Raglan lukt niet |
Reageer | Pagina <12 |
Autheur | |
lw1463
Hobbyguru Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik wil ook een tablet
|
|
bep
Hobbyguru Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12111 |
Post Options
Thanks(0)
|
dit is een vergroot stukske van die raglan. Ik denk dus dat er niks gedraaid wordt gebreid en dat het gewoon kleine gaatjes zijn. |
|
lidwina
Hobbyguru Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14087 |
Post Options
Thanks(0)
|
Dan ga ik dat ook nog eens proberen. Wordt vervolgd.
|
|
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen. |
|
Mutti
Hobbyguru Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8173 |
Post Options
Thanks(0)
|
Als je de foto vergroot zie je in de raglanlijn allemaal lusjes liggen ,
, |
|
Lao-tse
Hobbyguru Lid sinds: 02 December 2015 Locatie: Haarlem Status: Offline Points: 4478 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik bewonder jullie geduld en doorzettingsvermogen hoor! Steeds weer blijven proberen tot het gewenste resultaat er is. Chapeau! |
|
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen" |
|
lidwina
Hobbyguru Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14087 |
Post Options
Thanks(0)
|
Zo, een en ander geprobeerd. Tot aan de rode draad is met de omslag van achter naar voren. Het eerste gedeelte de achterste lus van de steek genomen, zgn verdraaid gebreid. Het 2e gedeelte de voorste lus genomen, je ziet meteen grotere gaten. Na de rode draad de omslag van achteren naar voren en ook weer de achterste lus genomen. het effect is dan precies hetzelfde. Daarna van de voorste lus genomen en je ziet hetzelfde resultaat als het begin van mijn proeflapje. Deze manier is lastiger uit te voeren en bovendien heeft de steek de neiging minder regelmatig te worden. Al met al ben ik voor mijzelf tot de conclusie gekomen dat ik mijn eerste methode zou gebruiken. Draad van voor naar achteren en achterste lus insteken. Het kan verschil maken hoe strak je de omslag maakt. En dat zal voor iedereen verschillend zijn.
|
|
Groetjes, Lida.
|
bep
Post Options
Thanks(0)
|
is inderdaad een groot verschil in gaten. In feite zoudt ge er eenzelfde breisel moeten achterleggen om te zien of het nu idd met gaten is of niet.
Mijn allerlaatste probeersel vind ik zelf het schoonste van al degene die ik geprobeerd heb. Eerst efkes zeggen hoe ik het gedaan heb : voor de M de draad over de naald naar voor en dan de m rechts en na die m eerste de draad naar voor en dan verder rechts teruggaande naald die eerste omslag die ge dan tegenkomt verdraaid rechts langs achter ingestoken en de laatste omslag gewoon rechts (wel efkes goed mikken om in de voorkant van die steek te kunnen. Het ligt nog altijd niet in een 'goot' zoals op de foto van het vestje. |
|
anna84
Newbie Lid sinds: 30 November 2020 Status: Offline Points: 11 |
Post Options
Thanks(0)
|
Dank voor al jullie reacties! Wat lief dat jullie allemaal zo betrokken zijn en het zelf ook allemaal geprobeerd hebben :)
Ik ben opnieuw begonnen en het ziet er nu al ietsje beter uit. Ik zal morgen even een foto maken. Breien jullie beide zonder markers? Ik denk dat het er bij mij ook minder mooi uitziet door de markers die ik gebruik, waardoor het lastiger is om de draad strak aan te trekken. Ik gebruik dit type markers: Zouden jullie andere markers adviseren of zou dat geen verschil moeten maken?
|
|
bep
Post Options
Thanks(0)
|
ge kunt ook een stukske draad nemen van een opvallende kleur, een knoopke erin en dat hangt ge ertussen.
voor dit kleine stukske heb ik geen markeerding gebruikt. Ik moest maar tot 11 tellen |
|
lidwina
Post Options
Thanks(0)
|
Bij mijn laatste proeflapje zie je het niet zo goed, maar bij dat van gisteren kun je goed zien dat ik metalen ringetjes gebruik. Ik geloof dat ze eigenlijk gebruikt worden bij het maken van sieraden. Ik vind ze handig omdat je ze gemakkelijk kunt overzetten. Daarbij moet ik opmerken dat ik andere nooit gebruik bij breiwerk, wel bij haken.
|
|
Groetjes, Lida.
|
Mutti
Hobbyguru Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8173 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik heb ook van die markeerders ,ooit bij Zeeman gekocht ,maar als het nodig is maak ik net als Bep lusjes van restjes garen .
Ik heb geprobeerd het op rechte pennen te doen ,ik heb de paar rondbreipennen die ik heb uitgeleend aan mijn dochter ,maar dat lukt helemaal niet |
|
Mutti
Post Options
Thanks(0)
|
Ik snap niet hoe ze die inelkaar grijpende lussen in het "gootje " zoals Bep het noemt krijgen.
|
|
Mutti
Post Options
Thanks(0)
|
Ik kan dit nooit uitstaan en ben op internet gaan kijken .
Gevraagd naar yarn over in slipstitch . Toen kwam ik een filmpje tegen van een mevrouw die uitleg gaf zodat je geen gaatjes kreeg . Zij sloeg de draad niet om de naald ,maar pakte de tussenlus op een speciale manier Er stond er ook nog een waarbij markers gebruikt werden .Misschien heb je daar wat aan . Misschien he |
|
lw1463
Hobbyguru Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik gebruik eigenlijk ook altijd een draad in een contrasterende kleur als marker, meestal een draadje katoen.
|
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ooit heeft iemand voor mij markers gemaakt van dun koord en knijpkralen. Ik moet wel oppassen dat ik ze niet meebrei, want dan zou ik ze stuk moeten knippen. Met gewone lusjes van dik naaigaren is dat geen probleem.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
Lao-tse
Hobbyguru Lid sinds: 02 December 2015 Locatie: Haarlem Status: Offline Points: 4478 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hier ook meestal een draadje van een andere kleur, heb een fel oranje bolletje wat ik meestal gebruik |
|
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen" |
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
Markers zijn ook handig bij het opzetten van veel steken, om de 20 of 50 steken een marker, dan tel je iets makkelijker.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
anna84
Post Options
Thanks(0)
|
Ah ik ben heel nieuwsgierig. Leuk als je het filmpje wilt delen!
|
|
anna84
Post Options
Thanks(0)
|
Hoi Bep, Zo jammer dat de foto's niet te zien zijn. voor de M de draad over de naald naar voor en dan de m rechts en na die m eerste de draad naar voor en dan verder rechts Als ik het goed begrijp: voor de marker draad naar voren. SM van de linker naar de rechternaald. YO Normale steek draad naar voren SM van de linker naar de rechternaald YO
|
|
Mutti
Post Options
Thanks(0)
|
Kan het filmpje niet meer vinden ,maar kijk eens bij Drops en dan bij trui vanboven naar beneden gebreid ,met raglan meerdering .
Daar staat dan ook uitleg bij met een video . Bij de viseo staat alleen geen tekst |
|
Reageer | Pagina <12 |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |