andere hobbies?
Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Koffiecorner
Forum: even bijkletsen
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=8879
Print Datum: 13 November 2025 om 08:03 Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com
Onderwerp: andere hobbies?
Bericht van: Nellie
Onderwerp: andere hobbies?
Datum bericht: 17 April 2009 om 11:09
|
Ik vraag me af hebben jullie naast het handwerken ook nog andere hobbies? Voor als je even geen zin in breien, haken, borduren en wat er nog meer is, hebt?
Zelf vind ik het heerlijk om te lezen, dat deed ik heel veel, nu wat midner door het breien, maar naast mijn bed ligt altijd een boek, voor het slapen gaan wil ik toch wel even wat lezen. Verder vind ik het ook leuk om te bakken, koekjes, taart heerlijk, maar doe dat niet te vaak, om de meest simpele reden dat het niet echt goed voor de lijn is.
Nellie
|
Antwoorden:
Bericht van: Eugenie
Datum bericht: 17 April 2009 om 11:11
|
gamen(schieten op xbox of nintendo DS), internetten of lezen.
-------------
 ~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~
|
Bericht van: pralientje
Datum bericht: 17 April 2009 om 11:22
|
Lezen doe ik veel en een beetje tv kijken
------------- https://www.hobbydoos.nl/patroon/'>Gratis Patronen
|
Bericht van: Haaknaald
Datum bericht: 17 April 2009 om 11:47
|
Ja hoor ik heb ook nog andere hobby's.
Kaarten maken doe ik ook graag en dan muziek maken.
Muziek maken doe ik hier bij de Harmonie op klarinet en ik speel nog in een klarinetensemble.
Ook speel ik accordeon maar dat doe ik gewoon voor de lol en bij de blokfluitles.
Geef ook nog blokfluitles aan een paar kinderen.
Vervelen doe ik niet want ik werk ook nog 18 uur en het huishouden moet ook gedaan worden.
Groetjes Els.
------------- http://elsjeshaakcreaties.blogspot.com/
|
Bericht van: Teunie
Datum bericht: 17 April 2009 om 11:59
Ik houd van lezen en legpuzzels maken. Er ligt ook bij mij altijd een boek naast mijn bed. Ook heb ik altijd een boek mee naar mijn werk.Als ik een poos op een eindpunt sta (met de bus) pak ik mij boek en ga lekker lezen. Dan moet ik alleen wel de tijd goed in de gaten houden want anders vergeet ik dat ik nog moet rijden.
------------- Groetjes Teunie
|
Bericht van: Veerletje
Datum bericht: 17 April 2009 om 12:03
Naast haken en breien speel ik ook wel eens graag computerspelletjes (Roller Coaster Tycoon 3 of World of Goo) en op mijn Nintento DS of op de Wii (meestal Mario Kart of puzzelspelletjes).
Ik ben ook best veel bezig voor school (al gauw eens op de computer). Niet echt een hobby natuurlijk, maar mijn studies zijn wel interessant dus eigenlijk toch wel een beetje van een hobby .
En voor de rest, babysitten doe ik ook veel, vind ik ook wel leuk om te doen. Vooral 's avonds, want dan kan ik lekker haken als de kindjes in bed liggen .
Groetjes!
|
Bericht van: odette
Datum bericht: 17 April 2009 om 12:07
|
Naast handwerken hou ik ook erg van lezen. Ik ben echt gek op lezen en dan vooral thrillers, horror, spannende boeken dus. Zo jammer dat breien en lezen niet echt samen gaat, ik probeer het wel eens, maar vooral het omslaan van de blz is zo lastig. Nu heb ik ook wel een hoop luisterboeken, maar dat vind ik toch niet echt lezen.
Bakken is ook een wel een hobbie van mij. Ik heb periodes dat ik iedere week een cake of iets dergelijks bak. Maar inderdaad wat Nellie zegt echt goed voor de lijn is dat niet.
------------- odette
|
Bericht van: L33ntje
Datum bericht: 17 April 2009 om 12:26
Hier nog en boekenwurm, maar ik lees ook tijdens het breien. De kunst is je boek open te houden, maar daar hebben ze natuurlijk de presse papier voor uitgevonden. Of de schaar, of de asbak. Computeren doe ik graag en veel, maar moet ik ook heel erg minderen ; gaat té veel energie in zitten. Vroeger ook heel veel gegamed, maar daar komt na mijn veertigste toch een beetje de klad in hoor - tot ik weer een leuk spel heb natuurlijk.
------------- A clean house is a sign of a wasted life
|
Bericht van: amandel
Datum bericht: 17 April 2009 om 12:26
|
Hobby,s naast breien en haken van mij,
Vissen op zee, lezen waargebeurde boeken, lekker met lappen stof iets maken, computers opnieuw installeren zie ik als een uitdaging om een pc weer helemaal goed te krijgen, een goede film kijken, internetten, en heel belangrijk kaarten maken, kortom ik kom altijd tijd tekort net zoals iedereen hier .
groetjes irene
------------- Creatieve mensen hebben geen rommel, creatieve mensen hebben overal ideeen liggen.
|
Bericht van: Oepske
Datum bericht: 17 April 2009 om 13:17
|
Hobby van mij is het verzorgen van de dieren : geitjes, cavia's, kippen en de hond natuurlijk.
En meegaan met mijn man die gaat vissen op de Oosterschelde of op zee. Dan kan ik lekker relaxen met een Sudoku, of een ontspannend tijdschrift, of tja.. toch weer een handwerkje .
------------- Grx
|
Bericht van: sassa
Datum bericht: 17 April 2009 om 13:33
andere hobby's van mij zijn lezen, caviaatjes verzorgen, fietsen, met de kids bezig zijn en af en toe is nintendo ds spelen
------------- <a rel=nofollow href="http://imageshack.us"> </a> groetjes sandra
|
Bericht van: Guests
Datum bericht: 17 April 2009 om 14:31
|
Veel lezende hobbydoosjes, hier nog eentje En nee, ook mij lukt het niet om tegelijkertijd te lezen en te handewerken. Tv kijken wel, dat doe ik dan ook wel vaak als ik handwerk.
Verder schrijven, gedichten en verhalen.
Computeren, dat moet ik maar eens wat minder gaan doen, internet en spelletjes. En natuurlijk naar leuke patroontjes zoeken!
|
Bericht van: boek
Datum bericht: 17 April 2009 om 14:32
|
allerhande knutsel dingen maken kaarten pretex en de comp.
en lekker hard de cd speler aan, woon op de ruimte hoor
en fotos maken met mijn gewone cameraatje
------------- <a rel=nofollow href="http://www.funpagina.eu"> </a>
|
Datum bericht: 17 April 2009 om 14:40
|
Oh ja ik los ook graag cryptogrammen of van die logikwis puzzels op. Er zijn tijden dat ik ieder maand een boekje koop en dan weer een tijdje niks.
Sudoku's zijn echt helemaal niet aan mij besteed, mijn kinderen lossen die sneller op.....
------------- odette
|
Bericht van: esthertje
Datum bericht: 17 April 2009 om 15:11
|
ik mag ook graag lezen en majong spelen op de comp.
gr esther
-------------
|
Datum bericht: 17 April 2009 om 15:16
Haaknaald wrote:
Vervelen doe ik niet want ik werk ook nog 18 uur en het huishouden moet ook gedaan worden.
Groetjes Els.
|
huishouden? wat voor hobby is dat? dat deed mijn oma ook altijd 
|
Bericht van: breigek
Datum bericht: 17 April 2009 om 15:23
hier nog een lezende hobbydoosje naast het breien . verder probeer ik nog tijd vrij te maken om kaarten te maken. wat niet altijd lukt.
-------------
|
Bericht van: naatje
Datum bericht: 17 April 2009 om 17:42
MIJN HONDEN EN KAT,ZWEMMEN EN SPIDER SPELEN OP DE COMPUTER.EN AF EN TOE EEN PUZZEL IN ELKAAR LEGGEN OF EEN PUZZEL[DOORLOPERS]MAKEN.
-------------
BUSY BEE RENATE:www.handwerkenmetrenate.nl
|
Bericht van: dine
Datum bericht: 17 April 2009 om 18:06
|
Mijn andere hobby's zijn :
-legpuzzels (heb er een hoop liggen)
-kaarten,vnl. wiesen en kleurenwies (veel te lang geleden en zou graag 3 kandidaten vinden om bijv. om de week of 2 weken een avondje te kaarten)
-sudoku's
-boeken lezen (meestal te laat terug naar de bib en maar half gelezen)
alles hierboven wordt momenteel zo verwaarloosd door al dat handwerk....
Nadine
|
Bericht van: Corry R
Datum bericht: 17 April 2009 om 18:29
|
Op dit moment erg veel haken en breien,figuurzagen,tuinieren,maar ik heb al heel veel gedaan,borduren ,weven,spinnen,herbaria,tegels maken ,quilten,pottenbakken,kleding naaien,en natuurlijk ook lezen,heb daar alleen de laatste jaren weinig geduld voor.kruiswoordpuzzels doe ik ook graag,en als mijn lijf hopelijk straks weer in orde is,veel wandelen en fietsen.
En als het kan graag wat klussen in huis ,en dan bedoel ik geen schoonmaakklussen,dat is iets wat moet.
------------- https://www.hobbydoos.nl/boeken/'>Handwerkboek
|
Datum bericht: 17 April 2009 om 19:04
Zou ik bijna vergeten ik spin ook. Ach jeetje ik heb eigenlijk te veel hobbies.
------------- odette
|
Bericht van: Jen_
Datum bericht: 17 April 2009 om 19:12
Pfoe, andere hobby's.. nog genoeg! In het algemeen creatief bezig zijn (naast handwerken ook schilderen, tekenen, knippen/plakken enzovoort). Muziek luisteren en maken, veel lezen en schrijven. Regelmatig maak ik een puzzel (zowel legpuzzels als puzzelboekjes). Mijn studie (fotografie) is tevens een grote hobby van me en ik stop daar veel tijd in. Ach, dit rijtje is nog niet eens compleet. Vierentwintig uur in een dag is te weinig. 
|
Bericht van: ab63
Datum bericht: 17 April 2009 om 19:39
IK LEES VEEL. HEB OOK EEN STAPEL BOEKEN NAAST MIJN BED LIGGEN (VAN DIE HELE DIKKE......HEERLIJK). VERDER KAARTEN MAKEN, AF EN TOE PUZZELEN EN SPELEN MET MIJN DS. EN NATUURLIJK MIJN BEESTEN.
------------- GROETJES ANGELA
|
Bericht van: Hetteke
Datum bericht: 17 April 2009 om 19:51
Ik lees ,ben ook lid van de bieb maak kaarten ,en doe ook graag kruiswoordpuzzels woordzoekers, sudoku's en cijfer code's maken. Groetjes Hetty.
|
Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 17 April 2009 om 22:30
Doorloperpuzzels, legpuzzels, fantasyboeken, vrouwenromans, handwerkromans, allerlei soorten films behalve horror, detectiveseries, cakes bakken, wandelen, winkelen, mijn katten en cavia, gesprekken voeren, b.v. over boeken en films en het nieuws. Ik kijk de Dr. Philshow en lees zijn boeken.
------------- Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur.
|
Bericht van: Eesther
Datum bericht: 17 April 2009 om 22:34
|
De kinderen vermaken. Lopen nog 2 honden hier rond.
En nog een paard.
Me man wil ook weleens wat aandacht en dan is er nog een heel stuk tuin die ook nog gedaan moet worden. Want zoals bij de meeste denk ik. Het onkruid groeit harder als de bloemen.
|
Bericht van: Koningsdochter
Datum bericht: 18 April 2009 om 09:37
LEUK AL DIE HOBBY'S. WAT EEN BOEKENWURMEN. LEES MOMENTEEL WEINIG. ALS KIND HEEL VEEL GEDAAN. IK VIND HET LEUK OM KAARTEN TE MAKEN. MET KRALEN, EMBOSSING, SNIJPATRONEN EN SINDS DE HOBBYDOOSDAG OOK HAKEN OP KAARTEN. HET LEUKST VIND IK OM ALLES BIJ ELKAAR TE COMBINEREN. DE NAAIMACHINE STAAT NU OP TAFEL MAAR DAT IS ABSOLUUT GEEN HOBBY VAN MIJ. ZOU EIGENLIJK EENS OP NAAILES MOETEN. WIE WEET HELPT DAT OM ER MEER VAN TE GENIETEN. IK ZIE ALTIJD ZO OP TEGEN EEN NIEUW TE BEGINNEN PROJECT. VANDAAR DAT IK DE MACHINE OOK OP TAFEL LAAT STAAN. DAN MOET IK ER MEE VERDER. WANT IK WIL ZO SNEL MOGELIJK DAT DING WEER IN DE KAST. VERDER IS DE HOBBYDOOS EEN HOBBY VAN ME EN BELLEN. IK ZIT AVONDEN TE BELLEN. MET VRIENDINNEN EN SCHOONZUSSEN. GELUKKIG KUNNEN WE SAVONDS NA ZEVENEN ONBEPERKT BELLEN VOOR EEN VAST BEDRAG IN DE MAAND. ANDERS ZOU HET EEN DURE HOBBY ZIJN. GAMEN DOET MARCO VEEL. ALLEEN MAAR NINTENDO GAMES. EN ALS HIJ GAMED KIJK IK. MET EEN BREI OF HAAKWERKJE IN MIJN HANDEN. PUZZELEN DOE IK VAAK ALS IK MOE BEN OF ZIEK. DAN PAK IK EEN SIMPEL SUDOKU BOEK OF PASPUZZEL BOEK EN GA IK ZITTEN PUZZELEN.
------------- Groetjes, Clara
Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
|
Bericht van: Antonia
Datum bericht: 18 April 2009 om 09:38
|
Andere hobby's ?????
Waar moet ik beginnen, legpuzzels ( liefst 3000 of 4000 stukjes )..... 5 sterren doorlopers, hersen gymnastiek terwijl ik zit te eten .... af en toe een kaart avondje, rikken ...... bookworm op de pc, engelse versie, om mijn engels op peil te houden ..... verzamelen, je kunt niet bedenken wat niet .
Lezen doe ik ook graag, maar dat bewaar ik voor straks als mijn handen niet meer kunnen, nu willen ze nog niet stil zitten.
En er op uit met mijn scootmobiel, lekker de wind door je haren laten waaien.
Hoe lang heb ik ? Ik kan nog wel een tijdje doorgaan .
------------- TONY
|
Bericht van: creaans
Datum bericht: 18 April 2009 om 13:49
Mag ook graag kaarten maken en knutselen.
Groeten Creaans.
|
Bericht van: new.houses
Datum bericht: 18 April 2009 om 20:53
|
Zo, ben ik de eerste die SHOPPEN, ja met hoofdletters, als hobby naast het handwerken heb?
Handwerken is wel de grootste hobby, patchwork en quilten, breien, beetje haken, beetje kleding zelf naaien, beetje veel kruissteekjes maken.
Daarnaast veel lezen, allereerst hobbyboeken, dan tijdschriften over de hobby en mode, veeeel mode. en dan ook nog literatuur, medische thrillers.
Nog een grote hobby, genieten van het leven, ik kan het niet goed, maar ik doe iedere dag weer mijn best!
O ja, ik zit ook zeer regelmatig achter de computer, maar dat is geen hobby, maar levensbehoefte.
------------- groetjes Daisy
|
Bericht van: hesterkerstgek1
Datum bericht: 18 April 2009 om 21:45
|
hallo dames,
ja hobby's .........is even kijken
breien en haken staan nummer 1,
kamer planten nummer 2, daar kan ik uren mee bezig zijn,naar de douche brengen zo dat ze even een bad krijgen,overpotten,stekken en weer nieuwe plantjes herplanten,dan de buiten panten in de tuin,heb een voor en achtertuintje kan ik ook uren mee bezig zijn,hihihihi
en dan de rest......kruiswoordpuzzels maar dan eigenlijk in de winter,hihihih .kleding naaien,borduren,punniken,werken met kraaltjes,lekker fietsen,en met benjamin gezelschapsspelletjes spelen,
ja dat was het wel ene beetje denk ik zo,hihihih
groetjes hesterkg1
------------- GROETJES HESTER
|
Bericht van: Breimuis
Datum bericht: 19 April 2009 om 00:39
|
Hobby genoeg maar tijd te weinig.
Breien en Quilten staan als eerste in de rang genoteerd.
Dan volgen haken en kaarten maken.
Ook ben ik graag bezig met kralen
momenteel op een heel zacht pitje borduren (kruisjes en hardhanger)
Dan heb ik nog een heel grote passie en dat is intuïtief Dansen en luisteren naar muziek .
Voor de rest mijn bloementuin, onze hond, en mijn orchideen.
Dan lees ik nog graag maar sinds de computer zit ik daar meer te lezen dan in mijn boeken.
En dan moet je nog denken dat ik een gezin van 5 draaiende hou en er nog een job heb die beide een grootste deel van mijn tijd wegslokken.
------------- Het is één maal per jaar moederdag MAAR ELKE DAG IS EEN FRUMMELBEESTENDAG
mijnBLOG
|
Bericht van: marianneke
Datum bericht: 19 April 2009 om 08:46
Naast handwerken is lezen denk ik wel mijn grootste hobby (ja ja nog een boekenwurm hier) Maar op nummer 1 staat toch wel het werken met vilt. Daarnaast pak ik tussendoor ook nog wel eens een brei of borduurwerkje op. Maar vind het ook erg leuk om te tekenen/ schilderen, met kralen bezig zijn, af en toe een kaartje te maken. Als het maar creatief is en ik met mijn handen bezig kan zijn.
Zou ik nog bijna vergeten dat ik helemaal verzot ben op spelletjes (bordspellen, kaartspellen enz.) het leuk vind om muziek te maken en te zingen, al heel wat puzzelboekjes heb versleten (voornamelijk sudoku's en japanse beeldpuzzes), regelmatig naar het theater ga en graag buiten in de natuur ben. En dan ben ik vast nog wel wat vergeten maar ik geloof dat dit alles bij elkaar al genoeg is om me voorlopig niet te hoeven vervelen 
|
Bericht van: chrisje
Datum bericht: 19 April 2009 om 10:14
|
oh, wat leuk is dit om te lezen!!!!
ik heb zelf drie honden en een poes (voor een opvang gewerkt, haha!) en dus ik wandel vele uurtjes door bos en hei met de honden...
Verder nog lezen, ik reis ook graag maar omdat het er niet zo vaak van komt als ik zou willen: vreemde talen leren, is ook een beetje reizen in je hoofd, hé! ben nu Spaans aan het leren.
Ik doe ook vrijwilligerswerk voor Sri lanka en dan vooral het brieven schrijven vind ik erg leuk! En de kerstmarkt natuurlijk en alles wat daarbij komt kijken, heeel plezant!
|
Datum bericht: 19 April 2009 om 11:26
Nu lezen we weer heel andere dingen dan die in de profielen staan. Het is wel leuk, dat de meesten van ons zoveel liefhebberijen hebben. En er zo trots op zijn.
Daisy, hoe ga jij shoppen? Ik neus het liefst in boekwinkels, hobbywinkels, kringloopwinkels en hebbedingenwinkels, zoals Xenos. In kledingzaken en schoenwinkels heb ik weinig te zoeken. Dat geeft meestal wrijving met vriendinnen, die wél elke schoenen-en kledingzaak inlopen met mij mokkend in het kielzog.
wat rozengeur.
|
Bericht van: rittepetit
Datum bericht: 19 April 2009 om 15:22
|
Naast haken en breien, doe ik graag kruiswwoordraadsels, lezen, computerspelletjes en playstation (lara croft en dergelijke), en dan natuurlljk surfen op de handwerksites.
groetjes rita
|
Datum bericht: 19 April 2009 om 15:26
|
Cursus shoppen kan je leren???? Ja, Magtelt, net als jij ben ik te vinden in de boekwinkel. Vind alleen dat op het gebied van hobby's er altijd maar een beperkt aanbod is. In amsterdam is er een American Bookcenter, daar ga ik één a twee keer per jaar heen en mag ik mijzelf te buiten gaan aan alles dat ik op dat moment leuk vind. Nederlandse hobbyboeken zijn er voor mij te weinig om met het kopen daarvan aan mijn hobbyboekenbehoefte te kunnen voldoen. Koop daarom ook veel bij de internetboekhandels, maar ik vind het toch leuker om in een winkel boeken te kopen. De Xenossen en Actions worden ook regelmatig bezocht, maar in tegenstelling tot Magtelt mag ik ook heel graag in kledingzaken rondlopen. Eigenlijk vind ik dat er verschil is tussen shoppen met en zonder vriendin. Als je met vriendin gaat moet je met elkaar rekening houden, maar dat is meestal goedkoper voor mijn beurs omdat ik meegeniet van alles dat mijn vriendinnen kopen en op die manier dus blijkbaar ook mijn kooplust bevredig. Als ik alleen ga moet ik aan het einde van de rit iets gekocht hebben, al is het maar de Mars uit het perronkioskje voor ik weer met de trein huiswaarts keer of een tijdschrift dat iedereen normaal alleen bij de kapper leest . Als ik in Leiden ben mag ik nog wel eens een brei- of borduurzaakje binnenlopen om één strengetje borduurgaren of één bolletje wol te kopen, kortom als ik maar iets gekocht heb, want anders is shoppen saai.
Schoenenzaken hebben nooit zo'n aantrekkingskracht op mij gehad, daar kom ik als ik een nieuw paar schoenen nodig heb, omdat een ander paar versleten is.
Kringloopwinkels zijn er niet zoveel bij ons in de omgeving en als ik er al binnenloop vind ik weinig van mijn gading, ik denk dat dit heel erg verschilt per regio, helaas heb ik nog nooit stapels oude Ariadnes of iets dergelijks bij ons in de buurt gevonden, ben jaloers op de bofkonten die dat wel is overkomen.
|
Bericht van: rita_1709
Datum bericht: 19 April 2009 om 17:09
|
Was een paar dagen afwezig en zie nu pas dit leuke item... heb er van genoten om ieders hobby's te lezen.
Mijn hobby's zijn behalve handwerken, lezen (ook maar een boekenwurm), wandelen en fietsen, en een hele leuke hobby het verzamelen van kikkers, in alle mogelijke formaten en uitvoeringen !!!
------------- Groetjes,
Rita.
Bloemen zijn om mooi te zijn..
Mensen zijn om goed te zijn !!
|
Datum bericht: 19 April 2009 om 19:46
|
Magtelt wrote:
In kledingzaken en schoenwinkels heb ik weinig te zoeken. Dat geeft meestal wrijving met vriendinnen, die wél elke schoenen-en kledingzaak inlopen met mij mokkend in het kielzog. |
ACH ARME JIJ IK ZIE JE AL ALS EEN ZIELIG SCHAAPJE MEELOPEN. ZUCHTEND EN MAAR WEER KNIKKEND OMDAT DE ANDER VRAAGT OF HET HAAR ECHT WEL STAAT. (JIJ VIND EIGENLIJK VAN NIET MAAR HET INTERESSEERD JE GEEN MOER MEER, ALS ZE MAAR WAT KOOPT) MARCO EN IK HEBBEN ALTIJD ONZE MOBIELS BIJ ONS. HIJ GAAT NAAR DE MEDIAMARKT, IK NAAR DE PIPOOS. HIJ NAAR DE GAMESHOP, IK NAAR DE DIDI. HIJ KAMT DE CD EN DVD AFDELING VAN DE V&D UIT, IK DE TIJDSCHRIFTEN AFDELING EN DAN VOORAL DE HOBBYBLADEN. MOCHTEN WE ELKAAR KWIJT RAKEN DAN IS DAAR DE REDDENDE ENGEL: DE MOBIEL. OF WE NOG SAMEN WINKELEN? ZEKER WEL. OP HET MOMENT DAT ER GROTE AANKOPEN GEDAAN MOETEN WORDEN ZOEKEN WE ELKAAR WEER OP EN OVERLEGGEN WE..... ENNE ALS EEN VAN BEIDEN KLEDING NODIG HEEFT GAAN WE GEZELLIG SAMEN.
|
Bericht van: BreienHaken
Datum bericht: 19 April 2009 om 20:19
pfoeh teveel....Lezen (liefst Engels), musea en theater-bezoek, kunst(-geschiedenis), vertalen (zowel als vast vrijwilligerswerk als losse opdrachten), tekenen en kleuren, vlaggendans (vooral in de kerk), filosofie, bakken en koken, met hubbie gezellige uitjes doen, met vriendinnen mailen/de hort op, groente kweken begint een hobby te worden (ben er niet zo best in nog), toch ook wel werken (werkte eerder 50 uur, nu nog maar 36), cryptogrammen heel soms, met de wii spelen....
en vooruit mag het wel verklappen hier, patronen ontwerpen....(ben druk bezig met een paar popjes, mocht het ooit mooi lukken, dan zien jullie het resultaat vanzelf)
|
Datum bericht: 19 April 2009 om 20:26
Dat is een goed idee, ik heb een mobieltje uit het stenen tijdperk en Ton heeft er één ter grootte van zijn duimnagel, dus we kunnen ruilen en het allebei op zak hebben. Mag hij naar de stripwinkel, Kuifjes kijken, en ik naar de echte boekwinkel. Tegen die vriendin blijf ik geduldig, hoor, maar ik geniet niet van 20 paar schoenen passen en dan weglopen.
wat rozengeur.
|
Datum bericht: 20 April 2009 om 07:10
Magtelt wrote:
Dat is een goed idee, ik heb een mobieltje uit het stenen tijdperk en Ton heeft er één ter grootte van zijn duimnagel, dus we kunnen ruilen en het allebei op zak hebben. Mag hij naar de stripwinkel, Kuifjes kijken, en ik naar de echte boekwinkel. Tegen die vriendin blijf ik geduldig, hoor, maar ik geniet niet van 20 paar schoenen passen en dan weglopen. |
hahahaha nou inderdaad! Wolwinkels ok....maar verder heb ik ook een bloedhekel aan winkelen. Heel af en toe offer ik me op voor iemand maar in principe kan iedereen dat best af zonder mij....
|
Bericht van: Houtdraakje
Datum bericht: 20 April 2009 om 07:37
ik ben ook net zo'n "doos" als jullie lees ik wel. Ik houd ook van lezen, tuinieren, tv kijken (liefst en leuke film). Maar op 't ogenblik ben ik weer aan het vilten geslagen en dan het liefst hele grote projecten.
------------- Groeten van Thérèse, de Draak uit Assen
|
Datum bericht: 20 April 2009 om 15:06
OH KNITALOT ALS HET LUKT DIE POPJES ONTWERPEN DAN KOOP IK HET PATROON VAN JOU. JE DEELT ALTIJD ZO GUL ALLE PATRONEN! EN ZE ZIJN ALTIJD ZO LEUK DAT IK NU AL WEET DAT ZE SUPER WORDEN. WAT LEUK DAT JE ER AAN DURFT TE BEGINNEN. ZO KNAP!
|
Datum bericht: 20 April 2009 om 18:25
Koningsdochter wrote:
OH KNITALOT ALS HET LUKT DIE POPJES ONTWERPEN DAN KOOP IK HET PATROON VAN JOU. JE DEELT ALTIJD ZO GUL ALLE PATRONEN! EN ZE ZIJN ALTIJD ZO LEUK DAT IK NU AL WEET DAT ZE SUPER WORDEN. WAT LEUK DAT JE ER AAN DURFT TE BEGINNEN. ZO KNAP! |
oh dat hoeft niet hoor, ik ga er geen geld voor vragen. Degenen die m willen, krijgen m tegen die tijd wel...maar houd je adem nog maar niet in
|
Datum bericht: 20 April 2009 om 18:41
|
Goh Knitalot, misschien een brutale vraag, maar wat is vlaggendansen? Ik ken alleen het vaandelzwaaien uit Limburg, is het net zoiets?
Helemaal leuk dat je aan het ontwerpen bent geslagen, zal niet mijn adem inhouden, maar ben wel heel nieuwsgierig.
|
Bericht van: RIKA
Datum bericht: 20 April 2009 om 18:47
|
HIHI ERG LEUK TE LEZEN ALLEMAAL ;)
IK HOUD VAN BEZIG :
WANDELEN MET 2 HONDEN , SOMS ZAPPA (KAKETOE ) OOK MEE .
GRAAG OP TAMDUM ( MET HONDEKAR ACHTER VOOR 2 HONDEN )
MOZAIEK
MOOI FILM, VOORAL ROMANTISCHE EN DRAMA-WARE GEBEURT.
EN NATUURLIJK HEERLIJK ZONNEBADEN ;)
COMPUTER : BACKGAMMON ,WAAR IK OOK MEEDOEN MET TOERNOOI LIVE IN HELE NEDERLAND.
BEZOEKEN ( GEZELLIG !)
LEKKERS IN KEUKEN MAKEN , VAN ALLES . BIJ SLECHT WEER .
NOG MEER ?
EERLIJK GEZEGT , HEB ALTIJD TE KORT IN 1 DAG,
WANT IK WIL ALLES TEGELIJK , HELAAS MAAR 2 HANDEN EN NIET 10 ....
------------- GENIET VAN HET LEVEN , WANT WIJ LEVEN MAAR 1 KEER ......
GROETJES RIKA
|
Datum bericht: 21 April 2009 om 11:42
|
oh dat hoeft niet hoor, ik ga er geen geld voor vragen. Degenen die m willen, krijgen m tegen die tijd wel...maar houd je adem nog maar niet in [/QUOTE]
DOE IK OOK NOG NIET HOOR. IK BEN VAN PLAN OM EERST NOG EVEN FLINK TE PUFFEN......
|
Datum bericht: 21 April 2009 om 12:15
|
[QUOTE=knitalot]pfoeh teveel....Lezen (liefst Engels), musea en theater-bezoek, kunst(-geschiedenis), vertalen (zowel als vast vrijwilligerswerk als losse opdrachten), tekenen en kleuren, vlaggendans (vooral in de kerk), QUOTE]
Vind ik altijd heel apart om te zien dat vlaggen/vlaggedans, bij ons in de kerk doen ze het niet, in onze vorige wel, het lijkt zo simpel maar is het natuurlijk niet
|
Bericht van: Haakbreimens
Datum bericht: 21 April 2009 om 12:40
|
ik hou ook heel veel van paardrijden en dan op de manege blijven en dan helpen met opzadelen en voeren ect.
|
Datum bericht: 21 April 2009 om 13:41
Ik vergat nog een belangrijke hobby: over eten praten. Hoe maken jullie tosti's? Ik met tomaat, ui, kruiden of fijngesneden ham.
wat rozengeur.
|
Datum bericht: 22 April 2009 om 07:06
new.houses wrote:
Goh Knitalot, misschien een brutale vraag, maar wat is vlaggendansen? Ik ken alleen het vaandelzwaaien uit Limburg, is het net zoiets?
Helemaal leuk dat je aan het ontwerpen bent geslagen, zal niet mijn adem inhouden, maar ben wel heel nieuwsgierig. |
Nou niet bepaald . Maar niet schrikken als je dan ook antwoord krijgt : Vlaggendans is met vlaggen van ong 50 cm dansen en draaien natuurlijk op worship/aanbiddingsmuziek. De vlaggen worden gebruikt om bepaalde dingen naar God toe uit te beelden, je zet je woorden als het ware kracht bij door vlaggebaren en handgebaren. Zo kun je bij voorbeeld ook bidden met vlaggen. Maar vooral is het dus dansen, maar niet hele wilde dansen hoor. Meer een soort mime met vlaggen maar het idee is dan dat je je op God focust en niet zozeer op wat je met je vlaggen doet
|
Datum bericht: 22 April 2009 om 07:07
Nellie wrote:
[QUOTE=knitalot]pfoeh teveel....Lezen (liefst Engels), musea en theater-bezoek, kunst(-geschiedenis), vertalen (zowel als vast vrijwilligerswerk als losse opdrachten), tekenen en kleuren, vlaggendans (vooral in de kerk), QUOTE]
Vind ik altijd heel apart om te zien dat vlaggen/vlaggedans,bij ons in de kerk doen ze het niet, in onze vorige wel, het lijkt zo simpel maar is het natuurlijk niet |
en pijnlijk hahahaha, die vlaggen draaien tussen je wijsvinger en middelvinger, dat is best zwaar.
|
Datum bericht: 22 April 2009 om 10:52
knitalot wrote:
Nellie wrote:
Vind ik altijd heel apart om te zien dat vlaggen/vlaggedans,bij ons in de kerk doen ze het niet, in onze vorige wel, het lijkt zo simpel maar is het natuurlijk niet
|
en pijnlijk hahahaha, die vlaggen draaien tussen je wijsvinger en middelvinger, dat is best zwaar. |
krijg je wel sterke vinger van en dat komt je breien weer ten goede 
|
Bericht van: chrisje
Datum bericht: 22 April 2009 om 17:38
|
Magtelt wrote:
Ik vergat nog een belangrijke hobby: over eten praten. Hoe maken jullie tosti's? Ik met tomaat, ui, kruiden of fijngesneden ham. |
haha! doe jij het praten, zal ik ze opeten! 
|
Datum bericht: 22 April 2009 om 18:16
|
ook errug lekker, met appelpartjes en daar wat oregano over, jammie...
|
Bericht van: licht
Datum bericht: 22 April 2009 om 21:44
|
Leuk om al die hobby,s te lezen.
ik zwem en loop elke week met 3 vriendinnen . lezen deed ik vroeger veel maar tegenwoordig heb ik er geen geduld meer voor.
ik ga ook vrij geregeld met vriendinnen iets ondernemen .
Fietsen doe ik graag samen met mijn man dat doen we beiden graag.
Auto rijden is ook een hobby van mij, alleen een beetje dure hobby .
groetjes van Rita 2
------------- wees een licht voor iedereen
|
Bericht van: Lidia2
Datum bericht: 23 April 2009 om 08:49
|
Leuk al die andere hobby's, zelf fiets ik graag maar sinds ik hier woon staat de fiets onder het stof. Het is levensgevaarlijk hier te fietsen, je rijd op dezelfde weg als de auto's en die mogen soms 80 maar ook vaak honderd op een smalle weg. Het gebeurd heel vaak dat een fietser word aangereden en vaak met dodelijke afloop, dus wij durven niet te fietsen.
Ik lees ook graag maar om nu hier een boek te kopen in het engels is het geen ontspanning voor mij. Ik puzzel ook graag mijn broer heeft vanuit Nederland een dik puzzelboek voor me meegenomen. En verder bak en kook ik graag, ik heb net een ontbijtkoek gebakken met cocos er in, gewoon maar iets uitproberen, ik laat jullie nog wel even weten of hij lekker was.
Poppen maken vind ik ook leuk, maar dat is alweer een tijdje geleden, maar ik wil er toch wel weer eens aan beginnen.
Groetjes Lidia
|
Datum bericht: 23 April 2009 om 09:34
knitalot wrote:
new.houses wrote:
Helemaal leuk dat je aan het ontwerpen bent geslagen, zal niet mijn adem inhouden, maar ben wel heel nieuwsgierig.
|
Nou niet bepaald . Maar niet schrikken als je dan ook antwoord krijgt : Vlaggendans is met vlaggen van ong 50 cm dansen en draaien natuurlijk op worship/aanbiddingsmuziek. De vlaggen worden gebruikt om bepaalde dingen naar God toe uit te beelden, je zet je woorden als het ware kracht bij door vlaggebaren en handgebaren. Zo kun je bij voorbeeld ook bidden met vlaggen. Maar vooral is het dus dansen, maar niet hele wilde dansen hoor. Meer een soort mime met vlaggen maar het idee is dan dat je je op God focust en niet zozeer op wat je met je vlaggen doet |
Ik schrik niet zo snel hoor, maar had duidelijk een heel ander idee bij vlaggendans. Ik kan mij nu er wel iets bij voorstellen na je uitleg, maar echt ik had er zelf nog nooit van gehoord, nooit te oud om te leren dus 
|
Datum bericht: 23 April 2009 om 18:46
|
[QUOTE=Nellie] ook errug lekker,met appelpartjes en daar wat oregano over, jammie... [/QUOTE
Nu je het zegt, ik maakte ze vroeger met dunne schijfjes appel en een waasje kaneel. En ik bedenk net dat een beetje banketbakkersroom daarin ook lekker zal zijn. En gebakken banaan in een tosti is vast ook lekker.
wat rozengeur.
|
Datum bericht: 23 April 2009 om 18:52
Op de computer die vorig jaar crashte had ik een site, waar je gratis Nederlandse boeken kon downloaden. Als iemand weet wat ik bedoel, zeg het dan a.u.b. voor Lidia2. Dan komt ze makkelijk aan Nederlandse boeken.
Er is ook een denksportsite met puzzels, althans die was er vorig jaar.
wat rozengeur.
|
Bericht van: stridje
Datum bericht: 23 April 2009 om 20:50
ik heb alllerlei dingen te doen,mijn hondje gaat voor alles en als ik tijd overhoudt ben ik nu aan het borduren poppenhuizen en dingen maken voor het poppenhuis staat even stil,tuinieren en lezen enz.groetjes stridje
|
Datum bericht: 23 April 2009 om 23:56
|
Hi Magtelt
Wat lief dat je daar aan denkt, ik zal zelf ook eens gaan zoeken ik vind dat wel een leuk idee, niet dat ik op dit moment ook maar iets kan downloaden met mijn Dial-Up snelheid, want af en toe komt zelfs deze site niet door. En ik kan soms ook geen andere site van vrienden lezen duurt uren voordat hij is opgebouwd. Maar voor in de toekomst als ik een betere snelheid krijg, je weet maar nooit ineens gaat Australia misschien mee met de rest van de wereld.
Groetjes Lidia
|
Datum bericht: 24 April 2009 om 00:19
|
Hi Dames
Ik had gezegd even te laten weten hoe mijn ontbijtkoek was geworden. Nu geweldig hoor hij is erg lekker, dus mocht iemand hier wel eens ontbijtkoek bakken, doe er dan eens een ons cocos in. Maar dan niet de gewone droge cocos het heet hier moist flakes cocos, dus daar is niet alle vocht uitgehaald. Met die droge cocos word de koek misschien droog.
Ik ga nu even ontbijten en uiteraard met de ontbijtkoek, wel lekker dat ik hem zelf bak want je kunt ze hier niet kopen, heel soms bij een speciale winkel, maar dan zijn ze vaak over de datum.
Groetjes Lidia
|
Bericht van: Meia
Datum bericht: 24 April 2009 om 00:27
NIet het hele topic doorgelezen, 4 pagina's is me nu even teveel. Ik maak teddyberen en ben net weer helemaal besmet met 3 dimensionale kaarten maken Verder lees en fiets ik graag en als het mooi weer is zit ik graag op mijn balkon(niet in de zon dat is me te warm) Slapen is ook een hobby van me. Ik kan een gat in de dag slapen al vind ik dat wel zonde maar als ik moe ben slaap ik gewoon tot ik wakker word. Meestal gaan daar slapeloze nachten aan vooraf O ik vergeet de computer helemaal, daar kan een mens niet meer zonder toch? Ik niet in ieder geval hahahah.
------------- All you need is love.
|
Bericht van: Breimuis
Datum bericht: 24 April 2009 om 01:49
|
Ik had al geschreven dat mijn bloemtuin een andere passie van mij is. Nu is hij op zijn mooist. In de loop van de vorige week heb ik een deel foto's gemaakt; op verschillende dagen zodat je de bloei een beetje kan volgen.
Voor wie even door mijn tuin wil wandelen hier zijn wat foto doorblader het picasa album
http://picasaweb.google.be/Breimuis/Tuin?feat=directlink
------------- Het is één maal per jaar moederdag MAAR ELKE DAG IS EEN FRUMMELBEESTENDAG
mijnBLOG
|
Datum bericht: 24 April 2009 om 02:10
|
Wat een schitterende tuin, ik zag een magnolia daar ben ik helemaal gek van, wij hadden hem ook in de tuin in Nederland. Pas geleden ook hier een gekocht die blijft de hele winter groen. Apart he want in Nederland zijn in de winter de bladeren weg dan komen die mooie knoppen voor de bloemen. Hier blijven de bladeren, ik heb nog geen knoppen ben heel benieuwd hoe hij het hier gaat doen. Deze word wel heel erg groot, die dame in de winkel zijn als je ruimte heb moet je de grotere soort kopen want die geweldig, dus dat hebben wij gedaan, ik hoop dat hij ook een beetje snel groeit.
Maar mijn tuin is nog lang niet zo mooi als die van jou hoor, die is echt geweldig.
Groetjes Lidia
|
Bericht van: JannieZ
Datum bericht: 26 April 2009 om 12:12
|
Ik ben naast handwerken ook dol op wandelen met mijn hond, wij houden dat uren vol. Daarnaast lees ik graag. Werk ik in de tuin en ben ik graag aan het klungelen met foto's (fotoboeken maken) op de computer.
Ik heb erg veel geweven, gesponnen, gebreid en gehaakt. Nu ben ik voornamelijk aan het quilten. Ik quilt momenteen een sprei van 2.40X2.20.
Ik heb niet altijd even veel tijd voor alles want ik werk ook nog eens 3,5 dagen per week.
|
Bericht van: Meia
Datum bericht: 26 April 2009 om 20:58
Lidia, als ik weer thuis ben(zit nu in het huis van mijn dochter) zal ik eens op mijn pc kijken. Ik had ook een link van ned boeken die je zo kon downloaden.
------------- All you need is love.
|
|