Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

pterodactylus

Reageer Reageer Pagina  <12
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Molemieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Molemieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Februari 2014 om 23:24
Grappig beestje.
Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Februari 2014 om 12:21
Wat heerlijk dat ze er zo blij mee is. Ik vind hem prachtig gebreid
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is

het glas is altijd halfvol

Back to Top
QstephanieQ View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer QstephanieQ Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Februari 2014 om 15:10
heel mooi!
Back to Top
Janne Marie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Februari 2014 om 19:07
Ik vind hem heel leuk. Snap dus wel dat je dochter deze uitkoos. :-)
Back to Top
Elizabteh View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Elizabteh Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Februari 2014 om 19:20
Prachtig.
Back to Top
SarahNoa View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer SarahNoa Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Augustus 2014 om 09:17
Hallo allemaal, ik ben nieuw op het forum. Ik was (vol frustratie) aan het zoeken naar info over de pterodactylus uit het hier besproken boekje "Dino's breien". Nu ben ik geen totale beginner met breien, maar hier kwam ik toch niet uit. Ik ben bij de kop aanbeland, maar volgens mij klopt er echt helemaal niks van. Ik heb wel 100x andere berekeningen gemaakt, maar ik kom er gewoon niet uit. Iemand van jullie die me op weg kan helpen met die kop? Alvast bedankt.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Augustus 2014 om 11:52
Dat snap ik, want als je het verhaal in dit item leest had kvdl er ook veel problemen mee. Misschien de uitgever mailen, want
die is er van op de hoogte zoals je in dit onderwerp lezen kan. Zelf stond ik pas bij euroland en ik zag het boek liggen en heb
het niet meegenomen omdat ik weet dat er veel fouten/onduidelijkheden in staan.
Als het met de uitgever niet lukt, lijkt het me handiger om bij vragen even een nieuw onderwerp in te schieten, daar kun je
altijd even naar dit onderwerp verwijzen.
Het is trouwens jammer dat de foto weg is, hij was echt heel mooi geworden.
Back to Top
SarahNoa View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer SarahNoa Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Augustus 2014 om 12:13
Dank je voor je reactie lw1463. Ik heb idd de uitgever gemaild en ik hoop dat ik de correcties krijg voor de pterodactylus. Ik heb alle reacties op dit onderwerp doorgespit en ik had al wel begrepen dat het allemaal wat problematisch lag met de patronen. Zitten er patronen bij die wel kloppen of zijn ze allemaal niet juist, weet één van jullie dit misschien?Ik vind het op zich niet zo erg om af en toe zelf een creatieve oplossing te bedenken, maar zo veel fouten gaat mijn pet te boven. Ik heb spijt dat ik dit boekje heb gekocht (en dat heb ik nog nooit eerder gehad).
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Augustus 2014 om 15:06

Ik heb deze gebreid. Als je mij zegt waar je probleem precies is kan ik je misschien wel helpen.

Ik heb ooit correcties van de uitgever gekregen, maar van de pterodactylus was er niets bij.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
SarahNoa View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer SarahNoa Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Augustus 2014 om 16:03
Ik heb eerst de vleugels gedaan, waarbij ik het eind vreemd vond: stoppen terwijl er nog 15 st. op de naald staan, terwijl de andere kant netjes eindigt in een punt. Dat heb ik zelf maar "opgelost".
Bij de kop kom ik er niet meer uit. Het eerste (paars) stuk impliceert dat je eindigt met 25 st. op de naald. Toer 1 (grijs) komt dan al niet uit. Ik heb zelf geprobeerd alles uit te tellen beginnend met 24 st., 26 st. en zelfs maar met 17 st. Met de volgende toeren liep ik ook nog tegen het probleem aan dat de recht gebreide st. aan de vk niet meer boven elkaar komt te zitten. Dan moet wel, anders loopt die leuke streep over zijn kop scheef. Na uren puzzelen zag ik het niet meer zitten, maar ik wil hem nog wel graag breien omdat hij zo leuk is.
Zie jij misschien hoe die kop nou in elkaar steekt? Alvast heel erg bedankt voor je moeite.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Augustus 2014 om 17:11
Ten eerste de vleugel. Je eindigt inderdaad met 15 steken. Daarna moet je nog minderen tot je weer 3 steken overhebt. Gewoon vertaalfout.
Bij toer 1 van kleur C. Kom je toch echt weer uit op 25 steken. (Ook weer zo'n vertaalprobleem).
Je meerdert uit de eerste st 1 steek. Dan 9 recht, 1 afhalen,1 recht. En dan de afgehaalde over de gebreide halen, 1 recht, 2 recht samenbreien, 9 recht, 1 meerderen. Dan heb je er dus 2 gemeerderd en 2 geminderd en blijf je op 25 steken. Toer 2 staat helemaal fout, want je hebt echt geen steken meer op het einde. Kijk bij toer 4, dan zie je wat je moet doen, nl aan het begin en einde meerderen.
Het is voor mij indertijd een heel gepuzzel geweest, maar ik had er toen al diverse uit dit boek gemaakt en wist inmiddels van alle problemen. dan begin je al anders te lezen. Vooral ook heel goed naar de foto's kijken.
Ik hoop dat ik het goed heb opgeschreven, het is nl een jaar geleden dat ik hem gemaakt heb en hij woont inmiddels in Eindhoven, dus even kijken is er niet bij.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
SarahNoa View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer SarahNoa Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Augustus 2014 om 17:24
Hallo Lida,
Dank je wel! Dat er van toer 2 niks klopte en dat ik daar moest meerderen had ik ook in de gaten. Maar dat de afgehaalde st. ook weer overgehaald moest worden had ik echt niet door. Dat staat er ook niet bij. Ik ga direct het patroon van de kop weer uitschrijven, ik heb zo'n idee dat ik nu wel goed uitkom. Hartstikke bedankt voor je hulp.

groetjes, Anneke
Back to Top
kvdl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kvdl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Augustus 2014 om 16:13
Hoi, sorry ben even offline vanwege vakantie, maar ik wilde even zeggen dat ik naar aanleiding van de vele fouten de uitgever aangeschreven had en toen een hele stapel verbeteringen gekregen heb. Ik heb die hier niet bij me, dus je moet of wachten tot ik terug ben van vakantie dan stuur ik ze door via pm of ook bij de uitgever gaan zeuren.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.543 seconden.
Lang Yarns