baby kleding
Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Gezocht
Forum: Zoek je een patroon of blad zet het dan hier neer
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=7168
Print Datum: 12 November 2025 om 04:35 Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com
Onderwerp: baby kleding
Bericht van: sandyvr
Onderwerp: baby kleding
Datum bericht: 22 December 2008 om 09:37
Heeft er iemand mooi patroontjes van kleding voor baby's?liefst nederlands Mijn zus en schoonzuster zijn beiden zwanger    en kreeg dus gisteren van men zus de vraag waarom ik niets voor haar brei dus heb beloofd dat ik voor de baby iets ga maken.moeilijke is dat we niet mogen weten dat het een jongen of meisje gaat zijn dus als jullie me uit de nood kunnen helpen? heb al bij garnstudio gekeken maar nog niets van dat ik zeg wauw buiten kleedjes en echt iets voor meisjes maar dat kan ik dan niet gebruiken natuurlijk
dank je wel voor de moeite
|
Antwoorden:
Bericht van: Ennas
Datum bericht: 22 December 2008 om 10:07
|
Ik zal na Kerst eens de boeken nakijken, heb wel het een en ander liggen. Zal er foto's van maken en je via mail doorsturen.
Maar het kan dus even duren voor je het hebt, deze weken zijn hier altijd hectisch en druk.
|
Datum bericht: 22 December 2008 om 12:02
hier ook denk overal dat het druk is
|
Bericht van: Petra T.
Datum bericht: 22 December 2008 om 12:19
Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 22 December 2008 om 17:11
Worden het zomerkindjes? Ik heb wel een aantal breibladen voor baby's, jongens en meisjes. Ik heb er ook één met een tweelingpatroon voor truitjes, baby lady en baby boy, dan heb je 50 % goed.
------------- Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur.
|
Datum bericht: 22 December 2008 om 18:56
|
lol , dat van men zus eind maart en van men schoonzus in juli
|
Datum bericht: 22 December 2008 om 21:57
Dat boekje Bijzondere breisels voor baby's is echt leuk. Renske heeft het (ik ook). Ik heb er balletschoentjes uit gebreid, alleen hoorde ik later dat ze niet in de smaak vielen.
wat rozengeur.
|
Datum bericht: 22 December 2008 om 22:05
ja daar heb ik dus ook bang van , je doet de moeite en dat ze het dan maar niets vinden omdat het zelf gebreien is.maar men zus zei dat ze van de week nog bij ons lma erover bezig was waarom ik niets voor haar baby wou breien3. dus bij deze willen we aan die vraag voldoen
|
Datum bericht: 22 December 2008 om 22:11
Je kunt ze een aantal patronen laten zien en dan stiekum noteren wat ze leuk vinden en wat niet. Roze voor meisjes en lichtblauw voor jongens schijnt helemaal uit te zijn. Maar bij ging het om de kleindochter van een buurvrouw van een vriendin, dus ik ken de jonge moeder niet en zij weet niets van mij. Mijn vriendin zei me dat ze de balletschoentjes niet leuk vond, maar ze zei niets over hoe lief de baby was ofzo, wat je toch vertelt na kraamvisite. Dus misschien was het niet naar de smaak van mijn vriendin en liggen ze in haar grijze container.
wat rozengeur.
|
Datum bericht: 22 December 2008 om 22:19
Ja dat zou ook goed kunnen dan want idd normaal wordt er dan toch wat verteld over hoe de baby is en zo vind het dan ook raar, misschien heeft ze ze idd niet eens laten zien dan . wel jammer van jouw werk dan
|
Datum bericht: 23 December 2008 om 14:57
Och, ik had ze met plezier gebreid en ga ze zeker nog eens maken. In dat boek staan leuke schoentjes, een deken, broekjes en truitjes, jurkjes en ik geloof ook een deken en een knuffel. Het leukste is om een heel klein kleertje te maken, ik zal eens mijn Marie Claire boekje opzoeken, daar stond maat 44 in. Bedoeld voor een premature baby, maar de meeste pasgeborenen zwemmen in maat 50. Tenzij ze als reus van 9 pond ter wereld komen. Verheug je je al als dubbele tante?
wat rozengeur.
|
Datum bericht: 23 December 2008 om 20:06
ja dat zou lief zijn  ja ik verheug me er zeker op om nog eens twee keer tante te worden . keilief zo dikke buiken  nog een drie maanden geduld nu en het eerste wordt geboren en is het ook het eerste voor men zus .mijn schoonzuster heeft al een zoontje van nog geen jaar .gaat het lekker druk krijgen maar is wel plezant
|
Datum bericht: 23 December 2008 om 20:46
Dus je was al tante, dan wordt je triple tante. Nu maar hopen op tenminste één meisje, dan kun je kleertjes en poppenkleertjes maken.
wat rozengeur.
|
Datum bericht: 23 December 2008 om 21:13
ja daar hoop ik dus sterk op laat er aub een meisje bij zijn . heb gisteren keimooie wol gekocht maar echt iets voor een meisje ,wil er een dekentje van maken en nu maar hopen dat er één meisje bij is. zag het gisteren in de lidll liggen kon er niet aan weerstaan zo'n leuke snoepkleurtjes prachtig gewoon en lekker zacht ook nog eens 
|
Datum bericht: 24 December 2008 om 01:09
Wat denken jullie van drops 17-16 lijkt me iets dat voor beiden kan
groetjes 
|
Datum bericht: 24 December 2008 om 19:03
Als je in het Engels kunt breien, heb ik een heel leuk boekje voor je van het boekenfestijn. Het heet Knit Baby Head & Toes en er staan alleen mutsjes en petjes en sokjes in. Ik kon het niet laten liggen, maar ik ben te lui (o nee, zuinig met mijn energie) om te leren Engelse patronen te lezen. Ton zal morgen in ieder geval een truitje maat 44 voor je scannen. Het is raglan en kan voor jongens en meisjes. Daar score je altijd mee bij jonge moeders.
wat rozengeur.
|
Datum bericht: 24 December 2008 om 19:38
ah dat zou heel lief van je zijn magtelt 
|
Datum bericht: 24 December 2008 om 22:43
Ik heb nog even een heel dom vraagje. Als er sprake is van Drops patronen zwijg ik altijd maar. Want ik weet niet hoe je een bepaald patroon zoals b.v. 17-16 opzoekt.
wat rozengeur.
|
Datum bericht: 24 December 2008 om 23:08
geen domme vraag hoor
dan toets je bij patroon zoeken drops nr 17 patroon nr 16
zo werkt dat staat linkse kant van de begingpagina.hieronder een kopie van de site | Zoek direct een patroon
|
|
Kies DROPS categorie
|
|
|
|
Toets DROPS nr.
|
|
|
|
|
Toets patroon nr.
|
< |
|
Bericht van: monica
Datum bericht: 26 December 2008 om 08:14
het patroon is wel heel snoezig maar de kleur misschien meer voor een jongen, maar als je op de kleuren kaart van de fabel kijkt zijn er ook leuke kleurtjes die je voor jongens en meisjes kan gebruiken.
------------- groetjes janny
|
Datum bericht: 26 December 2008 om 12:12
|
dacht van mss een bloem erbij te haken en als het een meisje zet is ik die erop. samen met een mini baretje als het hoetje met ook een bloempje
|
Datum bericht: 26 December 2008 om 16:42
Ik heb je het minitruitje gemaild. Mocht je het Engelse boekje willen hebben, dan heb ik een postadres nodig.
wat rozengeur.
|
Datum bericht: 26 December 2008 om 16:48
dank je wel Magtelt heb het truitje goed ontvangen
dank u voor het werk dat je erin steekt  
groetjes sandy
|
Datum bericht: 27 December 2008 om 12:56
Het was niet veel werk, ik moest alleen mijn huisband opzij biggen en die is heel wat groter en zwaarder dan ik.
wat rozengeur.
|
Datum bericht: 30 December 2008 om 22:12
|
Bij Annie's Attic hebben ze vandaag (dinsdag)als gratis patroon schattige gehaakte tassen met leuke applicaties erop. 1 met een badend beertje, de andere met een poesje.
Volgens mij mocht deze link wel, anders verwijder ik hem wel: http://www.anniesattic.com/free_pattern_day/index.html
Mocht je dit bericht morgen (woensdag) pas lezen en het patroon willen zien, ik heb het opgeslagen en kan het je doorsturen.
(voor andere nieuwsgierigen heb ik ze natuurlijk ook )
|
Bericht van: pppetra
Datum bericht: 30 December 2008 om 22:29
een katoenen mutsje voor op het hoofd, een klein dekentje om over het kind te leggen in de wandelwagen of in de wieg
voor komende winter een muts met bijpassende sjaal en wanten
natuurlijk zijn er slofjes en knuffels
voor truitjes raad ik je aan om niet onder maat 86 te breien (ze gaan in een half jaar door 4 maten als ze mini geboren worden, de allerkleinste maat past na drie weken al niet meer)
|
Datum bericht: 30 December 2008 om 22:29
|
hoe sla je dat eigenlijk op ?
|
Datum bericht: 30 December 2008 om 22:30
ja een dekentje denk ik ook aan om te breien komt altijd van pas
dank je voor de tip petra
|
Datum bericht: 30 December 2008 om 23:43
|
sandyvr wrote:
hoe sla je dat eigenlijk op ? |
Bedoel je de patronen van annie's attic?
Ik selecteer de tekst altijd door aan het begin van de tekst te staan, linkermuisknop indrukken en naar beneden slepen. De tekst wordt dan blauw. De knop loslaten en de rechtermuisknop indrukken. Je krijgt dan een aantal opties: je kiest kopiëren.
In Word kies je bewerken; plakken. De tekst van de site komt dan in Word te staan. Daarna opslaan.
Hoop dat het zo duidelijk is, anders hoor ik het wel.
|
Datum bericht: 31 December 2008 om 00:05
dank je wel is opgeslagen nu
dank u voor de hulp 
|
Datum bericht: 31 December 2008 om 11:18
Je kunt ook een hele tekst tegelijk opslaan met Ctrl A-Ctrl C. Dan kun je hem ergens anders zetten met Ctrl V.
En Sandy, het Hoedjes en Voetjes boekje is onderweg, eergisteren naar het postkantoor gebracht. Het kon door de brievenbus, dáár wel, bij de supermarkt lukt het alleen een dun envelopje erdoor te wringen, maar dat zal na 2 januari wel weer over zijn. Dat stomme vuurwerk, onze katten kwamen telkens stinkend naar kruit binnen en ze zijn wat van slag. We hebben de kattenluikjes maar vast gesloten.
wat rozengeur.
|
Datum bericht: 31 December 2008 om 11:35
ocharme
dat is echt niet fijn, waar ik woon heb ik daar weinig last mee ,algoed.heb ook drie katten maar zijn meestal binnen gaan niet zo graag buiten .
dank je wel voor het boekje hoor ben eens benieuwd wat moois ik daar uit kan maken  
|
Datum bericht: 31 December 2008 om 12:54
Er stond een narrenkapje in met belletjes. Moet het kindje natuurlijk wel vóór carnaval in de wieg liggen.
De kat die we in de zomer hebben laten inslapen, Be-Bob was een echte buitenkat. Wij zeiden altijd "Als het vriest, halen we hem binnen", maar dat regelde hij zelf wel met het kattenluikje. Hij lag het liefst in de voortuin in een zelfgemaakt holletje tussen de struiken. En voor als het regende stond er een grote chipsdoos met een plastic mandje met gebreid binnenwerk onder de carport, want zelfs dan kwam meneertje niet altijd binnen.
Maar als wij in de achtertuin zaten, kwam hij bij ons zitten. En hij kwam wel geregeld een fikse dosis knuffels halen, bijvoorbeeld als ik zat te ontbijten, lekker op mijn fleece ochtendjas. Hij vond het ook heerlijk als wij, buren en folderbezorgers hem even oppakten en met hem praatten. Ja, hij wordt zeer gemist.
wat rozengeur.
|
Datum bericht: 31 December 2008 om 15:46
ja als je een huisdier moet afgeven is dat altijd heel erg en zo'n beestje wordt echt wel gemist heb ook twee kittens moeten afgeven heb er weken van afgezien mijn klein lief angeltje en mijn dochter haar ariel. geen van beiden hebben een jaar mogen worden . heb sindsdien ook geen poes meer bijgekocht, deed te veel pijn .
|
Datum bericht: 06 Januari 2009 om 17:53
amai magtelt dank je wel zeg, de boek is in perfecte staat hier aangekomen
wat een prachtig boek 
|
Datum bericht: 06 Januari 2009 om 18:45
Ja, ik vond het heel mooi en kon het niet laten liggen op de tafel van het Boekenfestijn. Maar ik wist toen eigenlijk al dat ik er niets mee ging doen. Ik lees nog wel Engels, als het moet, maar ik ben toch een beetje te lui om Engels te haken en breien.
Als je trouwens echt graag een jurkje wilt maken, zou ik het gewoon doen. Er is toch 50 % kans dat het een meisje wordt bij een van beide, en anders komt het jurkje later wel van pas.
wat rozengeur.
|
Datum bericht: 06 Januari 2009 om 20:17
|
Ja zou echt graag een jurke doen is zo lief en schattig en zoals je zegt kan er iemand vast een plezier mee doen
|
|