Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Probleem met een patroon

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Kira View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 26 November 2013
Locatie: Sintjohannesga
Status: Offline
Points: 3
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kira Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Probleem met een patroon
    Posted: 26 November 2013 om 10:37
Ik ben net begonnen met een trui. Heb jaren niet meer gebreid. Maar nu staat er in het patroon dat ik afwisselend 8x2 en 17x3 steken in elke 2e naald aan de rechterkant moet meerderen. Moet ik nu in een naald die 8x2 en 17x3 meerderen of de ene naald 8x2 en de andere naald 17x3 steken meerderen. Misschien wel een hele stomme vraag maar ik weet het niet :-(. 
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3043
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 November 2013 om 11:12
Hoi Kira,
Nee, je moet iedere tweede naald 8 x 2 en 17 x 3 steken minderen dit is dus in nld. 2/4/6/8 etc. 2 steken en vervolgens iedere naald 2 steken.
Hoop dat je er zo uit komt en het een beetje duidelijk is.
Groetjes,
Dilianne
 
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3043
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 November 2013 om 11:20
Oeps ik zie dat ik een foutje heb gemaakt in mijn antwoord.
Het blijft hetzelfde alleen moet je dus meerderen in plaats van minderen.
Groetjes,
Dilianne
Back to Top
Kira View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 26 November 2013
Locatie: Sintjohannesga
Status: Offline
Points: 3
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kira Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 November 2013 om 11:38
Dank je welSmile
Back to Top
lesset View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 28 November 2013
Locatie: texel
Status: Offline
Points: 4
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lesset Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 November 2013 om 12:16
hallo ik heb een vraagje over een patroon van een gebreid trappelzakje met aan weerkanten een bies met vier knopen, nu staat er in het patroon op het eind (de trappelzak is af en in elkaar) leg de biezen op elkaar en naai ze vast?, ze zijn al aangebreid wat moet ik nu nog vast naaien.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23642
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 November 2013 om 13:32
Bedoelen ze de knopen? Of moet je een stukje van de biezen vastnaaien, de ene over de andere? Of de hele bies en zijn de knopen voor de show?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lesset View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 28 November 2013
Locatie: texel
Status: Offline
Points: 4
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lesset Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 November 2013 om 13:49
de knopen zijn niet voor de sier, als ik de biez boven vast maak heeft het geen zin om er knopen aan te zetten. het is een phildar patroon.

Back to Top
lesset View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 28 November 2013
Locatie: texel
Status: Offline
Points: 4
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lesset Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 November 2013 om 13:51
in ieder geval bedankt vast voor de reactie, het is sowieso een patroon met hindernissen

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 November 2013 om 14:10
Is het die trappelzak met kabels ???

Dan moet je gewoon de biezen links en rechts op elkaar leggen en de knopen aanzetten en de capuchon dichtnaaien.

Ik zou niet weten wat je er verder nog aan moet doen . Het voorkantje misschien met een steekje vastzetten ???
Back to Top
lesset View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 28 November 2013
Locatie: texel
Status: Offline
Points: 4
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lesset Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 November 2013 om 14:29
dank je wel, ik ga het zo doen thanks wat heerlijk om iets met andere te kunnen delen en vragen.
fijn weekend.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.469 seconden.
Lang Yarns