Print Pagina | Close Window

Kerst 2006

Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Koffiecorner
Forum: even bijkletsen
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=885
Print Datum: 20 Mei 2024 om 13:47
Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Onderwerp: Kerst 2006
Bericht van: Rubia
Onderwerp: Kerst 2006
Datum bericht: 27 November 2006 om 22:17

 

En? Hebben jullie al kerstdecoraties gemaakt? Nog tips om de boel straks nog leuker te maken?

Ik heb vorig jaar allerlei sterren gehaakt en deze aan linten voor het keukenraam gehangen. Had ik toch nog een witte kerst....




Antwoorden:
Bericht van: betty
Datum bericht: 27 November 2006 om 23:37
wat een leuk idee!!
ik zelf hou meer van tafelstukken om te maken van groen.
ga ik met een vriendin doen. de hele tafel ligt dan vol met dennetakken,kornoeilje takken, hulst, hedera etc.etc. en dan maken we samen de mooiste kerststukken op. en kransen om aan de deur te hangen. we struinen dan eerst de tuin door, de gemeente tuintjes door en ik heb laatst zelfs een malusboompje gekocht, omdat ik dan met kerst mooie rode sierappeltjes heb voor mijn kerststukken!!
ook heel leuk om te doen en dan ligt het brei en haakwerk weer even stil!
groetjes van betty.


Bericht van: Rubia
Datum bericht: 28 November 2006 om 08:31

Klinkt ook goed. En je huis ruikt dan heerlijk naar al dat groen.

Ik heb pas twee kransen bewerkt. Van die bruine, met die dunne takjes. Beplakt met piepschuim bolletjes, daarna pareltjes en hele fijne glitters erop geplakt. Ziet er leuk uit, al zeg ik het zelf.

 



-------------



Bericht van: Ratlover
Datum bericht: 28 November 2006 om 08:45
ik maak meestal geen kerstdecoraties. Heb wel altijd het goede voornemen zelf kerstkaaren te maken, maar dat mislukt de laatste jaren ook regelmatig. Hier wordt dus niets creatiefs gedaan voor de kerst. (bovendien heb ik daar ook nooit tijd voor, sinterklaasinkopen, kerstinkopen, gedichten schrijven, surprises maken en dan ook nog mijn studie kosten gewoon zeeën van tijd)

-------------
Groetjes van Lieke

http://breisels.web-log.nl" rel=nofollow>Neem eens een kijkje in mijn weblog


Bericht van: Rubia
Datum bericht: 28 November 2006 om 08:49

Ja, de tijd vliegt. Zeker met zulke dagen.



-------------



Bericht van: winnes
Datum bericht: 28 November 2006 om 09:13

 

Ik ben met vilt aan het werk rendieren op knijpers voor mijn kerstkaarten en

(b)engeltjes op knijpers wordt erg leuk, winnes

 



-------------
winnes


Bericht van: Teunie
Datum bericht: 28 November 2006 om 09:30
Wat hebben jullie een leuke ideeën zeg
Ik koop de spullen meestal maar want anders moet ik in het voorjaar al beginnen met spulletjes maken.
Ik maak er wel elk jaar een andere boom van. Vorig jaar ouderwets met zelfs snoepkransjes en zo. Dit jaar zien we nog wel.

-------------
Groetjes Teunie


Bericht van: Josl
Datum bericht: 28 November 2006 om 12:56

Hallo Winnes,

Leuk idee vilt(b)engeltjes op knijpers. Heb je daar een patroontje van??

groetjes, Josl (Joke)



-------------
Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?



Bericht van: betty
Datum bericht: 28 November 2006 om 12:59
grappig dat iedereen weer iets anders doet met kerst.
wij willen ook heel graag lekker eten met de kerst en dit jaar wil ik proberen of iedereen iets wil maken voor het diner. dus de één voorgerecht en de ander het toetje(o nee het dessert zegt mijn dochter dan, die net een koksopleinding heeft afgerond.)
wij zitten wel goed dus, met een kok in huis! mag zelf ook heel graag koken hoor!
groetjes van betty.


Bericht van: Rubia
Datum bericht: 28 November 2006 om 13:02

Nog een tip voor buiten, heb ik ook al eens gedaan:

Koop een paar kerstboompjes, of wat daar op lijkt, in verschillende vormen. Met witte latex een paar oude bloempotten verven (je weet wel, die terracotta dingen). Kerstbomen erin, bij elkaar zetten en eventueel een witte lantaarn erbij. De boompjes kunnen later eventueel in de tuin.



-------------



Bericht van: corine
Datum bericht: 28 November 2006 om 13:36

ik ga dit jaar zeker weer kersstukjes maken, en als ik er aan toe kom maak ik zelf de kerstkaarten.

 

Corine



-------------


Bericht van: winnes
Datum bericht: 28 November 2006 om 14:12

 

De kerst engeltjes en bengeltjes komen uit het nieuwste kijper plezier. In het boekje werken ze met papier en karton. Ik heb het met vilt gedaan. Gaat ook goed daar mee en ik vind het mooier. Winnes



-------------
winnes


Bericht van: winnes
Datum bericht: 28 November 2006 om 14:15

Ik bedoel Knijper plezier is te koop bij betere boekhandel of AH. (AlbertHeijn)

 



-------------
winnes


Bericht van: Syl***
Datum bericht: 28 November 2006 om 14:21
Kerst??, ik geloof dat sint hier de verlanglijstje nog niet eens klaar heeft

-------------
Groetjes Syl


Bericht van: gitt@
Datum bericht: 28 November 2006 om 14:49

Ik ben klaar voor de sint. Dit jaar nieuwe kleuren in de boom die zijn dus in huis. Zilver wit en zwart. Twee winter stukken zijn al gemaakt die worden 18 december in kerst stijl aangepast en dan komt de boom in huis. De traktaties voor de mannen zijn al klaar. Nu nog een suprise maken (helpppppppppppp voor mijn moeder) voor kerstavond. Daar zie ik het meest tegen op. In de kerst vakantie mogen de kids kerststukjes maken. De aankleding in huis doe ik zelf.

 

Waar vind je nu echt leuke ideeen voor een suprise. Alles slaat zowat op sinterklaas. Mijn moeder heeft het druk met haar werk en haar 5 kleinkinderen het enige wat ik wel leuk vind is een bankstel maken maar kweet niet hoe. Ze ligt namelijk heel vaak te slapen op de bank.



-------------
gitta75@gmail.com


Bericht van: Rubia
Datum bericht: 28 November 2006 om 15:27

Ja Syl***, er wordt hier vooruit gedacht. Sint is er ook nog maar daar heb ik altijd minder werk aan. Vandaar.

 



-------------



Bericht van: Syl***
Datum bericht: 28 November 2006 om 18:11
Hihihi, vooruit denken is altijd goed, ik ben meestal laat met dit soort zaken. Krijg wel de kriebels voor kerst als ik dit allemaal lees.

-------------
Groetjes Syl


Bericht van: winnes
Datum bericht: 28 November 2006 om 19:45
De suprise: gebruik dozen om de vorm te krijgen van een bank. Naai kussentjes(je zit tenslotte op een crea site) en zet die er op en ja ergens dat kado instoppen je moet het je niet zo moeilijk maken eenvoud is vaak de beste oplossing! Winnes

-------------
winnes


Bericht van: gitt@
Datum bericht: 28 November 2006 om 22:08
jep dat is waar. Dikke kus voor het mee denken. Ga ik een heel fout kleed haken. ik wilde een fleece kleed met foto;s maken maar op fleece kan je niet strijken. Dat vind ze zo lekker warm.

-------------
gitta75@gmail.com


Bericht van: tdv
Datum bericht: 29 November 2006 om 10:46

ik heb helemaal nog geen ideeen voor de kerst. denk dat er wel een zelfgemaakt groenstukje komt voor op de tafel en wilde een kerstboom buiten neerzetten met lichtjes,maar verder ben ik nog niet gekomen.

eerst sinterklaas maar,zo.n drukte altijd om weer wat leuk voor de kids te bedenken.



-------------
groetjes tine


Bericht van: gitt@
Datum bericht: 29 November 2006 om 11:46
Idee is weer gewijzigd. Heb net 2 plankjes geschilderd. Daar komen 1000 en 1 knijpers op die symbool staat voor de 1000 en 1 dingen die ze altijd doet. Dus bijvoorbeeld: werken, oppassen, kleinkind komt logeren etc etc. Ze is net 50 geworden maar vergeet toch wel eens wat hahah (ik ook goh van wie heb ik dat van mams>????) Nu nog kijken of ik leuke knijper poppetjes kan maken en niet in kerst thema zoals bijna alle boekjes nu zijn.

-------------
gitta75@gmail.com


Bericht van: Christien
Datum bericht: 29 November 2006 om 12:01

Knijpertjes in de stijl van de 1000 en 1 dingen die ze doet?

iets van haar werk (computer, injectienaald oid, ik weet natuurlijk niet wat haar werk is), slaap- en eetschema van haar oppaskind(eren), bedje voor het kleinkind etc)

Is geloof ik wel veel werk, nu ik het zo over lees

Succes

Christien



Bericht van: gitt@
Datum bericht: 29 November 2006 om 12:04

Zoveel knijpers komen er niet hoor geen 1000.

Sport

uit gaan

op visite

werken

vergaderen

dokter

tandarts

kapper

etc etc

 



-------------
gitta75@gmail.com


Bericht van: Teun
Datum bericht: 30 November 2006 om 00:17

De decembermaand is geloof ik de minst leuke maand. Veel te veel plannen om het huis leuk aan te kleden. Gelukkig zijn de kinderen nog zo klein dat een pakjes avond voldoende is. Dus voor ons nog geen surprise avonden (met alle voorbereidingen die daaraan vooraf gaan. Pfjuuw).

Met kerst probeer ik het altijd warm aan te kleden. Mijn man heeft groene vingers, dus ik verzamel de takken en hij maakt de stukjes.

De kaarten maak ik ook het liefst zelf. Maar daar had ik dit jaar weinig tijd voor. Meestal borduur ik kleine kerstornamenten, of ben creatief met foto's en papier. Dit jaar had het Kruidvat een leuke oplossing. Zelf kaarten verven. Ik heb mijn zoon een kwastje gegeven en wat waterverf. Hartstikke leuk en makkelijk voor mama.

Nu alleen nog iets bedenken op een combinatie verjaardag en kerst. Onze dochter is 23 december jarig en ik wil wel dat ze een verjaardags-gevoel krijgt en niet dat ze het moet doen met de slingers in de boom.

De boom is ook elk jaar weer een leuke. Wat nu weer te doen?! Rekening houden met kinderen en katten die er niet vanaf kunnen blijven. Ik wil dit jaar versieringen maken van bling-bling papier. Kan niet kapot

Groetjes Jorun



Bericht van: winnes
Datum bericht: 30 November 2006 om 07:20

 

vriendin haar zoontje is ook op 23 december jarig en zet gewoon de boom de 24 ste op is misschien wat laat voor je gevoel maar vroeger deden ze het ook maar een paar dagen voor de kerst neerzetten... misschien een idee?? winnes

f



-------------
winnes


Bericht van: gitt@
Datum bericht: 30 November 2006 om 07:53
Bij mij mag de boom ook pas de woonkamer in als Dave en Roy jarig zijn geweest. Ze zijn nu nog klein (worden 4 jaar) dan moet het huis versierd zijn met over de top aan ballonnen en slingers etc. Geen kerstboom hoor. Die komt de 18e in huis. Trouwens ik vind een kerstboom bij mezelf 3 keer niks. Vind het altijd heerlijk als hij weer weg is. Ik heb ruimte zat in huis maar toch vind ik het een onding.

-------------
gitta75@gmail.com


Bericht van: Teun
Datum bericht: 30 November 2006 om 14:40
Winnes, is idd een idee. Zal het hier thuis eens in de groep gooien.


Bericht van: tdv
Datum bericht: 30 November 2006 om 16:02
mijn dochter is ook 23 december jarig en ik vind het ook altijd weer sneu dat die boom er staat ,maar zij houd ervan en vind het wel best,dus laat het eerst maar zo

-------------
groetjes tine


Bericht van: gitt@
Datum bericht: 30 November 2006 om 18:07
ik ga het dit jaar gewoon in overleg doen ze snappen nu meer. Ach ik heb nog meer dagen voor kerst dan jullie. Toch is het een rot maand om jarig te zijn. De natuur laat zich niet dwingen.

-------------
gitta75@gmail.com


Bericht van: Rubia
Datum bericht: 30 November 2006 om 18:31

 

Met kerst de kerstslingers uit de boom en de verjaardagslingers in de boom?

 



-------------



Bericht van: gitt@
Datum bericht: 30 November 2006 om 19:35
en dan de ballen van ballonnen.Is niet eens een gek idee.

-------------
gitta75@gmail.com


Bericht van: Rubia
Datum bericht: 30 November 2006 om 20:18

Toch? Dan heb je er ook wel werk aan maar de boom kan blijven staan, lichtjes kunnen erin blijven en niet alle ballen hoeven er perse uit. In plaats van kerstkransjes kunnen er lollies in.

 



-------------



Bericht van: winnes
Datum bericht: 30 November 2006 om 20:58

 

 

Erg slim allemaal    hoe verzinnen jullie het toch...zeker creatieve mensenwinnes



-------------
winnes


Bericht van: Syl***
Datum bericht: 30 November 2006 om 21:03
Wat een leuk idee, om een verjaardagsboom te maken

-------------
Groetjes Syl


Bericht van: Rubia
Datum bericht: 30 November 2006 om 21:20

Zucht...het is een gave....

 

'k Heb een beetje veel fantasie, geloof ik.



-------------



Bericht van: gitt@
Datum bericht: 30 November 2006 om 22:10
heerlijk toch.

-------------
gitta75@gmail.com


Bericht van: Rubia
Datum bericht: 30 November 2006 om 22:15

Meestal wel. Ideetjes genoeg, tijd te weinig.

 



-------------



Bericht van: tdv
Datum bericht: 01 December 2006 om 11:05
he wat een super leuk idee zeg om er ballonnen in te hangen en verjaardagsslingers.

-------------
groetjes tine


Bericht van: Teun
Datum bericht: 01 December 2006 om 12:46

Originally posted by gitt@ gitt@ wrote:

ik ga het dit jaar gewoon in overleg doen ze snappen nu meer. Ach ik heb nog meer dagen voor kerst dan jullie. Toch is het een rot maand om jarig te zijn. De natuur laat zich niet dwingen.

Stilliggen zo rond maart had een optie geweest .

 

Jorun



Bericht van: Teun
Datum bericht: 01 December 2006 om 12:47
Een verjaardagsboom, een geweldig idee. Met van die grote plastic ballen waar je leuke dingen in kan doen en na de verjaardag kan vervangen voor een kerst inhoud. Kan ik 2 keer de boom versieren, super!!!!


Bericht van: Erica
Datum bericht: 01 December 2006 om 16:14

Kerstboom laat opzetten?????? Neeeeeeeeeeeeeeee. Zo vroeg mogelijk, dat betekent dus 6 december op (heb een hekel aan sinterklaas, maar toch maar de kerstboom na sinterklaas opzetten) en laten staan tot 6 januari (wat is dat ook al weer, driekoningen of zoiets). Ik heb een nepper dus dat kan dan. Heerlijk zo'n kerstboom, heerlijk de kerst. Wij zijn echter in oktober verhuisd naar een veel kleiner huisje en daar past de kerstboom niet meer in. Maar er komt zeker kerst in huis hoor. Ik ga dit jaar een guirlande (of hoe schrijf je dat) maken en die hang ik boven de kachel neer (wij hebben een mooie gietijzer gaskachel met een schouw erboven, heerlijk). Op de hobbydoedagen heb ik een patroon gekocht voor kerstballen van stofjes, dus daar ga ik er ook een aantal van maken, en er komt nog veel meer kerst in huis.

9 december naar Essen (duitsland) voor een schitterende kerstmarkt en daar weer leuke dingetjes kopen.

Ik begin meestal ergens in augustus met het maken van de kerstkaarten. Elk jaar maak ik zelf kerstkaarten. Ik heb ook elk jaar verschrikkelijk veel zin in de kerst. Ik vind het een heerlijke, gezellige en warme periode. Lekker met warme chocolademelk met slagroom of warme melk met anijs voor de kachel, kerstmuziekje aan, heerlijk....

Maarre, van al die dingetjes die jullie maken wil ik eigenlijk wel graag foto's zien, als dat kan en mag. Er komen zulke leuke ideetjes langs.

Het idee van de verjaardagsboom vind ik erg leuk. Hier geen jarigen hoor, zo rond kerst, maar als dat zo was, zou ik denk ik wel zo'n verjaardagskerstboom neerzetten. Heel leuk idee.

 



-------------
Groeten Erica Boeve

www.sierboeken.come2me.nl
www.wenskaarten.come2me.nl


Bericht van: Rubia
Datum bericht: 01 December 2006 om 18:43

Hallo Erica,

Jij bent ook een kerstverslaafde! Leuk. Bij mij gaat de kerstboom er op Oudejaarsdag uit. 6 januari vind ik te laat. En met opruimen op de oudejaarsmiddag dood ik de tijd beetje. Oliebol tussendoor...

Ik ga m'n best doen om foto's te maken van mijn creaties.

Gerda



-------------



Bericht van: Botticelligrrrl
Datum bericht: 03 December 2006 om 12:27

Yes, foto's! Foto's! Gillen in koor!

Veel plezier met jullie kerst- en verjaardagsdecoraties!

 



Bericht van: tdv
Datum bericht: 03 December 2006 om 14:43
Originally posted by Teun Teun wrote:

Originally posted by gitt@ gitt@ wrote:

ik ga het dit jaar gewoon in overleg doen ze snappen nu meer. Ach ik heb nog meer dagen voor kerst dan jullie. Toch is het een rot maand om jarig te zijn. De natuur laat zich niet dwingen.

Stilliggen zo rond maart had een optie geweest .

 

Jorun

 

hihihihihi  dat hebben we in maart wel gedaan alleen madam wou er 23 december uit ipv 9 januari



-------------
groetjes tine


Bericht van: gitt@
Datum bericht: 03 December 2006 om 15:07
ehhh ik was ook keurig uitgerekend in januari hoor maar een tweeling komt vaak eerder en zeker als beide heren 6 1/2 pond blijken te wegen. Dat redden sommige eenlingen met 40 weken niet eens. Enn ik heb de natuur een handje geholpen.Ssstttt. Was het zo zo zo zo zo erg zat.Ik sliep al 2 maanden 1 a 2 uurtjes en was dan klaar wakker.

-------------
gitta75@gmail.com


Bericht van: Rubia
Datum bericht: 03 December 2006 om 16:03
Een foto van de kerstkrans is te bewonderen op: dollemina.messageboard.nl

-------------



Bericht van: catharina
Datum bericht: 03 Januari 2007 om 12:12

 Gitta.

Ik zie dat jij een tweeling hebt gekregen.Eeneiig? Zelf ben ik ook een van een tweeling eeneiig.We wonen vlak bij elkaar misschien 5 min. lopen.Wel erg druk voor jullie He? Had je al meer kinderen? groetjes en succes met de drukte.

Catharina.



-------------
Groetjes Catharina




Print Pagina | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net