ho eens even
Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Koffiecorner
Forum: even bijkletsen
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=7812
Print Datum: 12 November 2025 om 03:31 Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com
Onderwerp: ho eens even
Bericht van: BreienHaken
Onderwerp: ho eens even
Datum bericht: 02 Februari 2009 om 12:31
Even een opmerking. Ik weet dat ik waarschijnlijk inmiddels de reputatie heb gekweekt dat ik heel veel patronen heb en dat je altijd alles mag vragen. Prima, hartstikke leuk! Ik stuur ook graag dingen door, vandaar de kadootjeslijst.
Maar er zijn wel grenzen hoor! Ik heb de laatste week behoorlijk wat e-mails gehad waarin mensen de halve alan dart lijst vragen en dan breekt toch echt mijn klomp!
Voel je vooral vrij om te blijven vragen maar denk er wel even bij na. Je zou zelf ook geen 50 mails gaan verzenden, denk eens aan de tijd die dit kost! Alleen het uploaden duurt per patroon vaak al een half uur. Bovendien is de kans niet erg groot dat je op korte termijn 50 poppen gaat maken, dus hoef je het ook niet in 1 dag allemaal te hebben. Vraag anders elke week een paar of zo, dan houden we het gezellig.
Wil je nou altijd de nieuwste patronen (en ja mensen er is veel meer op de wereld dan alan dart), geef me dan gewoon je emailadres.
Voor de andere ziljoenen mails die ik heb gehad: nee ik heb geen lijst met alan dart-fans die ik uitsluitend alan dart-patronen toemail. Als je op de kadootjeslijst staat, kun je allerlei patronen verwachten. Dus:
a. word niet kwaad als je iets anders krijgt
b. als je niet elke week iets krijgt, ook graag geen boze mail. Je krijgt dingen wanneer ik ze zelf krijg.
c. ik hoef dit niet te doen en zou het dan ook fijn vinden om sowieso geen boze reacties te krijgen voor iets waar je je zelf voor opgeeft! alleen omdat je liever iets anders wilde hebben
dus...hopelijk kunnen we op gezellige voet verder
voel je niet bezwaard om te blijven vragen maar met mate. en voel je niet verplicht om te bedanken, als je maar niet continu moppert.
ps. en ja er zijn ook heel veel lieve hobbydoosjes die nooit klagen en blij zijn met de patroontjes. daar word ik ook blij van
|
Antwoorden:
Bericht van: marianneke
Datum bericht: 02 Februari 2009 om 12:54
Je hebt groot gelijk dat je dit zegt. Iedereen moet gewoon blij zijn met wat je van iemand krijgt. En sowieso dat iemand je een patroon door wil mailen.
En euh ga vooral gewoon zo door met de kadootjes lijst, ik ben blij met alles. En als er dan eens een keer iets tussen zit wat ik niet zo mooi vind dan is dat jammer. Knitalot, bij deze bedankt voor alle leuke patroontjes die ik tot nu toe heb mogen ontvangen. Ga vooral zo door maar voel je vooral nergens toe verplicht.
Jij behoort zelf ook tot de lieve hobbydoosjes hoor 
|
Bericht van: Spekkie
Datum bericht: 02 Februari 2009 om 13:03
|
Ben het helemaal met Marianneke eens,
Het is zeker geen verplichting, en ben blij met alle patronen.
Dus van mij ook een dikke
|
Bericht van: rita_1709
Datum bericht: 02 Februari 2009 om 13:10
|
Lieve Knitalot,
Ben volledig akkoord met Marianneke, en weet je... het is toch iedere keer een verrassing weer als we een mailke krijgen met een kadootje !!! Dus aub als het kan doe dan verder met de kadootjeslijst !!!
Ik vind het echt zo fijn dat je dit voor ons wil doen !!! Dus van harte :

------------- Groetjes,
Rita.
Bloemen zijn om mooi te zijn..
Mensen zijn om goed te zijn !!
|
Bericht van: boek
Datum bericht: 02 Februari 2009 om 13:11
|
je hebt groot gelijk dat je dit even zegt, en vrienden moeten dit toch tegen elkaar kunnen zeggen, kun je hier niet tegen ben je geen vriend
zelf ben ik vindt ik zelf niet van het vraagerig soort, omdat ik zelf weet je kunt alles toch niet maken, daarom sta ik ook niet op je lijstje
maar lief dat je dit allemaal doet, en je moet gewoon die zeurderige types schrappen, moet toch gezellig blijven of niet
------------- <a rel=nofollow href="http://www.funpagina.eu"> </a>
|
Bericht van: Josl
Datum bericht: 02 Februari 2009 om 13:31
|
Hoi Knitalot, nu hoop ik toch dat je je niet gestraft voelt voor alle lieve en leuke mailtjes (kadootjes) die je verstuurd.
Kan me voorstellen dat je nu een heel klein beetje pissed off bent!
Niet doen, ook geen NEE zeggen, merken ze vanzelf wel. Heel goed dat je dit eventjes van je af hebt geschreven en NOGMAALS: heel veel dank voor alle leuks maar voel je zeker niet verplicht!!!
liefs, Joke
------------- Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?
|
Bericht van: lenie4
Datum bericht: 02 Februari 2009 om 13:39
|
Prima dat je het even hier neer zet hoor dat is beter als je zelf maar zitten opvreten
Ik kan je heel goed begrijpen hoor en ben zelf ook altijd heel blij met de patroontjes die we krijgen door ze aan elkaar door te sturen en het niet van 1 persoon te verwachten
-------------
groetjes Lenie
|
Bericht van: geesje
Datum bericht: 02 Februari 2009 om 14:32
..........Hoi knitalot, goed dat je dit van je afgeschreven hebt ,dit moet kunnen,vind het heel normaal ..................maar is mij iets ontgaan ?????????????? wat is dat ??kadootjeslijst
------------- groetjes geesje
|
Bericht van: Fietje
Datum bericht: 02 Februari 2009 om 14:33
Groot gelijk!
------------- Geniet van elke dag!
|
Bericht van: new.houses
Datum bericht: 02 Februari 2009 om 14:34
|
Hoi Knitalot,
Het viel mij vorige week wel op dat er veel verkeer was voor Alan Dart patronen, maar dat de liefhebbers je zo bevragen, vind ik heel vervelend voor je. Ik moet je zeggen dat ik vind dat je reactie hierop heel stijlvol en weloverwogen is. Tot nu toe zijn de reacties begripvol en ik hoop ook dat dit zo blijft, want je reactie is terecht.
Ik wil hier nogmaals melden dat ik heel blij ben met jouw mailtjes, het zijn echt cadeautjes, iets waar ik met plezier naar uit kijk.
------------- groetjes Daisy
|
Bericht van: NaJa
Datum bericht: 02 Februari 2009 om 14:36
|
Ik behoor tot de gelukkigen die op de kadootjeslijst staan en ik vind het super! Al het werk dat je hierin steekt enzo. Ik ben er heel blij mee! Ik zou het zelf ook niet kunnen begrijpen als mensen dan boos reageren.
Dus knitalot ... Nog eens heel erg bedankt! Je bent geweldig!
------------- Groetjes
Nathalie
|
Bericht van: breinaald
Datum bericht: 02 Februari 2009 om 14:40
|
ben altijd heel blij met de kadootjes die ik van je krijg
ben het met bovenstaande schrijvers eens
groetjes breinaald
-------------
quality=
|
Bericht van: happyknitter26
Datum bericht: 02 Februari 2009 om 14:57
|
GOED GESPROKEN 
....en voor alles wat je reeds toezond, wat je nu mailt en wat je zal versrpeiden bedankt 
|
Bericht van: *kathy*
Datum bericht: 02 Februari 2009 om 14:58
|
he Knitalot,
Persoonlijk vraag ik hier eigenlijk nog niet echt patroontjes, in iedergeval mondjesmaat, want inderdaad je kunt toch niet alles (direct) maken. Al zitten er hele mooie tussen. en ik heb de vaardigheden nog niet tot alles, maar in de toekomst vast, maar ook dan kan niet alles tegelijk. Ik ben het dan helemaal met je eens.
Daarom wil ik even laten weten, dat ik vindt dat je dit heel goed en netjes hebt begrepen. Ik weet niet precies wat de cadeautjeslijst is, maar begrijp wel dat iests leuk is wat je moet waarderen. en niet moet verprutsen door te klagen. denk maar beter iets dan niets!
|
Bericht van: Roos39
Datum bericht: 02 Februari 2009 om 15:12
Hoi Knitalot,
Prima onder de aandacht gebracht. Het viel mij ook op dat Alan Dart helemaal hot is. Ook vroeg ik me af waar dan al de creaties hiervan bleven.... Ik vind het geweldige uitvoeringen, en zoek vaak ook na om welk patroon het gaat. Maar ben meer een praktische breister. Dus gebruiksdingen als sjaal, poppenkleren o.i.d. Af en toe laat ik me aansluiten bij een ketting-patroon-mail. Maar de praktijk leert dat je niet zo snel kunt maken als dat je binnen krijgt bij een vraag. Verder kun je al een heleboel vinden via de knop zoeken van hobbydoos, zodat iemand niet opnieuw hoeft te gaan zoeken in archief. Het zoeken kost tijd. Maar je komt heel veel dingen tegen, en leert heel veel. En... je hoeft niet te vragen. Knitalot, bescherm jezelf. Het zou jammer zijn, als we je kwamen te verliezen....
Rosemarie
|
Bericht van: odette
Datum bericht: 02 Februari 2009 om 15:20
|
Nu wilde ik toch net die hele lijst gaan vragen aan je..... .....Ik begrijp zowieso niet hoe iemand nu boos kan reageren op het feit dat ze het verkeerde of geen patroontje ontvangen van je. Je bent toch tot niks verplicht.
Goed dat je het even van je af hebt geschreven. Zou toch heel jammer zijn als je de groep hierom zou gaan verlaten (of zo iets, zulke taferelen hebben we al eens eerder gehad).
Ik zou zelf niet al die tijd eraan spenderen zoals jij doet ...petje af hoor!!!!
------------- odette
|
Bericht van: Mistig
Datum bericht: 02 Februari 2009 om 15:25
Hoi Knitalot, voor mij heb je groot gelijk en ik wil je gewoon even laten weten dat ik heel blij ben met de patroontjes. Groetjes Mistig
------------- Bloei daar waar je geplant wordt.
|
Bericht van: sassa
Datum bericht: 02 Februari 2009 om 15:32
hoi knitalot, goed om dat van je af te schrijven, ik ben zelf blij dat ik op je lijst sta, en ben steeds weer blij met het patroontje dat je verstuurd. jij bent top meid
------------- <a rel=nofollow href="http://imageshack.us"> </a> groetjes sandra
|
Bericht van: rittepetit
Datum bericht: 02 Februari 2009 om 15:54
|
Halo Knitalot
ik ben het er ook mee eens, je moet je hart luchten, en we moeten blij zijn met wat we krijgen, en...we krijgen veel, maar zoals geesje zegt, wat is een kadootjeslijst?
groetjes rita
|
Bericht van: rittepetit
Datum bericht: 02 Februari 2009 om 15:59
|
Halo Knitalot
ben nog wat verbgeten,
BEDANKT voor al hetgeen we al gekregen hebben
groetjes rita
|
Bericht van: Guests
Datum bericht: 02 Februari 2009 om 16:19
|
hallo knitalot,ben het met je eens en wil je ook bedanken voor de kadootjes die wij van je krijgen.en als je boze @mails krijg is dat voor mij onbegrijpelijk gewoon retour sturen.en inderdaad kan je niet alles maken wat je aan patroontjes hebt ik zeker niet ik denk nu dat ik 500 jaar moet worden.want ik maak op verzoek ook vaak de zelfde dingen.en daar moet ik ook zin ik hebben.en wil je niet,dan doe je het gewoon niet.want je bent niks verplicht!!!!!!!!!!!!!!!nogmaals bedankt
groetjes puck
|
Bericht van: dine
Datum bericht: 02 Februari 2009 om 17:19
|
Knitalot,
Ik heb een ongelooflijke bewondering voor je ! ten eerste dat je die e-mails allemaal 'zomaar' verstuurd en ten tweede dat je die onbeschofte mensen nog zo vriendelijk toespreekt!!!!! Onbegrijpelijk dat ze boze e-mails sturen omdat ze hun zinnetje niet krijgen.....ONGEHOORD !!!
Ik heb van jou al een paar patroontjes gekregen en ik was daar ontzettend blij mee!!!
Je bent een schat !!!!  
Nadine
|
Bericht van: Molemieke
Datum bericht: 02 Februari 2009 om 17:22
|
Hallo Knitalot,
Ik kan je reactie goed begrijpen. Ik heb laatst ook wat patronen verstuurd naar 3 personen en maar van 1 iemand reactie terug gekregen . Dat is toch maar een kleine moeite vind ik.
Toch hoop ik dat je de kadootjeslijst blijft voortzetten. Anders stonden er hier nu geen Jack Frost en Witch op de kast .
Dus nogmaals dankjewel!
Groetjes Daisy
------------- http://molemiekeshobby.blogspot.be/" rel="nofollow - http://molemiekeshobby.blogspot.be http://molemiekesnaaiblog.blogspot.be/" rel="nofollow - http://molemiekesnaaiblog.blogspot.be
|
Bericht van: chantallekuh
Datum bericht: 02 Februari 2009 om 18:05
|
hoio knitalot,
ik kan je reactie ook goed begrijpen,hou het leuk voor iedereen!
|
Bericht van: Corry R
Datum bericht: 02 Februari 2009 om 18:22
|
Hey ,knitje,goed gezegd van je,je verzet bergen werk voor iedereen.Er zijn mensen die vinden dat je alleen maar op een paar knoppen hoeft te klikken,maar er komt meer bij kijken en het kost zeker tijd.En boos worden is al helemaal verkeerd,ik vind het altijd leuk zo;n verrassingsmail,ook al kan ik niet alles maken,maar alleen het kijken is al leuk.
Nog een keertje dank je wel voor alles.
------------- https://www.hobbydoos.nl/boeken/'>Handwerkboek
|
Bericht van: Teunie
Datum bericht: 02 Februari 2009 om 18:52
Ik sluit me bij de vorige spreekster aan.
------------- Groetjes Teunie
|
Bericht van: tammie
Datum bericht: 02 Februari 2009 om 19:03
ben al blij als ik 1 keer in de maand van jou een mailtje ontvang.
------------- http://tammysplace1.blogspot.nl/ http://www.tammysplace.nl/ http://tammie1990.multiply.com https://www.facebook.com/tamara.denos http://tammy190.hyves.nl/ http://pinterest.com/tammie1990/
|
Datum bericht: 02 Februari 2009 om 20:31
|
bedankt voor alle lieve woorden. en voor de mensen die het net vroegen en nog niet wisten, jullie komen er zometeen achter wat een kadootjeslijst is...
|
Bericht van: creatieve meid
Datum bericht: 02 Februari 2009 om 20:52
|
Ja ik geloof dat ik hier heel schuldbewust even moet reageren Ik denk inderdaad dat bedankjes erbij wel eens bij in schieten!!! Sorry iedereen daarvoor.
Tja klagen over gekregen patronen dat kan zeker niet. Dat zou ook niet in mij opkomen. Evenals 50 patroontjes in een keer, heb nu al het idee dat ik soms teveel vraag, want zeker ik krijg het ook niet allemaal af al ben ik momenteel vrij actief. Van de cadeaulijst had ik nog nooit gehoord.
Knitalot wat goed dat je hier post, en vooral op de manier waarop. Ik kan dat alleen maar waarderen. Je hebt mijn ogen doen openen en hoop ik met mij nog veel meer.
Bij deze voor jou en iedereen die patroontjes met mij heeft gedeeld.
BEDANKT!!!!
|
Bericht van: T Looman
Datum bericht: 02 Februari 2009 om 20:53
Corry R wrote:
Hey ,knitje,goed gezegd van je,je verzet bergen werk voor iedereen.Er zijn mensen die vinden dat je alleen maar op een paar knoppen hoeft te klikken,maar er komt meer bij kijken en het kost zeker tijd.En boos worden is al helemaal verkeerd,ik vind het altijd leuk zo;n verrassingsmail,ook al kan ik niet alles maken,maar alleen het kijken is al leuk.
Nog een keertje dank je wel voor alles. | hier ben ik het mee eens
------------- groetjes Thea
|
Bericht van: mineke.j
Datum bericht: 02 Februari 2009 om 20:59
|
Ik kan je heel goed begrijpen en ik vind je stukje heel duidelijk en netjes! Ik kom nog niet zo lang op deze site en ik was in het begin heel verbaasd dat iedereen alles zo makkelijk doorstuurde maar de laatste dagen werd het ook wel erg veel. En ook dat kan ik wel begrijpen ... als ik al die leuke dingen zien wordt ik ook hebberig. Maar ik probeer goed na te denken of ik er wat mee zal doen ... Ik zal niet snel beertjes oid maken maar die leeuw van ad vind ik geweldig. Daar ga ik over een tijdje ook echt wel aan beginnen.
Kortom ik begrijp je berichtje heel goed en je hebt groot gelijk dat je evn reageerd. Soms wordt iets gewoon terwijl het het eigenlijk niet is. Ik vind het heel bijzonder dat iedereen hier zo behulpzaam en deelzaam is. Geweldig ... maar we moeten het wel blijven warderen!
|
Bericht van: Meia
Datum bericht: 02 Februari 2009 om 21:45
|
Ik lees met verbazing hier, goed gedaan Knitalot want het is toch te gek voor woorden wat ik lees.
Ik vind het super dat je zoveel doorstuurt!!!
------------- All you need is love.
|
Bericht van: Dikky
Datum bericht: 02 Februari 2009 om 22:43
|
Goh, Knitje toch!
Het verbaast me echt dat mensen zo kunnen reageren op iets wat je zomaar krijgt. Fijn dat je het van je afgeschreven hebt en niet altijd alleen maar geeft. Je verzet immers bergen om iets voor iemand voor elkaar te krijgen. En je geeft zoveel van die leuke kadoos. Ik ben altijd weer reuze benieuwd als ik wat van je ontvang. Dus heel hartelijk bedankt voor alles wat je gestuurd hebt. Ik mag hopen dat je het nog een tijd blijft doen. Het is elke keer weer echt genieten!
------------- Groetjes,
Dorine
|
Bericht van: naatje
Datum bericht: 02 Februari 2009 om 23:08
MOOI GESPROKEN KNITALOT.
IK WAARDEER HET ENORM WAT JE VOOR ONS DOET.
BEN IEDERE KEER BLIJ VERRAST ALS IK WAT VAN JE IN MIJN MAILBOX VIND.DAT IEMAND DAN BOOS REAGEERD GAAT ER BIJ MIJ NIET IN,IDIOOT GEWOON.
NOGMAALS HEEL ER BEDANKT VOOR AL DE GEKREGEN KADOOTJES.
-------------
BUSY BEE RENATE:www.handwerkenmetrenate.nl
|
Bericht van: Breimuis
Datum bericht: 03 Februari 2009 om 13:42
|
Hoi Knitje,
Goed gesproken, en mensen moeten soms tot halt geroepen worden.
Ik heb ook wel gemerkt dat de Alan Dart gekte heeft toegeslagen hier. Maar mensen moeten begrijpen dat in het verzamelen, inscanen, downloaden en verzenden heel veel tijd kruipt om nu zomaar een ganse waslijst te eisen gaat echt te ver. En omdat je een hobbydoos bent wil niet zeggen dat je verlicht bent om patronen door te sturen.
Volgens mij is het gewoonweg fantastisch wat je al gedaan hebt voor de groep. Je bent al zo lang lid hier en je hebt hier al zoveel mensen blij gemaakt met zovele leuke patroontjes. Ik zelf ben altijd blij als ik weer een mailtje van jou binnen krijg en klagen nee hoor ik zou niet durven, al vergeet ik soms te bedanken.
Daarom nog eventjes Thanks, Mercie, Danke Schön, Gracia, gewoonweg BEDANKT knitje voor al wat reeds gedaan hebt.
------------- Het is één maal per jaar moederdag MAAR ELKE DAG IS EEN FRUMMELBEESTENDAG
mijnBLOG
|
Bericht van: Antonia
Datum bericht: 03 Februari 2009 om 14:31
|
Hier nog iemand die steeds blij verrast is, als er weer een nieuw kadootje in de bus valt , ........ ik sla ze altijd meteen op. Vragen doe ik bijna nooit, want zoals hier al eerder werd gezegd, ik kan maar 1 ding tegelijk maken.
wat vervelend dat mensen zo kunnen reageren, doe jij zo veel voor ons ....... en dan zijn ze nog boos als het eens een keer niet naar hun zinnetje gaat. Ze moesten zich schamen .
Heel hartelijk bedankt voor alle leuke patroontjes Knitalot.
------------- TONY
|
Bericht van: miep
Datum bericht: 03 Februari 2009 om 15:58
|
Ik denk dat alles al wel gezegd is door bovenstaande hobbydoosjes. Dus van mij nog een dank je wel voor al je patronen en leuke verrassingen die je stuurt. Vind het super van je!!!
|
Bericht van: ab63
Datum bericht: 03 Februari 2009 om 20:53
Bericht van: Eesther
Datum bericht: 03 Februari 2009 om 22:40
|
Ben nog niet zo lang lid.
Maar als ik zo lees zijn de meeste wel blij met hun cadeautjes.
Weet ook niet of ik ooit een patroon gehad heb van je. Als dat zo is en ik heb je nog niet bedankt ervoor. Dan bedankt
Moet erg wennen dat je mail krijgt van mensen die hier onder een andere naam staan. En vaak vergeet ik zelf wie dan wie is.
|
Datum bericht: 04 Februari 2009 om 07:03
hoi, bedankjes hoeven niet perse hoor, dat zit wel goed.
Alleen de boze reacties zie ik graag verdwijnen.
Maar verder is het allemaal graag gedaan
|
Bericht van: Eugenie
Datum bericht: 04 Februari 2009 om 08:15
|
hoi Knitalot,
ik moet wel zeggen dat ik je verhaal nogal heftig vind en dat ik niet snap dat mensen boos worden dat ze de patronen niet krijgen, Ik vind dat iedereen die patronen stuurt dat toch fijne mensen zijn en ik ervaar de gestuurde patronen als kadootjes.
-------------
 ~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~
|
Bericht van: Kelly
Datum bericht: 04 Februari 2009 om 10:16
|
Ik snap ook niet dat mensen hier boos om kunnen worden.. ik ben steeds weer heel blij met een cadeautje van je in m'n mailbox.. nogmaals dank hiervoor..
------------- Groetjes Kelly
|
Bericht van: Eugenie
Datum bericht: 04 Februari 2009 om 16:24
ooohhhhh knitalot mag ik ook op je cadeautjes lijst. beetje lullig om nu tevragen maar ik waag het er toch op.
-------------
 ~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~
|
Bericht van: creaans
Datum bericht: 04 Februari 2009 om 18:50
Hoi Knitalot,
Jammer dat mensen zo reageren!
Ik ben juist zo blij met elke verrassing die je me stuurt.
Groeten Creaans.
|
Datum bericht: 05 Februari 2009 om 15:09
|
tuurlijk eugenie....vragen staat vrij
|
Bericht van: panda
Datum bericht: 05 Februari 2009 om 16:10
Heb hier al enkele maanden alleen gelezen en niet meer gereageerd omdat het soms veel tijd in beslag neemt. Nu wil ik toch reageren hoor. Ik kreeg van jou regelmatig mooie patroontjes en ik vind een "dank u" is op zijn plaats hoor, het minste wat men kan doen. Ik vind het terecht dat je dit eens allemaal kon opschrijven hoor en een echte hobbydozer kan dit 100 % begrijpen. Ik heb er in ieder geval al veel plezier aanbeleefd en de babietjes die de gehaakte beestes kregen nog veel meer hoor. Blijf positief en laat je niet doen he :) nog een fijne dag
------------- Groetjes Paula
|
Bericht van: sandyvr
Datum bericht: 06 Februari 2009 om 01:21
hey eugenie zou ik ook op uw lijstje mogen staan?ben namelijk verzot op kadokes
gr sandy
|
|