|
Reageer ![]() |
Autheur | |
Gery ![]() Newbie ![]() ![]() Lid sinds: 23 Augustus 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 11 |
![]() Posted: 25 Augustus 2009 om 09:42 |
Hallo allemaal,
Op het forum kwam ik de volgende foto tegen Graag zou ik hiervan het patroon willen hebben. Iemand enig idee waar ik dit kan vinden?
groet, Gery. |
|
![]() |
|
jantinavv ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 18 Juni 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1185 |
![]() |
![]() |
|
marrianne74 ![]() Newbie ![]() ![]() Lid sinds: 01 September 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4 |
![]() |
Hallo! Wat een leuk patroontje is dat, zeg! Ik probeer nu de koksmuts te maken, maar ik loop denk ik vast met haar definitie van de 'puff-stitch', want mijn verhoudingen kloppen niet! Iemand enig idee hoe zij de puff-stitch bedoelt? (ik heb de puff geprobeerd die hier http://www.youtube.com/watch?v=LY08Feh03pI uitgelegd wordt, maar dat lijkt dus niet de goede te zijn?) Alvast bedankt! |
|
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!
|
|
![]() |
|
Gery ![]() Newbie ![]() ![]() Lid sinds: 23 Augustus 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 11 |
![]() |
Hallo Marianne74, Lastig he Misschien werkt het zo? http://www.youtube.com/watch?v=4iOSiH-T9OE Ik weet het nog niet hoor, moet het ook nog proberen. groetjes, Gery |
|
![]() |
|
marrianne74 ![]() Newbie ![]() ![]() Lid sinds: 01 September 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4 |
![]() |
Blijft nog steeds de vraag met hoeveel steken ze de 'puff' maakt, deze man doet het met 5 hdc/hst en de vrouw die ik bedoelde gisteren doet het met 9 keer draad omslaan en dan draad doorhalen en dan tot 9 lussen op de haak doorgaan daarmee zonder de draad door die lussen te halen nog en dan haalt ze de draad in één keer door de 9 lussen heen. Graag wie het lukt hier posten! Ik ga in elk geval vanavond proberen de hdc/hst te doen om te kijken of dat het is. |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Hoi, Heb de 'puff-stich' met 5 steken gedaan en ziet er goed uit al zeg ik het zelf! |
|
![]() |
|
![]() |
Hoi Gery, Nu heb ik toch nog wel wat vragen (uiteraard In het filmpje doet deze man dus een grannypuff of hoe je het ook maar wilt noemen. Als je nu dit in het koksmutsje toepast, wat doe je dan precies? Mijn vermoeden is dat je ook met een ketting begint van een paar lossen (hoeveel?) en dan de lus op je haak niet meetelt dus als ik die man mag geloven en dan daarbij zorgt door de manier van hem (stokjes samenhaken) nog vijf extra lussen op je haak te krijgen. Vervolgens haak je de draad door alle 6 lussen op je haak en haal je nog een keer hierdoorheen je draad zodat je ze vast hebt (secure the puffs). Klopt dit? Groetjes! |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Zo heb ik het gedaan: 1. Je maakt een ketting van 6 steken afsluiten met een halve vaste 2. 2 vasten in elke steek (12 steken) 3. Dan de ‘puff stich’: haak het begin van een stokje bestaat uit drie handelingen draad om haak en doorhalen weer draad omslaan en door 2 lussen halen. Als het goed is heb je op de naald nu nog 2 lussen over. Herhaal het vorige, dus weer het begin van een stokje, en door dezelfde steek, als het goed is heb je nu 3 lussen op de naald. Dit herhaal je tot je 5 lussen op de naald hebt, daarna maak je het stokje af door de draad weer om te slaan en door de vijf lussen te halen. Om naar de volgende steek te gaan haak je twee lossen en dan herhaal je dit alles tot je rond bent. Ik hoop dat je er iets van begrijpt. Ik haak nog niet zo lang en voor mij is het een kwestie van trial en error Je kunt de handelingen van die meneer volgen tot je vijf lussen op je naald hebt zitten. Groetjes, Gery. |
|
![]() |
|
![]() |
Dit was ik nog vergeten: dan stap 4 en 5 van het patroon volgen. Maar dit zul je vast al wel begrepen heben |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |