Print Pagina | Close Window

alle materialen opgeruimd.

Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Koffiecorner
Forum: even bijkletsen
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=7943
Print Datum: 29 April 2024 om 10:05
Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Onderwerp: alle materialen opgeruimd.
Bericht van: *kathy*
Onderwerp: alle materialen opgeruimd.
Datum bericht: 10 Februari 2009 om 23:27

vanmiddag heb ik alle handwerkmaterialen op een bult gegooid. In hoeverre ik dat kan dan en ligt nu ver weg in de kast. Geloof dat het niets voor mij is, wordt er momenteel alleen maar gefrustreerd van. Al was het gezellig hier te zijn, het is niet mijn plekje en niet mijn ding.

bedankt voor alle lieve reacties, renate in het bijzonder.

veel hobbyplezier, beterschap waar nodig etc.

groetjes




Antwoorden:
Bericht van: *kathy*
Datum bericht: 10 Februari 2009 om 23:29

O ja, het bleek dat diegene die de beertjes zou versturen ze nog steeds thuis in de gang had staan.

die komen er natuurlijk nog wel aan.



Bericht van: Roos39
Datum bericht: 10 Februari 2009 om 23:45
Och Kathy, wat zonde. Je kunt toch ook even een time out nemen?!
Je heb toch in een kleine 3 maanden 214 reacties geplaatst, dus een actieve deelnemer. Jammer,

Ik hoop dat je, als de frustratie een beetje gezakt is, weer een keertje langskomt.

Rosemarie


Bericht van: rita_1709
Datum bericht: 11 Februari 2009 om 08:02

Hallo Kathy,

Ach wat jammer... maar ja wie weet kom je op een dag hier weer eens terecht... en misschien liggen je interesses op een ander vlak. In elk geval héél véél groetjes en veel plezier bij alles wat je doet !!



-------------
Groetjes,
Rita.

Bloemen zijn om mooi te zijn..
Mensen zijn om goed te zijn !!


Bericht van: perle
Datum bericht: 11 Februari 2009 om 08:27

 

Spijtig voor je!!!!!

Mischien gewoon es een tijdje links laten liggen maar doe je spulletjes best niet weg...mischien komt de zin terug en lukt alles dan wat beter.

Of vind je wat anders dat je leuk vind om te doen!

Dit is hobbydoos...dus alles wat met hobby te maken heeft!

Of mischien enkel om te praten...is toch ook fun dus hobby!!!!!

Dus ik zeg geen vaarwel maar gewoon...succes!!!!!!!Perle!



-------------


Bericht van: Corry R
Datum bericht: 11 Februari 2009 om 09:00

Jammer Kathy,kan me voorstellen dat het voor jou moeilijk is nu een goede weg te vinden,maar misschien komt de zin weer terug en zien wij je weer eens.

In ieder geval veel sterkte,ik hoop dat je weer zin krijgt.

De beertjes zie ik wel verschijnen.



-------------
https://www.hobbydoos.nl/boeken/'>Handwerkboek


Bericht van: rittepetit
Datum bericht: 11 Februari 2009 om 09:24

Halo Kathy

Zoals gezegd, best niks weggooien, laat alles even rusten, en wie weet, krijg je toch nog de hobbykriebels terug

Laar er een tijdje over gaan, en misschien horen we je hier wel terg

groetjes rita

 en succes met hetgeen je verder doet



Bericht van: tikoes
Datum bericht: 11 Februari 2009 om 09:55
Ik snap het niet De frustraties ?

Gelukkig hoef ik veel niet te snappen. Ik wens je veel plezier in jouw eigen weg met alles en speciaal je hobbyweg.



Bericht van: Molemieke
Datum bericht: 11 Februari 2009 om 10:01

Hallo Kathy,

Jammer dat het je ding niet is. Misschien komt de zin om te handwerken nog wel eens terug? En anders kan je misschien toch nog heel af en toe iets van je laten horen ?

Groetjes Daisy



-------------
http://molemiekeshobby.blogspot.be/" rel="nofollow - http://molemiekeshobby.blogspot.be http://molemiekesnaaiblog.blogspot.be/" rel="nofollow - http://molemiekesnaaiblog.blogspot.be


Bericht van: sassa
Datum bericht: 11 Februari 2009 om 10:37
misschien effe de boel wat laten rusten, en niets weggooien, de zin om te handwerken komt misschien wel terug, voor de rest wens ik je nog het allerbeste en kom af en toe toch nog eens piepen

-------------
<a rel=nofollow href="http://imageshack.us"></a> groetjes sandra


Bericht van: *kathy*
Datum bericht: 11 Februari 2009 om 10:41

Bedankt voor al jullie lieve berichtjes.

Wie weet pak ik het nog weer eens op, want moet toch wat he. Hier wat liggen niets doen is ook niet fijn en heb zeker met heeeeeeeel veel plezier de beertjes gemaakt, maar het lukt me moeizaam om daarna de draad verder op te pakken.

Ik kom niet uit de patroontjes, maar heb ook niet de swoeng die ik had tijdens het maken van de beertjes. Van te voren lukte het ook niet zo maar ja toen had ik ook geen hulp en steun van jullie

Wie weet schreef ik dit berichtje gisteren ook wel een beetje vanuit een opwelling in een sombere bui, maar ik vind het momenteel moelijk om draad vast te houden en te kijken naar wat ik wel kan i.p.v niet. Al  vanaf dat er hier ijs ligt, wil ik gewoon eruit, wil ik sporten en verder lijkt niets leuk en lijk ik niets te kunnen.

En van dat haken wordt ik dan alleen maar zenuwachtig en gefrustreerd en echt wat leuks maken en iets afmaken wat ik eigenlijk nodig zou hebben lukt niet.

Terwijl ik dacht iets van een vervanging van het sporten te hebben gevonden, want ik kan toch niet zitten nietsen. Maar de laatste dagen ik weet niet waarom biggelen de tranen over mijn wangen als ik hier op het forum neus.

nou wat een lang verhaal val ik jullie mee lastig nu en het is misschien wel niet eens duidelijk.

sorry



Bericht van: sassa
Datum bericht: 11 Februari 2009 om 10:44
je hoeft je niet te excuseren, soms doet het goed om iets van je af te schrijven, en hier vind je altijd wel een luisterend oor, ik duim voor jou dat het de goede kant mag opgaan en dat je weldra weer aan het sporten kan

-------------
<a rel=nofollow href="http://imageshack.us"></a> groetjes sandra


Bericht van: Corry R
Datum bericht: 11 Februari 2009 om 11:08

je zit dus nu in een flinke dip,laat het maar even gaan en blijf zoeken naar vervanging voor het sporten,er komt vast en zeker iets op je weg wat je wel kan,en bij het handwerken kunnen wij met z',n allen toch helpen?

Makkelijk praten voor mij,maar ik begrijp heel goed hoe het is om iets niet te kunnen,als je open blijft staan voor nieuwe dingen komt het vast goed,ook al gaat het nu niet,er komt  een tijd dat het wat beter gaat,en dan kan je misschien met hulp weer wat doen.

En je verhaal is niet lang,denk dat we allemaal wel begrijpen hoe moeilijk dit is voor je,het is niet niks wat je doormaakt,je hebt daar tijd voor nodig.Kijken naar wat je niet meer kan,is heel begrijpelijk,en dan helemaal als er dingen niet lukken.

Schrijf het maar van je af,hier is altijd wel iemand die luisterd naar je.



-------------
https://www.hobbydoos.nl/boeken/'>Handwerkboek


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 11 Februari 2009 om 11:16
Kathy, je hoeft niet te handwerken om hier op het forum mee te praten. Open maar een ander onderwerp of blijf op deze. Het is ook moeilijk om uit een patroon te komen, als je hoofd naar andere problemen staat. Mocht je het weer willen oppakken, waarom dan niet met die beertjes, die je wel goed kan? Dan wordt je Kathy, de berenmaakster. Ik zie hier ook vaak dingen voorbijkomen, die ik nooit zo mooi zal kunnen maken, nou èn, ik kan weer andere dingen, katknuffelen, daar ben ik een ster in.

Overigens is er ook de Dolle Mina site om over van alles en nog wat te praten.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: rita_1709
Datum bericht: 11 Februari 2009 om 11:24

Hallo Kathy,

Je hoeft je niet te verontschuldigen voor je verhaal en voor je tranen... iedereen beseft wel hoe moeilijk het is om een geijkte levenswijze plots te 'moeten' veranderen. Weet je nu heb je het héél moeilijk, maar eens komt er een dag dat je weer iets vindt wat je wel héél graag doet... en intussen blijf je hier maar gezellig op het forum meebabbelen. En als het eens niet gaat zijn er hier vele handen om je weer uit de put te halen !!



-------------
Groetjes,
Rita.

Bloemen zijn om mooi te zijn..
Mensen zijn om goed te zijn !!


Bericht van: pralientje
Datum bericht: 11 Februari 2009 om 12:11

Rita zegt:

Hallo Kathy,

Je hoeft je niet te verontschuldigen voor je verhaal en voor je tranen... iedereen beseft wel hoe moeilijk het is om een geijkte levenswijze plots te 'moeten' veranderen. Weet je nu heb je het héél moeilijk, maar eens komt er een dag dat je weer iets vindt wat je wel héél graag doet... en intussen blijf je hier maar gezellig op het forum meebabbelen. En als het eens niet gaat zijn er hier vele handen om je weer uit de put te halen !!



__________________
Groetjes,
Rita.
Daar sluit ik mij ook volledig bij aan ,dat komt wel terug hoor en gezellig blijven mee babbelen



-------------
https://www.hobbydoos.nl/patroon/'>Gratis Patronen


Bericht van: geesje
Datum bericht: 11 Februari 2009 om 13:48

...Hallo Kathy, ook ik sluit mij bij alle bovenstaande berichtjes aan........     

Ik zit nu al 2 mndn. in een flinke dip,

en deze week  --3 dagen- - ben ik op een normale tijd uit bed gekomen, en hiervan 2x een uurtje wezen zwemmen........



-------------
groetjes geesje


Bericht van: odette
Datum bericht: 11 Februari 2009 om 14:01

Handwerken moet ontspannend zijn als je er neurveus van wordt is dat niet goed. Misschien wil je te graag 'moeilijke' dingen maken.  Anders met de knifty knitter aan de gang dat is niet moeilijk en geeft snel een leuk resultaat. Misschien door de alsmaar repaterende handeling rustgevend.
Anders inderdaad even een time-out van het handwerken. Misschien heb je over een tijdje wel zin in handwerken. Veel sterkte in iedergeval met wat je ook gaan doen.

En je valt helemaal niemand lastig met je verhaal (die het niet willen lezen slaan het maar over) , we leven allemaal met je mee. Je hebt het nu natuurlijk ook niet makkelijk.



-------------
odette


Bericht van: naatje
Datum bericht: 11 Februari 2009 om 14:48
HOI KATHY,WAT TRIEST OM DIT TE LEZEN,IK LEEF MET JE MEE.
HOOP DAT JE UIT JE DIP KOMT EN BLIJF IN IEDER GEVAL GEWOON GEZELLIG MEE BABBELEN.
HET IS JAMMER DAT ER NIEMAND BIJ JOU IN DE BUURT IS
OM JE AF EN TOE TE HELPEN MET HET HAKEN/BREIEN.

IK VIND JE IN IEDER GEVAL EEN HELE DAPPERE MEID EN HOOP
DAT JE AF EN TOE NOG WAT VAN JE LAAT HOREN.

-------------
BUSY BEE RENATE:www.handwerkenmetrenate.nl


Bericht van: chrisje
Datum bericht: 11 Februari 2009 om 15:47

alles wat echt telt, is al gezegd hierboven: we zijn er voor je, ook als je van dat haken nu even genoeg hebt!!! gewoon even een dikke knuf van mij, ik zou willen dat je wat dichter bij woonde... dan kwam ik hem zelf brengen!

en af en toe eens goed van je af komen schrijven, hier!!!!!



Bericht van: Antonia
Datum bericht: 11 Februari 2009 om 15:48
Lieve schat,  blijf gewoon gezellig met ons babbelen ....... wij willen je allemaal helpen om hier overheen te komen ....... niets MOET ....... gewoon ontspannen doen waar je zin in hebt ...... wat binnen je mogelijkheden ligt.

-------------
TONY


Bericht van: Teunie
Datum bericht: 11 Februari 2009 om 16:13
Ook ik hoop dat je toch snel weer uit je megadip komt. En ik hoop dat we je toch nog met iets kunnen helpen.Het helpt misschien inderdaad wel om af en toe alle dingen die je dwars zitten lekker via dit forum te spuien. Het zal je allicht opluchten. Ik hoop dat we je toch nog wel eens voobij zien komen.Heel veel sterkte.

-------------
Groetjes Teunie


Bericht van: boek
Datum bericht: 11 Februari 2009 om 19:41
Originally posted by pralientje pralientje wrote:

Rita zegt:

Hallo Kathy,

Je hoeft je niet te verontschuldigen voor je verhaal en voor je tranen... iedereen beseft wel hoe moeilijk het is om een geijkte levenswijze plots te 'moeten' veranderen. Weet je nu heb je het héél moeilijk, maar eens komt er een dag dat je weer iets vindt wat je wel héél graag doet... en intussen blijf je hier maar gezellig op het forum meebabbelen. En als het eens niet gaat zijn er hier vele handen om je weer uit de put te halen !

en mocht je het al, helemaal hier hebben gehad wat ik niet hoop, dan vindt ik het lief dat je nog afscheid komt nemen, de meesten blijven gewoon weg

bedankt voor wat je voor ons heb betekent, en morgen schijnt de zon weer, wat je keuze ook mag zijn



-------------
<a rel=nofollow href="http://www.funpagina.eu"></a>


Bericht van: amandel
Datum bericht: 11 Februari 2009 om 20:32

Kathy, ik kan mij alleen maar aansluiten bij alles wat al geschreven is,

Ik hoop dat je er weer snel bovenop komt,  lieve groetjes irene



-------------
Creatieve mensen hebben geen rommel, creatieve mensen hebben overal ideeen liggen.


Bericht van: creaans
Datum bericht: 11 Februari 2009 om 21:09
Kathy, begrijp best dat alles je nu tegen zit en dat je overal van baalt. Maar hoop toch af en toe nog iets van je te lezen. Heel Veel sterkte!
Groeten Creaans.


Bericht van: dine
Datum bericht: 11 Februari 2009 om 22:25

Kathy,

Neem maar een rustpauze, je hebt het nodig. Daarbij als je op een geforceerde manier gaat handwerken lukt het toch niet en kan je er enkel een hekel aan krijgen. Laat alles maar es rustig op je afkomen, misschien ontdek je 'iets' waar je meer voldoening van krijgt, eventueel door een (klein) huisdier...  

Misschien krijg je later toch nog zin om te handwerken en hé, het hoeven niet altijd ingewikkelde patronen te zijn.  We staren ons nu blind op de patroontjes van Alan Dart maar wees gerust onze handwerkjes zien er ook niet altijd zo perfect uit. Wij friemelen en prutsen ook regelmatig.   Daarbij een mooi eenvoudig werkje is nog altijd beter dan een half gelukt 'prachtmodel'.

Ik hoop van harte dat we je af en toe nog es horen en ik wens je 't allerbeste.

Dikke knuffel,

Nadine

 



Bericht van: *kathy*
Datum bericht: 12 Februari 2009 om 19:29

Bedankt allemaal voor de lieve en begripvolle berichtjes en pm'etjes nu lig ik hier weer met tranen in mijn ogen, maar dan wel andere tranen.

Ben en blijft steeds verbaasd hoe vriendelijk hier iedereen op het forum is en bereid om een ander te helpen.

 



Bericht van: *kathy*
Datum bericht: 12 Februari 2009 om 19:34
Originally posted by odette odette wrote:

Handwerken moet ontspannend zijn als je er neurveus van wordt is dat niet goed. Misschien wil je te graag 'moeilijke' dingen maken.  Anders met de knifty knitter aan de gang dat is niet moeilijk en geeft snel een leuk resultaat. Misschien door de alsmaar repaterende handeling rustgevend.

Ja ik weet niet, misschien wel maar ik dacht niet dat ik nou echt steeds wat te moeilijks wou maken, nou ja wel te moeilijk blijkbaar, want het lukt mij niet, maar niet iets wat nou heel moeilijk behoordt te wezen.

aan die knifty knitter heb ik ook gedacht vorige week, had twee leuke patronen gezien in een hobbyblad, maar als ik dat zo las dan leek dat nog veel ingewikkelder. en vindt zo`n ding vrij prijgzig, dan moet ik er wel wat mee doen en snappen.

En zag ik het eerst van ik moet eens kijken, van de week leek alles zwart en dan is het ook alles of niets, maar begrijp ook wel dat ik wat moet doen want van de hele dag liggen, en wat naar die saaie tv staren wordt je helemaal beu!

 

 



Bericht van: *kathy*
Datum bericht: 12 Februari 2009 om 19:38

Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Kathy, je hoeft niet te handwerken om hier op het forum mee te praten. Open maar een ander onderwerp of blijf op deze. Het is ook moeilijk om uit een patroon te komen, als je hoofd naar andere problemen staat. Mocht je het weer willen oppakken, waarom dan niet met die beertjes, die je wel goed kan? Dan wordt je Kathy, de berenmaakster.

Ja daarom heb ik er ondertussen ook zes gemaakt, dat wou en dat geeft voldoening. steeds dacht ik van dit is de laatste, maar dan toch nog maar 1. En die beren zijn leuk hoor, maar op het laatst wil ik dan ook wel wat anders, dan steeds diezelfde beer, al was het maar steeds een klein beetje anders. Maar ja misschien moet ik gewoon doen.

volgens mijn huisarts vandaag maakte het niet uit, wat als ik maar iets deed anders zag hij me gauw weer ver wegzakken.

 

 

 



Bericht van: *kathy*
Datum bericht: 12 Februari 2009 om 19:41
Originally posted by boek boek wrote:

Originally posted by pralientje pralientje wrote:

Rita zegt:

Hallo Kathy,

Je hoeft je niet te verontschuldigen voor je verhaal en voor je tranen... iedereen beseft wel hoe moeilijk het is om een geijkte levenswijze plots te 'moeten' veranderen. Weet je nu heb je het héél moeilijk, maar eens komt er een dag dat je weer iets vindt wat je wel héél graag doet... en intussen blijf je hier maar gezellig op het forum meebabbelen. En als het eens niet gaat zijn er hier vele handen om je weer uit de put te halen !

en mocht je het al, helemaal hier hebben gehad wat ik niet hoop, dan vindt ik het lief dat je nog afscheid komt nemen, de meesten blijven gewoon weg

bedankt voor wat je voor ons heb betekent, en morgen schijnt de zon weer, wat je keuze ook mag zijn

babbelen ja dat is wel leuk, maar vindt het soms moeilijk om overal op te reageren even kijken, maar weet niet waarom vindt het hier gezellig maar soms ook emotioneel.

En het is toch logisch dat je even meld dat je niet meer komen wilt als je hier een tijdje bent. Iedereen gaat hier zo hecht met elkaar om dan vindt ik dat niet meer als vanzelfsprekend.



Bericht van: *kathy*
Datum bericht: 12 Februari 2009 om 19:43

Originally posted by sassa sassa wrote:

je hoeft je niet te excuseren, soms doet het goed om iets van je af te schrijven, en hier vind je altijd wel een luisterend oor, ik duim voor jou dat het de goede kant mag opgaan en dat je weldra weer aan het sporten kan

Sassa heel lief bedoeld van je dat duimen, ik kreeg ook meerder pm'etjes met manieren om toch te sporten, maar sporten zal er voor mij nooit meer inzitten ook niet met aanpassingen. Ik kan af en toe even zitten in mijn rolstoel ook niet te lang en moet blij zijn dat mijn handen goed functioneren.

 



Bericht van: Dikky
Datum bericht: 12 Februari 2009 om 19:54

Kathy,

Doe het voorlopig maar lekker rustig aan. Neus hier af en toe wat rond als je zin hebt en doe vooral die dingen die nu op dit moment leuk lijken. Handwerken hoeft toch niet perse? En als het je nerveus maakt al helemaal niet. Ik zou je graag willen helpen maar weet niet hoe. Wellicht heb je hiervoor wat leuk gevonden om te doen maar kwam je daar toen niet aan toe. Wellicht vind je daarin wat verstrooiing. Of probeer anders iets totaal nieuws met heel ander materiaal. Misschien kan een hobbywinkelsite als pipoos of de kwast je een eindje op weg helpen?

In ieder geval heel veel sterkte en niet weglopen omdat je een dip hebt. Wij vinden het reuze gezellig om met je te kletsen.



-------------
Groetjes,
Dorine


Bericht van: Meia
Datum bericht: 12 Februari 2009 om 20:01
Ik sluit me bij alle anderen aan, dikke knuf van mij, Meia.

-------------
     All you need is love.



Bericht van: tikoes
Datum bericht: 12 Februari 2009 om 20:07
Ik sluit me ook aan bij alle vorige spreeksters


Bericht van: T Looman
Datum bericht: 12 Februari 2009 om 21:33
alles is al door iedereen gezegd daar sluit ik mij bij aan een hele dikke  voor jou

-------------
groetjes Thea


Bericht van: Roos39
Datum bericht: 12 Februari 2009 om 23:29
Hoi Kathy,

Wat lief dat je alle anekdotes apart hebt beantwoord. Ik wilde vandaag iets terug zoeken op hobbydoos, en kwam toen ook een aantal topics van jou tegen.
Het is ook niet niks wat jou is overkomen.
Ik vind het in ieder geval heel moedig hoe je de zaken aanpakt. Ik heb ook het topic van het gehaakte vierkantje gelezen, en uiteindelijk was het je gelukt.
 
Misschien kun je op internet nog wat googlen waar je interesse ligt of wat je nog kunt proberen.
En het klopt, ik denk dat bijna alle hobbydozen wel iets ellendigs hebben meegemaakt en daar nog gevolgen aan over hebben gehouden. En soms komt dit allemaal tegelijk naar voren, maar daarom is er ook zoveel geduld en begrip, dag en nacht. En op een gegeven moment gaat de zon weer schijnen. Je zult niet meer beter worden, maar wel leren omgaan met wat je is overkomen.
Ik weet niet of je van lezen houdt, maar het boek Kracht van Marc de Hond leest heel makkelijk en heeft denk ik veel vergelijkingen met jou. Is een tip voor als je eraan toe bent. Kathy veel moed en succes gewenst.

Rosemarie


Bericht van: pralientje
Datum bericht: 13 Februari 2009 om 09:25
Ik sluit me volledig bij de dames hierboven aan ,laat de moed niet zakken

-------------
https://www.hobbydoos.nl/patroon/'>Gratis Patronen


Bericht van: ab63
Datum bericht: 13 Februari 2009 om 17:15
Originally posted by Corry R Corry R wrote:

je zit dus nu in een flinke dip,laat het maar even gaan en blijf zoeken naar vervanging voor het sporten,er komt vast en zeker iets op je weg wat je wel kan,en bij het handwerken kunnen wij met z',n allen toch helpen?

Makkelijk praten voor mij,maar ik begrijp heel goed hoe het is om iets niet te kunnen,als je open blijft staan voor nieuwe dingen komt het vast goed,ook al gaat het nu niet,er komt  een tijd dat het wat beter gaat,en dan kan je misschien met hulp weer wat doen.

En je verhaal is niet lang,denk dat we allemaal wel begrijpen hoe moeilijk dit is voor je,het is niet niks wat je doormaakt,je hebt daar tijd voor nodig.Kijken naar wat je niet meer kan,is heel begrijpelijk,en dan helemaal als er dingen niet lukken.

Schrijf het maar van je af,hier is altijd wel iemand die luisterd naar je.

IK KAN HET NIET BETER VERWOORDEN.....MOOI GEZEGD



-------------
GROETJES ANGELA


Bericht van: chrisje
Datum bericht: 13 Februari 2009 om 18:02

kathy, je vertelde ons dat je verloofd was... Heb je misschien al enig idee rond hoe of wat dat hele gebeuren gaat zijn? Ik bedoel dan of er al iets van datum of periode is beslist eventueel...

Niet bemoeizuchtig bedoeld, hoor meid, ik bedacht gewoon dat daar misschien iets leuks rond te doen kon zijn..; (ik zeg maar wat: hier delen ze trouwpresentjes uit, beetje zoals snoepjes in leuke verpakking enz...) Misschien een ideetje om zo'n dingen te gaan plannen???

Wat mij heel belangrijk lijkt (en sorry voor de betuttelende toon, oeps, maar ik vrees uit ervaring te spreken Ik bedoel het dus niet zo! ) is dat het haken een DOEL lijkt te moeten hebben voor je... Zomaar "zinloos" wat zitten haken en iets leuks maken, het voelt precies niet als voldoende nu voor je... Ik heb dat ook gehad, om andere redenen dan jij, maar misschien voelt het bij jou ook zo... Zo ben ik eigenlijk min of meer aan mijn "project" van sri lanka begonnen... Misschien dat het goed is om iets te kunnen plannen en dan heeft het ook een doel en een einddatum... Dat is toch anders dan gewoon haken, al is het dan weer misschien meer een "must"...

 



Bericht van: *kathy*
Datum bericht: 13 Februari 2009 om 21:23
Originally posted by chrisje chrisje wrote:

kathy, je vertelde ons dat je verloofd was... Heb je misschien al enig idee rond hoe of wat dat hele gebeuren gaat zijn? Ik bedoel dan of er al iets van datum of periode is beslist eventueel...

Niet bemoeizuchtig bedoeld, hoor meid, ik bedacht gewoon dat daar misschien iets leuks rond te doen kon zijn..; (ik zeg maar wat: hier delen ze trouwpresentjes uit, beetje zoals snoepjes in leuke verpakking enz...) Misschien een ideetje om zo'n dingen te gaan plannen???

Wat mij heel belangrijk lijkt (en sorry voor de betuttelende toon, oeps, maar ik vrees uit ervaring te spreken Ik bedoel het dus niet zo! ) is dat het haken een DOEL lijkt te moeten hebben voor je... Zomaar "zinloos" wat zitten haken en iets leuks maken, het voelt precies niet als voldoende nu voor je... Ik heb dat ook gehad, om andere redenen dan jij, maar misschien voelt het bij jou ook zo... Zo ben ik eigenlijk min of meer aan mijn "project" van sri lanka begonnen... Misschien dat het goed is om iets te kunnen plannen en dan heeft het ook een doel en een einddatum... Dat is toch anders dan gewoon haken, al is het dan weer misschien meer een "must"...

ja, denk zeker dat iets maken met een doel wel motiveert, wat leuk want dat werd ook al via een pm geoppert net.

Ja en iets voor de bruiloft had ik niet aan gedacht, dan moet het ook wel weer direct heel goed he En dat duurt ook nog even he. Mijn vriend komt in augustus weer terug en de planning is in dec. We houden het klein hoor. Vandaag was het kadootjes dag en ja dat is toch wel leuk!! En hoe kleiner de stapel wordt des te fijner wordt het

ben ietsje minder koppig hoor, maar wel hangerig, zal me zelf wel een symbolische schop onder m`n kont moeten geven en gewoon doen.

 



Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 13 Februari 2009 om 22:34
Als jij je een schop voor de kont geeft, zijn wij er om de pijn weg te masseren.

Van die geschenkjes voor de bruiloftsgasten is een goed idee. Ik heb ook ergens nog een blad met onder andere doopgeschenken, daar zaten gehaakte doosjes bij. Zal ik gaan zoeken? Het zijn kleine doosjes die je in suikerwater doopt en laat drogen, zodat ze hard worden.


-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: Corry R
Datum bericht: 14 Februari 2009 om 08:29
Zo zie je maar weer wat hier gebeurt,door je afscheidsberichtje,ben je er toch nog.Ik wil met alle plezier van alles voor je scannen en opzoeken,maar uiteraard alleen als jij het wilt.

-------------
https://www.hobbydoos.nl/boeken/'>Handwerkboek


Bericht van: chrisje
Datum bericht: 14 Februari 2009 om 10:19

Originally posted by Corry R Corry R wrote:

Zo zie je maar weer wat hier gebeurt,door je afscheidsberichtje,ben je er toch nog.Ik wil met alle plezier van alles voor je scannen en opzoeken,maar uiteraard alleen als jij het wilt.

 

ja, we zijn goed in "kontschoppen", maar je moet het zelf ook willen, hihi!



Bericht van: Koningsdochter
Datum bericht: 14 Februari 2009 om 10:35
WAT ZOU IK NU TOCH GRAAG NAAR JE TOE WILLEN VLIEGEN EN JE EEN HELE DIKKE KNUFFEL WILLEN GEVEN. WAARDELOOS DAT JE AAN DE ANDERE KANT VAN HET LAND WOONT. JE MAG EVEN IN EEN DIP ZITTEN EN JE ZIET AL WEER EEN BEETJE LICHTPUNTJES. JE BENT OOK ZO'N DAPPER MENS. HOUD VOL EN GRIJP JE VAST AAN DIE LICHTPUNTJES. EN OMDAT DIE KNUFFEL NIET IN HET ECHT KAN MAAR EEN HEEL DIKKE KNUFFEL OP PAPIER. BID VOOR JE.

-------------
Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!


Bericht van: chrisje
Datum bericht: 14 Februari 2009 om 10:38

zoals deze bijvoorbeeld???? wij kunnen wel helpen met vertalen en uitproberen!

Wonderful Wedding Patterns
Sweet little ways to add a handmade touch to your special day

Crochet Floral Corsage Crochet Amigurumi Two Peas in a Pod Floral Bridal Barrette
Crochet Floral Bridal Corsage Crochet Amigurumi
Two Peas in the Pod
Crochet Floral Bridal Barrette
Crochet Little Amigurumi Cake
Crochet Ring Bearer's Pillow Cover Crochet Amigurumi Bunny Cake Topper
Crochet Amigurumi
Little Cake
Crochet Ring Bearer's
Pillow Cover
Crochet Amigurumi
Bunny Cake Topper

Whether you're making something for the happy couple or the bridal party, these sweet little patterns are sure to do the trick.

For knitters, add a little glamour to your wedding attire with the Golden Honey Shrug or the Shimmery Shawl, or create a beautiful heirloom gift with the Winter Lace Afghan. (Click the item names to see these free patterns.)




Bericht van: Ennas
Datum bericht: 14 Februari 2009 om 11:22

Lieve Kathy,

Ik heb wel meegelezen in je topic, maar nog niet gereageerd.

Wat vervelend dat je je zo voelt, en dan ook je vriend niet bij je...

Fijn om te lezen dat alle lieve berichtjes van de lieve hobbydoosjes je toch goed doen.

Als er iets is wat ik (of wij of een ander) kan doen, laat het horen. Ik woon dan wel in het midden van NL, maar met ov kan ik gratis naar je toe om wat dan ook te doen. En ik doe het met liefde. Zit hele dagen thuis dus kan wel een gaatje vinden om bij je te komen. Dit is niet om medelijden met je te hebben, maar dat je even iemand om je heen hebt en er even tussen uit kunt.

Ik lees veel op het forum, maar reageer lang niet altijd op een topic. Maar is dat heel erg?? Nee toch? Reageer wanneer jij zin of energie hebt. We zijn er voor je wanneer jij het nodig hebt.



Bericht van: creaans
Datum bericht: 14 Februari 2009 om 12:27
Kathy,
Is het misschien een idee, om eens contact op te nemen, met het Rode Kruis Sociale Activiteiten. Ze zitten overal dus ook in jouw omgeving. Je kan bezoek van iemand bij je thuis krijgen! En kan ook voor hen dingen gaan haken, je krijgt dan wol van ze! De gemaakte dingen gaan ze dan weer op een markt verkopen. Zelf maak ik daarvoor ook en geeft mij veel voldoening om het te maken en op die manier raak je het weer kwijt.
Veel sterkte en succes.
Groeten Creaans.


Bericht van: *kathy*
Datum bericht: 14 Februari 2009 om 14:37
Originally posted by chrisje chrisje wrote:

zoals deze bijvoorbeeld???? wij kunnen wel helpen met vertalen en uitproberen!

Wonderful Wedding Patterns
Sweet little ways to add a handmade touch to your special day

Crochet Floral Corsage Crochet Amigurumi Two Peas in a Pod Floral Bridal Barrette
Crochet Floral Bridal Corsage Crochet Amigurumi
Two Peas in the Pod
Crochet Floral Bridal Barrette
Crochet Little Amigurumi Cake
Crochet Ring Bearer's Pillow Cover Crochet Amigurumi Bunny Cake Topper
Crochet Amigurumi
Little Cake
Crochet Ring Bearer's
Pillow Cover
Crochet Amigurumi
Bunny Cake Topper

Whether you're making something for the happy couple or the bridal party, these sweet little patterns are sure to do the trick.

For knitters, add a little glamour to your wedding attire with the Golden Honey Shrug or the Shimmery Shawl, or create a beautiful heirloom gift with the Winter Lace Afghan. (Click the item names to see these free patterns.)


 

OH, WAT SCHATTIG!!!, VOORAL DIE KONIJNTJES WAT LIEF!!!



Bericht van: *kathy*
Datum bericht: 14 Februari 2009 om 14:45

wat lief allemaal hoor, al die berichtjes als ik hier inlog, dan verbaas ik me over de pm, als ik mijn mail open over de mails en als ik hier lees verbaas ik me nog veel meer!!

iedereen die meedenkt, wil helpen en ideeen stuurt.  Ik moet en wil wel weer zien dat ik wat ga doen, en iets maken met een doel zal uiteindelijk wel hepen, maar vergeet niet dat je met een oen hebt te maken, want heb zulke makkelijke patroontjes geprobeerd en dat lukt gewoon niet Nu heb ik een konijn en een muis zonder hoofd!!. Of ik heb gewoon een fobie voor hoofden ontwikkeld

Maar mijn koppige bui is wel een beetje gezakt, maar kom wel wat in het cirkeltje, want wil wel wat doen, dus zal wel eens kijken dat ik weer wat kan oppakken, hoeft niet perse haken te zijn, gewoon leuk! iets wat ook afkomt! Alleen nu nog even uitzoeken wat en hoe ik het beste wat kan beginnen, zonder dat ik er in verzand.

anders heb ik straks ook een huisje vol "lijken" zoals nadine dat zegt.

maak je maar geen zorgen om, mij ik kom er wel weer al is het hier soms heel bewolkt in friesland, misschien is het gewoon de bewolkste provincie! ook de zon breekt hier wel weer door!!



Bericht van: *kathy*
Datum bericht: 14 Februari 2009 om 14:46

Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Als jij je een schop voor de kont geeft, zijn wij er om de pijn weg te masseren.

 



Bericht van: Corry R
Datum bericht: 14 Februari 2009 om 16:13
Zo houden we je in ieder geval ook bezig,toch!

-------------
https://www.hobbydoos.nl/boeken/'>Handwerkboek


Bericht van: geesje
Datum bericht: 14 Februari 2009 om 21:11

      een OEN zei je       jajajajajajaja...........

komt mij bekend voor................en dacht ook voor heel veel........HOBBYDOOSJES.....

    OP Z"N TIJD JA.........gelukkig.....



-------------
groetjes geesje


Bericht van: creatieve meid
Datum bericht: 14 Februari 2009 om 22:38

is iets met kralen geen idee? ketting maken ofzo.

 



Bericht van: creatieve meid
Datum bericht: 14 Februari 2009 om 22:44

je kunt ook eens hier kijken.

of kaarten gaan maken m.b.v borduren op papier



Bericht van: creatieve meid
Datum bericht: 14 Februari 2009 om 22:45

oei, foutje

http://www.jalekro.nl/stenboden/



Bericht van: Marjolein47533
Datum bericht: 14 Februari 2009 om 23:17

Als je eens zou willen proberen om een kaart te borduren kan ik je wel het eea opsturen hiervoor. Kun je het mooi proberen zonder dat je extra kosten hoeft te maken.

Laat het maar even weten,

Groetjes,

Marjolein



Bericht van: creatieve meid
Datum bericht: 15 Februari 2009 om 12:04

kijk hieronder staat ook nog een leuk huwelijks stelletje.

ik bezit dat patroon dus als je wilt zeg je het maar.



Bericht van: creatieve meid
Datum bericht: 15 Februari 2009 om 12:16

ook voor de bruiloft en weer leuk

http://www.berroco.com/exclusives/buttercream/buttercream.ht ml

 

 

ik hoop dat ik je zo een beetje kan helpen.



Bericht van: *kathy*
Datum bericht: 15 Februari 2009 om 12:35
Originally posted by creatieve meid creatieve meid wrote:

je kunt ook eens hier kijken.

of kaarten gaan maken m.b.v borduren op papier

 

Creatieve meid wat ben je druk bezig voor mij. Lief hoor die hello kitty, wie weet wordt ik ooit nog eens een top haakster.

Ik kreeg van nadine ook al een borduur tip. het lijkt me erg priegelig, maar misschien is het wat. Ik wil ook eens even googlen naar dat plastic canvas.

 



Bericht van: Mistig
Datum bericht: 15 Februari 2009 om 12:46
Kathy, als ik je kan helpen met Plastic Canvas patronen laat het gerust weten. Ik heb er inmiddels zoveel dat ik voor de eerste 10 jaar elke week wat anders kan maken. Ik help je met plezier op weg en weet je wat het mooie is ? Je kunt Plastic Canvas met een lijmklem aan een tafel vast zetten, kun je 2 handen gebruiken om te werken. Ik wil je graag helpen. Geef maar een gil(letje) . Verder wens ik je heel veel kracht. Groetjes Mistig

-------------
Bloei daar waar je geplant wordt.


Bericht van: *kathy*
Datum bericht: 15 Februari 2009 om 12:55
dan zal ik een gilletje geven, eerst maar eens even googlen, wat rond sneupen


Bericht van: Judy
Datum bericht: 15 Februari 2009 om 13:29

kijk voor gratis (ook dagelijks 1; free patterns aanklikken, plastic canvas en dan zie je aan de zijkant het gratis patroon van de dag = elke dag een andere) plastic canvas patronen op www.freepatterns.com

Zitten hele leuke verschillende bij. 



-------------
groetjes,



geniet en leef in het hier en nu.


Bericht van: dine
Datum bericht: 15 Februari 2009 om 14:39

Kathy,

Als je toch aan het googlen bent kijk ook eens bij Aters. Bij de patronen van de maand staan verschillende gratis en heel leuke patroontjes voor plastic canvas.

Gr,

Nadine 



Bericht van: stridje
Datum bericht: 15 Februari 2009 om 21:40
kathy,zie dat je al vele lieve berichtjes hebt mogen ontvangen,geweldig.
ik ben blij je nog te horen,want we willen je niet kwijt hoor.
wil even zeggen dat het misschien niet zo erg is als je geen patronen kan lezen,dan kan ik je de hand geven,want ik kan het ook niet.
als je goed naar het plaatje kijkt wat je wil maken dan kan je proberen het op je gevoel te doen.
je moet wel durven en soms een keer opnieuw,schrijf wel op wat je doet ,zodat je de  volgende ook kan maken,anders krijg je allemaal verschillende dingen.en het is ook nog een uitdaging.
je zal zien dat je verstelt staat van je eigen kunnnen.en het hoeft toch niet perfect,of laat lekker je fantasie gaan.heb je geen zin ,tekenen of schilderen kan je alle kanten mee op .
of kleien of met speksteen iets maken er zijn zoveel andere hobbies,ik kan ook niet altijd breien of haken een poppenhuis aankleden is ook leuk om te doen.
schrijven het maakt allemaal niets uit.als je er maar plezier in hebt,soms krijg je van zelf de inspiratie,ik heb ooit een jaar totaal niets gedaan,de dagen vlogen om,echt waar.op een of andere reden,kwam er wat op mijn pad en langzaam aan steeds een stapje verder,heb ondanks alles er veel van geleerd.
mijn leven heeft een hele andere wending gekregen en ben er nu content mee,geleerd niet alles te willen,genieten van de zomer van de natuur er is zoveel te zien als je er echt naar kijkt,met een verrekijker kan je alle dieren dicht bij halen en stiekem bij de buren glurenzou ik maar niet doen.ik vertel je dit om je te zeggen dat het niet groots hoeft te zijn waar je voldoening van kan krijgen.ik hoop je een beetje op te beuren zoals velen voor mij geweest zijn,groetjes stridje




Bericht van: breigek
Datum bericht: 16 Februari 2009 om 17:44
 ik sluit me bij alle vorige spreeksters aan!!!


Bericht van: *kathy*
Datum bericht: 17 Februari 2009 om 11:37

nogmaals allemaal bedankt voor de lieve opbeurende berichtjes.  Mijn mailbox maakte overuren

Ach en alles ziet er al weer heel anders uit, dan het moment toen ik vorige week dit topic opende hoor! Want zei het allemaal wel, maar kan alles toch niet loslaten, jullie niet en als ik dan ook nog eens sneup op google of kijk bij jullie creaties dan denk ik, waar is je doorzettingsvermogen gebleven?

Gisteravond met vriendje lief gesproken Dat kan wonderen doen he. moet toch maar even doorpakken is het niet voormezelf dan wel voor hem. Kan toch moeilijk niets doen met zijn lieve kadootjes, of veranderd zijn in een zielepiet als hij terugkomt

Dus straks maar eens even kijken wat ik kan, alleen kan het al lastig zijn wat dan, want er is zoveel en tegelijkertijd weer niet, ja ik begin warrig te worden.

 



Bericht van: Josl
Datum bericht: 17 Februari 2009 om 11:53

Originally posted by Antonia Antonia wrote:

Lieve schat,  blijf gewoon gezellig met ons babbelen ....... wij willen je allemaal helpen om hier overheen te komen ....... niets MOET ....... gewoon ontspannen doen waar je zin in hebt ...... wat binnen je mogelijkheden ligt.

Ik sluit me helemaal bij Tony aan!! Vind het al geweldig dat je ons laat delen in je emoties, durft ook niet iedereen hoor!! Schrijf het maar lekker van je af en zoals Magtelt al schreef is of komt er vast iets waar je goed in bent maar vooral iets waar je zin in hebt om te doen. Misschien kun jij wel mooie gedichtjes schrijven of lekkere receptjes verzinnen of .............

Lieve groetjes, Joke



-------------
Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?



Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 17 Februari 2009 om 12:08
Ik ben ook dol op legpuzzels van 500 stukjes, grotere zijn zinloos met katten, en van doorloperpuzzels en van naar vogels kijken. Dat is niet produktief, behalve voor mijn gedachten, want die kan ik zo goed ordenen, en niemand heeft er iets aan behalve ik. Lekker toch? We hoeven niet allemaal een deuk in de wereld te maken om ons bestaan zinvol te maken. Een klein krasje dat we alleen zelf kunnen zien, is genoeg. En dat krasje heb jij al gemaakt voor je vriend, die kadootjes voor je heeft achtergelaten en die je stem nodig heeft aan de andere kant van de wereld.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: Roos39
Datum bericht: 17 Februari 2009 om 14:02
Magtelt, mooi gezegd.

Rosemarie


Bericht van: stridje
Datum bericht: 17 Februari 2009 om 15:04
ik ben blij voor je dat je niet bij de pakken neer gaat zitten.groetjes stridje


Bericht van: Koningsdochter
Datum bericht: 17 Februari 2009 om 15:12

INDERDAAD MAGTELT. IK SLUIT ME HELEMAAL BIJ JOU AAN. ZO MOOI ALS JIJ HET WEET TE VERWOORDEN.

FIJN KATHY DAT JE DE LICHTPUNTJES WEER EEN BEETJE ZIET EN WEET VAST TE HOUDEN. GA MAAR LEKKER BEDENKEN WAT JE WILT GAAN DOEN. ER ZIJN ZOVEEL LEUKE DINGEN EN ZOVEEL MENSEN HEBBEN JE AL IDEEEN VAN DE HAND GEDAAN. EERST EVEN LEKKER POSITIEVE ERVARINGEN OP DOEN. EN ALS HET LUKT MET ANDERE DINGEN KAN JE MISSCHIEN OOK HET HAKEN WEER OPPAKKEN. EEN DIKKE KNUFFEL!



-------------
Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!


Bericht van: creatieve meid
Datum bericht: 28 Februari 2009 om 10:21

hoi Kathy,

Hoe is het nou? Heb je al weer wat opgepakt, heb het idee dat het wat stilletjes is geworden rondom jou? maar misschien let ik niet goed op hoor, heb niet tijd om alles te lezen, want dan blijf ik te veel achter die pc zitten

Ben benieuwd of je alweer wat aan het maken bent, want juist nu je toch weer een klap te verwerken kreeg, lijkt me wat afleiding wel goed en fijn.

groetjes creatieve meid



-------------



Bericht van: boek
Datum bericht: 28 Februari 2009 om 10:29
Originally posted by *kathy* *kathy* wrote:

wat lief allemaal hoor, al die berichtjes als ik hier inlog, dan verbaas ik me over de pm, als ik mijn mail open over de mails en als ik hier lees verbaas ik me nog veel meer!!

iedereen die meedenkt, wil helpen en ideeen stuurt.  Ik moet en wil wel weer zien dat ik wat ga doen, en iets maken met een doel zal uiteindelijk wel hepen, maar vergeet niet dat je met een oen hebt te maken, want heb zulke makkelijke patroontjes geprobeerd en dat lukt gewoon niet Nu heb ik een konijn en een muis zonder hoofd!!. Of ik heb gewoon een fobie voor hoofden ontwikkeld

Maar mijn koppige bui is wel een beetje gezakt, maar kom wel wat in het cirkeltje, want wil wel wat doen, dus zal wel eens kijken dat ik weer wat kan oppakken, hoeft niet perse haken te zijn, gewoon leuk! iets wat ook afkomt! Alleen nu nog even uitzoeken wat en hoe ik het beste wat kan beginnen, zonder dat ik er in verzand.

anders heb ik straks ook een huisje vol "lijken" zoals nadine dat zegt.

maak je maar geen zorgen om, mij ik kom er wel weer al is het hier soms heel bewolkt in friesland, misschien is het gewoon de bewolkste provincie! ook de zon breekt hier wel weer door!!

afgelopen zomer was het hier toch echt het zonnigst, en en van de sneeuw en vorst hadden wij ook het minste last

dus de zon doet toch wel heel erg zijn best hier en vooral voor jouw



-------------
<a rel=nofollow href="http://www.funpagina.eu"></a>


Bericht van: *kathy*
Datum bericht: 28 Februari 2009 om 14:11
Originally posted by boek boek wrote:

Originally posted by *kathy* *kathy* wrote:

wat lief allemaal hoor, al die berichtjes als ik hier inlog, dan verbaas ik me over de pm, als ik mijn mail open over de mails en als ik hier lees verbaas ik me nog veel meer!!

iedereen die meedenkt, wil helpen en ideeen stuurt.  Ik moet en wil wel weer zien dat ik wat ga doen, en iets maken met een doel zal uiteindelijk wel hepen, maar vergeet niet dat je met een oen hebt te maken, want heb zulke makkelijke patroontjes geprobeerd en dat lukt gewoon niet Nu heb ik een konijn en een muis zonder hoofd!!. Of ik heb gewoon een fobie voor hoofden ontwikkeld

Maar mijn koppige bui is wel een beetje gezakt, maar kom wel wat in het cirkeltje, want wil wel wat doen, dus zal wel eens kijken dat ik weer wat kan oppakken, hoeft niet perse haken te zijn, gewoon leuk! iets wat ook afkomt! Alleen nu nog even uitzoeken wat en hoe ik het beste wat kan beginnen, zonder dat ik er in verzand.

anders heb ik straks ook een huisje vol "lijken" zoals nadine dat zegt.

maak je maar geen zorgen om, mij ik kom er wel weer al is het hier soms heel bewolkt in friesland, misschien is het gewoon de bewolkste provincie! ook de zon breekt hier wel weer door!!

afgelopen zomer was het hier toch echt het zonnigst, en en van de sneeuw en vorst hadden wij ook het minste last

dus de zon doet toch wel heel erg zijn best hier en vooral voor jouw

 

 tja daar valt niet meer zoveel op te zeggen

 



Bericht van: stridje
Datum bericht: 28 Februari 2009 om 18:52
hoi cathy,gaat die goed ,hoe lang  duurt het  nog voordat je mannetje thuis komt?
en heb je al wat leuks bedacht om te maken,ik zelf ben met vilt begonnen,ze hebben bij de kruid vat nu voor een prikkie vilt te koop en kan je een leuke pennebak maken staat in de folder.
lekker makkelijk alles is voor gestenst en je hoeft het er alleen maar op te borduren,zijn leuke kleurtjes.
dan moet je wel als je dat ziet,ik ben stapel op kleuren,.ook leuk om met een vriendin wat te maken ,ik heb mijn vriendin anthousiast gemaakt,want die handwerkte nooit,maar het begint te komen,ze heeft ook al een beertje gemaakt,ontzettend leuk,nou cathy we horen je wel weer ,groetjes stridje


Bericht van: pralientje
Datum bericht: 02 Maart 2009 om 09:31
Ik sluit me volledig aan hierboven

-------------
https://www.hobbydoos.nl/patroon/'>Gratis Patronen


Bericht van: *kathy*
Datum bericht: 02 Maart 2009 om 18:23

Originally posted by stridje stridje wrote:

hoi cathy,gaat die goed ,hoe lang  duurt het  nog voordat je mannetje thuis komt?
en heb je al wat leuks bedacht om te maken,ik zelf ben met vilt begonnen,ze hebben bij de kruid vat nu voor een prikkie vilt te koop en kan je een leuke pennebak maken staat in de folder.
lekker makkelijk alles is voor gestenst en je hoeft het er alleen maar op te borduren,zijn leuke kleurtjes.
dan moet je wel als je dat ziet,ik ben stapel op kleuren,.ook leuk om met een vriendin wat te maken ,ik heb mijn vriendin anthousiast gemaakt,want die handwerkte nooit,maar het begint te komen,ze heeft ook al een beertje gemaakt,ontzettend leuk,nou cathy we horen je wel weer ,groetjes stridje

Ik zag zaterdag de geest ben toen nog maar met een beertje begonnen en heb hem net af, straks foto plaatsen. Maar wat nu dat weet ik nog niet. Het gaat wel hoor maar ja met ups en downs ben het liggen wat beu, maar ja daar verandert niets aan, maar het komt wel goed, gewoon beertje doordoen, doorzetten, want van klagen en pruilen  wordt ik echt niet beter. Het duurt nog even voordat mijn vriend thuis komt eind juli/begin augustus, maar we hebben al weer een aantal weken gehad en de stapel kadootjes wordt al minder groot, dus gaat goed komen.

wat leuk die dingen van vilt heb net je kleinduimpje bewondert leuk hoor.

en ja dat van die kleurtjes herken ik wel, ben niet zo`n heel kleur mens, maar als ik dan die beertjes maak, vindt ik het uitzoeken van de kleurtjes en wolletjes nog het leukste



Bericht van: pralientje
Datum bericht: 03 Maart 2009 om 09:42

Dat vind ik heel tof dat je terug begonnen bent,ik kijk al uit naar de foto



-------------
https://www.hobbydoos.nl/patroon/'>Gratis Patronen


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 03 Maart 2009 om 13:38
Ik heb net je snoezige beertje bewonderd. Als je nog zin hebt, kun je er zo nog twee maken, één in een zwart pak eventueel met hoge hoed en één in een lang wit gewaad met een wit hoedje of sluier op haar kop/hoofd. Zou dat niet een mooi welkomstkadootje zijn?

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: *kathy*
Datum bericht: 03 Maart 2009 om 15:20

Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Ik heb net je snoezige beertje bewonderd. Als je nog zin hebt, kun je er zo nog twee maken, één in een zwart pak eventueel met hoge hoed en één in een lang wit gewaad met een wit hoedje of sluier op haar kop/hoofd. Zou dat niet een mooi welkomstkadootje zijn?

Wat een leuke ideeen heb jij steeds zeg, je verzint overal wel wat voor! Het is wel leuk al heb ik dan natuurlijk nog alle tijd he, welkomstkadootje hoeft nog niet af en wie weet als ik nou goed oefen, zou er dan een kans bestaand dat ik dat lieve hazenpaartje kan maken, wat chrisje voor mij op het forum had gezet, want dat plaatje staat nog steeds op mijn netvlies, zo super!, maar die beertjes omtoveren tot een paartje is ook lief, of als kadootje voor mijn zusje, maar dat met die hoed en sluier, hoe ik dat dan moet doen???

Ik zit nu wel te denken wat moet ik nu maken, want ben wel een beetje bang dat als ik weer iets maak wat niet wil, ik hup de boel weer aan de kant gooi en ja wat is leuk, wat kan ik, dacht ook al aan je idee om weer een beer te maken en dan met lange orgen, maar ja hoe ik dat doe weet ik ook niet, maar misschien dat iemand kan helpen, maar ben ook die beren wel een beetje zat. Ze waren leuk  hoor, maar zou ook wel wat anders willen, aan de andere kant die beren lukken en misschien kan ik vanuit daar steeds wat anders erbij leren. ach merk dat het zo langzamerhand wel een heel geraaskalk wordt.

 



Bericht van: pralientje
Datum bericht: 03 Maart 2009 om 17:08
Je beertje is een heel tof beertje geworden

-------------
https://www.hobbydoos.nl/patroon/'>Gratis Patronen


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 03 Maart 2009 om 19:55
De hoed zou je van binnen kunnen verstevigen met een stuk wc-rol of keukenrol, dus iets haken dat daaromheen past. Met een kleine rand, dan gaat ie niet hangen of met suikerwater verstevigen.

De sluier kun je een netje haken van telkens een stokje en een losse en bovenin een draad doorrijgen en goed aantrekken, met een bloem erop. Precies tussen de oren vastzetten. En een boeketje bloemen voor in haar poot/hand.
De bruidegom kun je onder zijn kop los een wit frontje met zwart strikje haken en een losse kraag die je daarover vastnaait. Anders is het zo lastig uitkienen, waar dat komt. Dan kun je zijn pak helemaal zwart of grijs doen.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: *kathy*
Datum bericht: 03 Maart 2009 om 20:48

Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

De hoed zou je van binnen kunnen verstevigen met een stuk wc-rol of keukenrol, dus iets haken dat daaromheen past. Met een kleine rand, dan gaat ie niet hangen of met suikerwater verstevigen.

De sluier kun je een netje haken van telkens een stokje en een losse en bovenin een draad doorrijgen en goed aantrekken, met een bloem erop. Precies tussen de oren vastzetten. En een boeketje bloemen voor in haar poot/hand.
De bruidegom kun je onder zijn kop los een wit frontje met zwart strikje haken en een losse kraag die je daarover vastnaait. Anders is het zo lastig uitkienen, waar dat komt. Dan kun je zijn pak helemaal zwart of grijs doen.

pff, kan ik dat?? het begint me nu al te duizelen



Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 03 Maart 2009 om 22:49
De hoed kan ook van zwarte karton, maar dat zou ík nou weer niet netjes kunnen maken. En de sluier van een stukje vitrage of tule.

Maar er zou een patroon moeten zijn van een wc-rol-hoedje, alleen was dat voor een hoedenplank voor de auto en toen dat patroon rondging, hadden wij geen auto. En als we wel een auto hebben, haalt Ton de hoedenplank er altijd uit. Want wij hebben geen hoeden, maar wel altijd veel troep.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: mieke 47
Datum bericht: 04 November 2012 om 21:59
hallo
ik ben mieke
ik had graag die5 patroontjes gehad van hello kitty
mijn adres mailto:mariaenpetra@hotmail.com" rel="nofollow - mariaenpetra@hotmail.com
groetjes mieke
 


Bericht van: Krissis
Datum bericht: 04 November 2012 om 22:04
Mieke... niet heel gepast om om patroontjes te vragen. Mijn tip is om eerst wat rond te lezen voordat je ergens op reageert. Dan zou je ook lezen dat het rondsturen van patronen niet de bedoeling is.

-------------
Voor mij geschreven, http://www.youtube.com/watch?v=q2jqiwrPAP4" rel="nofollow - KLIK


Bericht van: dine
Datum bericht: 04 November 2012 om 22:43
Mieke je kan beter een nieuw topic starten als je op zoek bent naar iets. wij willen je dan graag helpen bij het zoeken naar patroontjes.



Print Pagina | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net