Print Pagina | Close Window

nickname/bijnaam

Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Koffiecorner
Forum: even bijkletsen
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=8863
Print Datum: 26 September 2024 om 06:51
Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Onderwerp: nickname/bijnaam
Bericht van: Eugenie
Onderwerp: nickname/bijnaam
Datum bericht: 15 April 2009 om 15:35

ooit was hier een draadje/topic over maar dat ie weer drie jaar terug maar hoe komen jullie aan je nickname/bijnaam? ben best wel nieuwsgierig

Eugenie is mijn roepnaam.



-------------

~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~






Antwoorden:
Bericht van: naatje
Datum bericht: 15 April 2009 om 15:46
MIJN ROEPNAAM IS RENATE.
TOEN IK MIJ AANMELDE BIJ HET FORUM WAS DIE NAAM
AL "BEZET".ROB NOEMDE MIJ ALTIJD NAATJE DUS DE KEUZE
VOOR EEN ANDERE NAAM WAS SNEL GEMAAKT.
IN HET BEGIN VOND IK HET NIET LEUK ALS IEMAND MIJ
AANSCHREEF ALS "NAATJE".GEWOON OMDAT EIGENLIJK HIJ
MIJ ALLEEN ZO NOEMDE.NU MAAKT HET ME NIKS MEER UIT.


-------------
BUSY BEE RENATE:www.handwerkenmetrenate.nl


Bericht van: RIKA
Datum bericht: 15 April 2009 om 15:51

HI LEUKE ONDERWERP ;)

 

MIJN ROEPNAAM IS RIKA .

EN BIJNAAM IS SUNHEART.

''SUN'' HOUDT VAN ZON, LICHT , WARMTE .

'' HEART '' IK HOU VAN MIJN DOCHTER . ( HEB MAAR ENIGE DOCHTERLIEF ) ;)

 

DAAROM ZO NOEM SUNHEART.

EN OOK OP TATTOO OPSTAAT '' SUN - HEART ''

 

 



-------------
GENIET VAN HET LEVEN , WANT WIJ LEVEN MAAR 1 KEER ......
GROETJES RIKA


Bericht van: esthertje
Datum bericht: 15 April 2009 om 16:07

k heb niet echt een bijnaam. de naam esthertje is ontstaan omdat esther zelf al bezet was, dus heb ik er gewoon tje achter gezet.

gr esther



-------------


Bericht van: Hetteke
Datum bericht: 15 April 2009 om 16:20
Mijn naam Hetty was er al,vandaar de naam Hetteke.
Groetjes Hetty,


Bericht van: Jen_
Datum bericht: 15 April 2009 om 16:27
Ik heb niet een heel veelkomende naam en gebruik op internet eigenlijk altijd een afkorting (behalve op m'n eigen site). Jen is een afkorting en vrijwel altijd word ik zo genoemd. 


Bericht van: Teunie
Datum bericht: 15 April 2009 om 16:46
Ik heb gewoon mijn roepnaam gebruikt omdat Teunie eigenlijk maar heel weinig voorkomt.En dus meestal gewoon gebruikt kan worden. Een bijnaam heb ik eigenlijk nergens.

-------------
Groetjes Teunie


Bericht van: breinaald
Datum bericht: 15 April 2009 om 17:02
ik heb breinaald genomen omdat ik het liefste brei

-------------
quality=


Bericht van: Eugenie
Datum bericht: 15 April 2009 om 17:03

mijn moeder heet ook Teunie en mijn doopnaam is Teuntje. toevallig wat leuk

 



-------------

~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~





Bericht van: breigek
Datum bericht: 15 April 2009 om 17:13
   ik heb hem bedacht omdat ik gek op breien ben   

-------------


Bericht van: winter61beer
Datum bericht: 15 April 2009 om 17:44
MIJN NAAM WINTER NAAR HET SEIZOEN.61 HET JAAR DAT IK BEN GEBOREN.BEER IS EEN GROTE  VERZAMELHOBBY VAN MIJ,GROETJES VAN DIANA.


Bericht van: Ticia
Datum bericht: 15 April 2009 om 18:10

Mijn naam is in het dagelijks leven gewoon Patricia.

Alleen ben ik op Ticia gekomen door mijn kleine neefje, hij kon wel Ticia zeggen en nog geen Patricia.

Dus zo is mijn bijnaam gekomen en nu ook vaak gebruikt Ticia roepen ze vaak naar mij.



-------------


Bericht van: amandel
Datum bericht: 15 April 2009 om 18:25

Ja leuk allemaal om te lezen, amandel zoals ik hier heet, komt toen wij zo,n 12 jaar geleden internet kregen kwam ik op smulweb terecht, en daar moest je een nickname ingeven. Omdat ik uit een bakkers familie kom, en op smulweb lekkere rcepten wilde zetten moest ik meteen iets bedenken, en ik zat met een recept op schoot van een amandelcake kan ik me herinneren.

De naam Irene was natuurlijk allang in gebruik als nickname.

Maar als ze me hier in de familie wel eens roepen , hoor ik ook vaak Amandelllll, en gek maar ik reageer er ook nog op.  Amandel zit er dus wel degelijk ingebakken, het plaatje bij mijn profiel de roze struik, is een amandelboom.

Groetjes Irene.

 



-------------
Creatieve mensen hebben geen rommel, creatieve mensen hebben overal ideeen liggen.


Bericht van: Corry R
Datum bericht: 15 April 2009 om 18:51

Ik ben twee jaar geleden lid geworden onder de naam breioma,omdat de buurvrouw van mijn kleindochter dat altijd riep,en corry was al bezet.

inmiddels ben ik opnieuw lid geworden[vond dat ik teveel gekletst had]maar moest er iets achter zetten,dat is dus de eerste letter van mijn achternaam.Een cijfer kon ook natuurlijk,maar ik woonde vroeger naats een boerderij,en daar hadden ze koeien,corry 1 enz.Vond ik niet ze geslaagd.



-------------
https://www.hobbydoos.nl/boeken/'>Handwerkboek


Bericht van: Iris74
Datum bericht: 15 April 2009 om 19:16

Ik heb eigenlijk gewoon mijn eigen naam gebruikt, en omdat deze naam inderdaad ook al bezet was, heb ik er mijn geboortejaar maar achter gezet.

 



-------------
**************
groetjes
Iris
**************


Bericht van: tootjeko
Datum bericht: 15 April 2009 om 19:38
Tootjeko heb ik ooit verzonnen toen mijn moeder 50 werd en ik haar al weken van te voren anonieme mailtjes ben gaan sturen. Daar moest ik dus een emailadres voor aanmaken wat zij niet kende. En dat werd dus Tootjeko en sindsdien gebruik ik die naam ook eigenlijk ook als nickname op het internet. In het echte leven luister ik meestal naar Ester.

-------------
Groetjes Tootje



[IMG]http://i3.photobucket.com/albums/y58/tootjeko/Amigurumi/P28-03-09_1055-1.jpg">


Bericht van: pien66
Datum bericht: 15 April 2009 om 19:46
Jacqueline is erg algemeen, Pien rijmt erop en zo heet mijn hond ook en 66 vanwege het geboortejaar

-------------
Groeten Jacqueline


Bericht van: Guests
Datum bericht: 15 April 2009 om 19:49
Pluk, omdat het leuk klinkt en ben een groot fan van Annie M.G. Schmidt
(Aagje was ook een optie geweest )


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 15 April 2009 om 20:31
Magtelt is gewoon mijn naam en roepnaam. Mijn ouders lazen de Gijsbrecht van Aemstel, toen ze mij verwachtten. En mijn moeder vond Machteld een mooie naam, het lot van die dame uit het stuk is niet zo mooi, maar och. Alleen wordt mijn achternaam geschreven met een G en een T, dus toen mijn vader me aangaf, de dag vóór Kerst, vroeg de ambtenaar : "Met G T?" terwijl hij mijn voornaam bedoelde. "Ja" zei mijn vader, die zijn achternaam bedoelde. Mijn moeder vond het wel pittig staan zo. Iedere andere Machteld of Mechteld heeft CH en D, dus als inlognaam op internet is het heel makkelijk.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: Teunie
Datum bericht: 15 April 2009 om 21:07
Originally posted by Eugenie Eugenie wrote:

mijn moeder heet ook Teunie en mijn doopnaam is Teuntje. toevallig wat leuk


 

Mijn doopnaam is inderdaad ook Teuntje

-------------
Groetjes Teunie


Bericht van: dine
Datum bericht: 15 April 2009 om 21:20

Toen ik nog babysit was noemden de kindjes me eerst Dine dan Adine en uiteindelijk dan toch Nadine....vandaar

Nadine



Bericht van: miep
Datum bericht: 15 April 2009 om 21:27
Mijn naam komt voort uit pure stress . Dit was nl. voor deze computerkneus het eerste forum waar ze zich bij aansloot (vol adrenaline dus maar aangemeld) en bij het intypen bleek dat mijn naam al bezet was. Het enige wat ik op dat moment kon bedenken was Miep.


Bericht van: boek
Datum bericht: 15 April 2009 om 22:54

leuk allemaal nu ik boek

mijn zoon wilde wel eens op een rommelmarkt staan en zijn vriendin vond ik kon wel wat opruimen nu dat bepaal ik nog altijd zelf,

vlakdaarop nadat ze het idee hadden geopert was er een bazar bij ons in de buurt waar ik wel even heen wilde , maar helaas we waren wat aan de late kant, en ze begonnen de spullen bij opbod te verkopen, alle boeken die er waren kwamen aan bod, en wat ik niet in de gaten had mijn man bood 5 euro en ik bood 6 euro en had geluk en mocht alle boeken meenemen nu heeft mijn man een station wagen en die zat vol ik kon er niet meer bij hij naar huis daar kwam hij zoonlief tegen en daar zei die tegen dat hij mij op moest halen en daar stond ik met nog meer boeken, hij wat is dit, en ik je wilde spullen om te verkopen op de rommelmarkt nu hier zijn boeken

hij is er mee naar een aantal rommelmarkten geweest, daarnaast moesten ze maar op internet 1 voor 1 nu daar waren we trouwens snel zat van het waren teveel, op marktplaats vond ik boek wel leuk klinken en daarkomt dus boek vandaan, we hebben er lekker aanverdient en de laasten zijn in een koop weggegaan, was een leuk handeltje dus zo kom ik aan boek



-------------
<a rel=nofollow href="http://www.funpagina.eu"></a>


Bericht van: Breimuis
Datum bericht: 16 April 2009 om 01:27

Breimuis ????

Als computerleek logde ik aan en me drie opgroeiende zonen had ik natuurlijk wel hier en daar van nicknamen gehoord.  Heel officieel heet ik eigenlijk voluit Jacqueline maar van kleins afaan werd ik door mijn moeder Line genoemd. Breimuis heb ik gewoon weg te danken aan het breiende muisje dat mij sinds ik op het internet vertoef mij hier en daar vergezeld. De kids vonden het hier thuis wel grappig en hier werd dan ook nog het werkwoord breimuizelen uitgevonden. Van oohh mam zit weer buiten te breimuizelen. of van oohh neen je gaat toch weer niet breimuizelen onderweg.

 



-------------
Het is één maal per jaar moederdag MAAR ELKE DAG IS EEN FRUMMELBEESTENDAG
mijnBLOG


Bericht van: Romy
Datum bericht: 16 April 2009 om 07:49

Romy naar onze poes van 9 jaar, omdat mijn naam al bezet was ...

Leuk om het allemaal zo te lezen hoe jullie aan je nickname zijn gekomen



-------------
<a rel=nofollow href="http://img638.imageshack.us/i/signature1l.gif/"></a>


Bericht van: knipster
Datum bericht: 16 April 2009 om 08:27
ik ben knipster omdat ik jarenlang aan papierknipkunst heb gedaan, en nu nog steeds knip voor mijn beroep, maar dan als pedicure

-------------
wat niet kan zoals het moet, moet maar zoals het kan.
groetjes, carla


Bericht van: odette
Datum bericht: 16 April 2009 om 08:52
Als het ergens kan noem ik mij gewoon Odette, soms is die naam bezet en dan gebruik ik otteleintje. Jaren terug op een viltpopjes forum moest ik ook een nickname, Odette was er al dus wilde ik ottelIEntje intikken als nickname. Maar ik maakte een tikfout en het werd ottelEIntje. Ach toen maar zo gelaten. Maar hier ben ik dus gewoon Odette.

-------------
odette


Bericht van: L33ntje
Datum bericht: 16 April 2009 om 08:58
Ik heet Marleen, mar die naam is vrijwel overal al geclaimd door iemand die vaak ook niet eens meer actief is - snik snik. Dan wordt het Leentje, en omdat ook die naam vaak weg is en ik het lastig vind mijn nicknames te onthouden, wordt het vaal L33ntje of L33ntj3.

-------------
A clean house is a sign of a wasted life


Bericht van: pralientje
Datum bericht: 16 April 2009 om 09:08
Mijn naam is Conny en mijn bijnaam is pralientje.Omdat ik al 23 jaar in de pralienen werk(infeiten al 25 jaar ,maar thuis met de rug al 2,5 jaar )spijtig genoeg want ik mis mijn werk.En zo kwam ik op mijn naam van de pralienen

-------------
https://www.hobbydoos.nl/patroon/'>Gratis Patronen


Bericht van: Nellie
Datum bericht: 16 April 2009 om 09:34

Ongelooflijk maar waar, mijn naam kon ik hier nog gewoon gebruiken!
Officieel heet ik Neeltje, roepnaam Nellie, de laatste jaren veel afgekort tot Nel.
Vaak zijn die namen al in gebruik, en ik heb er ene hekel aan om er een nummer achter te zetten, weet niet waarom. Als mijn eigen naam niet kan probeer ik het meestal met mijn achternaam, die niet alledaags is en dat kan meestal wel, of combinatie voor en achternaam, er is maar 1 Nellie Le Heux en dat ben ik !



Bericht van: Mistig
Datum bericht: 16 April 2009 om 12:22
Mijn bijnaam heb ik gekozen omdat mijn roepnaam niet zo heel veel voorkomt . Je wilt, zeker als je, je voor een eerste keer zelf aanmeld op een forum toch een beetje anoniem blijven.  Sinds 1983 weet ik dat ik o.a. Fibromyalgie heb en daardoor nogal eens last van Fibromist (vergeetachtigheid) heb ik voor Mistig gekozen. Groetjes Mistig

-------------
Bloei daar waar je geplant wordt.


Bericht van: tikoes
Datum bericht: 16 April 2009 om 16:00
Ik heb gekozen voor Tikoes. Dit is de naam van een bijzondere poes uit het asiel. Tikoes (betekent muis) kwam hier wonen toen ze 9 jaar was en is met 14,5 jaar overleden.

Tikoes is heel speciaal voor mijn dochter, haar urn staat hier in huis, haar foto in een speciaal hoekje en haar naam gebruik ik daarom als nickname.

Leuk topic


Bericht van: licht
Datum bericht: 16 April 2009 om 20:49

Wat leuk om te lezen al die nick namen .  ik heb licht gekozen omdat mijn werkelijke naam Rita is , en die naam is altijd al in beslag genomen ha ha . en mijn man vind mij het licht in zijn leven vandaar de naam licht

groetjes van Rita 2



-------------
wees een licht voor iedereen


Bericht van: Ennas
Datum bericht: 16 April 2009 om 22:56

Idd erg leuk om al die verhalen te lezen.

Mijn naam is al in gebruik. Helaas is deze persoon niet meer actief op het forum.
Zo snel kon ik geen andere naam bedenken, heb daarom mijn naam maar in spiegelbeeld genomen. Sanne = Ennas.



Bericht van: rittepetit
Datum bericht: 17 April 2009 om 07:38

Mijn echte naam is ook rita, maar ja daar zijn er al zoveel van hé, maar als ik klein was noemde men mij rittepetit, vandaar

groetjes rita



Bericht van: Antonia
Datum bericht: 17 April 2009 om 08:21

Vroeger was mijn nickname "zusje", want mijn oudere broer had een zusje gekregen. Tot ik een jaar of 10 was en mijn vader me riep, "zusje ...zusje ... zusje .... ( toen werd hij boos omdat ik niet reageerde ) TONY, " van af toen werd ik gewoon bij mijn naam genoemd.

Ik heb mij ook als Tony aangemeld hier, tot ik om een of andere, nog onbekende reden, mij opnieuw aan moest melden.

Dat kon toen niet onder Tony want die was er al een ( ikzelf dus ) ...... dus heb ik toen voor Antonia gekozen, mijn oma's naam ..... ik vond het wel jammer dat ik toen ook mijn status verloor ( maar dat heb ik inmiddels bijna ingehaald ) .

Ik heb dus twee nationaliteiten hier   .



-------------
TONY


Bericht van: breidje
Datum bericht: 17 April 2009 om 17:38
mijn achternaam is eigenlijk veel te lang, daarom maar een beetje ingekort.

-------------
wil    


Bericht van: ab63
Datum bericht: 17 April 2009 om 19:50

IK GEBRUIK DE VOORLETTERS VAN VOOR- EN ACHTERNAAM (ANGELA BISECCO) PLUS MIJN GEBOORTEJAAR(63). ZO WAS IK AL BIJ EEN ANDERE SITE INGELOGD EN VOND DAT WEL MAKKELIJK.

VROEGER WERD IK VOORNAMELIJK SPAGHETTIVRETER GENOEMD, GEEN LEUKE BIJNAAM.



-------------
GROETJES ANGELA


Bericht van: new.houses
Datum bericht: 17 April 2009 om 22:07

Mijn nickname is een soort engelse vertaling van mijn achternaam, soms kan ik new.houses gebruiken, bij andere forums moet het newhouses worden.

Tony's of Antonia's verhaal is voor mij heel herkenbaar, mijn moeder en ik hadden dezelfde voornaam en als mijn vader één van ons nodig had, riep hij gewoon onze naam, er reageerde er altijd wel eentje, was dat niet de goeie dan had die pech en moest dan op zoek naar de ander.



-------------
groetjes Daisy


Bericht van: Eesther
Datum bericht: 17 April 2009 om 22:27

Mijn echte naam is Esther.
Maar die was dus al in gebruik.

En heb er dus maar een E bij voorgezet.
Dus toen werd het Eesther.



Bericht van: Koningsdochter
Datum bericht: 18 April 2009 om 09:55

WAT EEN LEUK TOPIC. BIJZONDER HOE SOMMIGEN AAN HUN NICKNAME ZIJN GEKOMEN. DIE VAN MIJ KOMT VOORT UIT MIJN GELOOF. IK HEB HEEL VEEL STEUN AAN HET GELOOF DAT GOD MIJN VADER IS. OMDAT IK OOK GELOOF DAT GOD KONING IS OVER HEEL DE WERELD WERD HET KONINGSDOCHTER. HET MOOIE IS DAT IEDEREEN DIE VAN GOD HOUD EEN KONINGSZOON OF DOCHTER IS. DUS HEBBEN WE EEN MEGA FAMILIE. MET HEEL VEEL BROERS EN ZUSSEN.

MIJN ONDERSCHRIFT OVER DE VIJGENBOOM IS EEN INGEKORTE TEKST UIT DE BIJBEL. HET WERD MIJN LIJFSPREUK TOEN IK EEN AANTAL JAAR GELEDEN EEN HELE MOEILIJKE TIJD DOORMAAKTE. ZINGEN DAT GOD GOED IS TERWIJL HET TEGENDEEL WAAR LIJKT TE ZIJN OMDAT ER ZOVEEL IN JE LEVEN STUK IS GEGAAN IS HETZELFDE ALS LACHEN DOOR JE TRANEN HEEN. MAAR WERKT ONTZETTEND GENEZEND EN HET IS WAAR. UITEINDELIJK IS DE VIJGENBOOM WEER GAAN BLOEIEN. AL IS HET SOMS INEENS WEER WINTER.



-------------
Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 18 April 2009 om 12:49
Wat mooi, Clara, ik denk aan jou ook echt als Koningsdochter, nu ik je gezien heb op de hobbydoosdag.

Mijn trucje tegen tranen is om voor de spiegel te gaan staat en "Prunes and Prisma's" te zeggen. Het komt uit Joop ter Heul en kostschoolmeisjes leerden op die manier te glimlachen voor ze de telefoon aannamen of een kamer binnen gingen. Op de een of andere manier klinkt het zo gek, dat ik vanzelf moet lachen.

M'n motto komt uit een Rechter Ooka detective van Bertus Aafjes. Het is een Haikoe en wij gebruikten hem in mijn ouderlijk huis vaak als tegenstelling, bv als de kat net van de bak kwam of als er een spruitjeslucht hing. Maar het is ook een mooi idee, dat een geschenk, dat je weggeeft bij jou zelf iets goeds teweegbrengt.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: creaans
Datum bericht: 18 April 2009 om 13:43
Creaans, komt van crea ben altijd wel bezig iets te maken en ans is m'n voor naam.
Groeten Creaans.


Bericht van: BreienHaken
Datum bericht: 18 April 2009 om 14:37
Originally posted by Koningsdochter Koningsdochter wrote:

WAT EEN LEUK TOPIC. BIJZONDER HOE SOMMIGEN AAN HUN NICKNAME ZIJN GEKOMEN. DIE VAN MIJ KOMT VOORT UIT MIJN GELOOF. IK HEB HEEL VEEL STEUN AAN HET GELOOF DAT GOD MIJN VADER IS. OMDAT IK OOK GELOOF DAT GOD KONING IS OVER HEEL DE WERELD WERD HET KONINGSDOCHTER. HET MOOIE IS DAT IEDEREEN DIE VAN GOD HOUD EEN KONINGSZOON OF DOCHTER IS. DUS HEBBEN WE EEN MEGA FAMILIE. MET HEEL VEEL BROERS EN ZUSSEN.


MIJN ONDERSCHRIFT OVER DE VIJGENBOOM IS EEN INGEKORTE TEKST UIT DE BIJBEL. HET WERD MIJN LIJFSPREUK TOEN IK EEN AANTAL JAAR GELEDEN EEN HELE MOEILIJKE TIJD DOORMAAKTE. ZINGEN DAT GOD GOED IS TERWIJL HET TEGENDEEL WAAR LIJKT TE ZIJN OMDAT ER ZOVEEL IN JE LEVEN STUK IS GEGAAN IS HETZELFDE ALS LACHEN DOOR JE TRANEN HEEN. MAAR WERKT ONTZETTEND GENEZEND EN HET IS WAAR. UITEINDELIJK IS DE VIJGENBOOM WEER GAAN BLOEIEN. AL IS HET SOMS INEENS WEER WINTER.



Gaaf dat je dit vertelt! Ik sluit me er volledig bij aan! Mijn nickname is wat minder spannend, het is de naam van het middeleeuwse tafereel van Alan Dart en een van de 1e dingen die ik maakte. Daarnaast brei ik gewoon veel....dus toepasselijk. Leuk topic!


Bericht van: stridje
Datum bericht: 18 April 2009 om 20:19
wat een leuke verhalen,mijn bij naam is stridje,daar er al iemand was met astrid,die ik overigens nooit hoor op dit forum?maar goed,moest wat anders verzinnen.
mijn oma noemde me vroeger als klein meisje  stridje.
en mijn grootmoeder noemde me assie.
vond stridje wel leuk,daar ik dan weer aan mijn oma denk en hoop dat ze weet dat ik er niet vergeet,bij elke keer mijn naam te schrijven,is ze er ook  beetje,bij.ze handwerkte ook zo graag en maakte prachtige dingen.groetjes stridje


Bericht van: licht
Datum bericht: 18 April 2009 om 20:20

Clara, wat heb je het prachtig beschreven. Fijn dat je zoveel kracht uit je geloof kunt halen .

Als ik het even niet zie zitten ,(ik ben nogal zwaar op de hand) dan ga ik voor de spiegel staan en trek rare gezichten , dan begin ik vaak te lachen om mijn eigen grimmassen.

mijn nicknaam is ook zo perfect , maar mijn man vind van wel

groetejs van Rita 2



-------------
wees een licht voor iedereen


Bericht van: Koningsdochter
Datum bericht: 17 November 2009 om 11:09
Er zijn nogal wat nieuwe. Met heel mooie nicknamen. Waar komen bij jullie die namen vandaan? Ben heel benieuwd. (Alleen als je het wilt vertellen natuurlijk)

-------------
Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!


Bericht van: drempt
Datum bericht: 17 November 2009 om 11:24
die van mij is heel simpel

drempt is mijn meisjesnaam

chris chrisje en christine waren al bezet vandaar

-------------
Chris



zoveel idee�n zo weinig tijd


Bericht van: Butterfly
Datum bericht: 17 November 2009 om 11:33

In mijn normale leven heet ik Carla.
Ik wou me hier aanmelden maar Carla was als 3 keer gebruikt. Dus ik heb geen zin in om nog een nickname aan te maken met Carla.
Zodoende is Butterfly geworden, Engelse benaming voor vlinder, omdat het gewoon hele mooie insecten zijn.



-------------
Groetjes Carla.



Mijn blog over haken, breien en borduren:

http://hakenbreienborduren.blogspot.com/


Bericht van: pingel
Datum bericht: 17 November 2009 om 12:26
mijn roepnaam is Inge en mijn nickname pingel, zonoemt mijn vader me en de rest van de fam ook als snel dus is vaak niet inge maar he pingel!!!

-------------
hartelijke groetjes Inge


Bericht van: mimisa
Datum bericht: 17 November 2009 om 12:31
Mimisa

Combinatie van onze namen.

MIchel MInke SAnne

Eigenlijk zou het MiMiSaMa (MAaike) moeten zijn maar ik gebruik deze naam al zolang en toen was Maaike er nog niet.



Bericht van: Meia
Datum bericht: 17 November 2009 om 13:27

Mijn naam is gewoon mijn naam, niet heel veel voorkomend. ( in onze familie zijn er 7 meia's) Maar in het land zijn er toch wel een aantal Meia's heb ik gezien.

Meestal heb ik emma als nickname van mijn beide voorletters M A
En ik heet ook wel een Shannon.( ben dol op de ierse rivier de Shannon namelijk!) Maar eigenlijk ben ik op een ander forum alleen maar Shannon en verder bijna niet.

Op mijn hyves ben ik omabeatle22-7, ik ben beatlesfan en 22-7 jarig.
mijn 3e kleinkind noemde mij als heel jong ukkie altijd oma beatle omdat ik haar altijd vroeg wie die 4 mannen zijn die in de kamer hangen  in een grote lijst

En ach ik heb niks te verbergen en daarom log ik vaak in met mijn eigen naam. Ik onderteken ook gewoon overal met mijn eigen naam om die reden!

Clara, mooi verteld en zo mooi ook dat je zoveel steun uit het geloof krijgt.



-------------
     All you need is love.



Bericht van: vcable
Datum bericht: 17 November 2009 om 13:38
Mijn nickname vcable is de v van vrouw en cable is engels voor kabel ik heb kabel internet dus op die manier het samen gevoegd tot vcable.
Met chatten wordt ik vaak vc genoemd.

-------------
Groetjes Kim


Bericht van: Iris74
Datum bericht: 17 November 2009 om 13:49
Wat een leuke dingen lees ik hier, Clara, goed idee van je om deze topic weet eens boven water te halen, hihi!!!

-------------
**************
groetjes
Iris
**************


Bericht van: geesje
Datum bericht: 17 November 2009 om 14:07

wat een leuke uitleg

ik wist er geen heb , en heb ook niet zitten denken,

en trouwens ik wist ook nog niet hoe alles WERKTE

 

want Hobbydoos was mijn 1 ste   (of 2 de  ) site

 



-------------
groetjes geesje


Bericht van: inge.v
Datum bericht: 17 November 2009 om 14:12
Mijn naam is gewoon Inge (eigenlijk Ingeborg ) maar daar die meestal al bezet is heb ik eerste letter van familienaam bijgeplaatst.

-------------


Bericht van: Nova
Datum bericht: 17 November 2009 om 14:26
Nova was de naam van een vrouwtjes rat van mij. De naam werd Nova, omdat ze de nieuwe kooigenoot werd van een eenzame, wegkwijnende gecastreerde man, die net zijn broertje had verloren. Door haar leefde hij weer op.


Bericht van: Maanhaasje
Datum bericht: 17 November 2009 om 14:29
Ik heb de nederlands versie gebruikt van Moonhare. Mijn
nickname komt ook voort uit mijn geloof. De Haas is een
belangrijk dier in de keltische religie en staat in
verbinding met de maan. Ze is het dier van wedergeboorte
en bezit de kracht om tussen de werelden te reizen.
Ik heb een opleiding gedaan in Engeland (Glastonbury het
vroegere Avalon) tot priesteres van de Godin en al snel
werd duidelijk dat de Haas heel duidelijk mijn dier was.
Ik zie haar altijd in dromen en heb altijd het gevoel dat
dit dier geestelijk gezien dicht bij me in de buurt is.

Mijn man vind het dier goed bij me passen, het is een
dier van het feeen en elfenvolk en hij vind mij net zo
schuchter en onvoorspelbaar als de haas en ook als het
elfenvolk, volgens hem ben ik ongrijpbaar.

Inmiddels heb ik een tattoo van de Haas op mijn onderarm
zodat ik haar als het nodig is dicht bij mijn hart kan
houden. De reden dat ik heel duidelijk een "maan" haasje
wilde zijn is omdat de Maan mijn binding is met moeder
Maan met de Godin.

Dus lang verhaal voor mijn naam, maar vandaar dus
Maanhaasje ookwel Moonhare :)

-------------
)0( She changes everything she touches,everything she touches changes )0(
*http://lunamoonhare.blogspot.com*


Bericht van: Leonie_y
Datum bericht: 17 November 2009 om 16:07
Ik heb niet echt een nickname. Ik wilde onder mijn eigen naam me aanmelden, maar (net als bij vele anderen) bleek dat die al in gebruik was. Bij smulweb had ik hetzelfde probleem, en daar heb ik mezelf ook onder leonie_y staan. En omdat het makkelijk te onthouden is, leek het me handig om hem hier dan ook maar te gebruiken.

Leuke topic trouwens.

Groetjes
Leonie


-------------
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is



het glas is altijd halfvol



Bericht van: Prideke
Datum bericht: 17 November 2009 om 17:06
Prideke is een verbastering van Pride oftewel "trots". Dit komt voort uit de rot jaren dat ik werd geconfronteerd met de reuma. Ik was letterlijk gevloerd, kon niet meer opstaan. Mijn gezicht stond helemaal scheef waardoor ze eerst dachten aan een hersenbloeding. Na verschillende ziekenhuizen bezocht te hebben (zeker 5 of 6) waar niemand kon vinden wat ik had kwam ene podoloog erachter dat ik opnieuw terug moest naar de reumatoloog. Daar bleek al heel snel dat ik aan een chemo moest om alle ellende te elimineren in mijn lichaam. Stapje voor stapje kon ik weer wat doen, werken, huishouden, mijn eigen schoen aan trekken noem maar op. Omdat een vriend van me zei dat ik trots moest zijn op wat ik bereikt heb werd mjin nicknaam dus Pride. En "Proud to be Pride" zegt het al helemaal. Ik ben trots erop dat ik trots mag zijn.

Maar wat anderen ook al zeiden; leuk topic met mooie, byzondere, logische en leuke verhalen!

Groetjes Simone


-------------
http://enoos-creation.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://enoos-creation.blogspot.nl/



Bericht van: caelum
Datum bericht: 17 November 2009 om 18:15
Caelum is Latijn voor Hemel


Bericht van: licht
Datum bericht: 17 November 2009 om 19:28

ik kom aan mijn nicknaam omdat ik altijd wel wat er ook is , wel een lichtpuntje zie

groetjes van Rita 2



-------------
wees een licht voor iedereen


Bericht van: ikzelf
Datum bericht: 17 November 2009 om 19:44
ik ben op ikzelf gekomen omdat ik een nieuw msn account aan moest maken omdat ik mijn wachtwoord vergeten was.

Maar in het dagelijkese leven ben ik gewoon alie


Bericht van: Lidia2
Datum bericht: 18 November 2009 om 00:58

Geweldig wat een leuke verhalen allemaal, die van mij is niet zo bijzonder, ik had me aangemeld onder mijn eigen naam Lidia, maar doordat er iets fout ging lukte het me niet om me daarmee weer aan te melden, dus toen heb ik het maar opnieuw gedaan onder Lidia2. Maar op andere site gebruik ik meestal de namen van mijn katten die ik heb gehad, en van de Koala's die ik heb geadopteerd.

Groetjes, Lidia



Bericht van: Meia
Datum bericht: 18 November 2009 om 01:28

Caelum, Pride en Moonhare, Prachtige nicknames.

En Maanhaasje, de maan, ik ben er helemaal dol op. Ik heb wat met de maan maar die nickname bestaat ook bijna altijd al.

Leuk topic dit



-------------
     All you need is love.



Bericht van: Corneliaz
Datum bericht: 18 November 2009 om 08:47

Cornelia is mijn doopnaam en z de eerste letter van mijn achternaam

gewoon lekker eenvoudig

Leuk om al die verhaaltjes te lezen



-------------
Groetjes Corneliaz

Ga met je tijd mee maar kom van tijd tot tijd terug.


Bericht van: Tul!p
Datum bericht: 18 November 2009 om 10:21
Tul!p - een tulp dus en gewoon gek op die bloemen en gisteren heb ik ze alweer gekocht en staan ze weer op mijn tafel.

-------------
GROETJES


Bericht van: Koningsdochter
Datum bericht: 18 November 2009 om 11:07
Leuk. Nu leer je elkaar ook gelijk weer een beetje beter kennen. Mooie, ontroerende, bijzondere verhalen. Bedankt dat jullie het willen delen.

-------------
Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!


Bericht van: jantinavv
Datum bericht: 18 November 2009 om 11:38
Ik heb geen leuk verhaal, het is gewoon mijn eigen naam. De vv staat voor van veelen, mijn achternaam. Ik wilde me gewoon als Jantina aanmelden, maar dat kon niet meer, die naam was al in gebruik. Maar ik zie nooit een Jantina iets plaatsen... Ws een eendagsvlieg dus.


Bericht van: Eeyore82
Datum bericht: 18 November 2009 om 17:29
Ik word veel Eeyore genoemd, overgebleven van toen ik een jaar of 15 was. Heb vrij droge humor en was wat doemdenkerig (snapte de wereld en de mensen niet helemaal).
Van mijn ouders toen ik een jaar of 17 was een grote pratende Eeyore gekregen, sindsdien hoort het bij me en bij die periode.

Groetjes Marije


Bericht van: beppemartha
Datum bericht: 18 November 2009 om 18:59

beppemartha spreekt eigenlijk voor zich. martha (zo heet ik) was al bezet volgens mij bij een andere club waar ik indertijd bij was. Ik was net beppe geworden dus dat was niet zo moeilijk. Beppe is fries voor oma voor diegenen die dat niet weten.Toen ik hier dus bij de club kwam heb ik dezelfde naam maar aangehouden. Anders kan beppe al die namen, wachtwoorden enz. niet onthouden........

martha



Bericht van: Guests
Datum bericht: 18 November 2009 om 19:23

Ik heb ook geen bijzonder verhaal te melden. Mijn roepnaam is Hetwich.



Bericht van: Wolvenlied
Datum bericht: 18 November 2009 om 21:13
Wolvenlied omdat ik gek ben op wolven. Ik vind wolven gehuil heel mooi dus wolvenlied kwam er uit :)

-------------


Bericht van: licht
Datum bericht: 23 November 2009 om 22:46

Hoy allemaal een fijn dinsdag

 

Groetjes Rita 2



-------------
wees een licht voor iedereen



Print Pagina | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net