Print Pagina | Close Window

PD: bijna klaar met de revalidatie!

Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Koffiecorner
Forum: even bijkletsen
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=8951
Print Datum: 14 Mei 2024 om 22:15
Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Onderwerp: PD: bijna klaar met de revalidatie!
Bericht van: Ennas
Onderwerp: PD: bijna klaar met de revalidatie!
Datum bericht: 22 April 2009 om 23:12

Vanavond wilde ik voor de 2e keer naar fitness. Mijn broertje wilde me wel brengen zodat hij voor het eerst weer met de auto kon, om te kijken of dat ging met zijn rug. Ik liep wat snel naar boven en daar ging ik door mijn enkel... Een goede pijnscheut ging door mijn enkel heen.
Daarna goed gekoeld en toch naar de sportschool met enkelsteun op. De instructeur/fysiotherapeut heeft ernaar gekeken, het is gekneusd maar niet heel erg. Moest met sporten heel rustig aan doen, vanavond met enkel wat hoger slapen en morgen als het kan niet of zo weinig mogelijk belasten.
Dit omdat ik vrijdag de bruiloft heb van L.oes en ik er zou fotograferen. Ik mag al vanaf 's ochtends komen en dan `naast' de fotograaf foto's maken. Nu is het nog maar bekijken.
Morgen stond de stad op het programma om de laatste dingen te halen.

Nu is het morgen nog maar bekijken hoe mijn enkel is...




Antwoorden:
Bericht van: geesje
Datum bericht: 22 April 2009 om 23:17
 hey meisje toch, ik hoop voor je dat  het vrijdag voor jou door kan gaan...............STERKTE

-------------
groetjes geesje


Bericht van: odette
Datum bericht: 23 April 2009 om 08:23
Oei, maar rustig aandoen vandaag, hopelijk gaat het morgen dan beter. zou wel een steun of zwachtel omdoen.

-------------
odette


Bericht van: Marjolein47533
Datum bericht: 23 April 2009 om 08:31
Dat is echt balen Sanne. Hoe is het er nu mee?


Bericht van: esthertje
Datum bericht: 23 April 2009 om 08:58

wat vervelend nu je dat eigenlijk niet kunt gebruiken. sterkte met je enkel

 



-------------


Bericht van: Tul!p
Datum bericht: 23 April 2009 om 09:05
Echt balen Sanne, ik hoop dat het al wat beter gaat i.v.m. morgen, sterkte..

-------------
GROETJES


Bericht van: sassa
Datum bericht: 23 April 2009 om 09:40
hé vervelend, en zoiets moet steeds gebeuren als er nog veel op het programma staat natuurlijk, hopelijk gaat alles goed voor vrijdag en kan je vandaag als nog de stad in, veel sterkte.

-------------
<a rel=nofollow href="http://imageshack.us"></a> groetjes sandra


Bericht van: Teunie
Datum bericht: 23 April 2009 om 10:25
Wat vervelend zeg ik hoop dat je enkel snel beter voelt en dat je in ieder geval vrijdag lekker fotograferen kan.

-------------
Groetjes Teunie


Bericht van: RIKA
Datum bericht: 23 April 2009 om 11:06

OEI , DAT IS ERG BALEN ,

PROBEER VANDAAG VEEL RUST HOUDEN EN MORGEN HEBT JEMEER KRACHT EN DAN ZATERDAG WEER RUST .

HEEL VEEL STERKTE . EN VEEL PLEZIER MORGEN . ZAL JE DENKEN .



-------------
GENIET VAN HET LEVEN , WANT WIJ LEVEN MAAR 1 KEER ......
GROETJES RIKA


Bericht van: pralientje
Datum bericht: 23 April 2009 om 11:54
Dat is echt balen ,ik hoop dat je naar de trouwfeest kan gaan

-------------
https://www.hobbydoos.nl/patroon/'>Gratis Patronen


Bericht van: ab63
Datum bericht: 23 April 2009 om 14:12

Originally posted by geesje geesje wrote:

 hey meisje toch, ik hoop voor je dat  het vrijdag voor jou door kan gaan...............STERKTE

IK OOK SANNE. BETERSCHAP



-------------
GROETJES ANGELA


Bericht van: Ennas
Datum bericht: 23 April 2009 om 14:55
DANK JULLIE WEL VOOR DE LIEVE WOORDEN.
vANMORGEN VOOR DE ZEKERHEID KRUKKEN GEHAALD EN HEB ZE AL GOED GEBRUIKT, MIJN ENKEL DEED TOCH NOG WEL PIJN. TOCH NAAR DE STAD GEWEEST EN SNEL MIJN INKOPEN GEDAAN, WEL MET KRUKKEN. DAARNA NAAR DE FYSIO TERUGGEWEEST EN MIJN ENKEL IS TOCH WEL ERGER GESTUIKT DAN HIJ GISTEREN ZAG. WAARSCHIJNLIJK IS ER EEN ZENUW BEKLEMD GERAAKT. IN HET SLECHTSTE GEVAL BEN IK ER WEKEN ZOET MEE.
ZIT NU MET MIJN VOET GETAPET EN OMHOOG MET EEN ZAK IJSKLONTJES EROP OM TE KOELEN.
MOET ZO WEINIG MOGELIJK LOPEN EN ZO VEEL MOGELIJK OMHOOG MET MIJN ENKEL.
DAAR GAAT HET LOPEN OP MIJN NIEUWE PAARSE SCHOENTJES MET MOOIE HAK  KAN NIET AUTORIJDEN, DUS MOET KIJKEN OF IK BIJ IEMAND KAN LOGEREN ANDERS GAAT HET NIET DOOR OF IK KAN MAAR HEEL EVEN BLIJVEN.

BAAL ER NU WEL FLINK VAN, OOK MET DE VAKANTIE VOOR DE DEUR...


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 23 April 2009 om 19:02
Echt heel hoog, Sanne, je voet veel hoger dan je heup, zodat de kwade stoffen sneller kunnen zakken en verdwijnen. Het is wel pech. Met krukken kun je alleen jezelf voorthobbelen, maar niets anders vasthouden. Erg jammer van de trouwerij en je mooie schoentjes.

Je hebt onder je naam zo'n lief poesje, waar heb je dat vandaan?

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: creaans
Datum bericht: 23 April 2009 om 23:34
Oh, Sanne wat naar voor je!
Je had je er zo op verheugd om foto's te maken!
Doe rustig aan met je enkel, anders heb je er nog jaren last van. Veel beterschap toe gewenst!
Groeten Creaans.


Bericht van: T Looman
Datum bericht: 24 April 2009 om 21:42
ik hoop dat het weer wat beter met je gaat Sanne beterschap

-------------
groetjes Thea


Bericht van: rittepetit
Datum bericht: 24 April 2009 om 21:52

Halo Sanne,

veel beterschap en verzorg je goed, anders kun je er inderdaad heel lang last van bliijven ondervinden

groetjes rita



Bericht van: Ennas
Datum bericht: 25 April 2009 om 13:50
Gisteren te veel erop gelopen en nu een zere enkel en 2 zere benen. Lig goed hoog met mijn enkel en de paracetamol liggen in handbereik. Ik probeer zo weinig mogelijk te lopen vandaag en morgen, maar ook af en toe beweging te hebben.

Heb gisteren wel een super dag gehad en er is goed op me gelet  De schoentjes, tja erg jammer, maar iig met mijn verjaardag mogen ze uit de kast om te pronken (in Augustus )


Bericht van: pralientje
Datum bericht: 25 April 2009 om 18:15
Ik ben blij dat het al wat beter gaat ,maar nog wel rusten he

-------------
https://www.hobbydoos.nl/patroon/'>Gratis Patronen


Bericht van: licht
Datum bericht: 25 April 2009 om 19:00

Hallo Sanne . je zult altijd zien dat er iets gebeurt als je het niet kunt gebruiken .gelukkig heb je toch een toffe dag gehad . Fijn dat het nu wat beter gaat .

allemaal verder nog een fijn weekend

groetjes van Rita 2



-------------
wees een licht voor iedereen


Bericht van: Ennas
Datum bericht: 25 April 2009 om 21:09
Helaas vandaag een slechte dag gehad met mijn enkel. Had ik wel verwacht na gisteren de bruiloft. Ben een eigenwijze dus veel gelopen op die voet, wel met 1 of 2 krukken. Vanaf vandaag mag ik van mijn moeder niet meer op mijn rechtervoet steunen, dus moet alles met 2 krukken en mijn linkervoet doen en ik kan jullie vertellen dat dat niet geheel makkelijk gaat. Het vergt meer energie dan ik had verwacht.


Bericht van: pralientje
Datum bericht: 26 April 2009 om 09:58
Dat is normaal dat die veel zeer doet rust vandaag maar heel goed en goed naar je mama luisteren

-------------
https://www.hobbydoos.nl/patroon/'>Gratis Patronen


Bericht van: creaans
Datum bericht: 26 April 2009 om 10:02
Fijn dat je een leuke dag hebt gehad!
En nu maar rustig aan.
Groeten Creaans.


Bericht van: Judy
Datum bericht: 26 April 2009 om 10:47

nu toch maar goed rust nemen, want anders blijf je er veel langer last van houden. Heb je er een zwachtel omheen gekregen? En je kunt er ook arniflor op smeren of eventueel innemen (druppels, tabletjes) voor een snellere genezing.

Eventueel op een bureaustoel naar het toilet rijden. Dan belast je je andere been en je armen ook niet zo zwaar. Je hebt nu wel lekker de tijd om te handwerken en ik weet niet hoe het bij jullie is maar hier is het weer ook niet zo denderend om er op uit te gaan.

sterkte!

groetjes, Judy



-------------
groetjes,



geniet en leef in het hier en nu.


Bericht van: Ennas
Datum bericht: 26 April 2009 om 11:38
Ik heb een trolley om mijn spullen op te leggen en zo van de keuken naar de woonkamer te rijden.
Om mijn enkel zit tape om hem in 1 houding te houden. Morgenmiddag weer naar de fysio.


Bericht van: licht
Datum bericht: 26 April 2009 om 22:14

Sanne succes morgen bij de Fisio . houd je voet maar goed rustig , des te eerder kun je weer lopen

groetjes van Rita 2



-------------
wees een licht voor iedereen


Bericht van: Meia
Datum bericht: 26 April 2009 om 23:24

Sterkte met je enkel. Rust is het enige wat goed is nu maar dat valt niet mee, je kunt nu eenmaal niet een hele dag met je voet omhoog liggen hè.

Hopelijk kan de fisyo wat voor je doen!



-------------
     All you need is love.



Bericht van: Koningsdochter
Datum bericht: 27 April 2009 om 11:31
HE WAT BALEN. GELUKKIG KON JE NAAR DE BRUILOFT. MAAR DE TIMING WAS HEEL HEEL VERKEERD ZEG. BEN BENIEUWD HOE HET VANDAAG WAS BIJ DE FYSIO. OF ER AL VERBETERING IN ZIT. EN DOE INDERDAAD MAAR HEEL RUSTIG AAN. ANDERS KAN JE ER NOG MAANDEN ZOET MEE ZIJN.

-------------
Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!


Bericht van: Ennas
Datum bericht: 27 April 2009 om 23:21

Bij de fysio geweest vandaag en het is nog niet beter dan het was. Er is nog steeds een zwelling aanwezig die eruit moet. De fysiotherapeut denkt dat mijn voet min of meer is uitgerekt  en dat daardoor de zenuwen een klap hebben gekregen, omdat mijn tenen ook erg pijn doen. Hij heeft mijn enkel weer ingetapet en ik mag absoluut die voet niet belasten alleen als het echt niet anders kan. Ook op de krukken lopen moet ik zo veel mogelijk laten. Echt alleen maar voet omhoog en koelen...

Hij denkt dat ik er minstens nog 2 weken zoet mee ben. Aankomende vrijdag moet ik weer langskomen.



Bericht van: rita_1709
Datum bericht: 28 April 2009 om 06:44

Hoe vervelend !!! Maar ja, luisteren naar de goede raad zal inderdaad het beste zijn, gelukkig hoef je je als hobbydoos niet te vervelen.



-------------
Groetjes,
Rita.

Bloemen zijn om mooi te zijn..
Mensen zijn om goed te zijn !!


Bericht van: Koningsdochter
Datum bericht: 28 April 2009 om 10:20
HE MEID. MET KONINGINNEDAG VOOR DE DEUR EN PRECIES IN DE MEIVAKANTIE. WAT ONGELOFELIJK BALEN. ZOIETS KAN JE NU BETER HEBBEN IN DE NIET BELANGRIJKE SCHOOLWEKEN. NU BEN JE SAMEN MET JE BROERTJE IN DE LAPPENMAND.

-------------
Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!


Bericht van: Ennas
Datum bericht: 28 April 2009 om 13:47

Mijn broertje is redelijk opgeknapt: rijdt weer auto, geen medicijnen meer, nauwelijks pijn alleen bij onbewuste bewegingen.

Maar voor mij niet echt op een heel geschikt moment nee: koninginnedag, gisteren schoolvoetbaltoernooi waar ik altijd help bij de eet/drinktent die op het veld staat, de bruiloft, vanavond kennismaken met nieuw oppasgezin en morgen oppassen. Heb sommige dingen moeten afzeggen, heel vervelend.



Bericht van: licht
Datum bericht: 28 April 2009 om 17:16

Sanne wat vervelend voor je , en je had gedacht dat je zo weer kon lopen. En net met je vakantie . Koniginnedag kun je nu natuurlijk ook niet vieren . Volgend jaar beter .

groetjes van Rita 2



-------------
wees een licht voor iedereen


Bericht van: creaans
Datum bericht: 28 April 2009 om 19:17
Ja, Sanne het zit je niet mee, jammer.
Veel sterkte.
Groeten Creaans.


Bericht van: Ennas
Datum bericht: 29 April 2009 om 21:00

Lieve dames, heel erg dank jullie wel voor de lieve woorden.
Hier gaat het nog altijd niet lekker, mijn voet doet wel iets minder pijn maar gisteravond de kleine teen van mijn goede voet erg hard gestoten aan mijn kruk tijdens het lopen! Die teen is nu nog rood en warm, dus het gaat lekker.

Morgen ga ik wel even naar de vrijmarkt. Heen word ik gebracht door een van mijn ouders of broertje, terug ga ik met de bus.
Lang zal ik niet kunnen lopen, maar even de sfeer opsnuiven en even niet op de bank is ook prettig.



Bericht van: geesje
Datum bericht: 29 April 2009 om 22:23

ik hoop dat je je toch even kunt ontspannen............

maar zorg dat niemand op je voet gaat staan....



-------------
groetjes geesje


Bericht van: Ticia
Datum bericht: 29 April 2009 om 22:35

He Sanne, Wat een pech met deze weken. 

www.krabbelaars.nl

Hopelijk wordt het gauw weer beter, en kun je weer normaal lopen.



-------------


Bericht van: licht
Datum bericht: 29 April 2009 om 22:50

Hallo Sanne doe maar kalm aan met je voet , je hebt maar een paar hoor !

Het wordt hier in Apeldoorn zo ontzettend druk met konininnedag , dat ik me niet vertoon tussen al die mensen, ik kijk wel voor de tv. Er komen nu al treinen binnen die afgeladen zijn .

En daar komt bij dat wij a,s vrijdagmorgen met vakantie gaan. Dus voorlopig geen berichtjes van mij .

Tot volgende week zaterdag .

Groetjes van Rita 2



-------------
wees een licht voor iedereen


Bericht van: Ennas
Datum bericht: 30 April 2009 om 13:05

Helaas geen Koninginnedag voor mij...
Broertje en ouders zijn op de fiets, vrienden hebben andere plannen dus ik kan er niet heen.

Toch al wat aangedaan door het nieuws uit Apeldoorn, maar had wel even zin om mijn zinnen te verzetten maar helaas...

Ik weet dat ik van geluk mag spreken nu ik alleen een zere enkel heb, in Apeldoorn zijn er meerderen er ernstiger aantoe.



Bericht van: Ennas
Datum bericht: 30 April 2009 om 22:47

Toch even naar koninginnedag geweest, was niet heel in de stemming maar niet naar de markt gaan is geen koninginnedag.

Toen ik thuis was en mijn schoen en sok uitdeed van mijn zere voet schrok ik: mijn tenen en hiel waren blauw!! Niet echt goed... Heb gelijk gekoeld om te kijken of dat wat deed, maar het veranderde niet echt. Heb het tape eraf gehaald en de kleur kwam langzaam terug. Morgenmiddag toch naar de fysio dus is het niet erg dat het tape er al af is.



Bericht van: Koningsdochter
Datum bericht: 01 Mei 2009 om 10:11
BEN BENIEUWD WAT DE FYSIO ZEGT. BEGRIJP DAT JE ER EVEN TUSSENUIT WILDE. ALLEEN THUIS ZITTEN MET ALLEEN MAAR DE ELLENDE OP TV EN NIEMAND OM TEGEN AAN TE PRATEN IS OOK NIET BEVORDERLIJK VOOR JE STEMMING. DOE JE VANDAAG RUSTIG AAN?

-------------
Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!


Bericht van: Ennas
Datum bericht: 01 Mei 2009 om 15:47
Ik doe rustig aan vandaag. De fysio vond mijn enkel er goed uitzien, geen zwelling en blauwe plekken/tenen meer. Kan mijn voet alleen nog niet belasten. De zenuwen en spieren aan de rechterkant van mijn voet heeft toch een goede optater gehad. Ik hoef niet meer te koelen en geen tape er meer om. Met lopen mag ik met mijn tenen de grond aantikken zodat mijn voet wel mee gaat bewegen. Af en toe zittend moet ik mijn voet naar voren en achteren bewegen om de spieren aan het bewegen laten wennen. Volgende week weer terug.


Bericht van: pralientje
Datum bericht: 02 Mei 2009 om 09:30
Dat is iets wat je nog lang kan voelen,veel beterschap

-------------
https://www.hobbydoos.nl/patroon/'>Gratis Patronen


Bericht van: creaans
Datum bericht: 02 Mei 2009 om 20:32
Fijn dat er vooruitgang in zit, maar doe lekker rustig aan hoor!
Groeten Creaans.


Bericht van: Ennas
Datum bericht: 04 Mei 2009 om 15:54

Helaas nu weer meer terug naar af... Mijn voet voelt nog steeds ijs- en ijskoud aan en sinds zaterdag worden mijn tenen en hiel heel snel blauw en mijn voet is weer dik.

Morgen eind van de middag staat er een afspraak bij de (vervangende) huisarts. Kijken wat die erover te zeggen heeft.

Van de fysio mag ik niet meer erop lopen t/m donderdag en mijn voet weer hoog leggen.

Vervelend, maar vanaf morgen kan ik lekker Wii'en op de bank, mijn broertje en ik hebben die net besteld en komt morgen binnen



Bericht van: pralientje
Datum bericht: 04 Mei 2009 om 17:00
Je ziet wel he goed rusten is de boodschap,en nu doen he luisteren naar de fysio

-------------
https://www.hobbydoos.nl/patroon/'>Gratis Patronen


Bericht van: Ennas
Datum bericht: 04 Mei 2009 om 17:53

Originally posted by pralientje pralientje wrote:

Je ziet wel he goed rusten is de boodschap,en nu doen he luisteren naar de fysio

Ik luister ook goed naar de fysio, want vrijdag zei hij dat ik mijn voet al wat meer mocht gebruiken en niet meer zo lang hoog hoefde te leggen. Mijn voet besloot dat die nog niet mee wilde werken en vanaf zaterdagavond heb ik zelf besloten niet meer mijn voet te belasten en hoog te houden en vanmorgen zei de fysio dat dat goed was en de huisarts moest inlichten.



Bericht van: eNGELIEN
Datum bericht: 04 Mei 2009 om 17:59
Veel beterschap gewenst met je enkel.
        Groetjes Lien


Bericht van: Koningsdochter
Datum bericht: 05 Mei 2009 om 14:14
LEUK DIE WII. WIJ HEBBEN ER OOK EEN SINDS KORT EN HET IS SUPER OM LEKKER EVEN TE SPELEN. ZEKER TEGEN ELKAAR. JAMMER DAT HET NOG NIET LUKT OM WEER OP JE VOET TE GAAN STAAN. BEN HEEL BENIEUWD WAT DE HUISARTS ZEGT. GELUKKIG EEN VERVANGER. WANT DIE VAN JULLIE IS NIET ZO HEEL VEEL SOEPS GELOOF IK. DAAR HEB IK NOG MAAR WEINIG VERTROUWEN IN. LAAT STAAN JIJZELF.

-------------
Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!


Bericht van: Ennas
Datum bericht: 05 Mei 2009 om 15:23

Ik ben net terug van het ziekenhuis! De vervangende arts dacht dat ik misschien wel mijn middenvoetsbeentje gebroken had. Wij naar het ziekenhuis, want radiologie heeft zondagsdienst dus kan je geen afspraak maken.  Wij naar de eerste hulp en konden we wachten, wachten, wachten. Er zijn foto's gemaakt maar er is niets gebroken. De arts daar dacht aan geirriteerde pezen, maar zeker wist hij het niet want zoiets had hij nog nooit gehad. Ik heb pijnstillers voorgeschreven gekregen; terwijl ik eigenlijk geen pijn heb  iig niet bij het zitten. Verder weer contact opnemen met die huisarts want die weet meer wat ik nu zou moeten doen. De huisarts is tot 12 uur te bereiken dus morgen een nieuwe poging... Helaas weer wachten...

 



Bericht van: pralientje
Datum bericht: 05 Mei 2009 om 15:26

Hoi Sanne

Ik ken dat wachten,maar in Belgie moet je niet zo lang wachten voor radilogie en dan kan je 'savonds al terug bij de dokter terecht.Ik duim voor jou dat je uitslag toch positief zal zijn en weten wa je nu hebt



-------------
https://www.hobbydoos.nl/patroon/'>Gratis Patronen


Bericht van: Ennas
Datum bericht: 06 Mei 2009 om 16:58

Ik kom net terug van de huisarts en het is niet heel goed...
De arts heet mijn voet laten intapen en ging nog wat opzoeken en zou me erover terugbellen. Heeft hij net gedaan en de conclusie is: ik heb posttraumatische dystrofie. Oftewel een complicatie de heel agressief kan zijn. Ik word nu agressief behandeld met 3 medicijnen en een zalfje en morgen heb ik een afspraak bij de revalidatie-arts.

Dan is het afwachten of de medicijnen aanslaan en of mijn voet hersteld.

Aan de ene kant ben ik blij; ik word begrepen en serieus genomen, maar aan de andere kant niet; het is een heel erg iets...



Bericht van: Koningsdochter
Datum bericht: 06 Mei 2009 om 18:30

OEI, DAT IS INDERDAAD SCHRIKKEN. VANDAAR DAT JE VOET NIET MEEWERKTE TOEN JE GROEN LICHT KREEG VAN DE FYSIO OM TE GAAN PROBEREN TE BELASTEN. DIT VALT NIET MEE. STERKTE EN HOPELIJK SLAAN DE MEDICIJNEN AAN.

PS HEB HET EVEN IN GOOGLE INGETYPT. VOOR DEGENE DIE HET WILLEN WETEN: http://pdver.atcomputing.nl/ziektebeeld.html MAAR VOOR SANNE MISSCHIEN BETER OM HET NIET TE LEZEN. (ALS JE HET NIET AL GEDAAN HEBT)



-------------
Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 06 Mei 2009 om 19:52
Dat is echt ellendig, Sanne, heel veel sterkte.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: Ennas
Datum bericht: 06 Mei 2009 om 23:01
Clara, ik heb het nog niet gelezen. Mijn moeder had ook al wat gevonden met persoonlijke verhalen maar ik lees dat ook niet.


Bericht van: Ennas
Datum bericht: 07 Mei 2009 om 15:18

Gisteravond begonnen met 2 van de 3 medicijnen. Diclofenac en een bruistablet (is voor vastzittende hoest maar wordt ook voor dit gebruikt) en sinds net ook de zalf gebruikt. Heb nu een heel schema voor de medicijnen: 3 x per dag de diclofenac en bruistablet en om de 3 uur overdag de zalf.

Aankomende week worden we door de revalidatie-arts gebeld voor een eerste kennismaking en dan sta ik daar onder behandeling.

De huisarts vertelde dat we er gelukkig heeeel snel bij waren en dat de kansen redelijk goed zijn op volledig herstel!

Gisteren en vannacht veel pijn gehad, maar vandaag gelukkig weinig last.

Wel alle afspraken afgezegd: concert in Leusden begin Juni, Disney eind juni, oppassen, 3 weken oppassen op een huis en konijnen van vrienden, collecte. Erg jammer maar het is even niet anders.



Bericht van: Koningsdochter
Datum bericht: 07 Mei 2009 om 20:38
ALS JE ER MAAR BOVENOP KOMT INDERDAAD. GOEDE HOOP DAT JE HET GAAT REDDEN. HOUD ONS OP DE HOOGTE!

-------------
Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!


Bericht van: T Looman
Datum bericht: 07 Mei 2009 om 21:15
heel veel sterkte Sanne dit is echt niet prettig

-------------
groetjes Thea


Bericht van: Ennas
Datum bericht: 09 Mei 2009 om 12:36

Hier gaat het eigenlijk wel goed (afkloppen)
Heb weinig pijn en kan mijn voet incl. tenen redelijk goed bewegen. Met lopen beweeg ik mijn voet mee en zet hem heel losjes op de grond.

Heb net een brief van de revalidatie arts gekregen (die eigenlijk zou bellen) en heb een afspraak voor nu woensdagmorgen.



Bericht van: geesje
Datum bericht: 09 Mei 2009 om 16:49
ik wens je sterkte

-------------
groetjes geesje


Bericht van: licht
Datum bericht: 09 Mei 2009 om 19:32

Net terug van vakantie , ean lees ik dat Sanne haar voet nog steeds niet goed is.

Heel eel sterkte Sanne bij de revalidatie .

Groetjes van Rita 2



-------------
wees een licht voor iedereen


Bericht van: creaans
Datum bericht: 10 Mei 2009 om 21:25
Och Sanne, het zit je niet mee, wat is dit schrikken.
Vind het zo naar voor je, wens je veel sterkte toe!
Groeten Creaans.


Bericht van: Antonia
Datum bericht: 11 Mei 2009 om 08:28

Gosh Sanne, ik lees net hoe het je de laatste dagen is vergaan. grrrrr

Kop op meisje, en probeer je zo veel mogelijk te houden aan wat de dokter voorschrijft,  .



-------------
TONY


Bericht van: pralientje
Datum bericht: 11 Mei 2009 om 11:21

Hoi Sanne

Ik wens je veel sterkte voor de komende dagen en veel dikke knuffels.Als ik iets aan de hand heb kijk ik er wel naar ik moet xeten hoe ze dat doen en dan ben ik gerust,maar de ene persoon is de andere niet



-------------
https://www.hobbydoos.nl/patroon/'>Gratis Patronen


Bericht van: Ennas
Datum bericht: 13 Mei 2009 om 12:34

Vanmorgen bij de revalidatie-arts geweest. Ik word aankomende week opgeroepen om als het goed is aankomende week nog voor de eerste keer revalideren te komen. Ik heb voorrang op alle andere patiënten.
Mijn voet zag er goed uit ondanks de schilfers, bultjes en roodheid. Hij liet mij voelen wat ze de eerste keer gaan doen: Mijn voet alle kanten opbuigen, strekken enz om mijn systeem wakker te maken.

Hij legde uit wat posttraumatische distrofy (pd) is: je hebt 2 besturingssystemen: jijzelf (je kan je tenen laten bewegen, je hand open en dicht doen) en je automatische systeem (die aangeeft of je het warm of koud hebt, of iets pijn doet) en die is door het verzwikken van slag/kapot geraakt. Nu moeten we die weer op gang krijgen.

Het gaat weken/maanden duren, maar mijn arts die ik volgende week krijg die weet daar meer over, maar er is een heel grote kans op goed herstel.

Minstens 2 dagen voor de revalidatie stoppen met de medicijnen, dus die bouw ik nu al af... Wel even spannend hoe dat gaat.



Bericht van: pralientje
Datum bericht: 13 Mei 2009 om 15:29

Wat spannend voor jou dat je voorrang heb doe het goed daar,veel sterkte

Ik zoou normaal vandaag geopereerd zijn ,maar nu is het 10 weken uitgesteld ,en toch heb ik er al veel aan gedacht



-------------
https://www.hobbydoos.nl/patroon/'>Gratis Patronen


Bericht van: creaans
Datum bericht: 13 Mei 2009 om 19:25
Fijn Sanne, dat je voorrang krijgt!
En duidelijk zoals die dokter het uitlegt, hoop dat je verder komt met de revalidatie.
Wens je veel sterkte toe.
Groeten Creaans.


Bericht van: Koningsdochter
Datum bericht: 14 Mei 2009 om 11:47
SPANNEND. HOUD ONS OP DE HOOGTE HOE HET DE EERSTE KEER GEGAAN IS. HOPELIJK HEB JE ER NIET TE VEEL PIJN AAN ALS ZE MET JE VOET AAN DE SLAG GAAN. FIJN DAT ZE GELIJK ACTIE ONDERNEMEN.

-------------
Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!


Bericht van: geesje
Datum bericht: 14 Mei 2009 om 12:47

wat fijn dat ze je voorrang geven,want hier mag niet te

lang mee gewacht worden, STERKTE



-------------
groetjes geesje


Bericht van: Ennas
Datum bericht: 15 Mei 2009 om 21:03
Originally posted by pralientje pralientje wrote:

Wat spannend voor jou dat je voorrang heb doe het goed daar,veel sterkte

Ik zoou normaal vandaag geopereerd zijn ,maar nu is het 10 weken uitgesteld ,en toch heb ik er al veel aan gedacht

Wat vervelend voor je dat de operatie is uitgesteld. En wel 10 weken later, weet je waarom je zo lang moet wachten nu?? Sterkte

 

Hier gaat het op zich wel. Slik nu alleen nog 2 maal diclofenac op een dag. Merk wel dat ik er net niet de dag mee doorkom. 's Avonds last van een trekkende voet en tenen die niet zo goed willen bewegen. Ik hoop dat morgen de brief van het ziekenhuis op de mat valt met een oproep.
Vanmiddag bezoek van L.oes gehad en een mooie legpuzzel gehad. Ben er nu ook met één bezig, maar zodra die af is ga ik aan de lieve poes-puzzel beginnen.



Bericht van: stridje
Datum bericht: 15 Mei 2009 om 21:28
jehhh ,wat een verhaal even per ongeluk je verzwikken wat dat niet te weeg kan brengen,wist ik niet,.maar wat een groot probleem,ik hoop echt voor je dat je geluk hebt dat het over gaat.
ik heb nog even de informatie gelezen van koningsdochter,ben me een hoedje geschrokken.
heel veel beterschap en houdt de moed erin,
groetjes stridje



Bericht van: Dikky
Datum bericht: 15 Mei 2009 om 22:11

Sanne,

Ik lees je hele verhaal nu pas maar wil je wel nog even heel veel sterkte toewensen met je enkel.



-------------
Groetjes,
Dorine


Bericht van: odette
Datum bericht: 15 Mei 2009 om 22:14
Hopelijk gaat het snel beter met de pijnklachten. Wel rustig aan doen en niks forceren.

-------------
odette


Bericht van: Ennas
Datum bericht: 15 Mei 2009 om 23:25
Originally posted by Koningsdochter Koningsdochter wrote:

OEI, DAT IS INDERDAAD SCHRIKKEN. VANDAAR DAT JE VOET NIET MEEWERKTE TOEN JE GROEN LICHT KREEG VAN DE FYSIO OM TE GAAN PROBEREN TE BELASTEN. DIT VALT NIET MEE. STERKTE EN HOPELIJK SLAAN DE MEDICIJNEN AAN.

PS HEB HET EVEN IN GOOGLE INGETYPT. VOOR DEGENE DIE HET WILLEN WETEN: http://pdver.atcomputing.nl/ziektebeeld.html" target=_blank rel=nofollow>http://pdver.atcomputing.nl/ziektebeeld.html  MAAR VOOR SANNE MISSCHIEN BETER OM HET NIET TE LEZEN. (ALS JE HET NIET AL GEDAAN HEBT)

Mijn moeder heeft dezelfde pagina gevonden als jij. Ik heb het inmiddels gelezen en had al per ongeluk de foto's bekeken.



Bericht van: sassa
Datum bericht: 16 Mei 2009 om 09:05

tjee, je verzwikt je enkel, denkt komt wel goed, en dan krijg je zoiets, Sanne ik heb je verhaal gevolgd niet steeds gereageerd dus bij deze nogmaals een hele dikke knuffel en ik hoop dat het goed mag komen

">



-------------
<a rel=nofollow href="http://imageshack.us"></a> groetjes sandra


Bericht van: Corry R
Datum bericht: 16 Mei 2009 om 09:53
Ik liep een beetje achter,wat vervelend allemaal.Doe maar lekker rustig aan en heel veel sterkte!

-------------
https://www.hobbydoos.nl/boeken/'>Handwerkboek


Bericht van: Tul!p
Datum bericht: 16 Mei 2009 om 10:26
Van mij ook heel veel sterkte gewenst Sanne.

-------------
GROETJES


Bericht van: miep
Datum bericht: 16 Mei 2009 om 10:56
Ik sluit me erbij aan Sanne, dit klinkt niet fijn, heel veel sterkte.


Bericht van: Ticia
Datum bericht: 16 Mei 2009 om 18:35

He, Sanne ik lees het nu pas de rest van je verhaal. Schrik er best van, ik wens je :

Hopelijk komt alles gauw weer goed. Groetjes Patricia/Ticia.



Bericht van: marianneke
Datum bericht: 16 Mei 2009 om 18:50
Heftig hoor Sanne, hopelijk gaat het snel weer helemaal over. In ieder geval heel veel succes met je revalidatie en heel veel beterschap.

Groetjes Marianne


Bericht van: ab63
Datum bericht: 16 Mei 2009 om 19:21

Originally posted by Corry R Corry R wrote:

Ik liep een beetje achter,wat vervelend allemaal.Doe maar lekker rustig aan en heel veel sterkte!

VIND IK OOK HOOR SANNE



-------------
GROETJES ANGELA


Bericht van: Ennas
Datum bericht: 16 Mei 2009 om 23:46

Dank jullie wel allemaal voor de opbeurende woorden en beterschapswensen.
Vandaag begon goed, weer weinig pijn dus vol goede moed naar het centrum om cadeautjes voor mijn vader te halen. Daar ongeveer een uurtje geweest en daarna een uurtje thuis. Samen met mijn moeder naar een ander dorp geweest en daar een kleine 2 uur rond gehuppeld met krukken. Ik voelde mijn voet helaas al protesteren en bij een drinkpauze mijn sok uitgedaan: een grauwe erg dikke voet was wat we zagen... Toch te veel gelopen, had ik ergens al wel verwacht maar ja ik wil zooooooo graag. De kou zat ook al weer tot aan mijn knie.

Thuis gelijk mijn voet weer omhoog en dat blijft hij morgen ook nog iig.



Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 17 Mei 2009 om 10:42
Sanne, mag je wel zoveel op krukken rondhuppelen? Zou een opvouwbare rolstoel geen optie zijn? Dan kun je je voet een beetje hoog leggen. En als je even wilt lopen, kun je hem zelf duwen als steuntje.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: sassa
Datum bericht: 17 Mei 2009 om 12:56
oooh Sanne pas toch op, ik begrijp best wel dat het niet altijd makkelijk is te doen wat een dokter zegt en men is gauw aan het forceren, maar je moet daarna altijd met zoveel meer pijn en ongemak omgaan, ik zou dus zeggen, rustig aan doen meid, en meerdere pauzes inlassen tijdens het winkelen, of zoals Magtelt zei misschien een rolstoel? Veel sterkte nog knuffel

-------------
<a rel=nofollow href="http://imageshack.us"></a> groetjes sandra


Bericht van: boek
Datum bericht: 17 Mei 2009 om 13:22

VAN HARTE BETERSCHAP EN HEEL VEEL STERKTE



-------------
<a rel=nofollow href="http://www.funpagina.eu"></a>


Bericht van: Ennas
Datum bericht: 17 Mei 2009 om 13:35

Een rolstoel heb ik hier staan, maar met een moeder en broertje met rugklachten en een vader die niet mee mocht cadeautjes kopen kom je niet ver.  De rolstoel kan ik zelf voortbewegen maar is vermoeiender dan krukken. Of ik zover mag rondhuppelen weet ik niet, er is niets gezegd daarover en ik mag alles doen tot ik pijn krijg. Maar de cadeautjes zijn binnen, heb nu alles in handbereik, nu voetje even naar beneden en straks weer in de rolstoel om de puzzel verder af te maken.

Ik weet dat ik genoeg moet rusten, maar het weten en iets heel graag willen.... Ik wil niet `ziek' zijn, want zo voel ik me niet. Ik weet dat als ik nu te veel doe ik het straks terug krijg, maar het is af en toe zo moeilijk...

En daarbij ben ik niet iemand die graag de hulp van anderen wil vragen/gebruiken. Die knop moet om, net als in een rolstoel naar het centrum of iig onder de mensen.



Bericht van: licht
Datum bericht: 17 Mei 2009 om 15:54

Hallo Sanne ,

Ik denk dat je te veel van je zelf vraagt , De genezing zal daar door  zeker langer duren ,

Ik wens je veel sterkte

groetjes van Rita 2



-------------
wees een licht voor iedereen


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 17 Mei 2009 om 20:01
Het lijkt wel of je tientallen moeders hebt hè? Maar we moeten even streng zijn, want als je nu te veel doet met je voet, kun je nog jaren last houden. Mijn vriendin had dat met haar pols, die heeft nog jaren met een brace gelopen en soms doet ze hem nog weer om.

Het is wel een leeftijdskwestie, denk ik, ik was dolblij met mijn rolstoel en kon slecht uit de voeten met krukken op één been. De trap nam ik zittend en op de eerste en tweede verdieping stonden kantoorstoelen op wieltjes klaar. Douchen op een krukje, brr. En ik had alleen maar mijn enkel gebroken een paar jaar geleden.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: Ennas
Datum bericht: 17 Mei 2009 om 20:19

Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Het lijkt wel of je tientallen moeders hebt hè? Maar we moeten even streng zijn, want als je nu te veel doet met je voet, kun je nog jaren last houden. Mijn vriendin had dat met haar pols, die heeft nog jaren met een brace gelopen en soms doet ze hem nog weer om.

Het is wel een leeftijdskwestie, denk ik, ik was dolblij met mijn rolstoel en kon slecht uit de voeten met krukken op één been. De trap nam ik zittend en op de eerste en tweede verdieping stonden kantoorstoelen op wieltjes klaar. Douchen op een krukje, brr. En ik had alleen maar mijn enkel gebroken een paar jaar geleden.

Zo doe ik nu ook thuis. Beneden op de krukken en rolstoel, naar boven op mijn knieen en optrekken met mijn armen, naar de badkamer hinkelend en steunend op alles wat vast zit, op mijn kamer bij mijn deur staat mijn bureaustoel te wachten die me naar mijn bed en bureau rolt en weer terug. Naar beneden idd zittend. Douchen doe ik op zo'n vissersstoeltje, erg lastig maar wel makkelijk.

Wel fijn hoor al die moeders hier. En ik weet dat ik niet veel moet doen, maar het verveelt zo alleen maar thuis zitten. Verder zit ik ook echt thuis en in de rolstoel hoor, alleen ik baalde dat ik voor moederdag al niets kon kopen en nu niets voor mijn vader. Ik wilde er even tussenuit. Nu doe ik het niet meer hoor, iig niet meer zo lang, want dat merkte ik wel.



Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 17 Mei 2009 om 21:04
Je krijgt nu een voorproefje van de oude dag. Dan voel je ledematen en spieren waarvan je niet wist dat je ze had.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: geesje
Datum bericht: 17 Mei 2009 om 21:37

Hoi Sanne, ik vind dat je nu even moet doorzetten,

wees blij dat men er vlug bij is

want ik weet van iemand die ook geen hulp wilde vragen en daarom na jaren sukkelen

heeft gevraagd of haar been er A.U.B afmocht

en nu is ze wel gelukkig, en zonder pijn (zonder been )maar wilde toch dat ze geluisterd had..............en is geen oud iemand,,,,,,maar een jong meisje,  zo dit moest ik even kwijt..........



-------------
groetjes geesje


Bericht van: Ennas
Datum bericht: 17 Mei 2009 om 23:44

Geesje, ik ben ook blij dat ze er snel bij zijn natuurlijk!!!
Het is alleen heel moeilijk om stil te blijven zitten en rusten. Dat rusten en stil zitten met voet omhoog doe ik ook heel netjes, alleen gisteren even niet vanwege een verjaardag. Als je iedereen ziet lopen en buiten ziet, dan wil je zelf ook. Natuurlijk weet ik dat het niet heel erg ten goede is van mijn been! Maar weten dat het niet goed is en iets heel graag willen zijn tegenstrijdige gevoelens. Ik zeg zelf ook: liever nu niets doen en straks alles weer dan nu alles en straks niets meer kunnen, maar het is moeilijk... Zeker omdat ik weinig pijn voel... (slikt tranen weg.)

Ik snap wat jullie bedoelen, maar het is heel lastig als je je niet ziek voelt en weinig/geen pijn voelt en toch niets kan/mag doen...
Ik heb een rolstoel, maar als je niemand hebt die je kan duwen en zelf voortbewegen moeilijker gaat dan met krukken...



Bericht van: Marjolein47533
Datum bericht: 18 Mei 2009 om 07:54

Och Sanne, ik lees dit nu pas. Dat is wel heel erg naar zeg. Neem het alsjeblieft heel, heel serieus. Heel veel geduld en beterschap!!!!

Marjolein



Bericht van: Eeyore82
Datum bericht: 18 Mei 2009 om 10:52
Hoi Sanne,
Ik wilde je ook nog even beterschap wensen. Ik kan me voorstellen dat de muren op je af beginnen te komen. Ik heb ook een hekel aan stilzitten. Je voelt je dan zo'n aansteller (wat je dus absoluut niet bent), omdat je het ernstige beeld wat de dokter noemt helemaal niet bij jou vind passen en dan ook nog weinig pijn voelt. Alleen als je niet luisterd heb je straks geen keus meer.
Heel veel sterkte en beterschap.

Groetjes Marije


Bericht van: pralientje
Datum bericht: 18 Mei 2009 om 11:48

Hoi Sanne

Ik weet dat het niet gemakkelijk is hulp vragen,ik weet dat dat zeggen ze tegen mij ook .En dat is niet gemakkelijk maar veel rusten helpt wel.

Zo gaanwe zaterdag mee met de zoon op wedstrijd voor de jeugd brandweer en dat is om 7 uur s'morgens vertrekken met de bus ,en dat is tot s'avonds laat dus dat moet ik ook de dagen er achter bekopen met de rug .En dan denk ik dat ik niets doe heb ik ook pijn en dan weet ik nu van wat het is .Maar dat is zo gezellig met de andere ouders er bij .



-------------
https://www.hobbydoos.nl/patroon/'>Gratis Patronen


Bericht van: Ennas
Datum bericht: 19 Mei 2009 om 14:24
Zaten we vorige week te wachten op een telefoontje en kregen we een brief. Nu wachtten we op een brief en kregen we net een telefoontje van het ziekenhuis om 2 afspraken te maken voor de revalidatie: Maandag 25 mei om half 2 en donderdag 4 juni om 9 uur.

Het gaat nu echt beginnen!


Bericht van: sassa
Datum bericht: 19 Mei 2009 om 15:06
ik duim voor je, en hoop dat er snel beterschap optreed

-------------
<a rel=nofollow href="http://imageshack.us"></a> groetjes sandra


Bericht van: Ennas
Datum bericht: 22 Mei 2009 om 16:11
Hier gaat het eigenlijk wel goed. Sinds woensdag alleen nog de pijnstillers en ontstekingsremmers in de ochtend en voor het slapen, vandaag alleen in de ochtend en vanaf morgen geen medicijnen meer. Vooralsnog geen pijn, zit ook heel de dag of op de bank met kussens onder mijn voet of in de rolstoel met mijn voet in de `hangmat'. Een beugel met matje voor mijn voet.


Bericht van: Corry R
Datum bericht: 22 Mei 2009 om 18:33

Ik zit een beetje bij te lezen,maar Sanne,doe het echt rustig aan,je verpest het anders echt voor later.Ik weet hoe het is om veel thuis te moeten blijven,maar probeer het positief te bekijken.je kan nu wel veel handwerken.Rust is echt het beste,totdat je bij de revalidatie bent geweest,zij vertellen wel wat kan en wat niet kan.

En vragen blijft moeilijk hoor,ik heb er nog steeds moeite mee,maar soms moet het gewoon.

Sterkte!!



-------------
https://www.hobbydoos.nl/boeken/'>Handwerkboek


Bericht van: chrisje
Datum bericht: 22 Mei 2009 om 19:29
tja, ik sluit me aan bij Corry! ik kan het niet beter zeggen!


Bericht van: licht
Datum bericht: 22 Mei 2009 om 20:11

Dames ik zit ook al vanaf zondag met een zere rug , heb de hele week niets kunnen doen , gelukkig is mijn man thuis die kon tenminste eten koken en het werk zoveel mogelijk aan de kant houden, Het gaat nu weer ietjes beter . het blijft een zwakke plek . Er zijn volgens mij veel vrouwen die er last van hebben .

Sanne ik hoop voor je dat de revalidatie gaat helpen . veel succes hoor !

groetjes van Rita 2



-------------
wees een licht voor iedereen



Print Pagina | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net