quiltsprei
Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Mijn creaties
Forum: Hier kun je je eigen werk presenteren.
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=924
Print Datum: 23 December 2024 om 07:09 Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com
Onderwerp: quiltsprei
Bericht van: swenny
Onderwerp: quiltsprei
Datum bericht: 10 December 2006 om 14:18
Hij is nog lang niet af, maar de bovenkant van mijn quiltsprei was in 2 dagen af. Eigenlijk een avond en een middag, maargoed.
en een van mijn katten ging er gelijk opzitten.
|
Antwoorden:
Bericht van: Teunie
Datum bericht: 10 December 2006 om 14:39
Wat een lekkere kleuren zeg hij is heel erg mooi
------------- Groetjes Teunie
|
Bericht van: Syl***
Datum bericht: 10 December 2006 om 15:13
Is erg mooi geworden. snel gedaan!!
------------- Groetjes Syl
|
Bericht van: tdv
Datum bericht: 10 December 2006 om 15:14
wauw wat is die gaaf zeg,mooie kleuren ook zeg
------------- groetjes tine
|
Bericht van: Syl***
Datum bericht: 10 December 2006 om 15:28
Hihi Tine, plakt bij jou de enter toets toets nog van de ranja, of laad er een foto langzaam of ligt het aan mijn computer?????
------------- Groetjes Syl
|
Bericht van: Corrie
Datum bericht: 10 December 2006 om 16:06
toppie zeg ga je hem nog doorquilten?
------------- Hou de eer aan jezelf
|
Datum bericht: 10 December 2006 om 16:11
wat is doorquilten corrigami?
|
Bericht van: corine
Datum bericht: 10 December 2006 om 16:59
Heel mooi hoor.
-------------
|
Datum bericht: 10 December 2006 om 17:03
Wat je nu hebt gedaan ( die lapjes aan elkaar) is patchen.
met de machien of met de hand doorpitten is quilten.
|
Datum bericht: 10 December 2006 om 17:05
ja dat wil ik nog wel gaan doen. Even kijk of dat gaat lukken.
|
Datum bericht: 10 December 2006 om 17:06
Tuurlijk lukt dat en hij word prachtig.
Succes
|
Bericht van: winnes
Datum bericht: 10 December 2006 om 18:15
Erg leuk is het geworden en succes met doorpitten als je dat nog gaat doen, winnes
------------- winnes
|
Datum bericht: 10 December 2006 om 18:27
dank jullie wel
ben ook wel benieuwd hoe die is als die af is.
Ik weet alleen nog niet zo goed hoe ik de randjes af moet werken.
|
Datum bericht: 10 December 2006 om 18:43
zigzaggen is een optie als je geen lock machine hebt. en ik neem aan dat je 'm voert met fiberfill ertussen??? winnes
------------- winnes
|
Bericht van: Edith
Datum bericht: 10 December 2006 om 18:47
Hij is inderdaad heel mooi. En slim van je kat om hem meteen uit te testen. Als hij het niets had gevonden had hij er meteen zijn nagels in kunnen zetten en jou kunnen besparen om hem af te werken.
|
Datum bericht: 10 December 2006 om 19:12
hihihhih gelukkig is het weer veranderd
|
Datum bericht: 10 December 2006 om 19:17
een banding hoort er langs dat is het mooiste
|
Datum bericht: 10 December 2006 om 20:08
ja, ik ga er nog wel fiberfil tussen doen. Moet alleen nog even bekijken waar ik dat kan kopen, in breedtes van 2,50.
En is het dan beter de zigzaggen dan een gewone steek (op de naaimachine. ik heb nml een hele oude elna geloof ik).
En ja, die kat wil gelijk alles zien. En hij sloopt gelukkig weinig (het tapijt daar zet hij zijn nagels in en wil ook de bank af en toe gebruiken, maar dat mag natuurlijk niet. de krabpaal ziet hij niet staan. De andere kat wel)
|
Datum bericht: 10 December 2006 om 21:16
gewoon voering kopen en fiberfil en dan de lagen op een grote tafel of vloer plakken met afplakband dat de schilder gebruikt ( gewoon glad leggen) niet heel hart trekken.
eerst de sprei vastplakken dan de fiberfil er opleggen , dan de voering plakken en met kleine speldejes vastzetten.
Je kan de lagen nu gewoon met een stiksteek vastzeten of gelijk de banding erlangs.
|
Datum bericht: 10 December 2006 om 21:21
voering en fiberfil? Is het niet handiger om gewoon fiberfil tussen de 2 lagen stof te doen?
ik vraag me alleen af waar ik die fiberfil kan kopen, die 2,50 breed
|
Datum bericht: 10 December 2006 om 21:31
Je kan het in de foriturenwinkel kopen in allerlei maten en diktes
Je hebt je top, dat is de bovenkant.
Dan het fiberfil
en dan een voering
Dus zit het fiberfil tussen 2 lagen
|
Bericht van: Edith
Datum bericht: 10 December 2006 om 21:38
swenny wrote:
En ja, die kat wil gelijk alles zien. En hij sloopt gelukkig weinig (het tapijt daar zet hij zijn nagels in en wil ook de bank af en toe gebruiken, maar dat mag natuurlijk niet. de krabpaal ziet hij niet staan. De andere kat wel)
|
Bedoel je dat de ene kat de andere als krabpaal gebruikt? Of dat die andere kat wel de kattenkrabpaal gebruikt?
|
Datum bericht: 10 December 2006 om 21:51
corrigami: dan had ik je verkeerd begrepen hihi. Ik dacht dat je tussen het stof en de fiberfil nog voering wilde doen hihi.
En Edith:
Nee... hihi, Poes (zo heet de oudste poes) die gebruikt de krabpaal. En Rockie (de kat die op het quilt zat) die gebruikt de vloer om te krabben hihi. Maar nu ik het overlees, snap ik wat je bedoelt hihi.
|
Datum bericht: 10 December 2006 om 22:38
Corrie wat bedoel je met banding dan gewoon band? winnes
(snap m even niet...)
------------- winnes
|
Bericht van: Ratlover
Datum bericht: 11 December 2006 om 08:47
oh, die is heel mooi. leuke kleurtjes ook
------------- Groetjes van Lieke
http://breisels.web-log.nl" rel=nofollow>Neem eens een kijkje in mijn weblog
|
Datum bericht: 11 December 2006 om 11:03
een banding maak je van rechte stof dus niet schuin, je knipt een breedte van bijvoorbeeld 7 centimeter en leg dat dubbel, zo stik je het ook op de sprei, op de hoeken een stukje terug leggen zodat het dubbel ligt.
Als je het dan omstikt ( als biesband) krijg je op de hoeken een mooi schuin kantje wat je netjes omstikt , het loopt dan niet rond.
Ik hoop dat jullie het begrijpen zo anders zal ik een foto van zo,n hoekje maken oke?
|
Bericht van: Viola
Datum bericht: 11 December 2006 om 18:57
Heel leuk geworden als ik nog een geld over heb wil ik er zeker een kopen ze zijn zo sjiek op je bed.
------------- http://ensaid.webklik.nl/page/ensaid-rotterdam
|
Datum bericht: 11 December 2006 om 19:21
ik vond het ook altijd zo leuk om zo'n prei te hebben. En nu maak ik er gewoon zelf eentje.
Viola, kan je er niet zelf eentje maken dan? Is denk ik wel goedkoper dan er eentje kopen (tenminste, als je een bijzondere wilt . En zo heb je ook altijd een unieke als je er eentje zelf maakt )
|
Bericht van: Botticelligrrrl
Datum bericht: 11 December 2006 om 20:56
Mooi mooi mooi mooi mooi!!!!
Als je thuis op het mooiste plaatsje wil gaan zitten moet je eerst de kat verplaatsen!
|
Datum bericht: 11 December 2006 om 21:59
dank jullie wel
En ik ben net begonnen met de achterkant. Die ga ik in blokken maken. OM en om een kleur en dan 3 rijen in 2 kleuren.
Daaronder weer hetzelfde, maar dan met de 2 andere kleuren.
De ene rij wordt dan lila (broderie als ik het goed heb dat het zo genoemd word. Die lila met die erop geborduurde versiering) met effen roze kantoen.
De andere rij wordt dan die fuchsia met lichtroze broderie.
Heb het net op de vloer gelegt en het ziet er best geinig uit. Foto komt later nog wel
|
Bericht van: Viola
Datum bericht: 12 December 2006 om 22:09
Ja zelf maken is een optie maar daar gaat zoveel tijd in zitten. En voor zoiets moois wil ik wel betalen.
------------- http://ensaid.webklik.nl/page/ensaid-rotterdam
|
Datum bericht: 12 December 2006 om 22:45
het valt best mee, om zo een quilt te maken waar ik nu mee bezig ben.
Met de bovenkant ben ik een avondje en een middag mee bezig geweest.... maarja, hij is dan ook best wel simpel
|
Datum bericht: 13 December 2006 om 09:30
Klopt met kleine lapjes heb je heel wat meer werk, maar ik vind hem toppie hoor .
|
Datum bericht: 13 December 2006 om 09:49
grotere lapjes... das snel gedaan.
Mijn lapjes zijn 21x21 cm, incl de naad. Das wel snel klaar haha
|
Datum bericht: 13 December 2006 om 10:15
bedankt Corry voor je uitleg ik snap 'm, winnes
------------- winnes
|
Bericht van: Meia
Datum bericht: 13 December 2006 om 10:23
Mooi geworden al is ie nog niet helemaal klaar. Snel gedaan ook. Ik wil er eigenlijk wel eentje maken voor mijn eigen bed. Ik kan mijn huidige sprei wel als fiberfilllaag gebruiken. Dan wordt ie wel zwaar trouwens.
Ik had nieuwe dekbedhoezen gekocht in zwartwit. Maar ik denk dat ik nu nog effen zwarte stof koop (hoeft niet eens, heb verschillende lappen liggen)en dan maar eens een patroon ga zoeken in één van mijn boeken Ik ben mijn slaapkamer aan het veranderen. Muren worden wit met roze banen (heel weinig banen) en de aankleding wordt wit (meubels) en zwart en roze. Veel, heel veel kussens op het bed van groot tot klein. Ik heb nieuwe zwarte overgordijnen en van dezelfde stof als mijn sprei maak ik een optrekgordijn om de zon een beetje te weren. Zodra ik klaar ben maak ik wel even foto's. Ik begin pas in januari dus duurt nog even.
------------- All you need is love.
|
Datum bericht: 13 December 2006 om 10:43
Ow Meia.... dat klinkt echt geweldig hoe je je slaapkamer omschrijft hoe die moet worden.
Echt helemaal ook nu de trend he. Mooi joh!
|
Bericht van: corine
Datum bericht: 13 December 2006 om 11:44
wouw het klinkt heel goed ik ben benieuwd naar het resultaat.
-------------
|
Datum bericht: 13 December 2006 om 15:30
Dank jullie dames! Zodra het klaar is dan zet ik wel even een foto neer. De kamer heb ik in de nazomer gedaan. Ook wit met turkoois. Op de ene muur in dezelfde breedte van de eetkamertafel een baan op de muur van vloer naar plafond en aan de andere muur eentje in de lengte, 25 cm breed op hoogte van ongeveer 180 de bovenrand. Die voor- en na-foto's kunnen jullie wel op mijn weblog bekijken.
www.meia.web-log.nl
Ik ben niet zo vreselijk snel omdat ik alles alleen moet doen, niet dat ik dat erg vind maar dan duurt het wel wat langer i.v.m. mijn reuma. Nou ja zolang het maar eens een keer gebeurd hè.
|
Bericht van: Teunie
Datum bericht: 13 December 2006 om 19:04
Ziet er heel leuk uit Meia
------------- Groetjes Teunie
|
Datum bericht: 13 December 2006 om 19:17
zo meia dat ziet er lekker fris uit zeg. ben benieuwd naar je slaapkamer straks dat klinkt erg mooi
|
Datum bericht: 13 December 2006 om 20:06
Dank je Tine, ik vond het eerst wat te wit maar mijn blauw was erg smerig en mijn wit nog smeriger van het roken.
Met dezelfde lampen heb ik nu een zee van licht, alleen door de weerkaatsing. Ik ben er nu aan gewend en vind het wel mooi. Mijn 2 grote blauwe lampen boven de eethoek staan nog niet op de foto maar dat staat ook heel mooi.
|
Bericht van: catharina
Datum bericht: 20 December 2006 om 19:29
Ik doe zelf een badstof laken ertussen.Is veel goedkoper en ook goed. Zelf quilt ik alles met de hand. Ben ook met een sprei bezig.
Oh ja ik heb alles eerst vast gespeld en erna geregen.Wil heel goed. Succes ermee.
|
Datum bericht: 20 December 2006 om 19:32
sorry Meia ik had je naam niet genoemd succes hoor.
------------- Groetjes Catharina
|
Bericht van: Guests
Datum bericht: 21 December 2006 om 12:41
nog een tip .als je je quilt met de hand gemaakt hebt.dan moet je hem ook met de hand doorpitten.en vanuit het midden naar de zijkanten werken.dat is om de ruimte te verwerken.
groetjes puck
ik heb ooit een sample gemaakt maar geprobeerd door te pitten.maar je gebruik daarvoor hele kleine naainaalden.dat ik hem aan iemand anders gegeven hebt
|
Datum bericht: 21 December 2006 om 18:30
Ik gebruik een gewone naainaald maar gebruik wel een grote quiltring.Heb verder geen problemen.
groetjes catharina.
------------- Groetjes Catharina
|
|