Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenPuppy hondje !!!

Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Ticia View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Status: Offline
Direct Link To This Post Onderwerp: Puppy hondje !!!
    Posted: 18 November 2009 om 19:46

Hallo allemaal,

Wij [ik en mijn familie] hebben sinds Zaterdag 's ochtends een Boomer pup van 9 weken kruising tussen een Malthezer en sh*tshu haar naam is Silver. Daardoor ben ik hier helaas niet meer online geweest, te druk met op haar te letten.

Nu ben ik dus wel online omdat wij een groot probleem hebben met haar: Ze wil niet in de bench, ze poept en plast in huis [dus wij laten haar uit dan komen we thuis en dan doen we het mooi binnen], we corigeren ons suf [moeten constant opletten dus ik kan niks anders doen dan opletten], 's avonds piept,jankt en blaft ze in de bench als wij willen slapen, ook poept & plast ze in de bench, verder is ze natuurlijk super lief en slaapt ze veel.

Nu wil ik jullie vragen hoe jullie dit doen/hebben gedaan met een pup, hebben jullie tips een schema bijv. alles is welkom wij weten het niet meer. Dank je wel namens mij en mijn Familie.    

Back to Top
pien66 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 18 November 2009 om 19:59
Volhouden, ze leert het wel. Ga ze aub niet zindelijk maken met kranten. die fout heb ik gemaakt. Ik kon het eerste jaar geen tijdschrift op de grond laten liggen, want dan het een nat tijdschrift. Ja en dan kon je wel corrigeren maar het was haar wel aangeleerd
Groeten Jacqueline
Back to Top
Eeyore82 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 18 November 2009 om 20:36
Heb je een pm gestuurd. Wat poepen en plassen betreft, zodra ze wat doet optillen (dan stoppen ze), nee zeggen en buiten zetten waar het wel mag. Eerst liet ik mijn hondje elk uur even buiten. 's Nachts deed ik om de 2 a 3 uren. Dan geven ze het steeds meer aan als ze moeten.
Dat ze in de bench poept en plast zegt dat ze het niet als haar plekje ziet (honden bevuilen nooit eigen nest, alleen als het heel lang duurt natuurlijk).

Groetjes Marjije
Back to Top
Wolvenlied View Drop Down
Newbie
Newbie

Direct Link To This Post Posted: 18 November 2009 om 21:11
Aww leuk dat je een pup hebt. Veel plezier ermee

Ik heb mijn hond die nu 8 jaar oud is, een King Charles Cavallier van ras, eerst leren op kranten papier haar behoefte doen. Je neemt één ruimte en je legt overal kranten papier. Als je hond haar behoefte op het papier heeft gedaan dan beloon je. Als je thuis bent ga om te twee uur buiten met haar en als je buiten haar behoefte doet veel belonen. Ook het commando "pii pii doen" gebruiken of wat je liefst wil. Als ze gewoon is na een week ofzo op het krantenpapier te plassen kun je een paar stukken weg nemen en zien als ze nog op krantenpapier plast dan geleidelijkaan na een paar dagen elke keer minder er minder krantenpapier tot je maar een of twee stukken over hebt. Je kan dan ook de krantenpapier buiten zetten en kijken als ze buiten daar op wil plassen. Ik zou gewoon zeggen dat je véél geduld zou nodig hebben met een pup want het is een beetje zelfde als een kindje leren op het potje gaan

Wat die bench betreft leg haar daar niet te lang in van de bench in één keer. Je zou best het opbouwen. Geef haar ook speelgoed zodat ze zich niet verveeld. Zo'n bal met snoepjes is leuk want ze moeten dan de bal draaien en bezig zijn om de snoepjes eruit te krijgen. Begin eerst met 10 minuten in de bench en laat haar alleen als je terug komt veel belonen. Laat haar goed weten dat je altijd terug zou komen. Gelijdelijk aan kan je opbouwen tot 15 minuten, 20,30,... tot een uur dan twee enz. Ik persoonlijk gebruik eigenlijk geen bench met mijn hond. Ik zou gewoon haar niet te lang in de bench zetten want een pup heeft ruimte nodig om te spelen en ontwikkelen.

Ik hoop dat deze tips jou kunnen helpen,

Veel success en gewoon geduld
Als je nog vragen hebt moet je maar zeggen

Wolfje
Back to Top
caelum View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 18 November 2009 om 21:25

Niet aanleren op kranten hoor!! Dan krijg je wat Jacqueline zegt.

Inderdaad gewoon in de bench 's nachts en het janken negeren, wel af en toe eruit halen. Wat kan zijn is dat jouw bench te groot is voor het hondje. Zo heeft het hondje het idee dat het naast een slaapplekje ook een poepplekje is. Als je de bench kleiner maakt, heeft ie alleen een slaapplek en een beetje hond vervuilt zijn slaapplek niet. Sommige mensen doen het door middel van dozen of een krat oid, daarmee blokkeren ze de helft van de bench. Je kan natuurlijk ook eerst gewoon een kattenreismandje nemen voor 's nachts. :-)

Wij lieten ons hondje overdag er ieder uur uit, en dan heel erg belonen als ze het goed deed. 's Nachts ook een aantal keren voor haar eruit.. Dat gejoel houd je in het begin wel. Niet belonen door haar aandacht te geven of te troosten, want dan ziet ze dat ze beloont wordt als ze joelt, of dat er iemand komt. Hoogstens even haar meenemen om te laten plassen en dan weer terugleggen.

Heb je niet een veilig knuffelbeestje waarmee ze kan slapen? Wij deden ook wel een babykruikje, lekker warm om tegen aan te slapen, maar dat moet je natuurlijk goed in de gaten houden

Veel succes met de kleine boef, ga je snel een foto plaatsen?

Liefs

Back to Top
Wolvenlied View Drop Down
Newbie
Newbie

Direct Link To This Post Posted: 18 November 2009 om 21:30
Originally posted by caelum caelum wrote:

Ik heb zelf nooit probleem ondervonden met kranten maar dat is elk zijn keuze. Best van al dan gewoon veel buiten gaan met haar.

En ja, post es een foto want we zijn allemaal benieuwd hoe ze eruit ziet

Wolfje x
Back to Top
caelum View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 18 November 2009 om 21:44
Originally posted by Wolvenlied Wolvenlied wrote:

Originally posted by caelum caelum wrote:

Ik heb zelf nooit probleem ondervonden met kranten maar dat is elk zijn keuze. Best van al dan gewoon veel buiten gaan met haar.

En ja, post es een foto want we zijn allemaal benieuwd hoe ze eruit ziet

Wolfje x

Hmm een vriendin van ons fokt met hondjes en ik ben gewend dat ze dat met die kranten al leren vanaf een week of 4? En dan daarna leren ze al voor ze weggaan om het buiten te doen, dus als je hem dan mee krijgt dan issie al zo goed als zindelijk en is het zonde weer op kranten aan te leren terwijl de fokker al het heeft afgeleerd .. Dus dan kun je denk ik beter doorgaan met buiten zindelijk maken.

Maar misschien is het handig dat ze anders even degene belt waar ie vandaan komt voor advies, want ik neem toch aan dat die wel heel goed weet hoe de pup het gewend is? En ze vinden het vast niet vreemd als je belt hoor!! Voor vraagjes.

Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 18 November 2009 om 22:12
Ik heb denk ik super veel geluk gehad met mijn Poek. Hij is geboren en getogen tot 12 weken op een boerderij. Die 12 weken zeggen ze, zijn ook erg belangrijk omdat ze volgens kenners anders te jong zijn wanneer ze het nest verlaten en moet je veel langer corrigeren en zo. Hij heeft dus van de volwassen honden geleerd om buiten zijn behoeftes te doen en ook nog eens netjes onder struiken.

Flores heeft 1 keer, gelijk de eerste nacht, in huis zijn behoefte gedaan en daarna nooit meer. Hij vond dat zo vies. Tot zijn ziek zijn heeft hij zijn behoefte altijd onder struiken gedaan en ik moest bij gebrek aan struiken, net zo lang lopen tot er erg hoog gras stond of een ieniemienie struikje.

Maar heeeeeeeeeeeeeel veel heeft te maken met discipline. Duidelijke regels, liefst ook met eettijden en uitlaat tijden. Structuur is net als bij kinderen zeer belangrijk.

Maak van de bench een veilige plek en geen strafplek. Leg er speeltjes in en wanneer je hondje er in gaat en bv gaat spelen beloon je haar met een brokje. Zo leert ze dat het haar eigen plek is en niet alleen wanneer ze gecorrigeerd wordt. Zo zal ze er ook in gaan wanneer dat niet perse hoeft. Hebben jullie geen stukje van de geboortedeken gekregen? Dat had ik wel, door de geur van het nest zijn ze ook kalmer.

Heel veel plezier met Silver en ik ben benieuwd naar een leuke foto.

Groetjes Simone
Back to Top
caelum View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 18 November 2009 om 23:30

Simone,

Aww een hondje die Poek heet :-D

Mijn kat heet Poek, maar voor een puppy, zo lief. :) Echt een geweldig idee.

Back to Top
stridje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 18 November 2009 om 23:40
ik denk dat de bench te groot is en dat hij geen dekentje heeft meegekregen van de geur van het nest waar die in gelegen heeft ,dus voelt die zich niet veilig in zijn kooi.
misschien eerst in een doos geeft meer veilig heid.
als je hondje gaat zitten dan meteen met hem naar buiten gaan.zeggen wat de bedoeling is ,doet die een plasje belonen met een snoepje.het kan even zwaar zijn want je moet bij elke houding dat je denkt he,dat kan wel eens een plas zijn meteen handelen,bij piepen zou ik negeren anders krijgt hij verlatingsangst en dan ben je verder van huis.
zou een puppy curcus gaan doen,kan je ook goede tips krijgen,voordat je iets verkeerd doet, zo snel mogelijk want een verkeerde inprenting kan je veel problemen geven.en leren ze niet meer af.groetjes stridje
Back to Top
Iris74 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 19 November 2009 om 09:29
Hmmm, ik ben het wel eens met Stridje. Onze hond, een Appenzeller Sennenhond van 8, hebben we ook zo aangepakt, alleen heeft hij nooit een bench gehad, want wij woonden toen zo klein dat het een keuze was, bench erin en wij eruit, hihi!!! Maar ik denk ook dat het per hond/ras verschillend is hoe je ze aan moet pakken. Succes ermee!!!
groetjes
Iris
Back to Top
tootjeko View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 19 November 2009 om 09:54
Gefeliciteerd met je puppenkind.

Een hondje wat je pas zo kort in huis hebt, moet nog heel erg wennen aan zijn  nieuwe omgeving. En voelt zich waarschijnlijk ook erg alleen doordat hij zijn broertjes en zusjes mist.

Een bench moet je absoluut niet gebruiken als strafmiddel, maar als veilig plekje voor je hondje. Zorg dus dat er een lekker plekje is waar hij kan liggen en dat er een knuffel of speeltje in ligt. Deurtje gewoon open laten overdag en als je hem iets lekkers geeft dat in de bench doen. Zorg dat je pup daar ook lekker gaat slapen en gaat zien als zijn eigen rustige plekje.
Wij hebben onze pup(nun 7 maanden) niet in een bench maar in een ren gedaan en daar ging ze vanaf dag 2 al zelf in liggen als ze moe was.

Zindelijk worden gaat echt niet in een paar dagen.
Zet je puppenkind elk uur buiten neer en wacht dan ook tot hij een plasje heeft gedaan en beloon hem uitbundig. Ook na het spelen, eten en slapen direct naar buiten. En NOOIT maar dan ook echt nooit straffen voor het in huis plassen of poepen.

En vooral niet vergeten om van je puppenkind te genieten, want ze worden zo gauw groot.

http://www.hondenforum.nl/ hier vind je een heleboel info over honden.
http://www.dogweb.nl/gedrag/bench.html en http://www.dierz.nl/hond/article253794.ece/training-een-hond -leren-wennen-aan-de-bench op deze site's vind je info over benchtraining

Groetjes Tootje

[IMG]http://i3.photobucket.com/albums/y58/tootjeko/Amigurumi/P28-03-09_1055-1.jpg">
Back to Top
odette View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 19 November 2009 om 10:04

Met die kranten is mijn moeder toen ook de mist ingegaan. Dat werkte helemaal niet.

Inderdaad de bench moet een vreilig plekje voor haar zijn dus niet voor straf in de bench doen. Ga eens lekker met haar zitten op schoot en dan met een kleedje erbij, leg daarna dan dat kleedje in de bench met een speeltje en een paar snoepjes. Of al ze een mandje heeft het mandje in de bench zetten. Ze is nog maar heel kort bij jullie, in een paar dagen krijg je een jonge hond niet zindelijk. En de ene hond vergt gewoon wat meer tijd dan de ander.
Het lukte mijn moeder toendertijd ook slecht om haar hondje zindelijk te krijgen. Eerdat zijn haar schoenen en jas aan had om naar buiten te gaan had de hond het al in huis gedaan. Wij hebben toen de hond paar weekjes in huis genomen en echt om het half uur naar buiten en inderdaad uitgebreid belonen als ze iets buiten deed. En opeens was ze zindelijk.

Veel succes.....

odette
Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 19 November 2009 om 10:50
Gefeliceteert met je nieuwe aanwinst
Back to Top
Teunie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 19 November 2009 om 11:20
Gefeliciteerd met jullie pup ik hoop dat we er snel eens een foto van zien.
Groetjes Teunie
Back to Top
vcable View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 19 November 2009 om 14:08
Toen Amy (mijn hond) nog een puppy was had ik een grote banch maar kleiner gemaakt zodat er alleen genoeg plek was om te liggen.
En een deken over de banch gelegt zodat alleen de voorkant waar het deurtje zit open was dan hebben ze een soort holletje.
Met zindelijkheid tis vaak de baas die zindelijk is niet de hond dus als ze nog steeds binnen doet moet je vaker met haar naar buiten dus minder lang tijd ertussen laten.
Als ze wat doet buiten de hemel in prijzen zo antosiast doen dat je buren denken die is knetter hihihi.
Savonds na 7 uur geen water meer geven wil soms ook wel helpen.
En verder heeeeeeeeeeeeeeeeeel veel geduld hebben veel met der naar buiten op gegeven moment langzaam die tijd uitstellen elke keer niet meer dan 5 minuten langer als ze dan toch doet weer een stappie terug.
Op gegeven moment krijgen ze het wel door en gaan ze het zelf aangeven.
Amy was met ongeveer 7 maanden volledig zindelijk toen gaf ze het zelf aan.
Poepen heb ze gelukkig nooit binnen gedaan ,maar ik lette ook heel goed op en zag aan haar gedrag vaak al op gegeven moment als ze iets moest doen, dus meestal was ik er wel op tijd bij.
Groetjes Kim
Back to Top
Ticia View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 20 November 2009 om 17:20

Hallo allemaal, dit zijn 2 foto's van mijn/onze Silver.

Van Ikke.

Van Ikke.

Back to Top
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 20 November 2009 om 17:24
Tica, gefeliciteerd met jullie hond!
Veel succes er mee
Groeten Creaans
Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 20 November 2009 om 18:04
Ach het is wel een liefje zeg!! Wat een schatje. Ik hoop dat je veel kan met de tips die je hier krijgt. Succes.
Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
caelum View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 20 November 2009 om 21:23
Echt een snoepje.. Prachtig!
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.344 seconden.
Lang Yarns