Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

ripple deken??? mij lukt het NIET. HELP???

Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Jolanda43 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jolanda43 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: ripple deken??? mij lukt het NIET. HELP???
    Posted: 16 Maart 2012 om 14:17
HELP HELP HELP
heb nu 4x 2 toeren van de ripple deken uit moeten halen omdat ik gewoon weg niet uitkom. Heb het patroon van internet gehaald. Hoe in nde vrede heb jij je deken gemaakt, dit patroon staat onder google onder KEURIG GOLFPATROON.
Bij de ene wordt het zo uitgelegd en bij de andere weer anders. moeten de meerderingen en minderingen boven elkaar?? lijkt me wel maar bij mij lukt dat niet. Hoop dat iemand kan helpen.
Groetjes Jolanda
Back to Top
drempt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer drempt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Maart 2012 om 14:29
ik heb je mail beantwoord
je krijgt golven dus dee meerderingen (bergje)komen bovenelkaar en de mindering (dal) ook
Chris

zoveel idee�n zo weinig tijd
Back to Top
Jolanda43 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jolanda43 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Maart 2012 om 14:36
En ik heb jouw mail weer beantwoord.Wink
Back to Top
MariaLA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MariaLA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Maart 2012 om 15:09
www.charami.com

op deze site staat een (het) patroon in het NL goed uitgelegd.

Succes
Back to Top
drempt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer drempt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Maart 2012 om 10:34
Jolanda ben je er nu uitgekomen??
ik ben erg benieuwd hoe de deken wordt er welke kleuren jij gebruikt
Chris

zoveel idee�n zo weinig tijd
Back to Top
Jolanda43 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jolanda43 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Maart 2012 om 20:56
Nee nog steeds niet echt. en het is zo makkelijk patroon, krijg de meerderingen en minderingen niet boven elkaarAngry Wil bolletjes acryl opmaken die ik op mp heb gekocht
Back to Top
vikike View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer vikike Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Maart 2012 om 23:25
ben er ook mee bezig, en de site van charmi staat het inderdaad heel erg goed uitgelegd, gewoon je haaknaald nemen en volgen met de computer stap voor stap legt ze het perfect uit
Dan kom je er zeker uit, is erg leuk om te doen met een supermooi resultaat

Back to Top
Jolanda43 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jolanda43 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Maart 2012 om 10:53
jaja ik geef ook nog niet op hoorWink ga gewoon weer opnieuw proberen. had er gisteren 4 toeren op en jahoor aan het begin van de 3de toer een meerdering vergetenAngry. Ga nu zo weer verder met toer 3. Met welk garen maak jij hem dan en welke haaknaald.
Back to Top
vikike View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer vikike Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Maart 2012 om 12:26
ikzelf ben nu bezig met haalnaals 5.5 van clover en het garen van de wibra en zeeman

Back to Top
Jolanda43 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jolanda43 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Maart 2012 om 12:52
heb de foto ff beken en hij wordt echt heel mooi. hoe breed is die van jouw dan.

Back to Top
vikike View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer vikike Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Maart 2012 om 14:27
momenteel is mijn deken 1,20 meter breed en zit ik op 1,50 lang maar ik ga pas stoppen als hij 2,20 lang  is.
is echt een deken voor onder te kruipen in de zetel en mijn man is nogal groot en dan past hij er ook onder LOL

Back to Top
ladyken View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ladyken Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Maart 2012 om 15:06
succes met het deken
Back to Top
Anne-m View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Anne-m Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Maart 2012 om 13:59
Ik ben er ook onwijs mee aan het puzzelen geweest en heel vaak uitgehaald, maar opeens viel het kwartje. Mijn babydeken is nu al zo'n 75 bij 75 en ik moet nog zo'n 25 cm.

Goed het patroon dus. Ik heb ergens een mooi schemaatje gezien dat veel duidelijk maakte, maar ik kan hem zo niet vinden.

Je begint elke nieuwe toer met 3 lossen en een stokje in de zelfde losse. Dus je slaat geen stokje over zoals je normaalgesproken zou doen.

Daarna geld de wet van 4. Dus vier stokjes dan twee x twee stokjes samenhaken, dan weer vier stokjes en dan twee keer twee stokjes in 1 stokje.
De minderingen beginnen steeds 1 stokje voor de mindering van de vorige toer. De meerderingen beginnen 1 stokje na de meerdering van de vorige toer.
Snap je het nog. Angry  Pfff het is heel lastig en dan ineens valt het kwartje waar je moet meerderen en minderen.
Ik zoek nog  even door naar het schema.

Back to Top
ladyken View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ladyken Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Maart 2012 om 18:14
wel viveke ik heb ook eens naar de foto gekeken en hij is wel mooi ook zacht van kleuren
Back to Top
Jolanda43 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jolanda43 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Maart 2012 om 21:09
het kwartje is ondertussen gevallen hoorWink dank je voor je uitleg.
Maar ik heb nu een ander probleemConfused ik vind hem te stug en hij wordt al zo zwaar en krijg nu al last van mijn rug na 14 toerenCry. hij is 130 cm breed. Ik baal hier zo van he.. Met welk garen haak jij je deken dan???
Back to Top
vikike View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer vikike Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Maart 2012 om 21:23
ik gebruik de 1 € bollen acryl van wibra en zeeman

Back to Top
ladyken View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ladyken Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Maart 2012 om 07:52
ik gebruik die ook voor mijn drops deken en pen 5
Back to Top
ElleBelle View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ElleBelle Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 April 2012 om 12:06
Bedankt voor de tips, ik ga me er ook eens aan wagen. Het wordt tijd voor een groot project :-)

Dus jullie gebruiken een pen 5 voor de 1€ bollen van de Wibra en Zeeman?

http://pinterest.com/ellejientje/
Back to Top
MariaLA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MariaLA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 April 2012 om 14:15
Ik heb Catania gebruikt op haaknaald 2,5 om te proberen.
Het is bij een pannenlap gebleven..... komt anders geen eind aan.
Het is werl een heel fijn patroon om te haken, even erin komen en je kan het zelfs bij de tv doen!
Back to Top
ElleBelle View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ElleBelle Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 April 2012 om 14:30
Ik ga eerst een sjaal maken op die manier, kwestie van te oefenen .

http://pinterest.com/ellejientje/
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.453 seconden.
Lang Yarns