Print Pagina | Close Window

Kerstkadootjes???

Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Koffiecorner
Forum: even bijkletsen
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=8207
Print Datum: 21 Mei 2024 om 21:31
Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Onderwerp: Kerstkadootjes???
Bericht van: Magtelt
Onderwerp: Kerstkadootjes???
Datum bericht: 26 Februari 2009 om 21:14
Chrisje, heb je al nagedacht over de kerstkadootjes voor je verre vriendinnetjes?

Ik lag vannacht toch wakker (koude voeten) en toen vroeg ik me af of een boekenlegger leuk zou zijn. Dat neemt niet veel plaats in om op te sturen en ieder kan zich kreatief helemaal uitleven. Ik heb zelf o.a. een vlechtwerkje van mijn zus haar kleuterperiode in mijn moeders oude kookboek, een oranje lint met een Dikkie Dikpoes van vilt eraan, iets met droogbloemetjes, met stickers, geborduurde, gehaakte en gebreide plus nog de gewone kartonnen met een koord eraan met kralen en breisels en haaksels.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.



Antwoorden:
Bericht van: Dikky
Datum bericht: 26 Februari 2009 om 21:30

Oei, Magtelt, kerst net voorbij en je denkt alweer aan de volgende. Natuurlijk heb je groot gelijk en Chrisje moet een goed gevulde kraam hebben.

Maar...... koude voeten zei je en je breit? Ach brei toch snel een paar lekkere warme bedslofjes voor jezelf. Zijn ver voor kerst af en jij hebt nog zeker genoeg tijd voor Chrisje en haar markt.



-------------
Groetjes,
Dorine


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 26 Februari 2009 om 21:35
Ja, ik trap mijn rode sokken al snel weer uit en de elektrische kruik was ook weer koud geworden. Vroeger sliep er een kat op mijn voeteneind, maar die is vorige zomer gestorven. Ziggy, mijn eigen lieve katertje, slaapt naast me, half op het kussen en die wil geen deken voelen, dus daar lig ik ook al half bloot.

Het ging ook niet om de Kerstmarkt, we hebben vorig jaar meer dan 100 tasjes gebreid, gehaakt en genaaid voor het weeshuis waar Chrisje een speciale band mee heeft. Die meisjes waren zo blij met hun tasjes, dat smaakt naar meer.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: Corry R
Datum bericht: 27 Februari 2009 om 08:03
goed bedacht,de berenactie is voorbij.Nu weer tijd voor het volgende,een boekenlegger is een leuk ideetje.Ze lezen tenslotte ook boeken.

-------------
https://www.hobbydoos.nl/boeken/'>Handwerkboek


Bericht van: perle
Datum bericht: 27 Februari 2009 om 09:22

 

Of mischien gehaakte zonnehoedjes?

Ik las dat Chrisje zonnehoedjes haakt die haar vriendin in Sri Lanka kan verkopen om zo het leven wat leefbaarder te maken?

Persoonlijk zou ik wel willen proberen zo'n hoedjes te maken.Heb een ladingske katoen liggen die daar vast wel goed toe zou kunnen dienen

Mischien een ideetje? Zonnehoedjes moeten vast wel aftrek hebben met de zomer voor de deur!!!!!!!

 

 



-------------


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 27 Februari 2009 om 12:28
Maar dan is het weer alleen voor de haaksters. Ik hoopte juist meer hobbydozen erbij te kunnen betrekken. En ik weet niet hoeveel ruimte 100 of meer hoedjes innemen.


Zonnehoedjes zouden prima zijn voor de Kerstmarkt. Dan kunnen de klanten zich vast verheugen op de zomer.

Ik heb ook aan een boekomslag gedacht. Mijn oma had ze geborduurd in kleuren, die bij haar interieur pasten, zodat het boek waar ze in bezig was, niet ongewenst opviel. Zij was dan ook een Haagse dame. Maar ja, dat is ook weer alleen voor textielmaaksters.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: perle
Datum bericht: 27 Februari 2009 om 12:37

 

Mischien gehaakte hoedjes en gebreide mutsjes?

Ikzelf ben eigenlijk meer een breister en es een hoedje haken zou wel es kunnen voor afwisseling zorgen

Mustjes breien voor meisjes,jongens,baby's,voor cle jonge freule's,dames en heren!!!Waaawwwwww!!!!

Ik denk dat dit ook wel boeiend zou kunnen worden!Er zijn zoveel modelletjes!!!!!Hopelijk vinden jullie dit ook leuk?

Mischien heeft Chrisje een idee?

Joehoe!!!!Chrisje!!!!!!

 



-------------


Bericht van: chrisje
Datum bericht: 27 Februari 2009 om 16:51

snif, snotter, hoest.... ja, ik ben er, haha! hier sloeg weer een nieuw viruske toe, bwéééékes!

Ik vind de boekenleggers een goed idee! Er is namelijk weer een oude regel van stapel gehaald in Sri lanka, namelijk: de invoer-tax... Oud zeer, en ze doen dit regelmatig en dan alsof ze het net hebben verzonnen...

in feite betekent die stomme regel dat alle dozen na moeten gekeken worden en ze dan beweren dat we die spullen invoeren om te verkopen... Belachelijk natuurlijk, maar dan moeten ze dus tax betalen!  Met de tasjes kwamen we er nog onderuit (mijn andere vriendin haalde de doos op en die is niet voor één gat te vangen!) maar als sister ze zelf afhaalt, naaien ze haar zo een oor aan!  

Om een lang verhaal kort te maken (sorry, dwaalde even af) : het zou handig zijn als we iets hebben dat in gedeeltes in een A4 envelope past... Die boekenlegger lijkt me dus super en ook kan iedereen dat zelf maken zoals je het wil. Breien, haken, borduren, noem maar op...

En iedereen kan dat gebruiken... De zonnehoedjes zijn ook heel mooi, maar toch meer volume om op te sturen...

Wel jammer dat je voor goedbedoelde cadeautjes dan gestraft wordt, echt schandalig is die regel! Zo stuurde een vriendin mooie t-shirts op die ze van een kledingzaak kreeg..; moesten ze 50 euro tax betalen in Sri Lanka, grrrrrr!

Wat ik zelf ook erg leuk vond, is haarspeldjes... Gewoon een setje haarspeldjes kopen en er bloemetjes op haken, breien, in stof of vilten, of wat dan ook...

Misschien een combinatie van beide???

Wat vinden jullie?



Bericht van: Corry R
Datum bericht: 27 Februari 2009 om 18:57
Tjee ,wat een gedoe.het is natuurlijk wel leuk als alle meisjes hetzelfde krijgen,dus misschien een boekenlegger en een haarspeldje,of is dat teveel van het goede.geen idee,ik wacht het wel af,maar doe uiteraard weer mee.maakt niet uit met wat.

-------------
https://www.hobbydoos.nl/boeken/'>Handwerkboek


Bericht van: naatje
Datum bericht: 27 Februari 2009 om 19:41
Originally posted by Corry R Corry R wrote:

Tjee ,wat een gedoe.het is natuurlijk wel leuk als alle meisjes hetzelfde krijgen,dus misschien een boekenlegger en een haarspeldje,of is dat teveel van het goede.geen idee,ik wacht het wel af,maar doe uiteraard weer mee.maakt niet uit met wat.


IK BEN OOK WEER VAN DE PARTIJ.

-------------
BUSY BEE RENATE:www.handwerkenmetrenate.nl


Bericht van: perle
Datum bericht: 27 Februari 2009 om 19:49

 

Ja,Chrisje!!!!!De wereld kunnen we helaas niet veranderen!

Maar we kunnen probleemkes inderdaad...omzeilen en zoeken voor iets wat wel lukt!

Boekenleggers en haarspeldjes? Kan inderdaad best cl worden en neemt weinig plaats in.

We zien wel wat iedereen ervan denkt. Hou me alvast klaar!Mischien kan Toverbloemenprinses ook helpen.We zien wel Perle!



-------------


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 27 Februari 2009 om 19:53
Een boekenlegger én een haarspeldje, dat lijkt me het leukste. Het een is praktisch en het ander voor de mooi. En dan kunnen er vast meer meedoen, dan vorig jaar, ieder op zijn eigen hobbygebied. En dat kan in A4 enveloppen verstuurd. En kunnen we dan bijdragen in de portokosten?

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: Koningsdochter
Datum bericht: 27 Februari 2009 om 19:59
WIL OOK WEL MEEDOEN. MOET TE DOEN ZIJN AF EN TOE IETS TUSSENDOOR. EN WE HEBBEN NOG TOT AAN HET NAJAAR. MIJN BIJDRAGE ZAL NIET SUPERGROOT ZIJN MAAR ALLE BEETJES HELPEN TOCH? BEN ALLEEN NIET ZO HEEL ORIGINEEL AANGELEGT. VIND HET LASTIG OM ZELF IETS TE ONTWERPEN. WORDT EEN GEBREIDE BOEKENLEGGER TROUWENS NIET TE DIK? EVEN EEN PAAR VRAGEN DIE DOOR MIJN HOOFD BUITELEN. MET ANDERE WOORDEN: IS ER EEN CREATIEF IEMAND DIE EEN PATROONTJE ZOU KUNNEN MAKEN? IETS STANDAARDS WAT WE DAN ZELF WEER AAN KUNNEN PASSEN? NET ALS MET DE BEREN?

-------------
Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 27 Februari 2009 om 20:11
Je kunt een kartonnen boekenlegger maken met een gaatje aan één kant. Daar haal je een koordje door en aan dat koordje hang je.......... Een bloem, beertje, amigurumi, iets met kralen. De boekenleggers die onze bieb jaren gratis meegaf zijn 15x6 cm. Dat is misschien een standaardmaat.

Als je een boekenlegger beschildert met viltstift, gaat dat afgeven? Dan zou je met plastic moeten beplakken of lamineren, als je zo'n apparaat bezit.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: Corry R
Datum bericht: 27 Februari 2009 om 20:34

Ik heb even in mijn bestand gezocht,heb er een stuk of 35 boekenleggers bij zitten om te haken.Zitten erg leuke bij,wel allemaal in het engels.

En kleine dingetjes voor een haarspeldje zijn er natuurlijk ook genoeg te vinden.

 



-------------
https://www.hobbydoos.nl/boeken/'>Handwerkboek


Bericht van: perle
Datum bericht: 27 Februari 2009 om 20:39

Hahaha!!!

Ik denk dat alle ideetjes even super zijn!!!!

En mischien kunnen we gewoon een haakpatroontje uitmeten en omzetten in breien?Aantal steken en dan gewoon breien tot de juiste totale lengte?

Dat lukt vast wel!!!

Perle!



-------------


Bericht van: chrisje
Datum bericht: 27 Februari 2009 om 20:46

whow, zeg, jullie zijn wel erg snel... Hihi, mijn paracetamol-hoofd gaat even iets trager nu... (ik zal het daar maar op steken, hé!)

dus een boeklegger én een haarspeldje: super lijkt me! je hebt van die handige kleine clips (bij de hema of zo of bij kruidvat) die ook bij korter haar toch al mooi blijven zitten.

Knitalot heeft breipatroontjes voor boekenleggers..; Ze had er vorig jaar voor de kerstmarkt speciaal gemaakt en die zijn op de post verloren gegaan, erg hé... Maar hopelijk heeft ze de patroontjes nog... (waren wel erg moeilijk, dus ik vrees dat het bij mij haken zal worden...)

 



Bericht van: geesje
Datum bericht: 27 Februari 2009 om 21:05

.....een leuk idee.....en natuurlijk doe ik mee........

begrijp eigenlijk niet wat voor soort haarspeldjes er bedoelt wordt



-------------
groetjes geesje


Bericht van: chrisje
Datum bericht: 27 Februari 2009 om 21:29
Originally posted by geesje geesje wrote:

.....een leuk idee.....en natuurlijk doe ik mee........

begrijp eigenlijk niet wat voor soort haarspeldjes er bedoelt wordt

ik zag ze laatst bij iemands creaties, maar ben het even kwijt bij wie... het was een uitnodiging of tractatie voor een kinderfeestje geloof ik... Iemand die het weet? Geesje, komt wel goed, hoor!



Bericht van: Corry R
Datum bericht: 28 Februari 2009 om 08:23

http://www.knittingpatterncentral.com/directory/bookmarks.ph p

Hier staan heel veel gebreide patroontjes voor boeken leggers.

[url]http://www.crochetpatterncentral.com/directory/bookmarks.php[url/]

En hier de gehaakte.



-------------
https://www.hobbydoos.nl/boeken/'>Handwerkboek


Bericht van: perle
Datum bericht: 28 Februari 2009 om 09:34

 

Bedankt voor de tip,Corry!

Was even vergeten dat je daar toch wel alles kunt vinden!!!

Thanks!Perle!!!!!



-------------


Bericht van: marianneke
Datum bericht: 28 Februari 2009 om 09:48
Leuk ik wil ook wel een keer mee doen. Mijn boekenleggers worden dan wel voornamelijk van vilt of geborduurd of een combinatie daarvan. De haarspeldjes daar moet ik nog even over nadenken, al denk ik dat dat ook wel zal gaan lukken. (krijgt ineens een idee) Je kunt aan de haarspeldjes natuurlijk ook leuke kraaltjes hangen, ik heb geloof ik nog een hele verzameling liggen (van de kraaltjes) of leuke kleine viltknutsels. 


Bericht van: chrisje
Datum bericht: 28 Februari 2009 om 10:15
leuk allemaal, die ideetjes! vilten en borduren lijkt me ook heel mooi!


Bericht van: *kathy*
Datum bericht: 28 Februari 2009 om 10:16

heb even gegoogled en ook nederlandse breipatroontjes gevonden van boekenleggers;

http://www.breihemel.nl/files/boeken.pdf

 

 



Bericht van: Josl
Datum bericht: 28 Februari 2009 om 11:38

Tuurlijk doe ik ook weer mee, leuk idee boekenlegger en haarspeldje.

Idee van het haarspeldje is van "Nancy", staat onder CREATIES bij tractatie, ....

Boekenlegger(s) haken vind ik het leukst.

Chrisje, beterschap en weer een helder koppie toegewenst en Perle: wat ben je weer lekker op dreef!!

groetjes, Joke



-------------
Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?



Bericht van: perle
Datum bericht: 28 Februari 2009 om 11:56

 

Ja,Chrisje!!!!!

Door mijn enthousiasme vergeet ik U veel beterschap toe te wensen!!!!!!

Dusse veel beterschap,hé!!!En es dampen boven een vickspotje kan wonderen doen!!!!!Hopelijk moet je niet al te veel hoesten en krijg je van wollebollekes momenteel geen kriebelhoesten!

Maar gij zijt meer een katoenmadammeke,hé!Zal je wel minder last van hebben dan!

Groetjes,Perle!!!!!

Mijn boekenleggers en spellekes zou ik willen afwerken met iets waar ik pas mee begonnen ben...hotfix!!!Mischien ook boekenleggers uit stof maken?

Beterschap!!!!

Perle!!!!

 



-------------


Bericht van: willie
Datum bericht: 28 Februari 2009 om 12:41

Chrisje,ik doe graag mee voor het goede doel!!!

Ik kan alleen haken dusss boekenleggers en speldjes.

 

beterschap!! Wilma



-------------
wil


Bericht van: saskia welmoed
Datum bericht: 01 Maart 2009 om 08:51

Heeft er al iemand haakpatroontjes gevonden voor boekenleggers ?

En nog een vraagje: om hoeveel meisjes gaat het en hoe wordt het geregeld dat er genoeg boekenleggers en speldjes komen ?

(heb nog geen ervaing met de projecten van Chrisje......maar vind het wel heel leuk om mee te doen)

groeten,

Saskia



Bericht van: chrisje
Datum bericht: 01 Maart 2009 om 10:28

saskia, vorige keer ging het om ongeveer 100 meisjes, we houden hier de score een beetje bij of we aan dat aantal komen.

leuk dat er weer zoveel toffe reacties zijn!



Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 01 Maart 2009 om 18:57
Ik ga karton kopen en leuke kleine figuurtjes haken, breien en met kralen maken om eraan te hangen. Die haarspeldjes, zijn dat klikkers of schuivers?

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: Josl
Datum bericht: 01 Maart 2009 om 19:03

Ik denk dat het klikkers zijn Magtelt. Ben benieuwd wat je gaat maken.

Ben al bezig geweest met een poezenboekenlegger (gehaakt). Lijkt zo makkelijk, maar had moeite met het koppetje. Volgens mij heb ik het nu door en als er eentje af is laat ik het hier zien.

groetjes, Joke



-------------
Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?



Bericht van: Breimuis
Datum bericht: 02 Maart 2009 om 00:49
Op ravelry vind je ook heel veel patronen van boekenleggers gehaakt en gebreid

-------------
Het is één maal per jaar moederdag MAAR ELKE DAG IS EEN FRUMMELBEESTENDAG
mijnBLOG


Bericht van: Breimuis
Datum bericht: 02 Maart 2009 om 00:51
Ergens in een ver verleden heb ik haarspleden met kraaltjes gemaakt. Ik zal eens zoeken wat ik daar nog van vind

-------------
Het is één maal per jaar moederdag MAAR ELKE DAG IS EEN FRUMMELBEESTENDAG
mijnBLOG


Bericht van: saskia welmoed
Datum bericht: 02 Maart 2009 om 10:02

 

Hoi Hobbydozen

Ik heb een patroon gevonden van een leuke gehaakte boekenlegger

http://elsjeshaakcreaties.web-log.nl/mijn_weblog/patronen/in dex.html

groeten,

Saskia



Bericht van: Antonia
Datum bericht: 02 Maart 2009 om 10:08
Ik doe natuurlijk ook mee Chrisje, bedenk wel iets met lamineren en haken, komt helemaal goed.

-------------
TONY


Bericht van: saskia welmoed
Datum bericht: 02 Maart 2009 om 10:18

 

Nog wat inspiratie voor haarspeldjes: kijk bij handmade

http://mariposa.onetoshop.nl/

groeten,

Saskia



Bericht van: rita_1709
Datum bericht: 02 Maart 2009 om 18:15
Leuke ideetjes... vanzelfsprekend doe ik ook weer mee !!!

-------------
Groetjes,
Rita.

Bloemen zijn om mooi te zijn..
Mensen zijn om goed te zijn !!


Bericht van: Koningsdochter
Datum bericht: 02 Maart 2009 om 22:14

NATUURLIJK DAT HAD IK OOK KUNNEN BEDENKEN. GEWOON EVEN GOOGELEN EN OP INTERNET ZOEKEN. IK HEB EEN PAAR LEUKE DINGEN OPGESLAGEN EN GA ER LEKKER MEE AAN DE SLAG. ALS JULLIE IN JULLIE ENTHOUSIASTME NIET AL LANG EN BREED 100 SPULLETJES GEMAAKT HEBBEN VOOR IK GOED EN WEL BEGONNEN BEN. WANT ER MOETEN HIER EERST NOG EEN STEL DINGEN AFGEMAAKT WORDEN. EN ER MOET OOK NOG EEN BABYTJE GEBOREN WORDEN. ZAL DAN WEL EVEN WAT MINDER TIJD HEBBEN OM TE HANDWERKEN. MINDER PUF WAARSCHIJNLIJK OOK. MAAR WE ZIEN WEL HOE VER WE KOMEN.



-------------
Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 03 Maart 2009 om 13:36
Een babytje in elkaar zetten is ook heel creatief. En elk babytje is uniek, dus om apetrots op te zijn.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: *kathy*
Datum bericht: 03 Maart 2009 om 15:22

misschien kan ik ook wel mijn steentje bijdragen al weet ik nog niet zo goed hoe, ik dat moet aanpakken. Had al even gegoogled, maar werdt niet veel wijzer, maar denk er eens over na.

 

 



Bericht van: creatieve meid
Datum bericht: 03 Maart 2009 om 19:04

Ik wilook wel proberen wat te maken, maar moet eerst even zien dat ik de dingen die er nog liggen af krijg.

hier 32 boekenlegger  patroontjes in diverse technieken.

http://www.freepatterns.com/list.html?mode=list&offset=2 1&limit=21&status_id=A&criteria=bookmark

 



-------------



Bericht van: Corry R
Datum bericht: 03 Maart 2009 om 19:14
Ik ga wat haken,maar begin nog even niet,een boekenlegger is een mooi werkje straks in de tuin als het mooi weer is.tenslotte hebben we nog even de tijd.

-------------
https://www.hobbydoos.nl/boeken/'>Handwerkboek


Bericht van: Koningsdochter
Datum bericht: 04 Maart 2009 om 14:21

Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Een babytje in elkaar zetten is ook heel creatief. En elk babytje is uniek, dus om apetrots op te zijn.

 LIEF VAN JE!!



-------------
Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 06 Maart 2009 om 13:49
Ik liep vandaag in het Kruidvat tegen een pakje van 50 vel knutselpapier aan voor € 1,79, met allerlei motiefjes en kleuren. Nu nog dun karton kopen en dan kan ik met de bladwijzers beginnen. Het was zeker afgeprijsd, op de verpakking staat 3,99. Het is 120 gram, niet geschikt voor onze printer volgens Ton, maar ik wil ook niet printen en ze zijn niet voor hem.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: *kathy*
Datum bericht: 10 Maart 2009 om 22:02

ik keek eens of ik nog wat nederlands kon vinden, maar vondt deze (engels) misschien heeft iemand van jullie er wat aan?

 

 

http://www.crochetville.org/forum/showthread.php?t=83174

 

 

 

 

 

 

 



Bericht van: geesje
Datum bericht: 10 Maart 2009 om 22:26
....dankjewel...heel mooiiiiiii

-------------
groetjes geesje


Bericht van: creaans
Datum bericht: 19 Maart 2009 om 13:14
Ik doe ook mee! Kathy wat een leuke heb je gemaakt!
Groeten Creaans.


Bericht van: *kathy*
Datum bericht: 19 Maart 2009 om 13:31

Originally posted by creaans creaans wrote:

Ik doe ook mee! Kathy wat een leuke heb je gemaakt!
Groeten Creaans.

 

die heb ik niet zelf gemaakt hoor, maar gevonden met patroon



Bericht van: chrisje
Datum bericht: 23 Maart 2009 om 13:26
een hele mooie, bedankt voor de tip!!!!


Bericht van: creatieve meid
Datum bericht: 01 April 2009 om 19:23

ik kwam vanmiddag in zo`n outlet winkel haarspeldjes tegen met hele kleine schattige gehaakte kevertjes( lieveheersbeestjes?)

heb maar een pakje meegenomen, leuk ter inspiratie, zag er niet zo moeilijk uit, moeten we zelf ook wel kunnen, dat wil zeggen de handige dames qua patronen e.d onder ons.

neem ze zaterdag wel mee, wie weet wat voor inspiratie we ervan krijgen.



-------------



Bericht van: chrisje
Datum bericht: 01 April 2009 om 19:58
Originally posted by creatieve meid creatieve meid wrote:

ik kwam vanmiddag in zo`n outlet winkel haarspeldjes tegen met hele kleine schattige gehaakte kevertjes( lieveheersbeestjes?)

heb maar een pakje meegenomen, leuk ter inspiratie, zag er niet zo moeilijk uit, moeten we zelf ook wel kunnen, dat wil zeggen de handige dames qua patronen e.d onder ons.

neem ze zaterdag wel mee, wie weet wat voor inspiratie we ervan krijgen.

 

super!!!! jammer dat ik er niet bij ben, maar komt vast wel op het forum!



Bericht van: creatieve meid
Datum bericht: 01 April 2009 om 20:26
Originally posted by chrisje chrisje wrote:

Originally posted by creatieve meid creatieve meid wrote:

ik kwam vanmiddag in zo`n outlet winkel haarspeldjes tegen met hele kleine schattige gehaakte kevertjes( lieveheersbeestjes?)

heb maar een pakje meegenomen, leuk ter inspiratie, zag er niet zo moeilijk uit, moeten we zelf ook wel kunnen, dat wil zeggen de handige dames qua patronen e.d onder ons.

neem ze zaterdag wel mee, wie weet wat voor inspiratie we ervan krijgen.

ik zal een fotoootje maken en plaatsen. Maar is het altijd wat minder duidelijk om te zien hoe het inelkaar zit.

 

 

super!!!! jammer dat ik er niet bij ben, maar komt vast wel op het forum!



-------------



Bericht van: Corry R
Datum bericht: 21 Mei 2009 om 09:12
Van corry
Deze zijn alvast klaar,ik zet ze maar hier,de andere topic is eigenlijk voor de markt.

-------------
https://www.hobbydoos.nl/boeken/'>Handwerkboek


Bericht van: chrisje
Datum bericht: 21 Mei 2009 om 09:43
moooooooi, corry!!! die zijn goed gelukt, zeg!  


Bericht van: *kathy*
Datum bericht: 21 Mei 2009 om 10:23

Oh Corry, wat zijn die mooi geworden en wat fijntjes. Super!! Daar zijn de meisjes vast heel blij mee. Ik snap nu wel dat Silke ze goed keurt en alvast een bestelling geeft!  

 



Bericht van: Josl
Datum bericht: 21 Mei 2009 om 11:07

Wat prachtig gemaakt Corry en wat veel!!

groetjes, Joke



-------------
Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?



Bericht van: geesje
Datum bericht: 21 Mei 2009 om 12:01
ohhhhhh wat mooi

-------------
groetjes geesje


Bericht van: naatje
Datum bericht: 21 Mei 2009 om 19:29
DIE ZIJN MOOI GEWORDEN,TOPPIE.
MOET NOG STEEDS ERGENS AAN BEGINNEN .
MAAR HEB HET ZO DRUK MET ANDERE DINGEN.
MAAR GA ER BESLIST VOOR ZITTEN,IN IEDER GEVAL AAN DE
HAARSPELDJES.
HEB EEN ZAK VOL VAN DIE HAARKLIPS GEKOCHT EN DIE
WORDEN ALLEMAAL VERSIERD.

-------------
BUSY BEE RENATE:www.handwerkenmetrenate.nl


Bericht van: creaans
Datum bericht: 21 Mei 2009 om 19:52
Wat prachtig gemaakt Corry en wat veel!
Groeten Creaans.


Bericht van: T Looman
Datum bericht: 22 Mei 2009 om 21:46
wat zijn ze mooi Corry en al zoveel

-------------
groetjes Thea


Bericht van: Claire
Datum bericht: 22 Mei 2009 om 23:34

Hallo allemaal,

Ik ben nog niet zolang lid van dit forum en lees dit bericht nu voor het eerst en als ik het goed begrijp maken jullie iets voor kindjes uit een weeshuis.
Ik wil daar ook graag miojn steentje aan bijdrage, ik heb nog een aantal haarspeldjes liggen die ik maakte voor onze webwinkel maar aangezien die niet verkopen wil ik ze wel schenken voor die goede doel en er eventueel nog een aantal bij maken.
Als iemand mij kan vertellen waar ik ze naar toe moet sturen dan hoor ik dat graag. (als dit soort haarspeldjes tenminste de bedoeling is)

Groetjes van Claire



-------------
Zeg nooit: dat kan ik niet
Maar zeg: ik zal het proberen
Dan zul je versteld staan
Hoeveel een mens kan leren



Bericht van: Koningsdochter
Datum bericht: 23 Mei 2009 om 09:58
ZE ZIJN GEWELDIG CLAIRE. JAMMER DAT ZE NIET VERKOPEN. MAAR ZE ZIJN SUPER VOOR DE MEISJES DENK IK. IK HEB HET ADRES VAN CHRISJE OOK NIET MAAR ZE MOETEN NAAR HAAR. CHRISJE ZAL JE WEL EEN PM STUREN DENK IK. LEUK DAT JE OOK MEE DOET!

-------------
Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!


Bericht van: Corry R
Datum bericht: 23 Mei 2009 om 10:38
Ik vind ze hartstikke leuk,heb je ook een pm gestuurd met een adres.

-------------
https://www.hobbydoos.nl/boeken/'>Handwerkboek


Bericht van: chrisje
Datum bericht: 23 Mei 2009 om 10:46
ze zijn super-mooi!!!!!!!!! hartelijk dank, claire!!!!  heel lief van je!!!!


Bericht van: Claire
Datum bericht: 23 Mei 2009 om 12:06

Oké dan maakt ik er nog een aantal bij, heb nog genoeg lege klemmetjes liggen, Het is een leuk werkje en als we daar de kindjes een plezier mee kunnen doen dan graag.
Ik zal ze naar Corry sturen, zeg maar wanneer ze binnen moeten zijn.

 

Groetjes van Claire



-------------
Zeg nooit: dat kan ik niet
Maar zeg: ik zal het proberen
Dan zul je versteld staan
Hoeveel een mens kan leren



Bericht van: Corry R
Datum bericht: 23 Mei 2009 om 13:31
Het is voor de kerst,dus oktober is vroeg genoeg.Mag ook eerder natuurlijk.

-------------
https://www.hobbydoos.nl/boeken/'>Handwerkboek


Bericht van: Claire
Datum bericht: 23 Mei 2009 om 16:08

Oke Corry dan komen ze tegen die tijd jou kant op, 'k heb net nog bij een groot textiel keten (mag misschien de naam niet noemen) klik klak haarspeldjes gekocht, dus ik kan voorlopig wel even vooruit. (waren trouwens daar niet duur)

Ik heb ook nog haarelastieken, mag dat ook met bv bloemetjes er op?

Groetjes van



-------------
Zeg nooit: dat kan ik niet
Maar zeg: ik zal het proberen
Dan zul je versteld staan
Hoeveel een mens kan leren



Bericht van: chrisje
Datum bericht: 23 Mei 2009 om 16:51

hoi claire,

voor het home doen we de speldjes omdat ze die ook aan kindjes met korter haar kunnen geven...  Maar eventueel voor de kerstmarkt (is ook voor dit home, we straan er met een kraam met spulletjes en geven de opbrengst door) zou dit wel kunnen... Alvast hartelijk dank!!!



Bericht van: Claire
Datum bericht: 24 Mei 2009 om 13:51

Oke Chrisje, duidelijk, ik maak dan nog wel wat haarelastieken voor de markt ook.

Groetjes van



-------------
Zeg nooit: dat kan ik niet
Maar zeg: ik zal het proberen
Dan zul je versteld staan
Hoeveel een mens kan leren



Bericht van: Josl
Datum bericht: 24 Mei 2009 om 17:04

Hallo Claire, mooi die speldjes die je hebt gemaakt en lief dat ze naar Sri Lanka mogen.

Vraagje: doe jij er ook lijm tussen of naai je de bloemetjes alleen vast??

Groetjes, Joke



-------------
Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?



Bericht van: Claire
Datum bericht: 24 Mei 2009 om 17:09

Hoi Joke,

Ik plak de bloemetjes er eerst op met sieradenlijm er op en zet ze dan nog met een steekje vast zodat ze er nooit af kunnen vallen.

Groetjes van



-------------
Zeg nooit: dat kan ik niet
Maar zeg: ik zal het proberen
Dan zul je versteld staan
Hoeveel een mens kan leren




Print Pagina | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net