Print Pagina | Close Window

Jinxy Cat DC

Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Patronen Hobbydoos
Forum Naam: Vragen
Forum: Heb je een vraag over een patroon stel hem hier
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=9570
Print Datum: 19 Juli 2025 om 23:16
Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com

Onderwerp: Jinxy Cat DC
Bericht van: perlefientje
Onderwerp: Jinxy Cat DC
Datum bericht: 10 Juni 2009 om 21:17

Forelegs (dark grey color):

Make 2. Make a double adjustable ring. Weave:

Row 1: 6 single crochet stitches.

Row 2: Weave 2 single crochet in each stitch from last row (12 stitches).

Row 3: *1 single crochet, 2 single crochet in next stitch*, repeat from *to* twice, *1 half double

crochet, 2 half double crochet in next stitch*, repeat from *to*3 times, *1 single crochet, 2 single

crochet in next stitch*, repeat from *to* twice (18 stitches)

Row 4: 4 single crochet, 9 half double crochet and 5 single crochet.

Row 5: 4 single crochet, 1 decrease (2 single crochet weaved together), 9 half double crochet, 1

single crochet, 1 decrease (2 single crochet weaved together), 1 single crochet (16 stitches)

Ik denk dat er een fout zit in dit patroontje,maar wou het nog eerst hier vragen om zeker te zijn dat ik niets mis opvat.

Vanaf rij 3 kom ik al aan 14 steken in plaats van 12 steken, ik heb het dan geprobeerd om de laatste vermeerdering weg te laten, maar dan kwam ik helemaal in de knoei in de volgende rijen en was de voet niet meer symmetrisch.

Heeft iemand al deze kat gemaakt?

-------------
">

Honden denken dat ze een mens zijn,katten dat ze God zijn

Antwoorden:
Bericht van: pien66
Datum bericht: 10 Juni 2009 om 21:27
nee, maar in toer 1 heb je 6 vasten en in toer 2 moet je in elke vaste 2 vasten haken, dan moet je toch op 12 eindigen????

-------------
Groeten Jacqueline

Datum bericht: 10 Juni 2009 om 22:19

ja, dat is ook zo, maar in toer 3 moet je in 14 vastjes kunnen haken i.p.v.12 (heb ik er 2 tekort).

Heb al gevonden dat als ik in toer 3 gewoon : 2 x (1 vastje, 2vastjes in volgend vastje) dan 2 x (1 half stokje, 2 halve stokjes in volgend stokje)(in plaasts van 3 keer dan ) en dan 2 x (1 vastje, 2vastjes in volgend vastje), dan kom ik wel goed uit.

Ik heb dan verder gehaakt maar in toer 5 zitten er weer dingen die niet kloppen, ben daar nog niet uit. Daar kom ik ook 1 vastje te kort, en als je de rekening maakt klopt het ook niet.
Van rij 4 heb je 18 vastjes over en in rij 5 moet je in 19 vastjes kunnen haken.

-------------
">

Datum bericht: 11 Juni 2009 om 08:25
Ja je hebt helemaal gelijk, ik heb even meegeteld. Je zou kunnen beginnen met 7-14 maar ja dan loop je in toer 5 weer vast. Of je zou er in rij 4 weer een bij moeten smokkelen. Maar ja het patroon klopt niet en hopelijk zijn dat de enige twee foutjes. Succes, laat even weten hoe je het nog oplost.

-------------
Groeten Jacqueline

Bericht van: breidje
Datum bericht: 11 Juni 2009 om 16:13

als je bij toer 3 het volgende doet

1 v, 2v in de volg 2x   =6

1hst, 2 hst.in de volg 3x   =9

1v, 2 v in de volg   1x   =3

dan kom je wel op 18 steken.

toer 4 komt dan ook uit

toer 5 heeft 2 minderingen, kom je uit op 16

-------------
wil    

Datum bericht: 11 Juni 2009 om 21:10

bij toer 3 had ik het probleem al opgelost, ik had ook gewoon 1hst, 2hst x2 gedaan en daarna 1v, 2v x 2 gedaan en dan kwam ik ook goed uit.

Het probleem zit nu in toer 5.

Ik moet in toer 4 iets aanpassen omdat ik in toer 5 in 19 vastjes moet kunnen haken i.p.v. 18 vastjes. Als je alles samentelt in toer 5 kom je aan 19!

Heb er vandaag nog niet kunnen naar kijken, hoe ik het zal oplossen, ben verder aan het breien aan mijn trui

-------------
">

Datum bericht: 12 Juni 2009 om 09:18
De humor van het haken gaat er zo een beetje af he als je niet lekker door kan werken.

-------------
Groeten Jacqueline

Bericht van: miep
Datum bericht: 12 Juni 2009 om 09:42

Row 3: *1 single crochet, 2 single crochet in next stitch*, repeat from *to* twice, *1 half double crochet, 2 half double crochet in next stitch*, repeat from *to*3 times, *1 single crochet, 2 single crochet in next stitch*, repeat from *to* twice (18 stitches)

Vanaf rij drie krijg je 18 steken:

1 vaste, 2 vaste in de volgende steek, 1 vaste, 2 vaste in de volgende steek, 1 half stokje, 2 halve stokjes in de volgende steek, 1 half stokje, 2 halve stokjes in de volgende steek, 1 half stokje, 2 halve stokjes in de volgende steek, 1 vaste, 2 vaste in de volgende vaste = 18 steken.

Op deze manier heb je voor rij 2 ook gewoon je 12 vasten nodig.
Succes!

Bericht van: breidje
Datum bericht: 12 Juni 2009 om 09:54
perlefientje, ik heb een vertaling gestuurd

-------------
wil    

Print Pagina | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net