Oproep...
Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Koffiecorner
Forum: even bijkletsen
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=8495
Print Datum: 12 November 2025 om 23:10 Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com
Onderwerp: Oproep...
Bericht van: catharina
Onderwerp: Oproep...
Datum bericht: 18 Maart 2009 om 13:14
|
Bij de Yahoogroep van sokken breien is iemand begonnen met een site voor Roemenie.Wij breien sokken voor de arme mensen en kinderen.Het wordt er persoonlijk heen gebracht en wij krijgen foto's te zien van de mensen die ze dragen.
Nu is mijn oproep of er dames zijn die mij willen sponseren, door restjes wol naar mij toe te sturen.Het hoeft niet veel te zijn, gewoon voor een paar sokjes .Het moet niet veel aan portokosten kosten.Ik kan het n.l. niet terug betalen.
Ik ben al mijn eigen restjes aan het opbreien, maar wil dolgraag door gaan met breien.
Het is voor de stichting; Roemenie-hulp.nl
------------- Groetjes Catharina
|
Antwoorden:
Bericht van: pralientje
Datum bericht: 18 Maart 2009 om 13:30
Ik zal eens boven kijken of ik nog wol heb ,dan laat ik het wetenmoet dat een bepaalde dikte hebben
------------- https://www.hobbydoos.nl/patroon/'>Gratis Patronen
|
Datum bericht: 18 Maart 2009 om 13:33
|
Wat lief dat je reageert. Het moet eigenlijk sokkenwol zijn, en dan maakt de dikte niets uit.
Misschien ken je andere mensen die sokken breien en garen over hebben.
Het mag ook 4 april mee worden genomen, dan ben ik er in principe ook.
|
Bericht van: boek
Datum bericht: 18 Maart 2009 om 13:58
ik niet zoveel verstand van sokken garen maar heb nog wel garen heeft Chrisje ook al eens wat van gehad , als ik het niet vergeet wil ik het 4 april wel meenemen
------------- <a rel=nofollow href="http://www.funpagina.eu"> </a>
|
Bericht van: Josl
Datum bericht: 18 Maart 2009 om 15:38
|
Hoi, hoi, ik heb helaas geen sokkenwol en kan je niet helpen met restjes. Als het ook ander materiaal mag zijn hoor ik het graag van je.
groetjes, Joke
------------- Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?
|
Bericht van: tikoes
Datum bericht: 18 Maart 2009 om 17:13
|
Ik heb nog restjes liggen. geef je adres maar en ik doneer een partijtje resten wol.
|
Bericht van: pralientje
Datum bericht: 18 Maart 2009 om 17:21
|
Hellas heb ik geen sokkenwol,sorry dat ik je niet kan helpen
------------- https://www.hobbydoos.nl/patroon/'>Gratis Patronen
|
Bericht van: RIKA
Datum bericht: 18 Maart 2009 om 17:22
|
O WAT GOED IDEE OM HUN HELEPEN.
IK HEB WEL HIER REST SOKWOLLEN OVER.
JE MAG HEM HEBBEN .
ZIE WEL OP 4 APRIL ....
------------- GENIET VAN HET LEVEN , WANT WIJ LEVEN MAAR 1 KEER ......
GROETJES RIKA
|
Bericht van: chrisje
Datum bericht: 18 Maart 2009 om 18:41
|
heel af en toe krijg ik sokkenwol van iemand, dus volgende keer zal ik die voor je reserveren, hoor! Kan er helaas geen datum op zetten...
Kan je ook wat met slofjes??? (ben helemaal in de ban van babysokjes, heb via het forum leuke patroontjes gekregen!) Die wil ik best maken voor je! laat maar horen, ok?
Groetjes en veel succes! 
|
Bericht van: geesje
Datum bericht: 18 Maart 2009 om 20:14
|
Hallo Catharine, wat een nobel doel........ ...
maar ik bezit geen sokkenwol....... ...
------------- groetjes geesje
|
Datum bericht: 18 Maart 2009 om 20:35
|
boek wrote:
ik niet zoveel verstand van sokken garen maar heb nog wel garen heeft Chrisje ook al eens wat van gehad , als ik het niet vergeet wil ik het 4 april wel meenemen |
Graag, we willen ook kleding gaan breien o.a. sjaals mutsen truien enz.
Alvast reuze bedankt.
|
Datum bericht: 18 Maart 2009 om 20:38
Josl wrote:
Hoi, hoi, ik heb helaas geen sokkenwol en kan je niet helpen met restjes. Als het ook ander materiaal mag zijn hoor ik het graag van je.
groetjes, Joke
|
Reuze Joke, alles is eigenlijk wel welkom.Truien mutsen, sjaals alles wordt er gebreid. ( door mij in dit geval).
Misschien kun je het 4 april mee nemen?
Jij ook alvast reuze bedankt!!!!
|
Datum bericht: 18 Maart 2009 om 20:42
|
tikoes wrote:
Ik heb nog restjes liggen. geef je adres maar en ik doneer een partijtje resten wol. |
Heb je een pm'tje gestuurd.
|
Datum bericht: 18 Maart 2009 om 20:43
RIKA wrote:
O WAT GOED IDEE OM HUN HELEPEN.
IK HEB WEL HIER REST SOKWOLLEN OVER.
JE MAG HEM HEBBEN .
ZIE WEL OP 4 APRIL ....
Wat fijn Rika.Ik neem het dan 4 april mee.
Jij ook alvast reuze bedankt.
|
|
Datum bericht: 18 Maart 2009 om 20:45
chrisje wrote:
heel af en toe krijg ik sokkenwol van iemand, dus volgende keer zal ik die voor je reserveren, hoor! Kan er helaas geen datum op zetten...
Kan je ook wat met slofjes??? (ben helemaal in de ban van babysokjes, heb via het forum leuke patroontjes gekregen!) Die wil ik best maken voor je! laat maar horen, ok?
Groetjes en veel succes! 
|
Super Chrisje, alles is echt welkom.
Die kinderen hebben werkelijk niets.Zo zielig.Niet alleen de kleintjes ook de groteren, ouders enz. Maar ik brei voor de kinderen. Bij deze beloof ik je dat ik ook ga meewerken aan jouw kerstkraam.Ik maak er gewoon tijd voor!!!!!
|
Datum bericht: 18 Maart 2009 om 20:51
geesje wrote:
Hallo Catharine, wat een nobel doel........ ...
maar ik bezit geen sokkenwol....... ...
|
Hallo Geesje.Ik wou in eerste instantie alleen sokken breien maar nu er zo spontaan wordt gerageerd wil ik ook wel andere dingen ( kleding) gaan breien. Alles is dus welkom nu!!!!!
|
Datum bericht: 18 Maart 2009 om 22:37
|
.oke...........en kan ik zelf ook iets breien ??????
in ieder geval stuur ik je wat restjes, is makkelijk te doen natuurlijk, dat het door de brievenbus kan
|
Datum bericht: 18 Maart 2009 om 22:38
.............oja die yahoo-groep is dat in et engels??????????????????????
|
Datum bericht: 18 Maart 2009 om 23:06
|
Geesje, het is in het Nederlands en natuurlijk mag je zelf ook breien. Je kunt het vinden bij; knitting with love Breien voor het beste doel bij Yahoo.Als je dat hebt kun je je aanmelden.Bij files staat het adres van Marije die het op poten heeft gezet.
Je mag de restjes ook zelf breien hoor, misschien dat jij ze weer kunt mee breien ergens in.
|
Bericht van: Antonia
Datum bericht: 19 Maart 2009 om 08:46
|
Catharina, er gaat een speciale zak voor je mee 4 April !!!!!!!.
De chauffeur van Valys zal wel denken dat hij als vrachtwagen wordt gebruikt. Ik zal hem wel wijsmaken dat dat zijn bijdrage is voor het goede doel .
------------- TONY
|
Bericht van: sassa
Datum bericht: 19 Maart 2009 om 09:36
hoi catharina, heb nog enkele restjes sokkenwol, niet zo veel, (maar wie geeft wat hij heeft is waard dat hij leeft) stuur me effe een mailtje met je gegevens
------------- <a rel=nofollow href="http://imageshack.us"> </a> groetjes sandra
|
Bericht van: Pallas
Datum bericht: 19 Maart 2009 om 10:52
ik ga m'n restjes verzamelen en neem ze 4 april mee hoor :)
------------- groetjes,
Marij
|
Bericht van: rittepetit
Datum bericht: 19 Maart 2009 om 11:24
|
Halo Catharina
hellos heb ik ook geen sokkenwol
groetjes rita
|
Datum bericht: 19 Maart 2009 om 12:59
Antonia wrote:
Catharina, er gaat een speciale zak voor je mee 4 April !!!!!!!.
De chauffeur van Valys zal wel denken dat hij als vrachtwagen wordt gebruikt. Ik zal hem wel wijsmaken dat dat zijn bijdrage is voor het goede doel .
|
Geweldig Tony!!!!!!!!!! Je maakt mij er heel, heel blij mee.
Ben vanochtend in onze handwerkwinkel geweest, waar dan een groepje dames zitten te breien.Zij willen ook de restanten wol afgeven voor mij in de winkel. Super he????
4 April krijg je een dikke zoen van mij.
|
Datum bericht: 19 Maart 2009 om 13:05
Datum bericht: 19 Maart 2009 om 14:03
Bericht van: Pallas
Datum bericht: 19 Maart 2009 om 14:18
|
nee hoor, dat is niet brutaal! Sterker nog: ik denk dat mensen graag mee willen helpen maar er de tijd niet voor hebben om speciaal wat te breien, en dan graag zo helpen door hun restjes te geven.
Zou ik tenminste hebben...
------------- groetjes,
Marij
|
Datum bericht: 19 Maart 2009 om 14:52
Ik wilde het opsturen.........breng het 4 april mee
|
Bericht van: Corry R
Datum bericht: 19 Maart 2009 om 18:42
Komt ook wat aan van deze kant.
------------- https://www.hobbydoos.nl/boeken/'>Handwerkboek
|
Datum bericht: 19 Maart 2009 om 18:45
Volgens mij kan de hele wereldbol voorzien worden van sokken
Kun je het allemaal wel mee terug nemen naar huis ? Ik zou een aanhanger regelen
|
Datum bericht: 19 Maart 2009 om 19:45
|
Corry R wrote:
Komt ook wat aan van deze kant. |
Ik heb je gemaild.
|
Datum bericht: 19 Maart 2009 om 19:48
Bericht van: Dikky
Datum bericht: 19 Maart 2009 om 21:20
|
Volgens mij ken ik dat groepje van je waar je het wil vragen. Gewoon doen joh, niemand die je brutaal zal vinden of het je kwalijk zal nemen volgens mij. Op dergelijke duitse groepjes zie je zulke oproepjes wel vaker en niet geschoten is toch altijd mis.
------------- Groetjes,
Dorine
|
Bericht van: Breimuis
Datum bericht: 20 Maart 2009 om 00:02
|
Catharina,
Ik vind het ook zo een leuk intiatief maar omdat ik momenteel meer aan het quilten ben dan aan het breien kom ik wat tijd te kort om hieraan mee te doen, maar ik heb natuurlijk wel restjes sokkenwol liggen, en wil die dus best opsturen.
Op de sokkengroep zijn er misschien nog meer breisters die wel restjes hebben liggen maar nu net niet de tijd hebben om mee te breien. Als je het een beetje inkleed en je richt tot diegenen die wat minder tijd hebben en dat ze op deze mannier deze aktie toch kunnen steunen zal je dat zeker niemand kwadelijk nemen.
------------- Het is één maal per jaar moederdag MAAR ELKE DAG IS EEN FRUMMELBEESTENDAG
mijnBLOG
|
Bericht van: Meia
Datum bericht: 20 Maart 2009 om 01:07
|
Mijn moeder heeft een paar jaar terug ook heel veel sokken gebreid, die nam mijn zus mee naar peru en omliggende landen. Elk plekje in haar koffer werd opgevuld met sokjes, wat waren de kinderen er blij mee!
Ik heb helaas geen sokkenwol.
------------- All you need is love.
|
Bericht van: Antonia
Datum bericht: 20 Maart 2009 om 08:53
Goed dat je plaats genoeg hebt in je auto Catharina ....dan neem ik ook nog een paar truien mee, die ik anders naar Polen zou sturen .... vinden ze daar misschien ook wel leuk.
------------- TONY
|
Datum bericht: 20 Maart 2009 om 10:15
Meia wrote:
Mijn moeder heeft een paar jaar terug ook heel veel sokken gebreid, die nam mijn zus mee naar peru en omliggende landen. Elk plekje in haar koffer werd opgevuld met sokjes, wat waren de kinderen er blij mee!
Ik heb helaas geen sokkenwol.
|
Dat was inderdaad ook een mooie aktie Meia.Geeft niets hoor, dat je geen wol hebt, je reactie vind ik al fijn.
|
Datum bericht: 20 Maart 2009 om 10:16
|
Antonia wrote:
Goed dat je plaats genoeg hebt in je auto Catharina ....dan neem ik ook nog een paar truien mee, die ik anders naar Polen zou sturen .... vinden ze daar misschien ook wel leuk. |
Super Tony, dan hoef ik ze niet meer te breien.Heel erg fijn!!!!
|
Bericht van: Josl
Datum bericht: 20 Maart 2009 om 11:24
Pallas wrote:
nee hoor, dat is niet brutaal! Sterker nog: ik denk dat mensen graag mee willen helpen maar er de tijd niet voor hebben om speciaal wat te breien, en dan graag zo helpen door hun restjes te geven.
Zou ik tenminste hebben...
|
Ben ik het helemaal mee eens. Ik breng 4 april ook wat garen voor je mee hoor. (als ik nog maar de trein in mag met m'n tassen met spulletjes hihihihi).
groetjes, Joke
------------- Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?
|
Bericht van: chrisje
Datum bericht: 29 Maart 2009 om 18:27
hoi lieve catherina, mag er ook een gebreide knuffel bij, of alleen kleding? ben nu bezig aan sokjes voor je!
|
|