTAALD HAD KUNNEN WORDEN MET BROODDOOS. BOVENDIEN KAN HET HEEL GOED ZIJN DAT JOZEF EN MARIA ERGENS EEN HUIS GEVONDEN HEBBEN WAAR ZE WEL GASTVRIJ IN ONTVANGEN WERDEN. MAAR WAAR GEEN WIEGJE AANWEZIG WAS. DUS HEBBEN ZE SNEL EVEN EEN KRIBJE UIT DE STAL GEHAALD. ALS DE WIJZEN UIT HET OOSTEN KOMEN STAAT WEL DUIDELIJK DAT JOZEF EN MARIA IN EEN HUIS WAREN. MAAR DE TIJD TUSSEN JEZUS GEBOORTE EN DE KOMST VAN DE WIJZEN IS WAARSCHIJNLIJK ZO'N JAAR OF TWEE. HERODES BRACHT NIET VOOR NIETS ALLE KINDEREN VAN TWEE JAAR EN JONGER OM. MAAR DAT HOEFT HELEMAAL NIET ZO TE ZIJN. ZO IS HET OOK NIET ZEKER DAT DE ENGELEN HET ERE ZIJ GOD GEZONGEN HEBBEN. IN DE OUDE VERTALING STAAT DAT ZE HET ZEIDEN. IN DE NIEUWE VERTALING STAAT ER NIETS OVER ZEGGEN OF ZINGEN. ZE PREZEN GOD. HOE HET IN DE GRONDTAAL STAAT WEET IK NIET. IK KAN ALLEEN VERTALINGEN LEZEN. LEUK HE. HOE LANGER JE NAAR DAT KERSTVERHAAL KIJKT HOE MEER JE ONTDEKT DAT ER IN DE LOOP VAN JAREN STEEDS MEER BIJGEKOMEN IS. AL BLIJFT HET GISSEN. WANT WAAR KOMEN AL DIE VERHALEN VANDAAN. IS HET ECHT VERZONNEN OF ZIJN HET OVERLEVERINGEN VAN MENSEN DIE HET MEEMAAKTEN EN HET STEEDS DOORGEGEVEN HEBBEN.

-------------
Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!

Datum bericht: 13 Oktober 2008 om 08:53
Zo heb ik eens in een lezing gehoord, dat veel apostelen vrouwen waren, die in de tijd van de eerste kerkvaders en concilies onder de mat zijn geveegd, hun naam werd veranderd in een mannennaam.

Wat de vraag om een kameel niet allemaal kan losmaken!

-------------

wat rozengeur.

Bericht van: griet
Datum bericht: 13 Oktober 2008 om 09:34
Originally posted by griet griet wrote:

hallo

ben op bezig met de kerst stal

maar nu roepen ze hier er moet ook nog een kameel in

nu zoek ik naar een patroon kameel

wie kan mij helpen

hier is ook veel gepraat voor  de kerst stal dat er veel onbreekt

en dat ik de 3 koningenen pas op 6 jan er bij mag zetten

waar ben ik aan begonen

-------------
http://www.animaatjes.nl/mini-plaatjes/" rel="nofollow">

groetjes grietje

Bericht van: Koningsdochter
Datum bericht: 13 Oktober 2008 om 10:59
OH IK GELOOF HET DIRECT HOOR MAGTELT. DAAR ZIE IK DIE MANNEN WEL VOOR AAN. ER WAREN IN DE TIJD VAN DE BIJBEL OOK GENOEG BELANGRIJKE VROUWEN DIE WEL DEGELIJK EEN FLINKE VINGER IN DE PAP HADDEN WAT GELOOFS ZAKEN BETREFT. MAAR JA. EVEN NAVRAGEN IS EEN BEETJE LASTIG. DUS BLIJFT HET GISSEN.

-------------
Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!

Bericht van: esthertje
Datum bericht: 13 Oktober 2008 om 11:08

ik heb een patroontje van een kameell. ik weet niet hoe groot hij gaat worden.

ik stuur hem even door.

-------------

Bericht van: BreienHaken
Datum bericht: 13 Oktober 2008 om 15:15
sterker nog, de 3 namen van de koningen/wijzen (balthasar etc.) komen uberhaupt niet in de bijbel voor.

Heb wel vaak gehoord dat het meeste voortkomt uit de tijd van Keizer COnstantijn. Hij besloot het Christendom als godsdienst te kiezen. Veel gebruiken werden gefuseerd met het nieuwe geloof. Zo werd kerst voortaan in december gevierd (Jezus is in maart geboren) want dat viel samen met het zonnefeest etc. Ook mochten er maar 66 bijbelboeken uit gekozen worden. De rest is vernietigd of opgeslagen(stiekem veelal). zie o.a. de Nag Hammadi geschriften. Dus veel komt inderdaad voort uit verzinsels, traditie, oude gebruiken etc.

Datum bericht: 13 Oktober 2008 om 15:39
Wil je de hele Ark van Noach nu ook nog hebben? Er zitten kamelen, elanden, pinguins, everzwijnen, olifanten, schapen, duiven, vossen, neushoorns, krokodillen, schildpadden en slangen bij plus de familie Noach. Zo kun je dan met een gehaakte boom der kennis ook nog het paradijs uitbeelden. Ik zie ook nog een ooievaar! Als er nu nog iemand een haakpatroon van een woonboot heeft? Ik heb je mailadres en Ton zal moeten scannen, 2 x kleur en 6 zwartwit. Dat zal wel in één keer overgeseind kunnen worden.

-------------

wat rozengeur.

Datum bericht: 21 Oktober 2008 om 21:28
Grietje, ik heb je de Ark van Noach gemaild via Ton zijn computerm; hij heeft hem ook gescand. Heb je hem ontvangen?

-------------

wat rozengeur.

Bericht van: Mistig
Datum bericht: 13 November 2008 om 12:09
Grietje,
Er komt nog een kameel (tje) jouw richting gesloft.

Veel plezier er mee, Mistig.

-------------
Bloei daar waar je geplant wordt.

Print Pagina | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net