probleempje bij de hiel /sokken |
Reageer |
Autheur | |
zonzoekster
Groupie Lid sinds: 25 Oktober 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 82 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 19 November 2011 om 19:03 |
Ik ben bezig op een rondbreinaald en brei 2 sokken
tegelijk van teen naar boord. Zou iemand mij nog even verder op weg kunnen helpen? Ik heb het patroon van Annita Wilschut (http://www.scribd.com/doc/47784931/sokken) Zij schrijft voor de hiel: Brei de voet totdat de sok een lengte heeft van de totale lengte van de sok min 9 cm...... Zou zij daar bedoelen de totale lengte van de voet min 9 cm? Weet iemand dit, of heeft iemand een patroon voor mij. Ik "durf" en kan nu niet verder en wil weer zo graag verder breien. |
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23669 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik neem aan dat het een vrij grote maat is. Misschien moet je 9 cm vóór de teennaad gaan minderen of van patroon veranderen. De lengte van de sok is natuurlijk iets groter dan de lengte van je voet. Meet mar een andere sok van jezelf of van degene voor wie je breit.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
Bloemenvrouwtje
Duizendpoot Lid sinds: 23 Oktober 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 307 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ze bedoelt daarmee, denk ik, dat je 9 cm minder moet breien dan dat de voet lang moet zijn. Dit omdat door de hiel 9 cm lengte bedraagt alvorens die over gaat naar de enkel.
|
|
Handwerken, recycleren, van niets nog iets maken, dat zijn de dingen waar ik de meeste tijd mee bezig zijn.
|
|
zonzoekster
Groupie Lid sinds: 25 Oktober 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 82 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik dacht ook 9 cm minder dan de voet is. Dus eerst mijn totale
voelengte meten en daar 9 cm vana trekken en vanaf dat punt met de hiel beginnen. iK ga daar morgen voor zitten. even kijken of me dat gaat lukken. bedankt voor het meedenken |
|
Reageer | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |