Rare vraag misschien |
Reageer
|
| Autheur | |
Magtelt
Hobbyguru
Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23746 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Onderwerp: Rare vraag misschienPosted: 09 Mei 2012 om 13:57 |
|
Ik zie aldoor luiertaarten voorbijkomen, de ene nog mooier en kunstiger dan de andere.
Nu is mijn vraag of het de bedoeling is dat die zo blijven staan op de babykamer of dat de jonge ouders hem op een moment onttakelen en alle onderdelen gaan gebruiken???? |
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
pralientje
Hobbyguru
Lid sinds: 23 Mei 2008 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 14072 |
Post Options
Thanks(1)
Citeer Reply
Posted: 09 Mei 2012 om 14:11 |
|
Ik denk dat die jonge ouders die wel zullen gebruien he
|
|
![]() |
|
Vifke
Hobbyguru
Lid sinds: 20 Oktober 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 1594 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 09 Mei 2012 om 14:13 |
|
Het is de bedoeling dat de jonge ouders die na een tijdje onttakelen en de onderdelen gaan gebruiken.
Het is wel een hele leuke manier om al die mooie handwerkjes voor de baby in te pakken en te presenteren. (een beetje zoals die ballonnen waar men geld in steekt, leuke manier om te presenteren maar men prikt naderhand ook de ballon kapot om 't geld eruit te halen.) |
|
![]() |
|
simonevv
Hobbyguru
Lid sinds: 03 December 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1658 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 09 Mei 2012 om 14:38 |
|
Ja Magtelt, wij zijn van de oude stempel. Wij hadden katoenen luiers en gaven gebreide sokjes cadeau
Ik vind hem wel erg leuk en ga hem zeker maken als mijn kinderen ooit een kinderen krijgen
|
|
|
|
![]() |
|
zazia
Hobbyguru
Lid sinds: 03 Februari 2012 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1418 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 09 Mei 2012 om 14:46 |
|
Het is de bedoeling dat de ouders de luiers gaan gebruiken. Zelf pak ik nooit de kleinste maat luier, maar wat groter, dan kan de taart langer blijven staan
|
|
|
|
![]() |
|
mayolijn
Hobbyguru
Lid sinds: 01 November 2005 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1192 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 09 Mei 2012 om 15:30 |
|
Inderdaad niet het kleinste maatje luier gebruiken. Want dan moeten ze hem heel snel uit elkaar halen, wat toch wel zonde is. Als je maat 2 of 3 neemt dan kan hij langer blijven staan.
|
|
|
*~~*Groetjes van Mayolijn*~~*
|
|
![]() |
|
Krissis
Hobbyguru
Lid sinds: 18 April 2012 Locatie: Almere Status: Offline Points: 1473 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 09 Mei 2012 om 15:52 |
|
jep! En daarbij komt het steeds vaker voor dat grote baby's geboren worden. Zonde als uiteindelijk de taart weggegooid wordt omdat de baby nooit maatje 1 heeft gedragen.
Maar ja, het is inderdaad de bedoeling om een luiertaart te gebruiken. Zelf heb ik er geen gekregen, kende het ook niet, maar een vriendin (zoontje is precies 7 dagen ouder) heeft er wel 1 gehad en gebruikt.
|
|
![]() |
|
Daymoon
Hobbywonder
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 09 Mei 2012 om 16:15 |
|
Ikzelf heb hem ook 3 keer gekregen en een aantal keren gemaakt, erg leuk! Maat 3 en 4 hebben wij er meestal inzitten. Kan hij inderdaad langer staan en zit je altijd goed met de maat zoals hier al eerder gezegd.
|
|
![]() |
|
muis28
Hobbyguru
Lid sinds: 28 Augustus 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2011 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 09 Mei 2012 om 17:40 |
|
Ik maak ze meestal van maat 3 en zeg dat er ook bij als ik ze geef.
Zo kunnen ze nog een tijdje blijven staan, maar de luiers zelf zijn ook een cadeau dus gebruiken adviseer ik altijd.
|
|
|
Beter een creatieve rotzooi dan een opgeruimde leegte
Saskia |
|
![]() |
|
MariaLA
Hobbyguru
Lid sinds: 23 Augustus 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2545 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 09 Mei 2012 om 19:28 |
|
Ik kende het ook niet, oud bouwjaar he....
Het is wel heel leuk. Zeker als je er wat eigengemaakts (raar woord zo) aan toevoegt
|
|
![]() |
|
Magtelt
Hobbyguru
Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23746 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 09 Mei 2012 om 20:15 |
|
Bedankt voor julie antwoorden. Ik was gewoon erg nieuwsgierig.
|
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
Ennas
Hobbyguru
Lid sinds: 15 Februari 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2489 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 09 Mei 2012 om 21:22 |
|
Zoals hierboven al gemeld, is de luiertaart eerst om te bewonderen en later om te gebruiken.
Ik gebruik altijd luiers maat 2. Nu staan er ook 2 pakken te wachten om in elkaar te zetten tot taart. Met een geborduurd slabbetje en misschien nog een gebreide knuffel en wat gekochte spulletjes. Ik heb er nu 4 gemaakt, elke keer een ander thema.
|
|
![]() |
|
Yobsje
Hobbyguru
Lid sinds: 10 Juni 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1408 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 10 Mei 2012 om 11:38 |
|
Ik heb er ook twee keer één gekregen, ik vond het wel jammer om de taart te onttakelen, de eerste keer moest dat vrij snel, omdat dochter bijna 10 pond was bij de geboorte had ik al snel maat 3. Maar bj de jongste kon hij wel een paar maanden blijven staan, omdat zij veel lichter was. Als de taart in maat 2 was gemaakt, had ik hem bij mijn oudste dochter gelijk moeten openmaken.
|
|
|
Groet,
Yobsje |
|
![]() |
|
Reageer
|
|
| Tweet |
| Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |