Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

punthoofd van stekenverhouding

 Reageer Reageer Pagina  <12
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Ien View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 10 December 2013
Status: Offline
Points: 820
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2014 om 17:28
Euh.... vraag voor het afkanten van de armsgaten.

Ik ben overgegaan om de mt S van het patroon.
Heb hierbij het aantal centimeters die ik moet hebben van het M patroon.

Nou weet ik niet wat handig is om aan te houden voor het afkanten van de armsgaten.
Heb een smalle taile, maar ben bovenaan best breed gebouwd.
Iemand een idee?

Volgende vraag, er word gesproken over: minder aan elke kant 1x 4 st, daarna 0 x 3 steken. Ga ervan uit dat je die toer wel uit haakt en dan op de volgende toer weer doorgaat met minderen voor de volgende steken?

Hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Online
Points: 14059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2014 om 17:58
Ten eerste: niet star vasthouden aan de maat uit het boekje, maar aan je eigen maat. Gewoon meten wat voor jou het beste is. Misschien moet je voor de armsgaten dus minder minderen, zodat je wat meer steken overhoudt en het weer iets breder wordt. (Ik moet mijn naaipatronen allemaal aanpassen. Maat 36 voor de rug en armsgaten, bw naar maat 40, maar dan dus allen de voorkant en op de heupen naar maat 42.)
Je mindert bij haken door de toer niet uit te haken, maar gewoon die 4 steken te laten staan. Je zou ook tot 1 steek voor het einde kunen gaan, Keren, 1 halve vaste, 1 vaste, 1 half stokje, zijn samen 4 steken, die bij de volgende toer niet haken. Heb je er 4 mooi geleidelijk geminderd. Of ben je vasten aan het haken, dan even iets anders verzinnen met halve vasten.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Ien View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 10 December 2013
Status: Offline
Points: 820
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2014 om 19:31
Hoi lidwina,
Ik heb met een patroon te maken. En in dit geval start ik de eerste mindering met stokjes. Er word ook aangegeven de minderingen aan het begin van de toer te doen met halve vasten voor het aantal minderingen die je moet doen en aan het eind de steken te laten staan die je moet minderen en dan keren.

Alleen ben ik nog niet zo gevorderd om in te zien hoeveel ik moet minderen voor mijn maat. Vandaar dat ik vast hou aan aan de maat in mijn boekje.

Verder voor mijn tweede vraag die ik stelde zit ik met dit:

Ik begin een toer met bv 92 steken, hier moet ik er 4 minderen aan beide zeide. Dan hou ik 84 steken over.
De volgende moet ik 0 steken minderen, haak ik die toer dan mijn 84 steken en ga daarna door met de volgende minderen die ik wel weer moet doen? Lastig uitleggen. En misschien heb je al antwoord gegeven, maar haal ik hem er niet uit :)

Hoor het graag

Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Online
Points: 14059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2014 om 21:35
Je haakt dan inderdaad over die 84 steken. Maar nog even terug naar je maat. Je kunt gerust ipv 4 st aan iedere kant 3 steken minderen. Je schouder wordt met minder minderingen alleen iets breder.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Ien View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 10 December 2013
Status: Offline
Points: 820
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Februari 2014 om 17:02
Super bedankt voor je tips lidwina.
Kan ik weer lekker door :)
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.938 seconden.
Lang Yarns