Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

PZN: Poes Zoekt Naam

Reageer Reageer Pagina  <1234>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Ennas View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ennas Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Augustus 2012 om 19:28
Originally posted by Lidia2 Lidia2 wrote:

0 wat een droppie, ik was van de week ook aan het kijken voor twee poesjes, en volgens mij heb ik deze gezien.
Ik heb een poesje gehad die er precies zo uit zag als die van jou, haar naam was Nintil wat de naam van een godin is.
Je kunt ook even kijken op www.poezennamen.nl 
Ben heel benieuwd welke naam het word, ik vind Ronja niet zo leuk, Nintil vind ik liever klinken.
Maar je moet altijd zelf beslissen, even googlelen dan zie je vast iets leuks.

Groetjes, Lidia

Waar ben je wezen kijken?
Back to Top
Ennas View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ennas Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Augustus 2012 om 19:29
Originally posted by l.wijsbroek l.wijsbroek wrote:

je moet voor jezelf een naam kiezen die kort en krachtig en een beetje harde klank heeft, is voor de poes ook duidelijker als je ze roept.

Daarom werd het Marie of Ronja. Beide kort en krachtig.
Marie is iets liever wat beter bij haar past.

De kat van mijn broertje gaat Amy heten. Dat is de druktemaker van de 2.
Back to Top
Ennas View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ennas Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Augustus 2012 om 19:30
Originally posted by Boris Boris wrote:

Wat een knapperd zeg.  PZN? poes zonder naam (flauw i know).
Rox (afgeleid van Roxy) vind ik leuk voor deze mooie dame. Stoer, lief en vrouwelijk toch?

PZN was eerst de benaming voor poes zonder naam.
Mijn moeder kwam met poes zoekt naam.
Maar ik zou haar echt PZN noemen totdat ik een geschikte naam had gevonden.
Back to Top
Ennas View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ennas Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Augustus 2012 om 19:32
Originally posted by Miep52 Miep52 wrote:

Dit is onze Miep. Al bijna 15 jaar!
Jouw nieuwe huisgenoot lijkt er wel op, vind je niet?

Rood boven het oog, wit op de neus, wit op het pootje. Ja ze hebben wel wat van elkaar weg. Grappig om te zien.
Back to Top
Lidia2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lidia2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Augustus 2012 om 21:56
Back to Top
Ennas View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ennas Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Augustus 2012 om 22:00
Die advertentie heb ik ook gezien ja.
De katjes van mij en mijn broertje komen vanuit een asiel. De kat van mijn broertje lijkt wel wat op de zwartwitte van de advertentie, maar is hem niet.
Back to Top
geesje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer geesje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Augustus 2012 om 22:10
ik kreeg een kitten van 6 weken  genaamd Donder..... dit vond ik maar niets en heb haar Roosje genoemd......
maar ze was een Donder, heb haar niet kunnen houden, kon niet meer handwerken, ze zat overal in  en op ....  haalde planten bij mensen uit de tuin.....ging touwtje springen met de meisjes en voetballen met de jongens op straat.... liep bij iedereen naar binnen..... haalde boodschappen uit mijn tas en begon overal in te bijten, het was net zoon schatje als hierboven........had haar graag gehouden maar het kon niet...Cry.....nu heb ik NALA , een mishandelde kat en ze zit naast mij als ik aan het haken ben .....Big smile.

SUCCES met het vinden van een naam
groetjes geesje
Back to Top
hannie-groen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer hannie-groen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Augustus 2012 om 22:19
onze kat heet sepke(zwart wit kater
voorheen hadden we ook een lapjes kat ze hete lobke
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Augustus 2012 om 13:27
In de Simply breien nummer 3 van dit jaat staat een actie met het breien van kittens en die dan aanbieden aan je eigen asiel of eentje in Noord Holland. Die kunnen dan verkocht worden zodat er wat extra geld is voor de opvang van kittens. Ik ben net terug uit de stad en ik heb dat even snel gelezen bij een kopje koffie in La Place. Je kunt ook gebreide jasjes voor pinguins doneren aan een ander goed doel.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
macheri View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer macheri Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Augustus 2012 om 16:59
Onze poes heette zoaraya en was een schildpadje / europese korthaar. Helaas hebben we haar  in januari moeten laten inslapen. 
Maar ze was ook een echt koninklijk katje daarom hadden ze haar  in het asiel die naam gegeven, naar de voormalig koningin van PerziĆ«
 Het zijn niet de beste foto's maar zo hebben jullie een indruk.

Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Augustus 2012 om 17:36
Ooooh, ze is hetzelfde als mijn poes, toen ik haar voor het eerst zag zei ik| :oooh, wat een Beauty en zo heet ze nu al jaren, soms kortweg Bjoet en soms Kaffenoortje want ze lijkt op die koekjes: cafe noir....
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
linda1959 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer linda1959 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Augustus 2012 om 18:42
mijn dames noemen  Zazou , Filoe (de andere die ik heb zijn heren ) Mijn volgende dame gaat zeker de naam Sterre krijgen (vind deze naam zo mooi voor een kattin ) 
prachtige lapjeskatten hoor die hier getoond zijn
In het leven telt de strijd
Het voornaamste is niet te hebben gewonnen ,
Maar goed gestreden te hebben GROETJES LINDA
Back to Top
ikkie1202 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ikkie1202 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Augustus 2012 om 18:59
Onze poes heet Akela. Zo heette ze in het asiel waar we haar als kitten haalde, en we merkten al snel dat ze daar op reageerde! (zowaar onze eerste kat waarvan we wisten dat ze naar haar naam luisterde!) Dus toen hebben we het maar zo gehouden. Vonden het ook wel een mooie naam :)
Back to Top
Ennas View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ennas Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Augustus 2012 om 19:36
Ik heb in het asiel nog niet gemerkt, en mijn broertje die er werkt ook niet, dat ze naar haar `oude' naam luistert. Ze heeft de naam Sushi meegekregen. Maar die heb ik gelijk `weggedaan'.

Leuk al die kattenverhalen te lezen.

Ik heb vandaag de naam Marie een aantal keer genoemd en een aantal personen vinden die naam wel bij haar passen. Ik denk dat ik haar de naam Marie geef.
Als ze hier is, even kijken of het echt bij haar past.
Morgenochtend horen we wanneer ze hierheen mogen.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Augustus 2012 om 21:49
Als je een kat roept om etenstijd is elke naam goed, als er maar een bakje op de grond komt. Zo leren ze hun naam wel. De onze horen aan onze stem of we over hen praten en elkaars naam kennen ze ook goed.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
MariaLA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MariaLA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Augustus 2012 om 22:18
Onze kat luistert uitstekend!! Vooral op het juiste moment roepen!!!! Net als ze omkijkt bijvoorbeeld Big smile
Back to Top
IngeDeV View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer IngeDeV Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Augustus 2012 om 22:24
De poes van mijn broer noemt Sleever.
Vind ik ook een toffe naam hoor voor een kat met pit.
Groetjes IngeDeV
IngeDeV

http://ingedev.blogspot.com

http://ingedeve.weebly.com/eigen-werkjes.html

Back to Top
Ennas View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ennas Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Augustus 2012 om 12:36
We mogen Marie ophalen!
Vanmiddag neemt mijn broertje Amy mee naar huis.
Back to Top
winter61beer View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer winter61beer Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Augustus 2012 om 12:49
dan wens ik jullie veel geluk met marie en amy,
Back to Top
MariaLA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MariaLA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Augustus 2012 om 13:08
heel veel plezier met en van Marie!!!
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1234>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.422 seconden.
Lang Yarns