Print Pagina | Close Window

een korte voorstelling

Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Patronen Hobbydoos
Forum Naam: Vragen
Forum: Heb je een vraag over een patroon stel hem hier
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=767
Print Datum: 27 September 2024 om 13:59
Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Onderwerp: een korte voorstelling
Bericht van: liesje
Onderwerp: een korte voorstelling
Datum bericht: 25 Oktober 2006 om 20:02

graag wil ik me even voorstellen.Ik ben lies(je) 28 jaar en woon in limburg. Ik ben opvoedster van opleiding.Sinds september 2006 ben ik begonnen aan een opleiding bejaardenanimator.Ik ben iemand die heel graag creatief bezig ben met vanalles.Met handwerken heb ik niet zo veel ervaring.Ik hoop via deze site in contact te komen met mensen die me hier wat kunnen inwijden.

 




Antwoorden:
Bericht van: Corrie
Datum bericht: 25 Oktober 2006 om 20:10
Leuk dat je hier ook lid bent geworden welkom en gezellig

-------------
Hou de eer aan jezelf


Bericht van: liesje
Datum bericht: 25 Oktober 2006 om 20:11

Hallo,

Voor school heb ik als opdracht gekregen een kleine map te maken met handwerken die voor licht tot matig dementerende bejaarden kunnen dienen en handwerken die voor verstandsterke bejaarden met een fysieke handicap kunnen dienen.Omdat ik zelf niet zo veel van handwerken afweet,zou ik willen vragen als iemand een ideeetje heeft me dit door te sturen

alvast bedankt

groetjes liesje



Bericht van: Corrie
Datum bericht: 25 Oktober 2006 om 20:14
Zal niet makkelijk zijn hoor? mijn lieve paps was dement en daar zat een vrouw ( dat vergeet ik nooit meer) met een borduurwerk op haar schoot werd niets aan gedaan , wel een naald en een draad maar verder niets helemaal niets.

-------------
Hou de eer aan jezelf


Bericht van: Syl***
Datum bericht: 25 Oktober 2006 om 20:47

Hoi Liesje,

Gezellig iemand uit limburg erbij, ik woon in Venlo. Werk toevallig ook met oudere. Zal eens nadenken, over ideeen.

groetjes Syl



-------------
Groetjes Syl


Bericht van: liesje
Datum bericht: 26 Oktober 2006 om 20:56

Hallo,

Bedankt Corrigami en Syl voor de snelle reacties.

I.vm de handwerkjes voor dementerende zouden eenvoudige breiwerkjes(rechte lapjes) en eenvoudige haakwerkjes voor deze doelgroep haalbaar zijn.Ook pomponnetjes maken en naaiwerkjes op groot stramien zou nog kunnen lukken.Dus eenvoudige poppetjes ... zou kunnen.Het probleem is dat ik geen concrete patronen ,voorbeeldjes,ideeen van eenvouidige handwerkjes vind.De meeste zijn te moeilijk.Stempelen met textielverf zou voor de verstandsterke bewoners met fysieke handicap wel lukken.

Syl,ik ben er vergeten bij te zeggen dat ik van belgisch limburg kom.Ik woon kort bij Hasselt ongeveer 45 min. rijden met de auto van Maastricht.

groetjes liesje



Bericht van: Syl***
Datum bericht: 26 Oktober 2006 om 20:59
Oke, is iets verder dan Venlo

-------------
Groetjes Syl


Bericht van: Ratlover
Datum bericht: 27 Oktober 2006 om 06:10
Misschien kun je een pannelapje laten breien. Dus gewoon een vierkantje, al dan niet met patroontje.

-------------
Groetjes van Lieke

http://breisels.web-log.nl" rel=nofollow>Neem eens een kijkje in mijn weblog


Bericht van: cormout
Datum bericht: 27 Oktober 2006 om 17:11
Zouden ze misschien ook op dat plastic canvas kunnen broduren, dat is ook vrij grof, kan met een dikke naald en met wol of katoen.

Als ze rechthoekige lapjes kunnen breien, kun je er van die schwatsies (of zoiets) van maken.

Groetjes Cormout


Bericht van: tdv
Datum bericht: 27 Oktober 2006 om 17:50
hallo welkom hier


Bericht van: Erika1984
Datum bericht: 07 November 2006 om 11:20

hallo...

Ik denk dat het borduren op plastic canvas wel moet lukken. Ik werk zelf ook met ouderen en daar doe ik het zelf ook mee. Er staan veel voorbeelden op www.knutselcor.nl Leuk om daar eens op te kijken. Succes



-------------
Vriendelijke groeten Erika de Jong


Bericht van: corine
Datum bericht: 07 November 2006 om 16:51

Welkom bij de club

Groetjes Corine.



-------------


Bericht van: Trientsje
Datum bericht: 07 November 2006 om 19:06

Welkom bij de club. Ik ben ooit begonnen als bejaardenverzorgster en viel dan regelmatig in als onze activiteitenbegeleidster ziek was of met vakantie. Dat kon toen nog allemaal, alleen omdat ik er al behoorlijk lang werkte en gek van handwerken was. Dit is natuurlijk al wel meer dan 20 jaar terug maar ja, ook toen waren er al dementerende mensen die we bezig mochten houden.

Enfin, we lieten dan de lichtdementerende mensen lange lappen breien en maakten daar tochtslangen van of poppen. Alleen bij poppen moest je opletten hoeveel pennen ze van welke kleur maakten. Dan aan elkaar naaien en ja ... hoe leg je dat uit ... in de lengte naaien zodat er dan twee benen komen en een bovenstuk van de broek, het boveneind met halverwege twee armen en een gezicht. Ik hoop dat ik me duidelijk genoeg maak .. anders hoor ik het wel.

Trientsje


-------------
Trientsje



Print Pagina | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net