Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

rits in haakwerk

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
KaVL View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer KaVL Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: rits in haakwerk
    Posted: 11 Mei 2012 om 12:22
Ik ben kussens aan het maken die bij m'n granny stripe deken moeten passen,
de ene kant zijn dezelfde stripes, de andere kant zijn granny squares.
Eigenlijk moeten het kussenovertrekken worden, zodat ik het kussen en de overtrek nog apart kan wassen eventueel.
Nu vroeg ik me af of het mogelijk is om een rits te bevestigen in een haakwerk, of zou ik beter met knopen werken?

*Groetjes*
° Karen °
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Mei 2012 om 13:41
Ik zou er een rits inzetten, heb het pas gedaan bij een portemonneetje, ging best goed. Succes, Lida
Back to Top
KaVL View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer KaVL Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Mei 2012 om 14:05

hoe heb je die daar ingezet lidwina? lijkt me moeilijker dan in een gewoon stofje ?

*Groetjes*
° Karen °
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Mei 2012 om 17:38
Nee is niet moeilijker. Je legt de tandjes van de rits precies naast het haakwerk. Dan stik je de rits erin onder de veetjes. Je neemt natuurlijk garen in de goede kleur. Daarna zie je niet meer waar je gestikt hebt. Het is gewoon hetzelfde als in een kussen van stof. Eigenlijk nog makkelijker, want je naait eerst de rits erin en daarna pas haak je de 2 kussendelen aan elkaar met vasten of met een kreeftensteek, wat je het mooiste vindt. Succes, Lida
Back to Top
KaVL View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer KaVL Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Mei 2012 om 19:46
Dankje Lida !!
Zal nog niet voor meteen zijn, want ben nog aan het haken zelf bezig,
maar ik weet graag op voorhand hoe het in z'n werk gaat :)
*Groetjes*
° Karen °
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Mei 2012 om 23:30
Gelijk heb je. Ik laat het er vaak maar op aan komen en moet dan uithalen. Vandaag nog gehad.
Ik leer het ook nooit!!!! Succes, Lida
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.578 seconden.
Lang Yarns