Print Pagina | Close Window

breitas en naaldenkoker

Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Koffiecorner
Forum: even bijkletsen
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=8950
Print Datum: 12 November 2024 om 10:33
Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com

Onderwerp: breitas en naaldenkoker
Bericht van: Nellie
Onderwerp: breitas en naaldenkoker
Datum bericht: 22 April 2009 om 22:10

Nu heb ik mijn breiwerk in een tasje wat ik nog had, of bovenop de wolmand.
het lijkt me leuk om een echte breitas te hebben. Ons handwerkwinkeltje heeft niet zo veel keus.
Waar hebben jullie je breitas vandaan, of hebben jullie er een zelfgemaakt. Vind het gewoon een leuk idee om zo'n tas te hebben om mij breiwerk netjes in op te bergen.
waar ik ook een beetje meezit ik zoek een ruime naaldenkoker. Van mijn moeder heb ik zo'n mapje met vakjes wat je op kan rollen, voor de naalden zonder knop heb ik een houten naaldenbakje, maar dat zit propvol. Nu wil ik ook dikker naalden zonder knop gaan verzamelen, moet toch een voorraadje hebben? :) Hoe doen jullie dat, hoe bergen jullie je naalden op?
Misschien heeft een van jullie een idee waar ik zelf nog niet aan gedacht heb.
Ik had zelf aan een spagettiepot gedacht, maar die is niet hoog genoeg.

Antwoorden:
Bericht van: Syl***
Datum bericht: 22 April 2009 om 22:28

Voor mijn naalden heb ik (dacht bij de action) een keer zo'n koker gekocht waar ze tekeningen in vervoeren. Die is wel te lang, maar daar heb ik gewoon een prop kranten in gedaan.

Hij is inmiddels wel alweer vol

De tas heb ik zelf gemaakt

http://img48.imageshack.us/gal.php?g=afbeelding005r.jpg -

-------------
Groetjes Syl

Bericht van: BreienHaken
Datum bericht: 22 April 2009 om 22:38
dit is mijn opberglap voor breinaalden, gekocht op een handwerkbeurs

en hier heb ik mijn tas vandaan

http://www.4knitters.com/Large_Tooled_Leather_Carry_On_p/lg. htm

voor accessoires heb ik 3 kleine tasjes in de grote tas zitten

Bericht van: boek
Datum bericht: 22 April 2009 om 22:49
de breitas heb ik jaren geleden voor mijn moeder gemaakt, toen ze is overleden heb ik hem weer terug gekregen en gebruik hem met veel plezier

-------------
<a rel=nofollow href="http://www.funpagina.eu"></a>

Bericht van: Ennas
Datum bericht: 22 April 2009 om 23:07

Mijn breitas heb ik van Corrie (Corrigami) gekregen, daar gaan de naalden en werkje in, in een ander mooi wit tasje ook van Corrie gaan het patroon, schaar, haaknaald, meetlint enz.

Thuis liggen mijn naalden in een doos die ik van Magtelt heb gekregen toen zij Roodkapje-rode wol naar me stuurde.

Bericht van: Mistig
Datum bericht: 23 April 2009 om 11:50
Mijn vader heeft zo'n jaar of 20 geleden een stevige kartonnen koker op maat gezaagd en die beplakt met een leuk papiertje. Aan de onder en bovenkant zit een plastic deksel . (Het onderste deksel is stevig dicht geplakt). Ik gebruik hem nu na al die jaren nog steeds. Ik heb er inmiddels zelf een koker bijgemaakt voor de grotere naald maten. Groetjes Mistig

-------------
Bloei daar waar je geplant wordt.

Bericht van: pralientje
Datum bericht: 23 April 2009 om 11:51
Ik heb een rieten mand op de vogelmarkt gekocht maar steek er ook te veel in

-------------
https://www.hobbydoos.nl/patroon/'>Gratis Patronen

Datum bericht: 23 April 2009 om 12:17

mijn man heeft wel een soort kistje gemaakt, maar dat is gewoon veel te groot
misschien dat ik zelf maar zo'n soort etui als ik al heb ( van mijn moeder geweest) ga maken, moet toch niet al te moeilijk zijn lijkt mij.
Kijken voor beetje soepele en toch stevige stof, maten opnemen en dan zal het wel goed komen.
Ben ook al aan het zoeken her en der voor een patroon voor een breitas, maar nog niks naar mijn zin gevonden.
Heeft iemand een eenvoudig patroon voor mij? Mag gebreid of genaaid zijn.
Kan natuurlijk een kant en klare tas ergens kopen, maar zelfgemaakt heeft natuurlijk wel zijn charme.

Bericht van: odette
Datum bericht: 23 April 2009 om 12:33

Mijn lange naalden zitten in een koker waar een poster in zat. De korte sokkennaaldjes zitten ihn een pennenetui en mijn rondbrienaalden in een klein brooktrommeltje.

Als breitas heb ik een (zwem)tas gekocht bij de hema.

-------------
odette

Bericht van: Corry R
Datum bericht: 23 April 2009 om 12:48

Mijn rondbreinaalden zitten in een etui,mijn haaknaalden in een ander etui.En voor de lange breinaalden hebt ik een lap stof met daarop weer een lap in vakjes verdeeld,dit rol ik op ,alles blijft goed zitten en ligt niet door elkaar.

een tas heb ik niet,neem zelden werkjes mee,en als ik het doe ,gaat het in een mandje mee.

-------------
https://www.hobbydoos.nl/boeken/'>Handwerkboek

Bericht van: Meia
Datum bericht: 24 April 2009 om 00:47

Toevallig dat ik in de vakantie op zoek ben geweest naar breitassen. En afgelopen vrijdag zag ik ze hier op de markt. (mijn vriendin heeft er al vast eentje gekocht voor mijn verjaardag)

Ik zal even een foto zoeken van dat ding.

Even googlen naar de website van de handwerkkist. Misschien heeft Renske ze ook wel? 

-------------
     All you need is love.

Bericht van: Eeyore82
Datum bericht: 24 April 2009 om 10:57
Ik heb ze in een houten breinaalden koker. Die is van mijn moeder. Lijkt wel een langwerpige reuzen tic tac....
Voor de haaknaalden is er een kleinere versie.

Lijkt op deze op marktplaats: http://www.marktplaats.nl/index.php?sref=http%3A//www.google .nl/search%3Fq%3Dbreinaalden+koker%26ie%3Dutf-8%26oe%3Dutf-8 %26aq%3Dt%26rls%3Dorg.mozilla%3Aen-GB%3Aofficial%26client%3D firefox-a&url=http%3A//antiek-kunst.marktplaats.nl/curio sa/244362355-opoe-kaatje-brocante-oude-breinaalden-koker.htm l%3Fxref%3D1

Maar al die tassen zijn ook mooi en in een koker past lang niet alles. Ga binnenkort ook maar eens op zoek...

Groetjes Marije

Bericht van: L33ntje
Datum bericht: 24 April 2009 om 11:00
Ik heb altijd zo'n dikke grote breinaaldenkoker gehad (die altijd veel te klein was natuurlijk waardoor de helft van de naalden los lagen), een smallere penselenkoker (die eigenlijk net effe te kort was maar wel dicht ging, met zo'n schroefkap en verschillende keren zelf iets genaaid, maar ideaal wordt het nooit.
Nouja, nooit.....ik heb nu natuurlijk die knitpicks in dat bijbehorende tasje/mapje, en dat werkt dus wel perfect. Maar voor mijn koussennaalden enz heb ik nog de oude kokers.

Voor breitas pakte ik altijd wat voor de hand lag ; jarenlang de ' luiertas'  van Tupperware gebruikt, maar nu heb ik een mooie nieuwe was zelf gebreid en gevilt, die gaat nog wel wat jaartjes dienst doen. Hij is net af, ik zal hem eerdaags even plaatsen. Moet nog foto's maken en het toestel is weer leeg....

-------------
A clean house is a sign of a wasted life

Bericht van: pppetra
Datum bericht: 24 April 2009 om 11:09
hmm ik heb van een stukje pvc buis een koker gemaakt.

op lengte zagen, even de kop schuren, en met pvc lijm een eindkap erop lijmen.
op de andere kant de kap er los op (wel even schuren)
en stevig

versieren kan met sticker voor op de vuilnisbak, met plakplastic..

Datum bericht: 24 April 2009 om 11:12
Originally posted by Meia Meia wrote:

Toevallig dat ik in de vakantie op zoek ben geweest naar breitassen. En afgelopen vrijdag zag ik ze hier op de markt. (mijn vriendin heeft er al vast eentje gekocht voor mijn verjaardag)

Ik zal even een foto zoeken van dat ding.

Even googlen naar de website van de handwerkkist. Misschien heeft Renske ze ook wel? 

deze heb ik ook ergens op internet gezien, waren ook niet zo duur geloof ik.
hier op onze markt is niet veel op handwerkgebied, wat er is si mee rop kaarten maken gericht, dus loop er eigenlijk altijd zo voorbij. Toch maar eens een keertje een blik werpen.
heb geen zin om er kapitalen aan uit te geven.
Tja die breinaaldenkokers, ik heb nu ook een paar van die dikke ( nummer 7 en 8) en dan is een koker snel gevuld.
Gewoon eens rondkijken wat er te koop is wat ook als naaldenkoker dienst kan doen.
Had mijn man gevraagd er een te maken op zijn houtdraaibank, maar helaas, werd het een kistje, wat niet is wat ik bedoelde.
je ziet ook wel eens van die hele grote lucifers voor de BBQ of zo, die zitten ook in grote kokers, is ook een optie.

Bericht van: RIKA
Datum bericht: 24 April 2009 om 11:23

IK DOE GEWOON IN OPENTAS MET LANGE SCHOUDERTAS IN .

ALS IK INEENS WEG MOET , DAN PAK IK DIE TAS. DAN HEB IK ALTIJD ONDERWEG EEN WERKJE TE DOEN ;)

EN BREINAALDEN HEB IK VAN HEMA GEKOCHT ( ROND 20 JAAR GELEDEN )  DIE NOG HEEL GOEDE STEVIGE RONDE PLATIC MET DRAAI IN MIDDEN VAN KOKER. MAAR DIE IS OOK VOL .....MAAR DEZE IS VOOR DUNNE OM NIET BUIGEN TE KRIJGEN .

EN BIJ DIKKE NAALDEN DOE IK IN KAST GROTE LADE ( VAKJES ZOALS BIJ BESTEKKEN STROOKJES  GEMAAKT OM KUNNEN APPART ANDERE DINGEN ERIN NAAST .

TOT NU BEVALT MIJ HEEL GOED. EN NOOIT WEG OF ZOEKGERAAKT. EN OOK BLIJVEN NETJES ;)

-------------
GENIET VAN HET LEVEN , WANT WIJ LEVEN MAAR 1 KEER ......
GROETJES RIKA

Bericht van: puren
Datum bericht: 24 April 2009 om 17:43
Originally posted by Nellie Nellie wrote:

mijn man heeft wel een soort kistje gemaakt, maar dat is gewoon veel te groot
misschien dat ik zelf maar zo'n soort etui als ik al heb ( van mijn moeder geweest) ga maken, moet toch niet al te moeilijk zijn lijkt mij.
Kijken voor beetje soepele en toch stevige stof, maten opnemen en dan zal het wel goed komen.
Ben ook al aan het zoeken her en der voor een patroon voor een breitas, maar nog niks naar mijn zin gevonden.
Heeft iemand een eenvoudig patroon voor mij? Mag gebreid of genaaid zijn.
Kan natuurlijk een kant en klare tas ergens kopen, maar zelfgemaakt heeft natuurlijk wel zijn charme.

op www.berroco.com staat ook een mooi gebreid exemplaar van een breitas!

groetjes Ria

Bericht van: JoJo
Datum bericht: 24 April 2009 om 19:05

Bij  m-m wolpost  hebben ze ook breitassen en tassen voor naalden staan in elk geval in de catalogus of je ze ook op internet kunt vinden weet ik niet zeker.de catalogus kun je daar aanvragen(weet niet of dit iets kost).

Bericht van: Dikky
Datum bericht: 24 April 2009 om 20:49

Ik gebruik zo'n curver gereedschapskist voor mijn naalden en accessoires. Deze voldoet prima en de naalden passen ook goed in de inzetbak bovenin.

Vroeger had ik een koker, dacht van een whisky-fles of iets dergelijks voor de naalden. Dat ging ook.

-------------
Groetjes,
Dorine

Bericht van: Koningsdochter
Datum bericht: 27 April 2009 om 12:45
IK HEB OP DE ROMMELMARKT SPECIALE BREINAALDEN KOKERS GEKOCHT. HEB JE DIE TEGENWOORDIG NIET MEER? ZE WAREN HELEMAAL NIET DUUR EN IK HEB ER TWEE. EEN VOOR NAALDEN TOT NUMMER 4 EN EEN VOOR NAALDEN TOT NUMMER 9. NUMMER 10 EN 20 LIGGEN LOS BIJ MIJN WOLVOORRAAD. HAAKNAALDEN BEWAAR IK IN EEN BAKJE WAAR OOK VEILIGHEIDSSPELDEN ENZO IN ZITTEN. BEVALT ME GOED.

-------------
Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!

Datum bericht: 27 April 2009 om 12:55
misschien moet ik donderdag ook maar even op de vrijmarkt kijken, ben ook nog op zoek naar een ouderwetse theepot

Bericht van: Meia
Datum bericht: 28 April 2009 om 14:42

Mijn breinaalden heb ik in 2 dozen voor breinaalden met zo'n schuifdeksel en 2 ouderwetse houten kokers. En een doorzichtige koker en een posterkoker, daar zitten de dikke naalden in. Alles zit netjes gesorteerd bij elkaar. Voor de haaknaalden ook een doos met schuifdeksel.

-------------
     All you need is love.

Datum bericht: 28 April 2009 om 15:37

Ik heb zo'n soort etui met vakjes voor breinaalden, een doosje met schuifdeksel voor breinaalden en ook eentje voor hakanaalden, maar dat schuifdoosje zit dus aardig vol.

In het etui heb ik de naalden met knop en in het doosje die zonder knop, netjes met elastoekje bij elkaar gebundeld en zo'n naaldendiktemetertje erbij.

Zit er aan te denken misschien zelf nog zo'n etui te maken, heb wel gene patroon, maar gewoon even namaken van wat ik heb meot niet al te moeilijk zijn, lijkt mij.

Bericht van: Guests
Datum bericht: 28 April 2009 om 18:03

ik gebruik een koker waar een fles whisky ingezten heeft.

heel handig!!

groetjes puck

Datum bericht: 29 April 2009 om 13:50

alle kokers zijn natuurlijk geschikt zolang ze maar lang genoeg zijn.
vandaag was ik even bij een vriendin en vertelde dat ik morgen op zoek ging naar een breinaaldenkoker.
wacht even, zei ze, ging even naar boven en kwam naar beneden met zo'n ouderwetse houten naaldenkoker.
Er zaten nog wat breinaalden in. Mocht ik hebben, met dien verstande dat als een van haar(kiein)kinderen wilde gaan breien ze bij mij een paar breinaalden mocht komen lenen.

Ik ben er blij mee, alleen gaat er niet zo veel in. Ik heb er nu 4 breinaalden zonder knop nummer 7 ( of was het nou 8?) in en hij zit vol maar staat wel mooi decoratief in mijn breimand. Misschien kan ik er morgen nog een of meer scoren. Als ik ze voor een habbekrats kan kopen. Normaal gesproken ben ik niet zo'n rommelmarktmens, ik zie eigenlijk alleen - inderdaad - rommel
mijn eigen huis puilt bijna al uit van alles wat we zelf hebben.
In ieder geval heb ik wel een mooi voorbeeld voor als mijn man zich uit wil gaan sloven op zijn houtdraaibank.
Dochterlief had ook nog een idee, eentje van bamboe, gewoon zo'n stuk bamboe, maar dan wel even goed nadenken over hoe af te sluiten.
Ideetjes geneog dus.

Bericht van: Judy
Datum bericht: 29 April 2009 om 18:24

idee voor een sluiting: een grote passende flessedop (van bijv. vloeibaar frituurvet) en dan laat je je man een schroefdraad in de bamboekoker draaien? PVC pijp doet het ook prima met van die afsluitdoppen.

zie eerdere berichten: een posterkoker op maat afgesneden. Zitten al sluitingen in.

Een kokervormige tas met rits erin. Ziet er net uit als bovenstaande naaldenkokers. Kun je net zo groot of klein maken als je zelf wilt. Bestaat uit 2 circels met een rechthoekige lap. Ik heb er zo een vorig jaar bij ons op een rommelmarkt gekocht met breinaalden erin. Om elk set breinaalden heb ik een elastiekje gewikkeld om ze bij elkaar te houden. Scheelt een hoop zoekwerk.

Voor mijn moeder heb ik ooit een oprol tasje gemaakt. Per opening kun je een setje breinaalden doen. Is heel overzichtelijk en kun je ook weer aanpassen aan je aantal breinaalden. Ik heb er een leuk stukje tafelzeil voor gebruikt. Lekker stevig.

Maar wie weet wat je morgen allemaal kunt scoren.

-------------
groetjes,

geniet en leef in het hier en nu.

Datum bericht: 29 April 2009 om 21:14
ga morgen, voor het eerst in mijn leven dnek ik!!, gericht kijken op de rommelmarkt, en slaag ikniet zijn er genoeg zelfmaakideetjes

Bericht van: Ticia
Datum bericht: 29 April 2009 om 22:26

Als ik dit hier lees schaam ik me een beetje .

Want mijn breinaalden, heb ik overal los liggen.

Heb nu wel een kleine koker van plastic gekocht voor mijn haaknaalden, vindt een houten wel mooier.

En ik vindt ze tijdens het schoonmaken steeds weer terug  .

-------------

Datum bericht: 29 April 2009 om 22:36
ideetje om voor moederdag te vragen misschien?
hier slingeren weer andere dingen rond die jij misshcien weer goed geordend hebt :)

Datum bericht: 30 April 2009 om 13:45

niks gescored op de rommelmarkt,
heel veel moude zooi gezien, op bijna elk kleedje wel even gekeken voor iets op handwerkgebied, maar helaas,
Misschien eens bij de kringloopwinkel kijken.

Bericht van: Koningsdochter
Datum bericht: 01 Mei 2009 om 10:26
HEB GISTEREN EEN KAPOTTE KOKER MET INHOUD GESCOORD. VERSCHILLENDE BREINAALDEN TOT EN MET NUMMER 4.5, EEN TUNISCHE HAAKNAALD NUMMER 3.5, EN VERSCHILLENDE SOKKENBREINAALDEN. LEUK WANT DIE LAATSTE TWEE AANWINSTEN HAD IK NOG NIET. VERDER NOG 6 BOLLETJES WOL GEKOCHT, 2 SCHOMMELS (EEN BABYSCHOMMEL EN EEN GEWONE) EN EEN MAGNETRONSTERRILISATOR EN EEN FLESSENWARMER VOOR MAAR TWEE EURO PER STUK. NOG EEN STEL KRALENDOOSJES GEVONDEN EN MANLIEF VOOR ZIJN NINTENDO VERZAMELING LEUKE DINGEN GEKOCHT. WE HADDEN DUS ECHT GELUK. OH JA, OOK NOG EEN DEKENTJE VOOR EEN LEDIKANTJE, NIET DAT WE AL EEN LEDIKANTJE HEBBEN, MAAR JE KAN HET DEKENTJE VAST HEBBEN. WAS WEL SUPER MOE, BEN IN BED GEKROPEN EN HEB ZO MAAR MIDDEN OP DE DAG EEN UUR LIGGEN SLAPEN. MAAR WE HADDEN 'S AVONDS NOG EEN VERJAARDAG EN DAN MOET JE WEER LEKKER FIT ZIJN.

-------------
Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!

Bericht van: Judy
Datum bericht: 01 Mei 2009 om 10:33

He Clara,

dat uurtje slapen / rusten midden op de dag, hoort eigenlijk standaard te zijn als je zwanger bent. Je lichaam heeft een enorme extra vracht te dragen en al je organen moeten harder werken. Zoals bijvoorbeeld je hart moet extra bloed rond pompen. Dus het is niet vreemd dat je lichaam daar om vraagt. Zeker als je al een hoop gedaan hebt die dag.

Wat fijn dat je / jullie zo goed geslaagd bent/zijn. Dat is het leuke van zo een vrijmarkt. Soms loop je zomaar tegen spullen op die jij goed kunt gebruiken en die een ander graag kwijt wil. Zo ben ik aan een breinaalden etui met inhoud gekomen via de plaatselijke rommelmarkt van de kerk vorig jaar.

-------------
groetjes,

geniet en leef in het hier en nu.

Print Pagina | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net