|
Reageer ![]() |
Autheur | |
mimisa ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 07 Juli 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2089 |
![]() Posted: 20 Oktober 2009 om 09:54 |
NIET LACHEN
![]() Ik heb rond breinaalden besteld, maar eh wat kan ik daar mee doen? ![]() Kan ik daar bv ook beenwarmers mee maken? |
|
![]() |
|
NaJa ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 28 Juli 2008 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 437 |
![]() |
Ja dat kan! Je kan daarmee in het rond breien : sokken, beenwarmers, wanten, truien, ...
|
|
Groetjes
Nathalie |
|
![]() |
|
Corry R ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 11 Januari 2008 Status: Offline Points: 8853 |
![]() |
je kan er vooral lekker mee breien,rond ,maar ook heen en terug.
|
|
![]() |
|
breivrouwtje ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 19 Januari 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 253 |
![]() |
Hallo t gaat hier over rondbreinaalden
ik vindt dit dus ook lekker breien maar ik heb wel een vraag omtrent dit. wat breid nou lekkerder de symfonie of de addy?bij de addy kun je wel hulpstukjes bij bestellen en aangezien ik het liefst met 2en een half 3 brei zal ik maar voor de addy gaan maar ik vindt de symfonie mooier en t oog wil ook wat ![]() groetjes hilda |
|
![]() |
|
Mupke ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 19 Augustus 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 184 |
![]() |
Ik heb vorige week de eerste keer met rondbreinaalden gebreid en heb ook hulp moeten vragen !! Is ff wennen .....ik vind het wel prettiger werken. Groetjes Anita |
|
~~ Gif a little of love and you get it back ~~
|
|
![]() |
|
mimisa ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 07 Juli 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2089 |
![]() |
Maar kun je nu ook echt rond breien zodat je geen naad hebt. En beenwarmer dus ook al direct beenwarmers zijn? (zal wel een stomme vraag zijn
![]() |
|
![]() |
|
L33ntje ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 15 Juni 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2047 |
![]() |
Ik ben het inmiddels ZO gewend, dat ik die lange pennen helemaal niet lekker meer vind breien !
Ja, je kunt inderdaad nu meteen een beenwarmer helemaal rond breien, net zoals een kous oid op 4 naalden. Maar dan heb je wel een hele kleine rondbreinaald nodig, OF moet je werken met een ' magic loop' (google maar eens op Youtube) ; dat klinkt ingewikkeld, maar is het beslist niet. Je kunt er op een beetje rondbreinaald dan zelfs twee tegelijk breien (maar ik zou met eentje beginnen als ik jou was). |
|
![]() |
|
Zonnetje ![]() Duizendpoot ![]() Lid sinds: 30 Mei 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 278 |
![]() |
ja daar kun je ook beenwarmers mee breien en ook truien alleen kun je dan beter de eerste steek markeren met een veiligheidspeld weet je altijd wat het begin van de naald is groetjes en succes dientje |
|
![]() |
|
jantinavv ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 18 Juni 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1185 |
![]() |
Ik wil ze ook bestellen, om mutsjes te maken enzo, en wie weet sokken. Heb totaal geen ervaring met deze dingen, dus ik vraag het maar even aan jullie :) |
|
![]() |
|
Corry R ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 11 Januari 2008 Status: Offline Points: 8853 |
![]() |
Als je van plan bent om er meer mee te gaan doen,kan je beter de set van knit pro bestellen,dan heb je alle maten,de punten kan je verwisselen.Een stel koorden,keurig in een etui.Even een dure aanschaf,maar dan heb je ook wat. renske heeft ze ,dacht ik ook nu. |
|
![]() |
|
marjolein999 ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 09 September 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 658 |
![]() |
Ik heb net vandaag een rondbreinaald 15 van 80 cm ontvangen. Ik heb er nog nooit mee gewerkt en ga hem nu ook eerst gebruiken om gewoon "heen en weer" te breien. Maar vanwege de breedte van het werk was een rondbreinaald nodig. Ik ga een poef breien. Lekker hip en helemaal niet moeilijk. Zie hier het patroon: http://www.pickles.no/puff-daddy-knitted-stool/ Deze poef is geïnspireerd op degene van Christien Meindertsma, die o zo mooi is, maar helaas even zo duur.... Helaas heb ik nog niet kunnen achterhalen waar je wol in de dikte die zij heeft gebruikt zou kunnen kopen. http://www.christienmeindertsma.com/index.php?/projects/urch in-pouf/ Ook ik ben erg benieuwd hoe de rondbreinaald gaat werken. Groetjes, Marjolein |
|
![]() |
|
Zonnetje ![]() Duizendpoot ![]() Lid sinds: 30 Mei 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 278 |
![]() |
Daar kun je beenwarmers meebreien maar ook truien je gaat breien zoals je ook sokken breid alleen kun je dan het beste de eerste steek markeren met een veiligheidsspeld weet je altijd wat het begin van de naald is succes dientje |
|
![]() |
|
odette ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 02 April 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3080 |
![]() |
Ik denk toch ook dat er bij het origineel met meerder draden tegelijk is gewerkt.
|
|
![]() |
|
![]() |
voor kleine werkjes korte en voor truien b.v 80 centimeter en veel steken 100 cm groetjes dientje |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |