huidskleur wol
Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Patronen Hobbydoos
Forum Naam: Vragen
Forum: Heb je een vraag over een patroon stel hem hier
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=7003
Print Datum: 27 Juli 2025 om 02:14 Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com
Onderwerp: huidskleur wol
Bericht van: Guests
Onderwerp: huidskleur wol
Datum bericht: 07 December 2008 om 14:34
ik zoek wol om gezichten en handjes van huidskleur te breien;van coory heb ik al een tip gekregen.van poudre lamswol van phildar.maar dat vind ik tefijn omdat ik de rest met saskia van de wibra gebruik.dus voor nld 3.5.hier ben ik afhankelijk van de bergere en phildar en als ik er toevallig tegen aanloop.maaar mij voorraad is op.wie weet hier voor een oplossing.
groetjes puck
|
Antwoorden:
Bericht van: esthertje
Datum bericht: 07 December 2008 om 19:33
op dit moment gebruik ik de wol van de zeeman. de licht roze. hij is wel roze t.o.z. van echte huidskleur maar ik had het zelfde. bij onze wolwinkel hadden ze de goede kleur ook niet.
-------------
|
Bericht van: miep
Datum bericht: 07 December 2008 om 19:37
Ik gebruik regelmatig de 'bruin-beige' van de Wibra, is redelijk.
|
Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 07 December 2008 om 20:03
Ik wist vroeger wel een trucje om nylon kousen en panty's een huidskleur te geven en op te fleuren: in thee laten weken. Met wol en acryl heb ik het nooit geprobeerd. Je zou het eerst met een draadje kunnen proberen.
------------- Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur.
|
Datum bericht: 08 December 2008 om 09:39
bedankt voor de tips.
groetjes puck
|
Bericht van: Iris74
Datum bericht: 08 December 2008 om 11:41
Grappig, ik heb hetzelfde probleem, kan geen mooie huidskleur vinden. Haak met Phildar Licorne en met Sachenmaier cantata (geloof ik). Nu gebruik ik maar een lichtroze of zachte perzikkleur.
Groetjes
Iris
|
Bericht van: Eugenie
Datum bericht: 08 December 2008 om 11:57
de begeleidster van de breiclub heeft jaren geleden 12 conen met huidskleur laten maken in engeland. de conen zijn inmiddels allemaal verkocht. ik ben een van de gelukkige
-------------
 ~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~
|
Datum bericht: 08 December 2008 om 12:45
Als er een rode sok tussen de witte was belandt, krijgt alles wat wit had moeten blijven een prachtige lichtroze kleur. Maar dat gaat niet op voor witte acryl, helaas. Katoen misschien wel.
wat rozengeur.
|
Bericht van: breidje
Datum bericht: 08 December 2008 om 15:38
ik gebruik altijg creme kleurig acryl, omdat het rose wat ik hier kan kopen TE rose is
------------- wil 
|
Bericht van: Corry R
Datum bericht: 08 December 2008 om 18:51
Magtelt gaf het al aan,ik heb ook wel eens witte spullen in de thee gezet,krijg je nooit meer wit.Misschien kan je eens wat van de witte wibra door de thee halen.Heb dat ook wel eens met fiber gedaan,dat ging prima.
------------- https://www.hobbydoos.nl/boeken/'>Handwerkboek
|
Datum bericht: 08 December 2008 om 19:54
corry welke thee moet ik dank gebruiken,perzik of abrikozen,kersen,rooibos thee.
ik weet het echt niet.
groetjes puck
|
Datum bericht: 08 December 2008 om 19:59
Ik denk dat het echte thee met theine moet zijn, want al die andere theeën en tisanes bestonden in mijn jeugd amper.
wat rozengeur.
|
Bericht van: Dikky
Datum bericht: 08 December 2008 om 21:08
Volgens mij gewone ouderwetse zwarte thee. Dus je hoeft er geen smaakje aan toe te voegen.
------------- Groetjes,
Dorine
|
Datum bericht: 09 December 2008 om 10:12
het was ook een ontzettend flauw grapje van mij,maar soms heb ik dat nodig,sorry!!!!!!!!!!!
groetjes puck
|
Datum bericht: 09 December 2008 om 11:30
Bericht van: chantallekuh
Datum bericht: 09 December 2008 om 11:31
ik ben ook wel heel nieuwsgierig hoe dat kleuren met thee gaat.Zit net als puck met hetzelfde probleem...
En roze, is net te roze vaak.
groetjes van chantal
|
Datum bericht: 09 December 2008 om 11:44
Gewoon eerst met een kleine draad proberen en ons op de hoogte houden van je bevindingen, alsjeblief.
wat rozengeur.
|
Datum bericht: 09 December 2008 om 12:42
ik heb net rooibosthee gezet,en een draadje erin gedaan ,het hangt nu te drogen aan de schoorsteen.het smaakte lekker.nu het resultaat afwachten.
groetjes puck
|
Datum bericht: 09 December 2008 om 12:43
Smaakjes thee is vaak te licht van kleur,ben benieuwd naar het resultaat.
|
Datum bericht: 09 December 2008 om 12:48
ja maar dit is geen smaakjes thee,het is echte rooibos van Annique cafiene vrij en looizuurarm ze zeggen dat het goed is voor je darmen.
groetjes puck
|
Datum bericht: 09 December 2008 om 14:15
ik ben niet ontevreden over het resultaat,gaat het ook nog met gewonen thee proberen.
maar als je nu een hele knot moet doen,moet je die dan afwinden of op een andere manier,want anders krijg toch nog kleine witte stukjes??????????
groetjes puck
|
Bericht van: AmberV
Datum bericht: 09 December 2008 om 14:25
Ik denk uit elkaar halen.....of goed erin knijpen terwijl je het in de thee houd...anders krijg je denk ik inderdaad witte stukken erin
------------- I love my hobby's :-)
|
Bericht van: perle
Datum bericht: 09 December 2008 om 17:59
Mischien de wol op een streng winden? En hier en daar es de streng vastleggen met een draadje? Zoals je ze kan kopen in de handel?
Kan vast rond de leuning van een stoel gebeuren!
Alvast veel succes met het kleurtje!
-------------
|
Datum bericht: 09 December 2008 om 18:50
Ik zou er een streng van maken,zo lang mogelijk en dan flink heen en weer bewegen.
succes,het komt nu vast goed.
|
Bericht van: Dikky
Datum bericht: 09 December 2008 om 20:53
Was de thee ook goed voor de darmen van het draadje??? Nee flauw van me Puck, maar ik vond die smaakjes ook zo'n heerlijke opmerking. Ik zag het al helemaal voor me. Van de kersenthee een popje met kersrode wangetjes, de perzikthee een perzikzacht huidskleurtje en zo maar verder.....
Maar ik zou inderdaad de bol ook tot een streng maken. Enne... Ik ben ook benieuwd naar het resultaat.
------------- Groetjes,
Dorine
|
Bericht van: Breimuis
Datum bericht: 10 December 2008 om 01:28
Ik zou ook een streng maken maar de draadjes waar je ze mee vast legt niet te vast maken anders krijg je daar witte streepjes.
------------- Het is één maal per jaar moederdag MAAR ELKE DAG IS EEN FRUMMELBEESTENDAG
mijnBLOG
|
Bericht van: BreienHaken
Datum bericht: 10 December 2008 om 19:20
ik gebruik zalm van scheepjeswol. echt perfect vind ik zelf....moet binnenkort weer eens bijhalen...
|
Bericht van: Tinkerbel
Datum bericht: 11 December 2008 om 08:34
Wat ik een mooie huidskleur vind is kleurnummer 4 van Online Prima Linie 50. Deze is van acryl en een bol van 50 gr is 150 m lang. Ik haak hem met 3,5 en is heel goed te combineren met de Saskia van de Wibra die je gebruikt. Bij de Beekbergse Wolhal kost hij 1 euro per bol. Ze versturen ook...... Onderstaande baby heb ik met dit garen gehaakt.
http://imageshack.us" target=_blank rel=nofollow> 
Wat je ook kunt doen is een huidskleur stift demonteren en in water leggen, zodat de inkt in het water terecht komt, dan de wol erbij (heel losjes in een streng erin leggen, in laten trekken en laten drogen).
Hoop dat het je lukt!!!!
------------- Groetjes
|
Datum bericht: 11 December 2008 om 10:30
een schattige baby tinkerbelletje en weer goede tips van iedereen.bedankt weer laat jullie horen ,als ik zover ben
groetjes puck
|
Datum bericht: 11 December 2008 om 12:41
licorne van phlidar bestaat volgens mij ook niet meer!!!!

|
Datum bericht: 11 December 2008 om 12:43
knitalot
wat voor naam heeft de scheepjeswol van de zalmkleur????????
groetjes puck
|
Datum bericht: 11 December 2008 om 14:05
knitalot ik heb het gevonden,met hulp van mistig. nog bedankt.
groetjes puck
|
Datum bericht: 11 December 2008 om 15:07
ik bedoel tinkerbel dat ik het gevonden hebt.
bedankt en groetjes puck
|
Datum bericht: 11 December 2008 om 21:37
sorry heb het fout, was niet van scheepjeswol.
code is OnlPrim004
dus ik denk dezelfde als tinkerbel??
|
Datum bericht: 12 December 2008 om 12:41
het klopt knitalot,maar kan het helaas daar niet bestellen ze gaan niet verder dan belgie.en dan houd de wereld op.
groetjes puck
|
Datum bericht: 13 December 2008 om 18:12
even gekeken pelote, ik heb ook nog roma van scheepjeswol. nummer 1639. dat is 133 meter, naald 3,5. Vind ik heel erg lijken op die prima kleur...ook heel mooi!
|
Datum bericht: 13 December 2008 om 19:27
dank je wel knitalot.ga kijken,waar dat te krijgen is.ik had de online prima gevonden.maar voor 2 knotjes was er 6euro20 verzendkosten.en dat vind ik een beetje teveel van het goede.
groetjes puck
|
|