Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Probleem met naaimachine

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
beginnertje View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 20 Mei 2012
Status: Offline
Points: 4
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer beginnertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Probleem met naaimachine
    Posted: 20 Mei 2012 om 11:33
Hallo iedereen,
 
Ik begin onlangs gestart met naaien en heb mij een nieuwe naaimachine aangeschaft, een brother Innov-is 20. Zo heb ik met veel trots mijn eerste rokje gecreëerd; Nu ben ik aan mijn tweede rokje begonnen maar ik krijg plots een foutmelding E6, de draad zou verward zijn. Nu heb ik alle draad een keertje losgemaakt en opnieuw opgespannen, maar nog steeds blokkeert de motor en krijg ik de foutmelding E6. Ik zie nergens nog een verwarde draad en weet echt niet meer wat ik nog meer kan doen.... Cry
Kan iemand mij wijze raad geven aub?
 
Alvast bedankt voor de hulp.
Groetjes  
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14077
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Mei 2012 om 12:04
Tja, zo'n machine met een foutmelding heb ik niet. Kijk eens in de gebruiksaanwijzing, misschien staat daar wat ze met verwarde draad bedoelen. Als boven alles goed zit, moet je eens naar spoel met spoelhuis kijken. Daar zou ook het probleem kunnen zitten. Is van hier natuurlijk niet te zien. Succes, Lida
Back to Top
beginnertje View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 20 Mei 2012
Status: Offline
Points: 4
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer beginnertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Mei 2012 om 13:08

Hey Lida, bedankt voor je reactie. Het enige dat de gebruiksaanwijzing zegt is dat de draad verward is en dat je deze dient te verwijderen...Confused Ik heb ook reeds naar spoel en spoelhuis gekeken...Cry

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8173
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Mei 2012 om 13:25
Ik weet ook de oplossing niet maar hier wat suggesties :
 
Windt je spoeldraad nogeens op .
Is je boven en onderdraad van de zelfde kwaliteit ?
.
Werk je soms met syntetisch garen ?
Kijk  eens op een echt naaiforum om je vraag te stellen en anders terug naar de winkel .
 
 
 
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14077
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Mei 2012 om 13:58
Nog een optie. Doe eens een druppletje naaimachineolie aan de spoelhuls, dan laat je de machine zonder naald en draad flink ronddraaien. Als er een draadje in zit komt dat er dan uit. Zo niet, de raad van Mutti opvolgen. Succes, Lida.
Back to Top
Wanda View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 30 December 2007
Status: Offline
Points: 2280
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Wanda Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Mei 2012 om 14:39
niet alleen de machine uitzetten maar haal ook eens de stekker uit het stopkontakt, helpt bij de pc ook vaak
WANDA
Niemand is volmaakt, en daar ben ik het perfecte voorbeeld van
Back to Top
beginnertje View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 20 Mei 2012
Status: Offline
Points: 4
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer beginnertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Mei 2012 om 22:01
Hey iedereen, bedankt voor jullie reacties. Ik heb inmiddels de handleiding al van voor naar achter en van achter naar voor gelezen. De naaimachine heb ik helaas via het internet besteld dus dat is op zulke momenten wel een beetje vervelend, maar de machine is nog zo nieuw dus wie had dit na een paar weken al verwacht...? Ik heb inmiddels de naald vervangen (want die stond blijkbaar al een beetje krom, waarschijnlijk van het blokkeren) maar helaas zonder veel succes.
Ik heb het daarstraks allemaal ook nog eens grondig in slow motion bekeken, en de bovendraad die geraakt helemaal verward in het spoelhuis onderaan, waardoor de stof niet meer verder doorschuift en alles dus vast komt te zitten. Het lijkt alsof de bovendraad dus niet zijn juiste weg kan vinden in het spoelhuis...??
 
Ik gebruik synthetisch garen omdat ik had begrepen dat dit beter is voor een naaimachine. Andere forums over naaien heb ik voorlopig nog niet gevonden.
 
Ik zal ook jullie tips nog eens proberen en hopelijk kan ik morgen terug in gang schieten, want ik moet toegeven dat mijn zin in het naaien stilaan aan het verdwijnen is na deze frustrerende dag. Ik heb alleszins één rokje kunnen maken met mijn machine... Wink
 
Misschien is het wel iets heel stom (hoop ik) en zeg ik dan ach ja.... dat ik daar niet eerder aan gedacht heb.
 
 
Back to Top
vikike View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 05 Mei 2011
Status: Offline
Points: 1402
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer vikike Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Mei 2012 om 22:20
misschien heb je het spoel omgedraaid( tegenrichting) in het spoelhuis geplaatst draad spoel met of tegen de klok in moeilijk uit te leggen.
te dikke of te dunne naald voor de stof of de bovenspanning staat te strak  


Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Mei 2012 om 09:46
Via sancho.nl kun je je aanmelden voor het forum. Dit forum is specifiek gericht op het zelf maken van kleding en andere dingen met de naaimachine. Daar wordt je vast en zeker verder geholpen! Ik ben zelf ook lid van Sancho en ik weet dat er een aantal dames zijn met een Brother naaimachine. Zij weten vast raad... Aanmelden voor het forum van Sancho is overigens gratis, als je clublid wilt worden van Sancho is daar een bijdrage aan verbonden...
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.438 seconden.
Lang Yarns