Voor de zwangeren hier
Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Koffiecorner
Forum: even bijkletsen
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=8211
Print Datum: 11 Oktober 2025 om 01:52 Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com
Onderwerp: Voor de zwangeren hier
Bericht van: JessDijk
Onderwerp: Voor de zwangeren hier
Datum bericht: 27 Februari 2009 om 10:12
Aangezien we hier nu met 4 (of waren het er nu 3???) zwangeren zitten is het misschien wel een leuk idee om een topic op te starten voor ons. Kunnen we ff lekker klagen over onze heerlijke wisselvallige buien, of onze missleijkheid (wat bij mij helaas wel is gekomen, had goeie hoop van niet), of juist alle mooie dingen delen. De andere ervaringsdeskundige (dus de moeders en oma's) kunnen ons eventueel tips geven, we kunnen elkaar tips geven enz. Ik vind het namelijk wel leuk om een beetje op de hoogte te blijven van mijn mede zwangere hobbydozen .
Tot nu toe geniet ik (ondanks dat ik misselijk ben tot een uur of tien) volop van mn zwangerschap. Ik ben enorm blij dat ik Ian om me heen heb (ondanks dat dat ook wel weer vermoeiender is), want zo'n klein ventje is wel een enorme afleiding. Lig ik misselijk op de bank, maakt hij me wel aan het lachen (ja, het is een echte clown, ongelooflijk). 6 maart moet ik voor het eerst naar de vk en 13 maart heb ik mijn eertse echo. Ik zal de foto ervan hier plaatsen.
Goed, ik ga nu Ian even weer aandacht geven (die roept de hele tijd mama bouwen????).
Kuss
-------------
|
Antwoorden:
Bericht van: breigek
Datum bericht: 27 Februari 2009 om 11:19
wat bij mij tegen ochtendmisselijk hielp was een kopje thee met een biscuitje voordat ik m'n bed uitstapte. voordat mijn man naar zijn werk ging bracht hij mij een kopje thee op bed. dus niet eerst zelf opstaan en met een kopje thee weer in bed kruipen want dan hielp het niet
|
Datum bericht: 27 Februari 2009 om 11:29
De kop thee werkt idd. Ik ga wel zelf uit bed en maak dan zelf een kop thee (nadat ik boven de pot heb gehangen hahaha), vanmorgen heb ik een half uur na mn kop thee nog een beschuitje met hagelslag gegeten en tegen 10 uur is alles weer over. Bij Ian was ik de hele dag door ziek, moest ik de hele dag overgeven, dus dit is wat dat betreft wel een verademing .
-------------
|
Bericht van: odette
Datum bericht: 27 Februari 2009 om 11:43
Het is van mij al weer ruim 12 jaar geleden (was alleen bij de middelste ochtend ziek) maar bij mij hielp een paar slokjes cola op de nuchtere maag. Ik hield een open blikje uit de ijskast (zodat de prik eraf was en het niet te koud was) en nam daar in de ochtend als eerste een paar slokjes van en indien nodig nog een paar. Hielp goed bij mij. Er zit iets in cola dat de maag een beetje tot rust brengt.
Kopje thee met iets eten hielp helemaal niet bij mij.
------------- odette
|
Bericht van: Corry R
Datum bericht: 27 Februari 2009 om 19:13
Bij mij nog veel langer geleden,maar ik weet het nog wel,in bed een kopje thee,was het beste.maar ik was ook niet vreselijk misselijk.
------------- https://www.hobbydoos.nl/boeken/'>Handwerkboek
|
Bericht van: Eesther
Datum bericht: 27 Februari 2009 om 19:40
Ik heb bij alletwee een biscuitje gegeten. Gewoon naast het bed. Alleen op een gegeven moment lag ik met de oudste in bed te eten. Dat geeft ook wel weer heel veel kruimels.
|
Bericht van: Koningsdochter
Datum bericht: 27 Februari 2009 om 20:22
KOEKJES DEED IK OOK INDERDAAD. EEN SULTANA OF IETS DERGELIJKS. DAN NOG EVEN EEN HALF UUR BLIJVEN LIGGEN EN DAARNA GING IK REDELIJK GOED UIT BED. GAF WEINIG OVER. ALLEEN ALS IK NIETS AT OF GELIJK NA HET ETEN OPSTOND. GING IN DE LOOP VAN DE OCHTEND INDERDAAD VANZELF OVER.
NU IS ONS MANNETJE AL ZO GEGROEID DAT HIJ MET ZIJN BILLETJES TEGEN MIJN ONDERSTE RIBBEN ZIT AAN TE DUWEN. HIJ IS AL HELEMAAL BEURS. VOORAL 'S AVONDS HEB IK ER LAST VAN. EN IK HEB LAST VAN MIJN BEKKEN. MOET ELK HALF UUR VAN HOUDING WISSELEN (STA NU TE TYPEN, MAG OVER TWEE MINUTEN WEER ZITTEN) EN DAT MINIMAAL EEN KWARTIER VOLHOUDEN. IS SOMS BEST LASTIG. MAAR ACH. IK HOEF NOG MAAR 12,5 TOT 14,5 WEEK. DUS DAT HOUDEN WE WEL VOL. IK KAN NOG STEEDS WERKEN, BEN LEKKER AAN HET ROMMELEN MET BABYSPULLEN EN VOEL ME VERDER GOED. EN ALS HET MET HET KINDJE GOED GAAT GAAT HET MET MAMA OOK GOED.
INDERDAAD EEN GOED IDEE JESS OM DIT TOPIC TE OPENEN. SOMS IS HET HEERLIJK OM EVEN EEN BEETJE TE KLAGEN.... VOOR ALS JULLIE JE ZORGEN MAKEN: IK GENIET NOG STEEDS VOLOP HOOR. KIJK ELKE KEER WEER VOL VERBAZING NAAR MIJN GROEIENDE BUIK EN VIND HET HEERLIJK ALS HET KINDJE LEKKER LIGT TE WIEBELEN DAAR BINNEN.
------------- Groetjes, Clara
Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
|
Bericht van: chrisje
Datum bericht: 27 Februari 2009 om 20:49
en leuke patroontjes voor piepkleintjes willen jullie vast ook hier delen, haha!
|
Datum bericht: 27 Februari 2009 om 20:54
JAAA, IK HAAL DE PATRONEN VOOR ONS KINDJE ALLEMAAL VAN GARNSTUDIO. OF NU JA ONS KINDJE. TOT NU TOE BEN IK NOG STEEDS AAN HET BREIEN VOOR ONS A.S. NEEFJE. MAAR WEL VAN EEN PATROON VAN GARNSTUDIO.
|
Bericht van: Dikky
Datum bericht: 27 Februari 2009 om 21:40
Topic voor zwangeren.... Je dacht toch niet dat wij dat niet mee zouden lezen. Zijn we toch veel te nieuwsgierig voor.
Inderdaad bij mij was de misselijkheid en het boven de pot hangen ook in grote mate aanwezig. Maar bij de tweede word je, inderdaad Jess, lekker afgeleid en gaat het beter. De cola tip heb ik inderdaad ook vaker gehoord en geprobeerd, maar de prik liet ik er op en het hielp inderdaad wat. Bananen vielen in de eerste paar maanden bij mij trouwens ook erg goed. Leefde op bananen, crackers en water zoals ik me herinner. Voor de maagklachten verderop gebruikte ik vaak wat vanillevla en dat stilt op de een of andere manier het zuur wat. Bij het slapen hoofdzijde van je bed wat omhoog helpt ook goed.
Maar meestal genoot ik van de kindjes, alhoewel de laatste mijn ribben goed wist te raken. Beurs was ik op het laatst.
------------- Groetjes,
Dorine
|
Datum bericht: 28 Februari 2009 om 22:21
Ik ben nu bij mijn ouders in Veendam en wonderbaarlijk genoeg was ik vanmorgen NIET misselijk. Kheb dus tegen mijn man gezegd dat ik de komende 9 maanden maar hier blijf hahahaha (moet ik niet aan denken hoor, zo lang mijn man missen, 1 avond gaat nog, maar dan houd het ook op).
Bij Ian heb ik last van galstenen gehad. Ik ben dus best bang dat ik daar nu weer last van ga krijgen. Dat is eigenlijk het enige waar ik tegenop heb gezien om weer zwanger te zijn. Verder geniet ik overal van (zelfs van het boven de pot hangen, geeft je wel het gevoel dat je zwanger bent, omdat je eerst verder nog niks ziet/merkt).
Mijn vriendin moest vandaag enorm om mij lachen, was even bij haar en iemand op hyves had mij gevraagd of ik ook buikfoto's op mijn hyves ging zetten. Mijn reaktie was dat ik dat nu ook wel al kon doen, maar dan waren het nog de resten van mijn vorige zwangerschap .
@ kinongsdochter: vervelend dat je last van je bekken hebt. Lijkt me heel irritant, maar goed, je hebt het voor een goed doel. Ik genoot ook zo van Ian die heen en weer ging in mijn buik. Ik vond het geweldig als ik de hakjes/knietjes/ellebogen (geen idee wat het was) heen en weer zag gaan.
Kuss
-------------
|
Bericht van: Antonia
Datum bericht: 01 Maart 2009 om 08:34
Ik geniet héérlijk mee van jullie verhalen . En wens jullie allemaal eens fijne zwangerschap toe, en kijk uit naar de resultaten. .
------------- TONY
|
Bericht van: boek
Datum bericht: 01 Maart 2009 om 10:42
vleesbakken was bij mij de grootste ramp, en deed dit op een gegeven moment maar voor een paar dagen, moet kunnen toch
en heerlijk die zwangerschaps verhalen al ben ik blij dat ik niet meer hoef, heb er 4, en inmiddels 3 leuke kleinkinderen, en geniet lekker van die kinderen en ben lekker niet opvoedkundig bezig, pannenkoekenbakken als ontbijt, lekker lang achter de comp, want ja dat mag thuis niet, laat op bed enz en wat genieten we daar van, he Beppe is het mag ik, ja hoor
------------- <a rel=nofollow href="http://www.funpagina.eu"> </a>
|
Datum bericht: 02 Maart 2009 om 22:24
ZAT GISTEREN IN DE KERK TOEN IK VOOR HET EERST ECHT IETS ZAG BEWEGEN BIJ MIJN BUIK. INEENS SCHOOT ER DAAR EEN ELLEBOOGJE OF VOETJE TE VOORSCHIJN. UITERAARD MET NOG EEN DIKKE BUIKWAND ER TUSSEN. LEUK OM TE ZIEN. HIJ KRIJGT STEEDS MEER KRACHT MET BEWEGEN. DAT GA IK ECHT MERKEN. HEERLIJK. HIJ GROEIT EN WORDT STERKER. EEN SUPER TEKEN. OOK LEUK VOOR MARCO. WANT NU KAN HIJ OOK STEEDS MEER CONTACT MET ONS KINDJE LEGGEN. TENSLOTTE GEBEURD HET ALLEMAAL BUITEN ZIJN LICHAAM OM. DUS IS HET ALLEEN MAAR LEUK ALS HIJ MIJN BUIK ZIET BEWEGEN. GISTERAVOND KONDEN WE DUIDELIJK ZIJN BILLETJES VOELEN. KWAM NET ZO KLEIN BOBBELTJE NAAR BUITEN. ZO SCHATTIG.
|
Datum bericht: 03 Maart 2009 om 10:23
Aaaaah heerlijk! Ik verheug me er ook op om dee baby te zien bewegen door mijn buik. Grappig dat het in de kerk gebeurde. Ik voelde Ian voor het eerst bewegen in de kerk, tijdens het gebed. Ik kon op een gegeven moment mijn lachen bijna niet meer inhouden, hij ging zo tekeer ineens. Ik zei ook stiekem tegen mijn man dat hij een vette party had daar in mijn buik. Sinds die dag heb ik hem elke dag gevoeld (en hoe).
-------------
|
Datum bericht: 04 Maart 2009 om 14:34
WAT HEERLIJK JESS. KAN DAT LACHEN HELEMAAL BEGRIJPEN. MOET SOMS OOK MOEITE DOEN OM SERIEUS TE BLIJVEN KIJKEN ALS IK HEM ZO HEERLIJK VOEL WIEBELEN. ENNE MEDICIJN MAMA IS TOCH GEWOON HET BESTE. DAT ZIE JE MAAR WEER. DAT JE THUIS BENT EN DAN NIET MISSELIJK IS ECHT NIET TOEVALLIG. 
|
Datum bericht: 04 Maart 2009 om 16:38
Hoera, ik heb een manier gevonden om Ian toch in bed te krijgen overdag. Tot nu toe werkt het nog, ik vertel hem dat iedereen even gaat slapen: Nana (mijn moeder), Côh (Cor, mijn schoonvader), Beep (Martin, mijn zwager) kortom, iedereen. Papa op zijn werk, mama op bed enz. Tot nu toe heeft hij gisteren en vandaag ongeveer 2 uur geslapen, dus kon ik even heerlijk 2 uur op de bank liggen zonder dat er iemand ineens op mij springt en zonder dat ik bang hoef te zijn dat mijn ogen dichtvallen. HEERLIJK!
-------------
|
Bericht van: Iris74
Datum bericht: 05 Maart 2009 om 11:38
Wat een leuk idee, ik moet zeggen dat ik dankzij mijn zwangerschap een poos geen energie heb gehad om ook maar iets te doen, behalve mijn ernstig verplichte dingen, zoals mijn gezin, werken, boekhouding en huishouding. Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik me echt vele stukken beter voel, zit nu bijna op 17 weken, en ik ben al bijna twee weken niet aan het overgeven geweest, dus een heuse mijlpaal, hahaha!!!!
Wat leuk, ziitten we dan nu met z'n vieren zwanger te zijn?? Gezellig!!!!
groetjes
Iris
|
Datum bericht: 05 Maart 2009 om 11:53
Ik doe ook alleen de ernstig verplichte dingen, das dan Ian en verder waar ik energie voor heb. Ik probeer elke dag een wasje te draaien, schiet er af en toe bij in, ik probeer om de dag te stofzuigen en verder zie ik het wel. Mijn man doet gelukkig ook een hoop voor mij.
-------------
|
Bericht van: breidje
Datum bericht: 05 Maart 2009 om 12:42
gezellig dit topic, doe je weer even terug denken aan toen.
------------- wil 
|
Bericht van: pralientje
Datum bericht: 05 Maart 2009 om 13:31
Ja dat vind ik ook de laatste is dan ook al 18 jaar geleden ,en dat waren gezellige tijden voor de 2 zwangerschappen ik heb daar echt van genoten
------------- https://www.hobbydoos.nl/patroon/'>Gratis Patronen
|
Datum bericht: 07 Maart 2009 om 17:11
Ik klaag wel een beetje, maar ik vind het allemaal wel heeeeel erg de moeite waard, hoor, haha!! Het is zo mooi, weer een klein mensje wat zomaar in je groeit........!
Mijn man en ik hebben twee dochters, en we zijn natuurlijk wel heel nieuwsgierig wat deze derde mag worden, maar we willen het niet van te voren weten, juist de verrassing is zo leuk!!
Dus genieten doe ik zeker wel van mijn zwangerschap, ondanks de kleine moeiten zo nu en dan!!

groetjes
Iris
|
Datum bericht: 08 Maart 2009 om 17:49
DAT BEGRIJP IK IN IEDER GEVAL HELEMAAL HOOR IRIS. FIJN DAT JE JE WEER WAT BETER VOELT. WANT ZWANGER ZIJN IS SUPER LEUK MAAR ALS JE JE ZO BEROERD VOELT IS HET WEL ZWAAR. HOPELIJK KOMEN NU OOK VOOR JOU DE BETERE TIJDEN. AL AAN HET MIJMEREN OVER KAMERTJES EN DAT SOORT DINGEN? LEUK DAT JE ER WEER BENT.
|
Datum bericht: 08 Maart 2009 om 18:11
ER STAAT OP ANNIES ATICS VOOR VANDAAG TROUWENS EEN LEUK PRINSESSENJURKJE. ROZE MET BLOEMETJES. ECHT HEEL SCHATTIG!http://www.anniesattic.com/free_pattern_day/index.html
|
Datum bericht: 09 Maart 2009 om 09:51
Woehoe, dit is mijn 5e dag dat ik mij niet misselijk voel, achterelkaar! Zou het dan gewoon nu wegblijven???? Ik hoop het wel. Vrijdag voor het eerst naar de vk geweest. Was een intake gesprek. Ik heb er een heel goed gevoel bij. Ze luisterde echt en nam mij ook echt serieus. Mijn bloeddruk is aan de hoge kant (was het bij Ian ook) en toen vroeg ze aan mij of ik mij automatisch ook zorgen maak om mijn bloeddruk. Ja, tuurlijk, ik ga eigenlijk iedere zenuwachtig heen, en hoop dat mijn bloeddruk niet te hoog is. Blijkt dat dat dan witte jassen hypertensie is (angst om een te hoge bloeddruk te hebben wanneer het gemeten wordt) en dan is het automatisch altijd iets hoger. Ze heeft het genoteerd en ze houden daar rekening mee. Dat geeft mij dus een rustiger gevoel, dus ik hoop dat het dit keer binnen de perken blijft. De vk hoopt ook heel erg dat ik dit keer de bevalling krijg zoals ik het graag wil (thuis, in mn eigen bedje, geen nare dingen als tangen erbij enz). Dus ik vond het echt heel prettig daar. Vrijdag de eerste echo. Ik zie er erg naar uit, dan is het echt. Dan heb ik gezien dat er wat in mijn buik groeit. Voor mijn man is het dan ook een echte bevestiging dat er wat groeit. Tja, voor hem is het natuurlijk nog vreemder. Hij heeft een vrouw die om het minste geringste huilt (bv een kitten op tv hahaha), die voornamelijk moe is, die wel al een dikke buik heeft, maar dat telt niet, dat is nog van Ian overgebleven hahaha en hij heeft verder natuurlijk niks. Voor hem begint het genieten pas als hij het ook kan voelen, wanneer de baby gaat schoppen. Ach, hij zegt dat hij wel van mij geniet zoals ik weer zwanger ben. Hij vind het nog steeds een wonderlijk iets dat een vrouw zo veranderd. Pfff, wat weer een verhaal. Ik ga mn koffie opdrinken.
Kuss iedereen
-------------
|
Datum bericht: 09 Maart 2009 om 09:52
Ik vergat nog te zeggen: fijn dat je je weer beter voelt Iris, hopelijk blijft het zo!
-------------
|
Bericht van: 1gul
Datum bericht: 10 Maart 2009 om 00:28
Ik meld mij ook aan als zwangere,gisteren een test gedaan... en.... ja hoor ZWANGER! Joepie we zijn zoo blij,we hebben al een dochtertje van 16 maanden en zijn nu al heeeeeeel benieuwd naar onze wondertje!...
|
Datum bericht: 10 Maart 2009 om 10:13
proficiat! je zal wel heeel blij zijn!
|
Datum bericht: 10 Maart 2009 om 10:44
Gefeliciteerd!
-------------
|
Bericht van: sassa
Datum bericht: 10 Maart 2009 om 11:02
gefeliciteerd met jullie wondertje!
------------- <a rel=nofollow href="http://imageshack.us"> </a> groetjes sandra
|
Datum bericht: 11 Maart 2009 om 10:11
Blegh, vanmorgen toch weer beroerd. Het gaat en op en neer met mij. Ik zou blij zijn als ik in mn 2e trimester zat, dat mn energie weer terug is enz. Als ik zie hoeveel was er ligt wat nog gewassen moet worden en dan de was wat nog opgevouwen en opgeruimd moet worden . Gelukkig komt mn moeder vanavond hier, kan die mij een beetje opvrolijken (is ze heel goed in )
-------------
|
Datum bericht: 13 Maart 2009 om 14:19
Hallo allemaal!!!
Weer een zwangere erbij, hartelijk gefeliciteerd!!!!
Het ging bij mij ineens iets minder dan twee weken goed, niet spugen, Jessdijk, maar nadat onze hond even in het varkenshok was gewandeld, en vervolgens naar binnen, via de kamer, trap, overloop, onze slaapkamer en weer terug, ging het bij toch ook weer mis, hahaha!!! Tegen die stank kan volgens mij een niet-zwangere ook slecht, hoor, hahaha!!! Maar goed, nu gaat het al weer een hele tijd heel goed. Gisteren weer naar VK geweest, en die is ook tevreden. Bloeddruk is wat laag, maar dat had ik bij de andere twee ook.
Ik mijmer nog niet over kamertjes en dergelijke, want wij zijn heel erg aan het verbouwen, onder ander nieuwe kamertjes, er is een kelder geplaatst, en onze woonkamer wordt vergroot. Zaterdag wordt een giga stalen balk geplaatst, zodat de verdiepingsvloer kan worden geplaatst. We zijn hopelijk op tijd klaar voor de bevalling, haha!!! Mijn gemijmer houdt op dit moment op bij gevelstenen, beton, staal en cement, haha!!! Als het eenmaal klaar is hebben we er een mooie grote kelder, een woonkamerdeel van 7x5 en een bovenverdieping van 7x5 bij, dus dan kan het kleintje lekker komen, en hebben we genoeg ruimte, gelukkig!!! We zijn heel klein begonnen met dit huis, maar nu wordt het echt heel gaaf (kost dan ook wel 10 jaar, ongeveer, maar goed, dan is het uiteindelijk ook wel helemaal naar ons zin, hihi)!!!!
groetjes
Iris
|
Datum bericht: 15 Maart 2009 om 13:21
Ik heb vrijdag de echo gehad. Daaruit bleek dat ik ipv 13 oktober, 18 oktober ben uitgerekend. Ik was dus 5 dagen minder zwanger dan ik dacht. Gelijk maar even mijn tikker aangepast, nu klopt ie weer.
@ iris: hahaha, ik denk idd dat een niet zwangere ook misselijk zou worden van zo'n geur. Ik moest vorige week Ian verschonen (poepluier) en die stonk ook zo dat ik even mij moest omdraaien om frisse lucht te happen hahahaha.
De echo foto volgt nog, ik moet hem nog even inscannen.
-------------
|
Bericht van: esthertje
Datum bericht: 16 Maart 2009 om 08:03
ik had deze topic over het hoofd gezien. wat een leuk idee. natuurlijk wil ik ook wel melden wat mij bezig houd tijdens de zwangerschap.
ik ben ook heel misselijk gewest. bij mij begon het pas tegen 10 uur 's morgens te komen. dus zorgde voor die tijd dat ik het eten voor 's avonds klaar had en de rest zag ik wel. ik hing ook de gehele dag boven de pot. ben in totaal 5 kilo afgvallen(maar ik heb toch vet zat,hi,hi) sinds ik in week 13 was is het zo goed als weg op een enkele keer na. maar ben nog steeds niks aangekomen. ik heb al wel een buik van hier tot tokyo. mijn buik is nu al zo groot als bij 40 weken bij de 1ste.
de kinderen vinden het ook allemaal heel spannend. (zijn 8 en 6) en beleven het heel bewust mee. woensdag ga ik weer naar de verloskundige en kunnen we het hartje weer horen. de kinderen gaan mee want die vinden het ook geweldig om te horen. de vorige keer mochten ze voor het eerst mee en mijn dochter had de tranen in de ogen staan toen ze het hartje hoorde. toen werd het pas heel echt.
1 april(geen grapje) krijgen we een structurele echo want er komt in mijn familie aangeboren hartafwijking voor. als ze wat vinden dan kunnen ze er rekening mee houden.
verder weet ik even niks meer te schrijven maar ik zal jullie op de hoogte houden
gr esther
-------------
|
Datum bericht: 16 Maart 2009 om 08:21
Grappig, hoor, het hoort er blijkbaar toch echt wel bij , misselijk zijn. Gelukkig gaat nu alles prima, en Esther, mijn buik is ook al veel goter dan bij de andere twee, maar ja, rekbaar, he, na twee zwangerschappen. Ik ben nu 1,9 kilo aangekomen.
Ons avontuur met de balk in het huis is goed gegaan, gelukig, en nu wordt morgen de verdiepingsvloer geplaatst. Ik vind het allemaal spannend.
Op naar de volgende mijlpaal!!!
groetjes
Iris
|
Datum bericht: 16 Maart 2009 om 11:04
Aaaah wat geweldig dat je kinderen ook zo meeleven Esther. Ian is nog te klein wat dat betreft, maar hij geeft wel al kusjes op mijn buik en aait de baby hihihi. Wel grappig om te horen dat jullie buiken ook al enorm zijn. Mijn nichtje is nu ongeveer 26 weken zwanger van haar eerste en als ik mijn buik een beetje uitzet is het net zo groot hahahaha. Nou moet ik eerlijk bekennen dat zij ook megaslank is (mager eigenlijk) en dat ik volslank ben (net als eshter heb ik vet genoeg hahaha). Maar mijn buik is wel al dikker dan toen met Ian (wat ook wel weer logisch is, er zit nog 10 kilo van Ian zn zwangerschap op bij mij, zucht). Spannend met je huis Iris.
-------------
|
Bericht van: corine
Datum bericht: 16 Maart 2009 om 11:11
Heerlijk om te lezen geniet er allemaal maar van .
-------------
|
Datum bericht: 16 Maart 2009 om 21:11
HE JA DIT GEKLETS HAD IK ECHT EVEN GEMIST. SNEL BIJGELEZEN. FIJN DAT JIJ WEER VAN DE PARTIJ KAN ZIJN ESTHER. EEN TEKEN DAT JE JE BETER VOELT. EN HEERLIJK DAT JE KINDEREN ZO MEELEVEN. DAT DOEN ZE BIJ MIJ OP SCHOOL OOK. (TUSSEN DE 5 EN 7 JAAR OUD) ZE ZIJN ZO GRAPPIG BETROKKEN. IK KRIJG ZOENTJES EN AAITJES GENOEG OVER MIJN BUIK. NET ALS BIJ JOU JESS. ONS MANNETJE MOET VAN KINDEREN HOUDEN. DAT WORDT HEM NIET MET DE PAPLEPEL INGEGOTEN MAAR MET HET VRUCHTWATER.
SPANNEND VOOR JE HUIS IRIS. HEERLIJK OM JE HUISJE OM TE BOUWEN TOT DROOMPALEIS. MIJN BOVENBUURMAN IS OOK BEZIG. OFWEL: MARCO. HIJ ZIT NU BIJNA DAGELIJKS OP ZOLDER. PLUK HEM AF EN TOE NAAR BENEDEN. TENSLOTTE MOET HIJ GENOEG ENERGIE OVERHOUDEN VOOR ALS HET KINDJE ER STRAKS IS. MAAR HIJ GENIET ER OOK ZO VAN OM LEKKER BEZIG TE ZIJN. ZIET HET OOK ALS ONTSPANNING.
IK WERK MINDER MOMENTEEL. HET WAS EEN BEETJE TE VEEL AAN HET WORDEN. IK SLAAP SLECHT (WORDT WAKKER EN SLAAP DAN NIET MEER IN. COMPLETE CHAOS IN MIJN HOOFD ZO AF EN TOE) EN HEB DAAROM BESLOTEN OM VAN 3,5 DAG NAAR 2 DAGEN TE GAAN. NU TREK IK HET VEEL BETER EN VOEL IK ME OOK WEER BETER. HET IS WEL EEN GOED BESLUIT. VANAF DAT IK DE KNOOP HEB DOORGEHAKT SLAAP IK 'S NACHTS WEER DOOR. ER MOEST OOK HEEL VEEL SLAAP INGEHAALD WORDEN. DUS HOPELIJK BLIJFT HET GOED GAAN MAAR DE KANS IS GROOT DAT HET OP EN NEER GAAT. DAN WEER EEN TIJD SLECHT SLAPEN EN DAN DE BOEL WEER IN HALEN EN COMPLEET IN COMA ZIJN. MAAR NOG MAXIMAAL 12 WEKEN EN DAN IS HET VAST OVER. NU JA OVER. DE NACHTEN ZULLEN GEBROKEN BLIJVEN MAAR HOPELIJK SLAAP IK DAN WEL GELIJK WEER IN ALS HET KINDJE ZIJN AANDACHT HEEFT GEHAD. MORGEN 30 WEKEN ZWANGER. HIJ WIEBELT NOG STEEDS ZO GEZELLIG IN MIJN BUIK. ZO AF EN TOE ZIE JE MIJN BUIK BEWEGEN. ZO GRAPPIG. VIND HET HELEMAAL FANTASTISCH.
|
Datum bericht: 17 Maart 2009 om 07:59
ik heb jammer genoeg helemaalmet werken moeten stoppen. ik werkte als alfahulp in de huishouding. maar na 2 weken lang bloedingen te hebben gehad elke keer als ik thuis kwam van werken heeft de verloskundige gezegt dat ik beter wat rustigger aan kon doen. maar ja je moet toch soppen,stofzuigen den badkamer en wc elke week bij die mensen doen. ze hebben niet voor niks hulp. dus heb ik besloten om te stoppen. de kleine gaat nu toch voor. nu heb ik geen bloedingen meer gehad behalve als ik thui weer te veel gedaan had. ik moet mezelf dus gewoon in de gaten houden en gewoon wat meer op de bank gaan haken.( goed excuus he ) morgen weer naar de vk. ik heb er al heel veel zin in. ik denk dat ik de kleine al wel gevoelt heb maar weet het niet helemaal zeker. ik heb nl ook spastische darmen.
morgen zal ik alles schrijven over de controle.
-------------
|
Bericht van: catharina
Datum bericht: 17 Maart 2009 om 10:15
Super om jullie verhalen te lezen. Voel bijna mijn buik weer bewegen. Heerlijk voor jullie ,moeders.
------------- Groetjes Catharina
|
Datum bericht: 17 Maart 2009 om 10:37
Dat zijn je darmen mam die je voelt bewegen    .
@ koningsdochter: fijn dat je weer wat beter slaapt. Ik heb overdag de grootste moeite mijn ogen open te houden. Slaap 's nachts el goed, maar zou zo af en toe overdag ook ff mijn oogjes dicht willen doen.
@ Esthertje: Goed op jezelf en je kleine smurf passen he! Rustig aan blijven doen. Lijkt me best schrikken als je bloedingen hebt. Ik ben heel benieuwd hoe het bij de vk is geweest.
-------------
|
Datum bericht: 18 Maart 2009 om 13:53
INDERDAAD BEN HEEL BENIEUWD WAT DE VERLOSKUNDIGE BIJ JOU GEZEGT HEEFT, ESTHER. EN DOE INDERDAAD RUSTIG AAN. GOED VAN JE DAT JE BENT GESTOPT. ALS JE THUIS AL LAST KRIJGT VAN BLOEDINGEN DAN IS RUSTIGER AAN DOEN OP JE WERK ZEKER GEEN OPTIE. GA MAAR LEKKER ZITTEN OP DIE BANK. EN HAKEN MAAR. TENSLOTTE MOET JE KLEINE WEER GETRAKTEERD WORDEN OP ZELFGEMAAKTE HANDWERKJES.
BEN GISTEREN NAAR ZWANGERSCHAPSGYM GEWEEST VOOR HET EERST. BEETJE LAAT MAAR DEED TOT NU TOE STEEDS VRIJWILLIGERS WERK OP DINSDAG AVOND. MAAR DRIE KWARTIER MAAR DIE TIJD VIEL PRECIES GELIJK MET DE TIJD VAN ZWANGERSCHAPSGYM. DUS KON IK NIET EERDER. IK KAN ER NOG WEINIG OVER ZEGGEN MAAR HET LIJKT ME WEL GEZELLIG. WE HEBBEN EEN VOORSTEL RONDJE GEDAAN EN ER IS ONS UITGELEGT HOE EEN BABY DOOR JE BEKKEN NAAR BUITEN KOMT. DAARNA EEN KLACHTENRONDJE. EN TOEN WAS HET AL WEER TIJD. VOLGENDE WEEK MAANDAG IS DE TWEEDE KEER. DAN GAAN WE VAST OOK OEFENINGEN DOEN ENZO. IK ZAL ER WEER VERSLAG VAN DOEN.
|
Datum bericht: 18 Maart 2009 om 14:05
ik heb bij de 1ste ook zwangerschapsgym gehad. bij de 2de had ik er geen zin in. en na 2 bevallingen te hebben gehad weet ik wel hoe ik moet puffen. ik zit precies in de vakantieperiode en dan is er geen gym. dus dan kom je al zo vroeg te zitten dat ik er ook geen in in heb.ik had nog wel zitten denken aan zwangerschapszwemmen maar dat stopt ook in juli al dus daar heb ik dan de laatste paar weken ok niks aan. dan kan ik beter gewoon in het zwembad bij ons op de camping gaan zwemmen. daar heb je wel bepaalde uurtjes voor oudere, daar zal ik vast wel bij mogen met mijn dikke buik.
om 15.50 naar de vk. ls ik terug ben dan zal ik wel even laten weten hoe het was.
tot straks
-------------
|
Datum bericht: 18 Maart 2009 om 14:26
Ik heb inderdaad ook alleen bij de eerste aan zwangerschapsgym gedaan, nu sport ik gewoon, en dat kan ik tot ongeveer het einde doen, ware het niet dat ik hetzelfde 'probleem' heb als Esther, de vakantieperiode, ik ben namelijk 16 augustus uitgerekend. De trainer die ik heb past mijn programma helemaal aan aan mijn 'toestand' haha!!!
Spannend om weer naar de VK te gaan, ik ben vorige week geweest, met de meiden, en die vonden het erg leuk om het hartje te horen, vooral de oudste. Ben net met de jongste naar de huisarts geweest, ze heeft een flinke middenoorontsteking. Ikzelf heb een kaakontsteking, gezellig hoor, met z'n tweetjes snotteren. Gelukkig heb ikzelf er niet zo veel last van, maar die kleine meid is er echt bij vlagen naar van, heel sneu. Maar met het mooie weer hoop ik dat het snel overgaat.
groetjes
Iris
|
Datum bericht: 18 Maart 2009 om 16:56
iris, veel beterschap met jezelf en je dochter en dat het maar gauw over mag wezen.
ik ben net weer naar de vk geweest. alles was goed. de baarmoeder zit nu 2 vingers onder mijn navel en zat precies op de goede hoogte zei ze. mij hb gehalte was 7,3 dus uitstekend.
de kleine is wel een bezig bijtje want elke keer als we het hartje hoorde draaide hij/zij ook weer bij, we moesten er wel om lachen.
nu 1 april de 20 weken echo en hopelijk kunnen we dan het geslacht zien. en over 4 weken weer bij de vk.
dit was het voor nu even. ik ga macaroni maken voor mijn mannetje thuiskomt.
gr esther
-------------
|
Datum bericht: 18 Maart 2009 om 17:15
Heerlijk dat alles goed is Esther. Ik hoef pas 17 april weer naar de vk. Duurt mij allemaal veel te lang hahaha. Ach, straks gaat het allemaal snel genoeg. Ben heel benieuwd hoe de 20 weken echo is.
Groetjes
-------------
|
Bericht van: 1gul
Datum bericht: 19 Maart 2009 om 09:17
Hmmm,gek genoeg ben ik helemaal niet misselijk....(dit in tegenstelling van mijn vorige zwangerschap) Ik zou bijna denken dat ik niet zwanger ben
Voor een ieder die wel beroerd is: ik leef met jullie mee en weet nog heel goed hoe erg dat is...
@Jessdijk; ik ben ook rond die tijd uitgerekend,ik heb nog geen echo gehad,kan dus geen exacte datum noemen...
|
Datum bericht: 19 Maart 2009 om 09:55
Hier een foto van mijn echofoto. De scanner is nog niet aangesloten, dus heb ik er maar even een foto van gemaakt. Hij is iets bewogen, maar wel redelijk duidelijk. Rechts zit het hoofdje. Links dus zijn/haar stuitje en een stompje wat een been gaat worden 

-------------
|
Datum bericht: 19 Maart 2009 om 09:58
Datum bericht: 19 Maart 2009 om 10:20
Wat leuk, mooi he, dat ja dat allemaal al kan zien, ik heb als eerste echo een inwendige echo gehad, is heel mooi duidelijk. De VK was er helemaal weg van dat ze zo duidelijk het zakje kon zien wat voor de placenta het vruchtje voedt. Ik wist zelf helemaal niet dat de placenta pas later werd ontwikkeld.....weer wat geleerd!!!
groetjes
Iris
|
Datum bericht: 19 Maart 2009 om 11:45
die foto is heel duidelijk. ik heb bij 10 weken een termijnecho gehad maar die was lang niet zo duidelijk als deze.
-------------
|
Bericht van: Antonia
Datum bericht: 19 Maart 2009 om 14:57
Wat fijn om zo mee te mogen genieten ..... ik zou zo weer zwanger willen zijn ..... .
------------- TONY
|
Datum bericht: 19 Maart 2009 om 15:11
Dat is tof dat wij ook er nog eens van kunnen genieten ,het is precies of ik ben een beetje mee zwanger
|
Datum bericht: 19 Maart 2009 om 17:08
Dit was ook een inwendige echo. Gezien het feit dat ik nog kort zwanger was en mijn buik nog redelijk dik van de vorige zwangerschap was er bij een uitwendige echo waarschijnlijk niks te zien geweest. Bij mij kon je, net als bij Iris, heel duidelijk het zakje zien en de echoscopiste vond het ook helemaal geweldig dat ze bij mij mijn baarmoedermond heel duidelijk kon zien. Ondertussen lag ik maar te denken: hoe kan het nou dat het echo staafje van onderen erin gaat en dat mijn baarmoedermond rechts BOVENin verschijnt???? En dat ik mijn baby van opzij zie en dan ineens van voren??? Ik snapte er niks van. Mijn man heeft het mij 's avonds even uitgelegd (bolletje wat signalen afgeeft enz.) en ik heb nog steeds zoiets van het zal allemaal wel, als ik mijn kind maar zie en dat alles goed is.
-------------
|
Datum bericht: 22 Maart 2009 om 17:27
DAAR HEB IK HELEMAAL NIET AAN GEDACHT JESS TOEN WIJ DE INWENDIGE ECHO HADDEN. MAAR IK WAS OOK VEEL TE GESPANNEN OF ER WEL ECHT EEN KINDJE ZAT. WAT HEERLIJK DAT WE HEM TOEN VOOR HET EERST ZAGEN. DE ECHOSCOPISTE ZAG GELIJK DAT HET EEN HEEL MOOI KINDJE WAS. EN JA DAAR WAREN WIJ HET HELEMAAL MEE EENS. JULLIE HEBBEN OOK EEN PRACHTIG KIND HOOR. HEEL DUIDELIJK DIE ECHO ZO!
1GUL IK HOOP DAT INDERDAAD DIE MISSELIJKHEID UITBLIJFT VOOR JOU. JUICH NIET TE VROEG. IK DACHT DE EERSTE 2 WEKEN DAT IK ZEKER WIST DAT WE EEN KINDJE KREGEN OOK DAT ALLES GOED GING. EN INEENS MET 6 WEKEN ZWANGERSCHAP BEGON DE MISSELIJKHEID. MAAR DAT GAF MIJ WEL WEER HELEMAAL HET GEVOEL DAT IK ZWANGER WAS. DUS IN DIE ZIN VOND IK HET NU OOK WEER NIET ZO HEEL ERG. HEB GELUKKIG WEINIG GESPUUGT EN KON HET VERDER OOK GOED BEHEERSEN.
ESTHER HEERLIJK DAT HET DRUKTEMAKERTJE IN JOU BUIK ZICH TOCH LAAT HOREN. MOOI HB. LEKKER HE ALS DAN ALLES GOED IS. ALS IK BIJ DE VERLOSKUNDIGE WAS GEWEEST VERGAT IK ALTIJD SPONTAAN AL MIJN KLACHTJES EN GENOOT IK WEER HELEMAAL. OM IN DE LAATSTE WEEK VOOR DAT IK WEER MOEST ALTIJD MAAR WEER BANG TE ZIJN DAT ER IETS MIS WAS. IK VOND HET ZO HEERLIJK DAT IK HEM EINDELIJK VOELDE. DAN IS DIE ANGST VEEL MINDER.
NU IS HIJ BEZIG MET INDALEN. HIJ IS ER NOG NIET HELEMAAL ZEI DE VERLOSKUNDIGE MAAR HIJ IS ZOEKENDE. IK VOEL HEM NU LAGER EN VEEL AAN EEN KANT. BEN HEEL BENIEUWD HOE HET OVER TWEE WEKEN IS. OF HIJ DAN AL OP ZIJN PLEKJE ZIT. KIJK NU ECHT UIT NAAR HET EINDE. HIJ MAG VAN MIJ KOMEN. KAN SOMS BIJNA NIET WACHTEN OM HEM IN MIJN ARMEN TE MOGEN HOUDEN. EN OM HEM VOOR HET EERST TE ZIEN. MAAR EERST MOET MIJN SCHOONZUS BEVALLEN. ZE IS TIEN DAGEN VOOR MIJ UITGEREKEND EN WE HEBBEN AFGESPROKEN DAT WE KEURIG OP ELKAAR WACHTEN. EERST ZIJ EN DAN IK PAS. IK ZOU HET NIET LEUK VINDEN ALS ZIJ OVER TIJD LOOPT EN IK HAAR DAN NOG NET EVEN VOOR BEN. HOPELIJK DENKEN ONZE JONGENS DAAR NU PRECIES ZO OVER.
|
Datum bericht: 22 Maart 2009 om 17:33
clara, voor je schoonzus is het te hopen dat zij eerder is maar ja, de baby's komen als zij dat zelf willen en wij hebben er niet veel over te zeggen.
-------------
|
Bericht van: tikoes
Datum bericht: 23 Maart 2009 om 11:21
Leuk topic dames
Ik heb 3 zwangerschappen gehad. Mijn zoon is bijna 29, mijn dochters bijna 26 en 24 jaar. Dus het is lang geleden dat ik een bolle buik had.
Ik heb gemakkelijke zwangerschappen gehad en overdragen. Alleen met de oudste was ik veel misselijk. Ging ik van ellende in het park tegen een boom aan zitten. de natuur gaf me balans.
Met de tweede was ik Hollands welvaren. Ik kwam 22 kg. aan. Ze woog 4290 gram en was 14 dagen te laat. De eerste was 4200 gram en de derde 7,5 pond.
De tweede bevalling was een fluitje van een cent. Ik was om ongeveer 7 uur in de ochtend in het ziekenhuis en om 14 over 9 was ze er. Zonder hechtingen en na een kwartier zat ik al vol energie weer rechtop in bed.
Ik heb veel leuke herinneringen aan die tijden. Ik was 23 jaar met de eerste, 25 met de tweede en 27 met de derde. Genoten dat ik heb van die tijd
Met de derde ban ik 10 dagen over de uitgerekende datum nog van Boxtel naar Eindhoven gefietst met een vriendin en met 2 cm. ontsluiting. En dat hielp niet
Dit was op het einde van mijn tweede zwangerschap.
Alle zwangere dames: geniet ervan en veel groeiplezier
|
Datum bericht: 23 Maart 2009 om 11:43
ik heb alweer een update gedaan van mijn traktaties. het schiet al op. ik heb al 1/3 van de hoeveelheid af. en ben echt niet elke avond bezig. want de laatste week heb ik bijna niks gedaan. maar het gaat vrij snel.
tikoes. ik herken mij ook zo met mijn 2de zwangerschap. ik ben nu zwanger van de 3de. bij de 1ste ben in op de dag zelf bevallen. en was maar 7 kilo aangekomen. bij de 2de had ik zoveel vocht en hoge bloeddruk dat ik 2 weken van te voren ben ingeleid. ik was toen 25 kilo aangekomen waar ik na 2 dagen al weer 15 kilo van kwijt was. tot nu toe ben ik 5 kilo afgevallen en blijf al 3 weken op het zelfde gewicht. maar vind dat niet zo erg. heb nog reserves genoeg die weggegeten mogen worden.
-------------
|
Datum bericht: 23 Maart 2009 om 12:41
Die kilo's maken ook niets uit...............gezondheid van moeder en kind staat voorop. leuk dat het herkenbaar is bij de tweede
Grappig die verschillen. Bij de tweede aankomen en bij de derde afvallen. Als je "samen" tevreden rond kunt zijn gaat het goed. Ik heb in elke zwangerschap zo intens genoten van het contact binnen in me.
Zo kostbaar dat ik als enige kon voelen hoe ze zich ontwikkelden, samen fysiek contact, dag en nacht.
je traktaties zijn echt fantastisch. Heel apart
Ik had wel een angst voor de bevalling van mijn tweede. Ik wilde voor de bevalling naar huis gaan omdat de angst me uitbrak dat ik van mijn tweede niet zoveel zou houden als van mijn eerste. Dat kon ik me niet voorstellen.
|
Datum bericht: 24 Maart 2009 om 14:15
Hahaha, leuke foto tikoes.
Leuk om al die verhalen te lezen. Zo te lezen gaat alles goed met de zwangeren onder ons. Met mij gaat het ook een stuk beter. Ben nog helemaal niet meer misselijk geweest, het enige wat ik smorgens heb is veel slijm in mijn keel waardoor ik kokhals neigingen krijg. Gelukkig is dat met een paar slokken cola zo weer opgelost. Verder zijn mijn emoties echt een achtbaan. Zo erg had ik het bij Ian voor mijn gevoel niet. Ik wil me heel graag vrolijk voelen, maar de tranen blijven behoorlijk hoog zitten bij me. En ik ben steeds heel chagrijnig. Als er nu iemand aan de deur komt om wat te verkopen, dan probeer ik een beleefd gezicht te trekken, maar ondertussen denk ik: sodemieter toch op met dat eeuwige gezeik over weet ik veel wat. En ik heb ook sterk de neiging om het eruit te floepen (heb het gelukkig nog niet gedaan). Ach, het is allemaal voor een heel goed doel, ik voel me zeer gelukkig dat ik niet misselijk ben en ik heb een hele lieve moeder die morgen weer komt logeren en dan voel ik me ook al een stuk beter. Hopelijk wordt het mooi weer, kan Ian lekker achter het huis met stoepkrijt spelen.
-------------
|
Datum bericht: 24 Maart 2009 om 20:09
Heel herkenbaar Jess (de achtbaan van emoties). Misschien dat het verder in je zwangerschap wat minder wordt of verdwijnt.
Een zwangerschap is een hele hormoonverandering. Ik wens je toch veel "groeiplezier", ondanks de achtbaan
|
Datum bericht: 24 Maart 2009 om 21:06
Wat leuk om van jou ervaringen te lezen, Tikoes. Ik moet zeggen dat ik bij mijn eerste zwangerschap 20 kg was aangekomen, terwijl ik toen een hele periode had dat ik elke week naar het ziekenhuis moest, omdat ze niet genoeg groeide...zij niet, ik wel, haha!! In een maand tijd was ze maar een halve cm gegroeid. Na een paar maanden bleek er niets aan de hand te zijn, ze was alleen maar 45 cm toen ze werd geboren, gewoon thuis, en ze woog een kleine 6 pond.
Bij de tweede ging de zwangerschap zonder problemen, ik kwam 12 kg aan, en weer was onze dochter toen ze geboren werd, 45 cm, en zij woog nog geen 5 pond, wel gewoon thuis geboren, en dankzij de hittegolf van 2006 mocht ze ook gewoon thuis blijven, gelukkig! Ik ben erg benieuwd wat nummer drie gaat doen, haha, weer zo'n kleintje, of misschien nu wel de berucht 8 ponder.....ik ben tot nu toe, ruim 2 kg aangekomen, en ik zit bijna op de helft, nog een paar dagen.
Ik wacht het lekker af, ik zie het van zelf wel!!!!!!
groetjes
Iris
|
Datum bericht: 24 Maart 2009 om 22:18
Spannend Iris
Bij mijn derde had ik een speciaal gevoel. Ik heb helemaal opnieuw het kamertje ingericht, en intens genoten van 9 maanden en 14 dagen.
Ik wist 9 weken voor de bevalling dat het een meisje was, en ik sprak haar aan bij haar naam. Ik hield hele gesprekken in die 9 weken en heb een hele garderobe voor haar genaaid op het laatst. Ik had 2 geboortekaartjes voor haar laten ontwerpen. Een neefje had de tekeningen gemaakt. Hij was toen 7 jaar.
Ik heb haar 14,5 maand borstvoeding gegeven. Nummer twee: 11 maanden en bij de eerste 3 maanden. Na 3 maanden had ik geen voeding meer. En bij de dochters kon ik een leger voeden
Ik heb ook de tijd genomen toen ze klein waren om leuke dingen te doen. veel wandelen, fietsen, creatief bezig zijn, eendjes voeren etc. In de avonduren deed ik het huishouden en tussendoor. Ik ben 12 jaar thuis geweest, na een huwelijk van 14,5 jaar ben ik gescheiden en kreeg een heel ander leven.
Je bent weinig aangekomen Iris , ook wel lekker. En je gaat een heerlijke tijd tegemoet: de zomer. Lekkere luchtige kleding, veel buiten en hopelijk een echte zomer.
Ik wens je in elke dag veel plezier saampjes geniet van de onderonsjes met z'n twee.
|
Datum bericht: 25 Maart 2009 om 08:58
Hoi!!
Wat heerlijk zoals je dat beschrijft, ik heb de eerste nog geen twee maanden borstvoeding gegeven, mijn schoonzusje van 24 jaar heeft zelfdoding gepleegd door voor de trein te springen, en zo bijzonder als je lichaam dan reageert, opeens, van het ene op het andere moment had ik helemaal niets geen voeding meer. Geen stuwing, niets. Bij de tweede had ik heel sterk het gevoel dat ik moest stoppen als onze kleine dat wilde, ik was behoorlijk gedreven. Na precies zes maanden wilde Fleur niet meer, ze weigerde. Ik werkte toen nog wel gewoon, maar mijn werkgever wist mijn achtergrond, en liet me heel erg vrij daarin, geweldig! Nu werk ik nog steeds twee dagen buitenshuis, en ik doe de administratie van ons bedrijf, maar dat is thuis. Ik wil heel graag ook de derde zelf voeden, en ik zie wel hoe lang het wil. Ik vond het wel een hele mooie ervaring. Wat mooi als je zo lang hebt kunnen voeden!!
Ik moet zeggen dat wij heel erg aan het verbouwen zijn, dus ik bereid me nog niet zo heel hard voor, want de aanbouw bestaat uit o.a. twee slaapkamers, en een nieuwe woonkamer, dus ik hou me bezig met cement en beton enzo, maar dat is ook leuk!!!
Als ik werk gaan de meisjes naar de oma's en opa, en dat is ook super, ze hebben zo'n leuke band met hun, heel dierbaar. Ik heb nu, als ik zo naar buiten kijk heeeeel erg veel zin in de zomer en het lekker buiten zijn, haha!!! Het is nu zulk baalweer!!!!
Ik geniet inderdaad heerlijk van de zwangerschap, het is zo mooi, ook de reactie van de meisjes zijn zo leuk, ze knuffelen en kussen wat af!!!!
Lief van je wensen, dank je wel!!
groetjes
Iris
|
Datum bericht: 25 Maart 2009 om 10:03
Hoi Iris,
dat is niet niks zeg
Ik snap dat je lichaam zulke reactie gaf. Net of je ineens een kraan dichtdraait. Heftig.
Je bezig houden met hoe het gaat worden is een uitdaging. Ook een soort zwangerschap En tegen de tijd dat je gaat bevallen past alles in elkaar en is het nieuwe plekje voor jullie wondertje klaar.
Borstvoeding doe je met z'n twee. Als een van de twee door welke reden dan ook een andere richting aangeeft, zoek je samen een andere weg. Elke dag op weg naar...................elkaar
Geef je wondertje in je een knuf van mij en samen ook vandaag weer veel groeiplezier.
|
Datum bericht: 02 April 2009 om 11:10
hier even een up-date van het verloop van mijn zwangerschap.
ik heb gisteren de 20 weken echo gehad. het was geweldig. je kon alles mooi zien zitten. alles was goed op de maaginhoud na. deze was te weinig. numoet ik over 10 weken weer terug komen voor weer een uitgebreide echo en dan gaan ze weer kijken naar de maag of hij nu groter is. het was niet iets waar we ons zorgen over hoefde te maken maar ze willen even zeker weten dat alles goed is.
we weten nu ook het geslacht maar dat houden we nog even voor ons zelf.
verder gaat alles uitstekend met mij. niet meer misselijk. alleen begin ik wat last te krijgen van mijn bekken. maar daar was ik al bekend mee. heb ik bij de vorige zwangerschappen ook gehad. binnenkort maar even naar de therapeute toe voor wat oefeningen en dan gaat het wel weer.

op deze foto zie je het hoofdje vanaf de zijkant. met het neusje naar boven

op deze foto zie je het handje. alleen de duim zit net verstopt achter het hoofdje.
gr esther
-------------
|
Datum bericht: 02 April 2009 om 11:25
OH WAT MOOI ESTHER. EEN PRACHTKIND OOK BIJ JULLIE. JAMMER DAT DE MAAGINHOUD NIET GENOEG WAS. MAAR JE HEBT STRAKS WEL WEER EEN UITGEBREIDE ECHO. EN DAT IS SUPER LEUK! GELUKKIG HOEF JE JE ER GEEN ZORGEN OVER TE MAKEN. DAN IS HET OOK NIET ZO SPANNEND DE KOMENDE TIEN WEKEN.
BIJZONDER IRIS DAT JE ZULKE KLEINTJES HEBT GEKREGEN. ZIJN ZE NU NOG KLEIN VAN STUK OF HEBBEN ZE HET UITEINDELIJK HELEMAAL IN GEHAALD? HET ZEGT VAAK NIETS. MARCO WAS EEN 8 PONDER TERWIJL ZIJN BMI NU VEEL TE LAAG IS. JE ZIET HEM NA ZIJN EERSTE JAAR GEWOON PER FOTO MAGERDER WORDEN.
HIER GAAT ALLES LEKKER. VANMIDDAG NAAR DE VERLOSKUNDIGE. HEB VANMORGEN EVEN UITGEBREID UITGESLAPEN. GA ZO LEKKER DOUCHEN. EN GENIETEN VAN HET PRACHTIGE WEER.
|
Datum bericht: 02 April 2009 om 13:21
Leuk, ik heb eergisteren de 20 weken echo gehad. Alles was helemaal goed. We hebben foto's in 3-D gekregen, zoooo mooi!!! Dat doen ze alleen in het ziekenhuis waar ik was, nergens anders in onze omgeving, vertelden ze ons. Het was ontzettend mooi om te zien.
De meisjes zijn nog steeds niet echt heel groot, maar niet absurd klein. De een heeft nu met haar 8 jaar maat 134, is nog wel ruim, en de ander is 2.5 en heeft maar 92, is ook nog ruim. Ze zijn dus nog niet groot, maar niet heel klein. Maar ze halen hun lengte in in hun gedrag, haha, de oudste is heel wijs, en de jongste heel ondeugend, hahaha!!!
groetjes
Iris
|
Datum bericht: 02 April 2009 om 13:32
Wat knap ,en hij of zij wuift al naar die zotte hobbydozen
|
Datum bericht: 02 April 2009 om 17:37
een jongetje, denk ik!  leuk zeg, die echo!!!!
|
Bericht van: eNGELIEN
Datum bericht: 02 April 2009 om 18:04
Ik hop dat je zwangerschap heel goed mag verlopen,je kan het inderdaad goed zien.
Groetjes Lien
|
Datum bericht: 02 April 2009 om 18:45
chrisje, je hebt 50% kans dat je het goed hebt. maar zo gauw als het er is dan laat ik het jullie meteen weten.
dus nog even volhouden die spanning.
-------------
|
Datum bericht: 10 April 2009 om 09:53
Wat een geweldige echo fotoos Esthertje! Echt heel duidelijk. Ik ben ff een tijdje niet geweest, liep mezelf een beetje voorbij, moest ff rustig aan doen van mezelf. Daar kwam bij dat ik ook nergens zin in had, energie voor had. Maar het gaat nu super met me, mijn energie is weer terug, mijn emoties zijn redelijk onder controle nu en volgende week moet ik weer naar de vk. Ik ben heel benieuwd, hoop echt dat mijn bloeddruk niet te hoog is, daar ben ik echt bang voor. Ik wil niet weer opgenomen moeten worden en weer in het ziekenhuis bevallen. Maar goed, niet teveel aan denken, proberen niet teveel druk om te maken, het komt zoals het komt.
Met de andere zwangeren gaat het allemaal goed hier???
-------------
|
Bericht van: Dikky
Datum bericht: 10 April 2009 om 10:05
esthertje wrote:
chrisje, je hebt 50% kans dat je het goed hebt.
|
Wisten jullie dat dat niet helemaal waar is. Het schijnt dat er iets meer jongens geboren worden. Ik geloof dat het om 54% jongen om 46% meisjes gaat of zoiets.
------------- Groetjes,
Dorine
|
Datum bericht: 13 April 2009 om 15:40
wij zijn lekker het paasweekend op de camping geweest. lekker uitgerust. nu wel last van de zij. of het echt bandenpijn is weet ik niet omdat ik het nooit zoerg heb gehad als nu. woensdag weer naar de vk toe en dan maar even vragen. verder gaat alles perfect.
gr esther
-------------
|
Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 13 April 2009 om 16:24
Je rechterzij? Kan het zijn dat de kleine tegen je galblaas zit te trappen? Dat kan behoorlijk pijnlijk zijn.
Ik las net ergens de tip om een boompje te planten bij een memorabele gebeurtenis, zoals een geboorte. Als je een tuin hebt. En als je niet snel wilt verhuizen. In de tuin van opa en oma kan natuurlijk ook.
------------- Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur.
|
Datum bericht: 13 April 2009 om 16:49
Lekker hoor, naar de camping, het weer was super!!!! Wij hebben (voor de verandering) weer een hoop aan de verbouwing gedaan. Het dak is waterdicht ( tenminste, we hebben nog geen regen gehad, maar we gaan er van uit dat het klopt, haha), en morgen worden de kozijnen geplaatst, dan zit het helemaal dicht!!!! Op naar de binnenkant, en voorzichtig ook maar eens nadenken over babykamertje en andere inrichtingsgedoe!!!
Leuk idee is dat van dat boompje, Magtelt, wij hebben inderdaad ook twee fruitboompjes staan, gekregen van mijn zus en zwager op het moment dat onze beide meiden werden geboren. Een appelboom en een kersenboom. Ben benieuwd of ze het de derde keer weer doen, haha, maar ze wonen in middels in Frankrijk, dus ik zal het vanzelf wel zien...!!!
groetjes
Iris
|
Bericht van: amandel
Datum bericht: 13 April 2009 om 17:40
Wat leuk toch he, die echo,s. Dat was in mijn tijd wel anders, niks geen echo een houten toeter op je buik en dat was het.
Zo schattig als je nu alles al kan zien en weten wat het gaat worden .
gokje, een jongetje .?????? Nee hoor hou het nog maar even lekker voor julie zelf. Geniet maar van je zwangerschap.
groetjes irene.
------------- Creatieve mensen hebben geen rommel, creatieve mensen hebben overal ideeen liggen.
|
Datum bericht: 14 April 2009 om 07:51
irene, hihi.
nog een paar weekjes wachten en dan geef ik jullie het verlossende antwoord.
wij gaan deze week buiten aan de gang. onkruid wieden(wat hard nodig is) stoep algenvrij maken. voor en achtergevel wassen. tuinset opzetten(moet eerst de stoep klaar zijn) en dan kunnen we thuis ook lekker genieten. ik ga deze week de babykamer in aanmaak leeghalen zodat we dan volgende week kunnen behangen/schilderen en dan weer inrichten. ik heb er nu wel heel erg zin in gekregen.
ik laat het morgen wel weten hoe het is als ik bij de vk. geweest ben. begin nu wel hard te groeien zowel in omvang(wat al een behoorlijke toeter was) maar nu ook in kilo's. maar dat mag nu ook wel.
gr esther
-------------
|
Bericht van: BreienHaken
Datum bericht: 14 April 2009 om 17:35
voor het geval jullie nog niet genoeg baby dingen te breien hebben
Link to file:
https://rcpt.yousendit.com/675786352/6e801fa6c3ac7af0de8695e 81c5a4afc
(kadootjeslijst heeft m gehad behalve de mensen met kleine mailboxen, dit bestand kan 50 keer gedownload worden)
|
Datum bericht: 15 April 2009 om 10:20
die is ook leuk. ik heb al wel de grote. maar ben nu nog met mijn flesjes bezig. heb er nu 28 helemaal af en 10 st. de onderkant. dus het schiet al aardig op. die gaat het weekend weer mee naar de camping. thuis ben ik nu bezig met een vestje voor de kleine.
ik wil nog wel een ooievaar maken en ik denk nog iets groter dan die ik al heb. moet ik maar even proberen aan te passen of dubbel draads met extra grote naalden dan wordt hij ook al een stuk groter. die wil ik dan in een doorzichtige bal doen en ophangen buiten als de kleine er is. dat is weer eens wat anders dan die standaard houten vogels in de tuin.
maar ik houd jullie daar wel van op de hoogte.
ik ben vanmorgen ook naar de verloskundige geweest. alles was gelukkig goed. bloeddruk was weer iets gedaald naar 140/70. en in 4 weken maar 1 kilo aangekomen.(ben nu nog steeds 3 kilo onder mijn begin gewicht) kleine was op de goede grote. dus ik was weer goedgekeurd en moet nu over 4 weken weer terug komen voor de volgende controle.
gr esther
-------------
|
Datum bericht: 15 April 2009 om 11:55
Leuk, Esther, ik ben vanochtend ook naar de VK geweest.....ben 3.5 kilo aangekomen, zit nu op ruim 5 kilo totaal. Ook bij mij is gelukkig alles goed, toch weer fijn om te horen, he. Wat heb je een leuk idee voor de geboorte van de kleine, is vast heel mooi!!
Mijn bloeddruk was iets gestegen bij wat het was. Maar dat is niet heel raar, met al dat gedoe om huis van verbouwen, mijn wasmachine is kapot gegaan, en gisteravond mijn stofzuiger ook, dus tja, dan mag je bloeddruk wel wat stijgen, toch, hahaha!!! Mijn droger, die is net zo oud als de wasmachine, dus dat is het volgende waar ik rekening mee ga houden, hahaha!!
Ik moet het iets rustiger aan gaan doen, maar dat is zooooo moeilijk......er is zo veel te doen. Maar misschien moet ik dan maar in het zonnetje verplicht gaan haken ofzo, haha!!! Is ook geen straf, alleen heb ik totaal geen rust in mijn gat als ik weet dat er nog veel moet gebeuren. Ik ga genieten van het mooie weer, even mijn oudste dochter op de fiets ophalen van school!!
Geniet allemaal van het lekkere zonnetje!!!!!
groetjes
Iris
|
Datum bericht: 15 April 2009 om 12:05
iris.
doe het maar lekker rustig aan e laat die boel de boel maar. ga lekker genieten van het warme weer want na vandaag zou het al weer minder worden.
gr esther
-------------
|
Datum bericht: 18 April 2009 om 10:54
FIJN DAT ALLES GOED WAS MEIDEN. LEKKER ALTIJD! BIJ MIJ WAS AFGELOPEN DONDERDAG OOK ALLES GOED. ZIT NU LEKKER IN MIJN VERLOF. WAT EEN LUXE. IK WERKTE AL MINDER MAAR IK MERK DAT DIE TWEE DAGEN TOCH OOK WEL ZWAAR BEGONNEN TE WORDEN. NU LEKKER EVEN GENIETEN VAN DE ENERGIE OM DE LAATSTE DINGEN TE REGELEN. INTAKE VAN DE KRAAMZORG GEHAD. ALLES WAS IN ORDE. KOMENDE DINSDAG NOG 5 WEEKJES TOT DE UITGEREKENDE DATUM. DUS NOG MAXIMAAL 7 EN EEN HALVE WEEK EN DAN MOET IE ER UIT ZIJN.
|
Datum bericht: 18 April 2009 om 11:03
clara nog de laatste lootjes. geniet lekker van je verlof en van het lekkere weer.
wij hadden gisteren ook weer wat. wij waren om 21.30 net naar boven toen we een geroep hoorden. wij het rolluik omhoog en toen zagen we dat de achterbuurvrouw buiten gevallen was. zij hoeft nog maar 4 weken voor de baby komt. dus dat was even schrikken. mijn man is er gelijk naar toe gegaan. ik heb me ook aangekleed en ben er later ook even geweest. ze is met de ambulanse opgehaald. ze belde me net. met de baby was gelukkig niks aan de hand. alleen heeft zij haar enkel gebroken. dus dat is minder. ze was vannacht al wer thuis maar het was wel even schrikken. ze moet nu minimaal 5 weken in het gips.
het was me het avondje wel.
gr esther
-------------
|
Bericht van: Josl
Datum bericht: 18 April 2009 om 11:32
Lieve as. mama's: ik geniet heel erg van jullie berichtjes. Gezellig en herkenbaar. Gelukkig gaat het jullie allemaal goed (arme buurvrouw trouwens Esther).
Geniet van jullie zwangerschap zoveel je kunt, voor je het weet is het voorbij.
Fijn weekend, groetjes, Joke
------------- Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?
|
Datum bericht: 18 April 2009 om 11:57
OEI DAT IS INDERDAAD FLINK SCHRIKKEN, ESTHER. HET IS STEEDS MIJN ANGST DAT IK VAL. NAAR VOOR DE BUURVROUW ZEG. ZEKER NU ZE MET DE LAATSTE LOODJES OOK HAAR ENKEL NOG IN HET GIPS HEEFT.
|
Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 18 April 2009 om 12:36
En dan moet ze zeker bevallen met gips om haar enkel, heel vervelend. Nee meisjes, doe het maar kalm aan, door die buik kun je de grond net vóór je niet goed zien. Geen geren meer, die laatste weken. En als je ineens de neiging krijgt om de hoekjes van het plafond te soppen, dan is dat nestdrang, een teken dat het gaat gebeuren. Maar je hoeft natuurlijk niet toe te geven aan dergelijke neigingen. Misschien kan manlief dat voor je doen.
------------- Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur.
|
Datum bericht: 18 April 2009 om 13:42
Wat akelig voor de buurvrouw van je, Esther!!! Ikzelf ben donderdag gevallen, gelukkig niets ernstigs, maar wel aan mijn arm een beetje geblesseerd. Heel dom, niet kijken terwijl ik opzij stapte, en daar stond de wasmand....oeps...!!! Gelukkig viel net om de punt van het bed heen met m'n buik, maar daardoor wel vol op mijn arm. Gaat wel weer over.
Verder gaat het hier prima. Ze zijn nu bij ons de ondervloer op de verdieping aan het schroeven. Dinsdag begint de timmerman met de indeling van de kamers boven. Ik wil graag beginnen met af maken van de kamers, maar ik moet nog een poos geduld hebben, er zit nog geen electriciteit of iets dergelijks in, haha, ook de plafonds zijn er niet. Dus dan maar weer verplicht in het zonnetje genieten, hihi, ook geen straf!!!!
Geniet allemaal van het mooie weer!!!!!
groetjes
Iris
|
Bericht van: Eesther
Datum bericht: 18 April 2009 om 22:27
Leuk al die verhalen zeg.
Kan me alles weer voorstellen met die 2 van mij. Vooral die bloeddruk. Als ik altijd voor controle moest zorgde ik er altijd voor dat ik geen drop gegeten had voor de tijd en een dag van te voren. Was ik het vergeten dan had ik me bloeddruk altijd ook hoger.
Misschien dat ik me over een tijdje ook hier wel bij kan voegen. Want we zijn er nog niet uit of er een 3de komt of niet.
|
Bericht van: breigek
Datum bericht: 20 April 2009 om 08:17
esther, nu de buurvrouw verplicht rust heeft met haar enkel in het gips kun je haar misschien wegwijs maken in het handwerkwereldje en haar wijzen op de gezellige, leuke, knotsgekke, lieve hobbydoosjes 
-------------
|
Datum bericht: 20 April 2009 om 08:46
Hoi Breigek,
dat is een goed idee van je, hahaha!!! En dan kan Esther gelijk lekker rust nemen en zelf creabea zijn, volgens mij is het een heel goed idee, haha!!!
groetjes
Iris
|
Datum bericht: 20 April 2009 om 08:58
dat had ik haar al voorgesteld. maar aangezien zij 2 linker handen heeft wat handwerken betreft zag ze het zelf niet zo zitten.
en rust voor mij zelf die neem ik wel hoor want bij de vorige liep mijn bloeddruk zo hard op de laatste weken dat ik daar nu wel voor waak.
zoals jullie wellicht al weten ben ik bezig met babyflesjes te haken voor als tractatie voor de kinderen. ik heb er dit weekend al weer 7 af gemaakt en een vestje voor de kleine. die is op de knoopjes na (ga ik zo op de markt even halen) ook af. dus ik heb al weer teveel gerust. nu even de was opvouwen en strijken en straks even naar de markt en dan zal ik vanmiddag wel even een foto plaatsen van het vestje. dan wel zonder knoopjes want die komen er in de babykleur op. dus dat verklappen we nog niet.
gr esther
-------------
|
Datum bericht: 20 April 2009 om 09:36
Wauw, je bent ijverig bezig!!! Wat leuk, ik kom zelf nog echt niet aan lekker rustig haken toe, helaas, kan nog geen rust vinden in de chaos, haha!!! Maar dat komt vanzelf, hoop ik!!!! Deze week ook weer een gekkenhuis, morgen werken, woensdag met de oudste mee op clubuitje, donderdag werken, vrijdag werken en bruiloft, en zaterdag.........ik hoop niets, haha!! En tussendoor moet ik ook nog het huis doen en de boekhouding voor onze zaak, moet het kwartaal afsluiten, zucht....en dan niet te vergeten de verbouwing XXL, bij ons thuis, hihihi...zal blij zijn als deze week om was, haha!! Het fijne is wel dat het zonnetje de hele week blijft schijnen, en dat maakt alles weer een stuk vrolijker, hahaha!!!
Het komt allemaal vast wel goed, ik ben ook benieuwd wat je bedoelde met flesjes maken om te haken, dat was als tractatie, geloof ik, toch, als de baby geboren is??? Echt leuk dat je daar zo mee bezig bent!!!
groetjes
Iris
|
Datum bericht: 20 April 2009 om 11:33
http://www.fotopocket.nl/" target=_blank rel=nofollow>
deze flesjes bedoel ik. ik heb er nu 35 af en moet er dus nog ong. 25. maar dat ligt er ook aan hoe groot volgend jaar de klassen van de kinderen zijn. er komt nog een kaartje aan met iets lekkers . ik denk iets van een lollie of zo.
-------------
|
Datum bericht: 20 April 2009 om 12:00
Oooh, dat ziet er leuk uit!!!! Hellup, al 35 af....,en nog 25 te gaan, knap hoor, ik geloof niet dat ik zo'n doorzetter ben , om er zoveel te maken!!!!! Super, hoor!!

Succes ermee!!!
groetjes
Iris
|
Datum bericht: 20 April 2009 om 14:59
GEWELDIG ZEG DIE FLESJES. ECHT SUPER. ZO'N LEUK IDEE. ZIEN ER SUPER UIT.
|
Datum bericht: 06 Mei 2009 om 13:08
zo even mijn laatste update. ben vanmorgen weer naar def isio geweest. ik had er weer een klacht bij gekregen; nl een spier in mijn linker bil. nu blijkt dat die spier zwangerschaps issias veroorzaakt. maar aangezien ik nog geen uistaling in het been heb ben ik er hopelijk op tijd bij. hij heeft de spier geod gemasseerd en nu is mijn hele bil stijf en pijnlijk. ik mag vandaag niet te veel doen want hij moet nu eerst rusten. vanavond oefeningen doen en dan moet het morgen beter gaan.
maandag moet ik weer naar de verloskundige voor controle. als het niet te slecht weer is gaan mijn ouders mee. ze wonen nl 100 km hier vandaan.
ik houd jullie wel weer op de hoogte
-------------
|
Datum bericht: 06 Mei 2009 om 13:24
HE DAT IS ALTIJD LASTIG DIE RUG EN BIL KLACHTEN. DAAR KAN JE AAN ZIEN DAT EEN ZWANGERSCHAP TOCH BEHOORLIJK WAT VAN JE LICHAAM VRAAGT. HOPELIJK BLIJFT HET GOED GAAN EN HOEF JE NIET TE GAAN LOPEN TOBBEN.
IS BIJ JOU OOK ALLES GOED IRIS? WE HOREN WEINIG VAN JE. MAAR DAT IS LOGISCH NU MET DE DRUKTE ROND DE VERBOUWING.
EN HOE GAAT HET MET JOU JESS? ZIE JOU OOK EVEN HELEMAAL NIET OP HET FORUM. JE MOEDER WEL EN ZE KLINKT GEWOON VROLIJK. DUS NIETS ERNSTIGS HOOP IK.
TENSLOTTE HEB IK OOK EVEN HELEMAAL NIETS OP HET FORUM GEDAAN IN DE PERIODE WAAR JULLIE NU ZO ONGEVEER IN ZITTEN. GEWOON DE PUF EN DE ENERGIE NIET. NU IK IN MIJN VERLOF ZIT HEB IK DE MEESTE ENERGIE. JE LOOPT OP HET LAATST EN IEDEREEN VOORSPELDE DAT DAT DE ZWAARSTE PERIODE ZOU ZIJN. IK ZIE AAN MIJN SCHOONZUS DAT ZIJ HET OOK ZO ERVAART. MAAR IK VOEL ME NU JUIST HET BEST EIGENLIJK. NU IK NIETS MEER HOEF KAN IK LEKKER MIJN DAGEN ZO INDELEN DAT IK ME DE HELE TIJD GOED VOEL. SOMS GA IK GEWOON LEKKER EVEN OP DE BANK LIGGEN. OP ANDERE MOMENTEN HEB IK ZO VEEL ENERGIE DAT IK HEEL DE DAG DOOR ALLEMAAL ROMMELKLUSJES DOE. EN ZO KOM IK MIJN DAGEN WEL DOOR. HEEL ANDERS DAN TOEN IK WERKTE EN ALLE ENERGIE OPGING AAN HET WERK EN IK THUIS DE PUF NIET MEER HAD VOOR IETS ANDERS.
|
Datum bericht: 06 Mei 2009 om 21:08
Hoi allemaal,
Inderdaad Clara, het is hier een gekkenhuis, haha, soms wordt ik er een beetje verdrietig van, maar als het af is.....daar houd ik me dan maar aan. Het vooruitzicht, dat is gewoon zo gaaf, zoveel ruimte erbij, een ruime verdubbeling van het huis, dat is toch fantastisch!!! Maar goed, we zijn nog lang niet, ook al schiet het wel op.
Mijn man en ik zijn afgelopen weekend even zonder de meisjes lekker naar een heel asociaal luxe hotel geweest in Duitsland, even twee nachtjes bijkomen, en goed tijd voor onszelf hebben, dat was zo ontzettend fijn.....Alle drukte even vergeten. Was erg goed voor ons allemaal. We hebben bijna veertien kilometer gewandeld, en ik moet zeggen, het ging goed, ondanks de dikke buik. De laatste meters waren best lastig, maar het ging buitengewoon. Geen last van spierpijnen, gelukkig, het scheelt denk ik dat ik ook nog steeds wel sport, en ik merk dat dat wel werkt. Maar we hadden ook een dag fietshuur bij het arrangement, maar daar kregen ze mij niet meer op, haha, ik heb de rest van de dag erg rustg gedaan.
Esther, wat vervelend van die spier, ik hoop voor je dat dat gauw over is, want dat is ook vermoeiend, steeds pijn voelen, en je hebt natuurlijk ook nog kindjes rondlopen, dus je kan ook niet alleen maar rust nemen. Zeker nu met de vakantie niet...???! De meises bij ons hebben vandaag geholpen met gaatjes sichtstoppen in de nieuwe wanden, ze waren zo lief bezig.....ik moest het nog wel even nalopen, maar het was echt leuk om te zien.
Goed, ik ga nog even rustig aan doen, er zijn nog een paar mensen aan het werk, die zal ik nog even cateren, en dan is het lekker mijn mandje in.....ennuh.....als de rust wat meer is weergekeerd, zal ik weer wat meer van me laten horen!!!!!!
doeiiiiii
groetjes
Iris
|
|