Print Pagina | Close Window

wat eten we?

Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Koffiecorner
Forum: even bijkletsen
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=9307
Print Datum: 30 Juni 2024 om 12:26
Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Onderwerp: wat eten we?
Bericht van: chrisje
Onderwerp: wat eten we?
Datum bericht: 23 Mei 2009 om 19:19

even een nieuw, want de oude was ver weggezakt en ik vond het altijd een bron van inspiratie!

Vandaag zalm gestoomd, met gebakken aardappeltjes en een slaatje met kerstomaatjes en restjes koude groentjes; Sausje erbij was aan de pikante kant, maar lekker...  dat had hema gemaakt! (geheim recept, vrees ik... iets met veel cayennepeper, ketch-up en look... )

 

voor deze week staat ook nog op de planning: iets dat ik bij onze culimieke vond, die heeft ook altijd lekkere ideetjes! Die gevulde canneloni ziet er lekker uit! moeten jullie dus ook maar eens gaan piepen op haar blog!

 




Antwoorden:
Bericht van: sassa
Datum bericht: 23 Mei 2009 om 19:24
vandaag helemaal geen zin om te koken en ook niet om te eten, komt vast door het lekker warme weer, hebben dus een heleboel kliekjes bij elkaar gegooid (sla, tomaat, worteltjes, komkommer, uitjes,.....) en koude schotel met een boterhammetje opgesmikkeld

-------------
<a rel=nofollow href="http://imageshack.us"></a> groetjes sandra


Bericht van: winter61beer
Datum bericht: 23 Mei 2009 om 19:39
VANDAAG HEB IK NIET GEKOOKT MAAR MIJN MANLIEF HEEFT PANNENKOEKEN GEBAKKEN.OMDAT IK NOG MOEST WERKEN VANDAAG,GROETJES VAN DIANA.


Bericht van: miep
Datum bericht: 23 Mei 2009 om 20:02
Na een dag hard werken in de tuin had ik ook geen zin meer om nog eten te maken, dus lekker uit eten geweest.


Bericht van: Josl
Datum bericht: 23 Mei 2009 om 20:24

Lekker rollade, broccoli en gekookte aardappeltjes. Toe: verse ananas.

groetjes, Joke



-------------
Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?



Bericht van: chrisje
Datum bericht: 23 Mei 2009 om 21:21
heb net ijssorbet gemaakt met aardbeien, heb zo'n ijsmachine ooit voor mijn verjaardag gekregen... MMMMM, lekker! De rest kan in de vriezer, maar wij hebben nooit rest...


Bericht van: Antonia
Datum bericht: 23 Mei 2009 om 22:16

Heb vandaag lekker macaronie ä la Jolanda gegeten bij mijn dochter ..... en nog een bakje mix mee naar huis voor deze week nog een keer mmmmmm

en morgen wordt het een broodje met zelf gebakken vis !!!!!



-------------
TONY


Bericht van: *kathy*
Datum bericht: 23 Mei 2009 om 22:59

vandaag had mijn familie drukke dag, dus een pizza gegeten.

ook lekker voor een keer



Bericht van: pien66
Datum bericht: 23 Mei 2009 om 23:20
Zelf hamburgers gemaakt, veel salade, broodjes en klaar was de "culinaire" maaltijd

-------------
Groeten Jacqueline


Bericht van: dine
Datum bericht: 24 Mei 2009 om 02:29

Onze gasten zijn net buiten , eentje heeft er al afgehaakt na de aperitief......een buurvrouw die ongelooflijk kan drinken .....dus mijn man heeft ze een lesje geleerd ... 

we hadden een bbq met zalmforel, ribbetjes, entrecote, worstjes, enz. en hele lekkere salades, eentje met sinaasappel, met venkel, met nootjes, enz...

Nadine



Bericht van: chrisje
Datum bericht: 25 Mei 2009 om 12:30
oh ja, de bbq bij Nadine, ik weet nog je vorig jaar vertelde wat daar allemaal op ging, jammie!!!!!!!!!


Bericht van: dine
Datum bericht: 25 Mei 2009 om 12:33

Oh ja, ik was de eendeborst nog vergeten .....

Maar nu kan ik geen eten meer zien.....trop is trop en teveel is teveel ...

Nadine



Bericht van: wollieland
Datum bericht: 25 Mei 2009 om 12:57

andijvie - aardappelen - en een bal gehakt.

ondertussen staan de mini appelflapjes in de oven. (had nog een paar appels die over datum waren)



-------------
groetjes Bettie


Bericht van: pralientje
Datum bericht: 25 Mei 2009 om 13:29
Vandaag koude patatjes met mayonaise en een varkenslapje

-------------
https://www.hobbydoos.nl/patroon/'>Gratis Patronen


Bericht van: Ennas
Datum bericht: 25 Mei 2009 om 16:02
Wij gaan bbq'en vanavond. Gisteren is het pizza geworden.


Bericht van: Ticia
Datum bericht: 25 Mei 2009 om 21:05
Vandaag was het mosterdsoep, salade (feta, tomaatjes & croutons), rundvleessalade & toe een ijsje jham.

-------------


Bericht van: Lidia2
Datum bericht: 26 Mei 2009 om 05:24

O al dat lekkere eten heerlijk, als jullie van spare ribs in de slowcooker houden, kijk dan even op www.mijnreceptenboek.nl daar heb net het recept neergezet.

En omdat we hier niet makkelijk ontbijtkoek kunnen kopen, maak ik die altijd zelf met cocos en gesnipperde amandelen, overheerlijk.

Mocht iemand graag bakken en het recept willen, laat maar horen hoor.

Groetjes, Lidia



Bericht van: Antonia
Datum bericht: 26 Mei 2009 om 08:29

Oh Lidia, ik heb daar ook eens zo gelachen .... ik vroeg om een varkenskop, om zult te maken.  Daar snapte ze echt helemaal niets van. maar ik heb het wel gekregen, en hun later een bakje zult gebracht. Ze vonden het wel een succes. Ik moest maar blijven om hun handel uit te breiden.

Mijn zoon was er zo trots op .

Gisteren heb ik een lekkere gewone Hollandse gehakt bal, met gekookte aardappelen en spinazie op..... En een half bakje stroopwafel pudding met saus als toetje.

Vandaag wordt het aardappel puree, met sla met lente uitjes en uitgebakken spekjes .... en een hardgekookt ei. En vanille rijst als toetje.

Gelukkig kan ik nog wel van mijn eten genieten, al zijn het maar kleine beetjes, en ik heb me ook voorgenomen dat zo lang mogelijk te blijven doen.



-------------
TONY


Bericht van: Lidia2
Datum bericht: 26 Mei 2009 om 09:03

Nu vanavond eet ik heel erg eenvoudig, mijn mannetje werkt iets langer door en voor hem heb ik soep. Zelf zit ik al te eten want ik moet over een uurtje weg.  En dat zijn een paar beschuitjes en een paar plakjes van eigen gebakken ontbijtkoek met cocos en amandeltjes. Hebben jullie wel eens gehoord van de THERMOMIX je kun hem zien op www.thermomix.com.au  Ik ga naar een cooking class van de thermomix, daar zie je hoe dat ding werkt, en wat je er allemaal mee kunt. het duurt 1 1/2 uur dus in die tijd moeten we toch wel wat kunnen maken.

Ik ben erg benieuwd ik moet er wel ruim een uur voor rijden, want hier in het dorp is nooit zoiets.

Groetjes, Lidia



Bericht van: esthertje
Datum bericht: 26 Mei 2009 om 10:59
wij gaan vandaag aan de sla en komkommer. met een speklapje erbij. alles vanmiddag al voorbereiden want mijn dochter moet van 5 tot 6 naar jazz.

-------------


Bericht van: pralientje
Datum bericht: 26 Mei 2009 om 11:19
Frietjes met krab en tomaten + eieren en dat is heel lekker

-------------
https://www.hobbydoos.nl/patroon/'>Gratis Patronen


Bericht van: new.houses
Datum bericht: 26 Mei 2009 om 12:05

Waarschijnlijk macaroni met spekjes en spinazie uit de oven, nieuw recept van internet geplukt dat mij smakelijk lijkt.



-------------
groetjes Daisy


Bericht van: chrisje
Datum bericht: 26 Mei 2009 om 17:55
groententaart en als toetje meloen


Bericht van: Veerletje
Datum bericht: 26 Mei 2009 om 18:23
Vandaag hebben we kip met worteltjes en patatjes gegeten. Worteltjes zijn echt één van mijn lievelingsgroenten, mmmm 


Bericht van: *kathy*
Datum bericht: 26 Mei 2009 om 18:30
lasagne al la "schoonmama"


Bericht van: Ennas
Datum bericht: 26 Mei 2009 om 19:14

Vlees dat over was van de bbq gisteren, aardappel- en rundvleessalade, ijsbergsla met bacon, dressing en pitjes/zaadjes (ben even kwijt hoe ze heten) stokbrood met kruidenboter en satésaus



Bericht van: Eeyore82
Datum bericht: 26 Mei 2009 om 20:08
Vandaag pilaf gehad, al lang niet meer gehad. Mijn dochtertje vond het gelukkig ook lekker. Die is niet altijd in voor rijst recepten.


Bericht van: pien66
Datum bericht: 26 Mei 2009 om 21:27
Goed idee die pilaf

-------------
Groeten Jacqueline


Bericht van: odette
Datum bericht: 27 Mei 2009 om 08:23
Vanavond gebakken aardappeltjes met sla en een stukje vis (voor de kinderen een gebakken ei). vla en yoghurt toe.

-------------
odette


Bericht van: Marjolein47533
Datum bericht: 27 Mei 2009 om 09:06

Vandaag worden het gevulde paprika's.

Toe verse aardbeien met nepslagroom



Bericht van: Koningsdochter
Datum bericht: 27 Mei 2009 om 10:20
BEN VANDAAG VAN PLAN BROCCOLI TE ETEN. MET CHAMPIGNONS, AARDAPPELS VOOR MARCO EN RIJST VOOR MIJZELF. NOG EEN CHAMPIGNONS SAUSJE OM HET AF TE MAKEN. VOOR HET VLEES MOET IK NOG EVEN KIJKEN. KAN MET DIT WEER TROUWENS MISSCHIEN WEL BETER ZUURKOOL MAKEN. OKE AL TYPENDE VERANDERD HET ALLEMAAL. HET WORDT ZUURKOOL IN DE OVEN, MET SPEKJES, EN EEN GEHAKTBAL ER BIJ. HEB NOG ZUURKOOL LIGGEN NAMELIJK EN VANDAAG IS HET KOUD GENOEG OM HET OP TE ETEN. HAD ER MET HET WARME WEER STEEDS GEEN ZIN IN. STRAKS IS HET OVER DE DATUM EN KAN IK HET WEGGOOIEN. ZONDE. DUS VANAVOND ZUURKOOL, EN DAN MORGEN DE BROCCOLI MAAR.

-------------
Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!


Bericht van: Eeyore82
Datum bericht: 27 Mei 2009 om 10:43
Vandaag sperzieboontjes (met spekjes), met aardappels (met een mosterd jus) en kipkluifjes. Mijn dochtertje vindt het geweldig om die kipjes af te kluiven.
Daarna ziet ze er zelf ook uit als een kipkluifje , over het algemeen eindigt het in een douche, omdat er met een washandje geen eer meer aan te behalen valt.



Bericht van: odette
Datum bericht: 27 Mei 2009 om 11:11

Originally posted by Koningsdochter Koningsdochter wrote:

STRAKS IS HET OVER DE DATUM EN KAN IK HET WEGGOOIEN. ZONDE. DUS VANAVOND ZUURKOOL, EN DAN MORGEN DE BROCCOLI MAAR.

Realiseer me net dat ik ook nog zuurkool heb liggen, even snel naar de datum gekeken - gatsiedarrie over datum.....dus toch maar gewoon gebakken aardappels. Het is hier juist zulk mooi weer vandaag, lekker zonnig wel veel wind.



-------------
odette


Bericht van: pralientje
Datum bericht: 27 Mei 2009 om 13:32
Spagetti met spekjes

-------------
https://www.hobbydoos.nl/patroon/'>Gratis Patronen


Bericht van: chrisje
Datum bericht: 27 Mei 2009 om 15:55

gebraden kippetjes van de markt met gebakken aardappeltjes en hema heeft tomaatjes geplukt van ons tomatenplantje..; (heb ook nog sla, want ze heeft al de helft op )

als toetjes verse aardbeien van bij de boer, die zijn altijd lekker zoet..; Ik vroeg ook nog een bloemkool, maar kreeg een kilo wortelen..; (ze is een beetje doof, altijd weer een verrassing wat je krijgt dus... Morgen wortelsoep waarschijnlijk...)



Bericht van: dine
Datum bericht: 27 Mei 2009 om 17:42
Vistong met sla en aardappelen, massa's aardbeien erna !!!!


Bericht van: pien66
Datum bericht: 27 Mei 2009 om 17:46
Geen zin en tijd om te koken, dus muesli en yoghurt. Gelijk goed voor de lijn voor een keer.

-------------
Groeten Jacqueline


Bericht van: chrisje
Datum bericht: 30 Mei 2009 om 19:05
"zomerse aardappeltjes" van de albert heyn (met schilletje, bwéééékes, mama, dat is maar vies... ), tomaatjes die Hema van onze twee plantjes geplukt heeft en kip. Als toetje aardbeien (tja, de boerderij hier vlak bij heeft ze volop) en druiven en nu draait de ijsmachine voor morgen... (euh... daar ben ik nog niet heel zeker van... )


Bericht van: dine
Datum bericht: 30 Mei 2009 om 19:20
Daarnet bezoek gekregen van enkele collega's van mijn man zijn werk. Dus weeral een reden voor hem om te kunnen bbqen....


Bericht van: Eeyore82
Datum bericht: 30 Mei 2009 om 19:52
Wij hebben zo'n wegwerp bbq gedaan, onze andere is nog niet geleverd.

Mijn man vindt dat dus ook zo leuk om te doen. Het zal nog wel iets primitiefs uit de oertijd zijn.


Bericht van: odette
Datum bericht: 30 Mei 2009 om 20:51

Originally posted by pralientje pralientje wrote:

Vandaag koude patatjes met mayonaise en een varkenslapje


Koude patatjes???? wat moet ik me daar bij voorstellen, zijn dat echt ´koude´ patatjes....

Vanavond hadden we lekker zelfgemaakte pizza. Mijn jongens zijn met vriendinnetjes naar de film dus we aten alleen met jongste dochter. Met zijn vijfen maak ik altijd 2 pizza´s, nu hadden we genoeg aan eentje. Scheelde weer wat werk.
Lekker flesje wijn erbij, nog even getwijfeld om buiten in de tuin te eten, maar er staat nogal een fris windje hier. Dus gewoon lekker binnen met de deur open gegeten.



-------------
odette


Bericht van: Ennas
Datum bericht: 30 Mei 2009 om 21:55
Ik at gebakken aardappels met spekjes en champignons, een tortilla (soort wrap met gehakt) en ijsbergsla met komkommer en dressing. Als toetje yoghurt met appel en rozijnen erdoor.


Bericht van: dine
Datum bericht: 30 Mei 2009 om 22:01

Odette,

Dat moeten dan toch reuze pizza's zijn .....bij mij eten ze 1 pizza per persoon....

Toch grappig we spreken allemaal nederlands en toch moeten we regelmatig vertalen van vlaams naar hollands ....

De 'koude patatjes' van pralientje zijn volgens mij : gekookte aardappelen die je koud laat worden en dan in blokjes snijdt en serveert met een heel klein beetje mayonnaise....lekker in de zomer bij een koude schotel of een bbq.

Oh ja, een 'koude schotel' is bij ons een bord met diverse charcuterie en/of gerookte vis met diverse groenten en/of sla en tomaat.

Nadine



Bericht van: Antonia
Datum bericht: 31 Mei 2009 om 10:49

Het lijkt erop dat ik een hele week niet gegeten heb , geloof het maar niet hoor

Wat is er deze week allemaal langs gekomen ... spinazie .... asperges ... rode bietjes .... bruine bonen ... gekookte aardappelen ... gebakken aardappelen .... puree .... gehakt ballen 2x .... ham en hardgekookt ei .... krokante kip filet .... spare ribs  ( niet allemaal tegelijk hoor ), maar zeg niet dat ik niet gevariëerd eet . En dan de toetjes niet te vergeten !!!!!!

Vandaag wordt het lasagne, en dan geen toetje, want ik ga vanavond bij mijn dochter kaarten, en moet dan nog wat ruimte over laten .



-------------
TONY


Bericht van: tammie
Datum bericht: 31 Mei 2009 om 10:54
gister roerbak gegeten.

-------------
http://tammysplace1.blogspot.nl/
http://www.tammysplace.nl/
http://tammie1990.multiply.com
https://www.facebook.com/tamara.denos
http://tammy190.hyves.nl/
http://pinterest.com/tammie1990/


Bericht van: Ennas
Datum bericht: 31 Mei 2009 om 17:25

Ik ga straks bobotie maken. (een zuid-afrikaans gerecht: rijst met rozijnen erdoor en een gehakt/appel met kerriesmaak ovenschotel.)



Bericht van: pralientje
Datum bericht: 31 Mei 2009 om 19:34

pralientje schreef:
Vandaag koude patatjes met mayonaise en een varkenslapje


Koude patatjes???? wat moet ik me daar bij voorstellen, zijn dat echt ´koude´ patatjes....

Vanavond hadden we lekker zelfgemaakte pizza. Mijn jongens zijn met vriendinnetjes naar de film dus we aten alleen met jongste dochter. Met zijn vijfen maak ik altijd 2 pizza´s, nu hadden we genoeg aan eentje. Scheelde weer wat werk.
Lekker flesje wijn erbij, nog even getwijfeld om buiten in de tuin te eten, maar er staat nogal een fris windje hier. Dus gewoon lekker binnen met de deur open gegeten.



__________________
odette
Dat zijn gekookte aardappelen koud laten worden dan mayonaise opdoen en bieslook.

Vandaag waren het boterhammen met vlees en als nagerecht taart voor de verjqqrdag van mijn schoonvader en schoonbroer,en ze was heel lekker



-------------
https://www.hobbydoos.nl/patroon/'>Gratis Patronen


Bericht van: licht
Datum bericht: 31 Mei 2009 om 21:20

Wij hebben vandaag ge-BBQ met salade en ijs toe .

Morgen eten we schampignonsoep opgebakken aardappelen met appelmoes en rabarbe , (want mijn man lust geen raberber ) met kommer salade en vis .toetje griekse yogurt

groetjes Rita 2



-------------
wees een licht voor iedereen


Bericht van: chrisje
Datum bericht: 01 Juni 2009 om 10:52

gisteren pasta met roerbakgroenten en gebakken kibbeling, chocolade-ijs als dessert (heerlijk, zo'n ijsmachine! )

vandaag iets uit een nieuw kookboek: Zoete kip met koriander en kaneel en erbij aaradppelkroketjes en een slaatje met tomaten en cake toe (die staat nu in de oven, dus misschien is er straks nog wel iets van over ) Er is nog één portie ijs en hema vroeg bij het ontbijt al voor wie dat dan zou zijn...  En aangezien het soya-ijs is, kan het voor haar geen kwaad... Er is ook nog wortelsoep maar die geraak ik niet kwijt, zal voor mamsje zelf zijn dan maar...



Bericht van: Veerletje
Datum bericht: 01 Juni 2009 om 11:05
Originally posted by chrisje chrisje wrote:

Er is ook nog wortelsoep maar die geraak ik niet kwijt, zal voor mamsje zelf zijn dan maar...



Mmmm, wortelsoep! :D Ik ben dol op soep, vooral kervelsoep, kippensoep, wortelsoep, broccolisoep,... Tomatensoep ben ik normaal niet zo dol op, maar mama heeft nu een heerlijk receptje dat echt superlekker is

Mijn ouders zijn vandaag niet thuis, dus ga ik de gebakken patatjes nog eens proberen (Patatjes schillen, in schijfjes snijden en in de pan met wat olijfolie, peper en zout en beetje look, mmm, heerlijk!) en dan maak ik daar prinsessenboontjes bij en een beetje breydelspek! Superlekker


Bericht van: Ennas
Datum bericht: 01 Juni 2009 om 14:08
Hier wordt het zeer waarschijnlijk het restje bobotie van gisteren. Mijn ouders komen straks terug van een lang weekend weg, maar hebben later vanmiddag de huldiging van een voetbalteam. Ze gaan daar heen met mijn broertje. Dus ik zal alleen eten denk ik.


Bericht van: odette
Datum bericht: 01 Juni 2009 om 14:11
Originally posted by dine dine wrote:

Odette,

Dat moeten dan toch reuze pizza's zijn .....bij mij eten ze 1 pizza per persoon....

Nadine

Zijn inderdaad groter dan de pizza´s die je koopt. Manlief en ik eten samen 1 zo een zelfgemaakte pizza en de kinderen met zijn drietjes 1. Nu had een iets grotere gemaakt voor 3 personen.

 



-------------
odette


Bericht van: odette
Datum bericht: 01 Juni 2009 om 14:12

Die koude patatjes zijn dus een soort van aardappelsalade.

Koude (gebakken/gefrituurde) patat leek mij al niet lekker, maar gekookte koude aardappeltjes is wel lekker

 



-------------
odette


Bericht van: chrisje
Datum bericht: 01 Juni 2009 om 18:11

odette, wij zeggen patatjes tegen aardappelen, is dus niet de "patat" zoals jullie die noemen, dat heet bij ons frieten, whoehaaa!  En onze "kroketjes" zijn dus gewoonlijk aardappelkroketjes en jullie "kroketje" noemen wij een curryworst... Ik ben een grensgeval en ben me dus vaak zeer bewust van deze grappige verschillen... Ook eten wij sàlami en jullie salàmi...

En dan die "kouwe plàt" (en dan ook goed plat uitspreken, haha!) nog zoiets waar ik hier veel gefrons bij krijg... Daar zit bij ons gééééééén zuurkool bij...  Zit hier in heel weinig gerechtjes, en in NL vaak overal bij als bijgerecht... Vinden wij heel raar, is enkel iets voor bij hotdogs hier... Die kleine verschillen met mijn "buren" van amper één straatje verder, het is zo grapppig soms hoe veel en hoe weinig we verschillen!



Bericht van: Eeyore82
Datum bericht: 01 Juni 2009 om 20:12
ik volg het hier niet meer 
Zuurkool is toch geen bijgerecht in Nl? Ik ken alleen maar stampot zuurkool en een ovenschotel met zuurkool. Wat is "kouwe plat" nu?

Wat ik vandaag gegeten heb weet ik niet meer, ik dacht patatjes met frikadel, maar iedereen brengt me hier zo in de war en Dine had het ook al over een koffietasje soep (schijnt gewoon een kopje te zijn)

Morgen bloemkoolschotel (moest vandaag al, maar een vlaag van warmte en luiheid overviel ons)

groetjes Marije


Bericht van: pralientje
Datum bericht: 01 Juni 2009 om 20:34
Vandaag gebraden kip van de markt met nieuwe gebakken aardappelen

-------------
https://www.hobbydoos.nl/patroon/'>Gratis Patronen


Bericht van: chrisje
Datum bericht: 01 Juni 2009 om 20:37
kouwe plat is koude schotel (er sluipt wat verbasterd frans in bij ons soms) en die zuurkool kreeg ik onlangs een paar keer bij zo'n koude schotel (een maaltijdsalada heet het misschien in NL?) Het viel me gewoon even op...


Bericht van: dine
Datum bericht: 01 Juni 2009 om 21:24

Mij viel het ook al dikwijls op dat jullie in Nederland dikwijls zuurkool eten en bal gehakt. Ik woon ook niet ver van de grens maar de verschillen zijn soms toch groot.

En dat 'koffietasje soep' ........denk nu niet dat wij onze soep altijd uit schoteltjes drinken........

1) wij zeggen dikwijls 'een tasje koffie' drinken  ipv een schoteltje

2) die soep was een 'bisque' ....wordt op recepties zelfs in mocca-kopjes gegeven (dit zijn die piepkleine schoteltjes waar ze in het zuiden koffie uit drinken).....als je een soepbord vol met bisque eet, dan hoef je voor de rest van de dag niet meer te eten, is nl erg geconcentreerd.

Gisteren en vandaag heeft mijn zoon terug geoefend voor zijn examen : gisteren was het parelhoen met appelsiensaus (met zelfgemaakte zoetzure-caramelsaus in verwerkt....had er nog nooit van gehoord maar was superlekker) en vandaag kalfsgebraad met tonijnsaus (met ansjovis en kappertjes bij verwerkt)

Nadine

  



Bericht van: Eeyore82
Datum bericht: 02 Juni 2009 om 10:31
Misschien is die zuurkool iets zuidelijks? Ik ben oorspronkelijk Fries en nu als importbruid naar het oosten van nederland verkast. Daar krijgen we het ook niet als bijgerecht. Had van mij gemogen, ben dol op zuurkool.
Witte koolsalade ken ik wel weer, maar dat is niet het spul waar je ook de stampot van maakt.

en Dine wij zeggen een "kopje" koffie drinken. Een tasje krijgen we om de boodschappen. Een schoteltje is het ding onder het kopje.
Ik denk dat mocca-kopjes bij ons espresso-kopjes zijn?

Heel veel succes gewenst voor je zoon! Begin al helemaal te watertanden bij de "parelhoen met appelsiensaus" en ik moet vanavond toch echt aan de bloemkool met een gehaktbal.

Groetjes Marije


Bericht van: pralientje
Datum bericht: 02 Juni 2009 om 11:19
Vandaag frietjes met curryworst en bitterballen  en loempia

-------------
https://www.hobbydoos.nl/patroon/'>Gratis Patronen


Bericht van: chrisje
Datum bericht: 02 Juni 2009 om 18:24
werd onverwachts de pizzeria op de hoek...  Margherita gegeten...


Bericht van: dine
Datum bericht: 02 Juni 2009 om 18:33

PPPffff, restjesdag :1e eet op school, 2de boterhammen met charcuterie, 3de varkenskotelet met appelmoes en 4de ook kotelet met mini-komkommer en tomaat.

En voor morgenavond  staat al 1 ding vast : ik eet TAART .............bij Pralientje en haar vriendinnen....!!!!!

Nadine



Bericht van: Veerletje
Datum bericht: 02 Juni 2009 om 18:39
Originally posted by dine dine wrote:

PPPffff, restjesdag :1e eet op school, 2de boterhammen met charcuterie, 3de varkenskotelet met appelmoes en 4de ook kotelet met mini-komkommer en tomaat.

En voor morgenavond  staat al 1 ding vast : ik eet TAART .............bij Pralientje en haar vriendinnen....!!!!!

Nadine



Mmmm, taart! Daar ben ik ook dol op! (Maar wie niet hé? :P)

Ik heb daarnet kippebbqworst gegeten met komkommer en aardappeltjes. Was weer eens heel lekker


Bericht van: odette
Datum bericht: 02 Juni 2009 om 19:51
Brocolli met macaronie en kaassaus en stukjes kip in een soort van tomatensausje. Meloen toe.

-------------
odette


Bericht van: Ennas
Datum bericht: 02 Juni 2009 om 20:42
Hier bhebben we nog lekker gebbq'ed. Het was wel wat frisjes maar verder lekker. Nu kon het nog.
Lekker saté, hamburger en een of ander lapje, aardappelkrieltjes aan een spies.


Bericht van: Ticia
Datum bericht: 02 Juni 2009 om 22:06
Vandaag was het, Aardappels - Spinazie,met gekookt eitje - rundervinkje - chocoladevla toe. En morgen wordt het Lasagne hmm. 

-------------


Bericht van: licht
Datum bericht: 03 Juni 2009 om 21:32

Hallo allemaal,

Wij hebben vandaag slaboontjes met champagnon en uitjes , met een lekker mals stukje vlees en gekookte aardappeltjes .

toetje griekse yogurt met appelmoes

wat eten we lekker he!

groetjes van Rita 2



-------------
wees een licht voor iedereen


Bericht van: Ennas
Datum bericht: 03 Juni 2009 om 21:59
Hier aten we vandaag stamppot zuurkool met zuurkoolspek en rookworst. Ik hou er niet zo van maar vond het wel lekker


Bericht van: T Looman
Datum bericht: 04 Juni 2009 om 21:46
vandaag heerlijke asperges gegeten met pasta en een chocoladetoetje toe

-------------
groetjes Thea


Bericht van: Mistig
Datum bericht: 05 Juni 2009 om 12:44
Vanavond asperges.(Lekker !!) Morgen komt een vriendien eten en dan maak ik groenten quiche met griekse sla en als toetje (ahum) strawberry cheesecake ijs. Groetjes Mistig

-------------
Bloei daar waar je geplant wordt.


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 05 Juni 2009 om 12:50
Ik zit net aan de boterhammen met radijs en een snufje zout. Dat is al een beetje van de 2 ons groente. Ik heb een kg rundergehakt voor de komende drie dagen, lof, sla, minikomkommers, snoeptomaatjes en courgette. Maar hoe ik dat allemaal ga klaarstoven, bedenk ik pas als ik de keuken inga om een uur of vijf. Als toetje wordt het een paar avonden yoghurtsmoothie (smoessie, zeggen wij) met aardbeien, frambozen, bramen en blauwe bessen, telkens een ander smaakje.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: Eeyore82
Datum bericht: 05 Juni 2009 om 17:23
Ik denk pannenkoeken, maar dochtertje is wat griepig en die moet dan toch wel mee eten. Was bedoeld om onze trouwdag te vieren.

Anders eten mijn man en ik een potje groente met aardappelpuree (met knoflook en kaas) en een gekookt ei. Mijn dochtertje een bordje bambix. Ach met een beetje fantasie is alles een feestdiner .

Groetjes Marije


Bericht van: chrisje
Datum bericht: 05 Juni 2009 om 21:03

gefeliciteerd met je trouwdag, marije! en alles is feest, klopt!

 

wij aten groentensoep en kip-tandoori en als toetje hadden we jip&janneke wafeltjes gebakken, maar die zijn voor morgen gebleven..; Was beetje te veel van het goede...

Morgen ook al gepland... Er ligt nog zalm te wachten, dus dat moet zeker op, ik denk met pasta en een slaatje of zo... Ook nog smoothie (smoessie zegt Magtelt, hihi, leuk woord, houden we er in!) gepland voor de oudste want die heeft examans en dat drinkt lekker weg tussendoor... oh ja.....En de J&J-wafeltjes dus ook nog, met een toefje slagroom en een sjieke aardbei ernaast... blaadje munt, whoehaaa! chez Chrisje met Jip en janneke!



Bericht van: pien66
Datum bericht: 05 Juni 2009 om 22:20
paella waqs het vanavond, morgen spaghetti met verse kruiden uit mijn tuintje en overmorgen pilaf (dit topic heeft me daar aan herrinderd)

-------------
Groeten Jacqueline


Bericht van: chrisje
Datum bericht: 06 Juni 2009 om 09:49

heb even receptje van pilaf opgesnoord, klopt dit????

  • 500 gram nasivlees.
  • 500 gram uien
  • 250 gram champignons.
  • 1 blik tomatenpuree.
  • 2 tenen knoflook.
  • 3 theelepels sambal
  • 3 eetlepels zoete ketjap
  • 1 groot blik perziken
  • Mij lijkt 3 theelepls sambal wel lekker pittig?????   (of misschien hebben die andere sambal dan ik, want de mijne is )



    Bericht van: Magtelt
    Datum bericht: 06 Juni 2009 om 13:02
    Ik zou voor onszelf de sambal weglaten of één theleepeltje doen en wat extra peper malen. 500 gram uien klinkt ook fors, morgen de ramen maar openzetten.

    Laat je nog even weten hoe het gesmaakt heeft en wat voor complimenten of commentaar je kreeg? Bij mij was het vroeger bij iets nieuws: "Het was wel lekker, maar we hoeven het niet wéér te eten." Iemand die klaagde over het eten mocht nog een extra schep nemen en het toetje overslaan, dus dat lieten ze wel uit hun hoofd.

    -------------
    Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

    wat rozengeur.


    Bericht van: pien66
    Datum bericht: 06 Juni 2009 om 21:28
    die van mij is met kipfilet, sambal, tomatenpuree, ketjap uien en perzikken en perziksap. Vrij simpel dus, rijst erbij en wat komkommer

    -------------
    Groeten Jacqueline


    Bericht van: chrisje
    Datum bericht: 07 Juni 2009 om 20:01

    was beetje te druk (verplichte verkiezingen hier in belgenland, dan schoolfeest en hema naar paardrijles) om te koken... Gelukkig had ik wel vers brood gebakken! Ruikt zo lekker, ik krijg daar altijd honger van...



    Bericht van: rita_1709
    Datum bericht: 07 Juni 2009 om 20:12
    Originally posted by chrisje chrisje wrote:

    was beetje te druk (verplichte verkiezingen hier in belgenland, dan schoolfeest en hema naar paardrijles) om te koken... Gelukkig had ik wel vers brood gebakken! Ruikt zo lekker, ik krijg daar altijd honger van...

    Mmmmm lekker vers brood !!! Smakelijk Chrisje !!!



    -------------
    Groetjes,
    Rita.

    Bloemen zijn om mooi te zijn..
    Mensen zijn om goed te zijn !!


    Bericht van: Eeyore82
    Datum bericht: 09 Juni 2009 om 10:36
    Ik maak de pilaf ook vaak met blokjes kipfilet of gehakt.
    Blik gepelde tomaten gebruik ik er ook vaak in, maar liever nog verse tomaten.
    Omdat mijn dochtertje ook mee eet gebruik ik meestal chili saus i.p.v sambal.

    Soms zie ik nog andere lekkere verse groenten liggen en dan gaan die er ook door, dus ik heb niet echt een vast recept.

    Vandaag mag de AH mij inspireren voor ons prakkie, maar misschien maak ik ook wel hartige taart met tomaten en couscous, is ook wel weer eens heel lekker en snel klaar, met een rauwkost erbij. Weet alleen niet of mijn dochtertje het lust.

    Groetjes Marije


    Bericht van: chrisje
    Datum bericht: 09 Juni 2009 om 11:21
    hartige taart hier ook! maak ik samen met hema, dan lust ze die wél!  Als ik een "helper" heb dan maak ik de taart gewoon met een pak wok-mix uit de AH, gaat lekker snel! Spekjes erbij aan één kant, de andere kant ham... Kunnen ze kiezen... Wij eten dat ook met een rauwkostslaatje erbij...


    Bericht van: dine
    Datum bericht: 09 Juni 2009 om 11:42

    Bij ons wordt het simpel : macaroni met hesp en kaassaus in de oven....en straks ga ik heel veel versgeplukte aardbeien kopen bij mijn buurvrouw ! 

    Nadine



    Bericht van: pralientje
    Datum bericht: 09 Juni 2009 om 11:59
    Ik heb gisteren stoofvlees klaar gemaakt voor vandaag met frietjes

    -------------
    https://www.hobbydoos.nl/patroon/'>Gratis Patronen


    Bericht van: Eeyore82
    Datum bericht: 09 Juni 2009 om 15:31
    Deze taart is vegetarisch.

    bladerdeeg voor hartige taart, wat couscous over de bodem, rode ui-ringen erop, tomaten in plakjes daar weer op, dan een mengsel van ei, creme fraiche, peper, zout italiaanse kruiden, suiker en geraspte kaas erover gieten.

    Voor mijn man bak ik dan stukjes ontbijtspek uit. Voor mijn dochtertje, maak ik een mini taartje, zonder de ui. In hartjes vorm, dan moet ze toch te paaien zijn om een stukje te proberen

    Ik wil ook nog eens stoofvlees met patat maken. Heb het een tijdje terug met "zoer vleis" gemaakt. Dat vond ik dus echt niet lekker.

    Groetjes Marije


    Bericht van: dine
    Datum bericht: 09 Juni 2009 om 15:55

    En Conny,

    Stoofvlees met een lekkere trappist ? Mmmmmm.......als het zo koud blijft maak ik het ook nog es..

    Nadine



    Bericht van: Josl
    Datum bericht: 09 Juni 2009 om 17:40

    Mmmmmmmmmmmmmmmmm, en IK vind zoer vleis zo ontzettend lekker. Zou het komen omdat dit een gerecht is uit mijn geboortestad??

    groetjes, Joke

    PS: wij eten vandaag: garnalencocktail, rollade, aardappeltjes, komkommer en tuinboontjes. Kersen toe.



    -------------
    Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?



    Bericht van: dine
    Datum bericht: 09 Juni 2009 om 19:08

    Wat moet ik me voorstellen bij 'zoer vleis' ???? Klinkt heel raar...

    Nadine



    Bericht van: Eeyore82
    Datum bericht: 09 Juni 2009 om 19:56
    Misschien heb ik het wel helemaal verkeerd gemaakt, maar dit recept heb ik gevolgd
    http://www.ah.nl/recepten/recept?id=529582&rq=zoervleis

    Het is dus echt heel zuur vlees.
    Ik ben altijd gek op stoofvlees, maar ik kon het er niet meer in proeven, het was ook helemaal stuk, wel heel mals.
    Is dit wel een goed recept dan?

    Groetjes Marije


    Bericht van: Ticia
    Datum bericht: 10 Juni 2009 om 21:09
    HMM Wat eten we toch eigenlijk altijd lekker, wij hadden vandaag Kip Tandorie, met gele vla toe.

    -------------


    Bericht van: pien66
    Datum bericht: 10 Juni 2009 om 21:12
    lekker paella om te proberen een zomer gevoel te krijgen

    -------------
    Groeten Jacqueline


    Bericht van: Ennas
    Datum bericht: 10 Juni 2009 om 21:41
    Hier hadden we zelfgemaakte bami met filetlapjes, kipsaté en satésaus


    Bericht van: inge.v
    Datum bericht: 11 Juni 2009 om 15:38
    Vandaag eten aangepast aan het weer . Stoemp met groene kool en worst.
    Inge


    Bericht van: Josl
    Datum bericht: 11 Juni 2009 om 16:36

    Marije, DAT is inderdaad het recept. NIET vergeten er lekker wat stroop bij te doen he en gewoon witte azijn gebruiken. Ik gebruik soms TE mager vlees en dan valt het teveel uiteen. Er moeten/horen echt nog brokken inzitten. HEEEErlijk met frites en appelcompote.

    groetjes, Joke



    -------------
    Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?



    Bericht van: chrisje
    Datum bericht: 11 Juni 2009 om 18:30

    Originally posted by inge.v inge.v wrote:

    Vandaag eten aangepast aan het weer . Stoemp met groene kool en worst.
    Inge

    yep! hier stoemp met worteltjes en worst... en uiensoep (zet de ramen maar open, zou Magtelt zeggen! )

     

     



    Bericht van: *kathy*
    Datum bericht: 11 Juni 2009 om 19:17

    vandaag kip palava  en dan met tofu

    en ijs met verse aarbeitjes



    Bericht van: odette
    Datum bericht: 11 Juni 2009 om 21:17

    Wij aten lekker zomers gebakken krieltjes, met sla en komkommer en een soort van kipburger.

    Maar het was inderdaad meer weer voor stampot......



    -------------
    odette


    Bericht van: Eeyore82
    Datum bericht: 12 Juni 2009 om 11:14
    @joke Dus toch goed gedaan. De stroop hadden we al op tafel erbij staan evenals de appelmoes, maar het was ons toch echt wat te. Ik denk dat we teveel een andere smaak verwacht hadden. Ik maak altijd stoofvlees met ontbijtkoek en rode wijn, dus dat is veel zoeter. In de winter zal ik het nog eens proberen en dan ben ik voorbereid, het was wel echt heel mals, maar inderdaad viel het wel heel veel uit elkaar. Dus dan zit je toch meer het azijnsausje naar binnen te lepelen.

    Dit weekend ga ik stoofvlees maken "a la Dine" met frietjes erbij.

    Gisteren had ik tonijnwraps gemaakt en vandaag zijn mijn dochtertje en ik alleen (man heeft bedrijfsuitje). Dus we houden het simpel, potje groenten, visje uit de diepvries en gebakken aardappeltjes (mijn dochtertje gek op).

    Groetjes Marije


    Bericht van: Magtelt
    Datum bericht: 12 Juni 2009 om 13:29
    Ik heb bakbroodjes liggen, die voor morgen op moeten. Dus het wordt groentesoep en broodjes, Ton met kroket (Van Dobbe, zijn lijfmerk) en ik magere kaas met tomaat.

    -------------
    Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

    wat rozengeur.


    Bericht van: Antonia
    Datum bericht: 12 Juni 2009 om 13:38

    De haché staat klaar ... met rode kool met appeltjes ... en gekookte aardappels,

    gortepap met bruine suiker als toetje.

    We eten inderdaad wel allemaal luxe hoor. 



    -------------
    TONY


    Bericht van: Josl
    Datum bericht: 12 Juni 2009 om 16:43

    Marije, tonwraps lijkt me heerlijk. Gebruik je Tonijn uit blik (met of zonder olie) en dan lekkere rauwkost of doe je dit anders??

    Vandaag ik ik bietensalade (over van woensdag) met speklapjes en gekookte aardappeltjes.

    groetjes, Joke



    -------------
    Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?




    Print Pagina | Close Window

    Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
    Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net