Print Pagina | Close Window

wat eten we vanavond ?

Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Koffiecorner
Forum: even bijkletsen
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=7724
Print Datum: 10 Juni 2024 om 03:09
Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Onderwerp: wat eten we vanavond ?
Bericht van: dine
Onderwerp: wat eten we vanavond ?
Datum bericht: 28 Januari 2009 om 17:24

Tijdens het koken vroeg ik me af hoe groot de verschillen in eetgewoonten zijn tussen Belgie en Nederland. Daarom wat hebben we gekookt vanavond ?

Ik zal als eerste beginnen :

courgettesoep

cordon bleu met gekookte aardappelen en gestoofde prei

stukje fruit naar keuze

smakelijk !




Antwoorden:
Bericht van: mineke.j
Datum bericht: 28 Januari 2009 om 17:31
Ha, ik had weinig tijd om te koken want ik had een extra vergadering en ga vanavond sporten. Ik heb dus bij de slager tegenover mijn werk een portie kant-en-klare macaronie gekocht en dat opgewarmd. Het was erg lekker ... nu even laten zakken en dan aan de sport. En vanavond als ik terugkom aan de brei!


Bericht van: chantallekuh
Datum bericht: 28 Januari 2009 om 17:53

hoi allemaal,

ik ga vanavond witlof met gerookte spek en kaas en rijst uit de oven eten, met als toetje yoghurt met appel en stukjes peer.Simpel,maar wel lekker!!

enne dine, klinkt bij jou ook erg lekker haha!!!

smakelijk eten allemaal!!

groetjes van chantal



Bericht van: chrisje
Datum bericht: 28 Januari 2009 om 17:57

ik ben belgje maar eet meestal "nederlands" (voor zover dat bestaat, hihi!) want ik koop gewoonlijk mijn eten bij Albert Heyn achter de hoek...

vandaag een visje gebakken met gebakken aardappeltjes en tomaten, oh ja en ook courgette-soep zoals bij dine!



Bericht van: WITJE
Datum bericht: 28 Januari 2009 om 18:02

hier deze avond

bloemkool met gekookte aardappels en een vleesbroodje

en dessert chocoladepudding



-------------
witje


Bericht van: Eeyore82
Datum bericht: 28 Januari 2009 om 18:05
Moest je dat nou net vandaag vragen Dine? Ik heb een luie dag dus manlief kookt (patat of een loempia bij de chinees)

Groetjes Marije




Bericht van: chrisje
Datum bericht: 28 Januari 2009 om 18:20

hihi, marije, geweldig toch!!! hier ook luie dagen hoor! (alleen even braaf eten nu, want de jeans gaat weer eens niet meer dicht... Even gezond tot die weer toe gaat, proest!)

 



Bericht van: amandel
Datum bericht: 28 Januari 2009 om 18:25

Ik heb lekker gewokt, op de skottelbraai in de keuken. zomers doen we dat buiten, maar ik heb een lekker groot gasfornuis met wokbrander dus dat gaat ook super binnen.  Kipfilet, chinese wokgroenten , wokkie,s (kleine blokjes aardappeltjes)

bananenyoghurt toe.



-------------
Creatieve mensen hebben geen rommel, creatieve mensen hebben overal ideeen liggen.


Bericht van: Molemieke
Datum bericht: 28 Januari 2009 om 18:26

Wij eten zodadelijk (als manlief onder de douche uit wil komen) broccolisoep, gebakken aardappelen met wortelen&erwten en een chipolata.

En ik heb gisteren lekkere bloedappelsienen op de markt gehaald mmm...

Groetjes Daisy

 



-------------
http://molemiekeshobby.blogspot.be/" rel="nofollow - http://molemiekeshobby.blogspot.be http://molemiekesnaaiblog.blogspot.be/" rel="nofollow - http://molemiekesnaaiblog.blogspot.be


Bericht van: tikoes
Datum bericht: 28 Januari 2009 om 18:38
IK had vanavond een gemakkelijke avond: spinazie met vega-sate-balletjes en zelfgemaakte griesmeelpudding na.


Bericht van: miep
Datum bericht: 28 Januari 2009 om 18:42
Op woensdag altijd makkelijk in verband met late afloop van de voetbaltraining. Deze keer supergehaktballen en verder niks.


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 28 Januari 2009 om 19:34
Chili con carne met witte bonen in tomatensaus en een blikje maisfantasie, gehakt en Knorrmix. Sla met tomaat en stukjes noot en brie. Toetje: bitterkoekjespudding. Er is nog een kliekje, waar ik morgen soep van maak voor de lunch.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: odette
Datum bericht: 28 Januari 2009 om 20:31

Wij aten brocolli met macaronie, kip in een tomatensausje. Vla en ijs toe.

Ik zou niet weten of er een (groot)verschil tussen de belgische en de nederlandse keuken.



-------------
odette


Bericht van: new.houses
Datum bericht: 28 Januari 2009 om 22:22

Ik heb ook géén idee of er veel verschil is tussen de beide keukens, wat ik tot nu toe hier op het menu zie staan vind ik niet echt Belgisch of Nederlands.

Wat mij wel opvalt is dat er op een doordeweekse dag een driegangenmenu wordt geserveerd, bij ons thuis is dat eigenlijk alleen in de weekenden als er visite is of als er buitenshuis wordt gegeten.

Wij aten vanavond een gepaneerde haaskarbonade, gekookte aardappelen en de kinderen hadden spercieboontjes als groente, de ouders spruitjes. Ieder heeft zo zijn/haar eigen toetje, dit keer yoghurt of vla.

Heb wel gelijk weer een paar lekkere ideeen opgedaan voor de komende dagen, is toch ook altijd weer een probleem, gezond, snelle maaltijden verzinnen.



-------------
groetjes Daisy


Bericht van: Eesther
Datum bericht: 29 Januari 2009 om 07:57

Wij hebben spagetti gegeten.
Was al een tijdje geleden dus weer extra lekker.

Vanavond eten we patat.
Dat is meestal op Donderdag.
Aangezien ik dan de hele dag weg ben met de kinderen naar me moeder om te zwemmen.

 



Bericht van: tikoes
Datum bericht: 29 Januari 2009 om 08:20
Wat eten we vandaag....................
De laatste tijd heb ik geen zin om uitgebreid te koken. Koken WAS mijn hobby.

Vandaag eten we: entrecote en rode bieten / sperciebonen.


Bericht van: breigek
Datum bericht: 29 Januari 2009 om 10:48
wij eten vanavond gebakken aardappelschijfjes met champignons, spekjes en groetemix. met als toetje vla of ypghurt


Bericht van: pralientje
Datum bericht: 29 Januari 2009 om 11:22
We eten vanavond spagettie dat is snel klaar want ik ga een kruisje geven aan mijn gebuur vrouw

-------------
https://www.hobbydoos.nl/patroon/'>Gratis Patronen


Bericht van: Ennas
Datum bericht: 29 Januari 2009 om 13:07

Gisteren hadden we tortilla, vandaag stamppot rauwe andijvie met spekjes erdoor met worst.



Bericht van: dine
Datum bericht: 29 Januari 2009 om 13:26

Vandaag : 

rest van de courgettesoep

kippenfilet gevuld met rauwe ham en appelschijfje

ijsje/yoghourt naar keuze

Nadine

Ik heb al een verschilletje ontdekt...Daisy noemde dit een 3-gangen menu, bij ons in Belgie spreken we van een 3-gangen menu als er een voorgerecht bij is en een uitgebreider dessert. Bij de meesten van ons hoort soep er gewoon bij (vooral in de winter). En eerlijk gezegd : dessertjes eten wij (bij mij thuis) zelden

Nadine



Bericht van: Nousje
Datum bericht: 29 Januari 2009 om 13:36
wat we eten:

Gisteren lekker makkelijk omdat manlief op zijn werk een pizza ging eten. Dus hebben wij lekker ovenfrietjes gegeten met een schnitzel en worteltjes. En na had mijn zoontje een yoghurt toetje met smarties (waarvan ik de roze kreeg).

Voor vanavond heb ik nog geen idee...straks eens in de kasten en vriezer kijken

-------------
groetjes anouschka


Bericht van: Mistig
Datum bericht: 29 Januari 2009 om 15:04

Vega burger, erwtjes & worteltjes, gekookte aardappelen. Wat eten we, dat doet bij mij een vraag opkomen, in de jaren 80 heeft in een Nederlands damesblad een recept gestaan : Hot Onions. Is er heeeeeeel misschien een van de hobbydoosjes die dit recept voor me heeft ?? Groetjes Mistig

 



-------------
Bloei daar waar je geplant wordt.


Bericht van: Hetteke
Datum bericht: 29 Januari 2009 om 16:26
Hier vanavond bonensoep.
Groetjes Hetty.


Bericht van: *kathy*
Datum bericht: 29 Januari 2009 om 17:16
hier komt straks een pannetje boerenkool binnenwandelen denk ik, anders is het zuurkool


Bericht van: winter61beer
Datum bericht: 29 Januari 2009 om 17:21

WIJ ETEN VANAVOND SPRUITKOOL,GEKOOKTE AARDAPPELEN,BOOMSTAMMETJE EN KWARK MET FRUIT ALS DESERT,GROETJES VAN DIANA.



Bericht van: chrisje
Datum bericht: 29 Januari 2009 om 17:40

wij eten broccolisoep, aaradppelpuree met worteltjes en koteletjes (heet dat in NL ook zo?)

Toetje is griekse yoghurt (mjam!!! ) met fruit



Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 29 Januari 2009 om 17:50
Ja hoor Chrisje, koteletjes of karbonaadjes. Ik noem een kattenachterpoot ook een karbonaadje, als hij sierlijk in de lucht gestoken wordt om een niet nader te noemen plekje te wassen.

Wij hadden het kliekje van gisteren met sla, want ik stortte vanmiddag net voor de lunch in, koorts, hoofdpijn. Na een paar uurtjes in bed met een aspirine, een kruik en het derde deel van "De beproeving, eindbestemming", ging het wel weer en ben ik beneden gaan zitten zwoegen op mijn 3e sok. De rode komen spoedig op Mijn creaties te staan.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: Iris74
Datum bericht: 29 Januari 2009 om 17:53

Hoihoi,

 

Wij eten lekker makkelijk, een Jagerburger, met sla, komkommer en andere rauwkost en aardappelkroketjes / aardappelballetjes in de oven. De kinderen zijn er gek op!! En als toetje.....Sesamstraatyoghurt, haha!!!

En morgen 'kookt' ook mijn manlief, dus dat wordt patat, haha!



Bericht van: catharina
Datum bericht: 29 Januari 2009 om 17:56

Geweldig je opmerking over de poes Magtelt.

Ik zei het vroeger tegen de knderen als ze uit bad kwamen.Lekker kluiven aan hun mollige beentjes.



-------------
Groetjes Catharina



Bericht van: dine
Datum bericht: 29 Januari 2009 om 18:01

Diana, wat is een spruitkool ??? Klinkt heel leuk..Ik vraag mij af onder welke naam wij dit kennen ..

Nadine



Bericht van: dine
Datum bericht: 29 Januari 2009 om 18:16

Chrisje, heb jij vandaag 2 koteletjes bij je beenhouwer gekocht ? Stilletjes gevraagd en is er niemand beginnen lachen ???

Ter verduidelijking voor de nederlandse dames. Bij ons in Belgie is er een nieuwe reeks op tv over een beenhouwersfamilie. Hilarisch en toch zo herkenbaar....Elke aflevering komt er een 'geheimpje' uit. Er komt regelmatig een nederlandse mevrouw om 2 koteletjes en zij wil alleen door de beenhouwer zelf besteld worden.Een paar weken geleden bleek dat na elk bezoekje van deze mevrouw onze beenhouwer steeds een boswandeling maakt met de hond. Zijn lichtjes gehandicapte broer had een mini-cameraatje gekocht en op de rug van de hond bevestigd, zomaar om de wandeling te bekijken op dezelfde manier als de hond die beleefd. Wat blijkt nu : de beenhouwer is een bospoeper.....(koteletjes waren het geheime seintje...)

Als je weet dat er elke week 1 miljoen vlamingen naar deze reeks kijken begrijp je wel dat veel vrouwen beginnen te glimlachen als ze koteletjes bestellen... bij hun beenhouwer.

Oh ja, in het weekblad Humo vroeg men zich af, stel dat deze reeks in nederland uitgezonden wordt ,zou men dan het woord bospoeper behouden of vervangen door woudneuker..

Nadine  



Bericht van: winter61beer
Datum bericht: 29 Januari 2009 om 18:48
HOI DINE,WAT DACHT JE VAN SPRUITJES,GROETJES VAN DIANA.


Bericht van: dine
Datum bericht: 29 Januari 2009 om 18:58

Ja, ja Diana ...in Belgie houden wij dat gescheiden : spruiten en kolen ( zoals vlamingen en walen zeker )

Nadine



Bericht van: pralientje
Datum bericht: 30 Januari 2009 om 09:26
Vanavond zijn het bij ons pannekoeken ,ik kan maandag geen maken dan moet mijn zoon gaan basketten training

-------------
https://www.hobbydoos.nl/patroon/'>Gratis Patronen


Bericht van: Eesther
Datum bericht: 30 Januari 2009 om 13:13

Vanavond eten wij gebakken aardappels met worst en groente nog even kijken.

 



Bericht van: culimieke
Datum bericht: 30 Januari 2009 om 15:42
piep
culimieke zal t ook is zeggen se

ik maak een ciabattabroodje met rucola, gebakken kippeblokjes, parmaham, tomatenpesto, parmezaanschilfers en een caeserdressing.

knuf mieke

ps; recept komt straks wel op blogje

-------------
[URL=http://imageshack.us][img]


Bericht van: Eeyore82
Datum bericht: 30 Januari 2009 om 16:39
Gebakken krieltjes en broccolie schotel (met gehakt, tomaat en kaas in de koekenpan klaargemaakt).
Ik lus eigenlijk geen broccoli, dus gooi ik er zoveel mogelijk andere dingen doorheen.

Vandaag heb ik zelf de boodschappen met de auto gehaald (heb mijn rijbewijs net en ik kan nog niet inparkeren )
Dus ik ben best wel trots op mezelf (al ben ik naar het rustigste winkelcentrum gereden wat ik ken en dat is niet degene die een minuutje bij ons vandaan is)

Groetjes Marije


Bericht van: chrisje
Datum bericht: 30 Januari 2009 om 17:33

Chrisje, heb jij vandaag 2 koteletjes bij je beenhouwer gekocht ? Stilletjes gevraagd en is er niemand beginnen lachen ??? vraagt dine...

nee, hihi, ik heb ze laten meebrengen door manlief...

Deze avond een ovenschotel en biefstukje gegeten, vanaf morgen gaat het "sonja"-tijdperk hier in...  Is weer 8kg bij en ik voel me niet zo lekker meer in mijn vel... Is er trouwens iemand die dat dieet ook gevolgd heeft???

Heb net het boek geleend van een vriendin, en ik schrok wel een beetje...  Het lijkt me wel weinig...  Maar ja, proberen dus maar...

Dus even of-topic, maar is er hier een Sonja Bakker-expert op het forum????



Bericht van: marianneke
Datum bericht: 30 Januari 2009 om 18:28
Heb vandaag zelfgemaakte tomaten-groentesoep gegeten met brood.


Bericht van: dine
Datum bericht: 30 Januari 2009 om 18:47

Chrisje,

Ik zal mijn zoon maar niet bij jou laten komen eten, hij heeft nl. een vetrijk dieet meegekregen. Hier geldt de leuze : hoe vettiger, hoe prettiger !!! Overal, maar je maar kan boter, volle melk en room ondermengen. Extra portie mayonnaise bij slaatjes, volle zuivelprodukten, zeker geen light. Reden : hij is op 6 mnd tijd 13 kg afgevallen (van 65 naar 52 kg).

Daarnet is mijn andere zoon thuisgekomen van school met de leuke mededeling: mam ik hoef niet te veel warm eten te hebben, heb al op school iets te veel gegeten : carpaccio (2 porties !),  consommé, eendenfilet met appelsiensaus en creme brulé.  

Dus vanavond enkel kalkoenschnitzel, broccoli en gekookte aardappelen voor 3 personen (echtgenoot is stoofvlees met frietjes aan het klaarmaken op het werk) '.



Bericht van: chrisje
Datum bericht: 31 Januari 2009 om 09:49

ik kijk even in mijn boekje, haha! wij eten blijkbaar "aardappelen, bloemkool, tartaar en een bakje rauwkost met yoghurtdressing" (iekes die dressing mogen ze al houden)

ben eens benieuwd hoe lang dit goed gaat, omdat ik niet zo'n volgzaam type ben , is dit echt een dubbele uitdaging!



Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 31 Januari 2009 om 10:08
Ik zou de yoghurt gewoon als toetje nemen en de rauwkost aan de cavia geven. Ik heb een hekel aan die strikte diëten, geen Sonja Bakker voor mij. Mag je wel een sausje over de bloemkool? Ik bedelf bloemkool, spruitjes en broccoli altijd onder de kaassaus, anders krijg ik het niet weg.

Er was een opmerking over toetjes. Vroeger thuis hadden wij altijd een toetje met melk of yoghurt, en mijn moeder deed in diverse groenten een klont boter. Toen vet in de ban werd gedaan, ben ik daarmee gestopt. Maar laatst heb ik een tv serie gezien en het boek ervan gelezen: The truth about food, en daar heb ik geleerd dat melkproducten helpen cholesterol af te breken en af te voeren en dat boter in sommige groenten zorgt dat je de vitamines beter opneemt. De oude manier was dus niet zo gek.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: chrisje
Datum bericht: 31 Januari 2009 om 18:20

ja, magtelt, die Sonja is voor mij ook een grote uitdaging, haha! blijkbaar zijn wij uit hetzelfde hout gesneden!  Maar juist daarom ga ik het toch proberen, is eens iets anders, hé: doen wat een ander zegt, haha!

Vandaag viel reuze mee, en ik heb niet al te veel "gesjoemeld"...

Morgen eten we bietjes en kip met aardappelen... Ik heb dat nog NOOIT gemaakt of gegeten zelfs... Ik vond in de AH een bak met "gekookte biettjes"... Zal dat wel zijn zeker???  En wat nu aan te vangen met die dingen??? Moet je die nog stoven of gewoon opwarmen, of????



Bericht van: Ennas
Datum bericht: 31 Januari 2009 om 18:50
Ik zit nu te smikkelen van een zelfgemaakte pizza. De ene helft heb ik belegd met broccoli, tomaat en champignons en de andere helft met ananas, blokjes ham en geraspte kaas.


Bericht van: licht
Datum bericht: 31 Januari 2009 om 19:15

Hoy allemaal,

Wj eten in het weekend altijd makkelijk , moet de hele week al koken , Vandaag heel gewoon opgebakken aardappelschijfjes met met gemengde sla en visstiks . als toetje yogurt met nootjes .

Zondag eten we nassie uit een bak ha ha ha ziet er wel lekker uit .Maandag ga ik weer aan het serieuse werk.Zondag,s weinig tijd want dan gaan we altijd iets uitspoken en komen dan meestal laat thuis .

Sonja heb ik niet nodig, mijn man is een ander verhaal een beetje te veel kilo,s hi hi

groetjes van Rita 2



-------------
wees een licht voor iedereen


Bericht van: Eeyore82
Datum bericht: 31 Januari 2009 om 21:36
Wij hebben vandaag Hachee gegeten. Mmmmm. Het is even werk, maar dan heb je ook wat. Met appelmoes in een schaaltje erbij.
Het toetje paste er niet meer bij en de broek stond al op de vreetstand (oftewel de bovenste knoop los).

Groetjes Marije


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 01 Februari 2009 om 12:44
Originally posted by chrisje chrisje wrote:

ja, magtelt, die Sonja is voor mij ook een grote uitdaging, haha! blijkbaar zijn wij uit hetzelfde hout gesneden!  Maar juist daarom ga ik het toch proberen, is eens iets anders, hé: doen wat een ander zegt, haha!


Vandaag viel reuze mee, en ik heb niet al te veel "gesjoemeld"...


Morgen eten we bietjes en kip met aardappelen... Ik heb dat nog NOOIT gemaakt of gegeten zelfs... Ik vond in de AH een bak met "gekookte biettjes"... Zal dat wel zijn zeker???  En wat nu aan te vangen met die dingen??? Moet je die nog stoven of gewoon opwarmen, of????



Ik stoof ze met stukjes appel en ui, maar je kunt ze ook koud eten. In zo'n plastic bakje zijn ze al voorgekookt. Maar ik eet ze nooit met kip, meestal met een koteletje, maar dat durf ik nu niet meer te vragen.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: tikoes
Datum bericht: 01 Februari 2009 om 13:45
Hutspot met vegahachee. Mijn dochter eet er rookwordt bij.


Bericht van: Eeyore82
Datum bericht: 01 Februari 2009 om 17:41
Vandaag patatjes, opa was jarig. De dag wordt toch niet meer gezond 


Bericht van: chrisje
Datum bericht: 01 Februari 2009 om 18:01

heb ik ook gedaan zoals jij voorstelde, Magtelt: heb ze gewoon zoals rode kool gemaakt, beetje appeltjes en zo erbij, was best lekker!

de kinderen hebben bake nasi gegeten, die vonden dat rode spul maar vies... Ach ja, meestal is het gewoon eten wat de pot schaft, maar af en toe...

Manlief ligt met de poten omhoog in bed ziek te zijn, dus die moet niks...  Waren de bietjes helemaal voor mij alleen, dus morgen hebben ze allemaal bingo, haha!



Bericht van: dine
Datum bericht: 01 Februari 2009 om 19:58

Vermits het morgen lichtmis is stelde mijn man voor om brusselse wafels of pannenkoeken te eten à volonté....'t zijn pannenkoeken geworden

Nadine



Bericht van: mineke.j
Datum bericht: 01 Februari 2009 om 20:09
Bloemkool met aardappelkroketjes en gehaktballetjes in een heerlijke gebonden jus.


Bericht van: Molemieke
Datum bericht: 01 Februari 2009 om 21:54

Chrisje bedoel je rode bietjes?? K vind de recepten van "Sonja" wel lekker klinken eigenlijk. Misschien moet ik dat ook maar eens gaan volgen. Wij eten hier tegenwoordig heel vaak hetzelfde .

Vandaag heel snel wat rostie in de pan gegooid met zalm en een slaatje.

Groetjes Daisy



-------------
http://molemiekeshobby.blogspot.be/" rel="nofollow - http://molemiekeshobby.blogspot.be http://molemiekesnaaiblog.blogspot.be/" rel="nofollow - http://molemiekesnaaiblog.blogspot.be


Bericht van: pralientje
Datum bericht: 02 Februari 2009 om 09:42
Ik heb vrijdag al mijn lichtmis gemaakt vermits mijn zoon op maandag taining heeft,nu zijn het aardappelen met rode kool en een varkens kortelet mijn basketter moet goed kunnen eten he!

-------------
https://www.hobbydoos.nl/patroon/'>Gratis Patronen


Bericht van: chrisje
Datum bericht: 02 Februari 2009 om 10:25
Originally posted by Molemieke Molemieke wrote:

Chrisje bedoel je rode bietjes?? K vind de recepten van "Sonja" wel lekker klinken eigenlijk. Misschien moet ik dat ook maar eens gaan volgen. Wij eten hier tegenwoordig heel vaak hetzelfde .

Vandaag heel snel wat rostie in de pan gegooid met zalm en een slaatje.

Groetjes Daisy

 

is eigenlijk ook een reden waarom ik dit eens probeer, is zoeens iets anders... Ik volg al jaren de Weight watchers (ben niet veel te zwaar maar heb schildklierproblemen) en dat is best gevarieerd, ALS je tenminste alles maakt en niet doet zoals ik... Hier ook veel hetzelfde vond ik soms  Daarom is dit topic ook zo leuk, je krijgt ideetjes!

Hier is het straks voor de rest de overschot van de rode bietjes in een slaatje gemoffeld en dan witlof, kaas/ham in de oven met puree...



Bericht van: Eeyore82
Datum bericht: 02 Februari 2009 om 10:54
toch nog even over de bietjes het is niet echt gezond om op te warmen i.v.m met nitriet, zelfde verhaal als met spinazie zeg maar.
Koud zijn bietjes ook erg leker met een gesnipperd uitje bijvoorbeeld. Warm doen wij er suiker en azijn door en ook een gesnipperd rauw uitje.

Groetjes Marije


Bericht van: Eeyore82
Datum bericht: 02 Februari 2009 om 10:57
Wij eten trouwens vandaag hutspot, met gehaktballen. Mijn man heeft een kilopak gehakt meegenomen, hij wist niet hoeveel ik nodig had (we zijn met zijn tweetjes en een dochtertje van drie!)
Dus ik denk dat we de hele week gehakt eten.

Groetjes Marije


Bericht van: chrisje
Datum bericht: 02 Februari 2009 om 11:39

Originally posted by Eeyore82 Eeyore82 wrote:

toch nog even over de bietjes het is niet echt gezond om op te warmen i.v.m met nitriet, zelfde verhaal als met spinazie zeg maar.
Koud zijn bietjes ook erg leker met een gesnipperd uitje bijvoorbeeld. Warm doen wij er suiker en azijn door en ook een gesnipperd rauw uitje.

Groetjes Marije

Oei, dan ga ik het zeker niet doen! bedankt voor de info, want dat wist ik niet!!!



Bericht van: licht
Datum bericht: 02 Februari 2009 om 12:37

Wat eten we allemaal lekker zeg .

Daarom wens ik iedereen  Smakelijk eten !! met wat je ook gaat eten vandaag .

Wij eten heel gewoon spruiten met wat spekjes er door (moet af en toe kunnen ) anders krijg ik het er niet door! met een aardappeltje en een gehaktbal en griekse yogurt na .

EET SMAKELIJK ALLEMAAL



-------------
wees een licht voor iedereen


Bericht van: dine
Datum bericht: 03 Februari 2009 om 09:07

Mijn man is vandaag vertrokken voor 2 dagen naar de kust met enkele collega's (2 jaarlijkse werkplanning). Dus hebben de echtgenotes besloten om zichzelf ook es te verwennen met een etentje in een chique restaurant ....

Dus vanavond koken voor de zonen en ....lekker gaan genieten.....

Nadine



Bericht van: odette
Datum bericht: 03 Februari 2009 om 10:15

Wij hebben een blauwe maandag gesonjabakkerd, maar ik vond het eerlijk gezegd maar zozo. Ik hou er nl niet zo van om verplicht op die en die dag iets te eten. Moest ik bloemkool terwijl ik daar op die dag helemaal geen trek in had, zat ik aan de yoghurt terwijl ik liever iets anders wilde.

Mijn man heeft licht suiker en ietwat hoge bloeddruk en moest hiervoor afvallen. Al ruim een jaar waren we bezig hiermee. En misschien nog wel langer. Hij nam vooral geen suiker en at weinig. Maar hij bleef een beetje op een zelfde gewicht hangen en hoe weinig hij ook at er ging niks vanaf.
Nu heeft hij het advies om wat meer te eten. Vooral in de ochtend om je kacheltje op gang te brengen en zorgen voor een betere verbranding de hele dag door.  En het werkt hij is al 5 kilo kwijt. Ook ik ben bijna 3 kilo afgevallen. Ook heeft hij een vet arm dieet gekregen. Alles mag maar zo min mogelijk vet en dan met name letten op verzadig en onverzadig vet en weinig zout. De onverzadigde vetten zijn oke en dus goed om te eten. Terwijl ik eerst vooral bezig was met letten op suiker en goede vetten zoals bv olijfolie. 

En ik moet zeggen dit dieet (het is niet echt een dieet want alles mag gewoon, op het vet en zout na) werkt best wel goed. Hij heeft wel een hele lijst gekregen met dingen die hij niet mag (of beter kan laten staan) maar in de kolom van goed staat weer een heleboel andere lekkere dingen als vervanging.

Maar goed vanavond eten we pannenkoeken, manlief is op cursus en eet niet thuis. Mijn oudste gaat de pannenkoekenbakken en ik neem een boterham met wat lekker (ik houd niet zo van pannekoeken).



-------------
odette


Bericht van: pralientje
Datum bericht: 03 Februari 2009 om 11:55
Vanavond zijn het frietjes met kip en sla

-------------
https://www.hobbydoos.nl/patroon/'>Gratis Patronen


Bericht van: licht
Datum bericht: 03 Februari 2009 om 22:43

Odette daar mijn man ook te veel kilotjes mee draagt . moet ik dat ook voor mijn man maar eens gaan volgen . Die is ook al heel lang bezig maar het lukt hem maar niet om af te vallen .

Groetjes van Rita 2



-------------
wees een licht voor iedereen


Bericht van: Eeyore82
Datum bericht: 04 Februari 2009 om 10:23
Wij eten vanavond een Spaanse groentetortilla, staat op de voorkant van de nieuwe allerhande, is ook nog verantwoord. Staan trouwens allemaal recepten onder de 500 kcal dit keer.

Als je wilt afvallen kun je het beste "gewoon" eten. Dus ook gewoon twee of drie tussendoortjes op een dag (stukje ontbijtkoek, fruit, plak brood of iets anders van rond de maximaal 150 kcal).
Ik heb nog wel een voedingslijst als iemand die wil?

Het is een lijst die anorexia en boulimia patienten krijgen, alleen ik heb hem aangepast. Het eerste wat we leerden was dat een coma-patient minimaal 1400 kcal gebruikt om het lichaam draaiende te houden. Kun je nagaan wat een dieet minder dan 1400 kcal met je lichaam doet en je beweegt dan ook nog. De boulimia patienten kregen een lijst van minimaal 1800 kcal (terwijl ze echt behoorlijk dik waren) en ze vielen er gewoon van af.

Tegenwoordig is er ook zoveel voorhanden, er staan maar weinig mensen bij stil dat een handje pepernoten hetzelfde aantal kcal bevat als 25 mandarijnen. Toch heb je zo twee handjes pepernoten weggesnabbeld. Dat was je niet met 50 mandarijnen gelukt.

Groetjes Marije


Bericht van: chrisje
Datum bericht: 04 Februari 2009 om 10:53

hoi marije, zou ik die lijst mogen aub, lijkt me heel nuttig!

mailto:chrisjevd@pandora.be - chrisjevd@pandora.be

ps ben net op mijn slechte pols gevallen, dus koken zit er vandaag al even niet in!



Bericht van: Eeyore82
Datum bericht: 04 Februari 2009 om 11:41
hij is al naar je onderweg.


Bericht van: *kathy*
Datum bericht: 04 Februari 2009 om 11:50

zou ik die lijst misschien ook mogen?

 



Bericht van: Eeyore82
Datum bericht: 04 Februari 2009 om 11:58
kathy hij zit in je mail.
Hij is dus wat laag afgesteld, maar heel makkelijk aan te passen en ook na het afvallen kun je hem zo aanpassen dat je gewoon op gewicht blijft.
Het is niet meer dan een eetpatroon,

Groetjes Marije


Bericht van: pralientje
Datum bericht: 04 Februari 2009 om 12:02
Spagettie in de oven

-------------
https://www.hobbydoos.nl/patroon/'>Gratis Patronen


Bericht van: *kathy*
Datum bericht: 04 Februari 2009 om 12:16
bedankt.


Bericht van: inge.v
Datum bericht: 04 Februari 2009 om 13:32
Vandaag snel klaar maaltijd (dochter moet om 18u bij kapper zijn). Frietjes met stoofvlees of goulash.


Bericht van: odette
Datum bericht: 04 Februari 2009 om 15:30

Mijn moest ook vooral zijn eetpatroon/gewoontes aanpassen. Hij at te weinig waardoor de dingen die at juist aanzetten. En dan met name de verkeerde tussendoortjes. Terwijl hij nu meer eet (gewoon dus) maar de goede dingen en afvalt. Juist die tussendoortjes zijn heel belangrijk, ook om er voor te zorgen dat je geen hongergevoel krijgt en dus te snel en veel gaat eten.

Vanavond eten wij volkore macaronie en een groenteprutje van prei met champions met stukjes kipfilee . Hierovereen een scheut van die lekker pittige chilisaus.



-------------
odette


Bericht van: rittepetit
Datum bericht: 04 Februari 2009 om 15:55

Halo Marije,

zou ik de lijst ook mogen aub, er moet dringend wat af, en zwemmen help niet zoveel, dus moet ik, ook anders gaan eten

groetjes rita



Bericht van: Eeyore82
Datum bericht: 04 Februari 2009 om 16:35
Hij komt eraan Rita....


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 04 Februari 2009 om 17:26
Marije, zou ik die lijst ook mogen?


Wij eten vanavond een ovenschotel met rolletjes lof in ham en kaas en aardappelpuree bovenop. Toe een bitterkoekjespudding. Ik wilde een slappe hap maken omdat ik vanmiddag een biopsie in mijn onderkaak heb gehad, maar nodig was het niet, want mijn gezicht is weer in de gewone vorm, geen ergere hangwangen dan anders en pijn heb ik ook niet.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: licht
Datum bericht: 04 Februari 2009 om 18:33

 

 

 

 

 

Hallo Marije .

Mag ik ook de voedsel lijst van je hebben , als het niet te lastig is . want ik ben natuurlijk de zoveelste die het vraagt . mijn man mag wel een paar kilotjes kwijt . vast bedankt

groetjes van Rita 2



-------------
wees een licht voor iedereen


Bericht van: mineke.j
Datum bericht: 04 Februari 2009 om 18:49
Vandaag pasta met rundergehakt, roerbakgroenten en tomatensaus erdoor.
Zeer verantwoord doordat er weinig gehakt een veel groenten door gaat.

Morgen rijst met kip en roerbakgroenten en een beetje woksaus.


Bericht van: pralientje
Datum bericht: 05 Februari 2009 om 09:39
Kippegiros met soja scheuten en rijst met curry

-------------
https://www.hobbydoos.nl/patroon/'>Gratis Patronen


Bericht van: rita_1709
Datum bericht: 05 Februari 2009 om 09:56

Dag Marije,

Ik ben ook wel geïnteresseerd in die voedingslijst... dus als het niet te veel moeite is... wil je die dan ook naar mij toesturen aub.

Dankjewel.



-------------
Groetjes,
Rita.

Bloemen zijn om mooi te zijn..
Mensen zijn om goed te zijn !!


Bericht van: dine
Datum bericht: 05 Februari 2009 om 10:59

Ha ha, al die mannen die moeten vermageren....en de vrouwen stiekem meedoen met het lijstje 

Vanavond eten wij : koteletjes (ja,ja....)pastinaak en aardappelen.

De laatste tijd eten wij hier regelmatig de 'oude en vergeten groenten' ...leuke afwisseling en best wel lekker !!!

Nadine



Bericht van: Eeyore82
Datum bericht: 05 Februari 2009 om 12:06
Ik breng mijn dochtertje zo weg naar haar peutergroepje en als ik terug kom verstuur ik de lijst.

Groetjes Marije "bakker"


Bericht van: breigek
Datum bericht: 05 Februari 2009 om 12:16
vanavond eten mijn man en zonen poffert. voor mij is er nog een restje macaroni carbonara


Bericht van: dine
Datum bericht: 05 Februari 2009 om 12:18

Wat moet ik mij voorstellen bij : poffert ???????Klinkt heel leuk..

Geen flauw idee wat dat kan zijn ...

Nadine



Bericht van: pralientje
Datum bericht: 05 Februari 2009 om 14:13
DAT ZIJN KLEINE PANNEKOEKJES

-------------
https://www.hobbydoos.nl/patroon/'>Gratis Patronen


Bericht van: Eeyore82
Datum bericht: 05 Februari 2009 om 14:20
De lijsten zijn verstuurd.

Wij eten vanavond "zoervleis" iets uit Maastricht geloof ik. Het leek mij wel spannend.

groetjes marije


Bericht van: breigek
Datum bericht: 05 Februari 2009 om 15:36
poffert is een soort 'jan in de zak'. je maakt het van zelfrijzend bakmeel, melk, eieren en voor de liefhebber rozijnen. het mengsel doe je in de tulbandvorm die je vervolgens of in de oven doet of op het vuur au-bain-marie gaar koken op een zacht vuurtje


Bericht van: Ingeroosje
Datum bericht: 05 Februari 2009 om 17:09
Het zijn lekkere mosselen,met een beetje prei,selder en ajuin,peper en zout.ook een geutje witte wijn zal er bij gedaan worden.
Dat zal smaken, ruiken en smaken jullie dit al?
Groetjes Ingeroosje



-------------
Van alle bloemen in dit leven is vriendschap het geurigste


Bericht van: chrisje
Datum bericht: 05 Februari 2009 om 17:31

Originally posted by Eeyore82 Eeyore82 wrote:

Ik breng mijn dochtertje zo weg naar haar peutergroepje en als ik terug kom verstuur ik de lijst.

Groetjes Marije "bakker"

bedankt marije!!!!! heb het aangekregen, hoor! straks even rustig bekijken!

 

De menu van Sonja was broodje gezond, en kippesoep (de kwark eet ik straks wel, was te veel in één keer...)



Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 05 Februari 2009 om 19:04
Ik heb gisteren het boek van Ellen Govers uit de bieb gehaald: Alles wat je moet weten over eten om gezond, mooi en slank te worden. Jong stond er helaas niet bij. Ik heb het vorige boek van haar, Alles over eten, en ik had de nieuwe uitgave ervan in bestelling, maar nog niets gehoord van de boekwinkel, ze heeft er jaaaren aan gewerkt en nu heeft het een nieuwe titel. Het is zo dik als een Statenbijbel. Je leert hoe stofwisseling werkt, nou te veel om op te noemen.

Dit biebexemplaar is dus voorlopig bezet.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: Eeyore82
Datum bericht: 05 Februari 2009 om 20:23
Ik vind "zoervleis" niet lekker bah....

Groetjes Marije


Bericht van: Molemieke
Datum bericht: 05 Februari 2009 om 20:34

Hallo Dames,

Mag ik er als gediplomeerde diëtiste even op wijzen dat zo'n lijst met 1400 kcal véél te weinig is! Bedenk dat je als vrouw dagelijks ongeveer 2300 kcal nodig hebt en dat je 7000 kcal minder moet eten om 1 kg af te vallen. Je zou met 1400 kcal dus 1 kg per week kunnen verliezen MAAARrrr je lichaam kan maar 0,5 kg vet per week verbranden. Dus waarom honger leiden als je hetzelfde kan bereiken met een voedingsschema van 1800 kcal??

En als je heel snel gaat afvallen rekt je huid niet mee en als je ermee stopt kom je dubbel zo snel aan en vaak ook dubbel zoveel.

Dus bij deze, als je graag wat uitleg krijgt over gezonde voeding met een dagschema van ongeveer 1800 kcal, geef maar een seintje en ik stuur een bundeltje door.

Groetjes Daisy



-------------
http://molemiekeshobby.blogspot.be/" rel="nofollow - http://molemiekeshobby.blogspot.be http://molemiekesnaaiblog.blogspot.be/" rel="nofollow - http://molemiekesnaaiblog.blogspot.be


Bericht van: sandyvr
Datum bericht: 05 Februari 2009 om 20:47
hey duizendpoot
heb nu niet echt een dieet nodig,weeg een beetje weinig zelfs
maar als je mss zou kunnen vertellen wat ik als gezonde voeding kan eten
kom ik mss wat bij
moet wel zeggen eet niet smorgens en s'middags
s'avonds héééééél veel en rond elf s 'avonds nog eens veel


Bericht van: licht
Datum bericht: 05 Februari 2009 om 20:48

ik heb vandaag heel eenvoudig

Bietjes met chanpignos uitjes en kruiden erdoor gegeten met een runder vink en aardappeltjes . een lekker toetje  na

groetjes van Rita

Marije nogmaals bedankt voor je voedsel lijst



-------------
wees een licht voor iedereen


Bericht van: mineke.j
Datum bericht: 05 Februari 2009 om 21:38

Originally posted by Molemieke Molemieke wrote:

Dus bij deze, als je graag wat uitleg krijgt over gezonde voeding met een dagschema van ongeveer 1800 kcal, geef maar een seintje en ik stuur een bundeltje door.

Groetjes Daisy

Hoi Daisy, ik ben erg benieuwd naar zo'n dagschema. Kun je mij dat eens sturen?

Groeten,
Mineke



Bericht van: breigek
Datum bericht: 06 Februari 2009 om 00:33

mag ik het schema ook,daisy? alvast bedankt



Bericht van: rita_1709
Datum bericht: 06 Februari 2009 om 07:17

Hallo Daisy,

Mag ik ook het voedingsschema van jou aub ???

Dankjewel.



-------------
Groetjes,
Rita.

Bloemen zijn om mooi te zijn..
Mensen zijn om goed te zijn !!


Bericht van: Eeyore82
Datum bericht: 06 Februari 2009 om 11:56
Hoi Daisy,
Dat heb ik er zeker bijgezegd hoor. Dat ze met 1800 ook nog afvallen, ik heb 1500 lijst gemaakt om zo wat ruimte over te laten. Om zelf in te vullen. De laagste lijst in het ziekenhuis was ook 1800. Ook heb ik gezegd dat een comapatient minstens 1400 kcal verbruikt om op gang te blijven en dat vrouwen van gemiddelde lengte met zeer geringe lichaamsbeweging 2000 tot 2200 kcal gebruiken en mannen zo'n 2500.
Wat ik heb gestuurd is zeker geen dieet maar inderdaad een voedingsschema.
Daarnaast heb ik ook gezegd, dat ze zich nooit slap mogen voelen.

Dus ik ben echt geen voorstander van een 1500 dieet, die 1800 heb ik er zeker bijgezegd.

Mijn tante heeft deze lijst ook mee naar een dietiste genomen en die vond het een prima lijst, mijn tante heeft bij een aantal dingen nog wat erbij, maar op deze manier kan ze dat wat beter indelen, naar haar zelf.

Dus ik prijs hier geen crashdieet aan hoor.

Groetjes Marije



Bericht van: Josl
Datum bericht: 06 Februari 2009 om 12:05

ZOER VLEIS!!!!!!! Kan heel mjammie zijn, zeker als je het op de "echte" Maastrichtse wijze maakt. Komt uit mijn geboortestad Maastricht en is niet in elk restaurant lekker (soms te kort gestoofd of teveel stroop er door).

groetjes, Joke

PS: wij eten vanavond varkensrollade, broccoli, komkommersalade en aardappeltjes.



-------------
Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?



Bericht van: Eeyore82
Datum bericht: 06 Februari 2009 om 14:14
Ik vrees dat ik dan te Fries ben voor Zoervleis, ik had het recept uit de allerhande van ah. Het vlees viel al uit elkaar, maar het was gewoon te overheersend zuur. Ik hou van de smaak van suddervlees, maar die was er nu af.
Ik vind riblap in rodewijn met ontbijtkoek veel en veel lekkerder.
Vandaag eten wij bloemkool denk ik, als ze een beetje mooi zijn en anders mag de supermarkt ons inspireren.

Groetjes Marije


Bericht van: chrisje
Datum bericht: 06 Februari 2009 om 15:44

vandaag de week afgesloten met Sonja... en dan bedoel ik dat ook letterlijk, haha! Ik ben inderdaad "lekker" afgevallen, ja... 2,8kg is er af, maar ik vind dit niet echt op een goede manier... Ik heb de hele week honger gehad, chagrijnig geweest ( dat steek ik daar dan maar op) en barstende koppijn gehad..; Echt veel variatie vond ik er niet in, ik kan geen kwark en ontbijtkoek meer ZIEN!!!

Nog hartelijk dank aan Marije voor de lijst, die ligt, me veel meer en is ook met meer gezond verstand bekeken!

Voor mij zal er dus nog wel eens een gerechtje uit dit boekje van Sonja komen, maar "bekeerd" ben ik zeker niet... Al ben ik wel blij met mijn bijna 3kg, maar volgens mij veel te snel en dus tijdelijk! Ook vond ik het erg saai allemaal...

Ik ben het 100% met Marije en ook Molemieke eens...

Oh ja, vanavond spaghetti!




Print Pagina | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net