Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Puin ruimen...

 Reageer Reageer Pagina  <12345 7>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Augustus 2018 om 12:41
Gefeliciteerd met oma! Die hobbykamer, nou, dat is vast ook een heel project; ik heb onlangs mijn bomvolle logeerkamer dus opgeruimd en schoongemaakt, haha, verschil van dag en nacht, en inmiddels al twee keer een logeetje gehad, dus ik weet waarvoor ik het heb gedaan. Ondertussen al veel spullen weggebracht naar de stort, dingen weggegeven, en dat geeft ook voldoening. Op die manier kan ik ook weer beter met mijn planbord aan de gang, dat werkt voor mij echt wel prettig, op deze manier geef ik mijn bloemen op tijd water en zo, haha, als ik druk ben, dan vergeet ik ze gewoon en heb ik pas in de gaten dat ze een tijd geen water hebben gehad als het te laat is :). Maar gewoon lekker elke keer een stukje, dan komt jouw hobbykamer ook vanzelf klaar. Er moet ook nog tijd overblijven om te handwerken toch? Succes met verder opruimen!
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Augustus 2018 om 16:16
Dank je wel juffie komt vast ooit goed...
En anders maar een huis met rommeltjes...
Veel weggooien doe ik niet meer want iedere keer als we net iets weg hebben gegooid komt dat idee om de hoek met wat we ermee hadden kunnen doen...
Maar soms is het handig om dingen anders in te richten dan hou je ook weer ruimte over...
Dank je wel voor de felicitaties vanavond haar maar eens bedolven onder liefde en natuurlijk kadootjes...
Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Augustus 2018 om 16:37
De aanhouder wint, merk ik zelf ook met veel dingen. Ik heb tegenwoordig ook zoiets als er iets in huis kapot gaat: heb ik het écht nodig? Dan komt er een nieuw exemplaar van. Gebruik ik het niet, of nauwelijks? Dan geen nieuwe aanschaffen of wachten tot het inderdaad echt nodig is en op dat moment kopen. Haha, zo komt er steeds iets meer 'lucht' in huis en dat is best lekker. Anders inrichten is inderdaad ook nog een idee waar ik dan weer iets mee kan gaan doen, zal er ook mijn gedachten eens over laten gaan. Ik heb nu handwerkspulletjes door mijn hele huis liggen, dus ook maar eens proberen daar één kast (of kamertje) voor vrij te gaan maken, dat is wel een goed idee!
Heb je voor oma zelf nog iets moois gemaakt? Zelfgemaakte presentjes worden toch meestal het meest gewaardeerd :).
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3604
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Augustus 2018 om 16:50
chaos in mijn hoofd en lijf en chaos op mijn hobby zolder 
afgelopen week was het weer ernaar om op zolder op te kunnen ruimen 
helaas al een week pijn in mijn lijf door regen in de lucht wat niet echt naar beneden kwam zetten 
maar ik wil ook zo graag die zolder eens klaar hebben 
ben inmiddels al twee jaar bezig...……………………..
elke begin ik er aan en komt er iets tussen dan dit dan dat 
en in mijn hoofd heb ik het allang klaar  en dan moet ik iets van of op zolder halen/zetten en dan zie ik tot mijn spijt o ja het is nog helemaal niet klaar er komt alleen maar meer bij 

toch hoop ik binnenkort weer de draad op te kunnen pakken 
en dat ik er mijn gezellige hobbyzolder van kan maken 



Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Augustus 2018 om 17:51
Een bekende parallel: chaos in je hoofd en chaos op je zolder. Als je het kan overwinnen, is het resultaat bevrijdend. Sterkte met de ongemakken om het zover te krijgen. Er gaat niks boven een gezellige hobbyzolder behalve de schoorsteen dan.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Augustus 2018 om 09:41
Juffie had dit keer geen zelf gemaakte cadeautjes...
In de afgelopen jaren wel dingen gemaakt maar het wordt ook steeds moeilijker om te verzinnen wat te maken...
Niania herkenbaar rommel overal hoop dat we samen de boel op orde kunnen krijgen...
Dan hebben we weer een lekker plekje om te kunnen hobbyen...
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3604
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Augustus 2018 om 11:07
Originally posted by suziesfreubels suziesfreubels wrote:


Niania herkenbaar rommel overal hoop dat we samen de boel op orde kunnen krijgen...
Dan hebben we weer een lekker plekje om te kunnen hobbyen...
 

dank je wel 
ik ga mijn best doen 


Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Augustus 2018 om 15:50
Het is nog niet helemaal opgeruimd...
Maar...het bureau is eindelijk leeg...
Gisteren nog eventjes erdoor gegaan en nee niet alles heeft de goede plek maar dat komt nog wel...
Heb mijn fotostudiootje al klaar staan dus ik zou bijna zeggen dat het niet meer mis KAN gaan...
Maar met mij weet je dat op voorhand nooit...
Hou jullie nog eventjes in spanning...
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Augustus 2018 om 10:02
Opruimwoedes duren altijd zo lang omdat het gewone leven ook doorgaat. Als je flink zou kunnen doorwerken en 's avonds je in een hotelkamer kon terugtrekken, was je er veel eerder mee klaar. Maar zo werkt het niet...      
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Augustus 2018 om 11:43
ik denk dat het opruimen ook de aard van het beestje is. Als ik opruim, ruim ik ook op zoals suziesfreubels. De plek die leeg moet zal leeg zijn en is leeg, maar hetgeen erop ligt, ligt netjes geordend op een andere plaats in de weg en niet opgeborgen zoals het zou moeten. Ook het feit dat ge niet alleen woont. Mijn hobbykamer had ik helemaal ingericht en was opgeruimd. Dan komt mijn man met plannen af om dit en dat te veranderen in de living. Waar moet alles efkes gestockeerd worden? Juist in de hobbykamer want daar was plaats en staat het (voor hem) uit de weg. Gevolg : er wordt rap vanalles bijgegooid en van de hobbykamer schiet er nikske over.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Augustus 2018 om 11:46
Ik heb nadat ik gek werd van de rommel de logeerkamer opgeofferd - hopelijk tijdelijk . . .
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Augustus 2018 om 11:52
Ik kan me er volledig in vinden zoals je het schrijft bep...
Is hij eindelijk op orde en schoon oh moet even zus en zo en dan staat hij weer vol...
En als dat tijdelijk is voor een paar weken prima geen probleem...
Maar nu stonden er alweer tassen en dozen en zooi vanaf december afgelopen jaar...
En dan er iets van zeggen als er meer en meer hobby spulletjes beneden in de woonkamer komen te liggen en staan...
Dus het was tijd en het meeste wat er eventjes gestald was is verdwenen...
De vraag is alleen voor hoe lang...
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Augustus 2018 om 11:52
lw ik hoop met u mee. Maar elk huis heeft een 'rommelkot' nodig. Hier verandert da wel eens. Nu momenteel is het dus de hobbykamer, maar volgende keer kan het de garage zijn of de veranda.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Augustus 2018 om 11:54
Tijdelijk bestaat niet in de woordenboek van een man heb ik al ondervonden. Alles wordt tijdelijk gestockeerd maar komt niet terug waar het oorspronkelijk stond.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Augustus 2018 om 11:56
Goed om te weten...
Net zoiets als dat hij iets kwijt is het altijd de vrouw haar schuld is want jij zal het wel weer hebben opgeruimd...
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Augustus 2018 om 12:04
ik begin op dreef te geraken : of ge zet iets klaar, een pot vernis omdat 1 van de kinderen het gevraagd heeft op een zichtbare plaats. Ze komen en de pot vernis staat niet meer waar ge hem hebt klaargezet. En dan is het zoeken en die pot heeft hij dan juist op zijn plaats teruggezet. Of ge ruimt op en legt alle rommel dat op de kast ligt op hoopkes van een eigenaar ervan. Uw andere helft (want op zo'n moment is het niet manlief of wederhelft) begint dan tafel op te ruimen en legt alles terug op de kast. Op ontploffen sta ik dan.
Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Augustus 2018 om 12:33
Haha, hoe herkenbaar allemaal. Ik móést onlangs de logeerkamer opruimen, inmiddels dus al twee logees gehad, dus niet voor niets gedaan, maar ja... dan verdwijnt alles naar de kamer ernaast, die al vol stond, en waar ik nu niet meer kan lopen. Dus nu echt veel radicaal wegdoen, maar soms is dat moeilijk hoor. En (zal voor jullie ook herkenbaar zijn) dan héb je iets weggedaan wat je jaren niet nodig hebt gehad, en ineens heb je het dus wél nodig, grrr…
En met dat opruimen van mannen: die van mij ruimt dus niets op. Dan liggen er ineens schroevendraaiers en zo tussen mijn spullen, maar dan zoek ik een keer iets van 'mezelf' (paar dagen geleden stoffer en blik om even snel iets op te vegen) en kan ik het niet vinden. Zoek ik me een ongeluk, en vraag het later aan mijn man, met als antwoord: "O, heb ik even gebruikt, ligt nog buiten op de container". Ja, dáár zoek ik het niet en dan heb ik zoiets van: "Zet het dan gelijk weer terug, want ik ben zó lang aan het zoeken geweest, zonde van mijn tijd!", maar ja... we moeten er maar mee leren leven denk ik. En ondertussen zelf maar lekker doorgaan met weggooien, en weinig bijkopen, dan komen we vanzelf een keer met een nagenoeg leeg huis te zitten, haha. Allemaal veel plezier en succes met opruimen :)
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3604
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Augustus 2018 om 13:40
ja zoeken dat ken ik ook 
ik was konijnknuffel van kleindochter kwijt 
heb het na ruim een week op mijn zolder in een wasmand terug gevonden
heb ik zelf gelukkig gedaan en niet een ander 
maar ben maar wat blij dat ik hem weer terug heb
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Augustus 2018 om 13:57
Gisteren waren we de snijmat kwijt...
Dat ding slingert al weken op de eettafel maar daar lag hij niet meer...
Het eerste wat ik te horen kreeg was hij zal wel ergens op jou hobbykamer liggen...
Die ben ik toevallig aan het opruimen maar heb alle lades en kasten open gehad ik weet toevallig zeker dat hij daar niet ligt...
Ben benieuwd waar hij vandaan komt...
Lach me rot als hij ergens onder zijn eigen spulletjes vandaan komt...
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3604
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Augustus 2018 om 14:01
er staat bij mij op de wc deur geschreven 

wij hebben twee mysterieuze personen in huis
iemand en niemand 
iemand deed het 
en niemand weet wie 



 
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12345 7>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.359 seconden.
Lang Yarns