Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenproeflapje

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Marie-Louise View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Direct Link To This Post Onderwerp: proeflapje
    Posted: 28 November 2009 om 16:45

Ik heb het breiboek bergere de France Creaties 09-10, omdat daar leuke babykleding in staat. Ook heb ik de daarvoor benodigde Ciboulette wol, maar ik krijg het niet voor elkaar om een proeflapje te breien dat maar in de buurt komt van hetgeen in het boek staat.
Ik vermoed dat de aanwijzingen in het boek niet kloppen want voor hetzelfde garen staat bij het 226 patroon 31 st en 42 nld 2,5 in r.tricosteek terwijl op de volgende bladzijde bij het 227 patroon voor dezelfe wol staat: 29 st. en 55 nld 2,5 ribbelsteek.

Ik zelf kom met nld 2,5 in tricosteek op 23 st en 31 nld, met nld 2 kom ik op 27 st. en 36 nld. voor 10x10 cm.
Dunnere naalden heb ik nergens kunnen vinden, maar ik brei toch ook niet erg los. Wat is er mis, mijn breistijl of de vermelding in het breiboek??
HELP

Back to Top
Naneke View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 28 November 2009 om 23:51

goede avond

soms staan de grote in inch weer gegeven ipv cm.

moest ik van jou zijn kijk naar het model en maak het volgens je kunnen dan kan er zeker niks mis mee en internet staat vol ervan

Van  Naneke

Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 29 November 2009 om 08:41

Op de wikkel van het garen staat ook aangegeven hoeveel steken erop 10 cm,moeten zijn.Bij ribbels is het altijd iets minder,dat klopt dus met het boek

Als het niet lukt,is er maar een manier,je stekenaantal van het patroontje aanpassen aan wat jij bij je proeflapje hebt.

De inches worden alleen aangegeven,bij een engels patroon,nooit bij frans of nederlands.

Back to Top
odette View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 30 November 2009 om 08:53

Heb je wel een groot genoeg proeflapje gebreid. Dus niet van precies 10x10 cm maar echt een stukje groter bv 30x30 cm. Dan kan je veel beter meten.

Ribbel geeft een andere steekverhouding dan gewoon tricot.

Ik denk niet dat je nog dunner moet gaan. De wol is voor 2 of 2,5, misschien gewoon een stukje breien en kijken hoe het uitkomt.

odette
Back to Top
Marie-Louise View Drop Down
Newbie
Newbie

Direct Link To This Post Posted: 30 November 2009 om 16:56

Bedankt allen.
De wikkel vermeldt inderdaad ook een stekenverhouding en deze komt overeen met wat ik heb met nld 2.
Het proeflapje is ca 20x20 dus dat zou toch voldoende moeten zijn lijkt me.
Ik ga proberen het stekental van het patroon aan te passen. Als er dan toch een "raar" modelletje uitkomt, zal ik daar  verder hulp bij moeten vragen

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.875 seconden.
Lang Yarns