Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

rijgnaald aanpassen

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: rijgnaald aanpassen
    Posted: 20 April 2022 om 17:11
Ik heb gisteren een (aangepaste) rijgnaald teruggevonden. Dat had ik eens gemaakt omdat ik in verscheidene kledingstukken een elastiek of een koord moest rijgen. Dus heb ik een gewone rijgnaald genomen een plastieken drinkrietje en een eindje zelfklevend plakband.
Het rietje heb ik dan eerst platgemaakt en dan van boven tot beneden en van links naar rechts doorgesneden (kwestie dat het niet zo dik en niet zo breed zou zijn) dan heb ik dat verkleinde rietje door het oog van die naald gestoken en daarna met het plakband vastgeplakt. Zo heb ik dan daar een oog aangezet waar ik met gemak mijn duim kan doorsteken, en daar het in dat soepele plastiek is, gaat het ook heel gemakkelijk door de gaatjes waar de koordjes doorlopen. 
Misschien dat er iemand dit probleem al eens gehad heeft, dus wie wil, kan het ook zo maken. 

 
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 April 2022 om 08:51
Ik gebruik altijd veiligheidsspelden voor het rijgen van koord of elastiek, één om het uiteinde vast te zetten en één om te rijgen. Van die baby-veiligheidsspelden, waarvan je het dopje vast kunt zetten, zodat ze niet open gaan.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Mei 2022 om 00:32
Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Ik gebruik altijd veiligheidsspelden voor het rijgen van koord of elastiek
DAT heb ik ook wel gedaan, maar in dit geval zou dat echt niet kunnen, want het gaatje waar dat koordje doormoet, dat is voor zo'n veligheidsspeld (in belgie een toe-spel) ,want dat is veels te breed. 

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Mei 2022 om 08:40
Ik heb ze in alle maten, van piepklein (poppenbroche) tot formaat babyluierspeld. En dan nog van die grote voor Schotse rokjes en stola's.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Mei 2022 om 14:50
Ik gebruik ook altijd een veiligheidsspeldv.

Als je een kleine moet hebben kun je een corsagespeldje nemen .

Ik maak ook wel het einde hard met nagellak of lijm .
Dat doe ik ook met veters als de nestel er af is .

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Mei 2022 om 08:32
Mijn moeder maakte vroeger de punt van de draad om kralen te rijgen hard met nagellak. Ik maar zo ook wel eens poppenvetertjes.

Ik kwam niet op het woord, maar die kleine goudkleurige veiligheidsspeldjes heten dus corsagespelden.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Mei 2022 om 08:34
Mijn moeder maakte vroeger de punt van de draad om kralen te rijgen hard met nagellak. Ik maak zo ook wel eens poppenvetertjes.

Ik kwam niet op het woord, maar die kleine goudkleurige veiligheidsspeldjes heten dus corsagespelden.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.344 seconden.
Lang Yarns