Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

problemen met de stoere stappertjes

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
omajan View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer omajan Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: problemen met de stoere stappertjes
    Posted: 08 Mei 2013 om 22:18
Wie kan me verder helpen.

Ben begonnen met de stoere stappertjes te haken.
Heb de zool en de zwarte bies klaar.
Nu moet ik  middenvoor bepalen en dan links en rechts na 7 steken markeren, dat heb ik gedaan dan heb je dus 14 steken

Nu staat er : begin rechts van het midden , neem de steken aan de achterkant op: haak drie l. en 1 stokje samen tot een cluster, haak 2x2 stokjes samen, haak 3 stokjes samen, haak 3x2 stokjes samen, 2 lossen en keer om.
Haak 6 stokjes samen af knip draad af en haal het door de laatste lus.

Dus ik  begin met 3l. en dan dacht ik 1 stokje in de eerste vaste aan de rechter kant maar wat is een cluster en hoe moet je stokjes samen haken??

Groeten
Omajan

Back to Top
diny183 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer diny183 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Mei 2013 om 09:47
Een cluster is het samenhaken van minimaal 2 stokjes.
Samen haken doe je als volgt, je haakt een stokje maar stopt voor de laatste doorhaling, dan weer een stokje en dan haak je de laatste doorhaling samen, wanneer je3 steken moet samenhaken herhaal je de procedure.

Poeh moeilijk hoor uitleggen via schrift hoe je moet haken.
Back to Top
omajan View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer omajan Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Mei 2013 om 12:48
Heb inmiddels een PM gekregen van Els, denk dat het daarmee wel zal lukken , bedankt voor reactie Diny
Back to Top
linda1959 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer linda1959 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Mei 2013 om 13:22
ja het is veel moeilijker op schrift uit te leggen dan het zelf te doen , ook één van mijn ervaringen Diny Ermm
In het leven telt de strijd
Het voornaamste is niet te hebben gewonnen ,
Maar goed gestreden te hebben GROETJES LINDA
Back to Top
Donyce View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Donyce Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Mei 2013 om 22:15
Hoi omajan ik heb hetzelfde probleem.zou jij wat els jou doorgestuurd heeft.mij ook willen sturen.groetjes hanneke
Back to Top
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Mei 2013 om 11:07
Ik ben er gister ook mee begonnen, maar ik heb eerlijk gezegd al problemen met de hv sluiten en 2 losse (zooltje). Snap niet goed in welke steek ik dat nu moet doen.
Ik kom steeds scheef uit, dus er gaat iets mis, maar wat ?

Heeft iemand een betere beschrijving ?
Back to Top
omajan View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer omajan Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Mei 2013 om 11:15
Hanneke, wil je wel mailen ,maar je mailadres staat niet in je profile, kijk even bij andere leden waar dat precies moet staan, bij het vlindertje.
Weet niet of je je al voorgesteld hebt misschien kun je dat ook eerst even doen.

Omajan
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.422 seconden.
Lang Yarns