rand haken |
Reageer ![]() |
Autheur | |
Ik12 ![]() Groupie ![]() ![]() Lid sinds: 22 September 2012 Status: Offline Points: 83 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 15 Mei 2013 om 18:16 |
Hoi!
Ik heb een vraag...
Ik ben bezig met het maken van één van de troetelberen. De laatste details moeten erop gemaakt worden zoals de voetzolen, neus, ster en maan.
Deze laatste vormen zijn echter plat, iets nieuws voor mij als beginnend haker. Ik heb die figuren nu gemaakt maar om het mooi af te werken moet er een randje omheen zodat ze niet rafelig zijn. Er staat wel een beschrijving bij maar ik kan me er geen beeld bij vormen en kan dus niet vinden waar ik nu precies in moet steken om een rand te maken. Kan iemand mij hiermee helpen en tips of zelfs plaatjes hiervan laten zien zodat ik verder kan? (Voor extra info als je er iets mee kan: omdat mijn beer kleiner is dan de beschrijving heb ik ook bij de figuren wat rijen weggelaten of een beetje weggelaten dus ook het randje gaat niet precies volgens de beschrijving. Met de beschrijving van de beer hoef je dus geen rekening te houden bij je antwoord). |
|
![]() |
|
breienmaar ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 07 Juli 2012 Locatie: noordwijk Status: Offline Points: 5582 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Rijtje vasten erlangs, is dat een optie?
|
|
![]() |
|
Ik12 ![]() Groupie ![]() ![]() Lid sinds: 22 September 2012 Status: Offline Points: 83 |
Prima, maar waar moeten de vasten dan in want er zitten er geen aan de zijkanten. Het is in rijtjes op elkaar gehaakt dus er zitten alleen lossen tussen om het werk na elk rijtje te kunnen draaien. En ik zie niet waar ik dan mijn haaknaald door moet steken om een vaste op te maken.
|
|
![]() |
|
breienmaar ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 07 Juli 2012 Locatie: noordwijk Status: Offline Points: 5582 |
Ff proberen op een proeflapje, gewoon ergens insteken, alles ongeveer op de zelfde hoogte en zo zodat t niet gaat trekken of lubberen
|
|
![]() |
|
Cully ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 29 Augustus 2012 Status: Offline Points: 3834 |
1-2 vasten rond die losse haken.
|
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |