Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

punniken - vloerkleedje

 Reageer Reageer Pagina  123 4>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
odette View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 April 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3080
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer odette Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: punniken - vloerkleedje
    Posted: 14 September 2007 om 08:06

Van de week heb ik een punnikmolentje gekocht en zoonlief heeft al 19 meter !!! gepunnikt. Nu wil hij (lees moeders) er een vloerkleedje daarvan maken.

Hoe kan ik dat het beste doen??

Aan elkaar haken in een spiraal of rechthoek of zo iets. Of op een lap naaien in de juiste vorm?

Wie heeft er al eens zoiets gemaakt en kan mij vertellen wat het makkelijkste is en wat het mooiste wordt. Uiteindelijk gaat het om een goed resultaat natuuurlijk, als het makkelijk is dan is dat meegenomen.

odette
Back to Top
Syl*** View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar


Lid sinds: 23 Januari 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Syl*** Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 September 2007 om 08:09

Zo knap hoor,bij mij vliegt er meestal wel een paar keer een steek vanaf.

Ik zou denk ik 'm van binnenuit op een lap naaiendenk ik hihi

Groetjes Syl
Back to Top
Jenlon View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 Augustus 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1080
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jenlon Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 September 2007 om 08:26

Hoi Odette,

Ik ben hartstikke benieuwd naar het resultaat hoor. Heb je misschien al een fototje? Ik ben ook heel erg benieuwd naar zo'n molentje.

 

Groetjes,
Ilona.
Back to Top
odette View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 April 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3080
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer odette Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 September 2007 om 09:05

De mijne is net even iets anders, maar het idee is het zelfde:

http://www.winkelplein.nl/hetstookhok/default.asp?page=detai l&Id=451369&sid=TNF8vN3XgFF2Q1n0qq34cepGB20nhg

Aan de boven zijde zitten haakjes (net zoals die op een breimachien) en door het draaien aan het zwengeltje komen ze om en om naar boven en pakken de draad mee omlaag door de lusjes van de vorige toer.
Wouter (mijn oudste) was er mee aan de gang gegaan, maar die was aan het zwengelen alsof zijn leven ervan hing.  En dus viel er af en toe een steek. De haakjes hebben een soort van lipje die open en dicht gaan. Als het haakje omhoog gaat valt het lipje omlaag en pakt het haakje de draad. Maar als je zo snel als hem zwengelt heeft het lipje geen tijd om open te gaan en greep het haakje af en toe dus mis.

Ik zat er eigenlijk ook aan te denken om het op een lap te naaien lijkt me steviger worden. Van het weekeinde maar eens iets proberen.

odette
Back to Top
Jenlon View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 Augustus 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1080
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jenlon Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 September 2007 om 09:15

lijkt me leuk! zeker ook voor kinderen

 

Renske heeft er ook 1 maar helaas kun je het plaatje niet zien.

Maar ik ga binnenkort naar de beurs in Den Bosch, eens kijken wat ze daar hebben.

Groetjes,
Ilona.
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 September 2007 om 09:39

Ik zou zelf dan een rond kleedje maken. Dus gewoon van binnenuit 'oprollen' zoals een slakkenhuis eruit ziet zeg maar. Als je punnikkoord gaat breien of haken wordt het meestal enorm dik, dus dat is niet zo geschikt voor een kleedje. Wel heel leuk dat je een punnikende zoon hebt!

Back to Top
odette View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 April 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3080
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer odette Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 September 2007 om 10:20
Originally posted by Jenlon Jenlon wrote:

Renske heeft er ook 1 maar helaas kun je het plaatje niet zien.

Maar ik ga binnenkort naar de beurs in Den Bosch, eens kijken wat ze daar hebben.

Ik heb deze ook van Renske, het was de laatste.

odette
Back to Top
ziggysnowy View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 01 September 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 343
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ziggysnowy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 September 2007 om 10:25
Wat leuk dat je zoon zo'n fanatieke punniker is.
Vroeger heb ikd at ook wel gedaan. Ik heb zelfs nog de klosjes. Maar veel deden we er eigenlijk niet mee en dan is de lol er snel af.
Een kleedje is een goed idee. Ik zou het vastzetten op een stuk stevige stof , dan blijft het langer mooi.

        ziggy
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 September 2007 om 12:21
Is er geen antislipstof, waar je het op kunt vastnaaien?

Ik punnik koorden voor gehaakte tasjes of kettingen (met voorgeregen kraaltjes) en ik heb ook een poppenmuts van punnik draad gemaakt. Er zijn wel boekjes met punnik adviezen, het is best leuk om te doen. Ik probeer telkens te bieden op Marktplaats op "Eigentijds punniken" maar iemand anders is me aldoor voor."Punnik it" heb ik bij De Slegte gekocht.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Houtdraakje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 10 September 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 716
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Houtdraakje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 September 2007 om 14:26
In eerste instantie zou ik ook voor een rond kleedje gaan, dat is wel het gemakkelijkst. Maar ik zag laatst van die "voddekleden" daar maken ze dan ook een soort linten van en die naaien ze dan met kleine steken aan elkaar, ook leuk, als je er gekleurde draadjes in meenaait. Nou ja ik zit maar wat hardop te denken. Veel succes in ieder geval en de complimenten aan je zoon.
Groeten van Thérèse, de Draak uit Assen
Back to Top
Carola View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Maart 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1090
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Carola Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 September 2007 om 15:07

he odette als het goed is heb je mail met een boekje over punniken...

beesten maken poppetjes noemaar op... alleen frans, maar de plaatjes spreken voor zich...

Back to Top
odette View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 April 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3080
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer odette Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 September 2007 om 19:03

Carola,

Dank je wel maaruh .....ik heb (nog) geen mail ontvangen.

odette
Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 April 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5572
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer chrisje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 September 2007 om 21:18
ik heb ook zo'n ding, en maak er vooral riemen voor tasjes mee. Ik kreeg vandaag not een leuk mail met een paar ideetjes, en probeer die door te sturen, goed?
Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 April 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5572
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer chrisje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 September 2007 om 21:27
je hebt mail odette! (en hopelijk nu ook geen al te voll box door mij...)
Back to Top
odette View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 April 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3080
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer odette Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 September 2007 om 21:50
Dank je wel Chrisje ik heb je mailtje ontvangen.
odette
Back to Top
Carola View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Maart 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1090
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Carola Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 September 2007 om 01:30
nog geen mail?? vreemd ik denk dat het te groot was en het terug is gekomen.. maar heb niet gekeken want toen ik het naar je mailde stond ik op het punt om naar een fijn keuroord te gaan voor 4 dagen.. jaja kan er ook internetten maar ik kan mijn mail niet openen en het boekie staat op mijn eigen pc..  dus ik probeer het als ik terug thuis ben maandag of dinsdag nog eens voor je en dan in 3 delen.. ik wilde het weer te snel doen denk ik hihi maar komt goed!! even geduld.. thank you...
Back to Top
odette View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 April 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3080
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer odette Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 September 2007 om 08:40

Is goed hoor Carola ik wacht rustig af. Geniet maar lekker van de kuuroord.

Heerlijk zo een paar daagjes ertussenuit.

odette
Back to Top
Edith View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Juni 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1096
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Edith Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 September 2007 om 13:19
Dat klinkt fantastisch Carola. Geniet ervan en ontspan je vooral!
Back to Top
webcat View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 19 September 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 92
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer webcat Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 September 2007 om 13:46
Originally posted by odette odette wrote:

Van de week heb ik een punnikmolentje gekocht en zoonlief heeft al 19 meter !!! gepunnikt. Nu wil hij (lees moeders) er een vloerkleedje daarvan maken.

Hoe kan ik dat het beste doen??

Aan elkaar haken in een spiraal of rechthoek of zo iets. Of op een lap naaien in de juiste vorm?

Wie heeft er al eens zoiets gemaakt en kan mij vertellen wat het makkelijkste is en wat het mooiste wordt. Uiteindelijk gaat het om een goed resultaat natuuurlijk, als het makkelijk is dan is dat meegenomen.

 

Geinig, ik punnikte vroeger met zo'n paddestoel met 4 spijkers erop.

 

Groet, Willeke.-

Houdt moed, het komt nooit meer goed.
Back to Top
Houtdraakje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 10 September 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 716
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Houtdraakje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 September 2007 om 14:41
Hoi Odette, als het klaar is, laat je het dan nog zien?? ben heeel nieuwsgierig hoor...
Groeten van Thérèse, de Draak uit Assen
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  123 4>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.516 seconden.
Lang Yarns