de laatste loodjes koningsdochter
Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Koffiecorner
Forum: even bijkletsen
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=9096
Print Datum: 13 November 2025 om 18:14 Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com
Onderwerp: de laatste loodjes koningsdochter
Bericht van: boek
Onderwerp: de laatste loodjes koningsdochter
Datum bericht: 05 Mei 2009 om 13:57
|
nu de mei maand is aan gebroken nog een paar weekjes en dan een koningskindje sterkte alvast met de bevalling en we denken aan je en wel graag zo snel mogelijk een berichtje he want we zijn allen reuze nieuwsgierig
hoe het met jullie gaat 
------------- <a rel=nofollow href="http://www.funpagina.eu"> </a>
|
Antwoorden:
Bericht van: Koningsdochter
Datum bericht: 05 Mei 2009 om 14:06
|
ACH WAT LIEF! SUPER ZEG. INDERDAAD DE LAATSTE LOODJES. MAAR NU IK IN MIJN VERLOF ZIT KAN IK HET GOED VOLHOUDEN. ALS IK 'S NACHTS NIET SLAAP DOE IK HET GEWOON OVERDAG. MIDDEN IN DE NACHT GAAT HANDWERKEN OOK PRIMA. VANAF VANDAAG MAG IK THUIS BEVALLEN. DUS DAT VIND IK HEERLIJK. EN GISTEREN HEEFT MARCO'S BROER GEREGELD DAT WE EINDELIJK DRAADLOOS INTERNET HEBBEN. ONZE ROUTER DEED HET ALLEEN MAAR VIA KABEL. FOUTJE WAARSCHIJNLIJK MAAR WE KWAMEN ER PAS ACHTER TOEN DE GARANTIE AL VERSTREKEN WAS. NU KAN IK STRAKS OOK IN DE SLAAPKAMER INTERNETTEN. DUS NIETS GEEN MARCO DIE EEN BERICHTJE STUURT. IK KAN LEKKER ZELF VERTELLEN DAT IE ER IS!!
PS MARCO IS LEKKER WAT DINGEN AAN HET AFMAKEN IN HUIS. WAT OPEN SCHAPJES IN DE KEUKEN, RAAMBOOMPJES OP HET SLAAPKAMER RAAM, (HET RAAM GING OPEN EN DICHT MET SCHROEFJES...) EN NOG MEER VAN DAT SOORT DINGEN. HEERLIJK. WANT DAT WILDE IK AL ZO LANG MAAR DIE KLEINE DINGEN SCHIETEN ER GEWOON BIJ IN ALS JE IN ZO'N GROTE VERBOUWING ZIT ZOALS WIJ.
------------- Groetjes, Clara
Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
|
Bericht van: sassa
Datum bericht: 05 Mei 2009 om 14:45
Wel, nogmaals we duimen voor een voorspoedige bevalling, en die kleine dingetjes bij een verbouwing durven inderdaad is overschieten, maar eenmaal aan de gang geeft het toch een hele voldoening, ps blijf jouw Marco maar goed oppeppen dan is die klus zo geklaard
------------- <a rel=nofollow href="http://imageshack.us"> </a> groetjes sandra
|
Bericht van: pralientje
Datum bericht: 05 Mei 2009 om 15:16
Ik duim ook mee voor jou 
------------- https://www.hobbydoos.nl/patroon/'>Gratis Patronen
|
Bericht van: Guests
Datum bericht: 05 Mei 2009 om 15:33
|
ook ik denk aan je,lekker dat marco nu alles aan het afmaken is .echt een zorgzame toekomstige vader.wanneer precies ongeveer komt de baby.spanned altijd.toen mijn nichtjes de kinderen krijgen hield ik het ook niet meer uit.
sterkt en groetjes puck
en Gods zegen
|
Bericht van: Eeyore82
Datum bericht: 05 Mei 2009 om 16:04
|
Wat gaat dat snel zeg, hopelijk worden de loodjes niet al te zwaar. Succes voor wanneer de kleine eruit wil.
|
Bericht van: ab63
Datum bericht: 05 Mei 2009 om 16:08
GELUKKIG DE LAATSTE LOODJES, TOCH.... EN MARCO KLINKT NU AL ALS EEN ZORGZAME HUISVADER
------------- GROETJES ANGELA
|
Bericht van: breinaald
Datum bericht: 05 Mei 2009 om 17:01
|
veel succes met de bevalling
toi toi toi
-------------
quality=
|
Bericht van: creaans
Datum bericht: 05 Mei 2009 om 17:15
Wens je ook veel sterkte met de laatste loodjes, ja je wordt dan zo heerlijk ongemakkelijk, met die dikke buik.
Maar nog even en dan is het zover, veel succes!
Groeten Creaans.
|
Bericht van: Corry R
Datum bericht: 05 Mei 2009 om 18:22
|
Volgens mij heeft Marco ook wat last van nesteldrang,heerlijk dat die klusjes nu nog gedaan worden.
Jij natuurlijk sterkte bij met de laatste weken en een voorspoedige bevalling toegewenst.
------------- https://www.hobbydoos.nl/boeken/'>Handwerkboek
|
Datum bericht: 05 Mei 2009 om 19:41
|
26 MEI IS DE UITGEREKENDE DATUM, PUCK. EN HET KASTJE SCHIET HEERLIJK OP. WE HEBBEN BEDACHT DAT WE BEST EEN SPOTJE IN HET KASTJE KONDEN BOUWEN. WIJ OP ZOEK EN ZIEDAAR, EEN SPOTJE OVER! DIEP WEGGESTOPT ACHTER IN EEN KASTJE. BIJ ALLE LAMPENBOLLETJES. MARCO KAN HEM NOG AANSLUITEN OP DE TRAFO EN DAN HEB IK NIET ALLEEN OPEN SCHAPJES MAAR OOK NOG EEN EXTRA LAMPJE.... EN ZOU HIJ DAN INDERDAAD LAST VAN NESTELDRANG HEBBEN? IK HEB NOG STEEDS GEEN SCHOONMAAKNEIGINGEN. HEEL AF EN TOE NEEM IK EENS EEN EXTRA RICHELTJE MEE. MAAR ALLEEN OMDAT IK DAN DENK: ALS DE KRAAMVERZORGSTER STRAKS HEEL PRECIES IS DAN VIND ZE ME VAST EEN HELE VIEZE HUISVROUW.... 
|
Bericht van: naatje
Datum bericht: 05 Mei 2009 om 19:57
STERKTE JULLIE SAAMPJES VOOR DE LAATSTE LOODJES.
-------------
BUSY BEE RENATE:www.handwerkenmetrenate.nl
|
Bericht van: geesje
Datum bericht: 05 Mei 2009 om 20:47
|
...26 mei dat is zeker snel..............
sterkte .en een voorspoedige bevalling
------------- groetjes geesje
|
Bericht van: Dikky
Datum bericht: 05 Mei 2009 om 21:18
|
Wat verschrikkelijk spannend de laatste loodjes...... En dan zijn er weer een kersverse papa en mama.
Soms vervelend maar ook de laatste loodjes daar kijk je straks met plezier aan terug. Ik kan me voorstellen dat je in ieder geval nu geniet van je verlof en dat er niets meer echt moet. Doe het maar lekker rustig aan. Ga liggen en brei of doe andere dingen alleen als je zin hebt. Voor je het weet is het kleine mannetje er en ben je op slag verliefd en verhuist Marco naar de tweede plaats.
------------- Groetjes,
Dorine
|
Bericht van: T Looman
Datum bericht: 05 Mei 2009 om 21:25
sterkte voor jullie beiden met de laaatste loodjes en een voorspoedige bevalling
------------- groetjes Thea
|
Bericht van: catharina
Datum bericht: 05 Mei 2009 om 21:40
|
Wat heerlijk Clara, genieten van je verlof . Ik wens je ook een voorspoedige bevalling.Heerlijk dat je thuis mag bevallen.Ik vond dat het fijnst.Twee van de drie zijn bij ons thuis geboren.Onze oudste moest in een kraamkliniek geboren worden omdat wij boven in een flat woonden en dan mocht je niet thuis bevallen.
Spannend allemaal hoor.
Gods zegen meisje , en ik zal voor jullie bidden.
------------- Groetjes Catharina
|
Bericht van: rita_1709
Datum bericht: 06 Mei 2009 om 07:42
|
Hallo Clara,
Geniet nog van jullie laatste daagjes alleen, veel succes met de geboorte en ik wens jullie een wolk van een baby !!!

------------- Groetjes,
Rita.
Bloemen zijn om mooi te zijn..
Mensen zijn om goed te zijn !!
|
Bericht van: tikoes
Datum bericht: 06 Mei 2009 om 09:01
Spannend
Heel veel laatste loodjes plezier voor jullie. Iedereen is heel benieuwd, dus sluit ik me aan bij de berichtjes voor me.
|
Bericht van: Antonia
Datum bericht: 06 Mei 2009 om 09:18
Wat heerlijk zo samen nestelen.
------------- TONY
|
Bericht van: Tul!p
Datum bericht: 06 Mei 2009 om 09:35
Sterkte jullie beiden met de laatste loodjes.
------------- GROETJES
|
Bericht van: Teunie
Datum bericht: 06 Mei 2009 om 10:51
Nou geniet nog maar even fijn met zijn tweetjes en dan gaan jullie met zijn drietjes verder genieten.
------------- Groetjes Teunie
|
Bericht van: Josl
Datum bericht: 06 Mei 2009 om 12:28
|
Hoi Koningsdochter, zou je mij je privé-adres willen sturen (mailtje); wij gaan jou straks bestoken met kaartjes, dat snap je zeker wel!!
groetjes, Joke
------------- Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?
|
Datum bericht: 06 Mei 2009 om 12:51
|
ZO HARTVERWARMEND EN LIEF AL JULLIE BERICHTJES. IK WORDT ER GEWOON EEN BEETJE VERLEGEN VAN. ZIT HIER HELEMAAL TE STRALEN.
JOKE JE HEBT MIJN ADRES GEKREGEN HOOR. KAARTJES ZIJN SUPER LEUK. MAG OOK GEWOON VIA DE MAIL. OF VIA HET FORUM. ENNE JULLIE KRIJGEN TEGEN DIE TIJD EEN FOTO VIA DE MAIL. DAN KOMT HIJ NIET OP HET FORUM EN KUNNEN JULLIE HEM TOCH ZIEN.
|
Datum bericht: 06 Mei 2009 om 14:06
Dat hopen we ,wij zijn ook een beetje zwanger met jou .We kijken al uit naar de foto's
|
Bericht van: Ticia
Datum bericht: 06 Mei 2009 om 15:16
|
pralientje wrote:
Dat hopen we ,wij zijn ook een beetje zwanger met jou .We kijken al uit naar de foto's |
Ja helemaal waar , en het zou leuk zijn hoor een prachtige foto van jullie prachtige kleintje. En ik zou ook graag je adres willen voor een kaartje/persoonlijke boodschap. Clara en rest van je familie wens jullie nu alvast een prachtig kindje, dat gezond en over een maandje al op de wereld is.
-------------
|
Bericht van: chrisje
Datum bericht: 06 Mei 2009 om 20:04
|
goh, snel al, hé! maar ja, kan ik makkelijk zeggen, hé, ik hoef het niet te doen, hihi!  
mag ik ook het adres?
|
Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 06 Mei 2009 om 20:50
Mag ik ook het adres?
We zullen in de geest met je meepuffen.
------------- Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur.
|
Bericht van: NaJa
Datum bericht: 07 Mei 2009 om 10:41
|
Wat spannend! En vlak na mijn verjaardag. Mei-kindjes zijn het allerleukst 
Heel veel succes en een prachtkindje gewenst!
------------- Groetjes
Nathalie
|
Bericht van: winter61beer
Datum bericht: 07 Mei 2009 om 11:01
|
HEEL VEEL STERKTE MET JE BEVALLING.JA,OOK MANNEN KUNNEN NESTELDRANG HEBBEN.MAAR MOEDIG JE LIEFJE MAAR GOED AAN,GROETJES VAN DIANA.
|
Datum bericht: 07 Mei 2009 om 16:16
|
Laat hem maar lekker meepuffen Clara ......
Mag ik ook je adres a.u.b.
------------- TONY
|
Bericht van: puren
Datum bericht: 07 Mei 2009 om 17:40
|
een voorspoedige bevalling gewenst!! hopelijk vallen de laatste loodjes een beetje mee... groetjes Ria
|
Bericht van: Meia
Datum bericht: 07 Mei 2009 om 20:25
Spannend, succes met de laatste loodjes!!!
------------- All you need is love.
|
Bericht van: Marjolein47533
Datum bericht: 08 Mei 2009 om 08:39
|
Heel veel sterkte de laatste dagen Clara. Het is een ooie en bijzondere tijd die je nu meemaakt zo vlak voor de geboorte van je kindje.
Als je mij ook je adres stuurt, wil ik je ook wel heel erg graag een persoonlijk kaartje sturen.
Marjolein
|
Bericht van: JessDijk
Datum bericht: 11 Mei 2009 om 08:42
Hey Clara,
Heel veel sterkte met de laatste loodjes en heel veel succes straks met de bevalling. Ik hoop dat je een mooie bevalling zult hebben.
Groetjes Jess
-------------
|
Bericht van: Houtdraakje
Datum bericht: 11 Mei 2009 om 08:48
|
Goedemorgen koningsdochter, op weg naar een koningskind . Dus al schoonmaken voordat de kraamhulp komt?? Hoeft niet hoor, zij moet straks ook wat te doen hebben . Fijn dat je nu ook mobiel internet hebt.
------------- Groeten van Thérèse, de Draak uit Assen
|
Datum bericht: 11 Mei 2009 om 11:18
hoi koningsdochter, mag ik je adres ook?? Ik duim voor een voorspoedige bevalling en veel sterkte voor de aanstaande papa ook , hij is toch wel iemand van het sterke type hé, anders heeft vroedvrouw een paar handen tekort
|
Datum bericht: 11 Mei 2009 om 11:24
Mag ik ook het adres
|
Datum bericht: 11 Mei 2009 om 11:32
Hoi Clara, mag ik ook je adres?
|
Datum bericht: 20 Mei 2009 om 14:08
|
nog een weekje , en ja als ik je adres mag krijg je van mij ook een kaartje
------------- <a rel=nofollow href="http://www.funpagina.eu"> </a>
|
Datum bericht: 20 Mei 2009 om 14:27
|
ja inderdaad nog een weekje,wat gaat dat toch snel voor ons.zal voor je bidden voor een goede bevalling.sterkte!!!!!!en puffen helpt ik moest dat doen,na m,n buik operatie als ze het bed moesten verschonen,voor de pijn en het hielp heel goed.
groetjes puck en de a.s vader sterkte want die willen nog wel eens flauwvallen bij zo,n eerste keer.
|
Datum bericht: 20 Mei 2009 om 16:56
|
SPANNEND wordt het nu he? Net wat Puck zegt, goed puffen, het werkt echt heel goed.
Gewoon doen wat JIJ prettig vind, lopen, kruipen, op je hoofd staan, op 1 been staan, liggen, in bad, breien,lezen, koken,schoonmaken, wassen,gras maaien,telefoneren,brief schrijven.wandelen,aan een rekstok hangen,schommelen, op een skippybal springen,ramen lappen, zingen, bijbel lezen, golfen, jeetje wat nog meer........de rest laat ik maar aan jou over.
Sterkte voor de a.s. vader, die hebben het zwaarder dan dat je denkt hoor.Ook ik zal voor jullie bidden.Heel veel succes!!!!
|
Datum bericht: 20 Mei 2009 om 17:10
duim, duim, wachten, duim, duim,.....zo spannend die laatste dagen, jullie zijn echt in mijn gedachten dezer dagen
|
Datum bericht: 20 Mei 2009 om 18:53
catharina wrote:
SPANNEND wordt het nu he? Net wat Puck zegt, goed puffen, het werkt echt heel goed.
Gewoon doen wat JIJ prettig vind, lopen, kruipen, op je hoofd staan, op 1 been staan, liggen, in bad, breien,lezen, koken,schoonmaken, wassen,gras maaien,telefoneren,brief schrijven.wandelen,aan een rekstok hangen,schommelen, op een skippybal springen,ramen lappen, zingen, bijbel lezen, golfen, jeetje wat nog meer........de rest laat ik maar aan jou over.
Sterkte voor de a.s. vader, die hebben het zwaarder dan dat je denkt hoor.Ook ik zal voor jullie bidden.Heel veel succes!!!!
|
  Hallo Catharina, zo te zien heb jij er veel ervaring mee   
|
Datum bericht: 20 Mei 2009 om 19:01
haha, ik zie catharina daar al in de schommelstoel zitten puffen en huppelen... Hihi, sorry, zag het even zo voor me... 
|
Bericht van: new.houses
Datum bericht: 20 Mei 2009 om 19:24
|
Hoi Clara,
Spannend hoor en net als de anderen mega nieuwsgierig aan het worden. Ik wens je een voorspoedige bevalling.
------------- groetjes Daisy
|
Bericht van: winter61beer
Datum bericht: 20 Mei 2009 om 19:42
|
HOI CLARA,IK GA OOK EVEN MET JE PUFFEN IN GEDACHTEN,STERKTE MET JE BEVALLING,GROETJES VAN DIANA.
|
Datum bericht: 20 Mei 2009 om 23:33
|
Ja Geesje, dat heb ik.( Heel veel lachende smileys.)
Zelf heb ik 3 kinderen gebaard en die van Jessica heb ik ook bijna gebaard.
En Chrisje, fijn hoor dat je mij ziet puffen op de schommelstoel.Als ik er al een zou hebben zou ik puffen van de warmte, en huppelen.......oef, nog warmer.Lang leve de overgang.( Ook heel veel lachende smileys.)
|
Datum bericht: 21 Mei 2009 om 03:01
catharina wrote:
| Gelukkig kun je tegenwoordig bijna alles doen wat je wilt. Toen ik de weeen op wilde vangen van mijn dochter 33 jaar geleden en ik op handen en knieen op bed zat mocht dat niet. Dat was de enige manier voor mij om ze op te vangen en ik moest plat liggen van de zusters. Vreselijk wat was ik boos!
Je voel toch zelf het beste hoe het allemaal het beste gaat?
Luister naar je intuitie, en wijk er niet vanaf meiden!!!!! Sterkte voor diegenen die bijna aan de bevalling toe zijn!! 
|
Datum bericht: 21 Mei 2009 om 08:41
|
Ja meia, vroeger ging het wel anders hé.
Mijn moeder is helaas zo vroeg overleden, dat zij mij weinig voorlichting heeft kunnen geven, daar werd toen nog niet zo open over gepraat, toch had ik toen ik ongeveer 15 was eens opgevangen, dat ze met mijn oudste broer 5 dagen gekraamd had en uiteindelijk naar het ziekenhuis moest ( hij was dan ook een 12 ponder bij zijn geboorte !! ) Ik heb haar toen gevraagd of ze dan niet bang was toen ik moest komen, maar ze zei "och meisje, er is niets dat je zo gauw vergeet als barens pijnen "
Bij iedere geboorte van mijn kinderen heb ik die woorden steeds gehoord.
Ik was trouwens een bescheiden 8 ponder en ben letterlijk tussen de soep en de aardappels geboren, ik deed daar niet zo moeilijk over .
------------- TONY
|
Bericht van: Tul!p
Datum bericht: 21 Mei 2009 om 11:37
|
Hoi Clara,
Sterkte met de bevalling voor jullie beiden natuurlijk.
------------- GROETJES
|
Datum bericht: 21 Mei 2009 om 13:52
veel sterkte voor de bevalling ,en goed puffen he
|
Bericht van: Josl
Datum bericht: 21 Mei 2009 om 14:37
|
Heeeeee Clara,
ook van mij veel sterkte bij/tijdens je bevalling. Houd je maar aan de "gebruiksaanwijzing" van Catharina en doe wat jezelf vindt dat je moet/wilt doen. De baby komt zo wie zo toch wel, die zal het langzamerhand net zo zat zijn als jij.
Spannnnnnend hoor, groetjes, Joke
------------- Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?
|
Datum bericht: 21 Mei 2009 om 19:24
SPANNENDE TIJDEN CLARA.
STERKTE VOOR BEIDE OUDERS EN FAMILIE.
-------------
|
Bericht van: stridje
Datum bericht: 21 Mei 2009 om 23:08
maak je geen zorgen om wat de kraamverzorgster wel niet denkt,ik ben er zelf een,hahha,en echt geen boeman. de mensen vinden het heerlijk om verwendt te worden,als een kraamverzorgster iets doet,is het om jullie te helpen,maar niet om te denken wat een viespeuken,iedereen leeft zoals die leven wil. klein adviesje is na de bevalling de kleine wollen sokjes en een mutsje aan te geven,dan blijft het lekker warm en krijgt het niet zo snel ondertemp. en als je borst voeding gaat geven dat ze het binnen een uur aanleggen.en dat de kraamverzorgster je daar eerst meehelpt. dat je bed op klossen staat.stapje voor stapje verder gaan,dan wordt het geen berg. het is prachtig maar ook heel zwaar er gaan zoveel emoties door je heen. ik wens jullie het allerbeste.groetjes stridje
|
Datum bericht: 22 Mei 2009 om 12:40
|
IK KIJK ER OOK ECHT ENORM NAAR UIT. HEB HET BOEK DUIK IN JE WEEEN VAN MIJN SCHOONZUSJE GEKREGEN DIE ER HEEL ENTHOUSIAST OVER WAS EN ER HEEL VEEL AAN HEEFT GEHAD TIJDENS HAAR BEVALLING. HEB HET IN EEN RUK UITGELEZEN EN BEN NU HARD AAN HET OEFENEN BIJ ELKE VOORWEE. AL HOEF IK DAAR NOG NIET BIJ TE PUFFEN HET IS EEN BOEK WAT HEEL VEEL VERSCHILLENDE TIPS GEEFT EN JE KAN ER DUS UITHALEN WAT JE WILT. BIJ MIJ WERKEN DE ADEMHALINGS EN ONTSPANNINGSOEFENINGEN TOT NU TOE ERG GOED. EN LIGGEN OP MIJN ZIJ. MAAR IK BEN HEEL BENIEUWD HOE HET STRAKS ZAL GAAN ALS IK ECHT BEZIG BEN. WIE WEET WIL IK DAN INDERDAAD GRAAG GRAS MAAIEN OF OP EEN SKIPPYBAL SPRINGEN.....
PS: IN HET BOEK STAAT EEN HEUSE WEEEEN DANS OMSCHREVEN. OP HANDEN EN KNIEEN OF LEUNEND TEGEN EEN DEURPOST.
|
Datum bericht: 22 Mei 2009 om 19:07
het is alleen maar goed om veel gelezen te hebben,kan geen kwaad,soms denk je wat aan oefeningen wat te hebben maar er zijn er ook veel die alles vergeten,wat ze geleerd hebben,toch komt het allemaal goed hoor,vertrouw op je gevoel,dat is de beste remedie,ik zeg altijd het is topsport,er wordt het uiterste van je verwacht.wat echt helpt is ,dat je de kachel aanzet dus goed warm,dat willen de meeste niet daar ze het al warm genoeg hebben van hun zelf,maar de bevalling gaat wel sneller.en is ook fijn voor de baby,het is voor een baby al een paar graden kouder als het geboren wordt.het moet natuurlijk niet zo zijn dat je flauw valt van de hitte. even in bad helpt ook wel eens,maaraltijd met je verloskundige bespreken of het nog mag.als jerug weeen hebt kan je man je hard masseren bij jeonder rug,dat schijt te helpen.als je vragen hebt hoor ik het wel.misschien zit je hier niet op te wachten wat ik vertel.maar de bedoeling is goed. groetjes stridje
|
Datum bericht: 23 Mei 2009 om 13:53
LIEF VAN JE STRIDJE. EN IK WAARDEER ALLE GOEDE RAADGEVINGEN. DUS DAT KOMT HELEMAAL GOED. DIE VAN DE VERWARMING IS MISSCHIEN WEL EEN GOEDE. WIJ SLAPEN IN DE SOUTERAIN EN DAAR IS HET ALTIJD EEN PAAR GRADEN KOELER DAN BOVEN. DUS DIE HOUD IK ZEKER IN MIJN ACHTERHOOFD. IK VERWACHT ZELF LAST VAN BINNENBEENWEEEN TE KRIJGEN. HAD IK MET MENSTRUEREN AL EN OOK NU ALS IK VOORWEEEN HEB. MET MENSTRUEREN LEGDE IK VAAK EEN KRUIK TUSSEN MIJN BENEN. HEB ER TWEE ONDER HET BED LIGGEN. DUS VOOR HET GRIJPEN. EN MARCO HEEFT MET ZWANGERSCHAPSGYM GELEERD HOE JE HET KAN MASSEREN. DUS HET MOET GOED KOMEN.
|
Datum bericht: 23 Mei 2009 om 18:40
clara,zo te horen ,kom je gelukkig heel rustig over ,dat is al meegenomen,ik denk dat je helemaal gelijk hebt over die weeen,gelukkig weet je er al mee om te gaan.wat pijn betreft,wennen doe je er nooit aan.maar je kan je wel al geestelijk voorbereiden,fisualiseren als ik het goed opschrijf.dat kan enorm helpen. nou clara ,geniet nog maar fijn van je dagen zo ,lekker uitrusn is ook goed,dat je je energie spaart voor dan. ik hoop dat alles goed gaat,laat je man of vraag aan kraamverzorgster of ze foto,s maakt als het de bevalling rustig verloopt.actie foto,s zijn heel mooi,ook al denk je hoeft niet,je kan ze er na delete als je het toch niets vindt.het iszo anders op een foto.als je een foto toestel hebt zet het dan opsnel afschieten,voor achterelkaar.krijg je actie foto,sen zie je hoe de kleine eraan komt. maar goed,als ik bij een bevalling ben moet ik uit kijken,dat ik de tijd niet vergeet,zit er al twaalf jaar in en nog vergeet ik het,zo mooi is het.zo,n nieuw wezentje,ik kijk er elke keer weer nieuw naar ,alsof ik het pas zie allemaal. elk kindje is uniek. nou clara ga stoppen ,want ik blijf weer eens kletsen.
|
Datum bericht: 25 Mei 2009 om 10:28
Koningsdochter wrote:
EN MARCO HEEFT MET ZWANGERSCHAPSGYM GELEERD HOE JE HET KAN MASSEREN. DUS HET MOET GOED KOMEN. |
Desmond had ook geleerd om mijn rug te masseren als ik rugweeën zou krijgen, maar toen het zo ver was had ik zo iets van: BLIJF VAN ME AF! NIET AAN ME ZITTEN! Alleen mijn hand mocht hij vasthouden en mijn moeder legde washandjes op mijn voorhoofd. Ik moest er werkelijk niet aan denken dat hij aan me zou zitten op die momenten (arme lieverd, wilde alleen maar doen wat hij geleerd had hahaha). Net als douchen, voor dat de bevalling begon had ik het idee dat een douche ontspannend zou werken. Kheb denk ik 2 min eronder gezeten, ik vond het maar 10 keer niks. Conclusie: op het moment van bevallen weet je pas wat je het prettigste vind, voor die tijd kun je dat volgens mij niet bedenken. Zolang je je maar kan ontspannen en de weeën op JOUW manier kan opvangen gaat het allemaal goed (dat hou ik maar in mijn hoofd voor bevalling nummer 2 hahaha).
@Clara: Rommelt het al trouwens? Morgen is de datum, ik ben benieuwd.
-------------
|
Datum bericht: 25 Mei 2009 om 14:19
HET ROMMELT AL VANAF DE 37E WEEK. DUS DAAR RAAK IK AL NIET MEER VAN ONDER DE INDRUK. HIJ KAN NOG TWEE WEKEN BLIJVEN ZITTEN. DUS LEEF IK MAAR TOE NAAR DE DATUM VAN 9 JUNI. KAN HET ALTIJD NOG MEEVALLEN IK BEN OOK HEEL BENIEUWD HOE IK GA REAGEREN. OVER HET ALGEMEEN UIT IK MIJN REACTIES NIET ECHT. MAAR WIE WEET VOEL IK DAN INEENS ENORME BEHOEFTE OM TE SCHREEUWEN. OF WIL IK INDERDAAD MARCO HELEMAAL NIET IN MIJN BUURT HEBBEN. TERWIJL IK NORMAAL NOG WEL REGELMATIG VRAAG OF HIJ ALSJEBLIEFT EEN KROEL VOOR ME OVER HEEFT.
|
Datum bericht: 25 Mei 2009 om 17:11
Datum bericht: 25 Mei 2009 om 17:47
jess heeft helemaal gelijk,ook de puf curcussen hoeven soms helemaal niet te helpen,daar zo ook je masseren en douchen of bad niet prettig hoeven te zijn. zelfs je echte karakter kan dan pas naar voren komen,die je anders goed kan beheersen. ik zeg altijd tijdens de bevalling leer je het temprament van de vrouw. ik heb een keer meegemaakt dat de man door de vrouw gebeten werd,en echt hard,niet normaal,zo van ik pijn jij ook. nou is dit wel extreem maar het gebeurd,mannen hebben het ook zwaar te verduren,maar soms worden de rollen wel erg omgedraait en lijkt het of de man de bevalling gedaan heeft. en hebben ze het zo zwaar om dat ze opeens een boodschapje moeten doen,en kom vooral niet aan hun slaap,niet bij iedereen hoor,maar het gebeurd. ook dat de man beslist of borstvoeding door moet gaan of niet,daar een man zijn vrouw ziet lijden in zijn ogen omdat de vrouw zich uit naar man,man wil oplossen,maar een vrouw wil alleen een luisterend oor,zodat ze door zware dag heen komt,want dit hoort er even bij.en soms schiet je er doorheen dan heb je geluk en met goede uitleg kan je al een heel stuk verder komen.groetjes stridje
|
Datum bericht: 25 Mei 2009 om 17:48
ps,wat een gave mop  stridje
|
Datum bericht: 25 Mei 2009 om 18:26
Datum bericht: 26 Mei 2009 om 12:20
Bericht van: Ennas
Datum bericht: 26 Mei 2009 om 14:50
Vandaag de uitgerekende dag! Spannend, zou het prinsje vandaag zijn gezicht laten zien? Heb je vandaag ook nog niet hier gezien?!?!
|
Datum bericht: 26 Mei 2009 om 15:15
|
Ik kwam ook al langs om te kijken of Clara geweest was. Wel heel spannend wordt het nu hoor!!
|
Bericht van: Veerletje
Datum bericht: 26 Mei 2009 om 17:05
Ze is nog steeds niet online geweest... Misschien was het inderdaad voor vandaag? OF misschien is haar schoonzusje bevallen en zit ze nu bij haar in het ziekenhuis?
Spannend is het alleszins...
|
Datum bericht: 26 Mei 2009 om 17:27
|
Veerletje wrote:
Ze is nog steeds niet online geweest... Misschien was het inderdaad voor vandaag? OF misschien is haar schoonzusje bevallen en zit ze nu bij haar in het ziekenhuis?
Spannend is het alleszins...
|
Dat kan idd ook, dat haar schoonzusje (aan het) bevallen is.
Iig erg spannend zeker!
|
Bericht van: Eeyore82
Datum bericht: 26 Mei 2009 om 20:14
Ik gok dat ze zoveel mogelijk afleiding aan het zoeken is om niet eraan te denken dat ze vandaag is uitgerekend Dat deed ik tenminste Uiteindelijk was ik twee weken en een dag overtijd.
Maar ik ben ook al steeds even aan het spieken of ze langskomt of niet
|
Datum bericht: 26 Mei 2009 om 20:55
spannend allemaal, sorry ,dat ik dacht dat het een mop was.ik vond het wel humor,groetjes stridje
|
Datum bericht: 26 Mei 2009 om 21:24
|
Op het moment reageer ik weinig, maar moet toch iedere dag even kijken of er al iets is gebeurd. Zo spannend.
Wie weet zijn ze wel samen aan het bevallen vandaag.Dat zou echt geweldig zijn.
|
Bericht van: Corrie
Datum bericht: 26 Mei 2009 om 21:59
|
Ik ben ook zo benieuwd ik zag haar pas nog hier bij mij thuis met een buikje zo rond whahahahahahahaha.
AFWACHTEN MAAR MET ZIJN ALLEN
------------- Hou de eer aan jezelf
|
Datum bericht: 26 Mei 2009 om 22:48
Corrie wrote:
Ik ben ook zo benieuwd ik zag haar pas nog hier bij mij thuis met een buikje zo rond whahahahahahahaha.
AFWACHTEN MAAR MET ZIJN ALLEN
|
En dat kunnen we zo goed  
|
Datum bericht: 26 Mei 2009 om 22:52
Was dat maar waar he?
|
Datum bericht: 27 Mei 2009 om 08:13
|
Iemand nog iets gehoord van Clara?
|
Datum bericht: 27 Mei 2009 om 09:45
Hahaha, ik moet wel lachen om het feit dat wij vrouwen zo ontzettend nieuwsgierig zijn, geweldig. Gelukkig zijn we ook meelevend, ik denk dat de nieuwsgierigheid daar vandaan komt. Ik moet eerlijk bekennen dat ik ook benieuwd ben hoor, ik vind het altijd spannend als iemand moet bevallen, nog spannender dan mijn eigen hahaha. Ik hou het in de gaten!
-------------
|
Datum bericht: 27 Mei 2009 om 09:56
HAD GISTEREN ECHT GEEN TIJD. BEN 'S OCHTENDS EERST MARCO NAAR ZIJN WERK WEZEN BRENGEN EN TOEN ZELF EVEN NAAR MIJN EIGEN WERK GEGAAN. KOFFIE GEDRONKEN, MET DE KINDEREN GEKLETST, ALVAST CAKE MET MUISJES GEBRACHT EN DE SLEUTELHANGERS. ZODRA HET TELEFOONTJE KOMT KUNNEN ZE DUS OP MIJN WERK AAN DE CAKE MET MUISJES. DAARNA NAAR DE VERLOSKUNDIGE. ALLES WAS HELEMAAL IN ORDE. VOLGENDE WEEK TERUG KOMEN.... TOEN THEE GEDRONKEN UIT EEN SOEPKOM(!) (DOET ZE ALTIJD, KRIJGT ZE VOLDOENDE VOCHT BINNEN) BIJ EEN BUURVROUW. DAARNA MARCO WEER GEHAALD, OP NAAR DE BOUWMARKT VOOR EEN GRASMAAIER, WAS BIJ DE EEN NIET BINNEN DUS IN DE SPITS DOORRIJDEN NAAR DE ANDER, ETEN, EN DE HELE AVOND AAN DE TELEFOON GEZETEN. MARCO'S OMA IS GISTEREN OVERLEDEN. ZE ZAT IN EEN VERPLEEGTEHUIS MAAR HAAR HART STOPTE ER TOCH NOG HEEL ONVERWACHT MEE. DUS HEB GISTERAVOND EERST EEN TIJD MET MIJN SCHOONMOEDER ZITTEN PRATEN, DAARNA MET MIJN ZWAGER, DAARNA MET MIJN SCHOONZUS, WERD TOEN NOG GEBELD DAT MIJN ANDERE SCHOONZUS BEGONNEN WAS MET DE BEVALLING EN DIE IS VANACHT ROND VIER UUR VERLOST VAN EEN ZOONTJE! GELUKKIG NIET OP DE STERFDAG VAN OMA WANT DAT ZOU VOOR MIJN SCHOONMOEDER WEL HEEL NAAR GEWEEST ZIJN. BEETJE DUBBEL ALLEMAAL NU. MAAR OMA WAS NIET DE MAKKELIJKSTE VROUW EN ZE VOND HET HELEMAAL NIETS IN HET VERPLEEGTEHUIS. ZE MOPPERDE VEEL EN KON MAAR NIET ACCEPTEREN DAT ZE NIETS MEER KON. WAT DAT BETREFT IS HET FIJN DAT ZE DAT NU NIET MEER HEEFT. WIJ ALS KLEINKINDEREN HADDEN NIET ZO'N HELE GOEDE BAND MET HAAR. DUS WAT DAT BETREFT HEBBEN WE NU OOK NIET ZO'N HEEL GROOT VERDRIET. MAAR TOCH IS HET ALLEMAAL WEL HEEL VREEMD.
|
Datum bericht: 27 Mei 2009 om 10:19
|
Wat een verhaal Clara,
Gecondoleerd met de oma van Marco.
Gefeliciteerd met je neefje (had ik bijna gelijk dat zij op jouw uitgerekende dag zou bevallen)
|
Datum bericht: 27 Mei 2009 om 13:27
Gefeliceteert met je neefje
|
Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 27 Mei 2009 om 13:59
Gecondoleerd met de oma van Marco. Dat is het leven, de een sterft en de ander komt net kijken.
En gefeliciteerd met je neefje. Nu wordt het voor jou echt spannend. Ik vond het mar flink wat je allemaal op één dag deed. Hebben jullie nu een goede grasmaaier? Elektrisch?
------------- Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur.
|
Datum bericht: 27 Mei 2009 om 15:51
gefeliciteerd met je neefje! en hoe heet dit kleine wondertje?
|
Datum bericht: 27 Mei 2009 om 18:02
|
gecondoleerd met de grootmoeder van Marco,
gefeliciteerd met jullie neefje, en nu nog wachten op jullie spruit
|
Datum bericht: 27 Mei 2009 om 18:25
|
Sterkte Clara met alles
groetjes Corrie
|
Datum bericht: 27 Mei 2009 om 19:05
|
Dit toont maar weer eens wat het leven eigenlijk is, komen en gaan.
Je zult nu wel een heel gemengd gevoel hebben, toch wel verdriet om het heengaan van oma, maar ook vreugde om het nieuwe neefje.
En dan daarbij de groeiende spanning om je eigen kindje. Neem toch voldoende rust meisje, dat het je niet allemaal op gaat breken. Dit geldt ook voor Marco !!!! .
------------- TONY
|
Datum bericht: 27 Mei 2009 om 21:45
|
Gecondoleerd met het overlijden van Marco zijn oma en gefeliciteerd met het nieuwe neefje.
Zo ging het hier ook, mijn man zijn vader overleed en mijn kleinzoon werd een dag na de begrafenis geboren. Dood en leven zitten idd heel dicht bijelkaar.
|
Bericht van: puren
Datum bericht: 27 Mei 2009 om 22:16
|
gecondoleerd met oma, gefeliciteerd met jullie neefje, vreemd omdat in 1 zin te schrijven...
en sterkte met de laatste loodjes!
groetjes Ria
|
Bericht van: creaans
Datum bericht: 27 Mei 2009 om 22:37
Gefeliciteerd met jullie neefje.
En sterkte met de laatste loodjes.
Groeten Creaans.
|
Datum bericht: 27 Mei 2009 om 22:48
creaans wrote:
Gefeliciteerd met jullie neefje.
En sterkte met de laatste loodjes.
Groeten Creaans. |
VAN MIJ OOK CLARA.TOI,TOI,TOI
-------------
|
Datum bericht: 28 Mei 2009 om 13:16
|
naatje wrote:
creaans wrote:
Gecondoleerd met de oma van Marco. Gefeliciteerd met jullie neefje. En sterkte met de laatste loodjes. Groeten Creaans. | VAN MIJ OOK CLARA.TOI,TOI,TOI |
EN VAN MIJ
|
Datum bericht: 28 Mei 2009 om 16:11
ab63 wrote:
naatje wrote:
creaans wrote:
Gecondoleerd met de oma van Marco. Gefeliciteerd met jullie neefje. En sterkte met de laatste loodjes. Groeten Creaans. | VAN MIJ OOK CLARA.TOI,TOI,TOI |
EN VAN MIJ
|
.....en ook van mij 
|
Bericht van: Iris74
Datum bericht: 28 Mei 2009 om 16:43
|
Ik begreep dat jullie verdrietig, maar ook blij nieuws hebben, sterkte met het verdriet, en veel geluk met het kleine neefje!!! Succes ook met de laatste loodjes, wat spannend toch!!! Het schiet bij ons ook op, nog 11 weken te gaan, haha!!!
Ben erg benieuwd hoe het uitpakt voor jullie!!!!
groetjes
Iris
|
Datum bericht: 29 Mei 2009 om 22:43
geesje wrote:
ab63 wrote:
naatje wrote:
creaans wrote:
Gecondoleerd met de oma van Marco. Gefeliciteerd met jullie neefje. En sterkte met de laatste loodjes. Groeten Creaans. | VAN MIJ OOK CLARA.TOI,TOI,TOI | en van mij stridje
EN VAN MIJ
|
.....en ook van mij  |
|
Datum bericht: 29 Mei 2009 om 23:13
Bericht van: Teunie
Datum bericht: 30 Mei 2009 om 16:43
Ook namens mij
------------- Groetjes Teunie
|
Bericht van: tammie
Datum bericht: 30 Mei 2009 om 16:59
Teunie wrote:
Ook namens mij |
en natuurlijk ook van mij
------------- http://tammysplace1.blogspot.nl/ http://www.tammysplace.nl/ http://tammie1990.multiply.com https://www.facebook.com/tamara.denos http://tammy190.hyves.nl/ http://pinterest.com/tammie1990/
|
Datum bericht: 30 Mei 2009 om 19:14
Van mij ook gelijk de dames hierboven
|
Bericht van: T Looman
Datum bericht: 30 Mei 2009 om 21:15
tammie wrote:
Teunie wrote:
Ook namens mij |
en natuurlijk ook van mij
| en ook van mij
------------- groetjes Thea
|
Datum bericht: 31 Mei 2009 om 19:36
|
DANK JULLIE WEL VOOR ALLE LIEVE REACTIES. MET ONS NEEFJE GAAT ALLES GOED. HIJ IS SAMEN MET ZIJN MOEDER THUIS UIT HET ZIEKENHUIS EN GROEIT LEKKER. 46 UUR NA ZIJN GEBOORTE KREEG ONS NEEFJE EEN NEEFJE!! ONZE MANUEL IS GEBOREN!!
HIJ IS OP 29 MEI GEBOREN OM 02 UUR 18 ('S NACHTS DUS) WEEGT 3995 GRAM (BIJNA 8 POND!) EN IS 54 CM LANG. DE BEVALLING GING HEEL SNEL. ROND 19.15 BRAKEN MIJN VLIEZEN (TERWIJL IK LAVENDEL IN POTTEN AAN HET DOEN WAS) ROND 21.30 KWAMEN DE EERSTE WEEEN EN ROND 0.00 MOCHT IK AL GAAN PERSEN. MANUEL LAG SCHUIN MET ZIJN HOOFDJE DUS NA EEN UUR PERSEN MOEST IK NAAR HET ZIEKENHUIS WAAR HIJ MET DE VACUUM POMP VERLOST IS. MAAR AL MET AL EEN SPEED BEVALLING VAN ZO ROND DE 5 UUR. HAD WEL VEEL BLOED VERLOREN DUS MOEST TOT 15.00 UUR IN HET ZIEKENHUIS BLIJVEN. DAARNA MOCHT IK NAAR HUIS MAAR KOM MIJN BED ALLEEN UIT VOOR EEN PLASJE EN EEN DOUCHE. HEB EEN ONTZETTEND FIJNE KRAAMVERZORGSTER! VOEL ME NET EEN PRINSES!
GELUKKIG KNAP IK NU OOK SNEL OP. BEN NIET MEER ZO DUIZELIG EN HEB VANMORGEN MIJN EIGEN VOETEN AFGEDROOGD! DE BORSTVOEDING KOMT NU GOED OP GANG EN MANUEL DRINKT HEERLIJK. HET IS EEN PRACHTIG MANNETJE. LIJKT HEEL ERG OP ZIJN VADER ALS JE FOTO'S VERGELIJKT DAN ZIE JE BIJNA GEEN VERSCHIL MAAR OOK OP ZIJN NEEF DIE MAAR TWEE DAAAGJES OUDER IS. OMA MOEST AL NAMEN OP DE ACHTERKANT GAAN SCHRIJVEN ANDERS HAALT ZE ZE DOOR ELKAAR. WE VOELEN ONS HELEMAAL DOLGELUKKIG MET ONS KINDJE!!
|
Datum bericht: 31 Mei 2009 om 19:39
HOI HOI HOI GEFELICITEERD MET JULLIE ZOON, geniet beiden van dit kleine wondertje, want ze zijn zo groot (zul je wel al vaak gehoord hebben maar het is zo) we zaten allemaal vol spanning te wachtten op dit berichtje
|
|